eitaa logo
حجة الاسلام شفتی - قدس سره
149 دنبال‌کننده
372 عکس
91 ویدیو
26 فایل
رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمودند : دانشمندان امت من مثل پیامبران بنی اسرائیل هستند ...
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حمید رضا قمی
💠 حسام‏الواعظين و نظر حضرت زهرا 🔹( داماد مكرم واعظ جليل و خطيب فاضل شيخ محمدرضا حسام‏الواعظين جناب حاج سيد حسين مدرس ‏نجف ‏آبادى) از قول ايشان چنين نقل مى‏كند: 🔹 در بازارچه‏اى در خيابان هاتف جنب امامزاده اسماعيل كه به بازارچه كلانتر معروف است، پيرمردى از نسل سادات مغازه عطارى داشت و همه ساله در ايام عاشورا در خانه خود كه جنب بازارچه است مجلس عزا برپا مى‏داشت كه من هم در آنجا منبر مى‏رفتم. شبى طبق معمول پس از انجام منبرهايى كه در سطح شهر داشتم براى حضور در آن جلسه و ذكر مصيبت، سواره عازم محل شدم. از اول بازارچه مزبور چند نفر كه ظاهراً از آن مجلس برمى‏گشتند وقتى مرا ديدند گفتند: جناب آقاى حسام! تشريف نبريد، مستعمين وقتى از آمدن شما مأيوس شدند متفرق گرديدند و اكنون كسى در جلسه نيست. من هر قدر جلوتر رفتم اين هشدارها را از عده‏اى ديگر شنيدم و ناچار به منزل خود برگشتم و در بستر خود به استراحت پرداختم. در آن حال به خواب رفتم و در خواب حضرت صديقه كبرى سلام‏اللّه عليها را ديدم كه با لحنى توأم با گلايه و ملامت به من خطاب فرمودند كه چرا امشب در خانه آن سيد ذكر مصيب نكردى؟ گفتم: بى‏بى جان! مستمعى نبود. فرمودند: من كه بودم؟ من خجلت‏زده از خواب پريدم، ولى خوشحال بودم كه آن جلسه بى‏ريا و ذكر مصيبت من مورد توجه خاص حضرت فاطمه زهرا سلام‏اللّه عليها قرار گرفته است. 🔹همراه شبکه اطلاع رسانی مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد باشید. ایتا | روبیکا | تلگرام | اینستاگرام | وب سایت | کتابخانه دیجیتال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️ جواز گریه و زاری و بی‌تابی در مصائب جانسوز امام حسین علیه‌السلام از حضرت علیه‌السلام روایت شده است که فرمودند: 🚩 «هر گونه گریه و زاری و بی‌تابی در هر امری مکروه و ناپسند است، مگر گریه و جزع و فزع بر حسین بن علی علیهماالسلام؛ زیرا گریه کننده بر او، اجر و ثواب می‌برد.» 💠 «حَدَّثَنِي أَبِي رحمه‌الله عَنْ سَعْدِ بْنِ عَبْدِاللَّهِ عَنْ أَبِي‌عَبْدِاللَّهِ الْجَامُورَانِيِّ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي‌حَمْزَةَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي‌عَبْدِاللَّهِ علیه‌السلام قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ إِنَّ الْبُكَاءَ وَ الْجَزَعَ مَكْرُوهٌ لِلْعَبْدِ فِي كُلِّ مَا جَزِعَ مَا خَلَا الْبُكَاءَ وَ الْجَزَعَ عَلَى الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ علیهماالسلام فَإِنَّهُ فِيهِ مَأْجُورٌ.» 📚 کامل الزیارات (ابن‌قولویه)، ص۱۰۰ بحار الانوار (علامه‌مجلسی)، ج۴۴، ص۲۹۱ 🏴 «صلّی الله علیک یا أبا عبدالله.» علیه‌السلام @Hedayatgary
💎امام صادق علیه السلام فرمودند: مَا مِنْ عَيْنٍ أَحَبَّ إِلَى اللَّهِ وَ لَا عَبْرَةٍ مِنْ عَيْنٍ بَكَتْ وَ دَمَعَتْ عَلَيْهِ وَ مَا مِنْ بَاكٍ يَبْكِيهِ إِلَّا وَ قَدْ وَصَلَ فَاطِمَةَ وَ أَسْعَدَهَا عَلَيْهِ وَ وَصَلَ رَسُولَ اللَّهِ وَ أَدَّى حَقَّنَا... ▪️هیچ چشمی و هیچ اشکی پیش خدا محبوب‌تر از چشمی نیست که بر حسین علیه‌السلام گریه کند. هرکس بر او گریه کند حضرت فاطمه سلام الله علیها را خشنود کرده و حضرتش را یاری کرده است. همچنین به پیامبر صلی‌الله علیه وآله نیکی کرده و حقّ ما اهل‌بیت را ادا نموده است... 📖کامل الزیارات باب۲۶، ح۶ @ahlebeitas
▪️یکی از آخرین تصاویر سيد الفقهاء والمجتهدين آية الله حاج سيد محمد صادق روحانی - رضوان الله تعالی عليه - که در عزای سيد الشهداء أبا عبدالله الحسين - عليه السلام - به پیشانی خود گل مالیده اند. 👉 @smbshafti
هدایت شده از  علم الحدیث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 سقیفه قاتل امام حسین علیه السلام و تمام فرزندان رسول الله صلی الله علیه و اله ✍ علامه عسکری در کتاب سقیفه مینویسد: در اثر اجتماع در آن سقيفه شريعت اسلام پس از پيامبر اكرم ص دگرگون شد!. در اثر سقيفه تاريخ اسلام دگرگون شد. در اثر سقيفه به در خانه فاطمه زهرا (سلام الله علیها) آتش بردند وشد آنچه شد.در اثر سقيفه شمشير ابن ملجم بر فرق امير المؤمنين علي (علیه السلام) فرود آمد. در اثر سقيفه امام حسن (علیه السلام) با زهر شهيد شد👈در اثر سقيفه حضرت امام حسين (علیه السلام) شهيد شد! وزينب (سلام الله علیها) وديگر دختران پيامبر (صلی الله علیه و آله) اسير شدند👉 در اثر آن سقيفه مسير تاريخ بشريت دگرگون شد.آثار سقيفه از آن روز تا كنون وتاظهور حضرت مهدي موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ادامه دارد!!. 📚کتاب سقیفه ،علامه عسکری، صفحه 2 ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
📽 فاجعه عاشوراء به دست چه کسانی رقم خورد؟! ✍️خوارزمی از عُلمای بزرگ اهل تسنن در کتاب "مقتل الحسین" نقل می کند که امام حسین علیه السّلام در کربلاء که بر روی زمین افتاد فرمود : 🔹خدایا تو می دانی که اینها مردی را می کشند که فررندی برای رسول اکرم غیر از من بر روی زمین نیست؛ بعد تیری را که به حضرت زده بودند از پشت سر بیرون آورد، و خون همانند ناودان جریان پیدا کرد و خون را گرفت و به آسمان پرتاب کرد، و دوباره پر کرد و صورت و محاسن بزرگوار را خضاب کرد و فرمود : من دوست دارم با همین بدن آغشته به خون، جدم رسول اکرم را ملاقات کنم و به رسول اکرم بگویم که فلانی و فلانی (ابوبکر و عُمَر) مرا کشتند. ثم أخذ السهم و أخرجه من وراء ظهره فانبعث الدم كالميزاب، فوضع يده على الجرح، فلما امتلأت دما رمى بها إلى السماء، فما رجع من ذلك قطرة، و ما عرفت الحمرة في السماء حتى رمى الحسين بدمه إلى السماء، ثمّ وضع يده على الجرح ثانيا، فلما امتلأت لطخ بها رأسه و لحيته، و قال: «هكذا، و اللّه، أكون حتى ألقى جدي محمدا صلّى اللّه عليه و آله و أنا مخضوب بدمي، و أقول: يا رسول اللّه! قتلني فلان و فلان» . 