27.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄•
••|📽️ #فیلم #سخنرانے
••|📗تدریس خلاصه ڪتاب لوح و قلم
••|🎙با ڪارشناسۍ
••| #استادسیدمهدیمجتهدسیستانی
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
[بررسے انحرافات جریان احمد الحسن]
••|♦️جلسه سے و نهم :
(28) بداء در قائم ممڪن است؟!!!
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
📲مڪانبرگزارۍ:
🌐#شبڪه_ثامن
شبڪهجهانیامامرضا علیه السلام
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
ڪانالعلمۍتحقیقاتۍ
شڪستیمانۍ
→@sistanymogtahed
─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
🔴موضوع : سوالاتی از علائم
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
سلام خدا قوت
استاد چند سوال در مورد مهدویت و علائم ظهور داشتم👇
۱_آیا در خسف بیداء خود سفیانی هم به همراه لشڪرش هلاڪ می شود!؟؟ (چون در این باره چند مدل حدیث داریم)
۲_آیا ممڪن است یمانی از خود یمن قیام نڪند و فقط ریشه اش یمنی باشد؟
۳_آیا می توان گفت: شهید سردار سلیمانی همان نفس زڪیه هست؟؟
۴_آیا احتمال بدا در ۵ نشانه اصلی هست و حدیث درستی در این زمینه داریم؟!
۵_آیا می توان شاه اردن را همان سفیانی معرفی ڪرد؟
۶_به نظر شما احادیثی ڪه در مورد زلزله و نابودی تهران و ری نقل شد چقدر صحت دارد؟
۷_به نظر شما یاجوج و ماجوج برای قبل از قیامت هست یا قبل از ظهور حضرت صاحب الزمان عج؟
ممنون می شوم جواب دهید یا علی...
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
السیّـدمہــدےمجــتہـدسیســـتانے:
سلام علیڪم.
1) خیر سفیانی در خسف بیداء حضور ندارد و بر خلاف سخن شما در این باره چند مدل حدیث نداریم.
2) خیر طبق تصریح روایات، خروج یمانی از یمن است. و ریشه یمنی بودن باعث نمی شود ڪسی را یمانی خطاب ڪنند بلڪه باید نسب و ارتباطش با یمن ڪاملاً بر قرار و روشن باشد تا بشود یمانی تلقی گردد.
3) خیر. چون نفس زڪیه در ڪنار ڪعبه بین رڪن و مقام سر بریده می شود و 15 روز بعدش هم قیام قائم علیه السلام رخ می دهد.
بله در تڪ روایتی غیر قابل اعتماد، ڪه بدون سند و برای اولین بار در قرن هشتم ثبت شده، قتل نفس زڪیه در پشت ڪوفه دانسته شده و البته بلا فاصله از سر بریده شدن مردی بین رڪن و مقام نیز سخن گفته شده است: «وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّكِيَّةِ بِظَهْرِ الْكُوفَةِ فِي سَبْعِينَ، وَ الْمَذْبُوحُ بَيْنَ الرُّكْنِ وَ الْمَقَامِ». مختصر البصائر ص469
4) خیر در علائم حتمی ظهور بداء رخ نخواهد داد و حتی یک حدیث معتبر در مورد بداء در آنها نداریم.
(5) ما سفیانی را از خروجش در شام و بدست آوردن حڪومت مناطق شامات خواهیم شناخت پس تا خروجی رخ نداده باشد، تطبیق او بر هر ڪسی بیش از یڪ حدس و گمان نخواهد بود. غیر از اینکه چیزهایی که برای او گفته شده منطبق بر شاه اردن نیست.
6) آن احادیث از نظر سند معتبر نمی باشد ولی به راحتی قابل انڪار هم نیست.
7) آنها قبل از قیامت خواهند بود.
در پناه خدای متعال باشید.
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
29.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄•
••|📽️ #فیلم #سخنرانی
••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم
••|🎙با ڪارشناسۍ
••| #استادسیدمهدیمجتهدسیستانی
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
[بررسی انحرافات جریان احمد الحسن]
••|♦️جلسه چهلم :
(29) امام زمان علیه السلام خاتم الاوصیا است.
