👆 تصویر خادم الحسین (ع) و خدمتگزار صدیق و مورد احترام مردمی
#مسجد_سید_اصفهان شاد روان #حاج_علی_مسجدی
👉 @smbshafti
✅ خاطراتی از #مسجد_سید_اصفهان
✍ به قلم : آقای محمد مسجدی ، فرزند مرحوم #حاج_علی_مسجدی :
🔸️حدود ۵۰ سال پیش مسجد رونق بیشتری داشت و غیر از انجام فرائض مذهبی، محل مناسبی بود برای ملاقات ها، صله رحم وحتی تفریح.
بعضی ها عقیده داشتند اگر یک روز به مسجد نرویم کسل هستیم وفضای معنوی ودیدارها باعث نشاط روحی می شد.
دو قهوه خانه هم داشت که با چای وقلیان ضیافتشان تکمیل می گردید.
مناسبت های مذهبی ،با شکوه تر از همیشه بود و همه فامیل ودوستان را می توانستی ملاقات کنی. شب های ماه مبارک تا مناجات سحر دورهمی های مختلف با چاشنی زولبیا بامیه وتنقلات برقرار بود.
نمازجماعت های باشکوه به خصوص در تابستانها برگزار می شد وپس از آن وعآظ معروفی مثل آقایان فلسفی ، مکارم ، کافی وشهیدهاشمی نژاد سخنرانی می کردند به طوری که همه جای مسجد از جمعیت پر می شد.
تا اینکه سرهنگ زاهدی رئیس اوقاف اصفهان بر مسجد مسلط شد. اولین کاری که کرد دستور داد درهای مسجد به جز اوقات نماز بسته شود. همه طلاب را اخراج کرد وحجره های آنها را تبدیل به دفتر ثبت نام حج کرد.
در بین آنها اساتیدی چون شیخ احمد قمی نژاد و سیدجواد مقدس بودند. برخی کسب وکارها که در زوایا وسکوها بود تعطیل کرد.
چهلستون مسجد که درهای چوبی گره چینی آن توسط استادابراهیمیان ساخته شد وکاشی کاری آن به وسیله استاد ولایی و با هزینه بانیان خیر مرحومین : عسکری، میرسعیدی، شیشه بر ، جهت برگزاری نمازو مراسم آماده شد بعداز تکمیل آن به دستور سرهنگ وچیدن میز وصندلی تبدیل به سالن برگزاری مجلس ختم وفاتحه وهفته شد واسامی بانیان وسازندگان از روی کاشی ها تراشیده شد .
ضریح #سید_شفتی تبدیل به محل جمع آوری نذورات گردید و از آن موقع تا به حال چندین بار دزدان به طمع پول ها خسارات زیادی به در و پیکرها وارد کرده اند. در واقع مسجد محل درآمد بود ولی خرج نمی شد وروز به روز بر آسیب های آن افزوده شدوخیرین نیز انگیزه ای نداشتند.
سرهنگ برای پیشبرد اهدافش اغلب به خشونت و ضرب وشتم متوسل می شد .
استفاده بهینه آب در مسجد سید برای تامین آب مورد نیاز نمازگزاران تدابیر خاصی اندیشیده شده بود که هم اسراف نشود و هم در قسمت های مختلف بهره برداری شود . محل اصلی تهیه وتوزیع آب ،چاه منبع وچاه گاو در دالان مسجد قرار داشت که شامل چاه آب،گاورو،منبع وحوض آب بود.آب چاه با دلو بزرگی بوسیله گاوکشیده می شدوبه داخل منبع ریخته می شدکه یک شیر آب در دالان مسجد برای شرب داشت وسرریزآن منبع به حوضی که کمی پایین تر بود می ریخت.این حوض سه خروجی داشت یکی فواره حوض وسط مسجد ودیگری حوضخانه سرویس های بهداشتی وآخری زیراب جهت تعویض آب که به وسیله تنبوشه های سفالی به قسمت های مختلف هدایت می شد.نکته جالب اینکه آب ها هدر نمیرفت ووقتی زیراب هرکدام از حوض ها را میزدند برای آبیاری درختان اطراف مسجد استفاده می شد.
برای آب آشامیدنی پنج سنگاب نصب شده بود.سه عدد در مسجد ،یکی در مقبره ودیگری بیرون مسجد سمت چپ دراصلی. سنگاب ها به شکل قله سنگی که داخل آن گود شده و روی دوعدد آنها تزیینات وکتیبه های زیبایی حکاکی شده است.
