eitaa logo
سیاه‌مشق | سید محمدحسین دعائی
220 دنبال‌کننده
714 عکس
274 ویدیو
5 فایل
عضوی کوچک از جامعه حوزویان مشغول به تدریس، تحقیق و تبلیغ در جبهه انقلاب اسلامی مسئول قرارگاه مکتب توحید درگاه ارتباط: @SmhDoaei
مشاهده در ایتا
دانلود
سیاه‌مشق | سید محمدحسین دعائی
🔸 حدود دو سال قبل، به توفیق الهی، ترجمۀ دعای شریفِ «جوشن کبیر» را شروع کرده و تقریبا همزمان با اولین
﴿۹﴾ اللّٰهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ يَا مانِعُ، يَا دافِعُ، يَا رافِعُ، يَا صانِعُ، يَا نافِعُ، يَا سامِعُ، يَا جامِعُ، يَا شافِعُ، يَا واسِعُ، يَا مُوسِعُ. سُبْحانَكَ يَا لَا إِلٰهَ إِلّا أَنْتَ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ، خَلِّصْنا مِنَ النَّارِ يَا رَبِّ. (٩) بارالها! چقدر نام‌های تو زیباست! همان نام‌هایی که هنگام دعا و در وقت عرض حاجت، تو را به آن نام‌ها خوانده و می‌کوشم تا از این رهگذر، خود را در معرض نگاه تو قرار دهم، ای سیل‌بند روستای هستی! ای فریاد رسای دورباش! ای پرچم‌افراز خوبان! ای یگانه صنعت‌گر کارگاه آفرینش! ای سودای پُرسود بازار زندگی! ای نیوشای هر نیش و نوش! ای میزبان فراگیرترین گردهمایی! ای تنها برگ برندۀ انسان‌ها در وقت حساب و کتاب! ای اقیانوس بیکران وجود! و ای وسعت‌افزای برکۀ برکت! تو از تمام پلشتی‌ها پاک و از همۀ پستی‌ها پیراسته‌ای، ای آن‌که هیچ خدایی جز تو نیست! ببین که از فرط بیچارگی، فریادم به آسمان بلند است! فریادم را بشنو، دستم را بگیر و با وصال خود، آتش فراقت را فروبنشان، ای یگانه پروردگار من! 🏷 🆔 @Smh_Doaei
سیاه‌مشق | سید محمدحسین دعائی
🔰 یادی از حضرت ابوطالب علیه السلام ▪️ به‌مناسبت فرارسیدن ۲۶ رجب، سالروز رحلت آن بزرگوار ✍️ سید محمدحسین دعائی [بخش ۱ از ۲] 🔸 یکی از ابعاد مهم شخصیت حضرت ابوطالب علیه السلام، بعد هنری و شعری ایشان است. تا آن‌جا که امروز، دیوانی از اشعار آن بزرگوار موجود بوده و بسیاری از بزرگان شیعه، برای اثبات اسلام ایشان، به بعضی از آن‌ها استشهاد می‌کنند. 🔹 به‌عنوان مثال، مرحوم طبرسی در تفسیر مجمع البیان می‌نویسند: «أقواله و أشعاره المنبئة عن إسلامه كثيرة مشهورة لا تحصى فمن ذلك قوله: و قالوا لأحمد أنت امرؤ ـ خلوف اللسان ضعيف السبب‏ ـ ألا إن أحمد قد جاءهم ـ بحق و لم يأتهم بالكذب‏.» (مجمع البیان، ج۴، ص۴۴۵) 🔸 علامه طباطبائی رضوان الله علیه نیز در تفسیر المیزان، بعد از نقل کلام مرحوم طبرسی، چنین می‌نگارند: «العمدة في مستند من قال بعدم إسلامه بعض روايات واردة من طريق الجمهور في ذلك، و في الجانب الآخر إجماع أهل البيت (ع) و بعض الروايات من طريق الجمهور، و أشعاره المنقولة عنه، و لكل امرئ ما اختار.» (المیزان فی تفسیر القرآن، ج۷، ص۵۹) 🔹 در ادامه، متن کامل و ترجمۀ همین شعری که مورد استشهاد این دو مفسر قرار گرفته است، تقدیم می‌شود. البته گفتنی است که این شعر، در کتب روایی شیعه، مثل: مناقب آل ابی‌طالب (ج۱، ص۶۶)، الدر النظيم فی مناقب الأئمة اللهاميم (ص۲۱۵) و بحارالانوار (ج‏۳۵، ص۹۵) نیز ـ با اندکی تفاوت ـ نقل شده است.
[بخش ۲ از ۲] 🔸 متن شعر حضرت ابوطالب علیه السلام: تَطاوَلَ لَيْلِي بِهَمٍّ وَصِب ـ وَ دَمْعٍ كَسَحِّ السِّقَاءِ السَّرِب لِلَعْبِ قُصَيٍّ بِأَحلامِها ـ وَ هَلْ يَرجِعُ الْحِلْمُ بَعدَ اللَعِب وَ نَفیِ قُصَيٍّ بَني هاشِمٍ ـ كَنَفیِ الطُّهاةِ لِطافَ الْحَطَب وَ قَوْلٍ لِأَحمَدَ أَنْتَ امْرُؤٌ ـ خَلُوفُ الحَديثِ ضَعيفُ السَّبَب وَ إِنْ كانَ أَحمَدُ قَدْ جاءَهُم ـ بِحَقٍّ وَ لَمْ يَأتِهِم بِالكَذِب عَلَى أَنَّ إِخوانَنا وازَرُوا ـ بَني هاشِمٍ وَ بَني الْمُطَّلِب هُما أَخَوَانِ كَعَظْمِ الْيَمينِ ـ أَمَرّا عَلَيْنا بِعَقْدِ الكَرَب فَيالِقُصَيٍّ أَ لَمْ تُخبَروا ـ بِما قَدْ خَلا مِنْ شُؤُونِ الْعَرَب فَلا تُمْسِكُنَّ بِأَيديكُمُ ـ بُعَيْدَ الأُنوفِ بِعَجْبِ الذَنَب وَ رُمْتُمْ بِأَحمَدَ ما رُمتُمُ ـ عَلَى الأَصَراتِ وَ قُرْبِ النَسَب إِلامَ إِلامَ تَلاقَيْتُمُ ـ بِأَمرٍ مُزاحٍ وَ حِلْمٍ عَزَب زَعَمتُمْ بِأَنَّكُمُ جِيرَةٌ ـ وَ أَنَّكُمُ إِخوَةٌ في النَسَب فَكَيفَ تُعادُونَ أَبناءَهُ ـ وَ أَهلَ الدِيانَةِ بَيْتَ الحَسَب فَإِنّا وَ مَنْ حَجَّ مِنْ راكِبٍ ـ وَ كَعبَة مَكَّةَ ذاتِ الحُجُب تَنالُونَ أَحمَدَ أَوْ تَصْطَلُوا ـ ظُباةَ الرِّماحِ وَ حَدَّ الْقُضُب وَ تَعتَرِفُوا بَيْنَ أَبْياتِكُم ـ صُدُورَ الْعَوالي وَ خَيْلاً عُصَب إِذِ الخَيلُ تَمزَعُ في جَرْيِها ـ بِسَيْرِ الْعَنِيقِ وَ حَثِّ الخَبَب تَراهُنَّ مِنْ بَيْنِ ضافي السَبِيبِ ـ قَصيرَ الْحِزامِ طَويلَ اللَّبَب وَ جَرْداءَ كَالظَبْي سَيْمُوحَةٍ ـ طَواها النَقائِعُ بَعدَ الْحَلَب عَلَيها كِرامُ بَني هاشِمٍ ـ هُمُ الأَنجَبُونَ مَعَ الْمُنتَخَب 🔹 ترجمۀ پیام‌محور شعر حضرت ابوطالب علیه السلام: «غصه‌های بی‌پایان» و «گریه‌های بی‌امان»، روزگارم را تیره و تار کرده‌اند؛ همان غصه‌ها و گریه‌هایی که ریشه در «بی‌عقلی‌های جبران‌ناپذیر قریش» دارند. آری؛ این قوم نابخرد، بنی‌هاشم را چونان قبیله‌ای بی‌مقدار، از خانه‌هایشان بیرون رانده‌اند و برادرزاده‌ام احمد را ـ با آن‌که رهاوردی جز «درستی» و «راستی» برایشان نداشته ـ دروغ‌گویی سست‌بنیاد خوانده‌اند. البته در این میان، عزیزانی از فرزندان هاشم و مُطّلب، به یاریمان آمدند؛ همان‌ها که در قامت پشتیبانی مطمئن، اجازه ندادند رشتۀ امیدمان از هم بگسلد. اما شما ای قریش! ای عرب‌هایی که نسلتان به قُصَی می‌رسد! مگر از شأن و پیشینۀ طوائف این قوم بی‌خبرید؟ مبادا که به‌خاطر عده‌ای فرومایه، دست از گران‌مایه‌گان جمع خود بکشید و در حق آنان کوتاهی کنید. آری؛ علی‌رغم همۀ پیمان‌ها و پیوندهایی که با احمد داشتید، او را آماج بدی‌های خود قرار دادید. با شما هستم! واقعا تا به کی می‌خواهید به این لودگی‌ها و سبکسری‌ها ادامه دهید؟ نه! باورم نمی‌شود! شمایی که دم از همسایگی و خویشاوندی می‌زدید، چگونه می‌توانید با بنی‌هاشم و دیگر کسانی که به دین احمد گرویده‌اند دشمنی کنید؟ آری؛ سوگند به آن سوارانی که به آهنگ کعبه می‌تازند و سوگند به خود کعبه ـ کعبۀ مکه؛ کعبۀ پنهان در پس پرده‌هایی از شکوه ـ که برای دست‌یافتن به احمد، باید از دم تیغ ما بگذرید؛ و بدانید که با سرنیزه‌ها و اسب‌های ما، نه در میدان نبرد، که در خانه‌هایتان روبرو خواهید شد؛ چراکه این اسب‌ها، یک لحظه هم آرام و قرار ندارند؛ همان اسب‌های نیک‌منظر و خوش قد و قامتی که مثل آهو، چست و چالاکند و جوانمردانی از بنی‌هاشم بر آن‌ها سوار؛ و این، سپاهی است از نجیب‌زادگان پاک‌نهادی که گرداگرد احمد ـ برگزیدۀ الهی ـ را گرفته‌اند. 🏷 🆔 @Smh_Doaei
سیاه‌مشق | سید محمدحسین دعائی
[بخش ۲ از ۲] 🔸 متن شعر حضرت ابوطالب علیه السلام: تَطاوَلَ لَيْلِي بِهَمٍّ وَصِب ـ وَ دَمْعٍ كَسَحّ
امیرالمؤمنین علیه السلام: «بر بزرگ بطحاء (حضرت ابوطالب علیه‌السلام) و بر بانوی بانوان (حضرت خدیجه علیهاالسلام) که خداوند او را برتری‌اش داد، اشک بریزید. با مرگ این دو، شب‌ها را در سوگ به سر می‌کنم. آن دو آیین محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم را در برابر ستمکاران یاری کردند.» 🆔 @Smh_Doaei
🔰 صد باغ پُرگل ▪️ در مدح پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم غیر او آخر کدامین پیک حق معراج داشت؟ یا که پیش از خویش سلطه بر سپاه عاج داشت؟ روحش از مهر خلائق آن‌قدر آیینه بود کز برای سنگ قهر از جسم خود آماج داشت ناوک‌انداز و سیه‌دل، خون‌فشان و می‌پرست آری آری چشم‌هایش حالت تاراج داشت هر یک از آثار او روح‌آفرین صد مسیح هر یک از اسرار او صد کشته چون حلاج داشت فرق احمد با احد یک واج میم است و خدا عالمی را غرقۀ امواج آن یک واج داشت در خیالم خویش را می‌دیدم و یک ناشناس من لباسم ساده بود و او به تن دیباج داشت من مسلمان بودم و صد باغ پُرگل داشتم او مسیحی بود و تنها یک درخت کاج داشت 🗓 ۱۴۳۶ هجری قمری 🏷 🆔 @Smh_Doaei
﴿۱۰﴾ يَا صانِعَ كُلِّ مَصْنُوعٍ، يَا خالِقَ كُلِّ مَخْلُوقٍ، يَا رازِقَ كُلِّ مَرْزُوقٍ، يَا مالِكَ كُلِّ مَمْلُوكٍ، يَا كَاشِفَ كُلِّ مَكْرُوبٍ، يَا فَارِجَ كُلِّ مَهْمُومٍ، يَا رَاحِمَ كُلِّ مَرْحُومٍ، يَا نَاصِرَ كُلِّ مَخْذُولٍ، يَا سَاتِرَ كُلِّ مَعْيُوبٍ، يَا مَلْجَأَ كُلِّ مَطْرُودٍ. سُبْحانَكَ يَا لَا إِلٰهَ إِلّا أَنْتَ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ، خَلِّصْنا مِنَ النَّارِ يَا رَبِّ. (١٠) ای پدیدآور هر پدیده! ای آفریدگار