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
📲مڪانبرگزارۍ:
🌐#شبڪه_ثامن
شبڪهجهانیامامرضا علیه السلام
https://www.aparat.com/v/CwGmf
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
ڪانالعلمۍتحقیقاتۍ
شڪستیمانۍ
→@sistanymogtahed
─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄
🎙️ #فهرست_پنجم_فیلم
#فیلم
🔴بررسی محتوای حدیث وصیت (شامل شش فیلم)
🔰• بر روی موضوع مورد نظر ڪلیڪ ڪنید:👇👇
••|♦️جلسه 35 :
23_مهدیین سیدند؟ مهدیین در عرض همند یا طول؟!
24_ آخرین املای پیامبر بعد از وفات بود.
••|♦️جلسه 36 :
25_ امام را امامی مثل خودش غسل می دهد.
••|♦️جلسه 37 :
26_ امام زمان را چه کسی غسل می دهد؟
••|♦️جلسه 38 :
27_ امام حسین بر امام دوازدهم علیهما السلام رجعت می کنند.
••|♦️جلسه 39 :
28_ بداء در قائم ممکن است؟!!!
••|♦️جلسه 40 :
29_ امام زمان علیه السلام خاتم الاوصیا است.
🎧⊹❁🎬⊹❁🎥⊹❁🎬⊹❁🎧
@sistanymogtahed ☜ڪانال
@smahdimojtahed ☜گروه
آیدی استادمجتهد☜ @sydmojtahed
❥═❁🌺❥═༅༅═┅─
22.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄•
••|📽️ #فیلم #سخنرانی
••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم
••|🎙با ڪارشناسۍ
••| #استادسیدمهدیمجتهدسیستانی
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
[بررسی انحرافات جریان احمد الحسن]
••|♦️جلسه چهل و یکم :
حصر عدد اوصیا :
(1) اوصیاء دوازده نفرند.
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
📲مڪانبرگزارۍ:
🌐#شبڪه_ثامن
شبڪهجهانیامامرضا علیه السلام
https://www.aparat.com/v/ut9CJ
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
ڪانالعلمۍتحقیقاتۍ
شڪستیمانۍ
→@sistanymogtahed
─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
🔴موضوع: آیا احادیث بدون اعتبار سنجی ثبت شده؟!
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
سلام علیکم
چرا فقط باید به حدیث متواتر استناد کرد؟
وقتی شیخ طوسی یا صدوق حدیثی را ثبت کرده یعنی در مورد آن پژوهش کافی نکرده؟
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
🖊السیّــدمہــدےمجــتہـدسیســتانے:
سلام علیکم.
اولاً چه کسی گفته فقط باید به حدیث متواتر استناد کرد؟
ما تنها در مورد اصول دین می گوییم باید حدیث متواتر باشد آن هم به خاطر قاعده ای عقلایی که می گوید هر چه مدعا مهمتر و بزرگتر باشد باید دلیل اثباتش هم محکمتر باشد.
و نیز این قاعده که می گوید: پایه اصول اعتقادی یقین است، و فقط حدیث متواتر یا محفوف به قرائن قطعی است که یقین آور است.
ثانیاً شیخ طوسی و شیخ صدوق هیچ تضمینی نداده اند که هر حدیثی نقل می کنند صحیح و معتبر است (مگر در کتاب فقیه)، لذا به صرف ثبت یک حدیث توسط آن دو بزرگوار نمی شود با این سخن عامیانه که:
«یعنی در مورد آن پژوهش کافی نکرده؟»آن حدیث را معتبر تلقی کرد.
و به عبارت دیگر: وظیفه ای که یک محدث به دوش می کشد جمع آوری و ثبت احادیث جهت حفظ از نابودی است نه اعتبارسنجی آن. برای همین چه بسیار اتفاق می افتد که حدیث مخالف اعتقاد مذهب را هم ثبت می کند صرفاً برای اینکه آیندگان بدانند چنین حدیثی هم نقل شده است.
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹⊹