هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
💠💠💠
💠💠
💠
بسمه تعالی
💠 تفسیر رمضان
بخش اول:
⁉️ چرا کلمه «رمضان» در قرآن مجید فقط یک بار استفاده شده است؟! (سوره ۲ آیه ۱۸۵)
⁉️ چرا اسم «رمضان» در قرآن کریم بدون مبتداء و حتی فاعل واقع شدن فقط بصورت مضافالیه آمده است؟!
⁉️ در رابطه «رمضان» (و نه شهر رمضان) و «صیام»، کدام علت است و کدام معلول؟! چرا؟
⁉️ در رابطه «رمضان» و «قرآن» (هدیً للناس و بیناتٍ من الهدی و الفرقان)، کدام اصل است و کدام فرع؟! چرا؟
⁉️ چرا در میان اسمآءالله (أسمآء الحُسنی) «رمضان» بعد از «خالق» و «ربّ»، واجبترین إسمالله برای انسانهاست؟! (از نان شب واجبتر!)
👌 بعد از چهل سال تحقیق و تأمل در مباحث دینی، به جرأت عرض میکنم؛ نیمی از معرفت به «حقیقت اسلام» در جواب این سؤالات ☝️ نهفته است!
و مفهوم این ادعا آنست که عدم اطلاع از جواب این پرسشها بمعنای بیاطلاعی نسبت به نیمی از معارف ناب و عمیق الهی اسلام است!
فتأمل.
... ادامه دارد.
🤔
🤔🤔
🤔🤔🤔
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
رمضان ۱۴۰۱ شمسی
کانال «چلچراغ معارف و احکام حم»
جهت گفتگوهای دینی و سیاسی پیرامون مسائل روز ملت ایران و امت اسلام (و هماندیشی پیرامون پیامهای کانال مذکور☝️) لطفا در گروه ذیل👇به ما بپیوندید:
گروه «چلچراغ معارف و احکام»
❤️
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
💠💠💠
💠💠
💠
بسمه تعالی
💠 تفسیر رمضان
بخش دوم:
👌 معبر نیل به جواب سؤالات خطیر مذکور و نیز پی بردن به عمق معنا و مفهوم بلند رمضان، کلیدواژه «ذنب» است!
👈 بدون درک مفهوم «ذنب» و جمع آن (ذنوب)، معنای «رمضان» و جایگاه آن در آفرینش و ربوبیت الهی، چندان قابل فهم و تفهیم نیست.
چنانکه از پیامبر اعظم(ص) هم وقتی سؤال میشود که چرا این ماه شریف (شریف به نزول قرآن و لیلةالقدر که «خیر من الف شهر» است و شریف به صیام مخلصین) و این ماه مبارک، «شهر رمضان» نامیده شده است؟! میفرمایند: «إنَّما سُمِّيَ الرَّمَضانُ لأِنَّهُ يُرمِضُ الذُّنُوبَ»!
(و در جایی دیگر فرمودند: «أرمَضَ اللهُ فیهِ ذُنوبَ المُؤمِنینَ و غَفَرَها لَهُم» در جواب «ما رمضان»؟!)
بنابراین «رمضان» عامل و «إرماض الذنب» عمل آن است.
🤔 قاعدتا تا «ذنب و ذنوب» را نشناسیم قادر به درک «إرماض الذنوب» هم نخواهیم شد.
لذا ابتدائا باید به بررسی ذنب و ذنوب بپردازیم تا ببینیم «إرماض» آنها چه ضرورتی دارد.
«بأی ذنبٍ قتلت» مشهورترین آیه قرآن در معرفی کلمه «ذنب» است.
«ذنب» یکی از اسامی گناه است ولیکن «گناه» در زبان عربی، اسامی و مظاهر و عناوین مختلفی دارد از قبیل؛ إثم، ذنب، جُناح، جُرم، حرام، خلاف، خطیئة، قبیحة، سیئة، معصیة، عصیان، طغیان، خسران، عدوان، سوء، ظلم، شرّ، فحش و فاحشة و امثالهم
اما چرا «ذنب»؟!
چرا گناه را «ذنب» نامیده است؟!
اطلاق ذنب به «گناه» چه وجاهتی دارد؟
💫 «ذنب» در فارسی یعنی «دنباله» و «دُم» که معمولا متعلق به انواع حیوانات است از قبیل؛ اسب، گاو، الاغ، گوسفند، بز، موش، گربه، سگ، گرگ، ببر، شیر، روباه، مارمولک، میمون ووو....
همه اینها و قریب باتفاق حیوانات، «دم» دارند که در امتداد بافت بنیادی پیکرشان تحت عنوان «ستون فقرات» از سر و گردنشان آغاز و تا نشیمنگاهشان امتداد یافته و از بدنشان خارج میشود و بعضا باندازه ستون فقراتشان امتداد بیرونی پیدا میکند.
🦎🦞🐟🐎🐖🐊🦘🐆🦒🐕🦺🐈🦝🦨🦡🐁🐀🐿️🐩🐩🐘🐳🐋🦈🐬🦕🦖🐒
👈 تذکر: بخاطر بسپارید که گفتیم؛ ستون فقرات، «گردن» را به «دنباله» پیوند میزند!
👆 این نکته در مباحث بعدی رمضانیه ما، اهمیت خود را نشان خواهد داد!
⁉️ حال باید بپرسیم؛ بین «گناه» انسان و «دنباله» حیوان چه رابطه منطقی و معقولی وجود دارد؟! و چه شباهتی بین آنها برقرار است؟! با کشف این رابطه میتوان به امر حیاتی نیاز شدید (شدیدترین نیاز بعد از حیات) انسان به رمضان پی برد.
🌀 در اینخصوص بنده به سه شباهت پی بردهام.
... ادامه دارد.
🤔
🤔🤔
🤔🤔🤔
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
رمضان ۱۴۰۱ شمسی
کانال «چلچراغ معارف و احکام حم»
جهت گفتگوهای دینی و سیاسی پیرامون مسائل روز ملت ایران و امت اسلام (و هماندیشی پیرامون پیامهای کانال مذکور☝️) لطفا در گروه ذیل👇به ما بپیوندید:
گروه «چلچراغ معارف و احکام»
❤️
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
💠💠💠
💠💠
💠
بسمه تعالی
💠 تفسیر رمضان
بخش سوم:
👈 در بخشهای پیشین مبحث، به اینجا رسیدیم که پی بردن به جواب سؤالاتی که معطوف به «رمضان» ذکر شد، اطلاع بر نیمی از معارف ناب اسلام است که گذرواژهای چون «ذنب» را میطلبد!
👌 «یُرمض الذنوب» در بیان پیغمبر اکرم(ص) تعلیلی بر رمضان نامیده شدن ماه قرآن و قدر و صیام و رحمت و شهر الله است.
⁉️ و بالاخره طرح این پرسش که با توجه به معنی ذنب (دُم و دنباله که معمولا متعلق به حیوانات است) بین «ذنب حیوان» و «گناه انسان» چه شباهتی وجود دارد؟!
🌀 در اینخصوص، حداقل سه شباهت قابل توجه میباشند:
۱. دم و دنباله حیوان به او چسبیده است و حیوان هر جا که برود دم و دنباله او هم بدنبالش میرود و رهایش نمیکند.
گناه انسان هم به مرتکب و ایجاد کننده آن میچسبد و همچون جزئی از وجود او هرگز رهایش نمیکند. گنهکار هر جا که برود، گناهش هم همچون دنباله همیشه همراه اوست.
و از آنجا که گناهان از جنس جهنم هستند، تا صاحب خود را به جهنم نکشانند رهایش نخواهند کرد.
👌 هیچ انسانی (علیرغم آنکه جسمش از طبقه حیوانات و پستانداران است) در پیکرش دم ظاهری ندارد، همچنانکه دم باطنی هم ندارد حتی اگر حرامزاده باشد! لذا هیچ انسانی دم مادرزادی ندارد. ولیکن در طول کار و زندگی انواع دمها و دنبالهها را برای باطن خود تحصیل و تجمیع میکند که فقره به فقره آنها از ستون فقراتش بالاتر میرود!
🤔 اصولاً جسم و پیکر نحیف انسانها برای جهنم سوزان آفریده نشده است ولیکن این «دنبالههای اختیاری» انسانها (ولو باندازه یک «ذرة» غیرقابل رؤیت!) هیچ فرجامی بجز جهنم ندارند. هیچ انسانی «بما هو انسان» وارد جهنم نمیشود ولیکن دخولش «بما هو یذنب» اجتنابناپذیر است.
۲. معمولا دم و دنباله حیوان در معرض دید مستقیم چشمان او نیست. لذا ممکنست حیوان بحسب عادت از تداوم وجود آن در پیکره خود غافل باشد ولو اینکه درگیر استفاده دائمی از آنست!
گناه انسان هم ممکنست در دنیا از خاطر وی برود و حال آنکه در قیامت همه آنها را بعینه خواهد دید. «فمن یعمل مثقال ذرّةٍ ... یره»! صغیر و کبیر آنها را خواهد دید و دیگران هم خواهند دید! علت «فرار فراگیر» انسانها در قیامت از همدیگر عمدتا بعلت مشاهده همین دمها و دنبالههای در عقبه آنهاست که دقیقا و بصورت جامع احصاء خواهند شد.
۳. دمهای حیوانات گوناگون هستند؛ کوتاه، دراز، نازک، ضخیم، صاف، حلقوی، سبک، سنگین و امثالهم.
گناهان انسانها هم متنوع هستند. گناهان صغیره، کبیره، معلنه، مسره، واحده، مصره، یکبارمصرف، چندبارمصرف و غیره
⁉️ حالا این دمها و دنبالهها یا گناهان معقبه و به تعبیر قرآن؛ ذنب و ذنوب (که در قرآن، مجموعا ۳۹ مرتبه به کار رفتهاند) چه ربطی به «رمضان» دارند؟!
و معنا و مفهوم «یُرمض الذنوب» چیست؟! و «إرماض الذنوب» چه ضرورتی دارد؟!
👌 رابطه «رمضان» و «ذنوب» رابطه عجیبی است! تا آنجا که اگر «ذنوب»ی در عالم آفرینش رخ نمیداد، الله الرحمن الرحیم، هرگز «رمضان» بودن خود را حتی یکبار (آنهم بصورت مضافالیه!) هم در قرآن به رخ بندگانش نمیکشید!
همچنانکه اگر خدای متعال، «رمضان» نبود، اساسا مخلوقی آزاد که مختار به انجام «ذنب»ی باشد، نمیآفرید!
چون رمضان هست، به انسانها اختیار و توان انجام ذنوب حتی گناهان کبیره و اصرار بر گناهان صغیره را داده است! فتأمل
... ادامه دارد.
🤔
🤔🤔
🤔🤔🤔
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
رمضان ۱۴۰۱ شمسی
کانال «چلچراغ معارف و احکام حم»
جهت گفتگوهای دینی و سیاسی پیرامون مسائل روز ملت ایران و امت اسلام (و هماندیشی پیرامون پیامهای کانال مذکور☝️) لطفا در گروه ذیل👇به ما بپیوندید:
گروه «چلچراغ معارف و احکام»
❤️
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
💠💠💠
💠💠
💠
بسمه تعالی
💠 تفسیر رمضان
بخش چهارم:
🔰 از آنجا که «الله» تبارک و تعالی، «ربالعالمین» و بالتبع «ربالناس» است، «رمضان» هم است، یعنی «الله» اگر «ربّ» نبود و ربوبیتی نداشت، لزومی نداشت که «رمضان» هم باشد.
🔰 و از طرفی دیگر چون ربّ الناس، «رمضان» است، انسان هم میتواند بعنوان یک مخلوق مختار، «مذنب» گردد.
یعنی اگر الله در «ربوبیت» خود، «رمضان» نبود، اساسا «انسان» را «مختار» قرار نمیداد که بخواهد و بتواند با سوءاستفاده از اختیار خود، مرتکب «ذنب» (آنهم مکرر!) شده و در نتیجه «مذنب» گردد. بلکه او را در «جبر» قرار میداد تا در معرض ارتکاب آزادانه ذنوب و بالتبع بدبختی بدست خود قرار نگیرد.
🌀 مهندسی معکوس مسئله تا اینجای مطلب چنین میشود:
⁉️ چرا انسان مذنب میگردد؟
👈 زیرا انسان مختار است.
⁉️ چرا انسان مختار است؟
👈 زیرا خدا رمضان است.
⁉️ چرا خدا رمضان است؟
👈 زیرا خدا ربّ است.
⁉️ چرا خدا رب است؟
👈 زیرا خدا را رحمت است.
⁉️ چرا خدا را رحمت است؟
👈 زیرا خدا الله است.
🌀 حال که الله را رحمت است (رحمت رحمانیتی و رحمت رحیمیتی) چرا ربالعالمین نباشد؟!
🌀 حال که او ربالعالمین است، چرا ربالناس نباشد؟!
🌀 حال که او ربالناس است، چرا رمضان نباشد؟!
🌀 حال که او رمضان است، چرا انسان مختار نباشد؟!
🌀 حال که انسان مختار است، چرا مذنب نباشد؟!
🌀 حال که او مذنب است، چرا رجعت نکند؟!
🌀 حال که او راجع است، چرا به فلاح و رستگاری نرسد؟!
فتامل!
🌀 برای بصیرت بهتر به مفهوم «رمضان»، پنجره «ذنب» را گشودیم که مطلب کاملا قابل توجهی است.
👌 قرآن هم که بزرگترین سوره خود را «بقره» نامیده، دنبال مطلب خاصی است و در واقع مطلب، حساسترین قسمت ماجرای گاو بنیاسرائیل، همانا «دُم گاو» است نه خود بقره که اتفاقا با عبارات مختلفی مورد توصیفات و توضیحات قرار داده میشود! خود دم (بیشتر از خود حیوان مذبوح و مرده) موضوعیت دارد تا آنجا که اساسا اگر این دم و کارکرد آن موضوعیتی نداشت ایبسا مسئله بقره منتفی بود و اسم بزرگترین سوره قرآن هم اینک چیز دیگری بود!
💠 حال برای درک بهتر «رابطه رمضان با ذنب»، پنجره جدیدی میگشائیم بنام «سپهر حیات انسان» در قالب «مثلث ح» بزرگ.
🔻 ح مثل حیات، حیاتی که به ۳ ح بزرگ ختم میگردد! آنها عبارتند از:
۱. فَلاح
۲. جُناح
۳. نجاح
... ادامه دارد.
🤔
🤔🤔
🤔🤔🤔
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
رمضان ۱۴۰۱ شمسی
کانال «چلچراغ معارف و احکام حم»
جهت گفتگوهای دینی و سیاسی پیرامون مسائل روز ملت ایران و امت اسلام (و هماندیشی پیرامون پیامهای کانال مذکور☝️) لطفا در گروه ذیل👇به ما بپیوندید:
گروه «چلچراغ معارف و احکام»
❤️
🔺 یک سوال؟ آیا کسی بیشتر از اوکراین در یک سال گذشته برای ناتو جنگیده ؟
قطعا پاسخ منفی است.
پس چرا فنلاند در روزهای اخیر موفق شد عضو ناتو شود اما اوکراین با وجود آنکه درخواست داده و یک سال هم برای ناتو جنگیده و کشته داده هنوز پشت دیواره های آن است؟
ناتو فعلا دارد از اوکراین استفاده اش را می برد.
اوکراین روزی تمام شد که 1750 بمب اتمی خود را به امید غرب معدوم کرد.
روزی که به غربگرایان اعتماد کرد.
روزی که غربگرایانش مقبولیت نداشتند ، پشت یک سلبریتی پنهان شدند و آن سلبریتی به قدرت رسید
باید از چنین سرزمینی درس گرفت...
#برجام_موشکی
✅ #به_اشتراک_بگذارید
#استاد_رائفی_پور | حتماعضوشوید👇
🔰 eitaa.com/joinchat/1246953475Cf749f8ac9b
☝️ پیام وارده ☝️
نقدونظر #حم
👌 تحمیق رسانهای تودهها!
