eitaa logo
احمد الحسن باطل شد
164 دنبال‌کننده
371 عکس
184 ویدیو
106 فایل
روشنگری درباره جریان احمد الحسن
مشاهده در ایتا
دانلود
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ غافل از اینکه اولاً «ثُمَّ» برای فاصله ی کم می‏آید نه فاصله زیاد، و عرب برای فاصله زیاد از «سوف» استفاده می‏کند نه «ثُمَّ»، اما اینکه در آیه مذکور برای فاصله زیاد به کار رفته، از این جهت است که زمان و زمانیات در افعال خدا راه ندارد برای همین چه فراوان که در قرآن از وقایع روز قیامت با صیغه ماضی تعبیر شده است: «وَ إِذا حُشِرَ النَّاسُ كانُوا لَهُمْ‏ أَعْداءً».🔻 یا از گذشته با صیغه مضارع سخن می‏گوید: «إِنَّما يُرِيدُ اللهُ لِيُذْهِبَ‏ عَنْكُمُ‏ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً»🔻 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻 . احقاف: 6 🔻 . احزاب: 33 ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ ثانیاً از سیاق روایت که دارد وقایع ظهور امام دوازدهم را پشت سر هم می شمرد کاملاً مشخص است که ظهور امام حسین علیه السلام هم متصل به وقایع ظهور است. ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮                        ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : نائب، کیست؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام علیکم چه کسی در زمان ما نائب امام زمان علیه السلام است؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. در عصر غیبت کبری نائب خاص نداریم و هر کس ادعا کند یک حیله گر است. نائب عام هم مراجعی هستن که جامع شرایط مرجعیت باشند. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉ ـ┓𖢖•••••کتاب رویای امامت •••••𖢖┏ ـ┫ ـ┫ حجیّت خواب ـ┫ ـ┫ حجیّت خواب در قرآن(ص٨_١١) ـ┫ 「✎سیّـدمھ‌دےمج‌ـتھ‌دسیستانے ◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ ●● لـوح و قلـم ○○ بررسی روایت موسوم به وصیت در کتاب الغیبه شیخ طوسی رحمه الله دوازده مهدی بعد از دوازده امام قسمت بیست و هشتم ↫ سید مهدی مجتهد سیستانی ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ نکته 24) در این حدیث، صاحب حکومت بعد از امام دوازدهم، مهدیِ اول، فرزند ایشان معرفی شده، در حالیکه این با روایات رجعت مبنی بر بازگشت امام حسین علیه السلام و حکومت کردن ایشان بعد از امام دوازدهم بلکه حتی وصی بودن ایشان نسبت به امام دوازدهم ناسازگار است، از جمله: الف) حسین قبل از شهادت به اصحابش فرمود: من اولین کسی هستم که زمین برایم شکافته شده، بیرون می آیم و این بیرون آمدن من همزمان با خروج امیر المومنین و قیام قائم ما و زنده شدن رسول خداست ... ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ سپس محمد (ص) پرچم و شمشیرش را به قائم ما می‏دهد: «قَالَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ ع لِأَصْحَابِهِ قَبْلَ أَنْ يُقْتَلَ ... فَأَكُونُ أَوَّلَ مَنْ تَنْشَقُّ عَنْهُ الْأَرْضُ فَأَخْرُجُ خَرْجَةً يُوَافِقُ ذَلِكَ خَرْجَةَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع وَ قِيَامَ قَائِمِنَا وَ حَيَاةَ رَسُولِ اللَّهِ ص ... وَ لَيَنْزِلَنَّ مُحَمَّدٌ وَ عَلِيٌّ وَ أَنَا وَ أَخِي وَ جَمِيعُ مَنْ مَنَّ اللَّهُ عَلَيْهِ فِي حَمُولَاتٍ‏ مِنْ حَمُولَاتِ الرَّبِّ خَيْلٍ بُلْقٍ‏مِنْ نُورٍ لَمْ يَرْكَبْهَا مَخْلُوقٌ ثُمَّ لَيَهُزَّنَّ مُحَمَّدٌ ص لِوَاءَهُ وَ لَيَدْفَعَنَّهُ إِلَى قَائِمِنَا مَعَ سَيْفِهِ ثُمَّ إِنَّا نَمْكُثُ‏ مِنْ بَعْدِ ذَلِكَ مَا شَاءَ اللَّه‏».