eitaa logo
حجة الاسلام شفتی - قدس سره
149 دنبال‌کننده
372 عکس
91 ویدیو
26 فایل
رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمودند : دانشمندان امت من مثل پیامبران بنی اسرائیل هستند ...
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 نماز جماعت تراویح، بدعتی از بدعت‌های عمر به اعتراف عامه! محمد بن اسماعیل بخاری (م۲۵۶ق) فقیه و محدّث مشهور عامه از عبدالرحمن بن عبدالقاری روایت می‌كند كه گوید: در شبی از با عمر بن خطاب به مسجد رفتیم و دیدیم که مسلمانان برخی انفرادی و برخی گروهی مستحبی می‌خوانند؛ گفت: «نظر من این است که برای این نمازگزاران یک امام جماعت قرار دهم!» و ابی‌بن‌کعب را مأمور اقامه جماعت کرد؛ راوی گوید: در شب دیگری به همراه عمر بیرون آمدم و مردم را دیدم که نماز جماعت مستحبی باشکوهی می‌خوانند؛ عمر گفت: «این کار، عجب بدعت خوبی است!» 📚 صحیح بخاری، ج۳، ص۴۵، ح۲۰۱۰ در شریعت اسلام و سنّت رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله، فقط نمازهای واجب را می‌توان به جماعت خواند و خواندن نماز مستحبی به جماعت (به جز نماز باران) موجب بطلان آن می‌شود! 🔥 «اللّهمّ العن الجبت والطّاغوت.» @Hedayatgary
🌿 ماه رمضان چو بیست‌و‌هفتش کم شد، تاریخ وفات باقرِ اعلم شد... انتقاد آیت‌الله از تضعیف کتاب ارزشمند تألیف رحمة‌الله‌علیه: ⭕️ «چون در این زمان بیسوادی زیاد شده و رجال شیعه ناشناخته مانده‌اند، وظیفه است که مفاخر این مذهب شناخته شوند؛ وظیفۀ انسانیت است که شُکر مُنعم بجا آورده شود؛ مرحوم مجلسی کاری کرد که بی‌نظیر بود... بعضی بیسوادها پیدا شده‌اند و به کتاب بحارالانوار به نظر تضعیف نگاه می‌کنند... دقت کنید! این مذهبی را که ما به این راحتی داریم به باد می‌دهیم، او چگونه آن را حفظ نمود و برای احیاء آن چه کرد! کتاب جلاء‌العیون و حیات‌القلوب را نوشت تا عوام را متوجه مذهب کند؛ از طرفی مرآة‌العقول را نوشت که اساطین محققین رجال را در تصنیف و توثیق روایات متحیر می‌کند! او با این علم رجال و دقت نظر، بحارالانوار را نوشت که مبادا یک گوهر از جواهر علم اهل‌بیت علیهم‌السلام ضایع شود.» 📌 درس خارج فقه، ۲۴ مهر ۱۳۹۰ 💐 بیست‌وهفتم ماه مبارک رمضان، سالروز وفات محیی الشیعة، علامه ملامحمّدباقر مجلسی رحمة‌الله‌علیه است؛ جهت تجلیل از مقام بلند ایشان، فاتحه‌ و اخلاصی قرائت فرمائید. @Hedayatgary
. 🔴 نقش محدّثان در نجات مردم       در عصر غیبت کبری ✍️ (ره) 🔹 پس از عصر ائمّه(ع) همواره حاملان حدیث بودند که می‌توانستند سره را از ناسره، و بدعت را از سنّت تشخیص دهند، و مردم را از گمراهی‌هایی که در نتیجه غور در فلسفه، و گرایش به عرفان مصطلح، و مکتب‌های الحادی مطرح می‌گردید نجات دهند، و بالأخره تا این اواخر، یعنی عصر صفویّه - که در آن رسمیت تشیّع تجدید گردید - اعلان می‌شد به‌واسطه عوامل خاصّی که بعد از سلطنت شاه طهماسب اوّل پیش آمد، رفته رفته گرایش به فلسفه، و افکار صوفیانه و مشارب غیر شرعی قوّت گرفت، تا حدی که در اصفهان، خانقاه‌ها برپا شده، و مثل عالم جلیل آقاحسین خوانساری را به جای القاب اسلامی، به عقل حادی‌عشر می‌خواندند، و نهایت ظهور علوم اهل‌بیت(ع) آن بود که محقّق داماد در قالب اصطلاحات فلسفی مطرح می‌کرد، و خلاصه، زبان اهل‌بیت(ع)، و احادیث آنها، در غربت افتاده بود، که به إذن الله تعالی شخصیتی، مثل علامه مجلسی (رحمه الله) ظاهر شد، و حدیث را دوباره چنان احیا و مطرح کرد که احادیث اهل‌بیت(ع) را نه‌فقط در مدارس و در معرض توجّه و دقّت علما قرار داد، بلکه شاید خانه‌ای در بلاد ایران نماند که از خواندن کتاب بهره داشته باشد، مگر آنکه احادیث اهل‌بیت(ع) به صورتی و زیر عنوانی، در آن وارد شد. 🔹 خانقاه‌های اصفهان، همه تعطیل شد و افکار صوفیانه از میان رفت و زبان حدیث و استدلال به ظواهر قرآن و احادیث و زبان ائمّه معصومین(ع)، زبان علما و حوزه‌ها شد. 🔹 بدون شکّ، باید گفت: ظهور علامه مجلسی در آن عصر، موجب بازگشت تشیّع به عصر ائمّه (ع) و اصحاب آنها، امثال زرارة بن اعین‌ها، و محمّد بن مسلم‌ها، و صاحبان اصول گردید. 🔹 نمی‌خواهم بگویم عصر قبل از آن، همانند عصر ائمّه(ع) نبود، ولی این را هم نمی‌توانم بگویم که همانند عصر آنان بود، زیرا اصطلاحات و الفاظ اسلامی کم‌و‌بیش عوض شده بود و بحث درس و تألیف و تصنیف چنان‌که باید، بر محور کتاب و سنّت و احادیث اهل‌بیت(ع) دور نمی‌زد. 🔹 هر طور بود و هر گونه بود، به ظاهر اگر مجلسی(رحمه الله) ظهور نکرده بود، و وضع حوزه‌ها به آن‌گونه که داشت، جلو می‌رفت، شریعت ارسطویی و اسلام ابن‌سینایی و صدرایی و ابن‌عربی پابرجا می‌شد، و خدا می‌داند که باب تأویل و توجیه آیات و احادیث، و حمل آنها با تکلّف بر بیانی خاصّ تا کجا گسترده می‌گشت! 🔹 این علامة مجلسی بود که حوزه‌ها را به معارف اصیل دین، و تشیّع بازگرداند، و قرآن و سنّت را مافوق همه مکتب‌ها قرار داد. شکر الله سعیه وجزاه الله عن هذا الدّین والکتاب والسنّة خیر جزاء المحسنین. 🌏 منبع . .:: Shia idea...دیدگاه شیعه ::. 🌐 telegram.me/shiaidea 👉 @smbshafti
🔴 تهمت بدعُنُقی و گوشت‌تلخی زدن به پیامبرِ رحمةٌ‌لِلعالمین در منابع متقدّم عامه! تهمت بداخلاقی و بدعُنقی زدن به رحمت واسعۀ الهی، حضرت خاتم الانبیاء صلّی‌الله‌علیه‌وآله و حضرت امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه توسط دشمنان و مخالفین به هدف تنقیص اخلاق والا و مقام عصمت ایشان و دیگر مقاصد سیاسی، سابقه در قرون ابتدایی تاریخ اسلام دارد؛ بعنوان نمونه، در صحیح مسلم (مسلم بن حجاج نیشابوری، م۲۶۱ق) از کتب معتبر نزد عامه چنین مطلب کذبی نقل شده است که: ❌ مردی به نزد پیامبر آمد و عرض کرد: تو چطور روزه می‌گیری؟! پیامبر (از این سؤال او) غضب کردند!! وقتی بن خطاب (که خود مجسمۀ خشونت و زشت‌رفتاری بین خاص و عام بوده، اینجا معلّم اخلاق می‌شود!) غضب پیامبر را دید، گفت: "رَضِينَا بِاللهِ رَبًّا وَبِالإِسلَامِ دِينًا وَبِمُحَمَّدٍ نَبِيًّا، نَعُوذُ بِاللهِ مِن غَضَبِ اللهِ وَغَضَبِ رَسُولِهِ!" (به ربوبیّت خدا، دیانت اسلام و نبوّت محمّد راضی شدیم و به خدا پناه می‌بریم از غضب خدا و غضب رسولش!) و آنقدر این جملات را تکرار کرد تا غضب پیامبر را فرو نشاند! 💠 «رَجُلٌ أَتَى النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيهِ وَسَلَّمَ فَقَالَ: كَيفَ تَصُومُ؟ فَغَضِبَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيهِ وَسَلَّمَ، فَلَمَّا رَأَى عُمَرُ رض غَضَبَهُ، قَالَ: رَضِينَا بِاللهِ رَبًّا وَبِالإِسلَامِ دِينًا وَبِمُحَمَّدٍ نَبِيًّا، نَعُوذُ بِاللهِ مِن غَضَبِ اللهِ وَغَضَبِ رَسُولِهِ، فَجَعَلَ عُمَرُ رض يُرَدِّدُ هَذَا الكَلَامَ حَتَّى سَكَنَ غَضَبُهُ.» 📚 صحیح مسلم، ج۲، ص۸۱۸، ح۱۹۶ سنن أبی‌داود، ج۲، ص۳۲۱، ح۲۴۲۵ برای اثبات کذب بودن این روایت، فقط به متن قرآن (که این جماعت قبول دارند) استناد می‌کنیم؛ جایی که خداوند متعال می‌فرماید: 📖 «فَبِمَا رَحمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنتَ لَهُم وَلَو کُنتَ فَظّاً غَلِیظَ القَلبِ لاَنفَضُّوا مِن حَولِکَ.» 🍃 «ای رسول ما! تو به برکت رحمتی از جانب خداوند، با خلایق نرم‌خو و مهربان هستی؛ و اگر تندخو و سخت‌دل بودی، مردم از گردت متفرق می‌شدند! (سوره آل‌عمران، آیه ۱۵۹) و در دیگر آیه خطاب به صلّی‌الله‌علیه‌وآله می‌فرماید: 📖 «وَمَا أَرسَلنَاكَ إِلَّا رَحمَةً لِلعَالَمِينَ.» 🌿 «ای پیامبر! ما تو را جز رحمتی برای جهانیان نفرستادیم.» (سوره انبیاء، آیه ۱۰۷) 🔥 «اللَّهُمَّ العَنِ الَّذِينَ بَدَّلُوا دِينَكَ وَغَيَّرُوا نِعمَتَكَ وَاتَّهَمُوا نَبِيَّكَ وَجَحَدُوا بِآيَاتِكَ وَسَخِرُوا بِإِمَامِكَ وَحَمَلُوا النَّاسَ عَلَى أَكتَافِ آلِ مُحَمَّدٍ.» (فراز پایانی زیارت امام رضا علیه‌السلام) @Hedayatgary
✔️اگر همه دعاهایت را خرج امام زمانت کنی! 🔹اگر کسی برای امام زمان علیه السلام کار و خدمتی انجام دهد آن بزرگوار به بهترین وجه جبران می نماید. ✅در کافی شریف روایتی هست که شخصی به رسول خدا صلی الله علیه و آله عرض کرد من همه دعاهایم را برای شما قرار می دهم. حضرت فرمود: در این صورت خدای متعال دنیا و آخرتت را کفایت می نماید. 🔸️أَنَّ رَجُلاً أَتَى اَلنَّبِيَّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَقَالَ يَا رَسُولَ اَللَّهِ إِنِّي أَجْعَلُ لَكَ ثُلُثَ صَلَوَاتِي لاَ بَلْ أَجْعَلُ لَكَ نِصْفَ صَلَوَاتِي لاَ بَلْ أَجْعَلُهَا كُلَّهَا لَكَ فَقَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ إِذاً تُكْفَى مَئُونَةَ اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ . 📚 کافي ج ۲، ص ۴۹۱ 👈بنابراین اگر کسی دعاهایش را خرج امام زمان علیه السلام کند، چه خواهد شد؟ 👈و کسی که اینکار را نمی کند، چقدر زیان خواهد نمود! 👉 @smbshafti
