eitaa logo
احمد الحسن باطل شد
186 دنبال‌کننده
452 عکس
189 ویدیو
106 فایل
روشنگری درباره جریان احمد الحسن
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦ ✔️ : قائم بعد از فترت شماره ١١. قائم این امّت کیست؟ ✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─╯ 🌹موضوع : تشرف باطل است! ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام. امام مهدی در نامه نهایی خودشون به نائب چهارم به طور واضح بیان میکنن کسی که تا قبل از صیحه آسمانی و خروج سفیانی ادعای مشاهده کنه دروغ گوست پس چطور بعضی از بزرگترین علمای تشیع ادعای رویت مهدی رو مطرح کردن؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋سیّـدمہـدےمجـتہـد‌سیســتانے: سلام علیڪم. در جای خود توضیح داده ایم که برای فهم یک حدیث نباید سر و ته آن را زد و فقط به یک جمله اش نگاه کرد، زیرا خیلی وقتها صدر و ذیل حدیث، قرینه بر مراد گوینده است. حال در این توقیع نیز با توجه به صدر که فرموده دیگر به کسی وصیت نکن چون غیبت تامه اتفاق افتاده، و با توجه به ذیل که فرموده هر که ادعای مشاهده کند کذاب افترا زننده هست، علمای بزرگی چون مرحوم صدر، علامه عراقی، آیت الله صافی، آیت الله نهاوندی و دیگران توضیح داده اند مرادش از مشاهده، مشاهده به نحو نواب خاصه بوده که ملازم با نیابت است. توضیح کامل در کتاب "راه های ارتباط با حضرت مهدی علیه السلام". ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦ ✔️ : شواهد قرآنی بر تعداد امامان شماره ١۲. قائم این امّت کیست؟ ✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─╯ 🌹موضوع : بصائر ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد،کتاب بصائر چه فرقی با کتاب مختصر البصائر دارد؟ چون بعضی اتباع احمد بصری اعتبار کتاب دوم را رد می کنند. ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. ما دو تا کتاب بصائر الدرجات داشته ایم. یکی برای صفار قمی بوده که در بازار موجود است. دیگری برای سعد بن عبد الله اشعری بوده که اصلش موجود نیست. اما مرحوم شیخ حسن بن سلیمان ظاهراً به آن دسترسی پیدا کرده و مختصری از آن را رونوشت نموده و به همراه اضافاتی از کتب دیگر به نام مختصر البصائر رواج داده است. این‌که این مختصر، کتاب اصلی نیست قبول، اما چه ربطی به عدم اعتبارش دارد؟ غیر از اینکه مگر اتباع احمد این چیزها سرشان می شود؟ آنها خودشان به هر حدیث بی سند و هر مصدر بی اعتباری استناد می نمایند، لذا ما هم اگر به حدیثی از مختصر البصائر استناد می کنیم طبق مبنای خودشان است. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦ ✔️ : دلیل ساعات شب شماره ١۳. قائم این امّت کیست؟ ✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─╯ 🌹موضوع : چند خروج؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام شما می گویید سفیانی سه خروج دارد. حال سوال اینست که وقتی سفیانی شخصاً در خروج عراق و مدینه حضور ندارد، چطور این دو لشکرکشی را خروج می گیرید؟ و اگر لشکرکشی معادل خروج باشد باید حرکت او به مکه را هم خروج چهارم وی بدانید. چیزی که با عقل و منطق بهتر جور در می آید فقط یک خروج و اعلان جنگ و اظهار موجودیت است! و الا طبق تعریف حضرتعالی باید لشکر کشی های بسیار حضرت مهدی علیه السلام به کل دنیا را نیز خروجهای پرشمار به حساب آوریم حال آنکه در روایات فقط یک خروج برای آنجناب بیان شده است! ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋سیّـدمہـدےمجـتہـد‌سیســتانے: سلام علیڪم. سفیانی در خروج دوم و سوم حضور ندارد اما در روایات به خود او نسبت داده شده و به دستور مستقیم او انجام می شود. و سه خروج نامیدن به علت اینست که به سه هدف جدا از هم رخ می دهد زیرا خروج در شام برای قبضه کردن حکومت و در عراق برای کشتار شیعیان و در مدینه برای شهادت حضرت مهدی علیه السلام است. اما حرکت به سمت‌ مکه نه به دستور سفیانی رخ می دهد و نه حرکت جداگانه ای است چون در ادامه خروج به مدینه است که چون می شنوند قائم علیه السلام به مکه رفته از مدینه به سوی مکه می روند و البته همان بیرون مدینه هلاک می شوند و اصلا خروجی صورت نمی پذیرد. عقل و منطق در جایی سخنی برای گفتن دارد که روایات چیزی نگفته باشند در حالیکه در کتاب فاصله زمانی روایاتی آورده ام که به حرکت دوم سفیانی خروج اطلاق شده است. قیاس حرکت سفیانی با حرکت حضرت مهدی علیه السلام باطل است زیرا خروج آن حضرت به یک هدف رخ می دهد و آن تشکیل حکومت عدل الهی است بر خلاف سفیانی. حقیقت، برای کسی که همه روایات سفیانی را مطالعه کرده باشد با کمی دقت مساله روشن می باشد. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦ ✔️ : نقبا سیزده نفرند! ‼️ شماره ١۴. قائم این امّت کیست؟ ✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─╯ 🌹موضوع : قیام آری یا نه؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد ممنون از مطالب شما در باب مهدویت لطف کنید و بفرمایید چرا درباره روایاتی که نهی از قیام می کند می نگارید: ظاهراً این سخن ناظر به آن دوران صادر شده که شیعه دارای جمعیت و قدرت نبوده، لذا این منافاتی ندارد که شیعیان در منطقه ای که اکثر مردم بر اعتقاد تشیع هستند بر ضد حاکم ستمگر قیام کنند تا او را عزل و فرد عادلی جایش بنشانند. ✍️⊹سیدمهدےمجتهدسیستانے ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. توضیحش مفصل است و به طور خلاصه عرض می کنم: گاهی احادیث جهتی صادر شده اند یعنی با توجه به حوادث آن زمان یا جو آن زمان یا شرایط آن زمان. و این را کسی متوجه می شود که اشراف کامل بر وقایع دوران هر امام داشته باشد. نظر این حقیر این هست که احادیث مخالف حرکت مسلحانه، نسبت به آن دوران صادر شده که هم اهل بیت را به مخاطره می انداخته و هم شیعه به واسطه تعداد کم و نداشتن انسجام، قتل عام می شدند. لذا در دوره ای که این شرایط عوض شود قیام شیعه اشکالی ندارد مثل قیام آل بویه و نیز صفویه که عموم علما با آن مخالف نبودند. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