بعدها که مسجد مجهز به سیستم برق گردید پمپ آبی تهیه شد که آب چاه به منبع جدیدی که ساخته بودندو از سطح زمین بالاتر بود می ریخت وبوسیله لوله به شیرهای حوض وسط مسجد هدایت می شد وسرریز آن به منبع قبلی وحوض ریخته می شد.
لازم به ذکر است که مسجد سید جزو اولین مکان هایی بود که دارای موتور برق بزرگی شد که تا قبل از انقلاب در اتاقی داخل یکی از برف اندازهای مسجد که به آن باغ می گفتند نصب شده بود وحتی روشنایی اطراف مسجد را هم تامین می کرد حدودا سال ۵۰ آب لوله کشی شهر به سرویس های بهداشتی مسجد وصل شد و دو سه سال بعد شیرهای حوض هم بهره بردند ولی منبع وحوض ها کماکان از آب چاه پر می شدند. روح بانیان، سازندگان وخادمانش بالاخص پدر بزرگوارم حاج علی مسجدی که همه عمرش یک تنه تمام کارهای مسجد را انجام می داد شاد و با اولیاء خدا محشور باد.
🔸️معرفی برخی از خیرین وهنرمندانی که در نیم قرن گذشته در آبادانی مسجد سید نقش داشتند:
۱- مرحوم استاد غلامرضا ابراهیمیان هنرمندی تمام عیار در زمینه های مختلف که نمونه ای از کارهای ایشان درهای مشبک چهلستون مسجد می باشد که تمام کارهای آن به دست ایشان به تنهایی وبدون وسایل برقی ساخته شد .
بانیان دیگر این درها : حاج سید حسن میرسعیدی - حاج میرزا محمد عسکری( شوهرخاله ام) وحاج مهدی آیینه بر بودند.
از دیگر آثار استاد غلام، طراحی کاشی کاری های دیوارهای چهلستون و سردر وسطی شبستان شرقی (زیر مدرس) می باشد .همچنین تعمیر درهای ورودی مسجد وطراحی و نظارت دیگر کارهای عمرانی از آثار ایشان است .
👇👇👇
👉 @smbshafti
بانی کاشی کاری معرق محراب اصلی چهلستون مرحوم حاج تقی مسجدی ( عموی بزرگمان) بود.
بانی کاشی کاری محراب چهلستون سمت راست مرحوم حاج #میرزا_علی_مسجدی ( پدر بزرگوارمان) بود.
بانی کاشی کاری های مقبره و سردر وسطی شبستان شرقی مرحوم حاج میرزا آقا حاجی آقاییان وسردر اصلی مسجد مرحوم گازر بود که نامبرده بانی مراسم سخنرانی های مرحوم فلسفی هم بود. بانی کاشی کاری دالان مسجد مرحومان حاج مرتضی وحاج مصطفی مصری پور وحاج کاظم پورقدیری بودند. ۲-مرحوم حاج شیخ عباس ولایی که عمده کاشی کاری های معرق بالا کار ایشان بود که به اتفاق فرزندانش حاج محمد علی و شهید حاج عبدالعلی سال ها مشغول کار در مسجد بودند .
۳- آقای مصطفی زاغیان حجاری سنگ های سردر اصلی واطراف وسکوهای مسجد را انجام داد .
۴- مرحوم حاج سید اسدالله #میر_سعیدی که بانی اکثر مراسم وعظ وخطابه در طول سال وکاشی کاری شبستان شرقی بود.
روح همگیشان شاد.
👉 @smbshafti
🔴 بنیانگذاران تمام ظلمها و نابسامانیهای عالَم در کلام صدّیقۀ کبری سلاماللهعلیها
از #حضرت_زهرا علیهاالسلام در ایام پس از وقایع غصب خلافت و احراق البیت که برای گریه و افشاگری ظلم غاصبین ملعون به قبرستان اُحد میرفتند، روایت شده است که فرمودند:
🥀 «به خدا سوگند، اگر حق را به اهلش وا میگذاشتند و از خاندان رسولش پیروی مینمودند، هیچ گاه دو نفر دربارۀ (دینِ) خدا با یکدیگر اختلاف پیدا نمیکردند (و از صراط مستقیم، منحرف نمیشدند) و آن (هدایت) را نسل به نسل و پشت به پشت به ارث میبردند، تا زمانی که قائم ما که نهمین فرزند از نسل حسین است، قیام نماید...»