📙مقتل الحسین علیه السلام : خوارزمی ج: 2 ص : 39 @sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️چشم‌روشنی برای گریه‌کنندگان! ❖ حضرت امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «مَا مِنْ عَبْدٍ يُحْشَرُ إِلَّا وَ عَيْنَاهُ بَاكِيَةٌ إِلَّا الْبَاكِينَ عَلَى جَدِّيَ الْحُسَيْنِ ع فَإِنَّهُ يُحْشَرُ وَ عَيْنُهُ قَرِيرَةٌ وَ الْبِشَارَةُ تِلْقَاهُ وَ السُّرُورُ بَيِّنٌ عَلَى وَجْهِه» هیچ بنده‌ای روز قیامت محشور نمی‌شود مگر آن‌که چشمانش گریان باشد، غیر از کسانی که برای جدّم حسین علیه‌السلام گریسته‌اند، که او در حالی محشور می‌شود که چشمش روشن است. بشارتى به سوی او می‌آید و آثار سرور در صورتش نمایان است. 📚 کامل الزیارات؛ ص۸۱ @shobeiryzanjani
هدایت شده از عبد الرسول پیمانی
⚡️نقدی بر تفکر عزاداری برای تسلی خاطر حضرت زهرا(س) ✍ مهدی مسائلی نسبت دادن عزاداری به ارواح ائمه و حضرت زهرا(ع) برای تحریک احساسات عوامانه ماست، وگرنه آنها در برزخ در کنار هم هستند و عزاداری آنها برای یکدیگر معنایی ندارد. با رحلت ایشان از این دنیا، تمام غصه‌های دنیوی از آنها برداشته‌ شده است و آنها شادمان به استقبال هم رفته‌اند. این معنا مطابق نص آیه ۱۷۰ آل‌عمران است که درباره شهدا می‌فرماید: «فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ؛ آنها بخاطر نعمت‌های فراوانی که خداوند از فضل خود به ایشان بخشیده است، خوشحالند؛ و براى كسانى كه از پى ايشانند و هنوز به آنان نپيوسته‌اند شادى مى‌كنند که نه ترسی بر آنهاست، و نه غمی خواهند داشت.» برای توضیح بیشتر چند نکته را در این‌باره بیان کنم: ۱. در بعضی از روایات عزاداری و گریه حضرت زهرا(س) پس از شهادت امام حسین(ع) بیان شده است و حتی دامنه آن را تا روز قیامت کشیده‌اند. ولی این روایات، علاوه بر ضعیف سندی، از جهت متن نیز بسیار موهن و سست هستند. متأسفانه تعدادی از این روایات در کتاب کامل‌الزیارت نقل شده‌اند، اما در سند همگی این روایات فردی به نام «عبدالله بن عبدالرحمن اصم» وجود دارد که  یکی از معروف‌ترین غالیان شهره بصره است و رجالیون شیعه همچون نجاشی، به غلو و نامعتبر بودن روایات وی تصریح کرده‌اند. با این همه روایات فراوانی از این غالی معروف که در زمینه زیارات کتابی داشته است، در کتاب کامل‌الزیارات آورده شده است. در متن یکی از این روایات آمده است که به خاطر گریه زیاد حضرت فاطمه(س) در عالم برزخ، پیامبر اکرم (ص) به نزد ایشان آمده و می‌فرمایند: «دخترم، اهل آسمان‌ها را به گریه‌ انداختی و ایشان را از تسبیح و تقدیس حق تعالی بازداشتی، پس خودداری کن تا ایشان به تقدیس حق بپردازند چه آنکه امر و فرمان خدا بر همه چیز نافذ و روان می‌باشد.» دو روایت دیگر نیز در کتاب مناقب از ابن شهر آشوب و ثواب‌الاعمال وعقاب‌الاعمال از شیخ صدوق درباره سوگواری حضرت زهرا در روز قیامت آورده شده است که از جهت سند و متن کمی از روایات کامل‌الزیارات ندارند. در روایت ثواب‌الاعمال آمده است: «چون روز رستاخيز فرا رسد عمارتى گنبدى و فروغين براى فاطمه (س) بنا كنند و حسين (ع) در حالى كه سرش را بر دست گرفته به سوى عمارت آيد، پس چون فاطمه(ع) او را بيند آنچنان ناله‏‌اى سر دهد كه هيچ فرشته تقرّب يافته و هيچ پيامبر فرستاده شده و هيچ بنده مؤمن باقى نماند جز آنكه بر او بگريد...» جای سوال است که چرا باید امام حسین(ع) بدون سر وارد محشر شود و سرش نیز در دستش باشد، آیا خداوند می‌خواسته است نعوذ بالله حضرت زهرا(س) را زجر دهد؟! ۲. اگر قائل به گریه و سوگواری و محزون بودن ائمه و حضرت زهرا(س) در آن عالم بشویم یعنی معتقدیم آنها در آن عالم دچار اندوه و تألم هستند و این خلاف جایگاه معنوی آنهاست، زیرا طبق نصوص قرآنی در آن عالم باید همه‌ی اندوه‌ها و ناراحتی‌ها از اولیای الهی زدوده شود. از این گذشته، امام حسین(ع) در آن عالم در محضر مادرشان هستند و قاتلان ایشان نیز در عذاب و شکنجه؛ با این وصف، حضرت زهرا برای چه و برای که گریه می‌کند؟! اگر ایشان در این دنیا بودند و فرزندشان در آن دنیا، وجهی برای استمرار گریه آن حضرت بود، ولی گریه ایشان در آخرت چه وجهی می‌تواند داشته باشد؟! ۳. بعضی به بنده اعتراض کرده‌اند که گریه حضرت زهرا به خاطر فرزند ایشان و مصیبت شخصی نیست بلکه به خاطر ظلمی است که به دین رفته‌ است. اما گویا این افراد در متن این روایات موهن دقت نکرده‌اند، در تمامی آنها چهره‌ای انتقام‌جو از زهرا(س) منعکس شده است که گویا فقط از نحوه شهادت فرزندش متأثر است و تا وقتی که در قیامت از قاتلان فرزندش، انتقام نگرفته‌ است، از گریه دست برنمی‌دارد. گریه آن حضرت نیز به نحوی خودخواهانه و شخصی منعکس شده است که از ساحت آن بانوی بزرگ اسلام دور است. شهید مطهری در بیانی زیبا در این‌باره می‌فرماید: « ممکن است کسی بگوید: " این برای این است که تسلی خاطری برای حضرت زهرا باشد." آیا این حرف مسخره نیست که بعد از هزار و چهار صد سال، هنوز زهرا احتیاج به تسلیت داشته باشد؟ در صورتی که به نص خود امام حسین و به حکم ضرورت دین، بعد از شهادت امام حسین دیگر امام حسین و حضرت زهرا نزد یکدیگر هستند. این چه حرفی است؟! مگر حضرت زهرا بچه است که بعد از هزار و چهار صد سال هنوز هم دائما به سر خودش بزند، گریه کند، بعد ما برویم به ایشان سرسلامتی بدهیم! این حرف‌ها دین را خراب می‌کند.»(مجموعه‏ آثار، ج‏۱۷، ص ۸۹) .......... @azadpajooh
هدایت شده از عبد الرسول پیمانی
درجواب آقای مسائلی که این بارژستی فاضلانه به خودگرفته وبابکارگیری پاره ای ازمصطلحات وندیدن بسیاری ازحقائق علمی‌‌،مصداق مَثَل معروف عربی که. حفظتَ شیئاوغابت عنک اشیاء گردیده، بچندنکته بصورت مختصراشاره میکنم. ۱- کتب معتبره شیعه بنابرتصریح بسیاری ازعلمای بزرگ نظیروحیدبهبهانی وفاضل نراقی وشیخ انصاری وآخوندخراسانی و. فقیه همدانی ورجالی بزرگ مامقانی ومیرزای نائینی وآقاضیاء عراقی و...