اگر شهید مطهری اکنون حضور داشت، بر چه مسئلهای تمرکز میکرد؟ (بخش دوم)
علامه طباطبایی به کانت توجه دارد اما شهید مطهری بهعلت حضور مارکسیستها در صحنه، بهجای کانت به مارکس میپردازد.
شهید مطهری عمدتاً در داخل ایران به میزانی که اندیشههای غرب می آید، با آن مواجه میشود. قرائتهایی که از مارکس میشود، قرائت تقی ارانی است که یک قرائت مارکسیسملنینیسم است که متعلق به حزب توده است و از این زاویه برخوردها انجام میشود.
در اینجا قرائت آلتوسری و هگلیان جوان را نداریم و بعدها در دههٔ ۵٠، فرانکفورتیها اولین بار است که وارد میشوند و شهید مطهری با آنها مواجه میشود. البته مواجههٔ با آنها از طریق شریعتی است. شریعتی که در دههٔ ۶۰ در فرانسه است و بحث «خویشتن» را مطرح میکند و به اینجا میآید. مطهری با این اندیشهها تعامل میکند و بحث «فطرت» را بیان میکند.
در واقع، در آن مقطع، غرب واردشدهٔ باواسطهٔ داخل ایران را میبینند و از موضع حکمت صدرایی با آن مواجه میشود و یک نوصدرایی است. اصلاً انتقال غرب در ایران مسئله ایجاد کرده است. مارکسیسم وارد شده و لوازم خود را بسط میدهد و نیرو جذب میکند.
در مقطع قبل مارکسیسم ندارید و مسئله آدمهای است که سرخابسفیدآب میکنند، دارالفنونیهایی که فلسفه غرب نمیفهمیدند و جاذبههای زندگی آن طرف را مشاهده میکردند و به آن طرف تشبه میورزیدند و (خاطرات صادق هدایت) فرزندانشان غربی میشدند. حل این مسئله مهم است.
محمد شاه اولین گروه را به غرب فرستاد. دستور داد آدمهای متدین را بفرستند که تحتتأثیر قرار نگیرند و بنویسند مرگ بر لامذهب و در همین حد بود. توجه نداشتند این نحوه از سبک زندگی در همهچیز خوابیده است؛ اما در این مقطع، مواجههٔ مستقیم با غرب پیدا کردهایم که به برخی مسائل آن اشاره شد.
همین مسائل در جهان اسلام هم منتقل شده است. یعنی ما در جهان اسلام پدیدهای بهنام نومعتزلی داریم. اولین مواجههٔ شهید مطهری با نومعتزلیان، با اقبال لاهوری و کسانی است که میخواهند برای نوعی عقلانیت مدرن تاریخچه بیابند یا تاریخچه ندارند و میآورند. بحثهای هرمنوتیک مفسرمحوری که میآید و آن زمان جدی نبود و فرهنگ جای همه امور را میگیرد و تفکر برساخته میشود. یعنی آنچه که در جهان مدرن است، میآید.
لایهٔ اولی که عرض شد، در زمان شهید مطهری حضور نداشت. یعنی متفکرین عرب در دهههای ۳٠ و ۴٠ و ۵٠، در فضای سنتی خویش بودند و اینکه اندیشههای غربی را پوشش دینی بدهند، تضعیف شده بود.
ناسیونالیسم، مارکسیسم و غیره خیلی صریح و عریان آمده بودند؛ اما بعد از خیزش فرهنگی دینی جهان اسلام، بخش قابلتوجهی از متفکرین عرب مانند حسن حنفی، جابری، ابوزید، آرگون در فضای اوجگرفتن بازگشت بهسوی حیات دینی، سعی میکنند با نوعی عقلانیت مدرن این فضا را تفسیر کنند.
بعد از پنجشش سال در دههٔ اول بعد از انقلاب ما، که جنگ بود، آنها مسائل فکری داشتند و تولید کردند. بعد وارد ایران شد و دقیقاً این مسائل، مسائل امروز شهید مطهری میشد. او نباید میرفت سراغ بحث حرکت اسفار؛ بلکه باید سراغ بخش اتحاد عاقل و معقول اسفار میآمد تا مسئلهٔ سوژه و ابژه را حل کند.
مشکل امروز مطهری بحث دفاع از عینیت و فهم حقیقت و نوکانتیها میشد و دیگر مارکسیستها نبود. چیزی که احساس میکرد در بحث اعتباریات علامه، قرائت نوکانتی شود که این امر دارد اتفاق میافتد و چالش جدی است و یک نوع خروج از حوزهٔ تفکر و بنیادهای فلسفی جهان اسلام دارد. شناسایی اینکه چالشهای جدی نظری سنت فلسفی امروز ما در چند دههٔ این قرنی که در آن هستیم، چیست.
#مرتضی_مطهری
@hparsania
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅آیا خسروخانها دروغ هستند و ماجرای آنها وهن مذهب است؟
در یکی چند روز اخیر شاهد ابراز تردید برخی اساتید حوزه های علمیه در مقابل صحت نقل داستان هدایت فردی به اسم خسروخان در مناجات خوانی رمضانی آقای محمود کریمی، بودیم و اینکه شاید در شرایط کنونی علمی و دانشی در صورت درستی این ماجرا، نقل آن وهن مذهب و اهلبیت باشد.
یکی از مسائل تاریخی الهیاتی و کلامی شیعیان در طول همه این ۱۴ قرن همراهی با دستگاه اهلبیت، همین باب هدایتی است که دستگاه الهیاتی|فقهی ما به آن پشت می کند اما به تواتر و با سندهای حسی و قرین به حس، مدام تکرار می شود.
برای شناخت واقعی بودن و مداوم بودن این نوع از تجربه های هدایتی در میان همسایگان ناهمراه اولیاء الهی، کافی است انسان مدتی در یکی از اماکن مقدسه، اقامت گزیند تا با چشم خود، آمد و رفت این غریبه هایی که حالا تجربه ای متفاوت را به دوش می کشند را ملاقات کند و حیرت و تلاش آنها برای نزدیک شدن با صاحب این هدایت را که گاها با سالها تلاش و ممارست همراه است را با چشم خودش ببیند
متن کامل در :
@teghtesadi
✅آیا خسروخانها دروغ هستند و ماجرای آنها وهن مذهب است؟
در یکی چند روز اخیر شاهد ابراز تردید برخی اساتید حوزه های علمیه در مقابل صحت نقل داستان هدایت فردی به اسم خسروخان در مناجات خوانی رمضانی آقای محمود کریمی، بودیم و اینکه شاید در شرایط کنونی علمی و دانشی در صورت درستی این ماجرا، نقل آن وهن مذهب و اهلبیت باشد.
یکی از مسائل تاریخی الهیاتی و کلامی شیعیان در طول همه این ۱۴ قرن همراهی با دستگاه اهلبیت، همین باب هدایتی است که دستگاه الهیاتی|فقهی ما به آن پشت می کند اما به تواتر و با سندهای حسی و قرین به حس، مدام تکرار می شود.
برای شناخت واقعی بودن و مداوم بودن این نوع از تجربه های هدایتی در میان همسایگان ناهمراه اولیاء الهی، کافی است انسان مدتی در یکی از اماکن مقدسه، اقامت گزیند تا با چشم خود، آمد و رفت این غریبه هایی که حالا تجربه ای متفاوت را به دوش می کشند را ملاقات کند و حیرت و تلاش آنها برای نزدیک شدن با صاحب این هدایت را که گاها با سالها تلاش و ممارست همراه است را با چشم خودش ببیند.
مداحان و خطیبان در طول تاریخ توسل و زیارت و مجلس داری اهلبیت، از آن حیث که با بعد عاطفی ارتباط با اولیاء الهی طرف بوده اند، همواره قصه هایی از این نحوه مواجهه با نور هدایت را نقل کرده اند، اما از آنجایی که آنها نهادسازی علمی برای تجربه های دینی اما خارج از نهاد متعارف علم دینی را بلد نبوده اند. نتوانسته اند این مجموعه گزارشهای بی شمار و متواتر و حسی را به یک پرسش آکادمیک دین پژوهی تبدیل کنند و شوربختانه دین پژوهان نیز از تبدیل کردن این حجم وسیع از گزارش های نامتعارف هدایتی، به یک پرسش زنده علمی سرباز زده اند.
اعتبارسنجی این دست گزارش ها -حتی اگر داستان گزارش شده توسط اقای محمود کریمی کمی هم چاشنی اضافی احساس و درام داشته باشد- کاری چندان دشواری نیست و خسروخان هایی که در دنیای سیاه و زمینی خود و در محدوده جهان معنایی غیر دینی خود، تجربه ای نورانی را تلقی میکنند، اصلا «دروغ» و «اوهام» و با «مدخلیت خیال» نیستند، بلکه این دستگاه الهیاتی و فقهی ماست که متهم به این است که مفهوم «هدایت» را بدون پرداختن به این اجزاء قطعی، صورت بندی کرده است، تا جایی که فقیهی که در کلاس درس معاملات، به راحتی و در همان جلسه اول، حکم به حلیت عقود و بازارهای نوظهور مالی در غرب می دهد، احساس می کند این نوع هدایت گمگشتگان در وادی نفس پرستی، وهن نظریه هدایت دینی است و «در شرایط کنونی از نظر علم و دانش مستمعین» باعث «تمسخر مقدسات» است و «آیا هدایت کردن آن آقا راه معقول و مناسب دیگری نداشت؟».
نهاد علمی الهیات و فقه -و کلا دین پژوهی- ما باید پاسخ دهد که چرا دست از تجمیع و صورت بندی این واقعه در قالب یک سوال واضح علمی و دارای قرائن معتبر علمی -در عین قطعیت شهودی و حسی آن در واقعیت خارجی- برداشته است و در نهایت چرا اهلبیت، اینگونه ولایت و هدایت را عملا مرتکب می شوند؟ دین پژوهی باید از خود بپرسد که چرا یک واقعه اینچنینی استمرار زمانی دارد اما او در نظریه هدایت و ولایت دینی آن را غیر علمی و وهن و ناملائم با ذائقه مکتب و مذهب و شریعت می یابد؟ چرا اولیاء تاریخی دین، با این همسایگان منکرٍ طریق نورانیت و دینداری چنین می کنند و آنها را میان مردم انگشت نما می کنند؟
بی گمان، جا دارد که بعد از هزار سال گفتگو از شبه های یهودی و دهری و عامی در الهیات و فقه، بخشی از نهاد دین پژوهی را به بازاندیشی در این واقعیت های غیر قابل انکار اما درون مکتبی اختصاص داد و این اضلاع مغفول دین را از حاشیه به متن پروژه های علمی حوزه آورد، شاید به این طریق، برخی از شبهه های وارد به فرهنگ مذهبِ که نهاد علم و در مقام بازتولید علمی مذهب آن را ایجاد کرده هم حل شود.
@teghtesadi
هدایت شده از جشنواره مردمی فیلم عمار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند «شورش علیه سازندگی» منتشر شد
💢 «شورش علیه سازندگی» نگاهی دارد به شورشهای اجتماعی در شهرهای مشهد و اسلامشهر در دهه ۷۰ شمسی. در این مستند سعی شده است در گفت و گو با نزدیکان، یاران، کارشناسان، مخالفان و منتقدان مرحوم آیتالله هاشمیرفسنجانی روایتی بدون روتوش از دوران سازندگی را بیان شود.
📥 دانلود و تماشا در عماریار:
https://b2n.ir/623478
✅ @AmmarFest
هدایت شده از عقلنوشتههای انقلابی
💢فرصتی باورنکردنی برای خواندن💢
لینک مطالعه و دانلود رایگان کتابهای الکترونیکی دانشگاه تهران 👇
https://ketaabonline.com
هدایت شده از جشنواره مردمی فیلم عمار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند «شورش علیه سازندگی» منتشر شد
💢 «شورش علیه سازندگی» نگاهی دارد به شورشهای اجتماعی در شهرهای مشهد و اسلامشهر در دهه ۷۰ شمسی. در این مستند سعی شده است در گفت و گو با نزدیکان، یاران، کارشناسان، مخالفان و منتقدان مرحوم آیتالله هاشمیرفسنجانی روایتی بدون روتوش از دوران سازندگی را بیان شود.
📥 دانلود و تماشا در عماریار:
https://b2n.ir/623478
✅ @AmmarFest
هدایت شده از محمدجواد توکلی- یادداشتهای اقتصادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦ #کلیپ عالی درباره «خلق پول» یا «جعل پول»، بزرگترین ظلم بانکها نسبت به عموم مردم در ایران و جهان؛ در این کلیپ ارتباط #خلق_پول و تورم فزاینده و دلالیهای حرام بانکها را درخواهید یافت؛همچنین دلیل ایجاد اختلاف طبقاتی وظلم به اکثر مردم توسط #بانکداران
♦ از نظر ما باید سیستم خلق پول بانکهای خصوصی صد در صد متوقف شود که بانک مرکزی همچین قدرتی را دارد قانوناً و عرفاً. و البته کل سیستم خلق پول در بانکهای دولتی نیز... والا ظلم سیستماتیک #اقتصاد_لیبرال و #سرمایهداری، روز به ورز خون مردم را در شیشه خواهد کرد و ثروتمندان بانکدار و #شبکه را قلدرتر کرده و تورم ناشی از خلق پول را به مردم تحمیل خواهد کرد...
🔶 بگذریم که بسیاری ازمتخصصین اقتصاد واسلام از اساس باسیستم بانک خصوصی و خلق پول بدینوجه مخالفند. خدا رحمت کند امثال #شهیدبهشتی وبزرگان کشور که با چنین بانکداری مخالف بوده وهستند؛ اساتیدی چون #مسعود_درخشان و #پرویز_داوودی و... ولی متاسفانه #نظام_آموزش_اقتصاد درکشور ما به دست مقلدین غرب و ازخودبیگانگانی است که سر در... غرب دارند.
منبع كليپ: کانال تلگرامی Today_Money
@eqmoq2
با_تفکر_حوزوی _نمی_توان_ماهیت_عالم_جدید_را_شناخت_.pdf
632.3K
این یادداشت شفاهی، گفتاری است از شهید سیدمرتضی آوینی که حدود سال ۱۷۳۱ در جمعی از علاقمندان ایده ها و دیدگاه ها و تجربه های او بیان شده است. او ضمن طرح سوالاتی درباره نسبت مذهب و هنر مدرن، به آسیب شناسی خوانش های مسلط از دین میپردازد و اندیشه حوزوی را در شناخت دین و عالم جدید ناکارآمد معرفی می کند.
هدایت شده از مدرسه اقتصاد
⭕️ مردم با درگیر شدن با #بازار_سهام حامی گفتمان امنیت سرمایه می شوند/ گفتمان امنیت سرمایه به دنبال تبدیل ایران به کشوری "نرمال" با هنجارهای مورد انتظار نظام بینالملل است
✍️ امیر تفرشی نوشت: با آزادسازی #سهام_عدالت، ۵۰ میلیون نفر از آحاد مردم که جزء ضعیفترین طبقات اجتماعی هستند وارد بورس میشوند و یا به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در بازار سهام منتفع یا متضرر خواهند شد. گفتمان امنیت سرمایه آیندۀ خود و جمهوری اسلامی را اینگونه طراحی میکند.
🔹زمانی که طیف گستردهای از مردم به صورت مستقیم و لحظهای از بازار سهام منتفع یا متضرر شوند، همۀ آنها حامی گفتمان امنیت سرمایه خواهند شد.
🔹گفتمان امنیت سرمایه به دنبال تبدیل ایران به کشوری "نرمال" با هنجارهای مورد انتظار نظام بینالملل است.
🔹با درگیر شدن آحاد مردم در سازوکارهای بازار سهام، مطالبۀ مردمیِ مبارزه با فساد با خواستِ عمومیِ مخاطرهزدایی از بورس جایگزین خواهد شد.
🔹لازمۀ این مخاطرهزدایی، «انعطاف در داخل» و «نرمش در خارج» خواهد بود.
🔹در ایرانِ فردا، بنا بر اقتضائاتِ امنیت سرمایه و خواستِ آحاد مردمی که به گروگانِ بورس و بازار سهام درآمدهاند، تنها کسانی صلاحیت حکمرانی خواهند داشت که متعهد به حفظ صلح و گفتگوی داخلی و خارجی باشند./ صفحه توییتری امیر تفرشی
#بورس #بورس_بازی #امنیت_اقتصادی #امنیت_سرمایه #مذاکره
@SchoolofEconomics
شذرات المعارف - محمدعلی شاه آبادی.pdf
6.34M
کتاب شذرات المعارف
مرحوم آیت الله شاه آبادی
هدایت شده از علوم انسانی اسلامی
▫️متن کامل بیش از ۴۱ هزار پایاننامه ارشد و رساله دکتری روی وب سایت کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران قرار گرفت.
https://b2n.ir/833245
♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️
@OlomEnsaniEslami
https://www.mashreghnews.ir/news/1078240/از-لواسان-به-جماران-بازگردید
نوشته دکتر مصباح باقری را هم بخوانید.....
@teghtesadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم کوتاه اسکورسیزی از قرنطینه
@satliyat
4_5947224099326527193.pdf
373.5K
🔸 فهرست کتاب های نشر نهادگرا؛ بهار ۱۳۹۹
🔸ده درصد تخفیف تهیه کتاب از کانال نشر نهادگرا
@nashr_nahadgara
@nahadgara_admin
در تلگرام
هدایت شده از کانون غرب شناسی و اندیشۀاسلامی
فقه نظام ولایی و روش شناسی آن در محققان فقه رسانه .mp3
45.74M
#بشنوید
🔰 سخنرانی استاد عبدالحسین خسروپناه با موضوع فقه نظام ولایی و روششناسی آن
🔻 در جمع محققان فقه رسانه موسسه پردیس حکمت
📆 ۲۲ خرداد ۹۹
🆔 @khosropanah_ir
✅ تقدیر #آیت_الله_خامنه_ای از #ستاد_حوزوی_سند_الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
پس از ارائه گزارش نتیجه اولیه فعالیت ستاد حوزوی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، رهبر انقلاب در دو نامه جداگانه به آیت الله اعرافی و دکتر واعظ زاده، از ستاد مزبور تقدیر و تشکر و سفارش مؤکد به همکاری با آن نموده اند.
نشست مدیران ستاد حوزوی سند الگوی
اسلامی ایرانی پیشرفت:
لینک نشست خبری https://b2n.ir/243431
لینک تصاویر نشست خبری https://b2n.ir/424732
لینک کلیپ نشست خبری https://b2n.ir/270585
هدایت شده از محمد عالمزاده نوری
✅ خلاصه ای از نظریه آیت الله حائری شیرازی پیرامون روش تخلص از ربا و تورم در اقتصاد ایران در دو جزوه فوق بصورت شده است.
در جزوه اول (پول رایج جهانی و احیای پول اسلام) به ایرادات ساختاری پول رایج می پردازند و در جزوه دوم (در اسلام پول نباید کار بکند) راهکار پیشنهادی خودشان را ارائه می دهند.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸راهکار عملی تخلص از ربا و تأسیس پول اسلامی🔸
📌 همه می دانند تا مدتی قبل، محضرها قبول نمی کردند که طلا، صداق و مهریه واقع شود و عقدی که بر روی مقداری طلا بعنوان صداق منعقد شده، باطل است. وقتی چرایی قضیه رو سوال می کردند محضرها می گفتند: اقایان [مراجع] می گویند: طلا در بازار هر روزی قیمتی دارد. پس وضع و قیمتش مشخص نیست؛ طلا را قیمت کنید و پول رایج معادل آن را صداق قرار دهید. حال وقتی می گوییم روی اسکناس نوشته شود: «در مقابل این اسکناس مقدار مشخصی از طلا، کالا پرداخت می شود، مثلا سه گرم و ثلث گرم طلا در مقابل آن کالا پرداخت می شود»، دراینجا چند نکته فهمیده می شود:
1. اینکه پشتوانه اسکناس کالا است و طلا نیست. چون نگفتیم در مقابل اسکناس، طلا پرداخت می کنیم.
2. علت اینکه باید مقدار کالایی معادل اسکناس مشخص باشد، برای آن است که کالا مجهول نباشد و گرنه معامله با اسکناسی که مشخص نیست چقدر کالا در تعهد اوست، باطل است؛ چون غرری است.
3. تمام پولهای رایج جهانی، پشتوانه تولید ناخالص ملی دارد و مقدار آنچه در مقابل اسکناس از این پشتوانه قرار می گیرد مجهول است. تعجب اینجاست پولی که ارزشش مجهول است، واحد اندازه گیری ارزشها شده است؛ مثل آنکه عربستان متولی حقوق بشر باشد!
