eitaa logo
احمد الحسن باطل شد
186 دنبال‌کننده
452 عکس
189 ویدیو
106 فایل
روشنگری درباره جریان احمد الحسن
مشاهده در ایتا
دانلود
16.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦ ✔️ : وجود روایات متناقض شماره ۹. قائم این امّت کیست؟ ✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─╯ 🌹موضوع : به دیوار بکوب. ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام شما می‌فرمایید روایت ضد و نقیض را باید به دیوار کوبید، اگر روایاتی موجود هستند که ضد و نقیض‌اند، از کجا معلوم همین روایت بر دیوار کوبیدن جعلی نباشد؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋سیّـدمہـدےمجـتہـد‌سیســتانے: سلام علیڪم. ما هرگز چنین چیزی نگفته ایم. اگر روایتی با روایت دیگر تعارض داشت قواعدی هست که سند یا دلالت یکی بر دیگری ترجیح داده می شود، و اگر هر دو از هر جهتی مساوی بودند کنار گذاشته می شوند. آنچه گفته اند به دیوار بکوبید روایتی است که صریحاً مخالف قرآن یا احادیث ثابت باشد که معلوم شود جعلی است. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
8.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦ ✔️ : دوران فترت شماره ١٠. قائم این امّت کیست؟ ✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─╯ 🌹موضوع: سه خروج ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام برادر. شما با توجه به حدیث امام باقر ع برای سفیانی سه خروج قائلید، در حالیکه در هیچ حدیثی از ائمه علیهم السلام سه خروج نیامده و با عقل هم جور در نمی آید، بلکه در روایات، یک خروج برای سفیانی و یمانی و خراسانی آنهم در یک روز ذکر شده است. بله شما لفظ "یَبعثُ" در مورد لشکرکشی به عراق و مدینه را معادل خروج گرفته اید که اصلاً درست نیست! و الا باید چهار خروج برای سفیانی قایل شوید چون سفیانی یک بعث هم به مکه در تعقیب حضرت مهدی دارد. ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋سیّــدمہـدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. بسیار از دقت نظر شما خوشحالم، خداوند دلتان را شاد کند. ۱. بحث سه خروج تنها مبتنی بر روایت حضرت باقر علیه السلام نیست و در این باره روایات متعدد وجود دارد. و البته بنده در کتاب "فاصله زمانی" شواهد روایی دیگر هم بر این قضیه آورده ام. ۲. بحث همزمانی سه خروج قابل اثبات نیست چون فقط در سه روایت آمده که هر سه مشکل سندی دارد و حتی در درون خود هم متناقض اند. ۳. برای اثبات خروج تنها به کلمه بعث تکیه نشده، و البته بعث به مکه اولا در ادامه همان خروج به مدینه است و ثانیا به دستور خود سفیانی نیست تا خروج چهارمی برای او تلقی شود بلکه به دستور فرمانده اوست، ثالثا آنها اصلا به مکه نمی رسند و همه‌ شان خسف می شوند لذا خروج به مکه اصلا به حساب نیامده است، رابعا اگر صرف بیرون آمدن از مدینه را خروج بدانیم مشکلی با شمردن خروج چهارم نداریم، چون دعوا بر سر اسم نیست بلکه بر سر مسمی و واقعیت است. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦ ✔️ : قائم بعد از فترت شماره ١١. قائم این امّت کیست؟ ✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─╯ 🌹موضوع : تشرف باطل است! ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام. امام مهدی در نامه نهایی خودشون به نائب چهارم به طور واضح بیان میکنن کسی که تا قبل از صیحه آسمانی و خروج سفیانی ادعای مشاهده کنه دروغ گوست پس چطور بعضی از بزرگترین علمای تشیع ادعای رویت مهدی رو مطرح کردن؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋سیّـدمہـدےمجـتہـد‌سیســتانے: سلام علیڪم. در جای خود توضیح داده ایم که برای فهم یک حدیث نباید سر و ته آن را زد و فقط به یک جمله اش نگاه کرد، زیرا خیلی وقتها صدر و ذیل حدیث، قرینه بر مراد گوینده است. حال در این توقیع نیز با توجه به صدر که فرموده دیگر به کسی وصیت نکن چون غیبت تامه اتفاق افتاده، و با توجه به ذیل که فرموده هر که ادعای مشاهده کند کذاب افترا زننده هست، علمای بزرگی چون مرحوم صدر، علامه عراقی، آیت الله صافی، آیت الله نهاوندی و دیگران توضیح داده اند مرادش از مشاهده، مشاهده به نحو نواب خاصه بوده که ملازم با نیابت است. توضیح کامل در کتاب "راه های ارتباط با حضرت مهدی علیه السلام". ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦ ✔️ : شواهد قرآنی بر تعداد امامان شماره ١۲. قائم این امّت کیست؟ ✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─╯ 🌹موضوع : بصائر ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد،کتاب بصائر چه فرقی با کتاب مختصر البصائر دارد؟ چون بعضی اتباع احمد بصری اعتبار کتاب دوم را رد می کنند. ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. ما دو تا کتاب بصائر الدرجات داشته ایم. یکی برای صفار قمی بوده که در بازار موجود است. دیگری برای سعد بن عبد الله اشعری بوده که اصلش موجود نیست. اما مرحوم شیخ حسن بن سلیمان ظاهراً به آن دسترسی پیدا کرده و مختصری از آن را رونوشت نموده و به همراه اضافاتی از کتب دیگر به نام مختصر البصائر رواج داده است. این‌که این مختصر، کتاب اصلی نیست قبول، اما چه ربطی به عدم اعتبارش دارد؟ غیر از اینکه مگر اتباع احمد این چیزها سرشان می شود؟ آنها خودشان به هر حدیث بی سند و هر مصدر بی اعتباری استناد می نمایند، لذا ما هم اگر به حدیثی از مختصر البصائر استناد می کنیم طبق مبنای خودشان است. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