eitaa logo
سلوک و عرفان در عمل (حضرت آیت الله یزدانپناه)
3.2هزار دنبال‌کننده
84 عکس
35 ویدیو
8 فایل
کانال کلاسهای درس حضرت آیت الله یزدانپناه با عنوان سلوک و عرفان در وادی عمل در شهرستان آمل ارتباط با مدیرکانال : @seyyedahmadian آدرس کانال تلگرام: https://t.me/kelaseostadyazdanpanah آدرس صفحه اینستاگرام:
مشاهده در ایتا
دانلود
04 تاریخ منطق در اسلام.mp3
24.45M
🔰 تاریخ منطق در اسلام حضرت استاد سیدیدالله یزدان‌پناه در دومین مدرسه تابستانه طلاب در حرم مطهر رضوی که توسط مدرسه علمیه دارالعلم مشهد برگزار شد پیرامون تاریخ منطق در اسلام نکاتی را بیان کردند. اهم مباحث مطرح شده در جلسه چهارم مدرسه منطق و روش‌شناسی: 🔸 مخالفین منطق: بعضی از علمای صدر اول 🔹افرادی که با نهضت ترجمه مخالف بوده و عده‌ای که آن را بی‌فائده و عده‌ای کفرآمیز تلقی کردند. 🔹ابن تیمیه گذری بر قوت علمی و جهت اشکالات ابن تیمیه به منطق. 🔹مکتب تفکیک در آغاز با شدت بیش‌تر و امروزه رقیق‌تر مخالفند. مرحوم علامه طباطبایی در المیزان، ج۵، صص۲۵۶-۲۶۱ اشکالات را مطرح کرده و پاسخ داده اند. 🔹فرهنگستان علوم قم نسبت به بحث‌هایی مبنایی در منطق - مثل اصل امتناع تناقض، صدق و کذب و... - اشکال دارند. 🔸 گذری بر مکتب‌های منطقی مشاء، اشراق و صدرا: 1️⃣ مکتب مشاء 2️⃣ مکتب اشراق 3️⃣ مکتب صدرا استاد بر هر سه مکتب فوق گذری داشتند و به بیان برخی شاخصه‌ها، نوآوری‌ها و... پرداختند. https://eitaa.com/solookvaerfandaramal
🔰 بهجت و سعادت ▪️قسمت پنجم: تعریف لذت و درد 🖌یادداشت اول 🔹لذّت چیست؟ ✅ادراک و نیل به وصول چیزی که نزد ادراک کننده، کمال و خیر به نظر می‌رسد، از آن جهت که کمال و خیر است. 🔸و ألم و درد چیست؟ ✅ادراک و نیل به وصول چیزی که نزد ادراک کننده، آسیب زا (زیان آور) و شرّ است. خیر و شرّ نسبت به اشیاء، مختلف می‌شوند. ❓ما در شی‌ای که هیچ شعوری ندارد، لذّت داریم؟ خیر، در کسی که اصلاً ادراک ندارد، لذّت معنایی ندارد. ❓لذّت کجاست؟ وقتی ادراکی باشد، لذّتی هم به دنبالش می‌آید ⬅️ بلکه خودِ لذّت، یک نوع ادراک ویژه است. ☑️ مثلاً اگر سنگی را تکّه کنید، احساس درد می‌کند؟ خیر و درد در آن معنا ندارد. ☑️دست را تکّه کنند چه می.شود؟ درد [دارد]. حیوان، دستش را تکّه کنیم چه می‌شود؟ درد [دارد] یعنی لذّت، فقط در موجوداتِ دارایِ شعور مطرح است. ❓چه نوع ادراکی است؟ ☑️ من تصوّرِ حلوا خوردن را بکنم، تصوّرِ یک شیرینی در درونِ کام بکنم، کامم شیرین می‌شود؟ تصور کردن یک نوع ادراک است. ادراکِ حصولی، یک نوع ادراک است، ❌ امّا در ادراک حصولی لذّت و ألم نیست؛ من تصوّرِ دندان دردِ دیروز را می‌کنم، دیروز درد داشت، امّا امروز درد ندارد. تصورش را بکنم. الان درد ندارم و احساس درد نمی کنم. تصوّرِ درد، درد نیست. ❓پس، کِی لذّت و الم مطرح می‌شود؟ موقعی که ادراک باشد؛ ❌امّا نه ادراکِ حصولی. بلکه ادراک حضوری. ادراکی که در آن خودِ حلوا را رویِ زبان گذاشتم و این احساس را دارم، نه فکرِ حلوا کردن. 🗂 جلسه ششم https://eitaa.com/solookvaerfandaramal
📖 منتشر شد: همگام با اربعین تا ظهور ▫️کتاب همگام با اربعین تا ظهور اثر حضرت آیت‌الله یزدان‌پناه و با تدوین و نگارش حجت‌الاسلام مهدی صداقت چاپ شد. ▫️این کتاب که دربرگیرنده دو اثر از آیت‌الله یزدان‌پناه در موضوع اربعین است، به همت مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات و توسط انتشارات آل‌احمد علیهم‌السلام در آستانه اربعین حسینی به چاپ رسیده است. ▫️چاپ اول این اثر با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و در ۱۲۰ صفحه با قیمت ۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود. 📚 عرضه این کتاب در فروشگاه اینترنتی انتشارات آل احمد با ده درصد تخفیف آغاز شد؛ https://Al-Ahmad.ir 📱برای سهولت در دسترسی به آثار و داشتن تجربه خریدی راحت می‌توانید از برنامه کاربردی انتشارات آل احمد، نسخه اندروید استفاده نمایید. 📃 انتشارات آل احمد @al_ahmad
🔰 بهجت و سعادت ▪️قسمت پنجم: تعریف لذت و درد 🖌یادداشت دوم 🔹لذّتْ ادراک ویژه است؛ ادراک نِیلی است. ☑️ یعنی به این شیرینی نائل بشوم؛ باید یک نوع ادراک حضوری باشد. ❓ادراک حضوری چیست؟ خودِ آن معلومی که مُتِعَلَّقِ علم من است، پیش من حاضر باشد، نه تصورِ او. لذّت، ادراک و نیل است، نائل شدن است. ✅ باید خودِ آن شیء را بچشید. پس ادراک مطرح است، امّا نه هر ادراکی. ❓چه نوع ادراکی؟ ادراکی که خودِ آن متَعلَّقی که از او باید لذّت ببریم، خودش پیش ما حاصل شود. ❓ادراک حضوری، شرطش چیست؟ باید آن شیء، نزد عالِم حاضر باشد ⬅️ یعنی خود آن شیءای که ازش لذّت می بریم خودش واصل بشود لذّت ادراک و نیل به وصول چیزی است که نزد ادراک کننده باید خیر و کمال باشد؛ ◀️ احساس خیر کند ◀️ نسبت به آن احساس خوشی داشته باشد ◀️برداشتش این باشد که این خیر است و کمال است. اگر بداند برایش مضرّ است می گوید، نه. ⬅️ یعنی به تعبیری، همین تبدیل می شود به الم. ✅ باید نزد او کمال و خیر باشد. 🗂 جلسه ششم https://eitaa.com/solookvaerfandaramal
اونی که غریب تر از حسین بی کفنه غریب و کریم اهل بیت امام حسنه https://eitaa.com/solookvaerfandaramal
🔰 بهجت و سعادت ▪️قسمت پنجم: تعریف لذت و درد 🖌یادداشت دوم 🔹لذّتْ ادراک ویژه است؛ ادراک نِیلی است. ☑️ یعنی به این شیرینی نائل بشوم؛ باید یک نوع ادراک حضوری باشد. ❓ادراک حضوری چیست؟ خودِ آن معلومی که مُتِعَلَّقِ علم من است، پیش من حاضر باشد، نه تصورِ او. لذّت، ادراک و نیل است، نائل شدن است. ✅ باید خودِ آن شیء را بچشید. پس ادراک مطرح است، امّا نه هر ادراکی. ❓چه نوع ادراکی؟ ادراکی که خودِ آن متَعلَّقی که از او باید لذّت ببریم، خودش پیش ما حاصل شود. ❓ادراک حضوری، شرطش چیست؟ باید آن شیء، نزد عالِم حاضر باشد ⬅️ یعنی خود آن شیءای که ازش لذّت می بریم خودش واصل بشود لذّت ادراک و نیل به وصول چیزی است که نزد ادراک کننده باید خیر و کمال باشد؛ ◀️ احساس خیر کند ◀️ نسبت به آن احساس خوشی داشته باشد ◀️برداشتش این باشد که این خیر است و کمال است. اگر بداند برایش مضرّ است می گوید، نه. ⬅️ یعنی به تعبیری، همین تبدیل می شود به الم. ✅ باید نزد او کمال و خیر باشد. 🗂 جلسه ششم https://eitaa.com/solookvaerfandaramal
🔰 بهجت و سعادت ▪️قسمت پنجم: تعریف لذت و درد 🖌یادداشت سوم 🔹 مگر همه لذّت ها مثل هم نیستند؟ ❌خیر! لذت هر چیزی به حسب آن متفاوت می‌شود. ⬅️ یعنی یک چیز برای یک قوه می تواند لذّت باشد، ⬅️برای قوّه دیگر الم بشود؛ یک قوّه برایش خوش است. قوّۀ دیگر درد می‌کشد. ☑️ مثلاً از یک جهت دارد به نامحرم نگاه می‌کند، ⬅️به لحاظ لذّت حسی، به قول خودش لذّت می‌برد، ⬅️ اما از منظَر دیگر، می‌بیند این کار،ذموجب می شود دلْ از ناحیۀ شیطان تیر خورده و اوضاع قلبش به هم بخورد. از یک طرف درد می‌کشد، از طرف دیگر لذّت. ✅ این، همان جنگ نفس امّاره و فطرت است؛ نفس امّاره این وَر می‌کِشد ازش لذّت می‌برد؛ فطرت از طرف دیگر لذّت می‌برد. 🔸فطرت، از اینکه بخواهد خیانت و خلاف نکند، لذّت می‌برد، احساس پیروزی و خوشی می‌کند، 🔸 نفس امّاره از اینکهاین سویی و خاکی است و کارهای خودش را می کند، لذّت می‌برد. 🗂 جلسه ششم https://eitaa.com/solookvaerfandaramal
🔰 بهجت و سعادت ▪️قسمت پنجم: تعریف لذت و درد 🖌یادداشت چهارم 🔹 موقع انفاق، فطرت -آن مُدرِک عقلی- از این انفاق لذّت می برد. امّا از یک جهت دیگر، اینکه این سو است می گوید: این را خودت می خوردی! چرا ازش گذشتی؟! ✅ از این را تعبیر می کنند به اختلافِ به حسبِ اختلاف قوا، به حسب اشیاء، شرّ و خیر و لذّت و ألم، تغییر می کند ⬅️ می تواند به حسب یکی لذّت باشد، به حسب دیگری الم. ✅ تمام آنچه که در شریعت می گوید گناه است -گناهانی که لذّت بخش است- از یک جهت، نفس امّاره دارد لذّت می برد، از یک جهت شریعت می گوید انجام نده. ❓آن جهت چیست؟ آن فطرتی است که برایش ضربه می زند. ⬅️ پس آنچه پیش شهوت خیر است مثل خوراکِ ملائم و پوشاک مناسب است ⬅️ و آنچه پیش غضب خیر است مانند پیروزی و چیرگی است ⬅️و آنچه پیش عقل خیر است چیز دیگر است. هر قوّه ای برای خود خیر و شرّی دارد. ❓ خیر شهوت در چیست؟ ☑️در لباسِ خوب پوشیدن، در خوراکِ خوب خوردن. (شهوت به معنای عام یعنی مطلقِ اشتها؛ در قرآن هم شهوت، به معنای مطلق آمده) ❓ خیر غضب در چیست؟ بنده خدایی که غضب می کند، همین که می رود یک مُشت می زند، احساس پیروزی می کند. به خاطر غلبه ای که می کند احساس لذت می کند. ❓در غضب چه چیزی معیارِ لذّت بردن است؟ ملائمِ غضب چیست؟ غلبه، چیرگی، بتواند فائق شود و ضربه بزند، ❓در عقل چیست؟ عقل، لذّت ویژۀ خودش را دارد. لذا یک چیز گاهی می تواند به حسب شهوت، لذّت باشد، امّا به حسب عقل، الم باشد. 🗂 جلسه ششم https://eitaa.com/solookvaerfandaramal
🏴✨ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَــا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ‏ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ صَـــــلاَةً کَثِیرَةً تَامَّةً زَاکِیَةً مُتَوَاصِــلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ‏✨🖤 شهادت امام رئوف، شمـــــس الشموس، غریب الغربا، معین الضعفاء و الفقــــــــرا آقا امام رضا علیه‌السلام بر همه سروران گرامی تسلیت باد. https://eitaa.com/solookvaerfandaramal
به مناسبت ۶ ربیع الاول سالگرد ارتحال آیت الله قاضی طباطبایی ره 📃 بازنشر گزارش | مختصات نحله عرفانی نجف اشرف ▫️عصر چهارشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۲، شهر اصفهان شاهد برگزاری مراسم بزرگداشت سالک الی‌الله، آیت‌الله ناصری رحمه‌الله‌علیه بود. ▫️در این مراسم حضرت استاد، آیت‌الله یزدان‌پناه به بررسی مختصات نحله عرفانی نجف اشرف پرداختند که اهم مطالب ارائه شده توسط حضرت استاد، به شرح ذیل است؛ در هر مکتب عرفانی ممکن است یکی دو شخصیت بزرگ وجود داشته باشد که آن مکتب را به چشم بیاورند، اما در نحله نجف اشرف تمامی افراد آن از بزرگان و قله‌های عرفانی‌اند. این مکتب عرفانی مختصاتی دارد که سبب پرورش چنین الگوهایی شده است؛ ۱. اجتهاد بزرگان این نحله عرفانی همچون ملاحسینقلی همدانی، سید علی قاضی، علامه طباطبایی و علامه حسن‌زاده آملی، همگی مجتهدان تشیع هستند. اجتهاد در شریعت یکی از مختصات جدی در این نحله است. افزون بر اجتهاد در احکام، اجتهاد در سلوک نیز دارند، یعنی اجتهاد طریقت آن‌ها برآمده از اجتهاد شریعت است. این سبب می‌شود که نوع سلوک آن‌ها از مُرّ دین است و چیز افزونی ندارند. افزون بر این دو، اجتهاد در معارف دارند، یعنی حقیقت قرآن و روایات را بررسی می‌کنند. اجتهاد به حسب متن دینی دارند. ۲. توحید ناب توحید در نزد این نحله عرفانی، وحدت شخصیه وجود است. حقیقت این توحید ناب از قرآن کریم به دست آمده است که مرحوم علامه طباطبایی فرموده بودند: نگویید توحید عرفانی، بگویید توحید قرآنی. فهم این توحید با مباحث عمیق فلسفی و سنت معقول گره خورده است و تعامل عجیبی را برای سالک ایجاد می‌کند. بی‌خود نیست که همه این افراد به قله و اوج عرفان می‌رسند. این مولفه جدی است که نحله نجف را به عمق می‌کشاند. ۳. تعامل با ولایت بنده خبر دارم، نوع تعامل بزرگان این نحله با مسئله ولایت، بالاترین تعامل در میان بزرگان دینی ماست. اینان مغز ولایت و حقیقت آن را دریافته‌اند و نور ولایتی که در قلب این افراد است، متفاوت از دیگران است. ۴. نوع تعامل استاد و شاگرد در این مکتب، نوع تعامل استاد و شاگرد از دکان‌ها و انانیت‌ها و قیودات جداست. لذا در نوع حرکت این افراد نفسانیت وجود ندارد. ۵. نشر اندیشه در اجتماع بزرگان این نحله عرفانی به شکل باطنی و گاه به شکل عمومی در میان مردم هستند. اکنون معنویت موجود در ایران حاصل کار این نحله است و همه از لحاظ معنوی بر سر سفره این نحله نشسته‌اند. ▫️حضرت استاد در پایان سخنانشان پیرامون علم عرفان نظری و نیز ارتباط نحله عرفانی نجف با سیاست، نکات ارزشمندی را بیان کردند. https://eitaa.com/solookvaerfandaramal
🔻 : 🔸 کلّ هستی خلق شد تا رسول الله (صلی الله علیه و آله) بیاید. کل مخلوقات آمدند تا رسول الله بیاید. 🔹رسول اکرم که سرآمد تمام پیامبران و رسولان است باید بیاید تا معرفت حق جلوه کند. نعمت، برکت و رحمتی که خدا در این روز داد در هیچ روزی نداد. میوه اصلی عالم، رسول الله بود و با آمدن ایشان، مقصود خلقت حاصل شد. بزرگترین روز در بین اعیاد اسلامی می بایست میلاد حضرت محمد مصطفى (صلى الله عليه وآله) باشد. روز غدیر نیز امتداد دهنده این راه است. (صلی الله علیه و آله) https://eitaa.com/solookvaerfandaramal
🔰 سه‌گانۀ ولایت، شهادت، امید (در بیان آیت‌الله یزدان‌پناه) 🔸شیعه سه اندیشه ممتاز دارد که محرک اصلی حرکتِ شیعیان در تاریخ است؛ یکی ولایت است، دیگری شهادت و سومی امید است. 🔹این را در سه امام می‌توان دید: 1⃣ اولی در حضرت امیر علیه‌السلام و در فرزندان آن حضرت. 2⃣ دومی یعنی شهادت در امام حسین علیه‌السلام 3⃣ سومی که امید باشد در قیام حضرت حجت عج و آینده نورانی و مملوّ از رحمت الهی. 🔻این سه، بنیان معنای ولایت پذیری، شهادت طلبی(شهادت پذیری با همه آثارش)، و امیدواری به قیام حضرت حجت ع است. همیشه شیعه با این سه عنصر نفس می کشد. در این بین ولایت‌پذیری محور است، شهادت‌طلبی محرک است، و امید همواره توجه به غایت و هدف است. 🔹کسی که منطق احدی الحسنین و منطق شهادت فی الله را پذیرفت، اساسا کسی که اندیشه شهادت دارد فعل و کنشش به اتمام نمی‌رسد. به علاوه هر جا مظلومی در خطر و ظلم باشد او حضور می‌یابد و در این حضور مرز نمی‌شناسد و این بی‌مرزی از جهت عمق کار است. کسی که می خواهد شهید فی الله بشود پایانی تصور نمی‌کند، می داند هنوز خیلی کار دارد، قد و قامتش اخلاص و کنش اجتماعی‌اش بی پایان می‌شود. 🔻حضرت امام ره نیز کار را برای خدا انجام داد و چون برای خدا کار کرد، کارش نامتناهی شد. بدین‌سان اخلاص می‌تواند موجب توحد اجتماعی شود و اساسا اخلاص است که کرانه‌های کنش فردی و اجتماعی را برمی‌دارد و آن را به امری بی‌نهایت بدل می‌کند. https://eitaa.com/solookvaerfandaramal
🔰 بهجت و سعادت ▪️قسمت پنجم: تعریف لذت و درد 🖌یادداشت پنجم 🔹فلسفۀ این بحث چیست؟ چرا لذّت و ألم در حیوان و در انسان مطرح است، در بقیّه مطرح نیست؟ ( البته من معتقدم نبات هم لذت و الم دارد، الان بحث نبات را کنار می گذاریم.) ✅خداوند سبحان در خلقتِ این موجودات یعنی مثلِ حیوان [و] انسان [و] ... چیزی قرار داده است که ⬅️برای بقا و وجودِ خودش، ⬅️برای پرورشِ خودش، لذّت یا ألم ببرد؛ در واقع در وجودش چیزی أخذ شده است و وجود دارد که بخواهد پرورش پیدا کند یا وجود و بقای وجودش را حفظ کند ⬅️ با این دستگاهِ لذّت و ألم خودش را حفظ می کند؛ ❓چرا؟ چون تا درد می‌کشد، مواظبت می‌کند. ❓ ما به لحاظِ وجودی کجاها درد می‌کشیم؟ قرار است آنجاهایی باشد که ما را بیچاره می‌کند؛ هر جا که قرار است مشکلاتی برای بدن یا روح و ... ایجاد کند ⬅️ مضرّ به حالش می شود، ملائم نیست، یا گاهی پرورش وجودش این است که یک دسته خوشی ها برایش مطرح باشد که به سمتش برود. ☑️غذا خوش است تا بخورد ⬅️ بدنش قوّت بگیرد، کارش امتداد پیدا کند. ⬅️پرورش پیدا کند؛ ⬅️کودک است، بزرگ شود. ما می‌گوییم یک نوع میل و کشش و نفرت وجودی در حیوان و انسان گذاشته اند. ❓کشش وجودی و نفرت وجودی یعنی چه؟ ❌یعنی اینجا تصمیم مطرح نیست. ما عنوان می دهیم "خود به خود". خودبه خود میل به ملائم و تنفر از ناملائم و منافر دارد. ✅اصلاً در دستگاه خلقت، لذّت و ألم هر جا به هر نحوی هست، قرار است این کار را بکند. 🗂 جلسه هشتم https://eitaa.com/solookvaerfandaramal
🔰 بهجت و سعادت ▪️قسمت پنجم: تعریف لذت و درد 🖌یادداشت ششم 🔹کودک چرا انقدر از خیال و داستان لذّت می برد؟ ✅چون لذت خیالی کمال اوست و باید باشد. حالا بعداً [بوعلی] می‌گوید: ❌همه لذت انسان فقط نباید خیالی باشد. نه اینکه نباید باشد. اگر غذا نباشد و میل به غذا نباشد، نمی شود. [برای] بقای نوعِ انسان لازم است که یک دسته میل ها باشد. ◀️هم بقای انسان، ◀️هم وجود انسان، ◀️هم پرورشِ انسان. ❓پرورش یعنی چه؟ یعنی بخواهد به دسته ای از کمالاتش برسد، خداوند سبحان جوری در دستگاه وجودی اش تعبیه کرده، آن چه که موجب پرورشش می شود به آن میل دارد. ☑️مثلاً فرض کنید، اگر ما میل به غذا نداشتیم و تنفر داشتیم، چه می شد؟ ☑️بعضی از بچه ها را می بینید یک بیماری دارد [از غذا] تنفّر دارد، بیچاره می شویم این بنده خدا را بخواهیم نگه داریم. ❓چه کار باید بکنیم؟ باید به زحمت و به انواع حیَل غذا را بدهیم بخورد. نمی خورد ⬅️باید یک میلی باشد که بکِشد. ❓این میل چه می شود؟ لذّت بردن. ✅باید در کامش لذّتی داشته باشد، تبدیل به میل و کشش وجودی شود. پس حالا آن ادراک ملایم⬅️ یعنی یک نوع کِششِ وجودی به سمت آن چیزی که یک نوع بقایِ خود یا پرورشِ خود را دربردارد. ✅ پس در واقع ما می توانیم بگوییم لذّت و ألم یک میل و تنفّرِ وجودی است ❌اصلاً بحث یک نوع میل و تنفّرِ خودساخته نیست. به اصطلاح ◀️جِبلّی بشر، ◀️در ذات بشر، ◀️در وجود بشر و در وجودِ حیوان گذاشته شده است. 🗂 جلسه هشتم https://eitaa.com/solookvaerfandaramal
🔰 بهجت و سعادت ▪️قسمت پنجم: تعریف لذت و درد 🖌یادداشت هفتم 🔹خیر چیست؟ هر چیزی که موردِ گزینش و طلب قرار می گیرد، مطلوبش هست، مطلوب وجودی [و] کشش وجودی⬅️ یعنی دوست دارد به او برسد. ❓لذّت چیست؟ ادراکِ حضوری امر ملایم است. ❓امر ملایم چیست؟ آن است که گوارایِ مدرِک باشد، مطلوبش باشد. ❓مطلوب یعنی چه؟ یعنی خیرش باشد. لذا احساسِ خوشی، با این تحلیل ها می شود احساسِ امر خیر⬅️ ادراک کننده احساسِ خیر و خوبی و گوارایی کند. ▫️ درمورد ألم باید بگوییم برای مدرِک سخت و ناگوار و تلخ و نامطلوب باشد. ❓گوارا نزدِ مدرِک یا گوارا به طور مطلق؟ درست است گوارا اصلش به لحاظ کشش وجودی و یک ارتباط وجودی دارد، ✅نفس الامر هم باید مثلاً خیر باشد، ولی تا مدرِک احساس نکند که نمی شود. ✅پس باید نزد مدرِک خیر باشد ❓نزد مدرک یعنی در گمانش؟ خیر "گمان" منظور نیست. ⬅️ بلکه مدرک به لحاظِ وجودی احساسِ خوشی کند. ✅نزدِ مدرک به لحاظ وجودی خوش و گوارا باشد. 🗂 جلسه هشتم https://eitaa.com/solookvaerfandaramal
🔰 شهادت سید المقاومه إنا لله و إنا إلیه راجعون شهادت دبیر کل حزب الله لبنان آیت الله سید حسن نصرالله را به محضر امام زمان ارواحنا له الفدا و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای و امت حزب الله لبنان و ایران و همه دلداگان اسلام و آزادگان جهان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. إنا ان‌شاءالله به لاحقون https://eitaa.com/solookvaerfandaramal
🔰 پیام حضرت استاد یزدان پناه در پی شهادت دبیر کل حزب الله لبنان بسم الله الرحمن الرحیم إنّا لله و إنّا إلیه راجعون دیروز بزرگ مجاهد مقاومت، رهبر حزب‌الله، سید حسن نصرالله به یاران و سرداران شهیدش و به سردار سلیمانی پیوست و عهد خود با خدایش را به طور شایسته وفا کرد. همه خواهند دید شهادتش آزادی قدس عزیز و نابودی کامل رژیم صهیونیستی را سرعت خواهد بخشید. دست خدا بالای همه دست‌هاست و همه عالم جنود اوست و وعده خدا محقق خواهد شد. وجودش خار چشم آمریکا و اسرائیل غاصب بود و شهادتش ان‌شاءالله برای این ددمنشان و شروران بسیار دردآورتر خواهد بود. امروز همان‌گونه که رهبر کبیر و حکیم انقلاب فرمودند، می‌بایست همه در کنار مردم لبنان و حزب الله سرافراز بایستند و با تمام وجود با رژیم صهیونیستی خبیث بجنگند. پیام ضعف، امروزه دیگر پذیرفته نیست و جفا به مقاومت و انقلاب اسلامی است. مردم انقلابی ایران می‌بایست با تبعیت کامل و موبه‌مو از فرامین رهبر معظم انقلاب مدّظلّه‌العالی در این صحنه‌های حساس، راه مقاومت و آزادی قدس شریف را بیش از پیش هموار کنند و به وظیفه الهی و شرعی خود عمل نمایند. شهادت این بزرگ مجاهد حزب‌الله را خدمت حضرت ولی عصر عجل‌الله‌تعالی‌ فرجه‌الشریف و رهبر معظم انقلاب و مسلمانان و شیعیان به ویژه شیعیان لبنان تبریک و تسلیت عرض می‌نماییم و از خداوند عزیز منتقم خواهان انتقامی سخت هستیم که دل همه مومنان را شاد کند و این وقایع را مقدمه ظهور مولایمان امام زمان سلام الله علیه قرار دهد. إنا إن شاء الله به لاحقون سید یدالله یزدان پناه ۱۴۰۳.۷.۷ / ۲۴ ربیع الاول ۱۴۴۶ شنبه https://eitaa.com/solookvaerfandaramal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آغاز نصر الهی با خون شهید سید حسن نصرالله ▪️بیانات استاد یزدان‌پناه پیرامون شهادت مجاهد کبیر سید حسن نصرالله رضوان‌الله‌علیه https://eitaa.com/solookvaerfandaramal
🎧 بیانات استاد یزدان‌پناه پیرامون شهادت مجاهد کبیر سید حسن نصرالله رضوان‌الله‌علیه - وجود مومنانی چون سیدحسن نصرالله همه را به خضوع وا داشته است - ان شاء الله خدای جابر، جبران این ضایعه را بکند و این شهادت باعث رونق ایمان بشود - وظیفه در برابر این شهادت حرکت جامعه شیعه است و عملیات های موفقیت آمیز جبهه مقاوت چون عملیات وعده صادق ۲ -سنت الهی است که جنگ میان حق و باطل باید رخ دهد تا باطل از بین برود و اگر مومنین بر ایمان و عهدهایشان بایستند، خداوند نصر مومنین را وعده داده است. - وظیفه ما در این راه استواری بر سختی ها و ابتلائات است و ماندن بر سر ایمان ها و عهدهای مان - شهادت سیدحسن نصرالله ، تسریع آزادسازی قدس را ان شاء الله به همراه دارد. - همان طور که رهبری فرمودند حرکت و اقدامی از همه مومنان لازم است که رضایت خداوند را به همراه داشته باشد و نتیجه آن نصر الهی است. - کمک ها به هرنحوی که از ما بر می آید (مالی ، جانی ، تبیینی } باید باشد و اگر از وظایف مان غفلت کنیم، مواخذه می شویم. - پیام ضعف دادن در این شرایط جز خذلان به همراه ندارد و وظیفه همه است که این حرکت را تایید، تهییج، ترویج و تقویت کنیم چرا که این مقاومت سرنوشت منطقه و جهان را مشخص می کند. - جوهره ناب دینی ما در این صحنه ها باید بروز پیدا کند و ما اصلا برای همین به این عالم آمده است و ان شاء الله که این حرکت های ما باعث خشنودی این شهید شود، که خشنودی این شهید، خشنودی خداست. https://eitaa.com/solookvaerfandaramal