eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
3.2هزار دنبال‌کننده
874 عکس
240 ویدیو
109 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
⚠️ با احترام و مختصر چهارشنبه ای که گذشت، وقتی در حال نوشتن خبر حمایت حاج آقای میرباقری از یکی از نامزدها بودم، همه نگرانی ام این بود که اینکار من را به سخنگوی حاج آقا بدل نمی کند؟ و آیا من دوست دارم که این منصب را داشته باشم؟! آن شب متن را نوشتم، به امید اینکه بتوانم بعدا توضیح دهم که شخصی مثل حاج آقای میرباقری، با ابزارهای گسترده ای که برای ارتباط با جامعه دارد، نیازی به سخنگو ندارند و مخاطب نیز این را از من بپذیرد. من قریب به نیمی از عمر علمی ام را در دور و اطراف ایشان زندگی کردم و طبیعی است که گاهی حرفهایی از ایشان بشنوم که دیگران نمی شنوند، اما یکی از دلایلی که باعث طولانی شدن عمر این ارتباط شد، این بود که مطمئن شدم کسی که نمی تواند روی پای خودش بایستد و مستقل باشد، دور ایشان دوام نمی آورد. و دیدم که ایشان در خلوت کردن دور خود، از حلقه مریدان، مقام استادی دارند! من تربیت شده مکتب علمی و اخلاقی هستم که انسانها حق دارند مه مستقل باشند و برای همسن هم آموزش می بینند، نه برای مریدی و بله قربان گویی! و من این استقلال شخصیت را بیش از اینها دوستش دارم و به آن معتقد هستم و آن را به هیچ چیز نمی فروشیم! 🔆 از این پس باز هم تاکید می کنم که این صفحه حسین مهدیزاده است که نه سخنگوی کسی و نه عضو هیچ تشکل یا فرقه ای و نه مرید چشم و گوش بسته هیچ کسی! به اقتضای روزهایی که گذشت، سخنی را به جامعه منتقل کردم و شاید هیچ وقت دیگر این نقش را تکرار نکنم و لذا شما هم چنین توقعی از من نداشته باشید.... ✅ من در این صفحه، باز هم از چیزهایی که از حاج اقا یاد گرفته ام خواهم گذاشت، اما با امضای خودم و با هویت خودم که نه مقرر رسمی کسی است و نه سخنگو بین عیب و نقص کسی دیگر! چنانچه به غیر از این بنده را دنبال می کنید، ناامیدتان خواهم کرد... 🆔 @social_theory
این نقشه، سیستم عصبی کره زمین است که بشر ساخته است. کابل‌های فیبرنوری که قاره‌های مختلف را از بستر دریاها به هم متصل و باعث تبادل اطلاعات می‌شود. منابع غربی مدعی هستند که یک کشتی در باب المندب باعث قطع چهار کابل انتقال دیتا بین قاره‌ای شده و کارشناسان در تلاش هستند تا به هر شکل ممکن ترافیک را روی کابل‌های سالم منتقل کنند. باتوجه به اینکه غربی‌ها هیچ مدرک و مستندی برای متهم کردن ارتش یمن در حمله و قطع این کابل‌ها نداشته و ندارند، حالا کشتی را بهانه کرده‌اند. بدون شک هر اتفاقی برای این کابل‌ها افتاده باشد کار خود آنگلوساکسون‌ها است، همان کسانی که خط لوله گاز نورداستریم را قطع کردند اینجا هم نقش آفرین بودند. @syriankhabar
أَمْ حَسِبْتُمْ أَن تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَأْتِكُم مَّثَلُ الَّذِينَ خَلَوْا مِن قَبْلِكُم ۖ مَّسَّتْهُمُ الْبَأْسَاءُ وَالضَّرَّاءُ وَزُلْزِلُوا حَتَّىٰ يَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتَىٰ نَصْرُ اللَّهِ ۗ أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ آیا گمان کردید داخل بهشت مى شوید، بى آن که حوادثى همچون حوادث گذشتگان به شما برسد؟! همانان که سختى ها و زیان ها به آنها رسید، و آنچنان بى قرار شدند که پیامبر و افرادى که با او ایمان آورده بودند گفتند: «پس یارى خدا کى خواهد آمد؟!» ( در این لحظه به آنها گفته شد:) آگاه باشید، یارى خدا نزدیک است!
بسمه تعالی جناب حجت‌السلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور محترم باسلام و احترام، همان‌طور که مستحضرید جلسات شورای عالی کار با ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌منظور تعیین حداقل دستمزد کارگری سال آینده به‌زودی شروع خواهد شد. در این رابطه لازم دانستیم از باب النصیحة لائمة المسلمین، نکاتی را حضورتان یادآور شویم: 1- تورم‌های بالای سالیان اخیر و همچنین تورم مضاعف اقلام خوراکی و اجاره‌خانه در سه سال اخیر و در کنار آن، تخلف سال گذشته در تعیین افزایش کف دستمزد به‌میزان نصف تورم و حداقل معیشت، برای کارگران و خانواده‌های آنان، که بالغ بر 40 میلیون از جمعیت کشور را شامل می‌شوند، زندگی را بسیار دشوار ساخته است. فارغ از تمامی تبعات اجتماعی و سیاسی این کوچک‌شدن‌های پیاپی سفرة کارگران و کارمندان، بسیاری از اقتصاددانان بارها به صحت نداشتن اسطورة تورم‌زایی افزایش دستمزد اذعان کرده‌اند؛ حتی سرکوب مجدد دستمزد به وضعیت رکود-تورمی فعلی نیز دامن خواهد زد. جنابعالی و کارفرمایان بارها اشاره نموده‌اید که کار هست اما کارگر نیست؛ این اتفاق خوبی نیست که کارگر ایرانی برای گذران زندگی از کارهای تولیدی به خدماتی مانند تاکسی‌های اینترنتی پناه ببرد؛ آن هم درست زمانی که به بیان رهبر انقلاب «تولید ستون فقرات کشور و کارگران ستون فقرات تولید» هستند. این شیوه سیاست‌گذاری دولت سبب لطمة جدی به تولید و معیشت کارگران می‌شود. اشتباه بودن استدلال‌های مدیران دولتی مبنی بر عدم افزایش دستمزد مانند امکان افزایش شکایات، بیکاری و مسائلی از این جنس بارها هم به‌صورت علمی و هم تجربی اثبات شده است. بهترین دلیل آن هم تجربة موفق افزایش 57درصدی دستمزدها در سال 1401 است. بررسی‌های سازمان برنامه و بودجه نشان می‌دهد تمام تورم ناشی از دستمزد در آن سال حدود 4درصد بوده و از طرفی بیکاری کاهش و میزان بیمه‌پردازان واردشده به کار افزایش یافته است. تحقیقات و مقالات علمی در داخل و خارج کشور نیز موئد این مسئله است. 2- علی‌رغم تجربه موفق سال 1401 که سبب امید کارگران و مستضعفان به این دولت شده بود، متاسفانه تحلیل‌های اشتباه تیم دولت در سال گذشته و تصور تورم پایین، سبب شد با عقب‌نشینی از آن تجربة موفق دست به اشتباهی بزند که به کاهش ملموس سفرة کارگران انجامید. سال گذشته حداقل دریافتی در حالی حدود 7میلیون تومان تعیین شد که سبد معیشت به بیش از 13میلیون تومان رسیده بود. روا نیست که پس از 45 سال از انقلاب اسلامی در دولتی که شعارش حمایت از محرومان است حداقل حقوق و دستمزد، حتی کفاف حداقل‌های زندگی کارگران و کارمندان را ندهد. 3- «ارتقاء زندگی کارگر و اطمینان خاطرش به امنیت شغلی و چرخیدن راحت چرخ زندگی، باعث افزایش کیفیت کار و محصول می‌شود بنابراین، هر تلاشی برای ارتقاء زندگی کارگران، در واقع سرمایه‌گذاری برای سود بیشتر است» (دیدار اخیر رهبر انقلاب با کارگران) علاوه‌بر تاکیدات مکرر رهبر انقلاب بر لزوم توجه به معیشت کارگران، این موضوع در اسناد بالادستی و قوانین مجلس هم مورد تاکید قرار گرفته است. برای مثال مادة5 سیاست‌های کلی تامین اجتماعی به «حفظ قدرت خرید اقشار ضعیف جامعه از طریق متناسب‌سازی مزد شاغلین، مستمری بازنشستگان و مقرری بیکاران» تاکید کرده است. بنابر ماده 41 قانون کار نیز «شورای عالی کار همه ساله موظف است، میزان حداقل مزد کارگران را برای نقاط مختلف کشور و یا صنایع مختلف با توجه به معیارهای ذیل تعیین نماید: ۱- حداقل مزد کارگران با توجه به درصد تورمی که از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌شود. ۲- حداقل مزد بدون آن که مشخصات جسمی و روحی کارگران و ویژگی‌های کار محول شده را مورد توجه قرار دهد باید به اندازه‌ای باشد تا زندگی یک خانواده، که تعداد متوسط آن توسط مراجع رسمی اعلام می‌شود را تامین نماید». ماده 125 قانون خدمات کشوری نیز تاکید کرده که حقوق کارمندان «حداقل به اندازه نرخ تورم که هر ساله از سوی بانک مرکزی اعلام می‌گردد، افزایش می‌یابد». این‌ها نشان می‌دهد که عدم افزایش حقوق متناسب با تورم و حداقل معیشت و عدم رعایت حفظ قدرت خرید کارگران و کارمندان امری خلاف سیاست‌های کلی و قانون است. 4- درنهایت ممکن است این ادعا طرح شود که دولت نقش جدی در تعیین دستمزد ندارد و تنها یک ضلع از شورای عالی کار است؛ با این‌حال بر کسی پوشیده نیست که نقش تعیین کننده‌ در این شورا را دولت دارد. متاسفانه برخی مواضع وزیر محترم کار و رفاه اجتماعی (که از او انتظار حمایت از حقوق کارگران می‌رود) این نگرانی را تشدید کرده است که نماینده دولت در این شورا، به‌قدر کفایت مدافع حقوق کارگران و مستضعفان نباشد. بنابراین تقاضا داریم که حضرتعالی با اتخاذ موضعی روشن و قاطع در راستای عمل به اسناد بالادستی و حمایت حق کارگران و کارمندان، ضمن دفاع از عدالت و قانون، نظر خود را برای نمایندگان دولت در شورای عالی کار
به‌طور شفاف ابلاغ نمایید تا بهانه‌ای برای کوتاه آمدن از حقوق کارگران باقی نماند. امید است که با اهتمام حضرتعالی، این حق مستضعفان که ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی هستند به آن‌ها داده شود. والسلام علی من اتبع الهدی امضاکنندگان: محسن قنبریان (استاد حوزه و دانشگاه) سید علی موسوی (استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم) روح‌الله ایزدخواه (نماینده منتخب مجلس شورای اسلامی) میثم ظهوریان (نماینده منتخب مجلس شورای اسلامی) روح الله رشیدی (عضو شورای شهر تبریز) سعید شعرباف (شهردار سابق کرمان) علیرضا میرغفاری (عضو کانون انجمنهای صنفی کارگران ایران) علی کمیلی رقیه فاضل مسعود براتی مسعود ملکی محمدمهدی خالقی سعید خورشیدی مجتبی نامخواه مجتبی جهان تیغ امیر جلیلی‌نژاد حسین کمیلی پژمان عرب محمد اسکندری متین فارابی صادق کربلایی‌زاده علی اسکندری نداف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 چند خطی از مصاحبه حسین مهدیزاده با شماره اول مجله اقلیما: ——————- مجله تخصصی زن،‌ جنسیت و جامعه 📗 @Eqlima_Mag ——————-- اگر خوب به فرآیند خصوصی سازی و کاهش تصدی گری دولتی در ایران نگاه کنید، در ضمن این کار، جرأت نیروی انسانی نظام دیوانی ایران نیز بشدت کاهش یافته است! به شدت از بلندپروازی های نیروی