پیام و درخواست تحلیلی یکی از دوستان:👇
یه سوال از دوستان دارم
تحلیلتون با مدل «روحانی-جهانگیری» توسط «لاریجانی-ظریف» برای انتخابات ۱۴۰۰ چیه؟
صحبتهایی که داره می شه ظاهرا اون سمت با این ترکیب بناست بیاد برای انتخابات
البته مقدار زیادی هم به روی کار آمدن جو بایدن و کارهای نمایشیش در خصوص برجام بستگی داره این ترکیب
چقدر احتمال می دید بتونن با این ترکیب موفق بشن؟
لاریجانی به شدت تو لایه نخبگان و سیاستمدارا طرفدار داره و راحت می تونه حمایت کثیری از آنها را به خودش جلب کنه
ظریف هم می شه گفت محبوب ترین فرد دولت فعلی و دارای بدنه اجتماعی قابل توجهی است. البته برجام ریزش ایجاد کرده ولی هنوز در میان نسل جوان اصلاحاتیا و ... ظریف جایگاه محبوبی داره.
اگه جو بایدن رای بیاره و یه حرکتهای نمایشی و مقطعی در خصوص برجام انجام بده
محبوبیت ظریف عمیق تر هم میشه
@teghtesadi
هدایت شده از حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
#اندیشه_مرحوم_علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی
🔰 تعریف عدالت در دو دستگاه استکباری و الهی
💠استكبار سعي دارد مفهوم #عدالت را به #تعادل تعريف كند تا #تعادل را هم بر اساس استكبار، بگويد هيچ موازنه ي ديگري نمي تواند رشد و توسعه و تحويل دهد. بنابراين اخلاق و ارزش بايد تابع شود. اين حرف استكبار است.
لكن شما مي گوييد #عدالت، نمي گوييد تعادل. كلمهی #عدالت ارزشي است و #اخلاق را در آن اصل قرار مي دهيم. #تعادل و موازنه، كلمه ي «فني» است كه «تناسب نسبت به مقصد» را یعنی در حقیقت همان هماهنگي كه مي گوييم[بیان می دارد].
👈مقصد را وقتی #توسعهي_تكنولوژي در نظر مي گيرند #تعادلي كه منتهي به #توسعه شود اصل و معيار مي شود براي اينكه #عدالت و اخلاق را تعريف كند. ميگويند ظلم و عدل را بر اساس تعادل تعريف كن. ميگويد #توسعه_سرمايه اصل است و #تعادل نيز بايد به اينجا برسد. عدل و ظلم يعني چه! اخلاق يعني چه! مي گويد «اخلاق» تابعي است از «رابطه انسان و طبيعت» ، نه اين كه رابطه ي انسان و طبيعت تابعي از اخلاق باشد. پايگاه اخلاق را بنا به نظر آنها نبايد بيرون از جهان برود؛ يعني مادي تعريف كردن اخلاق و پايگاه آن را دنيا پرستي قرار دادن. این هم در نظام استکباری درست است...
🌀دين اگر نتواند ابزارِ تحقق را ايجاد كند التزام به یک اعتقاداتي در جامعه حضور پیدا میکند و[عدالت، یک امرِ] آرمانی مي شود.
#عدالت
#تعادل
#دین
#توسعه_تکنولوژی
📚منبع: کد پژوهش ۴۰۶_ ۱۳۷۸/۰۳/۲۰
✅ @hoseiniyehandisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹تحولات جمعیتی پیروان ادیان و فرق مختلف جهان از سال ۱۹۴۵ میلادی (تاریخ پایان جنگ جهانی دوم) تا کنون تغییرات زیادی داشته، این موشن گرافیک روند تحولات جمعیتی ادیان و فرق مختلف را پس از جنگ جهانی دوم نشان میدهد.
🔻مسیحیت از جمعیت هفتصد و یک میلیون به دو میلیارد و چهارصد
🔻اسلام از جمعیت صد و سی و یک میلیونی به یک میارد و نهصد
🔻یهودیت از جمعیت دوازده میلیونی به چهارده میلیون و هفتصد
🔻هندوها هم از جمعیت پنج میلیونی به یک میلیارد و دویست
🔻همینطور پیروان بودا از جمعیت صد و شانزده میلیون به پانصد و شش میلیون افزایش پیدا کردهاند.
❤️ @armanains
هدایت شده از شعوبا
❇️محمدعلی جناح از وحدتخواهی تا جداییطلبی؛ چرا مسلمانان شبهقاره مجبور به تشکیل پاکستان شدند؟
محمدجواد اصغری
✂️برشهایی از متن:
🔹استعمار که تمام زمام هندوستان را بدست داشت، به نوشتن کتابهای تاریخی برای مدارس و عموم مردم مبادرت ورزید. کتبی که آغاز روند اختلاف میان مسلمان و هندو شد؛ در این کتابها، زمامدارانِ مسلمانِ شبه قارهی هند، به صورت حکامى متعصب، جلاد و دیکتاتور مجسم شدند و از این راه بذر نفرت از مسلمانان در دل هندوان، کاشته شد.
🔹عمده مسلمانان که حزب کنگره را نماینده خود نمیدیدند، به فکر تشکیل حزب جدیدی افتادند اما یک نفر مخالف سرسخت آن بود: محمد علی جناح ؛ او معتقد بود مساله استقلال هند از استعمار، به تمامی مردم بستگی دارد و وابسته به مذهب و دین خاصی نیست و تشکیل حزب مسلمان، میتواند موجب کشمکشهای مذهبی و سپس دوری از هدف اصلی شود.
🔹جناح بیش از 30 سال در وحدت مسلمان و هندو کوشید و ایده تشکیل پاکستان را که علامه اقبال لاهوری در سال 1930 مطرح کرده بود، تا سال 1940 پیگیری نکرد. اما در نهایت جناحِ سفیر وحدت به جناحِ استقلال یافتن مسلمانان از هندوها تبدیل شد.
🖇متن کامل:
https://b2n.ir/692948
#پاکستان
#هند
#مسلمانان_هند
⬅️ شعوبا، پایگاهی برای آشنایی با جامعه و فرهنگ ملل مسلمان:
@shouba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بی اعتمادی به مدرنیته به اوجش رسیده
واقعا چطور بهش اعتماد کنیم؟
به بیل کیتس؟
🤔
@satliyat
تکامل_نهادها_و_ایدئولوژی_های_اقتصادی_هانت.pdf
10.12M
کتاب خوب هانت در تاریخ عقاید و وقایع اقتصادی
خواندش برای کسانی که می خواهند اقتصاد را شروع کنند خیلی خوبی است
هدایت شده از عبدالحسین خسروپناه
فقه نظام ولایی .mp3
50.53M
تبیین فقه نظام ولایی استاد خسروپناه
گفتگو و پرسش و پاسخ
۱۰ مهر ۱۳۹۹ حوزه علمیه قم
🆔 @khosropanah_ir
هدایت شده از سید مصطفی مدرس
بیانات ۴ بهمن ۷۸
من یک وقت درباره ولایت فقیه با ایشان صحبت میکردم؛ گفتم قبل از انقلاب، ما با بعضی از فضلا و دوستان بحث داشتیم؛ بعضیها میگفتند اسلام شیوه خاصّی در باب اقتصاد ندارد. هر شیوهای که بتواند آرمانهای اسلامی - مثلاً عدالت - را تأمین کند، اسلامی است؛ ولی عقیده ما این بود که نه، اسلام خطوطی معیّن کرده و شیوهای بنا نهاده و چارچوبی برای اقتصاد اسلامی درست کرده و این چارچوب باید تبعیّت شود. ایشان گفتند: بله، این درست است.
8.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بحران آزادی اجتماعی ذاتی انقلاب نیست، بلکه در گذر زمان ایجاد شده است
کلیپی ببینید از استاد میرباقری در تحلیل آن
@teghtesadi
7.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تفاوت الهام بخشی خلاقیت، با مدیریت جبری
هدایت شده از محمد مهدی محسنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چگونه چین بزرگترین صادرکننده جهان شد؟
@Farsna
هدایت شده از خراسانی
اینکه نوشته و تحقیق و فرآوردۀ ذهن دانشمندان در زمینۀ علوم مختلف (چه علوم انسانی، چه #علوم_تجربی) بیاید و خوب دانسته شود و همینها محور تشخیص و معرفت نهایی انسان شود، چیز مطلوبی نیست.
ما میبینیم که در زمینههای مختلف، تحقیق و پژوهش و رسیدن به نظریه در دنیای مادی و دنیای غرب، مبنای قابل قبول و مورد اعتمادی نبوده، بهخصوص در زمینۀ علوم انسانی، که در علوم تجربی و در فناوری هم اثر خودش را نشان میدهد. ...
(بیانات در دیدار اساتید دانشگاهها، 26/09/1383)