احتیاجی به برسی اسنادنداردونگارنده سطوررساله ای دراین موضوع نوشته وچاپ شده است رجوع کنیدبه کتاب بحوث متفرقه ص ۷الی ص۱۷وهم ص۳۰الی ص۳۲. ۲- نسبت غلوّبه جمعی ازرواه احادیث درکلمات بعض متقدمین چنانچه علّامه وحیدبهبهانی ورجالی معروف مامقانی و...تصریح کرده اندبراساس اجتهادات غلطی بوده است که هیچ ارزش علمی ندارد رجوع کنیدبه کتاب بحوث متفرقه ص۴۰. ۳- خبرمستفیض اطمینان آوراست وهیچ احتیاجی به برسی سندنداردوحدّ اقلّ استفاضه چنانچه عالم بزرگ ومحقق سترگ سیدحسن صدردرشرح وجیزه موسوم به نهایه الدرایه؛ تصریح کرده وهم رجالی بی نظیرشیعه علامه مامقانی درمقباس الهدایه ج۱ص۱۱۴ آورده اینست که روایت به ۳سندنقل شده باشدکه روایتی که آقای مسائلی خیال کرده ضعیف است در۳کتاب معتبرازشیخ صدوق وابن قولویه وابن شهرآشوب نقل شده پس روایت مستفیض ومعتبرومورداطمینان است. ۴- عالم برزخ چنانچه ازجهت زمانی بین عالم دنیاوعالم آخرت است همانطورازجهت کیفیت بین عالم جسمانی ومادی دنیاوعالم معنوی ولطیف آخرت است. ۵- اسم اعظم الهی یعنی حضرت نبیّ اکرم ( ص) واسمای حسنای الهی یعنی اهل البیت درهمه عوالم بطورمتناسب باهمان عالم ظهوروبروزپیدامیکنندرجوع کنیدبه کتاب اللوامع التوحیدیه ص۸۶تالیف نگارنده سطور. ۶- تاوقتی که آثارسوء سقیفه ملعونه؛ باقی است ( واقعه دلخراش کربلاء ازآثارسقیفه است) حزن واندوه اهل البیت باقی است وحزن امام غائب علیه السلام دراین دنیامناسب بادنیااست وحزن حضرت صدّقه طاهره صلوات الله علیهادرعالمی دیگرمناسب باهمان عالم است.وتمام الکلام فی محله هشتم محرم الحرام ۱۴۴۶عبدالرسول پیمانی عفی عنه وعن والدیه
حجة الاسلام شفتی - قدس سره
⚡️نقدی بر تفکر عزاداری برای تسلی خاطر حضرت زهرا(س) ✍ مهدی مسائلی نسبت دادن عزاداری به ارواح ائمه
☑منتقم خون امام حسین (ع) کیست ؟ ❌ اگر قرار باشد گریه وعزاداری حضرت زهرا سلام الله علیها ، چهره ای انتقام جو از آن بانوی معصومه منعکس بسازد، پس درباره امام زمان علیه السلام که در روایات بی شمار از آن حضرت به عنوان : تنها علیه السلام یاد شده ، چه خواهید گفت ؟! ▪️ حقیقی خون امام حسین علیه‌السلام از قاتل شهدای کربلا کیست؟ ▪️وجود مقدس حضرت بقیه‌الله الاعظم اروحنا له الفداء در معارف اسلامی به عنوان « کشته کربلا» شناخته شده‌اند و شیعیان همراهی با آن امام منصور برای گرفتن انتقام خون امام حسین علیه‌السلام و یارانش را یکی از آرزوهای بزرگ خود می‌دانند. چراکه نام امام حسین علیه‌السلام و امام مهدی علیه‌السلام برای شیعیان یادآور یک حکایت ناتمام است؛ حکایتی که آغازگر آن حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و پایان‌بخش آن حضرت بقیه‌الله الاعظم علیه‌السلام است. ▪️در برخی از روایات، زیارات و ادعیه بر این موضوع تصریح شده است که در زمان ظهور امام مهدی علیه‌السلام، خون امام حسین علیه‌السلام و دیگر شهدای کربلا گرفته می‌شود و حتی از این بالاتر، این موضوع، به عنوان یکی از مهدی موعود برشمرده شده است. ▪️به عنوان مثال در روایتی که در ذیل آیه 33 سوره اسراء از امام صادق علیه‌السلام نقل شده است، در این زمینه چنین می‌خوانیم: «سَأَلْتُ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه‌السلام فِی قَوْلِهِ تَعَالَى: «وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً فَلا یُسْرِفْ فِی الْقَتْلِ إِنَّهُ کانَ مَنْصُوراً». قَالَ: ذَلِک قَائِمُ آلِ مُحَمَّدٍ یَخْرُجُ فَیَقْتُلُ بِدَمِ الْحُسَیْنِ علیه‌السلام فَلَوْ قَتَلَ أَهْلَ الْأَرْضِ لَمْ‏ یَکنْ‏ مُسْرِفاً.» 