💠 «...ثم قالت: أما والله لو تركوا الحق على أهله واتبعوا عترة نبيه، لما اختلف في الله اثنان، ولورثها سلف عن سلف وخلف بعد خلف حتى يقوم قائمنا التاسع من ولد الحسين…»
📚 کفایة الأثر (خزّازقمی)، ص۱۹۹
بحار الانوار (علامهمجلسی)، ج۳۶، ص۳۵۳
🔥 «اللّهمّ العن الجبت والطّاغوت
بعدد ما أحاط به علمک.»
#حدیث #فاطمیه #غصب_خلافت #سقیفه #ظلم #ظهور #قائم #امام_زمان عجّلاللهفرجهالشریف
@Hedayatgary
🚩 «آجرک الله یا صاحب الزّمان»
مهدی بیا که بیتو، عالَم صفا ندارد
بازآ که بیتو خورشید، نور و ضیا ندارد
مهدی بیا که بیتو، افسرده گشته دلها
در گلشنی که گل نیست، بلبل نوا ندارد
مهدی بیا که بیتو، روزی سیاه داریم
دردِ فراقِ رویَت، جز تو دوا ندارد
مهدی بیا که طی شد، ایامِ ما به حسرت
صبر از فِراق تا کِی، پیمانه جا ندارد
مهدی بیا که بیتو، زهرا به غم نشسته
آن پهلوی شکسته، جز تو شفا ندارد
مهدی بیا و بنگر، زهرا در آن میانه
بر لب به جز نوای، "مهدی بیا" ندارد
رفته ز کف قرارش، بشکسته گوشوارش
طاقت، دلِ تو شرحِ این ماجرا ندارد
مهدی بیا و بنگر، این جمعِ بینوا را
جز دامنِ تو حاجت، دستانِ ما ندارد...
🍂 «یا فاطرُ بحقّ فاطمة علیهاالسلام
عجّل لمولانا الغریب الفرج.»
#شعر #انتظار #فراق #فاطمیه #امام_زمان عجّلاللهفرجهالشریف
@Hedayatgary
📌 نصيحة للمؤمنين في عصر الغيبة !
يقول السيّد السيستانيّ (دام ظلّه):
وليحذروا عن مزاعم توقيت الظهور أو ما بمنزلتها أيّاً كان زاعمها، لما ورد من النهي المؤكّد عن مثل ذلك وتكذيب من ادّعاه، وتشهد عليه التجارب المتكرّرة، حيث صدرت هذه المزاعم كثيراً في التأريخ ثمَّ استبان كذبها والوهم فيها.
المصدر: موقع سماحته.
✍ مومنین از گمانه زنیها یا امثال آن [مانند تطبیق حوادث و شخصیتها] که در تعیین وقت ظهور میشود باید بر حذر باشند، از طرف هر کس که میخواهد باشد، باشد.
چه اینکه نهی مؤکد از این کار وارد شده است و امر به تکذیب چنین ادعاهایی شدهایم و تجربههای مکرر در طول تاریخ شاهد این قضیه است چه بسیار گمانه زنیها و تطبیقهایی که توهم و خلاف واقع بودنشان ثابت شده است.
👉 @smbshafti
🔴 مادری که شانزده هزار نفر از فرزندان خود را کشت!
سید بن طاووس رحمهالله مینویسد: چقدر مرا به تعجب واداشت حدیثی را که بر آن واقف شدم و آن این است:
زنی از اهل کوفه بر #عایشه وارد شد و گفت: «ای امّالمؤمنین! چه میگویی درباره زنی که فرزند مؤمن خود را عمداً کشته باشد؟!» عایشه گفت:
🔥 «آن زن با کشتن فرزند خود کافر میشود، زیرا که خدای تعالی میفرماید: "وَمَن يَقتُل مُؤمناً مُتَعَمّداً فَجَزاؤُهُ جَهَنَّمُ خالِداً فيها وَغَضِب اللَّهُ عَليهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذاباً عَظيماً" (هر کس مؤمنی را عمداً بکشد، جزایش جهنّم است که در آن جاوید خواهد بود، خداوند بر او خشم کند و او را لعنت نماید و برایش عذابی شدید مهیّا سازد؛ سوره نساء، آیه ۹۳)»
سپس آن زن کوفی گفت: «پس چه میگویی درباره مادری که شانزده هزار نفر از فرزندان خود را بکشد، در حالی که همه آنان مؤمن باشند؟!»
عایشه فهمید که منظور آن زن، کنایه به خود اوست که در #جنگ_جمل، سبب کشته شدن شانزده هزار نفر از مسلمین شد! به همین خاطر گفت: «این دشمن خدا را از من دور سازید!»
📚 الطرائف، ج۱، ص۲۹۳
⭕️ دهم جمادیالاول: سالروز جنگ جمل با جنگافروزی عایشه!
@Hedayatgary
🔖 ۱۲جمادیالاول۳۶ھ۔ق ، وقوع جنگ جمل
⚠️ هشدار پیامبر به #عایشه: جنگ نکن!
🔸 حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّزَّاقِ، عَنْ مَعْمَرٍ، عَنِ ابْنِ طَاوُسٍ، عَنْ أَبِيهِ، أَنّ رَسُولَ اللَّهِ (ص) قَالَ لِنِسَائِهِ: " أَيَّتُكُنَّ الَّتِي تَنْبَحُهَا كِلابُ مَاءِ كَذَا وَكَذَا،إِيَّاكِ يَا حُمَيْرَاءُ " يَعْنِي عَائِشَةَ.
#ترجمه : رسول خدا صلى الله عليه وآله به همسران خود فرمود: كدام یک از شما، همان كسى خواهد بود كه سگ های منطقه فلان بر او پارس خواهد كرد؟ اى حميراء (عایشه) مبادا تو آن زن باشی.
📚 المروزی، كتاب الفتن، ج1، ص84 ح189
✍ پینوشت: اين روايت صراحتا رسول خدا صلى الله عليه وآله عایشه را مخاطب قرار داده و او را از رفتن به جنگی كه در مسير راه سگ های منطقه حوأب بر او پارس كردند، باز داشته است. با وجود اين روايات، آيا باز هم بهانه ای باقی میماند كه كسى ادعا كند هدف عایشه خیرخواهی و اصلاح بين امّت بوده است؟ اگر قصد عایشه اصلاح امر مسلمانان بوده؛ چرا رسول خدا صلى الله عليه وآله عایشه را از رفتن به اين جنگ منع كرده بود؟ آيا رسول خدا، عایشه را از اصلاح كار امّت منع كرده بود؟
#پیشگویی (۳۵۵)
#جمل (۱۵۰)
@borrhan
هدایت شده از اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🛑 گزارش اول: درسی که گاندی از حضرت زهرا (س) آموخت!
👈 سقیفهستیزی حضرت فاطمه (س) و الگوبخشی جهانی
💥 گاندی (1948م - 1368ق)، رهبر فقید هندوستان، نکتهای ظریف را در باب نهضت فاطمی بیان میدارد که رمز پیروزی وی بر انگلیسیها و دشمنان هندوستان را نمایان میسازد. گاندی در یکی از سخنرانیهای خویش در دوران "نهضت عدم همکاری با انگلیس" میگوید:
من درس مبارزه و مقاومت منفی در برابر ظلم را از دختر گرامی پیامبر اسلام [ص] حضرت زهرا [س] آموختم.
📚 منبع: ر.ک، مهاتما گاندی؛ همدلی با اسلام، همراهی با مسلمین ، علیابوالحسنی(منذر)، نشر عبرت، تهران 1377، ص306.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐 eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
⭕️ خانههای مدینه در صدر اسلام، اصلاً درب نداشتند!!
چندی است وهابیّت خبیث و همصدا با آنان، شیعهنمایان وهابیزده، به هدف زیر سؤال بردن اصل مسلّم #شهادت حضرت فاطمه زهرا سلاماللهعلیها، واقعۀ #احراق_البیت (آتش زدن درب بیت وحی توسط حزب ننگین #سقیفه) و ضربات وحشیانهای که موجب شهادت صدیقهطاهره و #حضرت_محسن علیهماالسلام شد، شبههای را مطرح کردهاند که "خانههای مدینه در صدر اسلام، اصلاً درب نداشتند و مسلمانان در ورودی منازلشان فقط پردهای آویزان میکردند!!" حال به چند مدرک برای ردّ این ادعای باطل توجه فرمائید.
🔰 خدای تعالی در قرآن کریم به مسلمین اجازه میدهد که از خانههایی که کلید آن در اختیارشان است، غذا بخورند:
💠 «لیس علی الأعمی حرج ولا علی الأعرج حرج ولا علی المریض حرج ولا علی أنفسکم أن تأکلوا من بیوتکم أو بیوت آبائکم ... أو ما ملکتم مفاتحه أو صدیقکم لیس علیکم جناح أن تأکلوا جمیعا أو أشتاتا.»
📖 سوره مبارکه نور، آیه ۶۱
🔹 «بر نابینا و لَنگ و بیمار، گناهی نیست (که بر سر سفرۀ شما حاضر شوند) و همچنین بر شما، که از خانههای خودتان (بدون اجازه) غذا بخورید و همچنین خانههای پدرانتان ... یا خانههایی که کلیدهایش در اختیار شماست، یا خانههای دوستانتان، بر شما گناهی نیست که به طور دستهجمعی یا جداگانه غذا بخورید.»
⁉️ سؤال این است که اگر خانههای صدر اسلام درب نداشتند، پس کلمه «مفاتحه» (کلیدهای خانه) در این آیه به چه معناست؟! آیا با کلید، پرده یا حصیر خانههایشان را قفل و باز میکردند؟!
🔰 حجرههای رسول خدا صلّیاللهعلیهوآله از چوب بودند:
ابنکثیر دمشقی، عالم و محدّث اهل تسنّن قرن هشتم مینویسد:
💠 «وکانت حجره من شعر مربوطة بخشب من عرعر قال وفی تاریخ البخاری أن بابه علیهالسلام کان یقرع بالاظافیر فدل علی أنه لم یکن لابوابه حلق.»
🔹 «حجرههای #رسول_خدا صلّیاللهعلیهوآله از شاخه و چوب درخت عَرعَر به وسیلۀ مو بافته شده بود؛ و در تاریخ بخاری آمده است: درِ خانه پیامبر را با نوک انگشتان و ناخنها میزدند (درب چوبی بوده و با ناخن زدن بر پارچه، صدا نمیدهد!) و این دلالت بر این دارد که حلقههایی برای کوبیدن بر در نداشته است.»
📚 البدایة والنهایة (ابنکثیر)، ج۳، ص۲۲۱
🔰 خانۀ عایشه، درب چوبی داشت:
محمد بخاری، محدّث مشهور اهل تسنّن قرن سوم در ادب المفرد مینویسد:
💠 «عن محمد بن هلال أنه رأی حجر أزواج النبی صلّیاللهعلیه(وآله)وسلم من جرید مستورة بمسوح الشعر فسألته عن بیت عائشة فقال کان بابه من وجهة الشام فقلت مصراعا کان أو مصراعین قال کان بابا واحدا قلت من أی شیء کان قال من عرعر أو ساج.»
🔹 «محمد بن هلال، حجرههای همسران پیامبر را دیده که پوششی بافته شده از مو بوده است؛ از وی درباره خانه #عایشه پرسیدم، گفت: درب خانهاش به طرف شام باز میشد! پرسیدم: یک لنگه داشت یا دو لنگه؟ گفت: یک لنگه بیشتر نداشت؛ گفتم: جنسش از چه بود؟ گفت: از چوب درخت عرعر یا ساج.»
📚 الأدب المفرد (بخاری)، ص۲۷۲
🚩 شکستن درب خانۀ حضرت زهرا سلاماللهعلیها در واقعۀ هجوم:
محمد بن مسعود عیاشی، فقیه و محدّث شیعه قرن چهارم در تفسیر خود چنین روایت کرده است:
💠 «قال عمر قوموا بنا إليه فقام أبوبكر وعمر وعثمان وخالد بن الوليد و المغيرة بن شعبة وأبوعبيدة بن الجراح وسالم مولى أبي حذيفة وقنفذ وقمت معهم فلما انتهينا إلى الباب فرأتهم فاطمة صلواتاللهعليها أغلقت الباب في وجوههم وهي لا تشك أن لا يدخل عليها إلا باذنها، فضرب عمر الباب برجله فكسره وكان من سعف.»
☄ «عمر گفت: ما را نزد وی ببر؛ #ابوبکر و #عمر و #عثمان و #خالد_بن_ولید و #مغیرة بن شعبه و ابوعبیده جراح و سالم مولی ابوحذیفه و #قنفذ حرکت کردند و من نیز با آنان به راه افتادم؛ هنگامی که به خانه رسیدیم، فاطمه علیهاالسلام آنها را دید و درب را بر رویشان بست و شک نداشت که آنان بدون اجازۀ وی داخل نخواهند شد؛ اما عُمَر با لگد، در را که از چوب درخت خرما بود، شکست!»
📚 تفسیر العیاشی، ج۲، ص۶۶، ح۷۶
بحار الانوار (علامهمجلسی)، ج۲۸، ص۲۲۷
🔴 در نتیجه، خانههای مدینه در صدر اسلام و از جمله، خانۀ #امیرالمؤمنین و #حضرت_زهرا علیهماالسلام، درب چوبی داشتهاند؛ و این شبهۀ سخیف، دست و پا زدنی مذبوحانه بیش نیست!
🔥 «لعن الله قاتلي فاطمة الزّهراء.»
به هدف نصرت صاحب دین، منتشر کنید.
#شبهات #فاطمیه #محسنیه #وهابیت
@Hedayatgary
#فاطمیه
عزاداری ایام فاطمیه از أفضل قربات إلی الله است
▪️آیتاللهالعظمی شبیری زنجانی:
عزاداری فاطمیه اول و دوم از سابق بین مؤمنان مرسوم بوده است و عزاداری در این ایام از مصادیق تعظیم شعائر و از أفضل قربات إلی الله است که باید محفوظ بماند و سعی افراد هم باید بر این باشد که حرمت ایام عزا را نگه دارند.
@shobeiryzanjani
▪️پیامبر صلی الله علیه وآله:
كَأَنِّي بِهَا وَ قَدْ دَخَلَ الذُّلُّ في بَيْتَهَا وَ انْتُهِكَتْ حُرْمَتُهَا وَ غُصِبَتْ حَقَّهَا وَ مُنِعَتْ إِرْثَهَا وَ كُسِرَ جَنْبُهَا [وَ كُسِرَتْ جَنْبَتُهَا] وَ أَسْقَطَتْ جَنِينَهَا وَ هِيَ تُنَادِي يَا مُحَمَّدَاهْ فَلَا تُجَابُ وَ تَسْتَغِيثُ فَلَا تُغَاثُ ...
💬 انگار میبینم آن لحظهای را که ذلت وارد خانه او (فاطمه سلام الله علیها) شده، حرمتش پایمال گشته،
حقش غصب شده، از ارث خود منع شده، پهلوی او شكسته شده و فرزندی را كه در رحم دارد، سقط شده؛
در حالی كه پیوسته فریاد میزند: وا محمداه ! ولی كسی به او پاسخ نمیدهد، کمک میخواهد؛ اما كسی به فریادش نمیرسد..
و او اوّل كسی است كه از خاندانم به من ملحق میشود ؛
و در حالی بر من وارد میشود كه محزون و غمگین است حقش غصب شده و شهید شده است.
📚 الامالی صدوق، ص114
📚 فرائد السمطين ج2، ص35
👉 @smbshafti
هدایت شده از بازار کتاب دیجیتالی قائمیه
عزای فاطمی در گذر زمان
مهدی آقابابایی
دانلود رایگان 👇
https://lohedana.ir/books/18995
عناوين اصلي كتاب شامل:
پیش گفتار آیة الله میر سیّد حجة موحّد ابطحی دام ظله؛
فصل اول : اسناد مرتبط با عزاداری معصومین علیهم السلام و ملائکة الله و ...؛
فصل دوم : اسناد مرتبط با غیر معصومین علیهم السلام؛
فصل سوم : موقوفات عزای فاطمی؛
فصل چهارم : عزای فاطمی در قرن سیزدهم و قبل از آن؛
فصل پنجم : تعطیلی ایام فاطمیه در دورۀ قبل از انقلاب؛
فصل ششم : برگزاری عزای فاطمیه در مراکز مهم و بیوت علمای بزرگ؛
فصل هفتم : یکهزار و چهارصدمین سال؛
فصل هشتم : حفظ حرمت فاطمیه؛
فصل نهم : فاطمیه در سال های کرونائی؛
فصل دهم : فاطمیه در مسیحیت؛
پایان بخش؛ تصاویر
دانلود pdf دانلود
نسخه مستقل برای اندروید
دانلود برای آیفون
مطالعه در سایت
@ghboook
هدایت شده از اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
⭕️ یک سند و پاسخ کوبنده به وهابیت
👈 از قرن دوم هجری | عالم اهل سنت میگوید شیعه معتقد به وقوع حمله به خانه حضرت زهرا و شهادت حضرت محسن [علیهما السلام] است.
▪️گزارش سوم: این سند، از قدیمیترین اسنادی است که نشان میدهد، شیعه قائل به هجوم به خانه حضرت زهرا (س) و شهادت حضرت محسن (ع) بوده و عامل آن را خلفای مخالف امیرالمومنین (ع) میدانسته است.
«ضرار بن عمرو الغطفاني» از متكلمان معتزلي و نامور اهل تسنن در قرن دوم هجری و معاصر با حضرت امام کاظم و امام رضا علیهما السلام است. همو در کتاب «التحریش» در مقام گزارش عقاید شیعیان آن زمان و عیبجویی بر آنان میگوید:
👈 «آنها بر این باورند که ابوبکر و عمر به فاطمـه سلام الله علیها ظلم کردنـد و به نحوی به ایشان آسیب رساندند که بر اثر شدت ضربه، فرزندشان سِقط شد».
📚 منبع: کتاب التحریش، الغطفانی، دارالارشاد - دار ابن حزم، ص ۵۲.
▪️نکته: سند مزبور، خط بطلانی است بر گفتار وهابیونی که مدعیاند مصائب و مقاتل حضرت زهرا (س) از صفویه به بعد مطرح شده است!
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
ارائه نقلی کهن مبنی بر قدمت اعتقاد به ماجرای مظلومیت حضرت زهراء سلام الله علیها
يکی از کهن ترين و مهمترين ترين رسالهها درباره فدک و استدلال درباره حق حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها در خصوص ارث بردن از پدر بزرگوارشان صلی الله علیه و آله، رساله ابو عثمان عمرو بن بحر الجاحظ (۱۵۹_۲۵۵ق) از علمای بزرگ عامه با عنوان "العباسیة" است.
وی در این مقاله به گزارش برخی تعابیر حضرت زهراء سلام الله علیها در حین تعارض با ابوبکر میپردازد، و ایضا بحثی دقیق حول عدم تصدیق ابوبکر در مدعی خود مطرح میکند.
۱. والله لادعون علیک (ای ابوبکر به خدا قسم من تورا دعای به شرّ میکنم /لعن کردن)
۲. و الله لا کلمتک ابدا (ای ابوبکر من دیگر با تو صحبت نخواهم کرد /کنایه از اینکه تا ابد از او ناراضی هستند)
۳. اوصت الا یصلی علیها ابوبکر (حضرت وصیت کردند ابوبکر خلیفه خودخوانده بر ایشان نماز نخواند)
📖 رسائل الجاحظ، ۲۶۵-۲۶۳
https://t.me/Arshvetashih/11963
#فاطمیه
@nosakh_shii
🔴 لعن بر ظالم و غاصب حقّ حضرت زهرا علیهاالسلام در کلام رسولخدا صلّیاللهعلیهوآله
از حضرت #امام_صادق علیهالسلام روایت شده است که از لسان مقدّس #رسول_خدا صلّیاللهعلیهوآله روایت فرمودند:
🔥 «ملعونِ ملعون است کسی که بعد از من به دخترم فاطمه ظلم کند و حقّش را غصب نموده و او را به شهادت برساند.»
سپس فرمودند:
🍃 «ای فاطمه! به تو بشارت میدهم که نزد پروردگار، مقام ستودهای داری که محبّان و شیعیانت را شفاعت خواهی نمود؛ ای فاطمه! اگر تمام پیامبرانی که خداوند مبعوث فرموده و تمام فرشتگانی که مقرب درگاهش گردانیده است، برای کسی که بُغض تو را داشته و حقّت را غصب نموده شفاعت کنند، هرگز خدا او را از آتش دوزخ تا ابد خارج نخواهد ساخت!»
💠 «ملعون ملعون من يظلم بعدي فاطمة ابنتي ويغصبها حقها ويقتلها. ثم قال: يا فاطمة البشرى فلك عند الله مقام محمود تشفعين فيه لمحبيك وشيعتك فتشفعين يا فاطمة لو ان كل نبي بعثه الله وكل ملك قربه شفعوا في كل مبغض لك غاصب لك ما اخرجه الله من النار ابدا.»
📚 کنز الفوائد (شیخکراجکی)، ص۶۳
بحار الانوار (علامهمجلسی)، ج۷۳، ص۳۵۵
#حدیث #شفاعت #لعن #برائت #فاطمیه #حضرت_زهرا علیهاالسلام
@Hedayatgary