╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
🔴موضوع: مثل خودتان!
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
سلام علیکم و رحمه الله
یمانیها درباره صلوات اختراعی خود که فاقد ذکر حضرت فاطمه علیها السلام است چنین توجیه می کنند که در صلوات ضراب اصفهانی فقط مهدیین به صلوات اضافه شدن، مثل شما شیعهها که و عجل فرجهم اضافه کردید.
چه پاسخی دارد؟
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـدسیســـتانے:
سلام علیڪم
صلوات ضراب موضوعش صلوات بر امامانست برای همین حضرت فاطمه علیها السلام را نام نبرده.
از طرفی و عجل فرجهم در روایات آمده و ما اضافه نکردیم.
اما
الائمة و المهدیین که این جریان اضافه کرده اند، از نظر نقش ترکیبی، عطف بیان برای کلمه آل محمد است یعنی روشن می کند که مقصود از آل محمد کیست که چون گفته الائمة و المهدیین، شامل حضرت فاطمه علیها السلام نمی شود.
پس آنها هیچ راه توجیهی ندارند و باید بپذیرند که حضرت فاطمه علیها السلام را از صلوات، کنار گذاشته اند، و چه دلیلی بر بطلان آنها از این آشکارتر؟
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
🔴موضوع: وصی قبل از حجت
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
سلام استاد جواب این متن چیست؟
طبق نصّ صریح قرآن، این هارون(ع) است که قبل از موسی(ع) در مصر مبعوث شد:
«وَإِذْ نَادَى رَبُّكَ مُوسَى أَنِ ائْتِ الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ* قَوْمَ فِرْعَوْنَ أَلا يَتَّقُونَ* قَالَ رَبِّ إِنِّی أَخَافُ أَنْ يُكَذِّبُونِ* وَيَضِيقُ صَدْرِی وَلا يَنْطَلِقُ لِسَانِی فَأَرْسِلْ إِلَى هَارُونَ»(1)
(و پروردگارت موسی را ندا داد که: ای موسی، به سوی آن مردم ستمکار برو: قوم فرعون، آیا نمیخواهند پرهیزگار شوند؟ گفت: ای پروردگار من، میترسم که دروغگویم بخوانند و دل من تنگ گردد و زبانم گشاده نشود. هارون را رسالت ده).
این آیات بیان میدارد که موسی(ع) از خدا خواست که هارون را رسالت بدهد یعنی همان طور که او را مطلع گردانیده بود، هارون را نیز باخبر سازد. دعوت، با هارون(ع) آغاز شد و او مردم را برای استقبال از موسی(ع) آماده نمود:
«قَالَ كَلّا فَاذْهَبَا بِآيَاتِنَا إِنَّا مَعَكُمْ مُسْتَمِعُونَ»(2)
(گفت: هرگز، آیات مرا هر دو نزد آنها ببرید، ما نیز با شما هستیم و گوش فرا میدهیم) .
این آیه گویای آن است که خداوند درخواست حضرت موسی(ع) را اجابت فرمود؛ در ضمن، آیه بیان میدارد کسی که به طور مستقیم با مردم روبهرو شد، هارون بوده است.
«فَأُلْقِیَ السَّحَرَةُ سُجَّدًا قَالُوا آمَنَّا بِرَبِّ هَارُونَ وَمُوسَى»(3)
(ساحران به سجده افکنده شدند گفتند: به پروردگار هارون و موسی ایمان آوردیم).
در این آیه، هارون، اول ذکر شده است؛ زیرا او بود که با آنها مواجه گشت. هارون، وصیّ موسی بود که قبل از حضرت موسی, در سرزمین رسالت که همان مصر است، مبعوث گشت؛ حتی با وجود حضور موسی(ع)، سخنگویی و روبهرو شدن، از آنِ او بود؛ زیرا موسی(ع) چنین چیزی را طلب کرده بود. با همهی این تفاصیل، هارون(ع) محجوج به موسی(ع) بود و فقط با دستور موسی(ع) سخن میگفت:
«وَيَضِيقُ صَدْرِی وَلا يَنْطَلِقُ لِسَانِی فَأَرْسِلْ إِلَى هَارُونَ»
(و دل من تنگ گردد و زبانم گشاده نشود؛ هارون را رسالت ده).
موسی خواهان چه بود؟ متکلّم چه کسی بود؟ او خواهان این بود که هارون(ع) متکلّم باشد. خداوند نیز اجابت فرمود؛ حتی ساحران نیز در ایمان خود، هارون(ع) را قبل از موسی(ع) نام بردند؛ آیا به چنین چیزی دقت کرده بودی؟:
«فَأُلْقِیَ السَّحَرَةُ سُجَّدًا قَالُوا آمَنَّا بِرَبِّ هَارُونَ وَمُوسَىٰ»
(ساحران به سجده افکنده شدند گفتند: به پروردگار هارون و موسی ایمان آوردیم).
اکنون روشن شد که ممکن است وصی قبل از حجتی که به آن محجوج است و از سوی او می آید (مانند موسی و هارون) مبعوث گردد؟
اگر بگویند امام مهدی(ع) مرفوع است، عیسی(ع) و اوصیاء آن حضرت را برایشان مثال می زنیم.
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـدسیســـتانے:
سلام علیڪم
این آیات هیچ ارتباطی به فرستاده شدن وصی قبل از حجت ندارد و وصایت هارون علیه السلام سال ها پس از نبوت او و به هنگام میقات مطرح شد.
موسی علیه السلام در آیه اول از خدا می خواهد که او را پیامبر نکند و برادرش هارون را پیامبر نماید: لا ینطلق لسانی فارسل الی هارون.
اینکه دعوت با هارون علیه السلام آغاز شده از آیه دوم بر نمی آید بلکه تصریح می کند: فاذهبا... با هم بروید.
از آیه سوم چنین بر نمی آید که هارون علیه السلام وصی موسی علیه السلام بوده و از این جهت اول ذکر شده، و می تواند دلیل اول ذکر شدن اول توسط ساحران، سن بیشتر او باشد زیرا هارون علیه السلام بزرگتر بوده است.
اینکه موسی علیه السلام خواهان چه بود در خود قرآن آمده و نیازی به بافتن های ذهن ما نیست.
ایشان در مرحله اول عذرخواهی کرده و برادر را به جای خود معرفی کردند و در مرحله دوم، برادر را به عنوان کمک کار و یاور و وزیر خود خواستند و بحثی از وصایت نبوده است.
اکنون روشن شد که این خطوط و سطور، جز تفسیر به رای قرآن چیزی نیست و هرگز بر ادعای اینان دلالتی ندارد.
و اما جملهی اگر بگویند امام مهدی مرفوع است...!!! انگار نه انگار که این افسانه را خود آنها ساخته اند نه ما، پس هیچ شیعه ای نمی گوید امامش مرفوع است تا نوبت به مثال عیسی علیه السلام و اوصیایش برسد هر چند که این مثال هم غلط است زیرا حضرت عیسی علیه السلام رسالتش را کرد و چون مدتش تمام شد وصی قرار داد و رفت و دیگر هم هیچگاه برای رسالت بر نمی گردد. پس رفع ایشان هیچ ارتباطی به وصی قبل از حجت ندارد.
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
●ะ🍃ะ✿🌸ะ🌱ะ✿🌸ะ🍃ะ●
#تدریس_ویژه
#المهدویةالخاتمة
⭕️ تدریس یکی از بهترین کتاب های مهدوی با رویکرد نقد جریان احمد بصری
📖 کتاب «المهدوية الخاتمة» در بررسی جوانب مختلف دعاوی و شبهات جریان احمد بصری
✍ تألیف:
استاد سید ضیاء خباز
🎤 تدریس:
سید مهدی مجتهد سیستانی
📌بحث های مقدماتی
📌بررسی علائم ظهور
📌بررسی نیابت از امام زمان علیه السلام
📌بررسی قانون معرفت حجت
📌پاسخ به ادعاهای احمد
📌دفاع از مرجعیت
َـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَ
📍هر روز
🕑ساعت: ۱۷
🌀مکان: کانال احمد الحسن باطل شد
https://eitaa.com/sistanymogtahed
ـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَ
●ะ🍃ะ✿🌸ะ🌱ะ✿🌸ะ🍃ะ●
4_5859486241115870093.ogg
40.77M
┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄
جلسه اول
فصل اول: مطالب مقدماتی
بحث اول: وظیفه شیعه در دوران غیبت
نکته اول: آزمایش و جداسازی در غیبت
┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