eitaa logo
احمد الحسن باطل شد
188 دنبال‌کننده
453 عکس
189 ویدیو
106 فایل
روشنگری درباره جریان احمد الحسن
مشاهده در ایتا
دانلود
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : عدم اعتبار روایات علائم. ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام علیکم اغلب روایات علامات ظهور مجعول و ضعیف السند هستند همانطور که آصف محسنی از ۱۷۳روایتی که علامه مجلسی درباره این علامات آورده، فقط سه تایش را صحیح دانسته. حال وظیفه ما در برابر این ضعف اسانید چه هست؟ و چرا اعم اغلب اعم اغلب اعم اغلب علامات ظهور ضعیف هستند و مجعولند. 🙏🌹 ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. این سخن غلط است و جناب آصف نظر شخص خودش را گفته. او نفهمیده که خبر معتبر فقط به خبری نمی گویند که سندش صحیح رجالی باشد و همه هم بر صحت آن اتفاق نظر داشته باشند. برای همین احادیث را به صورت تک تک بررسی می کند تا همه بشوند در حکم خبر واحدِ ضعیف یا ظنی الصدور، و این فریب آشکار است. زیرا: اولا بعضی اخبار تواتر معنوی یا اجمالی دارند و شما تصریح کردید علامه ۱۷۳ حدیث در باب علائم ثبت نموده و این عدد ما فوق تواتر است و احمق است کسی که در اصل وجود علائم یا صدور اجمالی آنها از معصوم تشکیک کند. ثانیا برخی روایات متضافرند یعنی هر چند به حد تواتر نمی رسند ولی آنقدر زیادند که انسان اطمینان به صدور پیدا می کند و این را حتی محقق خوئی قبول دارند. و اخبار علائم بر فرض عدم تواتر، قطعا متضافرند. ثالثا برخی روایات محفوف به قرائن قطعی یا اطمینان آور است، از جمله اینکه موافقش اجماع شیعه باشد یا شیعه و سنی بدون تقیه و تقلید، آن را نقل کرده اند. و وجود علائم بلکه مصداق برخی از آنها مثل سفیانی، صیحه آسمانی، و... از این قبیلند. رابعا بعضی احادیث دارای شهرت روایی هستند که نزد عده زیادی موجب حجیت حدیث است و قطعا مصداق بعضی علائم مثل اضمحلال دولت بنی عباس و... دارای این شهرتند. خامسا بعضی احادیث علائم طبق نظر همه رجالی ها معتبر می باشد، که به کمک دیگر روایات، زمینه اطمینان به صدور حاصل می شود. سادسا برخی روایات تنها طبق نظر بعضی یا مشهور ضعیفند نه طبق نظر همه. در این صورت نمی توان به طور مطلق حکم به ضعف آن داد و همه را جعلی دانست. بماند که صرف ضعف سند مساوی با جعلی بودن حدیث نیست و بسیاری از تضعیفها صرفا به خاطر مجهول بودن یا عدم تصریح به وثاقت راوی است نه کذاب بودنش. سابعا گاهی موضوع حدیث زمینه جعل ندارد و برخی علائم مثل قتل نفس زکیه یا خسف بیداء یا خروج سفیانی از این قبیلند لذا می توان آنها را پذیرفت. ثامنا محتوای برخی اخبار قابلیت پذیرش دارند هر چند سندشان ضعیف بوده، دارای موید هم نباشند. مثل اینکه ربا علنی شود، معروف منکر گردد و... . اینگونه احادیث نیز به صرف ضعف سند طرد نمی شوند. در پایان عرض می کنم، وجود دو علامت حتمی صیحه و سفیانی، مورد اجماع شیعه است و سید مرتضی این اجماع را ناشی از وجود روایات با این اسناد نمی داند بلکه ناشی از این می داند که در زمان خود معصوم صادر و به شیعه رسیده و کاملا در میان آنها نهادینه شده، و این روایات فقط، مطابق اجماع شیعه است نه مستند آن. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦ ✔️ : گواهی ‌‌شیخ بر صحت روایاتش شماره ٢۳. قائم این امّت کیست؟ ✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : در وصیت چه بود؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام علیکم استاد. بعد از غدیر و اعلام ولایت و امامت امیر المومنین علی علیه السلام توسط پیامبر صلی الله، چه لزومی داشت پیامبر صلی الله در شب وفات بخواهند دوباره به این مسئله تاکید کنند!؟ و چه دلیلی داشت پیامبر این وصیت را به علی ع داشته باشند؟ چون اصل بر این بود مردم متوجه شوند. پس باید مسئله ی دیگری بوده باشد. ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. ۱. چون دشمنان بعد از اعلام امامت در غدیر، عهد بستند که خلافت را غصب کنند لذا نیاز به تاکید بود تا مردم در برابر این دسیسه هوشیار باشند. ۲. تاکید پیامبر قرار بود کتبی باشد، و سند مکتوب خیلی اعتبارش از سند شفاهی بیشتر است. ۳. غیر از اینکه تاکید کردن نه تنها هیچ اشکالی ندارد که بسته به اهمیت مساله خیلی هم لازم و مطابق حکمت است. ۴. محتوای وصیت، طبق دو روایت سلیم، و نیز روایت کمال الدین، مشخص و بیان شده که صرفا درباره امامت دوازده امام علیهم السلام بوده است. پس با این شبهات خدشه ای به این مساله وارد نمی شود. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️فروش ویژه از سری کتب مهدویت 📖 کتاب «کشف راز در ترجمه کتاب "ایقاظ"» (پیرامون ادله رجعت) ✍ ترجمه، تصحیح و تحقیق‌: سید مهدی مجتهد سیستانی 📌رجعت چیست؟ 📌کی اتفاق می افتد؟ 📌برای چه کسانی رخ می دهد؟ 📌اولین رجعت کننده کیست؟ 📌چه مستندی دارد؟ 📌منکران رجعت چه شبهاتی را مطرح می کنند؟ 🔸با من به سراغ "کشف راز" بیا تا جواب تمام این سوالات را بیابی. 📖کتاب "کشف راز" ترجمه کتاب بسیار مهم مرحوم حر عاملی درباره مساله رجعت است که به بیانی زیبا و کامل، آیات رجعت، روایات و پاسخ به شبهات منکران را جمع نموده است. َـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَ جهت ثبت سفارش کتاب « کشف راز » به آیدی زیر پیام دهید 👇🏻 @fathermahdi قیمت کتاب به همراه هزینه پست ... ١٢٠ هزار تومان... با تخفیف ١٠٠ هزار تومان. ⏰مهلت ثبت سفارش تا آخر آذر ماه ـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦ ✔️ : وجوب پذیرش حدیث وصیت شماره ٢۴. قائم این امّت کیست؟ ✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : قابلیت جعل علائم محتوم. ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام علیکم استاد امکان جعل و تکرار در حتمیات هست؟ چون بعضی از نویسندگان مهدوی می گویند ما نمی‌توانیم علائم حتمی را تطبیق کنیم چه برسد به غیر حتمیات، چون احتمال دارد که جعل شده باشند. مثلا سفیانی دروغین بسازند که از شام بیاید و خراسانی دروغین بسازند و یمانی دروغین بسازند که از یمن بیاید، یک درصد امکانش هست. چون می شود روزگاری شام و خراسان و یمن در سلطه استکبار باشد و بتوانند جعل کنند ولی فقط در صیحه احتمالش نیست. این سخن چقدر صحت دارد؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. در مورد غیر حتمیات که چون غیر حتمی هستند اصل رخدادش قابل اثبات نیست چه برسد به جعل مصداقش. و اما حتمیات، قابلیت جعل ندارند زیرا خصوصیاتی دارند که امکان جعل منتفی است. مثلا سفیانی صرفا از شام نمی آید تا یکی را جعل کنند بلکه شش ماه در شام میجنگد و حکومت را به دست می آورد سپس به عراق می تازد و در میانه راه جنگ قرقیسیا رخ می دهد سپس به مدینه می تازد. این سفیانی هست نه صرفا کسی که از شام می آید. و یمانی نیز از یمن به مقابله با چنین سفیانی در عراق می رود، پس کاملا خاص هست. خسف بیداء و صیحه هم که معجزه اند. و قتل نفس زکیه هم قابل جعل نیست چون هیچ منافقی حاضر نیست در نقش نفس زکیه سرش را کنار کعبه ببرّند. غیر از اینکه تمام این علائم در فاصله حدود یک سال به ظهور تا دو روز مانده به خروج رخ می دهد که شرایط دنیا کاملا به ریخته و قدرتها ضعیف شده اند، نه سالها قبل که بتوان چیزی جعل کرد. اما اینکه یک درصد احتمال جعل هست، اولا ما در مورد احتمالات، احتمال عقلایی را در نظر می گیریم نه احتمال عقلی را و الا در مورد هر مساله ای هر چیزی احتمال دارد مثلا احتمال دارد همین فردا دهان ما کف دستمان رفته باشد پس امروز بنشینیم درباره آن برنامه ریزی کنیم که اگر چنین شد چه کنیم! این عملکرد اصلا معقول نیست. ثانیا با توضیحاتی که داده شد یک درصد هم احتمال جعل نمی رود. اما آنچه درباره تسلط استکبار گفتید. اگر استکبار واقعا طوری بر این مناطق سه گانه مسلط شود که بتواند حرکت سفیانی را در شام و حرکت یمانی را در یمن و حرکت خراسانی را در خراسان ایجاد و رهبری کند، که فقط علامت سازی کند، به جای صرف این همه هزینه و وقت، خود آن مناطق را با خاک یکسان می کند. با این توضیحات روشن می شود که چرا امام صادق علیه السلام فرمودند سفیانی به عنوان علامت برای شما بس است. و امام زمان علیه السلام در آخرین توقیع، خروج سفیانی را در کنار صیحه معیار ظهور قرار دادند. شاید بگویید در همان فاصله یکسال، قابلیت جعل دارند. اما در همان بازه زمانی هم با توضیحاتی که دادم قابل جعل نیست. چون امام می فرمایند کفاکم بالسفیانی علامة. علامتی که قابل جعل است چگونه کفاکم می شود؟ همچنین روایات معتبر و متعدد آمده که بنشینید در خانه های تان چون سفیانی خروج کرد به سمت ما بشتابید. خوب اگر سفیانی قابل جعل بود چگونه غایت برای امر به جلوس و مبدء برای امر به حرکت قرار داده شده؟ پس سخن آن نویسنده محترم ابدا با زبان روایات سازگار نیست. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا