eitaa logo
سیدمصطفی
8 دنبال‌کننده
326 عکس
69 ویدیو
8 فایل
جهت ارتباط: 🆔 @smht63
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 خمس سهام عدالت 💠 سؤال: ۱. با توجه به اینکه واگذاری به صورت اقساط (از محل سودِ حاصل از )، بوده است آیا این سهام، متعلق خمس است؟ بر فرض وجوب، زمان تعلق چه زمانی است؟ ۲. دولت برای برخی از اقشار ضعیف، قیمت سهام را با تخفیف محاسبه کرده و تفاوت قیمت را از محل منابع خود تأمین کرده است، آیا به مقداری که دولت تخفیف داده نیز تعلق می گیرد؟ ۳. حکم خمسِ سودهایی که قبل از آزادسازی (پس از سال 95) حاصل شده و به افراد پرداخت شده یا نشده است، چیست؟ ✅ جواب: ۱) پس از آزاد شدن سهام عدالت، مقداری که قابل فروش است، در اولین ، خمس آن به قیمتی که خریدار دارد، باید پرداخت شود. ۲) در این صورت نصف سهام، متعلق خمس است و نصف دیگر در حکم است و خمس ندارد. در هر دو صورت قبل، کسانی که برای گذران زندگی نیاز به این سهام و سود حاصل از آن دارند به نحوی که با تخمیس آن، سود حاصل از مابقی، کفاف زندگی در حدّ شأن آنها را نمی دهد، پرداخت خمس اصل سهام، واجب نیست. ۳) سودهای مذکور جزء درآمد سالی است که قابل وصول بوده است، که اگر در آن سال دریافت نشده و سال خمسی بر آن گذشته است، باید پس از دریافت، بلافاصله خمس آن پرداخت شود و اگر دریافت شده، حکم را دارد. 🆔 @leader_ahkam 🆔 @smht11014
📚 استفاده از اموال جاماندۀ دیگران 💠 سؤال: استفاده از مال به جا مانده از دیگران در امثال ها یا دانشگاه و ... که صاحب آن را نمی شناسیم، چه حکمی دارد؟ ✅ جواب: اگر بداند مالک از آن مال كرده یا نسبت به استفاده از آن راضی است، استفاده از آن اشکال ندارد، در غیر این صورت برداشتن آن مال جایز نیست، مگر این که به قصد رساندن آن به مالکش بردارد که در این صورت باید مال را حفظ کند و پس از تحقیق و یافتن مالک، مال را به صاحبش بدهد و در صورتی که از یافتن مالک آن مأیوس شود یا دسترسی به او ممکن نباشد، باید آن مال یا قیمت آن را به بدهد. 🆔 @leader_ahkam 🆔 @smht11014
بسم الله الرحمن الرحیم (حافظ شيرازي): اگر آن ترک شيرازي بدست آرد دل ما را به خال هندويش بخشم سمرقند و بخارا را 🌼🌼🌼🌼🌼 (صائب تبريزي) اگر آن ترک شيرازي بدست آرد دل ما را به خال هندويش بخشم سر و دست و تن و پا را هر آنکس چيز مي بخشد ز مال خويش مي بخشد نه چون حافظ که مي بخشد سمرقند و بخارا را 🌼🌼🌼🌼 (شهريار) اگر آن ترک شيرازي بدست آرد دل ما را به خال هندويش بخشم تمام روح و اجزا را هر آنکس چيز مي بخشد بسان مرد مي بخشد نه چون صائب که مي بخشد سر و دست و تن و پا را سر و دست و تن و پا را به خاک گور مي بخشند نه بر آن ترک شيرازي که برده جمله دلها را 🌼🌼🌼 (خانم دريايی) اگر آن ترک شيرازي بدست آرد دل ما را خوشا بر حال خوشبختش، بدست آورده دنيا را نه جان و روح مي بخشم، نه املاک بخارا را مگر بنگاه املاکم؟چه معني دارد اين کارا؟ و خال هندويش ديگر، ندارد ارزشي اصلاً که با جراحي صورت ،عمل کردند خال ها را نه حافظ داد املاکي، نه صائب دست و پاها را فقط مي خواستند اينها، بگيرند وقت ماها را 🌼🌼🌼🌼 (کامران سعادتمند) اگر آن ترک شيرازي بدست آرد دل ما را نه او را دست و پا بخشم، نه شهري چون بخارا را همان دل بردنش کافي که من را بي دلم کرده نمي خواهم چو طوطي من، بگويم اين غزلها را غزل از حافظ و صائب و يا دريايي بي ذوق و يا آن شهريار ترک که بخشد روح اجزا را ميان دلبر و دلدار، نباشد حرفِ بخشيدن اگر دلداده مي باشيد، مگوييد اين سخن ها را 🌼🌼🌼 (عارف تهراني) اگر آن ترک شيرازي بدست آرد دل ما را شعار و حرف پُر کرده، تمام ادعاها را يکي بخشيده چون حافظ ، سمرقند و بخارا را يکي چون صائبِ تبريز ، سر و دست و تن و پا را از اين سوشهريار داده تمام روح اجزا را از آن سو بانودريايي گرفته حال ماها را سعادتمندشاعرنيز فقط گفت ونداد هرگز نه ملک و نه بخارايي ، نه روح و نه تن و پا را 🌷🌷🌷🌷🌷🌷 ولي من مي شناسم کس ، که او نه گفت و نه دم زد🌷 بدون حرف عمل کرده ، تمام ادعاها را🌷 کسي که خانمانش را ، رها از بهر جانان کرد🌷 بدون منتي بخشيد ، سر و دست و تن و پا را🌷 و او اهسته و آرام ، براي کشور ایران 🌷 فدا کرده به گمنامي ، تمام روح و اجزا را🌷 اگر خواهي بداني کيست ، وجودت از سجود اوست🌷 تمامي خودش را داد ، به ما بخشيده دنيا را🌷 نه گفتش ترک شيرازي ، نه گفتش خال هندويش🌷 و او نامش " سلیمانی " عمل کرد ادعاها را🌷 "شادی روح امام ،شهدا و اموات صلوات" eitaa.com/basir_v 🆔 @smht11014
ارباب بی‌کفن.mp3
1.81M
پیامبر خدا(ص): هر كه خداوند، محبّت اهل بيت مرا روزی‌‏اش كند، بى‌گمان به خير دنيا و آخرت رسيده است و در اين كه او اهل بهشت است، هيچ كس نبايد شک كند. مَن رَزَقَهُ اللَّهُ حُبَّ الأَئِمَّةِ مِن أهلِ بَيتي فَقَد أصابَ خَيرَ الدُّنيا وَ الآخِرَةِ، فَلا يَشُكَّنَّ أحَدٌ أنَّهُ فِي الجَنَّة (خصال، 2/515). ✅ شرح: دوست‌داشتن پیشوایان دین را خدا روزی انسان می‌کند و لطفی از سوی اوست. این دوست‌داشتن که بهشت را به ارمغان می‌آورد؛ بی‌تردید باید واقعی باشد. واقعی‌بودنِ آن هم به این است که انسان تلاش کند آنگونه باشد که محبوب می‌پسندد. در یک جمله، دوستدار اهل‌بیت(ع)، زندگی‌اش، شبیه آنهاست. اگر کسی اینگونه شد نباید در بهشتی‌بودنش تردید کرد. خوشا به حالتان! (ع) @pishgar 🆔 @smht11014
📚 استفاده شخصی از اینترنت محل کار 💠 سؤال: آیا استفاده از برای کار شخصی جایز است؟ ✅ جواب: ، جایز نیست و موجب است؛ مگر آن که با اذن مسئولی باشد که شرعا و قانونا چنین حقی دارد. 🆔 @leader_ahkam 🆔 @smht11014
📚 انجام بازی های قماری رایانه ای 💠 سؤال: آیا انجام بازی هایی که حکم را دارند (مانند ) به وسیله یا مانند آن در نت نیز حرام می باشد؟ ✅ جواب: بازی هایی که به دلیل قمار بین دو طرف، حرام بوده اگر از طریق رایانه و به تنهایی باشد و برد و باختی در آن نباشد، فی نفسه جایز است. 🆔 @leader_ahkam 🆔 @smht11014
📚 شک در وضو پس از نماز 💠 سؤال: اگر کسی بعد از کند که گرفته یا نه، وظیفه او چیست؟ ✅ جواب: نماز خوانده شده صحیح است ولی باید برای نماز های بعدی وضو بگیرد. 🆔 @leader_ahkam 🆔 @smht11014
📚 مشخص نکردن مهریه در عقد 💠 سؤال: عدم ذکر ـ عمدا یا به خاطر فراموشی ـ در و موقت، چه حکمی دارد؟ ✅ جواب: در عقد دائم، ذکر مهریه شرط نیست و اگر مهریه معین نشود، صحیح است و چنانچه آمیزش جنسی صورت گرفته باشد زن مستحق است؛ ولی در تعیین و ذکر مهریه، جزء ارکان عقد بوده و بدون آن عقد باطل است. 🆔 @leader_ahkam 🆔 @smht11014
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الامامُ الرِّضا علیه السلام : «رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا،»[قال الرّاوی:] فَقُلْتُ لَهُ: «فَکَیْفَ یُحْیِی أمْرَکُمْ؟» قالَ: «یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا و یُعَلِّمُها النّاسَ، فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا.» میزان الحکمة، ج 8، ح 13797 وقتی اروپاییان برای بار اول نام علیه السلام را میشنوند. آیا ما حداقل به اندازه این گزارش برای معرفی اسلام واهل بیت به جهان قدمی برداشته ایم؟ سهم من چقدر است؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(ره) موضع ما در این است که جامعه ی مسلمان ها جامعه ی است. ما مسلمان ها روی دو پای خودمان بدون تکیه دادن به هیچ غول و غول بچه ی دنیا می خواهیم بایستیم و غول ها و غول بچه ها هم برای ما ترس آور نیستند. نه از ،نه از و نه از هیچ چیز دیگری... ما وقتی می دادیم‌ تا عمق معنای آن را می فهمیدیم بنابراین؛ «ما جنگمان با امریکا تمام عیار است» 🆔 @smht11014
📚 حق المارّه 💠 سؤال: چیست؟ شرایط آن را بیان کنید. ✅ جواب: کسی که در حال به درختی دار برسد ـ با شرایط زیر ـ می تواند از میوۀ آن بخورد: ۱. بنابر احتیاط واجب یقین به عدم رضایت مالک نداشته باشد. ۲. به طور اتفاقی از آنجا عبور کند نه با قصد . ۳. ضرر و آسیب به درخت نزند و میوه ها را تلف نکند. ۴. میوه را همان جا بخورد و با خود نبرد. ۵. وارد ـ مانند ـ نشود. 🆔 @leader_ahkam 🆔 @smht11014
س305: ما با اشخاصی می‏‌کنیم که نمی‏‌دهند و حساب سال هم ندارند، با آنان خرید و فروش داریم و به دیدن آنان رفته و با آنان غذا می‏‌خوریم، این مسأله چه حکمی دارد؟ ج) در فرض سؤال شما غير از امر به معروف و نهی از منکر وظيفه‌ی ديگری نداريد. س308: اگر مشتری بداند که به عین مالی که خریده، خمس تعلّق گرفته و فروشنده آن را نپرداخته است، آیا تصرّف در آن کالا برای او جایز است؟ ج) برای مشتری تصرف در آن اشکال ندارد. 🆔 @smht11014
📚 بلعیدن خرده های غذا هنگام نماز 💠 سوال: آیا در هنگام نماز، و و یا خرده های باقی مانده در دهان، جایز است؟ ✅ جواب: خوردن و ‌آشامیدن در حال ، آن را باطل می کند چه کم باشد یا زیاد، ولی فرو دادن که در گوشه و کنار دهان باقی مانده یا مکیدن شیرینیِ قند و شکری که اندکی از آن در دهان هست، موجب بطلان نماز نمی شود. همچنین اگر سهواً یا از روی فراموشی چیزی بخورد یا بیاشامد به شرطی که از صورت نماز خارج نشود، نماز باطل نمی شود. 🆔 @leader_ahkam 🆔 @smht11014
