eitaa logo
احمد الحسن باطل شد
183 دنبال‌کننده
449 عکس
187 ویدیو
106 فایل
روشنگری درباره جریان احمد الحسن
مشاهده در ایتا
دانلود
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─╯ 🌹موضوع : قیام آری یا نه؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد ممنون از مطالب شما در باب مهدویت لطف کنید و بفرمایید چرا درباره روایاتی که نهی از قیام می کند می نگارید: ظاهراً این سخن ناظر به آن دوران صادر شده که شیعه دارای جمعیت و قدرت نبوده، لذا این منافاتی ندارد که شیعیان در منطقه ای که اکثر مردم بر اعتقاد تشیع هستند بر ضد حاکم ستمگر قیام کنند تا او را عزل و فرد عادلی جایش بنشانند. ✍️⊹سیدمهدےمجتهدسیستانے ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. توضیحش مفصل است و به طور خلاصه عرض می کنم: گاهی احادیث جهتی صادر شده اند یعنی با توجه به حوادث آن زمان یا جو آن زمان یا شرایط آن زمان. و این را کسی متوجه می شود که اشراف کامل بر وقایع دوران هر امام داشته باشد. نظر این حقیر این هست که احادیث مخالف حرکت مسلحانه، نسبت به آن دوران صادر شده که هم اهل بیت را به مخاطره می انداخته و هم شیعه به واسطه تعداد کم و نداشتن انسجام، قتل عام می شدند. لذا در دوره ای که این شرایط عوض شود قیام شیعه اشکالی ندارد مثل قیام آل بویه و نیز صفویه که عموم علما با آن مخالف نبودند. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦ ✔️ : دلیل ثبت حدیث وصیت شماره ١۵. قائم این امّت کیست؟ ✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─╯ 🌹موضوع : اباحه خمس. ⊹━━❁ ❁━━⊹ درود راجع به مسئله مباح بودن خمس حدیثی وجود دارد: نشانی : عوالي اللئالي ج ۴، ص ۵ وَ رُوِيَ عَنِ اَلصَّادِقِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : أَنَّهُ سَأَلَهُ بَعْضُ أَصْحَابِهِ فَقَالَ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ مَا حَالُ شِيعَتِكُمْ فِيمَا خَصَّكُمُ اَللَّهُ بِهِ إِذَا غَابَ غَائِبُكُمْ وَ اِسْتَتَرَ قَائِمُكُمْ فَقَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ مَا أَنْصَفْنَاهُمْ إِنْ وَاخَذْنَاهُمْ وَ لاَ أَحْبَبْنَاهُمْ إِنْ عَاقَبْنَاهُمْ بَلْ نُبِيحُ لَهُمُ اَلْمَسَاكِنَ لِتَصِحَّ عِبَادَتُهُمْ وَ نُبِيحُ لَهُمُ اَلْمَنَاكِحَ لِتَطِيبَ وِلاَدَتُهُمْ وَ نُبِيحُ لَهُمُ اَلْمَتَاجِرَ لِيَزْكُوَ أَمْوَالُهُمْ . طبق این روایت خمس در زمان غیبت مباح هست. پس اینکه بعضی ها به آیه قرآن بر واجب بودن خمس استدلال می کنن این اشتباه هست، چون خود معصومین در شرایطی خمس را برای مدت زمانی مباح کردن. الان عوام نباید به حرف امام گوش میدادن چون ضد قرآن بوده؟ امام معصوم نگفته خمس مباح هست الی یوم القیامة گفته تا فقط تا زمان غیبت اگر بگین سند این روایت اشکال داره، خوب حدیث تقلید هم باطل میشه چون نه تفسیر امام حسن عسکری کتاب معتبری هست نه روایاتش از لحاظ رجالی قوی هستن این روایت صرفا مربوط به کنیزان نمیشود چون از لفظ تجارت هم استفاده شده و فقط عین بعضی از روایات دیگه گفته نشده که ولادتشان پاکیزه باشد. من این روایت رو اولین بار از پیج اخباری ها دیدم پس اینکه شما گفتید اخباریون قبولش ندارن درست نیست و اصلا چرا محدث نوری اونو تو کتابش آورده؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋سیّـدمہـدےمجـتہـد‌سیســتانے: سلام علیڪم. ۱. آیه قرآن فقط با خبر معتبر تخصیص می خورد در حالیکه این حدیث از بیخ بدون سند ثبت شده، آن هم بعد از ۸۰۰ سال از گذشت اسلام، آن هم توسط کسی که مشهور به ثبت احادیث شاذ و بی سابقه و عجیب و غریب است. ۲. اینکه ائمه مطلق خمس را در زمان‌هایی مباح کرده اند هیچ مستند معتبری ندارد. بلکه با توجه به تعلیل طهارت ولادت، مراد اباحه کنیزان جنگی بوده. ۳. قیاس کتاب عوالی اللئالی با کتاب تفسیر امام عسکری اشتباه است زیرا کتاب تفسیر توسط بزرگانی همچون شیخ صدوق، طبرسی و علامه مجلسی مورد اعتماد تلقی شده، در حالیکه کتاب ابن‌ ابی جمهور احسائی توسط همه تضعیف شده از جمله شیخ یوسف بحرانی که بزرگ اخباریان است. ۴. این حدیث سه چیز را مباح دانسته: مسکن که از انفال است و ربطی به خمس ندارد، کنیزان جنگی که چون جنگش بدون اذن امام بوده همه اش مال امام بوده و ربطی به خمس ندارد، و متاجر که احتمال دارد مرادش مال التجاره و مربوط به زکات باشد زیرا طبق نظر برخی، مال التجاره زکات دارد. و با وجود احتمال مخالف، دلالت حدیث بر اباحه خمس از کار می افتد. ۵. اینکه بنده گفتم اخباری ها قبولش ندارند، مرادم اخباریون اصیل بود که پایبند به یک ضوابط و قواعدی بودند نه نو اخباریانی که به هر باطلی برای اثبات سخن خویش تمسک می کنند. ۶. نقل محدث نوری، دلالت بر قبول داشتن مصدر یا حدیث آن مصدر ندارد چون مرحوم نوری، در صدد جمع تمام روایات فقهی در تمام کتب موجود در نزد شیعه بوده اند لذا حتی روایات تفسیر ابو الفتوح را هم آورده اند با اینکه هر مطلعی می داند منفردات او از اهل سنت است نه اهل بیت. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦ ✔️ : حدیث لوح جابر شماره ١۶. قائم این امّت کیست؟ ✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─╯ 🌹موضوع : درنده و بدن امام ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد در حدیثی آمده که گوشت ائمه بر درندگان حرام است. در مقابل، اتباع احمد میگن اما در حدیث دیگر گفته شده جسد امام حسین علیه السلام را گرگ ها و درندگان و... خوردند. ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. ۱. این روایات ظهور در این دارد که امام زنده را درنده نمی کشد، همچنانکه در حدیث امام هادی علیه السلام آمده است.(۱) ۲. هیچ حدیثی در این زمینه وجود ندارد که بدن خورده شده، بلکه فقط امام حسین علیه السلام در خطبه ای فرمودند: گویا می بینم درندگان بیابان مرا تکه تکه می کنند (۲) و از همه شدیدتر بر من سگی پیس هست (۳)؛ که منظورشان از سگ پیس شمر بود (۴) لذا روشن می شود منظورشان از درندگان نیز دیگر وحشیان لشکر ابن زیاد بوده است. ⊹━━❁ ❁━━⊹ اما اگر ما دشمنان حضرت رو گرگ و درنده در نظر بگیریم، آنها فقط انگشت و سر ایشان را جدا کردند. ⊹━━❁ ❁━━⊹ ما از آنچه واقعا گذشته اطلاع دقیقی نداریم، مثلا در نقلی آمده که هر دو دست حضرت را هم بعد از شهادت قطع کرده اند (۵). همچنین بدنی که از پشت و جلو ده اسب بر آن _ یا الله _ بدوانند دیگر خدا می داند چه بلائی سرش آمده است. پس این اشکال وارد نیست. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹ 📖 منابع ۱. الخرائج جلد ۱ صفحه ۴۰۵ ۲. نزهة الناظر صفحه ۸۶ ۳. کامل الزیارات صفحه ۷۵ حدیث ۱۴ ۴. بحارالانوار جلد ۴۵ صفحه ۵۶ ۵. بحارالانوار جلد ۴۵ صفحه ۳۱۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
35.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦ ✔️ : اعتبار سنجی کتاب غیبت شماره ١۷. قائم این امّت کیست؟ ✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─╯ 🌹موضوع : علت انکار تناسخ ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد میشه دقیقا بگید عقیده به تناسخ چه مشکلی دارد؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋سیّـدمہـدےمجـتہـد‌سیســتانے: سلام علیڪم. ۱. قرآن می گوید همه جسدها در قیامت به معاد جسمانی زنده می شوند و زنده شدن جسم متوقف بر بازگشت روح به آن است. ۲. معتقد به تناسخ میگوید یک روح در این دنیا بعد از وفات، از جسم اول به دوم و ... میرود. در نتیجه یک روح در این دنیا صاحب چندین جسم می شود. ۳. و چون یک روح نمی تواند در آن واحد در همه جسمهایی که داشته حلول کند پس همه جسمها زنده نمی شوند و اگر یک روح صد یا هزار جسم هم داشته باشد فقط یکی از آنها قابلیت زنده شدن دارد و این مخالف صریح قرآن مبنی بر زنده شدن همه جسمهاست. ۴. از طرفی همان یکی هم نمی شود زنده شود زیرا آن جسمها همه با هم مساوی اند و یکی بر دیگری امتیازی ندارد و انتخاب یکی بدون معیار، ترجیح بلا مرجح است که از خداوند سر نمی زند. ۵. نتیجه اینکه: معتقد به تناسخ به هیچ عنوان نمی‌تواند معاد جسمانی را قبول کند و راهی جز انکار معاد جسمانی و سخن صریح قرآن ندارد که مساوی با کفر است و به همین خاطر اهل بیت علیهم السلام صریحا می فرمودند معتقدین به تناسخ کافرند. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
10.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦ ✔️ : استفاده فرقه ها از قرآن و روایات شماره ۱۸. قائم این امّت کیست؟ ✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