هر آفریده! ای روزی‌رسان هر روزی‌مند! ای صاحب‌اختیار هر بی‌اختیار! ای غمگسار هر غمگین! ای دلگشای هر دل‌افگار! ای شادباش هر شادکام! ای سرافراز هر سرافکنده! ای پرده‌پوش هر سیه‌پرده! و ای پناهگاه هر بی‌پناه! تو از تمام پلشتی‌ها پاک و از همۀ پستی‌ها پیراسته‌ای، ای آن‌که هیچ خدایی جز تو نیست! ببین که از فرط بیچارگی، فریادم به آسمان بلند است! فریادم را بشنو، دستم را بگیر و با وصال خود، آتش فراقت را فروبنشان، ای یگانه پروردگار من! 🏷 🆔 @Smh_Doaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چقدر من از این صورت‌های نورانی، ایمانی، اسلامی خوشم می‌آید؛ چقدر من این برادرها و فرزندانم را دوست دارم ... ❤️ 🏷 🆔 @Smh_Doaei
🔸 چند روز قبل، در خبرها آمده بود که عده‌ای از «شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی جبهۀ انقلاب»، طی نامه‌ای به «رئیس محترم قوۀ قضائیه»، خواستار توقف اجرای احکام صادرشده برای «وحید اشتری» ـ یکی از چهره‌های شاخص در جریان موسوم به عدالتخواه ـ شده‌اند. 🔹 در بخشی از نامۀ مذکور آمده است: «برخی امضاکنندگان این نامه، چه بسا با بخش زیادی از مواضع و کنش‌های سیاسی آقای اشتری همراه نباشند. اما همگی چنین برخوردی با یک فعال اجتماعی را به دور از مصالح جامعه دانسته و با آن مخالف هستند. چنین برخوردی ممکن است با دلسرد و بدبین کردن بخش‌هایی از جوانان و دانشجویان علاقه‌مند به انقلاب، جایگاه رفیع دستگاه عدلیه را در نظر آنان مخدوش کند.» 🔸 فارغ از صحت و سقم این درخواست و با صرف نظر از جوابی که به آن داده خواهد شد، آن‌چه که قطعی است، مخدوش‌بودن، بلکه مخاطره‌آمیزبودن بخشی از گفتار و رفتار آقای اشتری و ضرورت تبیین این امر در فضای جامعه است. 🔹 به‌عنوان نمونه، سال گذشته، مصاحبه‌ای از ایشان با عنوان «کنشگری مردم در مبارزه با فساد» منتشر شد که در ادامه، گزیده‌ای از این مصاحبه، به‌ضمیمۀ نقد بسیار مختصری بر آن تقدیم می‌شود:
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 بخشی از مصاحبۀ آقای اشتری در تاریخ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰، با عنوان «کنشگری مردم در مبارزه با فساد»
سیاه‌مشق | سید محمدحسین دعائی
🔰 بخشی از مصاحبۀ آقای اشتری در تاریخ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰، با عنوان «کنشگری مردم در مبارزه با فساد»