🔻 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻. الخرائج و الجرائح، ج‏2، ص848 – 849، ح63. ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ ب) از امام پرسیدند اولین کسی که از قبر خارج می‏شود کیست؟ فرمود: حسین که پشت سر قائم خارج می‏شود: «قِيلَ لَهُ: مَنْ أَوَّلُ مَنْ يَخْرُجُ؟ قَالَ: الْحُسَيْنُ‏ ع، يَخْرُجُ‏ عَلَى أَثَرِ الْقَائِمِ ع».🔻 ـــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻. مختصر البصائر، ص165، ح39 و منتخب الأنوار المضيئة في ذكر القائم الحجة عليه السلام، ص201 ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ ج) حسین(ع) را می شناسند که خارج شده ... و حجت قائم(ع) در میانشان است ... پس زمانیکه وفات حجت(ع) برسد، حسین(ع) او را غسل داده، کفن و دفن او را به عهده می‏گیرد زیرا امر وصی را به عهده نمی گیرد مگر وصی: «هَذَا الْحُسَيْنَ قَدْ خَرَجَ حَتَّى لَا يَشُكَّ الْمُؤْمِنُونَ فِيهِ وَ أَنَّهُ لَيْسَ بِدَجَّالٍ‏ وَ لَا شَيْطَانٍ وَ الْحُجَّةُ الْقَائِمُ بَيْنَ أَظْهُرِهِمْ فَإِذَا اسْتَقَرَّتِ الْمَعْرِفَةُ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ أَنَّهُ الْحُسَيْنُ ع جَاءَ الْحُجَّةَ الْمَوْتُ فَيَكُونُ الَّذِي يُغَسِّلُهُ وَ يُكَفِّنُهُ وَ يُحَنِّطُهُ وَ يَلْحَدُهُ فِي حُفْرَتِهِ ‏وَ لَا يَلِي الْوَصِيَّ إِلَّا الْوَصِيُّ».🔻 ــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻. الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏8، ص206 ، ح250، تفسير العياشي، ج‏2، ص281، ح20 ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ و اگر بگویند مراد از قائم، مهدی دوازدهم است پاسخش داده شد. بله بعضی یاران احمد بصری می‏گویند درست است که حدیث گفته حجت قائم، ولی مرادش حجت قائم نیست، و در این باره به روایاتی تمسک می‏کنند، از جمله: ◻️الف) به حدیثی از کتاب معانی الاخبار تمسک می‏کنند که امیر المومنین علیه السلام فرمودند: من حتماً منبری در مصر نصب خواهم کرد و حتماً دمشق را ویران می‏نمایم و یقیناً یهود و نصاری را از محله های عرب اخراج می کنم و همه عرب را با همین عصایم میرانم. عبایه گفت: انگار تو داری از زنده شدنت بعد از مردنت خبر می‏دهی؟ حضرت فرمودند: هیهات عبایه تو اشتباه فهمیدی، مردی از من این کارها را خواهد کرد: «فقال: هيهات‏ يا عباية ذهبت فى غير مذهب يفعله رجل منى».🔻 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻 . الإيقاظ من الهجعة بالبرهان على الرجعة، ص42 ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ آنها می‏گویند: ببینید حضرت علی ابتدا می‌‏فرماید من همه این کارها را می‏کنم، بعد می‏فرماید فرزندم متصدی این کارهاست، پس امام حسین علیه السلام هم که می‏گویند من در زمان امام دوازدهم علیه السلام می‏آیم می‏تواند مرادشان فرزندی از فرزندان امام دوازدهم علیه السلام باشد. اما غافل از اینکه: اولاً ترجمه‏ای که آنها از حدیث کرده‏اند، طبق نسخه کتاب «ایقاظ» است، در حالیکه طبق مصدر اصلیِ حدیث یعنی کتاب معانی الاخبار حضرت فرمودند: هیهات عبايه تو چیزی از کلام من برداشت کردی که مرد دیگری آن را از کلام من نمی‏فهمد: «فَقَالَ هَيْهَاتَ‏ يَا عَبَايَةُ ذَهَبْتَ فِي غَيْرِ مَذْهَبٍ يَعْقِلُهُ رَجُلٌ مِنِّي» 🔻و این کلام هیچ ربطی به استدلال آنها ندارد. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻 . متن کامل حدیث چنین است: عَنْ عَبَايَةَ الْأَسَدِيِّ قَالَ: سَمِعْتُ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ ع وَ هُوَ مسجل‏ [مُشْتَكٍ‏] وَ أَنَا قَائِمٌ عَلَيْهِ: «لَآتِيَنَّ بِمِصْرَ مُبِيراً وَ لَأَنْقُضَنَّ دِمَشْقَ حَجَراً حَجَراً وَ لَأُخْرِجَنَّ الْيَهُودَ وَ النَّصَارَى مِنْ كُلِّ كُوَرِ الْعَرَبِ وَ لَأَسُوقَنَّ الْعَرَبَ بِعَصَايَ هَذِهِ قَالَ قُلْتُ لَهُ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ كَأَنَّكَ تُخْبِرُنَا أَنَّكَ تَحْيَا بَعْدَ مَا تَمُوتُ فَقَالَ هَيْهَاتَ‏ يَا عَبَايَةُ ذَهَبْتَ فِي غَيْرِ مَذْهَبٍ يَعْقِلُهُ رَجُلٌ مِنِّي». معاني الأخبار، ص406 – 407، ح82. ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ حال از میان این دو نسخه کدام مقدم است؟ مسلماً نسخه اصل، مقدم بر نسخه ایست که از اصل نقل می‏کند، از طرفی از آنجا که در کتاب «ایقاظ» صدر حدیث را هم اشتباه ثبت نموده اطمینان ما به نسخه اصل بیشتر می‏شود. ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ صدر حدیث در کتاب ایقاظ چنین است: من حتماً در مصر منبری نصب می‏کنم: «لأبنین بمصر منبراً»، در حالیکه در خود کتاب معانی الاخبار اینگونه ثبت شده: یقیناً مصر را هلاک می‏کنم: «لَآتِيَنَّ بِمِصْرَ مُبِيراً» و چون در جمله بعدی نیز از خراب کردن دمشق سخن می‏گویند مشخص می‏شود که همین نسخه صحیح است: «وَ لَأَنْقُضَنَّ دِمَشْقَ حَجَراً حَجَراً»، غیر از اینکه نصب منبر در مصر چه معنایی دارد؟ و آنچه با مصر سازگار می‏باشد، خراب شدن آن به واسطه ظلمی است که مردمش بر محمد بن ابی بکر کرده‌اند. و از طرف سوم اگر نسخه «یفعله» باشد باید ضمیر را مونث می آورد یعنی: «یفعلها» چون مرجع آن، هر چهار کاری است که حضرت فرمودند، و در زبان عربی، وقتی ضمیری به چند چیز بر گردد حتماً باید مونث آورده شود. ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ ثانیاً بر فرض که بپذیریم متن نسخه، همانی است که اینها بیان می‏کنند، در این نسخه حضرت علی علیه السلام صریحاً زنده شدن خود را بعد از مرگ انکار می‏کنند، و این با انبوه روایات رجعت امیر المومنین علیه السلام در تعارض است. و برای همین شیخ صدوق ـ تنها نقل کننده این حدیث ـ بعد از نقل آن می‏نگارد: امير المؤمنين(ع) در اين‏ حديث با عبايه، و در حديث قبل با ابن كوّاء به طريق تقيّه سخن گفته، چون آن دو نميی توانستند اسرار آل محمّد (از جمله رجعت) را درک کنند: «قال مصنف هذا الكتاب رضي الله عنه إن أمير المؤمنين ع اتقى عباية الأسدي في هذا الحديث و اتقى ابن الكواء في الحديث السابق لأنهما كانا غير محتملين لأسرار آل محمد ع».🔻 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻 . همان. ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ البته بعضی پیروان احمد می‏گویند وقتی عبایه قابلیت فهم این مطلب را نداشته و باید از او تقیه می‏شده، مگر امام مجبور بودند این کلام را به او بگویند و بعد با تقیه عوضش کنند؟ در حالیکه این اشکال وارد نیست چون وقتی امام مطلبی می‏گویند برای نقل به دیگران می‏گویند، لذا اگر خود راوی ظرفیت نداشت از او تقیه می‏کنند در حالیکه این کلام توسط همان راوی بدست افرادی که می فهمند می‏رسد، و این همان گفته پیامبر صلی الله علیه و آله است که فرمودند: «رُبَّ حَامِلِ فِقْهٍ غَيْرُ فَقِيهٍ وَ رُبَ‏ حَامِلِ‏ فِقْهٍ‏ إِلَى مَنْ هُوَ أَفْقَهُ‏ مِنْهُ‏».