eitaa logo
سیاست نامه
90 دنبال‌کننده
258 عکس
47 ویدیو
11 فایل
سیاست‌نامه یا سیرالملوک، کتابی است به زبان فارسی در آیین فرمانروایی و کشورداری و اخلاق و سیاستِ پادشاهان پیشین، نوشتهٔ خواجه نظام‌الملک طوسی. لینک: http://eitaa.com/joinchat/1437990931C7d9e465076 ارسال #یادداشت: @Hadisemati
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از انقلابِ قَلم
✍ من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند، چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌ام. روح الله الموسوی الخمینی، ۲ آذر ۱۳۶۷ 🆔@manaar_ir
هدایت شده از انقلابِ قَلم
📋بسیج مستضعفان، اندیشه نابِ پیر جماران ✍️ سردبیر مَنار قضیه بسیج همان مسئله‌ای است که در صدر اسلام بوده است. وقتی جنگ می‌شد، طوایف مختلف می‌آمدند و به جنگ می‌رفتند و این مسئله جدیدی نیست و در اسلام سابقه داشته است؛ و چون مقصد ما اسلام است، باید هر جوانی یک نیرو باشد برای دفاع از اسلام؛ و همه مردم و هر کس در هر شغلی که هست مهیا باشد برای جلوگیری از کفر و الحاد و هجوم بیگانگان. امام خمینی (رضوان‌الله علیه)؛ 25 فروردین 1364 اندیشه تشکیل بسیج مستضعفین ایده‌ای ناب و برگرفته از مبانی مستحکم اسلام است که امام خمینی رضوان‌الله علیه آن را عملیاتی ساخت. حضرت روح‌الله بسیج را تنها یک اسم و ساختمان نمی‌داند بلکه موازین و شرایطی برای بارور شدن آن در نظر دارد. ما در این نوشتار بر اساس اسناد تاریخی، نگاه ممتاز امام به جایگاه بسیج را بررسی می‌کنیم: 1- چهارم آذر 58 ایشان در دیدار با جمعی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تأکید بر این‌که در حال نبرد با بزرگ‌ترین زورگوی جهان _یعنی آمریکا_ هستیم، یادگیری فنون جنگی را یک ضرورت اعلام می‌کند و بر این باور است که ما باید بیست میلیون جوان تفنگدار داشته باشیم. 2- در منظومه فکری امام خمینی، بسیج مستضعفین باید الگویی برای همه جهان باشد و لازمه‌اش توجه به این نکته است که نباید اسلامیت بسیج متزلزل شود. به‌عنوان نمونه بیست و ششم آذر 58 ایشان در فرماندهان و مسئولان سپاه با انتقاد از رفتارهای خلاف قانون، آدم‌هایی که به اسم بسیج و سپاه و بدون ضابطه با مردم رفتار می‌کنند به کرم‌هایی تشبیه می‌کند که آفت اسلام و موجب فساد نهضت هستند و با مارکسیست‌ها تفاوتی ندارند. رفتارهای خارج از مدار آن‌قدر برای حضرت روح‌الله آزاردهنده بوده است که می‌گوید من در رژیم سابق از هیچ فشاری خسته نمی‌شدم ولی حالا از دست خودمان دارم خسته می‌شوم. 3- امام راحل اسلام را عزیزتر از همه‌چیز می‌داند و معتقد است برای حفظ حیثیت اسلام باید وحدت و انسجام بین نیروهای نظامی و مردمی حفظ بشود. 4- در اندیشه حضرت روح‌الله آنچه زمینه حفظ بنیان‌های بسیج را تضمین می‌کند ارتباط عمیق با مسجد است و باید پایگاه بسیج در قلب مسجدها باشد. 5- پایه خدمت در نهاد بسیج عبادت است و دوری از غرور و خودخواهی شرط پیروزی در این راه است. 6- نظم و انضباط در قوای نظامی نیز ازجمله ویژگی‌های بسیج است که امام راحل به‌طور ویژه درباره آن تأکید دارد. فعالیت‌های مرتبط با بسیج باید به‌گونه‌ای باشد که سایر نهادها از آن الگو بگیرند نباید طوری رفتار شود که تفکر بسیجی را خدشه‌دار کند. چهارم شهریور 59، رهبر کبیر انقلاب در جمع اعضای بسیج مستضعفین می‌گوید "من برای بار چندم است که به این قوای مسلح سفارش می‌کنم، به اینکه نظم در بین هر ارگانی که هست باید برقرار باشد و وظیفه‌دارند که بانظم باشند. اگر نظام بانظم نباشد، این نظام نیست"و پیداست که به‌احتمال تا زمان ایراد این سخنرانی نظم و نسق در برنامه‌های بسیج به‌طورجدی پیگیری نمی‌شده است. 7- امام خمینی بسیج را تنها عامل جلوگیری از نفوذ استکبار می‌داند. روشن است که لازمه مقابله در برابر نفوذ افزایش بصیرت سیاسی در بدنه نیروهای بسیجی است. 8- حضرت روح‌الله بسیجیان را امید اسلام می‌داند و گسترش هسته‌های مقاومت برای تشکیل حکومت بزرگ اسلامی را از وظایف مهم بسیج برمی‌شمارد. 9- آیت‌الله‌العظمی خمینی بسیج توده‌های مظلوم و مستضعف جهان بر ضد استکبار جهان خوار تا قطع طمع آنان نه‌تنها از کشورهای اسلامی که از همه ممالک تحت ستم جهان را امید داشت و البته در این راه قوی شدن و اتصال به ایمان الهی را شرط اساسی می‌دانست. 🆔@manaar_ir‌
هدایت شده از انقلابِ قَلم
💠 شهید در سودای دانشِ تمدّنی ✍ علیرضا ملااحمدی؛ طلبه سطح ۴ حوزه علمیه قم 🔸 مهندس برای فردای ایران افق‌های بلندی داشت و سوداهای تمدّنی در سر می‌پروَراند. او نه برای امروز، که تلاش میکرد برای فردای دانش ایران، رهاوردهای نوینی را از درون منابع معرفتیِ اسلامی و توحیدی کشف کند و در خدمت آینده‌ی انقلاب اسلامی قرار دهد. و بخاطر همین بود که مورد حمایت مستقیم رهبر معظّم انقلاب قرار داشت. 🔹 فهم و دانش خوبی از و داشت و تلاش میکرد با ایجاد گفت‌وگو میان ، ایده‌های نو برای پیش‌رَوی صنعت دفاعی ایران بیابد. توفیق حضور در بعضی نشست‌های گفت‌وگومحورش را یافته‌بودم؛ این آرمان و دغدغه در گفتار و رفتارش و البته در برنامه‌های مدیریّتی‌اش مشهود بود. 🔸 فقط یک "دانشمند هسته‌ای" نبود؛ او را میدانستند. شهید شهریاری که از مؤثّرترین دانشمندان هسته‌ای ایران بود، شاگرد او بود. شهریاری و علی‌محمدی و رضایی‌نژاد و بسیاری از دیگر دانشمندان علوم هسته‌ای و دفاعی را او در کنار هم جمع کرد و در سازمان (سازمان پژوهش و نوآوریِ دفاعی) جریان علمی بابرکتی را شکل داد. 🔹 گرچه با علم و پیگیری‌هایش توانست دانش هسته‌ای را در ایران اسلامی تثبیت کند، اما بی‌تردید با شهادتش، "مدیریّت دانش ایران" با یک خلأ روبه‌رو شد. البته ناگفته پیداست که هیچگاه با حذف دانشمندان متوقّف نشده است و نیز نخواهد شد. -رحمت و رضوان الهی بر او- 🆔@manaar_ir‌
هدایت شده از انقلابِ قَلم
📋 شرح و توضیح درباره یک یادداشت ✍️ سردبیر منار بعد از انتشار یادداشت "بازی کثیف تجمّل"، کاربر محترمی پیغام داده است که این حرف‌ها تهمت به مرحوم هاشمی رفسنجانی است و از این قطعه تصویری نیز نمی‌شود چنین چیزی را برداشت کرد. ما برای روشن‌تر شدن ابعاد ماجرا و پرهیز از قضاوت یک‌جانبه مستنداتی را برای آشنایی بیشتر با مدعای نویسنده یادداشت در اختیار کاربران کانال منار قرار می‌‌دهیم. بیان این نکته نیز لازم است که سیاستِ مَنار تبیین و تحلیل اندیشه امامین انقلاب در موضوعات مختلف است و هدف نویسنده یادداشت مورد نظر هم نقدی درباره بی توجهی به فرامین رهبر انقلاب در موضوع تجمّل گرایی و اشرافی گری بوده است. 1- این خطبه در تاریخ 9 آذر 1369 ایرادشده که نویسنده یادداشت "بازی کثیف تجمّل" بر اساس برخی اطلاعات موجود،تاریخ آن را به‌اشتباه 18 آبان 1368 درج کرده است و ما نیز تاریخ را اصلاح‌کرده‌ایم. 2- مردادماه 1399 مستندی به نام "رؤیای آجری" از تلویزیون پخش می‌شود که به‌صورت تحلیلی و مبتنی بر اسناد و تصاویر دیده نشده، سیاست‌گذاریِ مسکن در ایران را از زمان پهلوی‌ها تا امروز بررسی کرده است. به گزارش رجا نیوز، بعد پخش قسمت‌های مربوط به سیاست‌گذاری مسکن در دوران سازندگی جریان نزدیک به مرحوم هاشمی تحت این عنوان که مستند «رؤیای آجری» شخصیت و عملکرد رئیس دولت پنجم و ششم را تحریف کرده است نسبت به پخش این مستند اعتراض کردند. ازجمله محسن هاشمی نیز به مطالب پخش‌شده در مورد پدرش اعتراض می‌کند و معتقد است هاشمی هرگز درباره تجمّل گرایی مسئولان سخنی نگفته است و آنچه در خطبه موردنظر بیان‌شده تنها درباره اهمیت به آراستگی مساجد بوده است. 3- مهدی نصیری _مدیرمسئول وقت روزنامه کیهان_ خاطرات خود را از آن ماجرا چنین روایت می‌کند: "آقای هاشمی اگرچه از مانور تجمل نمازگزاران سخن گفته بود (که در توصیه‌های دینی به آن اشاره‌شده) و حرفی از مانور تجمل مسئولان نزده بود اما وقتی این موضوع بلافاصله پس از بخش آغازین حرف‌هایش درباره ضرورت سکونت متدینین و حزب‌اللهی‌ها در مناطق لب دریا و شمال شهر مطرح شد، طبعاً این نتیجه گرفته شد که او دارد از ضرورت مانور تجمل و اشرافی گری متدینان و سخن می‌گوید که از نتایج قهری آن تشویق مسئولان کشور ـ که دستشان به بیت‌المال می‌رسید ـ به رفتن به سمت رفاه و اشرافی گری و کسب ثروت بود. این خطبه با واکنش‌های انتقادی تندی در مطبوعات و مجلس مطرح شد و ما در روزنامه کیهان دو مطلب در انتقاد از آن درج کردیم. یکی مقاله آقای حسین شریعتمداری با عنوان «دو گام ناپیموده» بود (که آن روزها برای کیهان یادداشت‌هایی را می‌نوشت) که در کمال احترام به آقای هاشمی بود و دیگر مطلب طنزی بود که من با عنوان «مانور تجمل» و امضای ذره‌بین چی نوشتم و سخنان هاشمی را نقد کردم." 4- 10 مرداد 1395 سایت مشرق نیوز گزارشی با عنوان "هاشمی رفسنجانی چگونه اشرافیت را به مدیران دولتی تعلیم داده است؟" منتشر کرده است که اگرچه باز تاریخ ایراد خطبه اشتباه بیان‌شده اما بر اساس خاطرات روزنوشت هاشمی رفسنجانی مستنداتی را در مورد اعتقاد او به تجمّل گرایی انتشار داده که قابل‌تأمل است. 5- برای شناخت ابعاد بیشتر حاکمیت تفکّر اشرافی گری و تجمّل گرایی در دوران دولت سازندگی پیشنهاد می‌کنیم دو مستند "هاشمی زنده است" و "شورش علیه سازندگی" و این قطعه تصویری را ببینید. 🆔@manaar_ir
هدایت شده از انقلابِ قَلم
✳️ میرزا کوچک خان یک روحانی است ✳️ میرزا کوچک - همین طور که اشاره کردید - یک روحانی است، یک طلبه است. البتّه من شنیده بودم، نقل شد برای ما از سالها پیش که ایشان مرحوم میرزای شیرازی را درک کرده، لکن خیلی باورکردنی نیست. این را مرحوم پدرم نقل میکرد از مرحوم آسیّد علی‌اکبر مرعشی - که شوهر خواهر پدر ما بود، یعنی باجناق مرحوم شیخ محمّد خیابانی بود - که او از بزرگان علمایی بود که منزوی بود در تهران؛ او گفته بود که میرزا کوچک درس میرزا را درک کرده. به نظرم نمی‌آید این خیلی قابل تأیید باشد، زیرا که سنّ میرزا کوچک در وقتی که میرزای شیرازی از دنیا رفته، چهارده پانزده سال بیشتر نبوده، بعید به نظر میرسد که ایشان توانسته باشد درک کند مرحوم میرزای شیرازی را؛ لکن در اینکه طلبه بوده، در اینکه روحانی بوده، هیچ شکّی نیست؛ در حوزه‌ی خودِ رشت، بزرگانی هم در آن وقت بوده‌اند که میتوانسته از آنها استفاده کند، در این هیچ تردیدی نیست. بنابراین منشأ حرکت میرزا کوچک خان یک منشأ صددرصد دینی و اعتقادی است. 💠 بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت میرزا کوچک‌خان جنگلی ۱۳۹۱/۰۸/۲۹ 📅 یازدهم آذرماه سالگرد شهادت یونس استاد سرایی مشهور به میرزا کوچک خان جنگلی_مبارز انقلاب مشروطه و رهبر جنبش جنگل_ 🆔@manaar_ir
هدایت شده از محمد هادی سمتی
"این صندلی است که به من چسبیده!" ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷،عبدالله جاسبی ارائه دهنده تشکیل و رئیسِ آن _ از سال ۶۱ تا ۹۰_ در گفتگو با  با رد و تكذيب شايعه تغيير رياست دانشگاه آزاد اسلامي گفت: اين شايعات که هميشه بوده و همه اينها ايجاد جنگ‌هاي رواني و هجمه عليه دانشگاه آزاد اسلامي است. من به صندلي رياست دانشگاه نچسبيدم ؛ اين صندلي است که به من چسبيده. را دنبال کنید.
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 حلقه مفقوده جامعه مدرسین 📝 مؤلفه‌ای مهم برای رییس جدید جامعه مدرسین 🖋 محمدهادی سمتی؛ عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلا 💠 ‏«واقعاً يک منفذى باز كنيد تا طلبه‌های متعارف و معمولی بتوانند بيايند، ‏تماس بگيرند، خواسته‏‌هاشان را بگويند، درد دلهاشان را بگويند، حرفهاشان ‏را بزنند، با جامعه‌ی مدرسين انس بگيرند و آشنا شوند.» بیانات رهبر انقلاب با اعضای جامعه مدرسین- ۶ مهر ۱۳۸۹ 🔹 امروز تکلیف ریاست جدیدِ جامعه مدرسین مشخص خواهد شد. به این مناسبت لازم است ‏تا فرامین رهبر انقلاب اسلامی درباره لزوم ارتباط با طلاب و فضلا بررسی و بازخوانی شود.‏ 🔹 امروز طلاب جوان بیش از هر زمان دیگری نیاز دارند به شنیده شدن دغدغه‌هایشان و چه ‏جایی بهتر از جامعه مدرسین؟ نهادی که مورد تأیید و حمایت امامین انقلاب بوده و هست و باید برای تقویت خود از عنصر ‏شنیدنِ مؤثر بهره بگیرد تا بدنه حوزه به معنای واقعی جامعه را محلی امن و مورد اطمینان ‏برای خود تلقی کند و بالاتر، در تمامی کنش‌های سیاسی و اجتماعی منتظر اظهار نظر این ‏نهاد باشد. ‏ 🔹 هرچند امروز مجمع نمایندگان طلاب به عنوان واسطه میان طلاب و اعضای جامعه مشغول ‏به حرکت است اما ضرورت ایجاد درگاه ارتباطی مستقیم طلاب با رئیس و اعضای جامعه ‏مدرسین قابل انکار نیست و برای حفظ کیان حوزه و پیوند میان اساتید و شاگردان و گره‌‏گشایی فکری در تمام عرصه‌ها بسیار ضرورت دارد.‏ 🔹 آیت الله‌العظمی خامنه‌ای همچنین در دیدار دیگری با اعضای جامعه مدرسین با تأکید بر ‏ایجاد بازوهای ارتباطی با سراسر کشور بر روی این نکته دست می‌گذارند که باید ظرفیت ‏جامعه برای جهت‌دهی به مجموعه‌های حوزوی مثل امامان جمعه و جماعات مورد استفاده ‏قرار بگیرد و تبادل اطلاعات و جذب استعدادها در دستور کار باشد و به گونه‌ای نباشد که ‏طلاب و فضلا تنها برای انتخابات چشم به مرکز جامعه بدوزند. ‏ 🔹 ایشان بر این مسئله نیز اصرار دارند که اگر طلبه‌ای فاضل و جوان و فعال در شهرهای دیگر وجود دارد باید از ‏سوی جامعه جذب بشود و در تشکیلات قرار بگیرد. به عبارتی عنصر جذب دوسویه است و انتظار نمی‌رود که ‏تنها طلاب و فضلا خود را به جامعه نزدیک کنند بلکه باید جامعه نیز برای جذب قدم‌های مؤثری بردارد.‏ رهبر انقلاب اسلامی در همان دیدار از لزوم ارتباط جامعه با حوزویان اهلِ قلم نیز سخن می‌گویند و بر این باورند که ‏جامعه مدرسین با آنها باید ارتباط بگیرد و هم از توقعات خودش بگوید و هم سخن نویسندگان حوزوی را بشنود ‏و آنها را زیر چتر خود جای بدهد.‏ خلاصه کلام این است که جامعه مدرسین باید و می‌تواند کار تشکیلاتی را در جهت خدمت به نظام و حوزویان ‏قرار بدهد تا به معنای واقعی کلمه خانه امن طلاب و فضلا و خار چشم دشمنان نظام اسلامی ‏باشد.‏ ✅ بر همین اساس بهترین گزینه به عنوان رییس آتی جامعه مدرسین کسی است که نه تنها به مؤلفه‌ی ارتباط با طلاب اعتقاد داشته باشد بلکه برای آن برنامه عملیاتی و تشکیلاتی نیز داشته باشد. @Manahejj
واکنش خانواده شهید فخری‌زاده به تغییر نام خیابان شجریان: تفرقه‌انگیزی نکنید 🔹بیانیه خانواده شهید: با عنایت به علاقمندی و احترام شهید فخری‎زاده به هنر و موسیقی اصیل ایرانی، هرگونه تغییر در نام‌ها و نمادهای این عرصه دور از اندیشه و سیره شهید است. 🔹بی‌تردید جهاد علمی شهید فخری‌زاده که سالیان سال با نیتی خالصانه در گمنامی برای تقویت پایه‌های اقتدار دفاعی و ایجاد وحدت میان آحاد مردم صورت گرفت، نباید با اقدامات وحدت‌شکن و تفرقه‌انگیز خدشه‌دار گردد. @Farsna
هدایت شده از انقلابِ قَلم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 انتشار برای اولین بار 📹 بازخوانی موضع رهبر انقلاب درباره جناح چپ در اوج فتنه ۸۸ 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از انقلابِ قَلم
📚 کتابی که آیت الله خامنه ای در سخنرانی ۱۹ دی به آن استناد کردند چه بود؟ 🔺 امروز یکی از کارهای مهم دستگاه‌های جاسوسی این است که میروند حوادث دنیا را رصد میکنند و بعد از زبان و قلم اشخاص معتبر و معروف و با وسایلی که خودشان دارند با پول، با تهدید با تطمیع آنچه را که مورد نظر خودشان هست در تفسیر یک حادثه این را به زبان این گویندگان و تحلیلگران و اینها منعکس میکنند. اخیرا یک کتابی را مطالعه کردم که یک آمریکایی این کتاب را جمع‌آوری کرده است. این کتاب درباره تسلط سازمان جاسوسی سیا بر مطبوعات و مجلات عمده دنیاست. اصلا این کتاب درباره این است که سازمان سیا در مقالات در تحلیلها و در نوشته ها و در گفته های نویسندگان معروف و بعضا مجلات معتبر چگونه دخالت کردند و تفسیر خودشان را بجای تفسیر واقعی به افکار عمومی القا کردند و آنها را کنترل کردند. با این کار در واقع سازمان سیا تحلیل انحرافی و تفسیر غلط خود از مسائل و حوادث را به افکار عمومی منتقل می کند و افکار عمومی را گمراه می کند و این خطری است که همیشه وجود دارد. 🆔@manaar_ir
💠 بینش سیاسی اسلام تنها شامل ظاهر اجتماع نیست از آن پس که بشر به‌اندازه‌ای خاص از بینش دست یافت، اسلام این مشعل نورانی را به‌دست گرفت و بشارت‌بخش بنیانی معنوی و اخلاقی در گسترده‌ترین سطح و دورترین گستره گشت و بر این اساس، پرچم انسانیت را برافراشت و حکومتی فکری برپا نمود که در مدت یک‌چهارم قرن، زمام جهان را در دست داشت و می‌خواست همۀ بشریت را یکپارچه سازد و بر بنیان فکری واحد گرد آورد که شیوه و نظام زندگی را ترسیم نماید. حکومت اسلامی دو وظیفه دارد: یکی تربیت انسان بر آن مبنای فکری و تنظیم رویکردها و احساس‌هایش براساس آن؛ و دیگری کنترل کردن وی از بیرون و بازگرداندنش به همان مبنا، آنگاه که وی در عمل از آن انحراف یابد. از این رو، بینش سیاسی اسلام تنها شامل بخش ظاهری زندگی اجتماعی نیست؛ بلکه نوعی بینش سیاسی عمیق است که به نگاهی فراگیر و کامل درباره زندگی، هستی، اجتماع، سیاست و اخلاق بازمی‌گردد. این نگاه فراگیر، همان بینش کامل اسلامی است. 📚 فلسفۀ ما، ص۶۴ 🆔 @SHAHIDSADR
هدایت شده از انقلابِ قَلم
⛔️ از صورت دارایی‌ها و اموال امام خمینی‌ رضوان الله علیه چه می دانید؟ فردا در کانال مَنار از جزئیات سرمایه ایشان مطلع خواهید شد.👇 🆔https://eitaa.com/manaar_ir
هدایت شده از انقلابِ قَلم
📸 آتشی در دل من حضرت آیت‌الله خامنه‌ای : جرقه‌های انگیزش انقلاب اسلامی ‌به وسیله‌ی نواب صفوی در من به وجود آمده و هیچ شکی ندارم که اولین آتش را مرحوم نواب در دل ما روشن کرد. 📅 ۲۷ دی ماه ۹۹،شصت و پنجمین سالگرد شهادت سید مجتبی نواب صفوی و یارانش گرامی باد.
هدایت شده از انقلابِ قَلم
هدایت شده از محمد هادی سمتی
2.14M
درباره ماجرای اخیر در شبکه چهار سیما 🆔@MHSemati
هدایت شده از محمد هادی سمتی
مستندی برای آشنایی با روابط ایران و انگلیس https://www.telewebion.com/episode/2486051
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
😊 شب ناآرام رئیس جمهور! آقای روحانی: در این سه سال هیچ شبی نبود بنده با خیال آسوده سر به بالین بگذارم. (ایکنا: ۹ بهمن 99) واقعاً باید خدا رو شکر کنیم که رئیس جمهوری به این طنازی و شوخ طبعی داریم. یاد لطیفه‌ای افتادم. مادر به خانه آمد و دید که پسرک، خودش تنهایی همه‌ی بستنی‌ را خورده. با تشر پرسید: یعنی تو هیچ به برادرت فکر نکردی؟ پسرک گفت: اتفاقاً همش به او فکر می‌کردم که نکنه یه وقت سر برسه! ✍ جیم جواتی @HOWZAVIAN
📷 عکس فراموش نشدنی از پشت بام سفارت امریکا در ویتنام 🔸بعد از شکست آمریکا و فرار آمریکایی ها که در ویتنام شکست خورد، علاوه بر خود آمریکایی ها، وطن فروشان ویتنامی هم دیدند که دیگه جایی برای موندن تو کشورشون نیست. 🔸هلیکوپتر که اومد سفارت، وقتی آخرین آمریکایی از نردبان رفت بالا، نردبان رو هل دادند تا این خیانتکارها به دست مردم تکه پاره شوند. 👈 اینست عاقبت اعتماد به آمریکا و خیانت به مردم و کشور خود. •┈┈••✾•🍃🌼🍃•✾••┈┈• 📌 کانال ویکی فقه👇 ┏━✨⚜️ ⚜️✨━┓ 🆔 @wikifeqh ┗━✨⚜️ ⚜️✨━┛
هدایت شده از انقلابِ قَلم
🔰 بدگویی و بدزبانی در جامعه باید جمع شود و ادب اسلامی گسترش یابد 🔺 رهبر انقلاب اسلامی در نشست تصویری با جمعی از مداحان به‌مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(سلام الله علیها): مداحان و شعرای اشعار مداحی از مطالب متقن و محکم و متین استفاده کنند. ادب اسلامی را در جامعه بگسترانید. ادب اسلامی در برخی محیطهای رسانه‌ای و فضای مجازی کمرنگ شده است. بدگویی و بدزبانی در جامعه باید جمع شود و ادب اسلامی گسترش یابد. دو خطبه طوفانی حضرت زهرا(سلام الله علیها) پس از رحلت پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) در عین مضامین مهم و اعتراضی و اعلام خطر درباره انحراف از مفاهیم برجسته اسلامی، با کلمات محکم و متین و بدون بیان حتی یک کلمه توهین‌آمیز بیان شده است. مکتب اهل‌بیت از مسائلی مانند قول بغیر علم، غیبت، تهمت، بدگویی و بدزبانی مبرّا است و شما مداحان نیز باید این معارف را در زبان و عمل به مردم تعلیم دهید. 💻 @Khamenei_ir
📋 فحش را عشق است ✍️ ، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی ✅ ادبیات سیاسی کشور به ابتذال سقوط کرده است. این وضع فجیع نتیجه چیست؟ چرا فقط ناسزای سیاسی در سطح عمومی تولید می‌شود و نشان چه چیزی در عرصه سیاسی و سیاست عمومی است؟ رواج «کلام سیاسی مبتذل» نه «کلام سیاسی عقلانی مولّد خرد،‌ تدبیر و حل مسأله» را می‌توان حداقل نتیجه سه عامل دانست. ✅ عامل اول، فقدان ماشین تولید خرد سیاسی و سیاستی؛ عامل دوم، بی‌شمار شدن محدودیت‌های سیاست‌ورزی و برنامه‌ریزی؛ عامل سوم، شهروندی نابرابر و بهره ناعادلانه شهروندان از قدرت. هر کدام را توضیح می‌دهم. ⭕️ یک. خرد سیاسی و سیاستی یا آن‌چه که ارزش شنیدن، ظرفیت برنامه‌ریزی و پیشبرد منافع ملی، و قابلیت حل مسأله داشته باشد، فکر و منظومه اندیشه‌ای ارزشمندی است که در فرایند کار تخصصی سیاسی-سیاستی تولید می‌شود. تجهیز نمایندگان مجلس یا وزارتخانه‌های دولت به برنامه سیاسی و سیاست درست، به نهادی تخصصی برای تولید چنین محصول پیچیده‌ای نیاز دارد. تولید یک پُرس چلوکباب هم سازمانی به نام رستوران نیاز دارد، چگونه می‌شود «فکر سیاسی-سیاستی» و برنامه اداره درست کشور بدون نهاد یا ماشینی به نام حزب، که یک نهاد بسیار مهم تخصصی تولید نرم‌افزار اداره کشور است، تولید شود؟ ⭕️ دو. برنامه‌ریزی نیازمند «فضای برنامه‌ریزی» است. فضای برنامه‌ریزی، در واقع فضای مفروضات، امکانات، بایسته‌ها، اختیارات و توانمندی‌هایی است که برنامه‌ریز برای طراحی در اختیار دارد. محدودیت‌ها در فضای طراحی هر قدر بیشتر شود، طراح کارش دشوارتر و نیازش به خلاقیت البته بیشتر می‌شود. برنامه کشورداری ایران امروز هم قرار است در فضایی تهیه و اجرا شود که: اکثریت مردم و نظرشان معیار نباشد، فقط معدود نخبگان خودی سهیم باشند، اقلیتی کم‌شمار از آن‌ها که به برخی ایده‌ها ارادت تام دارند حق اثرگذاری داشته باشند، تنش سیاست خارجی تا درازمدت باقی باشد و در نتیجه سرمایه‌گذاری خارجی و سرمایه ایرانیان خارج از کشور به‌کار گرفته نشود، رابطه مالی و بانکی با جهان محدود باشد، و هیچ ایده، رفتار یا سازماندهی سیاسی تغییر نکند. این فضای برنامه‌ریزی چنان محدودکننده است که نتیجه‌اش می‌شود همین وضعیتی که در واقع همه شعارهایی را تکرار می‌کنند که مابه‌ازای واقعی و روی زمین آن‌ها معلوم نیست؛ همه «باید» تعیین می‌کنند اما هیچ کسی درباره «چگونه این بایدها محقق شوند؟» ایده‌ای ندارد و حس استیصال از سر و روی