🔰 «خون سلیمانی» و «حنای اشتری» ▪️ نقدی بر مبنا، رویکرد و روش وحید اشتری در مسیر عدالتخواهی ✍️ سید محمدحسین دعائی ۱. بدون‌شک مدیرانی که «به بهانۀ مبارزه با اسرائیل» به مردم «ظلم» کرده و «با پوشش استکبارستیزی» به «سوء استفاده از قدرت» می‌پردازند «فاسد» هستند؛ اما: ۲. تعداد چنین مدیران فاسدی، نه تنها از تعداد مدیران سالم، بلکه از تعداد آن مدیران فاسدی که اتفاقا طرفدار «مذاکره با آمریکا و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونسیتی» هستند نیز کم‌تر است. ۳. با هیچ منطقی نمی‌توان این مدیران فاسد را مساوی با «نظام اسلامی» دانست و به‌خاطر خطای آنان، پافشاری نظام اسلامی بر «آرمان استکبارستیزی» را به نقد کشید. ۴. اگر قرار باشد مبارزه با آمریکا و اسرائیل و دم‌زدن از آن را بر «عدم هرگونه ظلمی در داخل نظام» منوط کنیم، هیچ‌وقت نوبت به این مبارزه نخواهد رسید؛ زیرا در بهترین شرائط نیز بالاخره ظلم‌هایی وجود خواهند داشت. ۵. اساسا دوگانه «استکبارستیزی ـ عدالتخواهی» یک دوگانه انحرافی است. یعنی نه می‌توان به‌بهانه استکبارستیزی، عدالتخواهی را به مسلخ برد و نه می‌توان به‌خاطر عدالتخواهی، استکبارستیزی را تعطیل کرد. ۶. بزرگ‌نمایی ظلم‌های داخلی، فروکاست ظلم‌های بین‌المللی و در نتیجه، تأکید بر «هم‌عرض‌بودن ظلم اسرائیل با سیلی‌زدن به صورت یک سرباز» یا نتیجه «کج‌فهمی» است یا نشانه «بدخواهی»؛ که در هر دو صورت، خروجی یک چیز است: «تضعیف نظام اسلامی» و هموار شدن مسیر برای ظلم‌های داخلی و خارجی بیشتر. ۷. کسی که نه می‌تواند «نفس مقدس و متعالی نظام اسلامی» را از «افعال برخی مدیران فاسد» تفکیک کند و نه می‌تواند بفهمد که به‌معنای واقعی کلمه، حفظ و تقویت آن نفس مقدس و متعالی، بر هر چیزی اولویت دارد، کاملا طبیعی است که تمام «مصالح واقعی امت اسلامی» را به پای فهم غلط و منافع خیالی خود ذبح کند. ۸. همان‌طور که سکوت در مقابل یک ظلم بد است، جابه‌جا کردن اولویت‌ها، ضریب‌دادن‌های غیرواقعی و بالابردن هزینه‌ها در مبارزه با ظلم هم بد است؛ بلکه بدتر. ۹. این‌که بخشی از «عموم مردم» به‌خاطر مشکلات معیشتی، مشاهده فساد برخی مدیران و ضعف قوۀ تحلیل، برآشفته و به آرمان استکبارستیزی بدبین شوند، کاملا طبیعی است. اما این‌که برخی از «خواص مدعی»، به تئوریزه‌کردن این احساس کاذب پرداخته و آن را به «یک جریان سازمان‌یافته اجتماعی» تبدیل کنند، واقعا غیرطبیعی است. ۱۰. راستی! توجه کردید که «روز قدس» نزدیک است؟ ۱۱. خیلی سخت است که هم‌زمان در دو جبهه بجنگی؛ در یک جبهه با آن‌هایی که می‌گویند چرا از «حقوق مردم فلسطین» دم می‌زنی و در جبهه دیگر با آن‌هایی که می‌گویند چرا از «حقوق مردم اوکراین و افغانستان» دم نمی‌زنی. تقسیم کار حساب‌شده‌ای است؛ نه؟ ۱۲. وقتی عده‌ای «در عمل» ثابت کرده‌اند که هم می‌توان از مظلومان کشورهای دیگر دفاع کرد و هم به داد محرومان، دردمندان و مثلا سیل‌زدگان کشور خود رسید، دیگر حرفی برای گفتن نمی‌ماند. آری؛ تا «خون سلیمانی» هست، «حنای اشتری» رنگی ندارد؛ البته به‌شرط آن‌که «جهاد تبیین» را جدی بگیریم. 