📌 پول اسلام «مال» است؛ اما پول رایج جهانی مال نیست بلکه «اعتبار» است. قرض بی بهره در پولی که مال است میسر است. پولی که اعتبار است امکان قرض بدون بهره در آن نیست؛ چون وقتی از اعتبار کم می شود از مالیّت کم شده است و به قرض دهنده ظلم شده است. ولی وقتی پول، مال باشد اگرچه آن مال در بازار گران تر یا ارزان تر شده باشد، از مالیّت کم نشده است. اگر مالی را ده ساله و صد ساله و بیشتر قرض دهید نیز از مالیت کم نمی شود. صد سال قبل یک تن برنج قرض کرده اید و امسال پس می دهید؛ نه به شما ظلم شده است و نه به طرف مقابل. قرآن می گوید: «لکم رئوس اموالکم لا تظلمون و لا تظلمون». چون این برنج، مال است، در طی این صد سال فرق نکرده است.
📌 ما نمی گوییم [الزاماً] پشتوانه ی پول، طلا باشد؛ ما می گوییم پشتوانه ی پول، کالا باشد، اما مقدار پشتوانه کالا با طلا وزن شود. وقتی مقدار کالای پشتوانه را روی پول ننوشته اید، پول مال نمی شود بلکه اعتبار است. ولی وقتی روی پول، مقدار پشتوانه کالا را می نویسید، پول، کالا می شود. شما در مقابل اسکناس، کالا تعهد کرده اید، اما مقدار کالا را با طلا مشخص می کنید. طلا پشتوانه ی پول اسلامی نیست. طلا، سنگ وزنه است نه پشتوانه. لذا لازم نیست به اندازه اسکناس، طلا در خزانه انبار کنیم. لازم نیست اگر کسی اسکناس آورد طلا دریافت کند. به او می گویید ما تعهد کرده ایم به این اندازه طلا به شما کالا بدهیم.
📌 اگر شما بخواهید دینار اسلام را احیاء کنید، روی پول این جمله را می نویسید: «ما در مقابل این اسکناس، به مراجعه کننده، به اندازه ارزش سه گرم و سه دهم گرم طلا، کالا می دهیم». در این صورت اسکناس شما دینار است. هزار دینار به کسی قرض می دهید و او ده سال دیگر هزار دینار می دهد. این می شود قرض الحسنه. اما حجم اسکناسِ مُجاز، به اندازه تولید ناخالص ملی شما است. دارایی کشور را بر ارزش اسکناس تقسیم می کنیم تا حجم اسکناس مجاز مشخص شود.
📌 چه بانک ها تعطیل شود و این پول رایج، از گردش خارج شده باشد، چه نشده باشد، شما می توانید کارتان را شروع کنید. اعلام کنید مقدار کالای مورد تعهد در اسکناس، به قیمت طلای رایج جهانی اندازه گیری می شود. اینکه تاکید می کنم طلای رایج جهانی، برای آن است که پول، قدرت بین المللی پیدا کند و پولِ بین الملل اسلام باشد. بانک مرکزی متولی پول ملی است، شما می توانید متولی پول بین المللی باشید. منتهی پول بین المللی شما، به تدریج پول ملی بانک مرکزی را بدون هیچ زحمتی خارج از گردش می کند. شما طرح جنگتان را به دانشگاه های جنگ عالم و حتی وابسته های نظامی عالم عرضه نکردید. اگر کرده بودید به شما می خندیدند و شما را دست می انداختند. آنها وقتی «خروجی» را دیدند سر تعظیم فرود می آورند. در مسئله پول هم همین اتفاق می افتد، منتظر نظر موافق آنها نباشید.
والسلام
محی الدین حائری شیرازی
06/06/1396
@haerishirazi
هدایت شده از سطلیات
پیام همراه یک بیمار کرونایی در ملایر:
👇
سلام صبخیر
من دو سه روزه بیمارستان پیش مامانم. ملایر.
اینجا اصلا خیرین کاری براشون نمیکنن،ازلحاظ لباس وغیره، برای پرسنل! فسارسنجاشونم داغونه ماسک N95 کمبود دارن یا بعضی وقتها اصلا ندارن.
خیرین و جهادی ها، همه تو قمو تهران جمع میشن، در حالیکه شهرهای دورافتاده هم کمک میخوان!
به نظرمن البته دهه کرامت بهترین موقعیت برای این کارهست اگه بشه انجام بدیم. چون دید مردم نسبت به قم با بحث کرونا خیلی تغییرکرده
پی نوشت: ظاهراً در شهرستان ها چون نیروی جهادی نیست اجازه میدهند که فرزندان بیمار به بیمارستان بروند.
پی نوشت دوم اگر کاری از دستتان بر می آید با این آیدی تماس بگیرید
@ho_MAH
@satliyat
هدایت شده از محمد
در شرایط کرونا پویشی شکل گرفته برای پژوهشگران و کسانی که مشغول نوشتن پایان نامه هستند
دسترسی آزاد داده شده به تمام اطلاعات و پایان نامه هایی که مورد نیاز هست
سایت های مهم و ضروری برای دانشجویان و پژوهشگران
1. ieeexplore.ieee.org
2. acm.org
3. link.springer.com
4. wiley.com
5. sciencedirect.com
6. acs.org
7. aiaa.org
8. aip.org
9. ajpe.org
10. aps.org
11. ascelibrary.org
12. asm.org
13. asme.org
14. bioone.org
15. birpublications.org
16. bmj.com
18. emeraldinsight.com
19. geoscienceworld.org
20. icevirtuallibrary.com
21. informahealthcare.com
22. informs.org
23. ingentaconnect.com
24. iop.org
25. jamanetwork.com
26. joponline.org
27. jstor.org
28. mitpressjournals.org
29. nature.com
30. nrcresearchpress.com
31. oxfordjournals.org
32. royalsocietypublishing.org
33. rsc.org
34. rubberchemtechnol.org
35. sagepub.com
36. scientific.net
37. spiedigitallibrary.org
38. springermaterials.com
39. tandfonline.com
40. theiet.org
💠معرفی سایت هایی جهت دانلود رایگان کتاب
🔺www.ketabnak.com
🔺www.urbanity.ir
🔺www.98ia.com
🔺www.takbook.com
🔺www.irpdf.com
🔺www.parsbook.org
🔺www.irebooks.com
🔺www.farsibooks.ir
🔺www.ketabesabz.com
🔺www.readbook.ir
💠سایتهای مهم علمی،پژوهشی
🔺www.digitallibraryplus.com
🔺www.daneshyar.net
💠بانک های اطلاعاتی
🔺www.umi.com/pqdauto
🔺www.search.ebscohost.com
🔺www.sciencedirect.com
🔺www.emeraldinsight.com
🔺www.online.sagepub.com
🔺www.springerlink.com
🔺www.scopus.com
🔺http://apps.isiknowledge.com
🔺www.anjoman.urbanity.ir
💠پایان نامه های داخلی و خارجی
🔺www.irandoc.ac.ir
🔺www.urbanity.ir
🔺www.umi.com/pgdauto
🔺www.mhrn.net
🔺www.theses.org
💠مقالات فارسی
🔺www.urbanity.ir
🔺www.shahrsaz.ir
🔺www.magiran.com
🔺www.civilica.com
🔺www.sid.ir
💠کتابخانه ملی ایران، آمریکا و انگلیس
🔺www.nlai.ir
🔺www.loc.gov
🔺www.bl.uk
💠دسترسی آزاد روانشناسی و آموزش و پرورش:
🔺http://eric.ed.gov
💠اطلاعات عمومی کشورها:
🔺www.worldatlas.com
💠مقالات رایگان کتابداری و اطلاع رسانی:
🔺www.infolibrarian.com
💠آرشیو مقالات از سال ۱۹۹۸
🔺www.findarticles.com
💠کتابخانه الکترونیک
🔺www.digital.library.upenn.edu/books
💠رایانه و بانکهای اطلاعاتی فارس:
🔺www.srco.ir
💠دانشنامه آزاد اینترنتی:
🔺www.wikipedia.org
💠دسترسي به متن
کامل پايان نامه هاي 435 دانشگاه
از24 کشور اروپايي:
🔺http://www.dart-europe.eu/basic-search.php
💠دسترسي رايگان به بانک مقالات
دانشگاه کاليفرنيا:
🔺http://escholarship.org/
💠دسترسي رايگان به بانک مقالات
دانشگاه TENNESSEE:
🔺http://www.lib.utk.edu:90/cgi-perl/dbBro...i?help=148
💠دسترسي رايگان به 1,550,632 مقاله ي دانشگاهي:
🔺http://www.oalib.com/
💠دسترسي به پايان نامه هاي
الکترونيکي دانشگاه ناتينگهام:
🔺http://etheses.nottingham.ac.uk/
💠دسترسي رايگان به کتاب ها و ژورنال
هاي سايت In Tech:
🔺http://www.intechopen.com/
💠دسترسي رايگان به مقالات علمي ،
دانشگاه McGill :
🔺http://digitool.library.mcgill.ca/R
💠دسترسي رايگان به مقالات علمي،
مقالات 1753 ژورنال- دانشگاه
استنفورد:
🔺http://highwire.stanford.edu/
💠دسترسي به مقالات و متون علمي
پايگاه Proceeding of the National Academy of Sciences ايالت متحده ي آمريکا:
🔺http://www.pnas.org
هدایت شده از محمد امین ابوالحسنی
صوت شنیدنی شهید بهشتی.mp3
24.02M
بسم الله
صوتی بسیار شنیدنی از آیتالله شهید بهشتی این بحث در جمع طلاب و اساتید مدرسه حقانی در سال 1356 ایراد شده است.
در ابتدا شهید بهشتی به این پرسش پاسخ میدهد که طلبه در حال حاضر چه وظیفهای دارد؟ و به سوی چه آیندهای باید گام بردارد؟
ایشان در این بخش از چیستی علوم انسانی متعارف و نسبت آن با علوم اسلامی میگوید و لیست مفصلی از نیازمندیهای طلبهی آن روز ارائه میدهد.
.
شهید بهشتی:
با خدای خویش میثاق بستهایم که آنچه تاکنون در این زمینه به دست آوردهایم، با خلوص و صفای کامل در اختیار دنبالکنندگان و همراهان جوان این راه بگذاریم.
اگر امکاناتی داریم، میگذاریم در اختیار آن عاشقها، نه در اختیار آن نِقنِقزنها! عاشق که اینقدر نق نمیزند. عاشق که اینقدر آفتاب و سایه نمیکند. عاشق که اینقدر پرتوقع نمیشود.
{برنامهها} حسابشده است، منتها اگر به ذائقه برخی خوش نمیآید: یا به سلیقه ما هم خوش نمیآید، ولی جایگزین بهتری پیدا نکردهایم؛ یا به سلیقه ما به عنوان پیشروی آگاه خوب میآید، به سلیقه خام شما خوب نمیآید؛ این دیکتاتوری نیست، این قاطعیت است. مدیریت بیقاطعیت صنار نمیارزد.
دهها رشته نو در انتظار شماهاست، اما شمای ساختهشده، نه شمای خودسر. شمای عاشق، نه شمای نازکنارنجی. شمای تلاشگر تنبهزحمتده.
🔹متن کامل این صوت را در لینک زیر بخوانید: 👇
https://www.isna.ir/news/95100100361/
@sheykhAmin
سیدجواد نقوی: طی دهههای گذشته، تکنولوژیهای ارتباطات و اطلاعات یعنی ICT مبتنی بر شبکه جهانی اینترنت در حال تولید امکانات و ابزارهای جدیدی در حوزه حکمرانی هستند که به نظر میرسد این ابزارهای جدید، ماهیت رفتار حکمرانی، طبقه حکمران و یا حتی نظریات حکمرانی را دستخوش تحول کردهاند. در طول چند ماه اخیر پس از بیماری کرونا و با ارجاع مکرر مردم به استفاده از خدمات دولتی و عمومی از طریق شبکههای اینترنتی و تکنولوژیهای ارتباطی و اطلاعاتی این سوال به شکل بارزتری در اذهان شکل گرفته است که آیا این تحولات در حال رسیدن به مرحله بلوغ و عمومی شدن بوده و ما کم کم در حال ورود به دوره حکمرانی فضای مجازی هستیم یا خیر؟ موضوعی که مبنای گفت و گوی ما با حجتالاسلام حسین مهدیزاده، پژوهشگر فقه حکومتی و مسئول میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم قرار گرفته و باوی درباره موضع انقلاب اسلامی نسبت به تحولات تکنولوژیکی که در حوزه حکمرانی در حال وقوع است را بررسی کردهایم
https://www.mehrnews.com/news/4931235/%D9%86%D8%B3%D8%A8%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%DA%A9%D9%86%DB%8C%DA%A9-%D9%88-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D9%86%DB%8C%D8%AA%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA