eitaa logo
احمد الحسن باطل شد
135 دنبال‌کننده
326 عکس
177 ویدیو
105 فایل
روشنگری درباره جریان احمد الحسن
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6042038057891271829.ogg
23.05M
جلسه شصت و سوم فصل پنجم: موانع مربوط به حدیث پژوه ص۶۶۲-۶۶۷ ۵. پیش داوری و قضاوت عجولانه الف. درمان پیش داوری ب. نمونه حدیثی
4_6044289857704956711.ogg
24.67M
جلسه شصت و چهارم فصل پنجم: موانع مربوط به حدیث پژوه ص۶۶۷-۶۷۶ ۶. انس ذهنی با معانی مادی نمونه حدیثی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌀°🌀°🌀°🌀°🌀°🌀°🌀°🌀 (۴۳) اتباع بیهوده ادعا می کنند شیخ طوسی حدیث دوازده مهدی را صحیح دانسته، ولی خود را به غفلت می زنند که ایشان، هم قبل از نقل این حدیث و هم بعد از نقل آن، تصریح نموده تعداد امامان دوازده عدد بیشتر نیست و هر که بگوید امام دوازدهم فرزندی دارد و تعداد ائمه سیزده نفر می‏ باشد، سخنش باطل است، سپس خدا را شکر می‏کند که گویندگان چنین سخن‏هایی منقرض شده‏اند: «فأما من قال إن للخلف ولداً و إن الأئمة ثلاثة عشر فقولهم یُفسَد بما دللنا علیه من ان الأئمة اثنا عشر فهذا القول یجب إطراحه. علی ان هذه الفِرق کلها قد انقرض بحمد الله و لم یبق قائل یقول بقولهم». (الغيبة للطوسي ص228) اما با تعجب می بینیم آنها با چرخشی ناگهانی می گویند: فهم و اعتقاد شیخ برای ما حجت نیست و ما مکلفیم خودمان عقاید درست را به دست آوریم!!! بالاخره نفهمیدیم نظر شیخ طوسی اهمیتی دارد یا ندارد؟؟!! 🔻حال بنگرید مدعی کذاب کیست؟! 🖋سیّـدمہـدےمجـتہـد‌سیســتانے 🌀°🌀°🌀°🌀°🌀°🌀°🌀°🌀
4_6048830123468134025.ogg
27.15M
جلسه شصت و پنجم فصل پنجم: موانع مربوط به حدیث پژوه ص۶۷۶-۶۸۲ ۷. برخورد گزینشی با احادیث ۸. ساده انگاری
ابهام زدایی از چند حدیث (۱۳) احمدِ عراق! 💠احمد_عراق!💠 ✍️در کتبهای انبیای پیشین ع ذکر شده در مکه شخصی معصوم متولد میشود که اسمش احمد است و کنیه اش ابوالقاسم و به همچنین در قریه ای در عراق، یکی از انان نبی و دیگری امام است. 📚 شرح اصول کافی ج12 ص420 ┄┅━✵𖣐﴾پاسخ شبهه﴿𖣐✵━┅┄ آنچه ملا صالح نقل کرده از شخص دیگری نقل کرده اولاً این را در تفسیر حدیثی آورده که می گوید مردی شب ولادت پیامبر به مکه آمد و پرسید در این شب فرزندی به نام احمد متولد شده و قریش گفتند نه، و او گفت اگر در مکه به دنیا نیامده پس در فلسطین به دنیا آمده است[1]. و همانطور که می بینید بین این حدیث و آن توضیح هیچ ربطی وجود ندارد پس کو دو احمد؟ و فلسطین را چه به عراق؟ بله دو نفر گفته اند که فلسطین روستایی در عراق هم بوده[2]، اما عموم لغت دان ها و جغرافی شناسان چنین چیزی ذکر نکرده اند و بعضی ها نیز با تعبیر «قیل» ذکر کرده اند[3] که اشاره به ضعف آن و بی سند بودنش دارد. حال بر فرض که بوده، اما اولاً فلسطین چه ربطی به مُدینه بصره دارد؟ ثانیاً طبق قاعده عقلایی، وقتی متکلم عاقل، نام جایی را بدون هیچ قرینه ای می برد منظورش همان منطقه ای است که نزد مردم و مخاطب، به این نام مشهور بوده، و نزد همه مردم دنیا، فلسطین نام منطقه ای در شاملات است نه روستایی دور افتاده در عراق که هیچ کس نمی داند کجاست. ثانیاً فاضل استرآبادی این کلام را در توجیه علم اهل کتاب به ولادت احمد بیان کرده، اما توضیح نمی دهد که آیا این مطلب را به عنوان احتمال دارد می گوید یا خودش در بعضی کتب انبیا دیده است؟ اگر به عنوان احتمال می گوید که احتمال، چیزی را ثابت نمی کند، اما اگر واقعاً در بعضی کتب انبیا دیده و در کتب نازل شده بر انبیاء چنین آمده بوده که احمدی در مکه پیامبر می شود و احمدی در عراق امام می شود، چنین چیزی در کتب بر جا مانده از انبیاء وجود ندارد. گفته نشود شاید یک کتابی از انبیا بوده که به دست ما نرسیده، زیرا این را ملا صالح دارد از فاضل استرآبادی نقل می کند که برای حدود 400 پیش است نه 4000 سال پیش، که نمی شود او کتابی از انبیا دیده که ما ندیده باشیم. همچنانکه آن مردی که این را حرف زده، به تصریح روایت، اهل کتاب بوده و کتب اهل کتاب از قبل از ظهور اسلام تا به الآن همان کتبی بوده که همینک موجود است، در حالیکه در آنها چنین مطلبی وجود ندارد. ثالثاً آن مرد از دو احمد و دو محل تولد سخن نمی گوید بلکه از یک احمد و یک محل تولد سخن می گوید که وقتی گفتند در مکه به دنیا نیامده، گفت پس در فلسطین به دنیا آمده است. رابعاً آن مرد از آینده خبر نداد و نگفت در فلسطین به دنیا خواهد آمد، که فاضل استرآبادی فلسطین را حمل بر عراق کند و شما هم کورکورانه از او تقلید کنید، بلکه خبر از همان زمان داد که اگر در مکه به دنیا نیامده پس در فلسطین به دنیا آمده است. خامساً اگر فاضل استرآبادی چنین چیزی دیده بود و به امامی از فلسطین عقیده داشت این را در مکتوباتش ثبت می کرد و بدان تصریح می نمود در حالیکه عقیده ایشان برای شیعه روشن است و ایشان هیچ اعتقادی به امامی غیر از دوازده امام نداشته است. در نتیجه منظورش از امام احمد همان امام دوازدهم می باشد که طبق تصریح بعضی روایات هر دو نام پیامبر را دارد: محمد و احمد: در حدیثی منسوب به امام صادق علیه السلام است که به امام کاظم علیه السلام که شبهه قائم بودن داشت خطاب کردند یا احمد، و راوی گفت: ایشان که نامش احمد نیست حضرت گفتند: «نه نام او احمد و محمد است»[4]، که می رساند آن کسی که قائم است نامش احمد و محمد می باشد نه احمد و عبد الله. [1]. الکافی ج8 ص301 [2]. أحسن التقاسیم ص27، قاموس المحیط ج2 ص573. معجم البدان ج4 ص275 هم از یشّاری نقل کرده اما تاییدش ننموده است. [3]. «فِلسْطِينُ‏: و قِيلَ: مَدِينَةٌ بالعِرَاقِ». تاج العروس ج10 ص368؛ «و قيل: فلسطين أيضا قرية بالعراق». مراصد الإطلاع ج3 ص1042 [4]. الغیبة للطوسی ص57 ✍⊹سیدمهدےمجتهدےسیستانے      اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّل‌ݪِوَلیِّڪَ‌الفَرَجـ‌    ▬❀▬❀▬❀▬❀▬❀▬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ابهام زدایی از چند حدیث (۱۴) مهدیِ مشرق 💠مهدی_مشرق💠 ✍️امیر مؤمنان (ع) فرمود: مهدی مخمور العین، پیچیده موی است و در گونه آن حضرت خالی است و مبداء ظهور مبارکش از طرف شرق است. و اگر آنچنان شد سفيانى خروج خواهد نمود 📚غيبة النعماني ص316 / 📚تفسير البرهان ج3 ص354 📚بحار الانوار ج52 ص252 ┄┅━✵𖣐﴾پاسخ شبهه﴿𖣐✵━┅┄   أَخْبَرَنَا عَلِيُّ بْنُ أَحْمَدَ عَنْ عُبَيْدِ اللهِ بْنِ مُوسَى الْعَلَوِيِّ عَنْ عَبْدِ اللهِ بْنِ مُحَمَّدٍ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ خَالِدٍ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ الْمُبَارَكِ عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ الْهَمْدَانِيِّ عَنِ الْحَارِثِ الْهَمْدَانِيِّ عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع أَنَّهُ قَالَ: الْمَهْدِيُّ أَقْبَلُ‏ جَعْدٌ بِخَدِّهِ خَالٌ يَكُونُ مَبْدَؤُهُ مِنْ قِبَلِ الْمَشْرِقِ‏ وَ إِذَا كَانَ ذَلِكَ خَرَجَ السُّفْيَانِيُّ فَيَمْلِكُ‏ قَدْرَ حَمْلِ امْرَأَةٍ تِسْعَةَ أَشْهُرٍ يَخْرُجُ بِالشَّامِ فَيَنْقَادُ لَهُ أَهْلُ الشَّامِ إِلَّا طَوَائِفَ مِنَ الْمُقِيمِينَ عَلَى الْحَقِّ يَعْصِمُهُمُ اللهُ مِنَ الْخُرُوجِ مَعَهُ وَ يَأْتِي الْمَدِينَةَ بِجَيْشٍ جَرَّارٍ[1] حَتَّى إِذَا انْتَهَى إِلَى بَيْدَاءِ الْمَدِينَةِ خَسَفَ اللهُ بِهِ وَ ذَلِكَ قَوْلُ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ فِي كِتَابِهِ: "وَ لَوْ تَرَى‏ إِذْ فَزِعُوا فَلا فَوْتَ وَ أُخِذُوا مِنْ مَكَانٍ قَرِيبٍ‏".[2] در سند این حدیث علی بن احمد: مجهول، عبید الله بن موسی: مجهول، الحسین بن المبارک: مهمل، ابو اسحاق الهمدانی: مهمل وجود دارد. و این سند شاذ است زیرا من حدیثی از ابن خالد از ابن مبارک و حدیثی از ابن مبارک از ابو اسحاق نیافتم مگر اینجا. در این حدیث نفرموده ظهورش یا خروجش از مشرق است بلکه آغاز او را از مشرق دانسته. حال آیا آغاز به معنای ظهور است؟ خیر زیرا می گوید وقتی این شد سفیانی خروج می کند در حالیکه خروج او قبل از ظهور می باشد. و شرح آن طبق احادیث معتبر این هست که: مراد از «مشرق» خراسان، و مقصود از مبدء مهدی علیه السلام، حرکت خراسان کمی قبل از ظهور آن حضرت به سمت عراق برای دفع لشکر سفیانی است که این حرکت متصل به خروج حضرت قائم علیه السلام می شود، «زیرا ظهور امام عليه السلام از مكه قطعی است، پس معنای مبدء مهدی، مبدء امر ایشان و حرکت یارانشان از طرف مشرق است»[4]. در نتیجه این حدیث، هیچ ربط روشنی با احمد بصری که از بصره در نجف ظهور کرده ندارد، جز اینکه چند نفر در ایران، فریب جریان او را خورده اند! [1] . در نسخه آستان قدس رضوی آمده: «جیشٌ جرارٌ» و همین درست است زیرا شخص سفیانی در لشکرکشی به مدینه حضور ندارد. [2] . سوره سبأ: 51 [3] . در کتاب مهدی موعود ص1034 «أَقْبَلُ» را به معنای دیدگانی جالب ترجمه نموده، در حالیکه این کلمه در لغت خیلی معنای خوبی ندارد، و البته من چنین تعبیری در هیچ حدیث دیگری نیافتم. [4] . معجم موضوعی احادیث امام مهدی علیه السلام ص581 ✍⊹سیدمهدےمجتهدےسیستانے      اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّل‌ݪِوَلیِّڪَ‌الفَرَجـ‌    ▬❀▬❀▬❀▬❀▬❀▬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ᯓ ﷽‿︵‿︵‿︵‿︵‿‿︵‿ ┏━━━━━━ ᯓ🎙 تدریس صوتی# ┗━᭄𖣔.ᯓᯓᯓᯓᯓ࿐━┛ 💠و تو برای اثبات ولایت مداری خویش، باید علوم حدیث اهل بیت علیهم السلام را یاد بگیری ؛┐┄❀┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄ ؛┊ ⬩🍃 ٺـدریـس عـلـوم حـدیـٽ ؛┊ ⬩🍃 ؛┊ ⬩🍃 با محوریت کتاب آسیب شناسی ؛┊ ⬩🍃 فهم حدیث ؛┊ ⬩🍃 ؛┊ ⬩🍃 استادسیدمهدی‌مجتهدسیستانی ؛┊ ⬩🍃 ؛┊ ⬩🍃 بعد از ساعت ۲۱.۳۰ روزهای شنبه تا چهارشنبه ؛┘┄❀┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄ ᯓ کانال احمد الحسن باطل شد ᯓ ┗࿐@sistanymogtahed࿐━┛ ❍°صَلَۍاللّھُ‌عَلَیْڪ‌یـٰاصـٰاحِبَ‌الـزّمـٰان‌❍°
4_5767406639120389367.ogg
30.37M
جلسه شصت و ششم فصل پنجم: موانع مربوط به حدیث پژوه ص۶۸۲-۶۸۶ ۹. خلط معانی عرفی با عقلی ۱۰. خلط روایات تعبدی با روایات ارشادی ۱۱. تاثیرپذیری از فرهنگ های غیر دینی ۱۲. خلط معنای فارسی با عربی
4_5771386119593662069.ogg
23.23M
جلسه شصت و هفتم فصل ششم: راه های شناسایی آسیب ص۶۸۹-۷۰۲ ۱. مخالفت با قرآن الف. پیشینه عرضه حدیث بر قرآن ب. نمونه حدیثی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5776305321731429124.ogg
28.99M
جلسه شصت و هشتم فصل ششم: راه های شناسایی آسیب ص۷۰۲-۷۱۲ ۲. مخالفت سنت قطعی نمونه حدیثی ۳. مخالفت با حکم قطعی عقل نمونه حدیثی
ᯓ ﷽‿︵‿︵‿︵‿︵‿‿︵‿ ┏━━━━━━ ᯓ🎙 تدریس صوتی# ┗━᭄𖣔.ᯓᯓᯓᯓᯓ࿐━┛ 💠و تو برای اثبات ولایت مداری خویش، باید علوم حدیث اهل بیت علیهم السلام را یاد بگیری ؛┐┄❀┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄ ؛┊ ⬩🍃 ٺـدریـس عـلـوم حـدیـٽ ؛┊ ⬩🍃 ؛┊ ⬩🍃 با محوریت کتاب آسیب شناسی ؛┊ ⬩🍃 فهم حدیث ؛┊ ⬩🍃 ؛┊ ⬩🍃 استادسیدمهدی‌مجتهدسیستانی ؛┊ ⬩🍃 ؛┊ ⬩🍃 بعد از ساعت ۲۱.۳۰ روزهای شنبه تا چهارشنبه ؛┘┄❀┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄ ᯓ کانال احمد الحسن باطل شد ᯓ ┗࿐@sistanymogtahed࿐━┛ ❍°صَلَۍاللّھُ‌عَلَیْڪ‌یـٰاصـٰاحِبَ‌الـزّمـٰان‌❍°
4_5780582984604193350.ogg
22.82M
جلسه شصت و نهم فصل ششم: راه های شناسایی آسیب ص۷۱۲-۷۲۱ ۴. ناهماهنگی با بدیهیات دین نمونه حدیثی ۵. ناهمسانی با قطعیات علم نمونه حدیثی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ابهام زدایی از چند حدیث (۱۵) کاشف سرّ وصیت 💠وصیت_سرّ_احمد💠  ✍️و حدّثني عيسى بن المستفاد، قال: قلت لأبي الحسن عليه السّلام: بأبي أنت و أمّي أ لا تذكر ما في الوصيّة؟ (قال: ذلك‏ سرّ اللّه‏ و سرّ رسوله. قال: فقلت‏: جعلت فداك، أ كان‏ في الوصيّة) ذكر القوم و خلافهم على عليّ‏ أمير المؤمنين؟ قال: نعم، حرفا حرفا، و شيئا شيئا، أ ما سمعت قول اللّه تعالى‏ إِنَّا نَحْنُ نُحْيِ الْمَوْتى‏ وَ نَكْتُبُ ما قَدَّمُوا وَ آثارَهُمْ وَ كُلَّ شَيْ‏ءٍ أَحْصَيْناهُ فِي إِمامٍ مُبِينٍ‏، و اللّه و اللّه لقد قال‏ رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله لعليّ و فاطمة عليهم السّلام: قد فهمتما ما كتب ربّكما و ما شرط؟ قالا: بلى، و قبلناه بقبوله‏، و صبرنا على ما ساءنا و أغاظنا حتّى نقدم عليك. 📚  طرف من الأنباء و المناقب ص۱۶۵-۱۶۶ طرح اشکال: طبق این حدیث، وصیت سر و راز بوده که احمد آن را کشف کرده ┄┅━✵𖣐﴾پاسخ شبهه﴿𖣐✵━┅┄ پاسخ اجمالی: اگر وصیت، سرّ بوده پس چطور امام صادق علیه السلام در حدیث وصیت، آن را بیان کردند؟ آیا معقول است امام صادق علیه السلام مفاد وصیت را بیان کنند اما امام کاظم علیه السلام مفاد آن را نگویند و بفرمایند سرّ و راز هست؟! از طرفی این حدیث نه متواتر است و نه قرینه قطعی بر صدور دارد، پس طبق مرام آنها نمی تواند چیزی را ثابت کند. پاسخ تفصیلی: این حدیث طبق معمول هم از نظر سند، هم از نظر نسخه و هم از نظر دلالت دارای خدشه است. الف) از نظر سند، بدون هیچ سندی در قرن هفتم از عیسی بن المستفاد از امام کاظم علیه السلام نقل شده، در حالیکه اولاً عیسی توثیق رجالی ندارد و در تمام کتب شیعه تا قبل از قرن پنجم تنها یک حدیث از او ثبت شده (الكافي ج‏1 ص281 ح4) که نشانگر عدم اعتماد تمام علمای شیعه به منقولات اوست. و نجاشی او را فقط از راویان امام جواد علیه السلام دانسته که یعنی حتی از امام رضا علیه السلام هم حدیث نداشته چه برسد به امام کاظم علیه السلام: عيسى بن المستفاد أبو موسى البجلي الضرير روى عن أبي جعفر الثاني عليه السلام و لم يكن بذاك. رجال النجاشي ص297 رقم809 و در ادامه طریق خود به کتاب او را ذکر کرده و می گوید: و هذا الطريق طريق مصري فيه اضطراب‏، که می رساند نسبت کتاب موجود به او با تردیدهایی روبروست. بلکه ابن غضائری روایات او را از امام‌ کاظم علیه السلام مورد تردید، و کتاب او را غیر ثابت و خود وی را ضعیف معرفی می کند: عيسى بن المستفاد البجلي أبو موسى الضرير. ذكر له رواياته عن موسى بن جعفر عليهما السلام. و له كتاب الوصية لا يثبت سنده. و هو في نفسه ضعيف. الرجال ‏لإبن ‏الغضائري ص81 و علامه حلی نیز همین را پذیرفته است، و با این وجود جایی برای استناد به سخن علامه مجلسی و محدث نوری در اعتبار کتاب یا راوی باقی نمی ماند. ب) از نظر نسخه، نه تنها در بعضی نسخه های کتاب این فقره اصلاً وجود ندارد که همین حدیث در کتاب کافی کاملاً بر عکس اینجا محتوای وصیت را گفته و هیچ حرفی از سرّ بودن آن نزده، که در پیوست خواهد آمد. ج) از نظر محتوا: این حدیث نگفته مضمون وصیت را اگر بدانی باز هم سرّ است و نمی فهمی و کسی باید بیاید آن را کشف کند، بلکه می گوید اصلاً مفادش را نمی گویم تا ندانی، و از ادامه آن که می پرسد آیا در آن از غصب خلافت هم بوده و حضرت می فرمایند بله، کاملاً واضح است که سرّ بودن وصیت از آن جهت است که نمی خواهند محتوایش را بازگو کنند. پس در حقیقت، این حدیث ضد حدیث وصیت است نه موید آن و تصریح می کند که مفاد وصیت، برای کسی گفته نشده است. بله ممکن است گفته شود، امام‌ کاظم علیه السلام وصیت را نه برای همه که فقط در مورد عیسی بن المستفاد سرّ دانسته اند و اصطلاحاً از او تقیه کرده اند. اما این ثابت می کند که مفاد وصیت گفتنی و قابل فهم بوده، و فقط چون از طرف عیسی اطمینان بر کتمان نداشتند، چیزی به او نگفته اند. لکن همانطور که گفته شد، همین عیسی بن المستفاد در نسخه دیگری از این حدیث که در کتاب کافی ثبت شده، مفاد وصیت را از امام‌ کاظم علیه السلام نقل نموده و اتفاقاً در آن تصریح شده که مراد از این وصیت، نه وصیت مکتوب نزد وفات، بلکه وصیت نازله از آسمان بوده که در آن وظیفه هر امامی به صورت سرّ برای خودش بیان شده بوده، که می رساند مراد از سرّی بودن آن، چیزی نیست که اتباع احمد توهم کرده اند. ✍⊹سیدمهدےمجتهدےسیستانے      اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّل‌ݪِوَلیِّڪَ‌الفَرَجـ‌    ▬❀▬❀▬❀▬❀▬❀▬ 👇👇👇👇👇
☝️☝️☝️☝️☝️ ▬❀▬❀▬❀▬❀▬❀▬ الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ الْأَشْعَرِيُّ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحَارِثِ بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ إِسْمَاعِيلَ بْنِ يَقْطِينٍ عَنْ عِيسَى‏ بْنِ‏ الْمُسْتَفَادِ أَبِي مُوسَى الضَّرِيرِ قَالَ حَدَّثَنِي مُوسَى بْنُ جَعْفَرٍ ع قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللهِ أَ لَيْسَ كَانَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع كَاتِبَ الْوَصِيَّةِ وَ رَسُولُ اللهِ ص الْمُمْلِي عَلَيْهِ وَ جَبْرَئِيلُ وَ الْمَلَائِكَةُ الْمُقَرَّبُونَ ع شُهُودٌ؟ قَالَ فَأَطْرَقَ طَوِيلًا ثُمَّ قَالَ: يَا أَبَا الْحَسَنِ قَدْ كَانَ مَا قُلْتَ‏ وَ لَكِنْ حِينَ نَزَلَ بِرَسُولِ اللهِ ص الْأَمْرُ نَزَلَتِ الْوَصِيَّةُ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ كِتَاباً مُسَجَّلًا نَزَلَ بِهِ جَبْرَئِيلُ مَعَ أُمَنَاءِ اللهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى مِنَ الْمَلَائِكَةِ... فَقَالَ جَبْرَئِيلُ يَا مُحَمَّدُ رَبُّكَ يُقْرِئُكَ السَّلَامَ وَ يَقُولُ هَذَا كِتَابُ مَا كُنْتُ عَهِدْتُ إِلَيْكَ وَ شَرَطْتُ عَلَيْكَ وَ شَهِدْتُ بِهِ عَلَيْكَ وَ أَشْهَدْتُ بِهِ عَلَيْكَ مَلَائِكَتِي وَ كَفَى بِي يَا مُحَمَّدُ شَهِيداً... فَدَفَعَهُ إِلَيْهِ وَ أَمَرَهُ بِدَفْعِهِ إِلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ... وَ كَانَ فِيمَا اشْتَرَطَ عَلَيْهِ النَّبِيُّ بِأَمْرِ جَبْرَئِيلَ ع فِيمَا أَمَرَ اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْ قَالَ لَهُ يَا عَلِيُّ تَفِي بِمَا فِيهَا مِنْ مُوَالاةِ مَنْ وَالَى اللهَ وَ رَسُولَهُ وَ الْبَرَاءَةِ وَ الْعَدَاوَةِ لِمَنْ عَادَى اللهَ وَ رَسُولَهُ وَ الْبَرَاءَةِ مِنْهُمْ عَلَى الصَّبْرِ مِنْكَ وَ عَلَى كَظْمِ الْغَيْظِ وَ عَلَى ذَهَابِ حَقِّي وَ غَصْبِ خُمُسِكَ‏ وَ انْتِهَاكِ حُرْمَتِكَ فَقَالَ نَعَمْ يَا رَسُولَ اللهِ. فَقَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع وَ الَّذِي فَلَقَ الْحَبَّةَ وَ بَرَأَ النَّسَمَةَ لَقَدْ سَمِعْتُ جَبْرَئِيلَ ع يَقُولُ لِلنَّبِيِّ يَا مُحَمَّدُ عَرِّفْهُ أَنَّهُ يُنْتَهَكُ الْحُرْمَةُ وَ هِيَ حُرْمَةُ اللهِ وَ حُرْمَةُ رَسُولِ اللهِ ص وَ عَلَى أَنْ تُخْضَبَ لِحْيَتُهُ مِنْ رَأْسِهِ بِدَمٍ عَبِيطٍ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع فَصَعِقْتُ حِينَ فَهِمْتُ الْكَلِمَةَ مِنَ الْأَمِينِ جَبْرَئِيلَ حَتَّى سَقَطْتُ عَلَى وَجْهِي وَ قُلْتُ نَعَمْ قَبِلْتُ وَ رَضِيتُ وَ إِنِ انْتَهَكَتِ الْحُرْمَةُ وَ عُطِّلَتِ السُّنَنُ وَ مُزِّقَ الْكِتَابُ وَ هُدِّمَتِ الْكَعْبَةُ وَ خُضِبَتْ لِحْيَتِي مِنْ رَأْسِي بِدَمٍ عَبِيطٍ صَابِراً مُحْتَسِباً أَبَداً حَتَّى أَقْدَمَ عَلَيْكَ. ثُمَ‏ دَعَا رَسُولُ اللهِ ص فَاطِمَةَ وَ الْحَسَنَ وَ الْحُسَيْنَ وَ أَعْلَمَهُمْ مِثْلَ مَا أَعْلَمَ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ فَقَالُوا مِثْلَ قَوْلِهِ فَخُتِمَتِ الْوَصِيَّةُ بِخَوَاتِيمَ مِنْ ذَهَبٍ لَمْ تَمَسَّهُ النَّارُ وَ دُفِعَتْ إِلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع. فَقُلْتُ لِأَبِي الْحَسَنِ ع بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي أَ لَا تَذْكُرُ مَا كَانَ فِي الْوَصِيَّةِ فَقَالَ سُنَنُ اللهِ وَ سُنَنُ رَسُولِهِ فَقُلْتُ أَ كَانَ فِي الْوَصِيَّةِ تَوَثُّبُهُمْ‏ وَ خِلَافُهُمْ عَلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع فَقَالَ نَعَمْ وَ اللهِ شَيْئاً شَيْئاً وَ حَرْفاً حَرْفاً أَ مَا سَمِعْتَ قَوْلَ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ إِنَّا نَحْنُ نُحْيِ الْمَوْتى‏ وَ نَكْتُبُ ما قَدَّمُوا وَ آثارَهُمْ‏ وَ كُلَّ شَيْ‏ءٍ أَحْصَيْناهُ فِي إِمامٍ مُبِينٍ‏ وَ اللهِ لَقَدْ قَالَ رَسُولُ اللهِ ص لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ فَاطِمَةَ ع أَ لَيْسَ قَدْ فَهِمْتُمَا مَا تَقَدَّمْتُ بِهِ إِلَيْكُمَا وَ قَبِلْتُمَاهُ فَقَالا بَلَى وَ صَبَرْنَا عَلَى مَا سَاءَنَا وَ غَاظَنَا. الكافي ج‏1 ص281-283 ح4 ▬❀▬❀▬❀▬❀▬❀▬
45.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗 تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه اول : کلیاتی درباره مدعیان مهدویت (1) ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/0kNab ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ احمد الحسن باطل شد → ‌ https://eitaa.com/sistanymogtahed ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
44.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿‌݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗 تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه دوم : کلیاتی درباره مدعیان مهدویت (2) ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/Yn7IP ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ احمد الحسن باطل شد → ‌ ‌‌https://eitaa.com/sistanymogtahed ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
37.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿‌݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه سوم : کلیاتی درباره مدعیان مهدویت (3) ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/s48nW ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ احمد الحسن باطل شد → ‌ ‌‌https://eitaa.com/sistanymogtahed ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─