🏷 🆔 @Smh_Doaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ماه شعبان، ماه مناجات (۱) 🤲 إلٰهِى هَبْ لى كَمالَ الانْقِطاعِ إِلَيْكَ وَ أَنِرْ أَبْصارَ قُلُوبِنا بِضِياءِ نَظَرِها إِلَيْكَ حَتَّىٰ تَخْرِقَ أَبْصارُ الْقُلُوبِ حُجُبَ النُّورِ فَتَصِلَ إِلىٰ مَعْدِنِ الْعَظَمَةِ وَ تَصِيرَ أَرْواحُنا مُعَلَّقَةً بِعِزِّ قُدْسِكَ. 💔 خدای من! دل‌بریدن از هرچه جز خودت را روزی‌ام کن و چشمان دلم را با نور نگاه به جمال نورانی‌ات بینا گردان! طوری که این چشم‌های ناقابل، با کنارزدن همۀ موانع، حتی پرده‌های به‌ظاهر زیبا و درخشان، به سرچشمۀ شکوه راه یافته و روحم مثل یک قطره، در میان امواج خروشان پاکی و زیبایی‌ات گم شود. 🏷 🆔 @Smh_Doaei
سیاه‌مشق | سید محمدحسین دعائی
🔸 حدود دو سال قبل، به توفیق الهی، ترجمۀ دعای شریفِ «جوشن کبیر» را شروع کرده و تقریبا همزمان با اولین
﴿۱۱﴾ يَا عُدَّتِى عِنْدَ شِدَّتِى، يَا رَجَائِى عِنْدَ مُصِيبَتِى، يَا مُونِسِى عِنْدَ وَحْشَتِى، يَا صَاحِبِى عِنْدَ غُرْبَتِى، يَا وَلِيِّى عِنْدَ نِعْمَتِى، يَا غِياثِى عِنْد كُرْبَتِى، يَا دَلِيلِى عِنْدَ حَيْرَتِى، يَا غَنائِى عِنْدَ افْتِقارِى، يَا مَلْجَئِى عِنْدَ اضْطِرارِى، يَا مُعِينِى عِنْدَ مَفْزَعِى. سُبْحانَكَ يَا لَا إِلٰهَ إِلّا أَنْتَ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ، خَلِّصْنا مِنَ النَّارِ يَا رَبِّ. (١١) ای در کارزار سختی‌های زندگی، ساز و برگ من! ای در دل امواج بلا، فانوس امید من! ای در بیابان ترس و تنهایی، همراز و دمساز من! ای در سال‌های دور از وطن، همنشین آشنای من! ای در وقت باده‌پیمایی، پیمانه‌دار من! ای در خمارآلودگی‌ها، قدح‌گردان من! ای در کویر سرگشتگی، راهگشای من! ای در خرابه‌های تنگدستی، گنج بی‌پایان من! ای در هنگامۀ بیچارگی، یگانه پناهگاه من! و ای در کولاک هراسناکی، کمک‌رسان من! تو از تمام پلشتی‌ها پاک و از همۀ پستی‌ها پیراسته‌ای، ای آن‌که هیچ خدایی جز تو نیست! ببین که از فرط بیچارگی، فریادم به آسمان بلند است! فریادم را بشنو، دستم را بگیر و با وصال خود، آتش فراقت را فروبنشان، ای یگانه پروردگار من! 🏷 🆔 @Smh_Doaei
🔰 ماه شعبان، ماه مناجات (۲) 🤲 إِلٰهِى وَ أَلْهِمْنِى وَلَهاً بِذِكْرِكَ إِلىٰ ذِكْرِكَ وَ هِمَّتِى فِى رَوْحِ نَجاحِ أَسْمائِكَ وَ مَحَلِّ قُدْسِكَ. 💔 خدایا! به من توفیق بده که همیشه به یاد تو باشم، هیچ‌وقت از یاد تو خسته نشوم و یگانه انگیزه‌ام، پرواز در جهان جلوه‌های بی‌انتهایت ـ همان جهان سراسر نشاط و شادمانی ـ باشد. 🏷 🆔 @Smh_Doaei