📗کامل الزیارات: ص۶۳. (وروایت شبیه این روایت بسیار است، عیون اخبار الرضا: ص ۱۵۱. روضة: ص ۲۵۵. تفسیر عیاشی: ج ۲ ص ۲۹۰ وص ۲۹۱). ▪️به این معنا که از حضرت امام ابوعبدالله صادق علیه‌السلام راجع به فرموده خدای تعالی که: «و هر آن‌ که مظلوم کشته شود، پس البته که ما برای ولی او حکومت و تسلط دادیم [بر قاتل]، پس مباد در کشتن اسراف کند که او منصور است» پرسیدم. امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «آن قائم آل محمد صلی‌الله علیه و آله است، خروج می‌کند و به علیه‌السلام، دشمنان او را می‌کشد. پس چنانچه اهل زمین را به قتل برساند، مسرف نخواهد بود. ▪️روایات دیگری هم در ذیل همین آیه از امامان معصوم علیهم‌السلام نقل شده است که در همه آن‌ ها بر مطلب بالا تأکید شده است. ▪️در نیز از امام زمان علیه‌السلام به عنوان خون شهدای کربلا یاد شده است. با این تعبیر که : «أَیْنَ الطَّالِبُ بِدَمِ‏ الْمَقْتُولِ‏ بِکرْبَلَاء». یعنی کجاست آن‌که به خون‌خواهی شهید کربلا به پا می‌خیزد؟ ▪️در دو فراز از نیز زیارت‌کننده از خداوند می‌خواهد که همراهی با امام پیروزمند یا امام مهدی علیه‌السلام را در امام حسین علیه‌السلام روزی‌اش گرداند؛ یک‌بار در این فراز که : ▪️«فَأَسْأَلُ اللَّهَ الَّذِی أَکرَمَ مَقَامَک أَنْ یُکرِمَنِی بِک وَ یَرْزُقَنِی طَلَبَ ثَارِک مَعَ إِمَامٍ‏ مَنْصُورٍ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ علیهم‌السلام. پس از خدایی که مقام تو را گرامی داشت می‌خواهم که مرا به خاطر تو گرامی دارد و خون‌خواهی تو را با امامی پیروزمند از خاندان حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله روزی‌ام گرداند.» ▪️بار دیگر در فرازی که می‌گوید: «وَ أَسْأَلُهُ … أَنْ یَرْزُقَنِی طَلَبَ ثَارِکمْ مَعَ إِمَامٍ مَهْدِیٍّ نَاطِقٍ لَکم. و از او می‌خواهم… که شما را به همراه امامی از شما که مهدی [هدایت‌گر] و گویای از شماست، روزی من قرار دهد.» ▪️بنابراین تردیدی باقی نمی‌ماند که امام زمان علیه‌السلام به هنگام ظهور به جد مظلومش برمی‌خیزد و انتقام آن حضرت را از قاتلانش می‌گیرد. ▪️از امام باقر(ع) پرسیده شد که در روز چگونه به همدیگر بگوییم؟ 👈حضرت فرمودند: بگوئید: “أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ، وَ جَعَلَنا و ایّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَع وَلیّهِ الامامِ المَهدیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ(ع)”؛ ▪️خداوند اجر ما را به سبب مصیبتی که از حسین به ما رسیده بزرگ گرداند و ما و شما را از کسانی قرار دهد که در کنار او، امام مهدی از خاندان محمد(ع)، به او برمی خیزند. 📗مصباح المتهجّد و سلاح المتعبّد، ص ۷۷۲. ▪️پس خلاصه اینکه : حزن واندوه اهل بیت وبه خصوص اباعبدالله ع تا زمانی که حضرت مهدی (عج) ظهور کنند وانتقام خون جد بزرگوارشان را از قاتلین آن حضرت بگیرند، همچنان باقی است. وحزن امام زمان در این دنیا مناسب با همین دنیا است وحزن حضرت صدّیقه طاهره - صلوات الله علیها - نیز درعالمی دیگر مناسب با همان عالم است. 👉 @smbshafti
مرحوم ملاهاشم خراسانی در کتاب منتخب التواریخ می نویسد : حساب ابجدی اسم حضرت ابوالفضل علیه السلام بدان که اسم شریف حضرت ابوالفضل علیه السلام عباس است و عدد او به حساب هندسه ، 133 است و مطابق است با ( باب الحسین ) و از ختوم مجربه است که اگر کسی در مجلس واحد 133 مرتبه بگوید : یا کاشف الکرب عن وجه الحسین اکشف کربی بحق اخیک الحسین به عدد هندسه لفظ عباس ، خداوند حاجتش را براورده خواهد کرد . 📚منتخب التواریخ تحقیق و تصحیح موسسه جهانی سبطین علیهماالسلام ج 3 ص 144 @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از  علم الحدیث
پرواز حضرت عباس صلوات الله علیه در بهشت 🛑قالَ عَلِيّ بْن الْحُسَيْن‏ صلوات الله علیه: رَحِمَ اللَّهُ الْعَبَّاسَ فَلَقَدْ آثَرَ وَ أَبْلَى وَ فَدَى أَخَاهُ بِنَفْسِهِ حَتَّى قُطِعَتْ يَدَاهُ فَأَبْدَلَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِمَا جَنَاحَيْنِ يَطِيرُ بِهِمَا مَعَ الْمَلَائِكَةِ فِي الْجَنَّةِ كَمَا جَعَلَ لِجَعْفَرِ بْنِ أَبِي طَالِبٍ وَ إِنَّ لِلْعَبَّاسِ عِنْدَ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى مَنْزِلَةً يَغْبِطُهُ بِهَا جَمِيعُ الشُّهَدَاءِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ 🔰حضرت آقا امام سجاد صلوات الله علیه: خداوند رحمت نمايد عمویم عباس بن علی (صلوات الله علیه) را، که به تحقیق ایثار و جانبازی کرد و جنگ نمایانی نمود و جان خود را فدای برادرش ساخت؛ تا اینکه دستانش قطع شد و خداوند در ازايش مانند عمویش جعفرطیار ، دو بال به او عنایت کرد تا با آنها با ملائکه در بهشت پرواز نماید. و همانا براي حضرت عباس (صلوات الله علیه) نزد خداوند تبارک و تعالی جایگاهی است که همه شهدا در روز قیامت بر او غبطه مي خورند . 📚:الخصال، ج‏1، ص: 68 ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ اعتراف عالم سنّی به این حقیقت که امام حسین علیه‌السلام در روز سقیفه به شهادت رسیدند، نه در روز عاشورا! صلاح الدین صَفدی، مورّخ عامه در قرن هشتم از قاضی ابوبکر بن قريعة که شاعر زبردستی بوده، نقل می‌کند که در قالب شعری گفته است: 🔴 «اگر ترس از مردم و شمشیر دشمنان و سياست خليفه نبود، مطالبی را از اسرار پيغمبر و آلش می‌گفتم که شما را از روايات مالک و ابوحنيفه بی‌نياز کند! در کاغذی ماجرای صحيفه (ملعونه) را برایتان نقل می‌کردم و به شما نشان می‌دادم که حسين (علیه‌السلام) در روز سقيفه به شهادت رسيد (نه در عاشورا)!» 💠 «لولا أعتذار رعية ألغى سياستها الخليفة؛ وسيوف أعداء بها هاماتنا أبدأ نقیفه؛ لكشف من أسرار آل محمد جملا ظريفة؛ تغنى بها عما رواه مالك وأبوحنيفة؛ ونشرت طئ صحيفة فيها أحاديث الصحيفة؛ وأریتكم أن الحُسین من أُصيب في يوم السقيفة...» 📚 الوافی بالوفیات، ج۳، ص۱۸۹ از عاشورا تا اربعین، چهل روز می‌خوانیم به نیّت تعجیل در فرج امام زمانمان. 🔥 «اللهم خص أنت أول ظالم باللعن مني وابدأ به أولاً ثم العن الثاني والثالث والرابع...» علیه‌السلام @Hedayatgary
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از زیارت
🔹«اعجاز زیارت عاشورا» 🎙العبد محمدتقی بهجت: خدا اعجاز انبیا، اوصیا، اولیا و علما را هم اگر مصلحت بداند، ظاهر می‌کند؛ کما اینکه در سامره کرد. کأنه همه در معرض طاعون بودند و همه‌گیر شده بود. آقا سید محمد فشارکی رضوان‌الله‌علیه با آن کراماتش و مقامات علمیه و عملیه‌، گفت: «من بر همۀ شیعه حکم ‌می‌کنم که سه روز روزه بگیرند ـ‌البته روزه مظنونم است و یقینی نیست‌ـ و در این سه روز، زیارت عاشورا را بخوانند؛ خداوند به‌واسطه این کارشان، این بلا را از شیعه رفع می‌کند». اهل سامرا دیدند فوج‌فوج از غیر شیعه وفات می‌کنند، ولی یک نفر از شیعه وفات نمی‌کند. البته یک نفر در تمام جمعیت شیعه وفات کرد، ولی نه به طاعون. یک پاره‌دوزی به یک مرض دیگری وفات کرد والّا احدی به طاعون وفات نکرد و این‌ها تعجب ‌کردند که این چه بلایی است که مخصوص غیر شیعه است و فوج‌فوج از غیر شیعه، به طاعون وفات می‌کنند. لذا آن‌ها می‌آمدند در صحن عسکریین و می‌گفتند: «یَا عَلِیٌ الهَادِی، نُسَلِّمُ عَلَیْکَ، مِثْلْ مَا یُسَلِّمُ الشِیعَة»؛ هر طوری که شیعه سلام می‌کنند، ما هم به همان نیت و همان‌طور سلام می‌کنیم، درباره ما هم شفاعت بکن، کما اینکه شیعه را می‌بینیم که با طاعون کشته نمی‌شوند. کأنه در طاعون نوشته شده بود: «برای غیر شیعه». این هم از اعجاز است. ملاحظه می‌کنید؟ بااینکه حقانیت روشن بود، ولی ایمان نمی‌آورند و ریشۀ مطلب را که زیارت عاشورا بود، دنبال نمی‌کردند. 📚رحمت واسعه، ص۲۰۸ 🎙العبد محمدتقی رحمه‌الله علیه 🏴🕯🖤🕯🏴 🕌@ziarat_et
هدایت شده از زیارت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 چطور ممکن است با وجود دو رود در کربلا، امام حسین علیه‌السلام و یارانش دچار عطش شده باشند؟ 🏴🕯🖤🕯🏴 🕌@ziarat_et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از زیارت
امام صادق علیه السلام: 🔹و مَنْ ذُكِرَ اَلْحُسَيْنُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ عِنْدَهُ فَخَرَجَ مِنْ عَيْنِهِ [ عَيْنَيْهِ ] مِنَ اَلدُّمُوعِ مِقْدَارُ جَنَاحِ ذُبَابٍ كَانَ ثَوَابُهُ عَلَى اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لَمْ يَرْضَ لَهُ بِدُونِ اَلْجَنَّةِ . 🔸کسی که امام حسین علیه السلام را نزدش یاد کنند و از چشمش به مقدار بال مگس اشک بیاید ثواب و اجر او بر خداست و خداوند برای وی به کمتر از بهشت اجر و ثواب نمی‌دهد. 📚 کامل الزيارات (باب الثالث عشر) جلد ۱ صفحه ۱۰۰ 🏴🕯🖤🕯🏴 🕌@ziarat_et