eitaa logo
حجة الاسلام شفتی - قدس سره
148 دنبال‌کننده
353 عکس
86 ویدیو
26 فایل
رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمودند : دانشمندان امت من مثل پیامبران بنی اسرائیل هستند ...
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ قسمتی از کتاب : ، از تالیفات علامه محقق حاج سید محمد باقر ، معروف به : قدس سره: 🔸سيزدهم: از جمله تعقيبات مذكوره (بعد از نماز واجب) است بر دشمنان وظالمين أئمه أنام -عليهم آلاف التحية والسلام- ثقة الاسلام وشيخ الطائفه در كافي وتهذيب روايت نموده اند كه: 🔸️جناب امام جعفر صادق عليه السّلام در عقب هر نماز چهار مرد وچهار زن را لعن مي‌فرمودند فلان وفلان وفلان ومعاويه وفلانه وفلانه وهند مادر معاويه وأم الحكم خواهر معاويه. 🔸ودر حديث وارد شده است نهي از ترك بر بعد از فراغ از نماز، بنابراين أدني چيزي كه به آن امتثال حاصل مي‌شود آن است كه بگويد بعد از فراغ از هر نماز : 👈( اللهم العن بني أميه قاطبة ). لكن أكمل وأتم وأفضل خواندن است، لهذا مناسب آن است كه آن را در اين مقام ذكر نمايد تا شيعيان ائمه طاهرين عليهم السّلام از فوائد عظيمه كه مترتب مي‌شود بر خواندن آن محروم نشده باشند. 🔸بدان كه اين دعائى است جليل مروي است از مشهور كه اسم او عبد اللّه است، مرحوم علامه در كتاب خلاصه ذكر فرموده اند ايشان را با نهايت تعظيم واحترام، فرموده اند: 🔸 كان محبا لعلي عليه السّلام و تلميذه، حاله في الجلالة والاخلاص لأمير المؤمنين عليه السّلام أشهر من أن يخفي، وقد ذكر الكشي أحاديث يتضمن قدحا فيه وهو أجل من ذلك، وقد ذكرناها في كتابنا الكبير وأجبنا عنها رضي اللّه عنه. انتهى عبارة الخلاصة. 🔸مجملا روايت شده است اين دعا از عبد اللّه بن عباس موصوف كه ايشان روايت نموده اند از مقتداي أرباب معرفت و يقين جناب أمير المؤمنين عليه السّلام كه فرموده اند: 🔸هر كس اين دعا را بخواند مثل كسي خواهد بود كه در خدمت جناب صلّي اللّه عليه وآله در جنگ احد وحنين وبدر هزار هزار تير به انداخته باشد دعا اين است: 🔴 اللهم العن وجبتيهما وطاغوتيهما... 🔸اي برادر عزيز ببين كه شناعت أعمال وشقاوت نفس به چه مرتبه رسيده كه جناب عليه السّلام با آن اخلاق وكمالات نفساني كه كاشف از نمونه از آن است: ولقد أمر علي اللئيم يسبني فمضيت ثمة قلت لايعنيني ؛ به اين مرتبه و طعن در حق اين جماعت فرموده، نعوذ باللّه من شقاوة النفس وفساد العمل. 📚 : ج 2 ص 490 - 492 👉 @smbshafti
✅ مرحوم ملا احمد نراقی درباره این دعا می‌نویسد: 🔸️ «و در كه به حدّ يقين رسيده كه از كلام معجز نظام حضرت عليه‌السلام است و عدول مشايخ شيعه به طرق معتبره، اين دعا را از آن حضرت روايت كرده‌اند، اشاره به اين شد و در آن دعا حضرت ابتدا فرموده كه: 👈«اللّهمّ العن صنمى قريش و جبتيها و طاغوتيها»؛ يعنى بار خدايا لعن كن بر دو صنم قريش و بر دو جبت و دو طاغوت قريش. 🔸️بعد از آن به ازای هر عمل بدى كه ايشان كرده‌اند، لعنى بر ايشان كرده است و آن اعمال را به تفصيل اسم برده: از غصب خلافت و منع ارث و منبر پيغمبر صلّى‌الله‌عليه‌وآله‌ را خالى كردن از وصىّ او و غير ذلک از اعمال قبيحۀ ايشان تا آنكه ايشان را لعن كرده به سبب بالا رفتن ايشان بر عقبه و انداختن دبّاب بر پيش پاى پيغمبر؛ 🔸️و اكثر فقرات آن دعا نصّ صريح است كه مراد از صنمى قريش، اول و ثانى اند و هر كه ملاحظۀ فقرات آن را بكند، مى‌داند كه حضرت امير عليه‌السلام از ايشان چه (خونی) در دل داشته!» 📚 شهاب ثاقب، ص۳۴ @Hedayatgary 👉 @smbshafti
هدایت شده از زیارت
♨️ فضیلت عجیب یاری کردن امام زمان علیه‌ السلام 🌸 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: من در روز قیامت چهار گروه را شفاعت میکنم اگر چه با گناهان اهل دنیا بیایند: 1⃣ کسی که فرزندانم را یاری کند. 2⃣ کسی که در هنگام سختی اموالش را به فرزندانم ببخشد. 3⃣ کسی که فرزندانم را با زبان و قلب دوست بدارد 4⃣ کسی که در برآورده کردن حاجات فرزندانم تلاش کند زمانی که آنان رانده و آواره شده اند. 📚 الوافی ج ۱ ص ۳۶۴ 👆 این روایت در سه کتاب از چهار کتاب معتبر شیعه ذکر شده است: کافی، من لایحضره الفقیه، تهذیب الاحکام ⁉️ آیا پیامبر ما در این عصر فرزندی عظیم الشان تر و گرامی‌تر از مهدی علیه السلام دارد؟! 🌺🌺🌺🌺 🕌@ziarat_et
🔥فقط بدترین و خبیث ترین و کثیف ترین خلق خدا می تواند حجت و خلیفه خدا را به قتل برساند 👈 فرعون موفق نشد حضرت موسی را بکشد چون نبود 🔺عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (صلوات الله علیه) فِي قَوْلِ فِرْعَوْنَ: ذَرُونِي أَقْتُلْ مُوسى‏، فَقِيلَ لَهُ: مَنْ كَانَ يَمْنَعُهُ ؟ قَالَ: كَانَ لِرُشْدِهِ، لِأَنَّ الْأَنْبِيَاءَ وَ الْحُجَجَ لَا يَقْتُلُهَا إِلَّا أَوْلَادُ زِنًا وَ الْبَغَايَا. 🔻از حضرت آقا امام صادق صلوات الله علیه درباره سخن فرعون که گفته بود: اجازه دهید موسی را بکشم ، سوال کردند: چه کسی مانع فرعون میشد؟ امام فرمود: حلال زاده بودنش،☝️ زیرا که پیامبران و حجت های خدا را فقط فرزندان زنا و حرام زاده به قتل می رسانند. کامل📕 الزیارات باب 25 ح 7 السرائر📚 الحاوي (و المستطرفات)، ج‏3، ص: 644 🔥 «اللّهُمَّ الْعَنْ أبَا الشُّرُورِ وَ أتباعَهُ في کُلِّ لَمحَةٍ بِقَدرِ ما في عِلمِکَ مِنَ الأزَلِ إلَی الأبَدِ.» 👉 @smbshafti
💠 مبارزه با بابیت 🔹 مرحوم حاج شیخ مهدی مازندرانی نقل می‌کرد پس از مراجعت سعید العلماء از عتبات به بابل، مرحوم شیخ انصاری می‌فرمود: من فکر می‌کردم که سعید العلماء چه گناهی مرتکب شد که با آن مقام علمی، خداوند توفیق حضور در عتبات عالیات را از وی سلب کرد و به مازندران رفت، ولی بعداً که قضایای فرقه‌های گمراه بابی‌ها پیش آمد¹، ایشان با فرمان جهاد برای مبارزه با آنان، آن قدم بزرگ را برداشت، فهمیدم که خداوند ایشان را برای این کار نگه داشت تا این فرقه ضالّه را در آن منطقه ریشه‌کن سازد. 🔸 سران بابی‌ها دستور قتل او را صادر کرده بودند او مدّت‌ها در چاهی مخفی شد که در نتیجه به بیماری شدید مبتلا شد به گونه‌ای که حتی در وسط تابستان باید در کنار گرما و آتش قرار می‌گرفت تا احساس سرما نکند. 🔹 دو شهر مرکز فعالیت‌های این فرقه ضالّه بود. یکی زنجان² و دیگری مازندران. 1⃣ فریبکاری باب کتاب «رستم التواریخ» نوشته محمّد هاشم موسوی متخلّص به «آصف» و ملقّب به «رستم الحكماء» کتاب عجیبی است. من این کتاب را داشتم ولی نمی‌دانم چه کسی از من گرفت و برنگرداند. مرحوم آقای حاج میرزا عبدالله مجتهدی از آن کتاب نقل می‌کرد که رستم الحکماء مدّعی شده بود که در سنه ۱۲۶۲ حضرت ولی عصر (عج) ظهور می‌کنند. نصّ عبارت رستم التواريخ (ص ۲۵ - ۲۶) این است: «و در سال هزار و دویست و شصت و دو به سبب غلبه کفر بر اسلام، آن جناب از ارض غربی ظهور خواهد نمود و کفر و شرک را مغلوب و ظلم را فانی و ضلالت را معدوم و عالَم را مسخّر خواهد نمود». این کتاب در سنه ۱۲۴۷ یعنی ۱۵ سال قبل از تاریخ موعود نوشته شده است. قصه باب در ۱۲۶۰ بوقوع پیوست و بابی‌ها برای حقانیت خود به این مطلب رستم الحكماء هم استناد می‌کنند. از طرفی سیّد کاظم رشتی و شیخ احمد احسایی نیز اخباراتی داشتند که در ۱۲۶۰ حضرت ولی عصر ظهور می‌کند. آقای مجتهدی حدس می‌زد که چون باب شاگرد سیّد کاظم بود، بر مبنای این اخبارات ادّعای خود را در آن تاریخ اظهار کرد. یعنی ادّعاهای خود را مطابق زمان اخبارات قرار داده بود تا مردم را بفریبد. (ش) درباره رستم الحكماء و كتابش «رستم التواريخ» بنگرید به مجله وحید، شماره ۹، ص ۳۶۱، مقاله جمال‌زاده با عنوان: «رستم التواريخ و مؤلف آن» و نیز «فهرستواره کتاب‌های فارسی، منزوی، ج ۲، ص ۹۷۳». 2⃣ در زنجان ملّا محمّد علی در ابتدای امر فتاوای غیرمتعارف و شاذی برخلاف علمای می‌داد و سبب شکایت علمای زنجان به اصفهان شد. در آن زمان آسیّد محمّد باقر حجة‌الاسلام و حاجی کلباسی علماء درجه اوّل ایران بودند. آنها نیز نماینده‌ای می‌فرستند و جلساتی تشکیل می‌شود و ملّا محمّد علی محکوم می‌شود. پس از آن ملّا محمّد علی از ظهور باب مطّلع می‌شود و در تأیید باب، در زنجان طغیان می‌کند و سبب کشتار بسیاری می‌شود. (ش) 📚 جرعه‌ای از دریا ؛ ج ۴ ص ۴۱۲ @Adropfromthesea
🔥 دشمنی با اهل بیت علیهم السلام ملاک خباثت عَنْ أَبِي بَكْرٍ الْحَضْرَمِيِّ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِاللَّهِ علیه السلام: أَهْلُ الشَّامِ شَرٌّ أَمْ أَهْلُ الرُّومِ؟ فَقَالَ: إِنَّ الرُّومَ كَفَرُوا وَ لَمْ يُعَادُونَا وَ إِنَّ أَهْلَ الشَّامِ كَفَرُوا وَ عَادَوْنَا. 📚 (الكافي، ج‏2، ص410) ابوبكر حضرمی گفت: از حضرت صادق عليه السّلام پرسیدم: ⚠️ اهل شام بدترند يا اهل روم؟ فرمود: 🛑 مردمان روم كافرند ولی با ما دشمنى ندارند، امّا اهل شام هم كافرند و هم با ما دشمنی می كنند. https://eitaa.com/joinchat/3675914354C1adcb936bf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از زیارت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺🌺🌺ورود حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به شهر قم 🌺🌺🌺 🌺🌺🌺🌺 🕌@ziarat_et
هدایت شده از زیارت
🌺شفیعه همه شیعیان! 🔅 : 🔹«و تَدخُلُ بِشَفاعَتِها شِيعَتي الجَنَّةَ بِأجمَعِهِم». 🔸«همه شيعيان من با شفاعت او (فاطمه معصومه عليهاالسلام) وارد بهشت خواهند شد». 📚 بحارالانوار ج٦٠ ص٢١٦ ‌ 🌺🌺🌺🌺 🕌@ziarat_et
23 ربیع الأوّل 1 ـ ورود حضرت معصومه علیها السلام به قم در این روز در سال 201 هـ کریمه ی اهل بیت حضرت فاطمه معصومه علیها السلام به قم تشریف فرما شدند که 17 روز قبل از شهادت آن حضرت است. (1) آن حضرت با قدوم مبارک خود این شهر را متبرک گردانیدند، و به در خواست جناب موسی بن خزرج پسر سعد أشعری که از بزرگان قم بود، منزل او را منوّر نموده در آنجا نزول اجلال فرمودند. در همان مکان تشریف داشتند و زن های قم مخصوصاً علوّیات به خدمت آن حضرت می رسیدند و از وجود آن حضرت استفاده می کردند تا بعد از 17 روز از دنیا رحلت فرمودند. عبادتگاه آن حضرت معروف به «ستّیه» در میدان میر قم معروف است. (2) 📚 منابع : 1. نظر به اینکه رحلت آن حضرت در 10 ربیع الثانی است و طبق تصریح کتاب تاریخ قم تألیف حسن بن محمّد بن حسن بن سائب بن مالک اشعری متوفای 378 ق و کتاب انوار المشعشین : ج 1، ص 276 و ج 2، ص 488، آن حضرت 17 روز در قم اقامت گزیده اند، لذا روز 23 ربیع الأوّل سالروز ورود آن حضرت به قم است. 2. بحار الأنوار : ج 48، ص 290، ج 57، ص 219. 👉 @smbshafti
✅ سؤال از (قدس سره) درباره زیارت حضرت فاطمه معصومه (علیها السلام) ❓سؤال : اينكه مشهور است در السنه در زیارت جناب فاطمه در قم : من زار فاطمة بقم وجبت له الجنة . اين حديث است يا خير ؟ اگر حدیث باشد التماس این است بیان حال حدیث را که صحیح است یا نه ؟ 🔸جواب : عین این لفظ حال در نظرم نیست که دیده باشم، لکن شیخ صدوق در کتاب عیون به سند صحیح ذکر فرموده حدیثی را که قریب به این مضمون است : 🔸قال ابی ومحمد بن موسی المتوکل رضی الله عنهما قالا : حدثنا علی بن ابراهیم عن أبيه عن سعد بن سعد قال: سألت أبا الحسن الرضا عليه السلام عن زيارة فاطمة بنت موسى بن جعفر عليهما السلام ؟ فقال: من زارها فله الجنة(1). 🔸وسند حديث از قرارى که ذکر شد، صحیح است ؛ راوی که سعد بن سعد بوده باشد، نجاشی وشیخ طوسی وعلامه وغیرهم تصریح بر وثاقت او فرموده اند، او عرض نموده خدمت جناب حضرت امام رضا علیه السلام از زیارت وثواب حضرت فاطمه در قم ؟ فرمودند: هرکس زیارت کند فاطمه را پس از برای اوست بهشت . 🔸وآنچه مشهور در السنه است راجع به این می شود وهو العالم بحقایق أحكامه (2). 📚 (1) عيون اخبار الرضا، ج 2، ص 267. 📚 (2) : نسخه خطي: خاتمة في المتفرقات . 👉 @smbshafti
هدایت شده از زیارت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠حضور کاروان نمادین ورود پر خیر و برکت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به شهر قم 🔷🔸💠🔸🔷 🌺🌺🌺🌺 🕌@ziarat_et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 ﷽ 🔆 بسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ امام صادق علیه السلام: هر گاه يكى از شما بگيرد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم نگويد. در آن شريك است و اگر بخورد و بنوشد يا لباس بپوشد و هر كارى كه بايد نام خدا را بر آن جارى سازد، انجام دهد و چنين نكند، شيطان در آن است. إذا تَوَضَّأَ أحَدُكُم و لَم يُسَمَّ كانَ لِلشَّيطانِ فى وُضوئِهِ شِركٌ و إن أكَلَ أو شَرِبَ أو لَبِسَ و كُلُّ شَى ءٍ صَنَعَهُ يَنبَغى أن يُسَمِّى عَلَيهِ فَإن لَم يَفعَل كانَ لِلشَّيطانِ فيهِ شِركٌ؛ 📚محاسن ص ۴۳۳ ، ح ۲۶۰ ─┅═༅═❥༅🪷༅❥═༅═┅─ https://t.me/talaatalrashidah https://eitaa.com/altalaatorrashidah https://chat.whatsapp.com/Cal7Zn2dD5EBIcVPxdZhq3
فضیل بن یسار از حضرت صادق علیه السلام روایت کرده است که فرمود: «هنگامی که قائم ما قیام می‌کند، با مردم نادانی روبه رو می‌گردد که در نفهمی، از جهال جاهلیت که پیغمبر با آنها مواجه بود، بدترند! »عرض کردم: «چطور؟ » فرمود: «وقتی پیغمبر صلی الله علیه و آله مبعوث شد، مردم بت‌هایی از سنگ و صخره‌ها و چوب‌های تراشیده را پرستش می‌کردند و زمانی که قائم قیام می‌کند، همه مردم کتاب خدا (قرآن) را به میل خود تأویل کرده و به آن استدلال می‌کنند. » آنگاه فرمود: «آگاه باشید! به خدا قسم عدل قائم (چندان گسترش می‌یابد و نافذ است که) مانند سرما و گرما به داخل خانه‌های مردم رسوخ می‌کند. » عَنِ الْفُضَیْلِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام یَقُولُ: إِنَّ قَائِمَنَا إِذَا قَامَ اسْتَقْبَلَ مِنْ جَهَلَةِ النَّاسِ أَشَدَّ مِمَّا اسْتَقْبَلَهُ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله مِنْ جُهَّالِ الْجَاهِلِیَّةِ فَقُلْتُ وَ کَیْفَ ذَلِکَ قَالَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله أَتَی النَّاسَ وَ هُمْ یَعْبُدُونَ الْحِجَارَةَ وَ الصُّخُورَ وَ الْعِیدَانَ وَ الْخُشُبَ الْمَنْحُوتَةَ وَ إِنَّ قَائِمَنَا إِذَا قَامَ أَتَی النَّاسَ وَ کُلُّهُمْ یَتَأَوَّلُ عَلَیْهِ کِتَابَ اللَّهِ وَ یَحْتَجُّ عَلَیْهِ بِهِ ثُمَّ قَالَ أَمَا وَ اللَّهِ لَیَدْخُلَنَّ عَلَیْهِمْ عَدْلُهُ جَوْفَ بُیُوتِهِمْ کَمَا یَدْخُلُ الْحَرُّ وَ الْقُرُّ. 📚غیبت نعمانی، صفحه ۲۹۷ اللهم عجل لولیک الفرج 🤲🏻 ─┅═༅═❥༅🪷༅❥═༅═┅─ کانال الطلعةالرشیدة 🌤 ─┅═༅═❥༅🪷༅❥═༅═┅─ https://t.me/talaatalrashidah https://eitaa.com/altalaatorrashidah https://chat.whatsapp.com/Cal7Zn2dD5EBIcVPxdZhq3
✅آیا میخواهید که اهل نجات و رستگاری باشید؟ 👈رسول خدا (صلی الله علیه وآله) فرمودند : 🔸️مَنْ أَحَبَّ أَنْ یسْتَمْسِکَ بِدِینِی وَیرْکَبُ سَفِینَةَ النَّجاةِ بَعْدِی فَلْیقْتَدِ بِعَلِی ّ بْنِ أَبِی طالِبٍ وَلْیعادِ عَدُوَّهُ وَلْیوالِ وَلِیهُ؛ فَإِنَّهُ وَصِیی وَخَلِیفَتِی عَلی أُمَّتِی فِی حَیاتِی وَبَعْدَ وَفاتِی وَهُوَ إِمامُ کُلِ ّ مُسْلِمٍ وَأَمِیرُ کُلِ ّ مُؤْمِنٍ بَعْدِی، قَوْلُهُ قَوْلِی وَأَمْرُهُ أَمْرِی وَنَهْیهُ نَهْیی وَتابِعُهُ تابِعِی وَناصِرُهُ ناصِرِی وَخاذِلُهُ خاذِلِی . 🔸️هرکه دوست دارد به دین من چنگ زند و بعد از من بر کشتی نجات سوار شود، باید به علی بن ابی طالب علیه السلام اقتدا کند، دشمنان او را دشمن بدارد و دوستانش را دوست بدارد چون او وصی و جانشین بر امّت من است؛ چه در حیات من و چه پس از وفات من، و او امام هر مسلمانی و امیر هر مؤمنی بعد از من است، سخن او سخن من، امر او امر من و نهی او نهی من است، پیرو او پیرو من و یاور او یاور من است، و هرکه او را خوار کند مرا خوار کرده است». ---------- 📗بحار الانوار، ج ۳۶، ص ۲۵۴ 📗التحصین ،  ص ۵۵۳ 📗کمال الدین، ج ۱، ص ۲۶۰     👉 @smbshafti
🔴 عمر بن خطّاب و يهودیّت! [در این مقاله فقط از کتب حدیثی معتبر نزد عامه نقل مطلب شده است.] روزی عمر با کتابی که از یهودیان گرفته بود نزد صلّی‌الله‌علیه‌وآله آمد و شروع به خواندن کرد! پیامبر غضبناک شدند و فرمودند: «ای پسر خطّاب! آیا هنوز در شک هستی؟! سوگند به کسی که جانم در دست اوست، برایتان مطالب صحیح و پاکیزه (قرآن) آورده‌ام؛ از اهل کتاب چیزی نپرسید كه هرگز شما را هدایت نمی‌کنند، زیرا که خود در گمراهی‌اند! به خدا قسم اگر موسی علیه‌السلام زنده بود و در بین شما زندگی می‌کرد، برایش جایز نبود جز آن كه از من پیروی کند!» [۱] مردی برای رفتن به بیت المقدّس از اجازه گرفت؛ به او گفت: «برو کارهای سفرت را انجام بده و موقع رفتن، نزد من بیا.» وقتی آن مرد آمد، عمر به او گفت: «این سفرت را (مانند سفر حج) عُمره قرار بده!» همچنین آورده‌اند که عمر هنگام ورود به ، ذکر تلبیه (لبيک! اللّهمّ لبيک! که حاجیان می‌گویند) می‌گفت! [۲] بنابر نظر بعضی بزرگان اهل تسنّن، لقب «فاروق» را يهوديان بر عمر بن خطاب نهادند! ابن شهاب (م۱۲۴ق) که از تابعین بود، می‌گويد: «اهل كتاب نخستين افرادی بودند كه عمر را ناميدند! و مسلمانان (عامه) هم تحت تأثير سخن آنان، این لقب را بر او نهادند و از رسول خدا صلّی‌الله‌عليه(وآله)وسلّم حدیثی در اين خصوص به ما نرسيده است!» [۳] غاصبان خلافت از سویی مردم را از کتابت احادیث نبوی و سؤال از معانی ، منع می‌کردند و از سوی دیگر آنان را به سمت علوم انحرافی اهل کتاب می‌نمودند؛ ابوهُریرة (م۵۹ق) که از صحابه و جاعلین حدیث بود از رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله چنین (به دروغ) نقل کرده است که: «سخنان بنی‌اسرائیل (یهودیان) را نقل کنید و این کار ایرادی هم ندارد!» [۴] قصّه‌خوانی در میان مسلمین در زمان حیات پیامبر مرسوم نبود؛ در زمان هم چنین رسمی نبود؛ اما به دستور عمر، شخصی بنام «تَمیم داری» قصه‌خوانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه را در مسجد پیامبر در مدینه آغاز کرد! قصه‌گوها داستانهای تحریف شده را برای مسلمانان بازگو می‌کردند! [۵] خلفای غاصب حزب با تکیه بر علوم منحرف و تخصّص عناصر یهودی آنان در تحریف ادیان، جدیدی را بنیان نهادند و هدفشان این بود که با ترویج این اسلام جعلی، اسلام ناب محمّدی از میان برداشته شود! و در نتیجه پیشگویی پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله به حقیقت پیوست که فرموده بودند: «زمانی بر مردم خواهد آمد که از اسلام جز اسمش و از قرآن جز رسم الخطّش چیزی باقی نمی‌ماند! مساجدشان به ظاهر آبادند، ولی از هدایت ویران! عُلمایشان شرورترین خلق خدایند که فتنه از آنان خارج می‌شود و به همان‌ها باز می‌گردد!» [۶] 📚 منابع معتبر نزد عامه: [۱] مجمع الزوائد (هیثمی)، ج۱، ص۱۷۴ [۲] کنز العمال (متقی‌هندی)، ج۱۴، ص۱۴۶ [۳] طبقات الكبری (ابن‌سعد)، ج۳، ص۲۷۰ [۴] سنن ابی داود، ج۳، ص۳۲۲ [۵] تاریخ المدینه (ابن‌شبة) ج۱، ص۱۲ [۶] الداء والدواء (ابن‌قیم‌جوزیة)، ص۱۰۶ 🔥 «اللّهمّ العن الجبت والطّاغوت.» @Hedayatgary
هدایت شده از امام مهربان
💠 ... زرارة بن أعین از امام صادق (ع) سوال نمود : اگر من در زمان غیبت امام زمان (عج) حضور پیدا کردم ، چه کاری انجام دهم ؟ امام صادق (ص) فرمودند : ای زرارة ، اگر در این زمان حضور پیدا کردی ، بر این دعا مداومت کن : « اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَكَ، لَمْ اَعْرِف نَبِيَّكَ؛ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَكَ، لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ؛ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَكَ، ضَلَلْتُ عَنْ دينى » ... 📚 کمال الدین و تمام النعمه ، ج۲ ، ص۳۴۲ ، ح۲۴ ، شیخ صدوق ، قرن چهارم هجری @hamsafarehaj
هدایت شده از زیارت
✅العبد محمدتقی بهجت : 🔸 مگر ثواب زيارت سيدالشهداء را ما می‌دانيم چه خبر است؟! مگر می‌دانيم رواياتی كه درباره زيارت سيدالشهداء وارد شده،‌ به كجا رسيده است؟! هيچ می‌توانيم بگوييم: «كان كمن زار الله في عرشه؛ زيارت امام حسين در شب جمعه مانند كسی است‌كه خدا را درعرشش زيارت كند» يعنی چه؟ آيا ما از اين‌ها می‌فهميم ؟! 🔷 يا همين بكاء بر سيد الشهدا ثوابش چه اندازه است؟ آيا می‌توانيم حدی برايش بگوييم كه ديگر از آن بالاتر نيست؟ 📚 رحمت واسعه، ویراست سوم، ص٢٧۴ 🌺🌺🌺🌺 🕌@ziarat_et
▫️امام رضا علیه‌السّلام به موسی بن سیار فرمودند: ای موسی بن سیار! مگر نمی‌دانی که بر ما امامان، اعمال شیعیانمان هر صبح و شام عرضه می‌شود؟! پس هر تقصیری که در اعمال آن‌ها باشد، از خداوند متعال گذشتِ از آن را خواهیم خواست ؛ و هر کار خوب و پیشرفت در برنامه‌های دینی باشد، از خداوند پاداش برای صاحب آن عمل خواهیم خواست. 📗بحارالانوار، ج ۶۱ ، ص۱۲۷
🔸️[الغیبة] للنعمانی عَلِیُّ بْنُ أَحْمَدَ عَنْ عُبَیْدِ اللَّهِ بْنِ مُوسَی الْعَلَوِیِّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَیْنِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ قُتَیْبَةَ الْأَعْشَی عَنْ أَبَانِ بْنِ تَغْلِبَ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام یَقُولُ: إِذَا ظَهَرَتْ رَایَةُ الْحَقِّ لَعَنَهَا أَهْلُ الشَّرْقِ وَ الْغَرْبِ أَ تَدْرِی لِمَ ذَلِکَ؟ قُلْتُ : لَا . قَالَ: لِلَّذِی یَلْقَی النَّاسُ مِنْ أَهْلِ بَیْتِهِ قَبْلَ خُرُوجِهِ. 🔸️[ترجمه]غیبت نعمانی: ابان بن تغلب می‌گوید: شنیدم که حضرت صادق علیه السلام می‌فرمود: «وقتی پرچم حق آشکار شد، مردم شرق و غرب آن را لعنت می‌کنند. می‌دانی چرا؟ » گفتم: نه. فرمود: «برای ناراحتی‌هایی که مردم قبل از ظهور وی، از بعضی از خاندان او می‌بینند. » -. 🔸️ [الغیبة] للنعمانی عَبْدُ الْوَاحِدِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَیْنِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ قُتَیْبَةَ عَنْ مَنْصُورِ بْنِ حَازِمٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام أَنَّهُ قَالَ: إِذَا رُفِعَتْ رَایَةُ الْحَقِّ لَعَنَهَا أَهْلُ الشَّرْقِ وَ الْغَرْبِ . قُلْتُ لَهُ: مِمَّ ذَلِکَ؟ قَالَ :مِمَّا یَلْقَوْنَ مِنْ بَنِی هَاشِمٍ. 🔸️[ترجمه]غیبت نعمانی: حضرت صادق علیه السلام فرمود: «وقتی پرچم حق آشکار شد، اهل شرق و غرب آن را لعنت می‌کنند. »پرسیدم: «برای چه؟ » فرمود: «به خاطر صدماتی که از بعضی بنی هاشم می‌بینند. » -. 📗غیبت نعمانی : ۲۹۸ - 👉 @smbshafti
المحاسن أَبِی عَنْ حَمْزَةَ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْجَعْفَرِیِّ عَنْ جَمِیلِ بْنِ دَرَّاجٍ عَنْ عُمَرَ بْنِ مُدْرِکٍ أَبِی عَلِیٍّ الطَّائِیِّ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام: 🔸️أَیُّ عُرَی [۵] الْإِیمَانِ أَوْثَقُ ؟ فَقَالُوا : اللَّهُ وَ رَسُولُهُ أَعْلَمُ . فَقَالَ: قُولُوا فَقَالُوا یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ الصَّلَاةُ. فَقَالَ: إِنَّ لِلصَّلَاةِ فَضْلًا وَ لَکِنْ لَیْسَ بِالصَّلَاةِ . قَالُوا: الزَّکَاةُ. قَالَ: إِنَّ لِلزَّکَاةِ فَضْلًا وَ لَیْسَ بِالزَّکَاةِ قَالُوا صَوْمُ شَهْرِ رَمَضَانَ. فَقَالَ: إِنَّ لِرَمَضَانَ فَضْلًا وَ لَیْسَ بِرَمَضَانَ. قَالُوا: فَالْحَجُّ وَ الْعُمْرَةُ. قَالَ: إِنَّ لِلْحَجِّ وَ الْعُمْرَةِ فَضْلًا وَ لَیْسَ بِالْحَجِّ وَ الْعُمْرَةِ. قَالُوا : فَالْجِهَادُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ . قَالَ: إِنَّ لِلْجِهَادِ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَضْلًا وَ لَیْسَ بِالْجِهَادِ. قَالُوا : فَاللَّهُ وَ رَسُولُهُ أَعْلَمُ [۱]. فَقَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله: إِنَّ أَوْثَقَ عُرَی الْإِیمَانِ الْحُبُّ فِی اللَّهِ وَ الْبُغْضُ فِی اللَّهِ وَ تَوَالِی وَلِیِّ اللَّهِ وَ تَعَادِی عَدُوِّ اللَّهِ [۲] . 👈**[ترجمه]محاسن: عمر بن مدرک ابی علی طایی گفت: حضرت صادق علیه السّلام فرمود: کدام یک از دستاویزهای ایمان محکم تر است؟ عرض کردند: خدا و پیامبرش بهتر می‌دانند. فرمود: جواب بدهید! عرض کردند: نماز. فرمود: نماز با اهمیت است، ولی آن نیست. گفتند: زکات. فرمود: زکات نیز اهمیت زیاد دارد، ولی محکم ترین آنها نیست. گفتند: روزه ماه رمضان. فرمود: روزه ماه رمضان دارای اهمیت است، ولی آن نیست. گفتند: حج و عمره. جواب داد: حج و عمره اهمیت دارد، ولی آن نیست. گفتند: پس جهاد در راه خدا. فرمود: جهاد در راه خدا دارای اهمیت است، ولی آن نیست. عرض کردند: پس خدا و پیامبر می‌دانند. امام توضیح داد: پیامبر اکرم فرمود: محکم ترین دستاویز ایمان، حب در راه خدا و دوستی در راه خدا و دشمنی در راه خدا و دوستی با دوست خدا و دشمنی با دشمن خدا است. -. محاسن: ۱۶۵ - ---------- [۵]: العری جمع العروة. [۱]: فی المصدر: و رسوله و ابن رسوله اعلم. [۲]: المحاسن: ۱۶۵.
هدایت شده از منبرکوتاه
چه کیفیتی برای خوابیدن در روایات توصیه شده است؟ ✅ به روایات زیر توجه فرمایید : 1⃣عَنْ عَلِیٍّ فِی حَدِیثِ قَالَ: إِذَا أَرَادَ أَحَدُکُمْ النَوم فَلْیَضَعْ یَدَهُ الْیُمْنَی تَحْتَ خَدِّهِ الْأَیْمَنِ فَإِنَّهُ لَا یَدْرِی أَ یَنْتَبِهُ مِنْ رَقْدَتِهِ أَمْ لَا 📚الخصال ص۶۳۶ امیرالمومنین صلوات اللَّه علیه فرمود : هنگامی که یکی از شما قصد خوابیدن داشت، باید دست راستش را زیر گونه راست خود قرار دهد، زیرا او نمی داند که آیا از خوابش بیدار می شود یا خیر! 2⃣عن جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِیهِ فِی وَصِیَّةِ النَّبِیِّ لِعَلِیٍّ قَالَ: یَا عَلِیُّ النَّوْمُ أَرْبَعَةٌ نَوْمُ الْأَنْبِیَاءِ عَلَی أَقْفِیَتِهِمْ وَ نَوْمُ الْمُؤْمِنِینَ عَلَی أَیْمَانِهِمْ وَ نَوْمُ الْکُفَّارِ وَ الْمُنَافِقِینَ عَلَی یَسَارِهِمْ وَ نَوْمُ الشَّیَاطِینِ عَلَی وُجُوهِهِم 📚فقیه ج۴ص۳۶۵ امام صادق صلوات اللَّه علیه از پدرش روایت نموده و که رسول اللَّه صلی اللَّه علیه و آله در وصیت به امیرالمؤمنین صلوات اللَّه علیه فرمودند : ای علی! خواب چهار نوع است : خوابیدن انبیاء بر قفاست و خواب مؤمنین بر سمت راستشان است و خواب کفار و منافقین بر سمت چپشان است و خواب شیاطین بر صورتشان است! 3⃣عَبْداللَّهِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ عَامِرٍ الطَّائِیِّ عَنْ أَبِیهِ عَنِ الرِّضَا عَنْ آبَائِهِ فِی حَدِیثٍ أَنَّ رَجُلًا سَأَلَ عَلِیّاً عَنِ النَّوْمِ عَلَی کَمْ وَجْهٍ هُوَ قَالَ النَّوْمُ عَلَی أَرْبَعَةِ أَوْجُهٍ الْأَنْبِیَاءُ تَنَامُ عَلَی أَقْفِیَتِهِمْ مُسْتَلْقِینَ وَ أَعْیُنُهم لَا تَنَامُ مُتَوَقِّعَةً لِوَحْیِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ وَ الْمُؤْمِنُ یَنَامُ عَلَی یَمِینِهِ مُسْتَقْبِلَ الْقِبْلَةِ وَ الْمُلُوکُ وَ أَبْنَاؤُهَا تَنَامُ عَلَی شَمَائِلِهِمْ لِیَسْتَمْرِءُوا مَا یَأْکُلُونَ وَ إِبْلِیسُ مَعَ إِخْوَانِهِ وَ کُلُّ مَجْنُونٍ وَ ذُو عَاهَةٍ یَنَامُ عَلَی وَجْهِهِ مُنْبَطِحاً 📚خصال ص۲۶۲ امام رضا صلوات اللَّه علیه از پدرش روایت نموده است که مردی از امیرالمؤمنین صلوات اللَّه علیه در مورد خوابیدن سؤال کرد که بر چند وجه است؟ امام فرمود : خواب بر چهار وجه است : انبیاء بر پشت خود می خوابند، در حالیکه چشمان آنها نمی خوابد و منتظر وحی اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ است. و مؤمن بر طرف راستش رو به قبله می خوابد و پادشاهان و فرزندان‌ آنها بر سمت چپشان می خوابند تا آنچه می خورند گوارا گردد و ابلیس به همراه برادرانش و هر فرد مجنون و صاحب آفت و مرض، بر روی صورت (وارونه) می خوابد! 4⃣عن الحسن بْنِ علي الْعَلَوِيِّ يقول سَمِعْتُ عَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا يَقُولُ: لَنَا أَهْلَ الْبَيْتِ عِنْدَ نَوْمِنَا عَشْرُ خِصَالٍ الطَّهَارَةُ و تَوَسُّدُ الْيَمِينِ وَ تَسْبِيحُ اللَّهِ ثَلَاثاً و ثَلَاثِينَ و تَحْمِيدُهُ ثَلَاثاً و ثَلَاثِينَ وَ تَكْبِيرُهُ أَرْبَعاً وَ ثَلَاثِينَ وَ نَسْتَقْبِلُ الْقِبْلَةَ بِوُجُوهِنَا وَ نَقْرَأُ فَاتِحَةَ الْكِتَابِ وَ آيَةَ الْكُرْسِيِّ وَ شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ إِلَى آخِرِهَا فَمَنْ فَعَلَ ذَلِكَ فَقَدْ أَخَذَ بِحَظِّهِ فِي لَيْلَتِه 📚مستدرک ج ۵ص١١۶ حسن بن علي علوي گوید : شنیدم امام علی نقی صلوات اللَّه علیه فرمود : ما اهل بیت ده عمل در هنگام خواب انجام می دهیم : وضو گرفتن و روی دست راست خوابیدن و ٣٣مرتبه «سبحان الله» گفتن و ٣٣بار «الحمدلله» گفتن و ٣۴ بار «اللَّهِ اکبر» گفتن و رو به می کنیم و سوره حمد و آیةالکرسی و خواندن آیه «شهد الله» (آیه ١٨ آل عمران) ، پس کسی که این کارها را انجام دهد بهره خود را از شب خود برگرفته است! 5⃣امیرالمؤمنین صلوات الله علیه در حدیث چهارصد گانه فرمود : وقتی یکی از شما قصد خوابیدن داشت باید دست راستش را زیر گونه راستش قرار دهد و بگوید : بِسْمِ اللَّهِ وَضَعْتُ جَنْبِی لِلَّهِ عَلَی مِلَّةِ إِبْرَاهِیمَ وَ دِینِ مُحَمَّدٍ صلی الله علیه و آله وَ وَلَایَةِ مَنِ افْتَرَضَ اللَّهُ طَاعَتَهُ مَا شَاءَ اللَّهُ کَانَ وَ مَا لَمْ یَشَأْ لَمْ یَکُنْ پس کسی که این گفتار را هنگام خواب بگوید از دزد و غارتگر و خراب شدن ساختمان بر او حفظ می شود و ملائکه برای او طلب بخشش می کنند. 📚خصال ج ٢ص۶٣١ ✅ با توجه به روایات فوق و غیره، نحوه توصیه شده خواب این است که مؤمن بر روی دست راست خود بخوابد و دست راست خود را بر زیر گونه راست خود قرار دهد، در حالیکه مانند گذاشتن میت در قبر، صورتش به طرف قبله باشد. ✅ به سمت قبله بودن پاها، برای حالت احتضار و هنگام غسل دادن میت است و با حالت خواب متفاوت است. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعَافِیَةَ وَ النَّصْر https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880 ش۱۲۷
هدایت شده از زیارت
❇️یَعسُوبُ الدّین 🔻 قالَ أمِیرُ‌المُؤمِنِینَ عَلَیهِ‌السَّلَامُ: «فَإِذَا كَانَ ذَلِکَ ضَرَبَ يَعْسُوبُ الدِّينِ بِذَنَبِهِ، فَيَجْتَمِعُونَ إِلَيْهِ كَمَا يَجْتَمِعُ قَزَعُ الْخَرِيفِ.» ✍️ امیر‌المؤمنین علیه‌السّلام فرمود: چون زمانش فرا رسد، پيشواى دين با پيروان خود به راه افتد؛ پس همچنان كه ابر پاييزى به هم بپيوندند، اهل ايمان گِرد او اجتماع كنند. ✔️ هرگاه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور کند، مردم مانند زنبوران عسل که بعد از پرواز، اطراف پادشاه زنبورهاى عسل بر زمين می‌نشينند، گِرد ایشان جمع می‌شوند و همچون ابرهاى رقيق و پراکنده پاييزى که به يکديگر مى پيوندند، نزد ایشان اجتماع می‌کنند. ‼️ «یعسوب» در لغت به معنای امیر و ملکه زنبوران عسل است و از آنجا که امام علی علیه‌السّلام امیرِ مؤمنین و جلودار دین بودند، به ایشان «یعسوب الدین» می‌گفتند. 📚 نهج البلاغه، حکمت ۲۶۰. 🌺🌺🌺🌺 🕌@ziarat_et
بمناسبت سالگرد مرحوم آية الله حاج سید حسن فقیه امامی رضوان الله تعالی علیه مجلس توسل به حضرات اهل بیت معصومين عليهم السلام به مدت پنج شب برقرار می باشد. دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۷ شب مکان: خیابان هاتف انتهای گذر مشیر یخچال مدرسه علمیه جوادیه