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️رسالت دانشجو در کلام شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی♨️ 🎥انتشار به مناسبت فرا رسیدن رسالت دانشجو امروز در این است که همچنان به عنوان یک بماند و دانشجو رسالتش در این است که در برابر درد های جامعه "برای همیشه حساس بماند" نه اینکه تا فارغ التحصیل شد و یک شغلی پیدا کرد،هر وقت شغلش بهتر میشود حساسیتش کمتر شود! دردی که ده ها سال به آن مبتلا بودیم... ✔️وای به حال جامعه ای که گروه ممتازش تبدیل شود به گروه بی دردش! @shahiddoctorbeheshti 🆔 @smht11014
📚 موارد سجده سهو 💠 سؤال: در چه مواردی واجب است؟ ✅ جواب: بايد براى پنج مورد پس از سلام نماز، به جا آورد: ۱. در بين نماز، سهواً بزند. ۲. در نماز چهار ركعتى، پس از سجده‏ دوم، شك كند كه خوانده است يا . ۳. را فراموش كند. در دو مورد هم احتياط واجب آن است كه دو سجده‏ سهو به جا آورد: ۴. يك سجده را فراموش كند. ۵. در جايى كه نبايد را بگويد، سهواً سلام دهد. 🆔 @leader_ahkam 🆔 @smht11014
📚 کیفیت سجده سهو 💠 سؤال: کیفیت به چه شکل است؟ ✅ جواب: براى سجده‏ سهو بايد پس از سلام نماز فوراً به نيّت سجده‏ سهو، را بر چيزى كه سجده بر آن صحيح است بگذارد و بنابراحتیاط بگويد: «بسم اللَّه و باللَّه، السلام عليك ايها النّبىُّ و رحمة اللَّه و بركاته» سپس سر از سجده بردارد و دوباره به سجده رود و سهو را تكرار كند؛ آن گاه سر از سجده بردارد و بخواند و دهد. 🆔 @leader_ahkam 🆔 @smht11014
📚 فراموش کردن نماز آیات 💠 سؤال: اگر شخصی را فراموش کند و یا پس از و مانند آن متوجه شود، خواندن نماز آیات بر او واجب است؟ ✅ جواب: اگر از ساير حوادث – به جز و - در وقت آن مطلع شود و نماز آيات را - هر چند بر اثر فراموشى - نخواند، بايد نماز آيات را به جا آورد اما اگر در وقت آن مطلع نشده و پس از فهميده‏، احتیاط واجب آن است که آن را به جا آورد. 🆔 @leader_ahkam 🆔 @smht11014
📚 شرایط امام جماعت 💠 سؤال: چه شرایطی را باید داشته باشد؟ ✅ جواب: امام جماعت بايد ، ، و حلال زاده و بنابر احتیاط، باشد، و نماز را صحیح بخواند و اگر مرد است هم مرد باشد. 🆔 @leader_ahkam 🆔 @smht11014
اللَّهُ يَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَنْ يَشَآءُ وَيَقْدِرُ ۚ وَفَرِحُوا بِالْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا فِي الْآخِرَةِ إِلَّا مَتَاعٌ خدا رزق را برای هر كس كه بخواهد، وسعت می‌دهد و برای هر كس كه بخواهد، تنگ می‌گیرد. و [آنان كه از حیات جاوید و پرنعمت آخرت بی‌خبرند] به زندگی زودگذر دنیا شادمان شدند، در حالی كه زندگی دنیا در برابر آخرت جز متاعی ناچیز نیست.
📚 سقط جنینِ بیمار 💠 سؤال: آیا صِرف تشخیص بیماری در جنین، مجوّز آن است؟ و در صورت سقط آن بر عهده چه کسی می آید؟ ✅ جواب: مجرد تشخیص بیماری جنین مجوز نیست و حرمت آن را از بین نمی برد، مگر در موارد بسیار خاص و بیماریهایی که نگهداری آن برای اطرافیان با مشقت زیاد و حرج همراه باشد، که در این صورت سقط جنین فقط قبل از جایز است، اما بنا بر احتیاط واجب، دیه آن باید پرداخت شود و دیه بر عهدۀ کسی است که عمل سقط را انجام می دهد. 🆔 @leader_ahkam 🆔 @smht11014
کارتان را برای خدا نکنید؛ برای خدا کار کنید! تفاوتش فقط همین اندازه است که ممکن است حسین علیه السلام در کربلا باشد، و من در حال کسب علم برای رضایت خدا ...! شهید سید مرتضی آوینی 🆔 @smht11014
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برخي گله مي‌كنند كه چرا حضرتعالي با اين كسالت جسمي، اين قدر براي مراسم وقت مي‌گذاريد و از اول تا آخر مجلس فاطميه و روضه را مي‌نشينيد آنها نمي دانند؛ من رزق سال كشور را در شب‌هاي فاطميه مي‌گيرم.» 🆔 @smht11014
: ❤️فرزندان آدم ابو البشر چگونه ازدواج کردند؟ پاسخ: ✅اوّلاً: در این زمینه میان مفسّران، اختلاف نظر است و اقوالی در این مورد مثل ازدواج فرزندان آدم در طبقه اوّل با حوریان بهشتی یا با جنّیان یا با افراد ذکور و اناث از نوع انسان‌های پیشین گفته شده است و هر کدام براى خود دلایلى از قرآن و روایات ذکر کرده اند. 1️⃣در آن زمان هنوز قانون تحریم ازدواج خواهر و برادر از طرف خداوند قرار داده نشده بود و چون راهى براى بقاى نسل بشر غیر از این راه نبود، از این جهت ازدواج آنان با یکدیگر صورت گرفته است؛ ناگفته پیداست که دستگاه قانونگذارى از آن خداست : «ان الحکم الا للّه: هر گونه حکم راجع به خداست»(سوره یوسف، آیه 40) چه اشکال دارد که بطور موقّت براى گروهى از راه ضرورت این گونه ازدواج در آن زمان بلامانع و مباح باشد و براى دیگران عموماً تحریم ابدى شود؟ طرفداران این نظریّه از ظواهر قرآن با این آیه براى خود دلیل مى آورند: «وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالا کَثِیراً وَ نِساءاً»؛ و از آن دو [آدم و حوا] مردان و زنان فراوانی در روى زمین منتشر ساخت.(سوره نساء، آیه 1)ظاهر این آیه مى گوید که نسل بشر فقط به وسیله این دو تن به وجود آمده است و اگر غیر از این دو در بقاى نسل او دخالت داشتند باید بفرماید «وبث منهما و من غیر هما» یعنى به وسیله این دو و غیر آنان... . چنان‌که در برخی از روایات هم به این مطلب، تصریح فرموده‌اند؛ از جمله روایتی از حضرت امام رضا(ع) که در پاسخ به همین سؤال،‌ نقل شده و ایشان فرموده‌اند: «حَمَلَتْ حَوَّاءُ هَابِیلَ وَ أُخْتاً لَهُ فِی بَطْنٍ ثُمَّ حَمَلَتْ فِی الْبَطْنِ الثَّانِی قَابِیلَ وَ أُخْتاً لَهُ فِی بَطْنٍ فَزَوَّجَ هَابِیلَ الَّتِی مَعَ قَابِیلَ وَ تَزَوَّجَ قَابِیلُ الَّتِی مَعَ هَابِیلَ» . اگر در اینجا سؤال و شبهه شود که چگونه محارم با هم ازدواج کرده‌اند؟ باید پاسخ دهیم که ازدواج محارم، تکویناً اشکال عقلی یا عرفی ندارد، بلکه تشریعاً حرام شده است و حکم تشریعی، تابع مفاسد و مصالحی است که زمام آن به دست شارع، یعنی خدای تعالی است و در آن زمان یا مانعی برای این امر وجود نداشته، یا اینکه مصالح و ضرورت‌ها، مقتضی چنین کاری برای یک بار بوده است. 2️⃣نظر دیگر آن است که چون ازدواج فرزندان آدم با یکدیگر ممکن نبود؛ زیرا ازدواج با محارم یک عمل قبیح و زشت است، فرزندان آدم با دخترانی از نژاد و نسل دیگر که در روی زمین بودند ازدواج کردند. بعدا که فرزندان آنها با هم پسر عمو شدند، زناشویی میان خود آنان صورت پذیرفت و این نظر را نیز بعضى از روایات تأیید مى کند،زیرا نسل آدم نخستین انسان روی زمین نبوده، بلکه پیش از آن نیز انسان هایی در زمین زندگی داشته اند. ⬅️حاصل این که: ممکن است گفته شود که پسران آدم با بقایاى انسانهاى پیشین که قبل از خلقت آدم و حوّا در روى زمین زندگى مى کردند، ازدواج کرده اند و از گفتگوى خدا با فرشتگان درباره آفرینش آدم در روى زمین استفاده مى شود که قبل از آدم و حوّا انسانهایى در روى زمین زندگى مى کردند و این حقیقت از روایات نیز استفاده مى شود. البته نظری سوم هم برخی مطرح نموده اند که به علت نبود اشخاصی که بتوانند با فرزندان آدم علیه السلام ازدواح نمایند عده ای از فرشتگان و جنیان به فرمان الهی به گونه ای به زمین هبوط نمودند که توانستند با هابیل و قابیل ازدواج کنند تا نسل بشر ادامه یابد. ✅ثانیاً: آنچه مسلّم است این است که بالأخره تکثیر نسل آدم چون به‌وسیله و در حضور پیامبر خدا بوده است، خلاف حقّ یعنی خلاف شرع و عقل در آن انجام نشده، لکن این‌که خصوصیّات مسأله به‌ شکل کامل روشن باشد،‌ این‌طور نیست و از این جهت هم برخی از مفسّران، این مسأله را جزء مرموزات و مشکلات دانسته‌اند. ✅ثالثاً: روشن شدن این مسأله، ثمره عملی خاصّی در بر ندارد. همین مقدار که نزد ما مسلّم است که امر خلاف حقّ و شرع و عقل انجام نشده کافی است و پرداختن به جزئیات مسأله که روشن هم نیست، ضرورتی به همراه ندارد، زیرا ثمره‌ خاصّی ندارد. 🆔 @smht11014
🏴عن رسول الله صلی الله علیه‌ و آله: يَا سَلْمَانُ حُبُّ فَاطِمَةَ يَنْفَعُ فِي مِائَةِ مَوْطِنٍ أَيْسَرُ تِلْكَ الْمَوَاطِنِ الْمَوْتُ وَ الْقَبْرُ وَ الْمِيزَانُ وَ الْمَحْشَرُ وَ الصِّرَاطُ وَ الْمُحَاسَبَةُ فَمَنْ رَضِيَتْ عَنْهُ ابْنَتِي فَاطِمَةُ رَضِيتُ عَنْهُ وَ مَنْ رَضِيتُ عَنْهُ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ وَ مَنْ غَضِبَتْ عَلَيْهِ فَاطِمَةُ غَضِبْتُ عَلَيْهِ وَ مَنْ غَضِبْتُ عَلَيْهِ غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ. ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ ⚫️پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: ای سلمان در صد جایگاه به حال انسان سودمند است که راحت‌ ترین آنها عبارت‌اند از: مرگ، قبر، میزان، سنجش، محشر، و پل صراط و حساب‌کشی؛ پس دخترم فاطمه از هر کس راضی باشد، من از او خشنود می‌شوم و هر کس من از او راضی شوم خدا از او خرسند خواهد بود. و هر کس فاطمه از او خشمگین باشد، من بر او خشم می‌کنم و هر کس من بر او خشم کنم، خداوند بر او غضب می‌کند. 📗بحارالانوار، ج۲۷، ص۱۱۶. 🆔 @smht11014