«تحمیل سلبریدی» بدون «تحمیق مردم» اوکراین امکانپذیر نبود که آنرا باید دستاوردی از «هنر رسانه» تلقی کرد.
«غرب و غربگداها» برای ایران هم دقیقاً چنین نسخهای پیچیدهاند و لشگری از سلیطههائی موسوم به سلبریتیها را هم بخط کردند و...، بدون آنکه بدانند در ایران، چنین طرحهایی محکوم به شکست است و ژنرالهای چنین پفیوزهای وطنفروشی، فرجامی بجز فرار یا خودکشی ندارند!
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۸ فروردین ۱۴۰۱
💠
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
گروه هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
💠
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎 @SMHM212
«شهر»+«رمضان»
(بخش ۰۱):
با تبریک #عید_نوروز و گرامیداشت تقارن #بهاران کتب تشریع و تکوین الهی؛
شهر بمعنی ماه در قرآن (با ال تعریف و بدون آن؛ الشهر، شهرٍُ و شهراً)، جمعاً ۱۲ بار به کار رفته که فقط یک مورد آن (در آیه ۱۸۵ سوره دوم قرآن/بقره؛ «شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَ بَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَىٰ وَ الْفُرْقَانِ» دارای ترکیب)، «شهر رمضان» است. بنابراین کلمه #رمضان در #قرآن، فقط یکبار به کار رفته است، آنهم بصورت مضافالیه کلمه شهر! (که ظاهراً نشانه اقتدار آن نیست! یا اینکه از شدت #اقتدار، لازم بوده کمرنگ دیده شود!)
ولیکن کلمه #شهر در قرآن، غیر از رمضان، مضاف هیچکدام از #اسماء_الله (حتی #الله) قرار نگرفته است! (چرا؟!)
فلذا ترکیبات شهرالله، شهرالرحمن، شهرالرحیم، شهرالعلیم، شهرالحکیم، شهرالقدیر، شهرالقدوس، شهرالعزیز، شهرالغفور، شهرالرؤف، شهرالسلام، شهرالجبار، شهرالمتعال ووو... و شهرالسبحان در قرآن کریم، نداریم. فلذا #شهر_رمضان، معمایی است بغایت برای اندیشیدن و نیز اینکه چرا شهرالرمضان نیست؟!
رمضان بدون «ال» تعریف، گویای آنست که رمضان برای مخاطبین، معرفه نیست! و لذا ضرورت دارد که معرفی گردد!
رمضان؛ از ریشه عربی «رمض» است که مفهوم آن با رویکرد روزهداری در عبری؛ «تَعَنیت תענית» است.
ضمناً؛
✅ از حضرت على بن ابىطالب (عليهالسلام) روايتشده كه فرمودند: «لا تقولوا رمضان و لكن قولوا شهر رمضان فانكم لا تدرون ما رمضان»!
...ادامه دارد.
✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱ فروردین ۱۴۰۳
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
گروه چلچراغ معارف و احکام
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎 @SMHM212
«شهر»+«رمضان»
(بخش ۰۲):
#امام_علی(ع) فرمودند: نگوئید «رمضان» بلکه بگویید «ماه رمضان» زیرا شما در نمییابید که «رمضان» چیست؟! (بحار/ج۹۶/ص۳۷۷)
و نیز از #امام_باقر(ع) روایت شده که فرمودند:
✅ «لا تقولوا هذا رمضان، و لا ذهب رمضان و لا جاء رمضان، فان رمضان اسم من اسماء الله عز و جل لا يجيى و لا يذهب و انما يجيىء و يذهب الزائل و لكن قولوا شهر رمضان فالشهر المضاف الى الاسم و الاسم اسم الله و هو الشهر الذى انزل فيه القرآن، ...» (بحار/جلد۹۶/ص۳۷۶)
یعنی؛ نگویید «این رمضان» یا «رمضان رفت» و یا «رمضان آمد»، زیرا «رمضان» اسمی از «اسماءالله» است. که نمیآید و نمیرود و همانا آمدنی و رفتنی، زایل است. ولیکن بگویید «ماه رمضان» که «شهر» به «اسم» اضافه شده است و #اسم؛ #اسم_الله است و این شهر، ماهی است که قرآن در آن نازل شده است و...