انسانی دولتی کاسته شده! وقتی برای حرفهای مهم به ارکان مختلف حکمرانی داخلی ایران رجوع می شود و احیانا یک طرح قابل دفاع هم روی میز گذاشته می شود، نیروی انسانی دولت -دولت به معنای عام آن- جرأت ورود خط شکنانه به میدان را ندارد و شما را به سرمایه داران و کارآفرینان بازار ارجاع می دهد! بهانه این است که چون دولت حق تعریف کردن کار تصدی گرانه جدید را ندارد، کارها باید مردمی سازی شود، اما به جای مردم به بازار و سرمایه دار و کارآفرین بازاری ارجاع می شوی! اما وقتی به سراغ سرمایه داران و کارآفرینان می روی، به عینه اعتماد به نفس آنها و اینکه خودشان را رهبران پیشرفت و حرکت به سوی آینده ایران می دانند و دولت را فشل و ضعیف می بینی! یعنی اعتماد به نفس نظام دولتی ما برای ساخت نهادهای مورد نیاز و جدیدش عمیقاً پایین آمده و در مقابل نهاد بازار به شدت احساس اعتماد به نفس و خلاقیت و پویایی دارد! لذا شاید بتوان گفت که هر چقدر انقلاب اسلامی در بیرون مرزهای دولت، خلاق و بازی ساز است، ولی در درون دولتش، وارد هر بحرانی که می شود، درمانده و محافظه کارانه، برون سپارانه حرف می زند. 🆔 @social_Theory
شنبه یا پنجشنبه 💡 تاملی بر فهم زمان در حکمرانی فرهنگی ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🔍 بررسی پیامدهای لایحه تعطیلات آخر هفته 🔸 نشست حضوری 🗓 شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ⏱ ساعت ۱۴ الی ۱۸ 📍قـــــم ، بلوار نیایش سالن جلسات پژوهشکده باقرالعلوم (ع) 📌پخش از طریق: 🌐 www.skyroom.online/ch/pajooh/neshast 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
جناب آقای الکساندر دوگین عزیز احتراما از دعوت محبت آمیز شما برای شرکت در دومین همایش بین‌المللی نهضت جهان چند قطبی صمیمانه متشکرم و ازاین که به دلیل برخی ناهماهنگی ها نتوانستم در همایش حضور به هم برسانم عذرخواهی می‌کنم و بدین وسیله مقاله کوتاهی را که در آن همایش در ذیل محور «غرب پس از هژمونی. آیا می توان تمدن اروپا را نجات داد؟» قصد ارائه داشتم با عنوان « و آینده تمدن » تقدیم می‌کنم. حمید پارسانیا ۸/اسفند/۱۴۰۲ @parsania_net @HekmateFarhang
🎙فایل صوتی نشست: ❓شنبه یا پنجشنبه 💡 تاملی بر فهم زمان در حکمرانی فرهنگی ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🔍 بررسی پیامدهای لایحه تعطیلات آخر هفته 🎙ارائه اول: دکتر علی مومن آرانی جامعه شناس 🎙ارائه دوم: دکتر مهدی سلطانی عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (علیه السلام) 🎙ارائه سوم: خانم معصومه اسماعیلی مدیر گروه فلسفه و کلام دانشکده هدی 🎙ارائه چهارم: حجت الاسلام علی محمدی مدیر اندیشکده معنا 🎙ارائه پنجم: حجت الاسلام حسین مهدیزاده مسئول میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی 🎙ارائه ششم: دکتر علیرضا شفاه عضوشورای علمی موسسه علم و سیاست اشراق 🎙ارائه هفتم: خانم دکتر معصومه سادات سالک پژوهشگر مرکز پژوهشهای اسلامی معصومیه 🎙ارائه هشتم: دکتر علی سعیدی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه قم 🎙ارائه نهم: حجت الاسلام سید علی موسوی مدیر پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(علیه السلام) 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙فایل صوتی نشست: ❓شنبه یا پنجشنبه 💡 تاملی بر فهم زمان در حکمرانی فرهنگی ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🔍 بررسی پیامدهای لایحه تعطیلات آخر هفته ارائه پنجم: حجت الاسلام حسین مهدیزاده مسئول میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
✅امامت «قالب اجتماعی» ما با کیست؟ 📢مرحوم سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی 🚩جلسه 2صنعت/20-11-65 ❓... ممكن است كسي خيال كند كه ما ...[تکنولوژی ها را از غربی ها می گیریم و هرطور که خودمان خواستیم می سازیم و دیگر کاری به اصل غربی] آن نداريم. من عرض مي كنم كه اين ساختار و بافت نظام توليدتان اگر «هم نظام» با كفر شد نمي تواند منفعت تان «منفعت مشترك» و جهت تان «جهت مشترك» [با آنها]نباشد. 🔴شما در نظام پولي نمي شود بگوئيد من بانك ربوي درست مي كنم ولي رفتار پوليم هم جهت با رفتار بانك ربوي ـ مثلاً ـ افغانستان نباشد، بانك ربوي سوئيس نباشد، بانك ربوي لندن نباشد. بانک شما اگر بانك ربوي شد اگر «ساختار»ش، «كيفيت روابط»ش، «هم كيفيت» [با بانک ربوی آنها] شد خب «هم جهت» هم حركت مي كنيد! ❗️بعد ديگر اصلاً منع دارد که بگوئيد نمي خواهم با آنها «رابطه» داشته باشم! چرا رابطه نداشته باشيد؟ مي خواهم عرض كنم نه فقط می تواند با آنها به هماهنگی برسد، بلکه بايد با آنها رابطه داشته باشد! ‼️حتی یک قدم بالاتر! مجبوريد دنباله كسي كه در اين خصلت پيشرو است هم باشید! يعني اگر آمریکا رهبری در تکنولوژی تمركز گرائي در توليد را دارد،حتی اگر در بد بودن سر آمد عالم هم باشد، محبورید از او پیروی کنید! 💡این تعبیر در نهج البلاغه است که حضرت(ع) مي فرمايند: «علي لكلّ مأموم امام يقتدي به» هر مأمومي، يك رهبري دارد كه به او اقتدا می کند. یعنی ببينيد رفتارتان چه گونه است می فهمید امامتان چه كسي است! ⚠️حضرت(ع) نفرمودند که «علي لكلّ أمام مأموم» [یعنی هر پيشوايي پيرواني دارد] تا من بگویم درست است که دچار ضعف در مقابل دیگران هستیم اما پيرو علي بن ابيطالب ـ عليه الصلوه و السلام ـ هستيم؛ نه! در این حدیث حضرت(ع) می فرمایند نگاه عملت كن ببين چه قالبي به آن مي خورد، امامت ات به دست امامت اين قالب است.
قبل تر ها که این متن را آماده کرده بودم، نمی دانم چرا در عبارت نهج البلاغه، متوجه این غلط تایپیست نشده بودم که «علی» در «علی لکل ماموم امام» غلط است و باید «الا» باشد! امروز متوجه این غلط شدم و البته بعد از بازنشر مجدد متوجه شدم و بعد از رجوع دیدم که مرحوم استاد هم عبارت نهج البلاغه را هم نقل به مضمون کرده بودند. لذا اصل پست را اصلاح کردم اما اصلاح پست در بازنشر خودش را نشان نمی دهد. لذا اینجا نوشتم که دوستان برای اصلاح، به پست اصلی رجوع کنند. عبارت نهج البلاغه در نامه امیرالمومنین(ع) به عثمان بن حنیف است که میفرمایند: «الا و انّ لکلّ مأموم اماما، یقتدی به و یستضیءُ بنور علمه»؛ هر مأمومی امامی دارد که به او اقتدا میکند و از نور علم او استضائه میکند...
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد اسحاقی مناجاتی با لهجه و طراوت مازندرانی 🌹لینک دعوت https://eitaa.com/navacollection
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹ماه مبارک رمضان ۱۳۸۲ 🔸جلسه ۸ ✅ نکات بسیار مهم و ضروری پیرامون استجابت دعا 🆔 @hajaghafazelimedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از مسائل مهم در جامعه های متراکم مدرن این است که کالاهای عمومی را چه کسی تولید کند و به مردم بدهد. مثل درمان، راه، نیرو و... نظریه اول این بود که دولت خودش تولید کند و مردم از طریق مالیات عمومی یا قبوض عمومی هزینه آن را بدهند. بعد گفتند که اصلا چرا دولت تولید کند؟ بخش خصوصی تولید کند و بخش دولتی فقط کند.... معروف ترین نقد به این ایده آخر، همین اتفاقی است که در این کلیپ می بیند. بخش خصوصی کالای عمومی و استراتژیک را مثل فرش زیر پایش، یا آبلیموی توی قفسه مغازه اش، خودش می داند! و در دنیای جدید بنگاه دار، خودش ، است و این بنگاه است در مقابل به اسم ! که در اصل یا پاکدست بوده و اهل معامله نبوده و یا رشوه بگیر بوده و شکمش سیر نمی شده که دعوایشان شده! خلاصه بخش خصوصی خیلی گران تر است و قدرت و ثروت را یکجا می بلعد! آنچه به اسم خصوصی سازی نیروگاه ها و کارخانه های عظیم مواد اولیه یا مصارف عمومی می شنوید، در بطن خود این چالش عظیم را دارد. کسانی که در نظام حکمرانی این پیشنهاد را دادند، از اول هم از این مشکل خبرداشتند اما مجریان، وقتی دچار چالش کارمند بی مسئولیت و دغدغه و در نهای رشوه بگیر می شوند، چشمهایشان را می بندند و خصوص سازی (مولد سازی!) را امضا می کنند! نویسنده متن روی فیلم، گفته است که این مشکل است! نه برادر! این یک چرخه ترمیم ناپذیر در زیست جهان مدرن است! نهادسازی برای و پذیرش این اختلال بزرگ در او، در هیچ کجای دنیا یک درمان درست و حسابی که دست آخر همه طرفین، بصورت اخلاقی، جامعه پذیر بشوند ندارد! 🆔 @social_theory
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نکاتی درباره حکمرانی حجاب 1⃣ از 3⃣ واقعیت این است که بنده با فرآیندی که جریان مذهبی و انقلابی در ماجرای اصلاح حجاب دنبال می کند همدل نیستم. یعنی در عین اینکه بسیار نگران حجاب هستم و به اهمیت و تاثیر بی نظیر حجاب در بقای جامعه بر اساس روابط ایمانی، عمیقا معتقدم اما فکر می کنم روش موجود که می خواهد را با به جامعه بازگرداند، روشی کافی نیست و با نیروی عظیم اجتماعی که برای اجرای این قانون لازم است، اما کوهی است که متاسفانه در نهایت موش کوچکی میزاید و تمام! به همین دلیل، مثلا قانون تشدید مجازات بی حجابی که مجلس به دنبال آن رفت را ناقص می دانم یا مثلا استراتژی دکتر جمشیدی یا دیگران در دفاع از تشدید مجازات بی حجابی یا حمایت از امر به معروف پیشنهاد می کنند (با همه اخلاص ایشان) در مقابل آنچه در پیش روی ماست ناکافی می دانم. در حالی که معتقدم، ما توان تولید یک راهبرد همه جانبه تر را همین الان و بالفعل داریم! این گفتگو چناچه درست یادم باشد، 18تیرماه 1402 ضبط شده است. در اغاز این جلسه خلاصه ایده اثباتی که دنبال می کنم را ذیل اصطلاح دو وجهی و مهم توضیح دادم. این اصطلاح یکی از قدیمی ترین مباحث حکمی تاریخ اندیشه بشر است و در جهان اسلام و تشیع، قهرمان بلامنازع توجه به آن است. ما نباید از خیر حجاب بگذریم، اما کسانی که اضطرار حجاب را درک می کنند، حق ندارند کار را یکدستی بگیرند و نصفه و نیمه عمل کنند! 🆔 @social_theory