✅ امام باقر (علیه‌السّلام) فرمودند: «ما مِن یَومِ عَیدٍ لِلمُسلِمینَ اَضحَیً وَلا فِطرٍ اِلّا و هُوَ یُجَدِّدُ اللهُ لآلِ مُحَمَّدٍ فِیهِ حُزناً. قالَ: قُلتُ: وَ لِمَ ذلِک؟ قالَ: اِنَّهُم یَرَونَ حَقَّهُم فی اَیدی غَیرِهِم؛  🔸️هیچ عید فطر و قربانی نیست، مگر آن‌که با آمدن آن غم و‌ اندوه اهل ‌بیت (علیه‌السّلام) تجدید می‌شود. راوی علت این موضوع را پرسید که امام (علیه‌السّلام) پاسخ داد: چراکه آنان حق خود را در دست دیگران می‌بینند.» 📗تهذیب الاحکام‌شیخ طوسی ج۳ صفحه ۲۸۹ 👉 @smbshafti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ ایرادی که عمربن خطاب بر حضرت علی (ع) می گرفت و سخنى گفت كه بعدها نيز عمرو عاص آن را بهانه كرد و (عمر) گفت: على شوخ ومَزّاح است! 🔸️با تمام كنجكاوى كه عمر در زندگى على عليه السلام كرد نتوانست عيبى در او بجويد وفقط سخنى گفت كه بعدها نيز عمرو عاص آن را بهانه كرد وگفت: على شوخ ومَزّاح است. امام عليه السلام اين تهمت را از عمرو عاص نقل كرده وچنين پاسخ مى‌گويد: 🔸️ «عَجَباً لابْنِ النّابِغَةِ يَزْعُمُ لاَِهْلِ الشّامِ أَنَّ فِيَّ دُعابَةً وَأَنِّي اْمرُءٌ تِلْعابَة... لَقَدْقالَ باطِلاً وَ نَطَقَ آثِماً».[ ر. ك: نهج البلاغه، خطبۀ ۸۲] 👈در شگفتم از پسر نابغه (عمرو عاص) به شاميان مى گويد كه من بسيار مزاح مى كنم،  و مردى شوخ طبعم ، و اهل لعب و بازيچه ام، اين سخنى است باطل و گناه آلود،  كه عمرو بر زبان آورده. 🔸️عمر سعۀ صدر وگذشت امام عليه السلام وناچيز شمردن امور مادى از جانب آن حضرت را،  شوخ مزاجى تلقّى مى‌كرد. 👈آنچه بايد يك رهبر داشته باشد اين است كه در اجراى حق مصمم ودر حفظ حقوق مردم با اراده باشد وامام على عليه السلام مَثَل اعلاى اين خصيصه بود؛ به طورى كه خليفۀ دوّم، خود به اين حقيقت تصريح كرده وگفت: 🔸️ اگر تو زمام امور را در دست بگيرى مردم را بر حقّ آشكار وراه روشن رهبرى مى‌كنى. 📗بر گرفته از کتاب "فروغ ولایت "،آیت الله جعفر سبحانی؛  صفحه: ۲۷۴،🔺 👉 @smbshafti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
➖ شرط قبولی روزهِ ماه مبارک 🛑‌إنَّ مِنْ تَمَامِ الصَّوْمِ إِعْطَاءُ الزَّكَاةِ يَعْنِي الْفِطْرَةَ كَمَا أَنَّ الصَّلَاةَ عَلَى النَّبِيِّ (صلی الله علیه و آله) مِنْ تَمَامِ الصَّلَاةِ لِأَنَّهُ مَنْ صَامَ وَ لَمْ يُؤَدِّ الزَّكَاةَ فَلَا صَوْمَ لَهُ إِذَا تَرَكَهَا مُتَعَمِّداً وَ لَا صَلَاةَ لَهُ إِذَا تَرَكَ الصَّلَاةَ عَلَى النَّبِيِّ صلی الله علیه و آله ‌‌ 🔰امام صادق علیه السلام : کامل کردن روزه به پرداخت زکات فطره است، همانطور که صلوات بر پیامبر صلی الله علیه و آله کمال نماز است. ‌همانا کسی که روزه بگیرد و زکات ندهد روزه‌ای برای او نیست هنگامی که عمدا ترک کند و نماز نیست هنگامی که صلوات بر پیامبر را ترک کند. ‌ 📚:الفقیه، ج۲، ص۱۱۹ ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
🔸حضرت امام باقر علیه‌السلام از رسول خدا صلی الله علیه وآله نقل نمودند که ایشان فرمود: هرگاه نخستين روز شوّال فرا رسد منادى ندا كند: اى مؤمنان! بامدادان براى دريافت جايزه‌هايتان بشتابيد. آن‌گاه حضرت باقر علیه‌السلام فرمود: اى جابر! جايزه‌هاى خدا، مانند جايزه‌هاى اين پادشاهان نيست. سپس فرمود: آن روز، روز جايزه‌هاست. 🔺كافی، ج‏4، ص: 168، ح3 ✨خجسته عید سعید فطر، عید طاعت و بندگی خداوند مبارک باد✨ @shobeiryzanjani
AUD-20240324-WA0004.mp3
7.58M
👆 چرا باید نماز بخوانیم (6) 🌹 مخصوص نوجوانان و مربیان پرورشی مدارس و پدران و مادرانی که نوجوان در خانه دارند ✅ قسمت 6 ❤️💙💚💜 لطفا این فایل را 👉🏿 به دست یک یا چند نوجوان برسانید 👉🏿 ۰۰۰۰۰۰۰••✾•🍃🌺🍃•✾••۰۰۰۰۰۰۰ أللَّھُمَ عجِلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج 🤲 👉 @smbshafti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خورشیدگرفتگی امسال تصاویر محشری رو ثبت کرد   @irForiNews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زیبایی مسحور کننده سحابیِ  rosette با فاصله‌ی ۵۲۰۰ سالِ نوری از زمین @irForiNews
باید نطفه ات اینگونه باشد تا با امیرالمومنین علیه السلام دشمنی کنی 🔸زمخشری از علمای بزرگ عالم بزرگ اهل سنت صحابه می‌نویسد: «چهار نفر ادعا کردند پدر معاویه هستند: 1️⃣مسافر بن ابی عمرو ، 2️⃣عمارة بن الولید، 3️⃣عباس بن عبد المطلب و 4️⃣صباح خواننده و نوازنده عمارة بن الولید. 👹 ابو سفیان مردی زشت‌صورت و کوتاه‌قد بود و صباح اجیر ابو سفیان جوانی زیبا بود، هند مادر معاویه او را بر زنای به خود تحریک کرد. 🏳️نابغه مادر عمرو بن عاص نیز کنیز مردی از قبیله عنزه بود و او را به فروش گذاشتند عبد الله بن جدعان او را خرید، نابغه زنی بدکاره بود، عبد الله او را آزاد کرد. در یک طهر واحد 1️⃣ابو لهب 2️⃣و امیه بن خلف 3️⃣ و هشام بن مغیره 4️⃣و ابو سفیان 5️⃣ و عاص بن وائل با او زنا کردند و عمرو به دنیا آمد. همگی ادعا کردند که عمرو فرزند آن‌هاست، در نتیجه قضاوت را به عهده نابغه گذاشتند، او گفت: عمرو فرزند عاص است، زیرا عاص به نابغه نفقه می‌داد. دیگران گفتند: او به ابو سفیان شبیه‌تر است و عمرو فرزند اوست، ابو سفیان بن حارث در این رابطه شعری سرود: شکی نیست که پدر تو ابو سفیان است، زیرا این امر از چهره تو و شباهتت به او برای ما کاملا آشکار شده است.» 📖 (ربیع الابرار، تالیف زمخشری، جلد ۴، صفحه ۲۷۵-۲۷۶، چاپ موسسه الاعلمی للمطبوعات) @Sibtayn
✨﷽✨ 🌼آدمِ كسی نباش! ✍علامه جعفری می‌گفت روزی طلبه‌ی فلسفه‌خوانی نزد من آمد تا برخی سوالات بپرسد. ديدم جوان مستعدی است كه استاد خوبی نداشته است. ذهنِ نقاد و سوالات بديع داشت كه بی‌پاسخ مانده بود. پاسخ‌ها را كه می‌شنيد، مثل تشنه‌ای بود كه آب خنكی يافته باشد. خواهش كرد برايش درسی بگويم و من كه ارزشِ اين آدم را فهميده بودم، پذيرفتم. قرار شد فلان كتاب را نزد من بخواند. چندی كه گذشت، ديدم فريفته و واله من شده است. در ذهنش اُبُهّت و عظمتی يافته بودم كه برايش خطر داشت. هرچه كردم، اين حالت در او كاسته نشد. می‌دانستم اين شيفتگی، به اِستقلالِ فكرش صدمه می‌زند. تصميم گرفتم فرصتِ تعليم را قربانی اِستقلالِ ضميرش كنم. روزی كه قرار بود برای درس بيايد، درِ خانه را نيم‌باز گذاشتم. دوچرخه‌ی فرزندم را برداشتم و در باغچه، شروع به بازی و حركاتِ كودكانه كردم. ديدمش كه سَرِ ساعت، آمد. از كنارِ در، دقايقی با شگفتی مرا نگريست. با هيجان، بازی را ادامه دادم. در نظرش شكستم. راهش را كشيد و بی يك كلمه، رفت كه رفت. اين‌جا كه رسيد، مرحوم علامه جعفری با آن همه خدماتِ فكری و فرهنگی به اسلام ، گفت: برای آخرتم به معدودی از اعمالم، اميد دارم. يكی همين دوچرخه‌بازی آن روز است!  درسِ استاد آن شب آن بود كه دنبالِ آدم‌های بزرگ بگرديد و سعی كنيد دركشان كرده از وجودشان توشه برگيريد. امّا مُريد و واله كسی نشويد. شما اِنسانيد و اَرزشتان به اِدراك و اِستقلالِ عقلتان است. عقلتان را تعطيل و تسليم كسی نكنيد. آدمِ كسی نشويد؛ هر چقدر هم طرف بزرگ باشد. @varesoon
هدایت شده از زیارت
🔸امام صادق عليه‌السلام فرمودند: 🔸 منْ سَرَّهُ اَنْ يَكُونَ مِنْ اَصْحابِ الْقائِمِ فَلْيَنْتَظِرْ، وَلْيَعْمَلْ بِالْوَرَعِ وَ مَحاسِنِ الاَْخْلاقِ وَ هُوَ مُنْتَظِرٌ. ✨🪴 🔸 كسى كه مايل است جزء ياران حضرت مهدى (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) قرار گيرد بايد منتظر باشد و اعمال و رفتارش درحال انتظار با تقوى و اخلاق نيكو توأم گردد.✨🪴 📒 بحارالأنوار ،ج ۵۲،ص ۱۴۰ عجل الله تعالی فرجه الشریف 🌺🌺🌺🌺 🕌@ziarat_et
🏴 فرا رسیدن یکصد و یکمین سالگرد تخریب حرم مطهّر ائمّۀ بقیع علیهم‌السلام بدست وهابیّت خبیث را به محضر مقدّس قطب عالم امکان، حضرت صاحب‌الزّمان عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف و همۀ شیعیان و منتظران تسلیت عرض می‌نمائیم. از صلّی‌الله‌علیه‌وآله روایت شده است که به علیه‌السلام فرمودند: 🌿 «یا أباالحسن! خداوند قبر تو و قبر فرزندانت را بُقعه‌هايى از بقاع بهشت و زمین‌هایی از عرصه‌های آن قرار داده است؛ و به يقين، خداوند دلهاى پاک‌سرشتان از خلقش و برگزيدگان از بندگانش را چنان قرار داده كه به سوى شما كشيده مى‌شوند و در راه شما هرگونه خوارى و آزاری را تحمّل مى‌نمایند؛ قبور شما را آباد مى‌كنند و بسيار به زيارت آنها مى‌روند، براى تقرّب به خدا و دوستى با پيامبرش؛ اى على! آنان به شفاعتم مخصوص‌اند و بر حوض من وارد مى‌شوند و فردا در بهشت، زائران من هستند.» 📚 المزار (شیخ‌مفید)، ص۲۲۸ تهذیب الأحکام (شیخ‌طوسی)، ج۶، ص۱۰۷ 🔥 «اللّهمّ العن الجبت والطّاغوت.» @Hedayatgary
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ چرا در توسّلات خود، مستقیماً سراغ خود خدا نرویم و به اهل‌بیت متوسّل شویم و حاجت بخواهیم؟! آیا این کار شرک نیست؟! (پاسخ به شبهۀ وهابیّت) از آیات قرآن کریم به خوبی استفاده می‌شود که وسیله قرار دادن مقام صالحی نزد پروردگار متعال و طلب از خداوند به واسطۀ او، به هیچ وجه ممنوع نبوده، بلکه توصیه شده است و منافاتی هم با و یکتاپرستی ندارد؛ به دو نمونه از آیات اشاره می‌شود: 💠 آیه ۶۴ سوره مبارکه نساء: «وَلَو أَنَّهُم إِذ ظَلَمُوا أَنفُسَهُم جَاءُوكَ فَاستَغفَرُوا اللَّهَ وَاستَغفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابًا رَحِيمًا.» «اگر آنان هنگامی که به خود ستم کردند (مرتکب گناهان شدند)، به سراغ تو (ای رسول ما) می‌آمدند و از خداوند طلب عفو و بخشش می‌کردند و تو نیز برایشان طلب عفو می‌کردی، خداوند را توبه‌پذیر و رحیم می‌یافتند.» 💠 آیات ۹۷ و ۹۸ سوره مبارکه یوسف: «قَالُوا يَا أَبَانَا استَغفِر لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا كُنَّا خَاطِئِينَ؛ قَالَ سَوفَ أَستَغفِرُ لَكُم رَبِّي إِنَّهُ هُوَ الغَفُورُ الرَّحِيمُ.» «(فرزندان حضرت یعقوب خطاب به پدر) گفتند: ای پدر، برای گناهان ما آمرزش بخواه که ما خطاکار بوده‌ایم؛ (یعقوب علیه‌السلام) گفت: به زودی از پروردگارم برای شما آمرزش می‌خواهم که همانا او آمرزنده و مهربان است.» 🌿 در روایات شیعه و عامه هم جواز به ذوات مقدّسه معصومین علیهم‌السلام و حاجت خواستن از آنان، فراوان به چشم می‌خورد؛ بعنوان نمونه یک مورد از روایات معتبر نزد عامه ذکر می‌شود: احمد بن حنبل (امام حنابله) از عثمان بن حنیف انصاری نقل می‏‌کند که گوید: 🍃 مردی نابینا خدمت صلّی‌الله‌علیه(وآله)وسلّم رسید و عرض کرد: از خدا بخواهید تا به من عافیت و شفا عطا کند؛ پیامبر فرمودند: «اگر بر این مریضی و سختی صبر کنی برای آخرتت بهتر است، اما اگر بخواهی برایت دعا می‏‌کنم.» او پاسخ داد: نه، برایم دعا کنید. رسول ‏خدا به آن مرد نابینا فرمودند: «وضوی پاکیزه‌ای بگیر و دو رکعت نماز بجای آور و سپس این دعا را بخوان: "اَللَّهُمَّ إِنِّی أَسأَلُکَ وَأَتَوَجَّهُ إِلَیکَ بِنَبِیِّکَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عَلَیهِ (وآله) وَسَلَّمَ نَبِیِّ الرَّحمَةِ، یَا مُحَمَّدُ إِنِّی أَتَوَجَّهُ بِکَ إِلَى رَبِّی فِی حَاجَتِی هَذِهِ فَتَقضِی، وَتُشَفِّعُنِی فِیهِ، وَتُشَفِّعُهُ فِیَّ." (خدایا، من از تو می‌خواهم و به سوی تو توجه پیدا کردم به وسیلۀ محمّد که نبی و فرستادۀ رحمت است؛ ای محمّد! من به تو توجه پیدا کردم به سوی پروردگارم در حاجتی که دارم تا اینکه برآورده شود؛ خدایا او را شفیع خود قرار دادم.")» (شبیه همان تعابیری که ما شیعیان هم در ادعیه مأثوره با عنوان توسّل، خطاب به چهارده معصوم علیهم‌السلام می‌خوانیم.) عثمان بن حنیف ‏گوید: آن مرد نابینا دائماً این را ‏خواند تا آنکه یافت. 📚 منابع معتبر نزد عامه که روایت فوق را نقل کرده‌اند: مسند احمد حنبل، ج۲۸، ص۴۷۸، ح۱۷۲۴۰ سنن نسائی، ج۹، ص۲۴۴، ح۱۰۴۱۹ البداية والنهایة (ابن‌کثیر)، ج۶، ص۱۷۸ مجموع الفتاوی (ابن‌تیمیة)، ج۱، ص۲۷۰ 🔥 «اَللّهُمَّ العَن اَوّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَآخَرَ تابِعٍ لَهُ عَلَی ذَلِک.» @Hedayatgary
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بعد از مصیبت هدم قبور اهل بیت پیامبر (علیهم السلام) در قبرستان بقیع به‌سال ١٣۴۴ ق، از مرحوم آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی (ره) نقل است که فرموده: هرگز به سرزمین حجاز، مکه و مدینه مشرف نخواهم شد تا اقدام به ساخت مجدد این قبور مطهر گردد و من بشخصه باید اولین آجر و سنگبنای آن را بگذارم... 👉 @smbshafti
☑ مستندی درباره ساخت ضریح متبرک مزار ائمه بقیع در : 👇👇👇 برنامه های شبکه مستند | پنجره های بهشت https://www.doctv.ir/category/7385 👉 @smbshafti