بعضیها با اشاره به لیست #اسماء_الله (۱۰۰ اسم) معرف به «ال»، ادعا کردهاند که لابد #رمضان (بدون ال)؛ اسمالله نیست! و نتیجه گرفتهاند که رمضان، صرفاً نوعی نامگذاری برای #ماه_مبارک بوده است نه بیشتر!!😳🙄 این افراد، احادیث مذکور را هم ضعیف قلمداد کردهاند!
⁉️ آیا باید براستی بپذیریم که الله (جلّجلاله) هیچ منظور خاصی از کلمه #رمضان در #شهر_رمضان نداشته است؟!!
و رمضان، صرفاً بخاطر خاصیتی که در آن است، بعنوان صفتی برای این ماه مبارک، در نظر گرفته شده؟! چنانکه #پیامبر_اعظم(ص) هم میفرمایند: «إنما سُمّی رمضان، لأنّه یرمض الذنوب»!
اگر این ادعا ...
...ادامه دارد.
✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱ فروردین ۱۴۰۳
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
گروه چلچراغ معارف و احکام
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎 @SMHM212
«شهر»+«رمضان»
(بخش ۰۳):
... اگر این ادعا قرین صحّت باشد، باید پرسید که این خاصیت (ارماض الذنوب) از کجا نشأت میگیرد؟
واقعاً غیر از خدا چه کسی میتواند گناهان انسانها (بویژه #کبائر آنها) را بسوزاند و محو نماید؟ آن #اسم_الله یا صفتی که #خالق_متعال و حضرت #سبحان با آن به ازاله #عصیان و #طغیان خلائق در #عالم_وجود بپردازد تا #قداست #عالم_آفرینش را به موضع اولیه خود برگرداند، کدام است؟
وقتی که در زاویهای از عالم، جُناح و گناهی رخ دهد که محو آن، مستلزم جراحی سخت و شدیدی در تراز «سوزانیدنی نابودکننده از صفحه خلقت» باشد، از چه کسی بجز رمضان بر میآید؟
👌 #رمضان آن آتشی است که وقتی چیزی را بسوزاند، هیچ اثری از آن، باقی نمیگذارد!
رمضان؛ حتی اگر اسمالله نباشد، آن حریم آتشینی است که میتواند أبَرقدرتی از #نور بنام حضرت #جبرائیل (#اعظم_ملائکه) را هم بسوزاند! چنانکه در #معراج الیالله #محمد_مصطفی صلیالله علیه و آله و سلم، فرمود؛ «لو دنوت أنملة لأحترقت»!
چرا #پرودگار_متعال، هیچکدام از ماههای ۱۲گانه خود را متصف به صفات خود نفرمود بجز رمضان؟!
لابد #حکمت و ظرائفی در این مطلب هست که باید در باره آن بسی #تفکر و #تفقه کرد.
چنین تفقه مطلوبی را در سلسله «مقالات حسینی منتظر»، تحت عنوان «تفسیر رمضان»، دنبال میکنیم تا شاید حجابی از حُجُب مختلف (فراوان و پیچیده) این مطلب خطیر، کنار بزنیم و امید آنکه بر حجابهای قضیه نیافزاییم! 🤲
لطفاً با ما همراه باشید 🙏
و سال نو بر همه ما مبارک باد 🤲
✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱ فروردین ۱۴۰۳
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
گروه چلچراغ معارف و احکام
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎 @SMHM212
خطا داریم تا خطا!
جناب آقای صدیقی!
از شما توقع صداقت داریم.