سیاست‌گذار و سیاست‌مدار می‌بارد. ⭕️ سه. عرصه سیاسی و سیاستی ایران امروز به شدت از شهروندی نابرابر و توزیع نامتوازن قدرت عذاب می‌کشد و به مرحله امتناع گفت‌وگوی مؤثر رسیده است. عقلانیت سیاسی و سیاستی در شرایط گفت‌وگو بروز می‌کند. ما اما در شرایطی هستیم که برخی طرف‌ها چنان از قدرت بهره دارند که خود را از استدلال عقلانی، بی‌نیاز احساس می‌کنند. کنشگر سیاسی اگر بتواند حمله کند، ناسزا بگوید و بازی را هم به نفع خودش تمام کند، نیازی به اندیشیدن ندارد؛ و در مقابل او اکثریتی باشند که در بیان استدلال و عقلانیت خود نیز انباشته از بیم و هراس عقوبت‌اند، گفت‌وگو بی‌معنا و بی‌حاصل می‌شود. ✅ میدان سیاستی که تحت محدودیت‌ها و خط قرمزهای بسیار به شدت کم‌امکانات و محدود شده است (حتی امکانات مالی گذشته نظیر ظرفیت فروش نفت هم ندارد)؛ سازمان و ماشین تخصصی تولید برنامه و سیاست (حزب) هم ندارد، و بنابراین سازماندهی و هماهنگی تولید دانش اداره کشور در آن ضعیف است؛ و در همین میدان پرمحدودیت دارای فقر سازمانی، عده‌ای قادرند بی‌محابا و بدون ترس از عقوبت با تکیه بر قدرت نابرابر بر دیگران بتازند؛ چه حاصلی خواهد داشت؟ گفت‌وگویی در این فضا امکان‌پذیر است؟ کدام عقلانیت، ایده افق‌گشا یا بن‌بست‌شکن از دل این ساختار بیرون می‌آید؟ ✅ این شرایط آدم‌ها را به کسانی تبدیل می‌کند که از سر استیصال، پنجه به صورت یکدیگر می‌کشند. آدم‌هایی که به هم فحش می‌دهند، البته با تنفر، عاشق بودنِ یکدیگر هم هستند. ایده‌ای افق‌گشا و بن‌بست‌شکن که تولید نشود، فحش دادن توجیهِ وجود و تداوم آدم‌ها می‌شود. اصحاب مدیریت اجرایی استدلال می‌کنند که «ناسزاگویان بی‌انصاف و بن‌بست‌ساز» مانع کنش سازنده‌اند؛ و منتقدان تندخو و ناسزاگو هم خوب می‌دانند که هیچ طرحی برای برون‌رفت از این وضعیت، جز مشتی شعار ندارند؛ بنابراین دعا می‌کنند اصحاب قدرت اجرایی باشند تا هدف ناسزاهای ایشان قرار گیرند و نقش بز بلاگردان را ایفا کنند. دو طرف برای هم کارکرد و فایده پیدا کرده‌اند. ✅ عرصه سیاست در این شرایط به کلام سیاسی مبتذل آلوده می‌شود و همه از سر استیصال و در دل، ساکت فریاد می‌زنند: «فحش را عشق است.» 🔰نقد و نظر خود را با ما در میان بگذارید: @Manaar_admin مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🆔@manaar_ir
ویدئویی منتشر شده است که نشان می دهد عده ای جوان موتور سوار و به ظاهر انقلابی در راهپیمایی دیروز شعار مرگ بر روحانی سر می دهند. واکنش های مختلف را به این ماجرا در تصاویر پیوستی ببینید. 🆔@siyasat_nameh
هدایت شده از خبر فوری قم
☑️پاسخ سخنگوی قوه قضائیه به سوالی درباره احتمال نامزدی رییسی در انتخابات ریاست جمهوری 🔸اسماعیلی: آنچه اطلاع دارم ایشان در دیداری که با دانشجویان داشتند همین سوال را از ایشان پرسیدند و ایشان پاسخ دادند که من به جز قوه قضاییه به مساله دیگری فکر نمی‌کنم 🔸 ما هم شاهد هستیم ایشان بصورت شبانه روزی تمام توان و انرژی خود را مصروف قوه قضاییه می‌کنند و تا امروز نه ایشان نظر دیگری داشتند و نه ما رویکردی دیگری را مشاهده کردیم ☑️بزرگترین کانال خبری استان قم👇 http://eitaa.com/joinchat/1031798786C1a8f8517c9 🌐 DoreshahreQom.Ir