🔻 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻 . الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏1، ص403، ح1 و ص404، ح2 ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ غیر از اینکه حضرت این حدیث را به شخص عبایه نگفتند که بعد بخواهند از شخص او تقیه کنند، بلکه عبایه می‏گوید: شنیدم حضرت چنین فرمود، یعنی حضرت داشتند این کلام را می‏گفتند که عبایه هم شنیده، پس این سخن در مجلسی گفته شده که چند نفر از جمله عبایه در آن بوده اند و فقط او نتوانسته درکش کند. ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ و چنین رفتاری در سیره ائمه متعدد دیده می‏شود، از جمله، امام صادق علیه السلام فرمودند: من آنچه در آسمان ها و زمین و بهشت و جهنم و هر چه بوده و هر چه خواهد بود را می‏دانم، بعد که دیدند این کلام برای شنودگان خیلی بزرگ آمد، فرمودند: اینها را از قرآن می دانم خداوند فرموده: در قرآن تبیان هر چیزی هست: «إِنِّي لَأَعْلَمُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَ مَا فِي الْأَرْضِ وَ أَعْلَمُ مَا فِي الْجَنَّةِ وَ أَعْلَمُ مَا فِي النَّارِ وَ أَعْلَمُ‏ مَا كَانَ‏ وَ مَا يَكُونُ قَالَ ثُمَّ مَكَثَ هُنَيْئَةً فَرَأَى أَنَّ ذَلِكَ كَبُرَ عَلَى مَنْ سَمِعَهُ مِنْهُ فَقَالَ عَلِمْتُ ذَلِكَ مِنْ كِتَابِ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ إِنَّ اللهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ فِيهِ تِبْيَانُ كُلِّ شَيْ‏ءٍ».🔻 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻 . لعله نقل بالمعنى فان في المصاحف«تبيانا لكل شي‏ء» أو كان في قراءتهم(ع). 🔻 . الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏1، ص261، ح2 ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ ثالثاً حضرت علی علیه السلام تمام این افعال را با تاکید ـ و استفاده از نون مشدّد موکِّد ـ به خود نسبت می‏دهند: «لَآتِيَنَّ ... لَأَنْقُضَنَّ ... لَأُخْرِجَنَّ ... لَأَسُوقَنَّ»، پس چطور معقول است که در پایان بگویند منظورم خودم نبود؟! لذا باید پذیرفت که در پایان تقیه کرده‏اند. رابعاً پیروان احمد که خبر واحد را حجت نمی‏دانند چگونه در جاهای مختلف به روایات بی سند یا منفرد استدلال می‏نمایند. ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
دوستان گرامی این کنفرانس ادامه دارد ... اللهم عجل لولیک الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
60.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦ ✔️ : بررسی محتوای حدیث وصیت ٢۶ شماره ۵٢. قائم این امّت کیست؟ دو اسم، سه اسم!!! ✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌─┅═ೋ❅﷽❅ೋ═┅─ (٢٠) عزیزانم شما که احمد بصری را داعی الله می خوانید بدانید داعی الله اصطلاح شش امامی هاست که یک کذاب رو جای قائم موعود جا زدن و بچه هایش را قائم ها و مهدی های بعدی شمردن. و آخرش کارشون به انکار نماز و حجاب و حرمت شراب رسید. حالا شما هم گرفتار همین فتنه شدین. هیچکس جز دوازده امام دارای عنوان داعی الله نیستن. سیّـدمھ‌دےمج‌ـتھ‌دسیستانے ‌─┅═ೋ❅🌸❅ೋ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ ●● لـوح و قلـم ○○ بررسی روایت موسوم به وصیت در کتاب الغیبه شیخ طوسی رحمه الله دوازده مهدی بعد از دوازده امام قسمت بیست و نهم ↫ سید مهدی مجتهد سیستانی ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