آیا حق داریم از جنابعالی که دارای عناوینی چون؛ #قاضی_ارشد #جمهوری_اسلامی #ایران و #امام_جمعه امالقرای #اسلام بودهاید، چند سؤال بپرسیم؟
⁉️ آیا شما تاکنون عبارت «الله الله فی الاصحاب!» را شنیدهاید؟! کی؟ کجا؟ از چه کسانی؟
⁉️ آیا جنابعالی از پدیده شومی بنام #آقا_زاده (و در تعبیر فجازیها؛ #زالو_زاده! و اینکه عین موریانه، #حیثیت_نظام و پدران خود را به بازی گرفتهاند!)، چیزی به گوشتان رسیده بود؟! کی؟
⁉️ آیا به اطلاع شما رسیده که امثال زبیربنعوّام، حسینعلیمنتظری و هاشمیرفسنجانی چگونه توسط خویشانشان به چه رسوائی و فضاحتی گرفتار شدند؟!
⁉️ آیا #وصیت_نامه های الهی/سیاسی #امام_خمینی را مطالعه فرمودهاید؟! چند بار؟ و کی؟
(بویژه فرازهای «توصیه به حوزههای علمیه جهت ضرورت هوشیاری در برابر توطئههای دشمنان» برای جنابعالی که در جایگاه ریاست حوزه علمیهای معنون به نام نامی آنحضرت، جلوس فرمودهاید)
⁉️ آیا تعلیم و تربیت طلابی در حوزات علمیهای واقع در محلات گرانبهای پایتخت، آنها را واقعاً در تراز خادمین #امت_اسلام و #ملت_ایران و «نهضت+نظام» بار میآورد؟!
(آیا آماری مقایسهای از کم و کیف شهدای حوزههای علمیه #مناطق_محروم با مناطق #مرفه_نشین دارید؟!)
⁉️ آیا مفاد نهائی اساسنامه مؤسسهای با پشتوانه مادی هزاران میلیاردی (آنهم معنون به نام نامی #حضرت_قائم و ماندگار برای قرون آتی تا #ظهور) ارزش یکبار ملاحظه را هم نداشته؟!
✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۳ فرودین ۱۴۰۳
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
چلچراغ معارف و احکام
🙏
بیانیه بسیار خوب بسیج دانشجویی دانشگاه تهران پیرامون اخباری مبنی بر زمینخواری در #ازگل
چگونه ممکن است بعد از هشدار رهبری،برخی ائمه جمعه هنوزمشغول فعالیت اقتصادی باشند؟!
با چه منطقی درختان باغ ۴٢٠٠متری قطع شدهاند؟
چرا قبل از افشای این اطلاعات، نهادهای نظارتی با این تخلفات برخورد نمیکنند؟
متن بیانیه را دقیق مطالعه کنید
✅ #داود_مدرسی_یان:
☝️از پیامهای وارده☝️
نقدونظر #حم
👌 تهمتتراشی ناجوانمردانه!
این دیگه زیادهروی و بیتقوائیه!
صدیقی کجا فعالیت اقتصادی داشته؟!
البته در لوای تأسیس #مؤسسه_فرهنگی، بسترسازی شده که بعدها به #انتفاع_مالی برسند!
ولیکن #صدیقی ادعا میکنه که از آن بسترسازی، اطلاعی نداشته است که قاعدتاً با پذیرش ادعای وی اگر صادقانه باشد، مفتخر به دریافت مدال سادگی و سادهلوحی میشود! و لذا صلاحیت هیچ جایگاهی را در نظام و امور معطوف به #دین و #ملت ندارد.
قرار نیست بر یک #خطای_واقعی، خطای دیگری را که واقعیت ندارد، بیافزاییم. خارج از #تقوای_الهی است که قطعاً #مجازات_اخروی دارد.
ضمناً هتل مذکور (چنانچه صحت داشته باشد)، چرا به حوزه علمیه تحت زعامت آیةالله صدیقی، وقف شده است؟ آیا غیر از ملاحظه شخصیت وی، انگیزه دیگری در میان بوده است؟ واقف به وی اعتماد داشته و او را در استفاده از موقوفه، امین تلقی کرده است و نحوه جابجایی، مهم نیست بلکه محل مصرف، قابل بررسی است.
باید دید هزینههای حوزه از کجا تأمین شده است؟ اگر صرف مخارج حوزه شده باشد که دیگر چه جایی برای تهمتتراشی وجود دارد؟!
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۴ فروردین ۱۴۰۳
💠
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
چلچراغ معارف و احکام
🙏