فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمت اول
کلیپ کلیسای Sedlec Ossuary؛ با معماری سبک گوتیک؛ در حومه شهر کوتنا هرا جمهوری چک؛ متعلق به شوالیه های معبد و سرزمین بوهم که با هزاران جمجمه انسانی تزیین شده است.
@soltannasir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمت دوم
کلیپ کلیسای Sedlec Ossuary؛ با معماری سبک گوتیک؛ در حومه شهر کوتنا هرا جمهوری چک؛ متعلق به شوالیه های معبد و سرزمین بوهم که با هزاران جمجمه انسانی تزیین شده است.
@soltannasir
@soltannasir
{پیوند اسطوره با دین 82}
{شباهت های اهل فتوت و خاکسار با آیین مهری 4}
شباهت دیگر حضرت امیرالمومنین علی (ع) با ایزد مهر در تولدشان است.
ایزد مهر بنا به روایت های مهرکده ها از صخره و یا سنگی آسمانی متولد می شود. و جالب است که هنگام تولد حضرت امیرالمومنین علی (ع) نیز بر اساس احادیث فرقین (اهل سنت و شیعه)، دیوار خانه کعبه شکافته می شود. و حضرتش در خانه کعبه متولد می شود. با وجودی که اللّه تبارک تعالی می توانست در کعبه را باز گشاید. تا فاطمه بنت اسد (س) از در وارد خانه کعبه شود. امّا دیوار کعبه را شکافت براستی چرا ?!
همانگونه که در دور پیشین ایزد مهر از صخره تولد یافت در این دور نیز مادر حضرت امیرالمومنین علی (ع) با شکافتن دیوار سنگی خانه کعبه وارد این خانه می شود تا حضرتش را متولد نماید.
به یاد بیاورید که در روایت دحوالارض گفته شد که محل خانه کعبه اولین نقطه ای است که از زیر آب بیرون آمد و خورشید عالمتاب بر آن تابید.
به روایت تولّد حضرت امیرالمومنین (ع) از کتاب علل الشرایع شیخ صدوق توجه نمایید : 👇
{حدیث 234: یزید بن قعنب گفت : با عباس بن عبدالمطلب و گروهی از کسانی که بت عزّی را می پرستیدند در برابر بیت الحرام نشسته بودیم که فاطمه بنت اسد (س) مادر امیر مؤمنان (ع) _که نُه ماهه باردار بود_ در حالی که درد وضع حمل داشت، آمد و گفت : پروردگارا ! من به تو و به همه رسولان و کتب آسمانی که از سوی تو آمده اند مؤمن هستم. کلام جدم ابراهیم خلیل را قبول دارم و اینکه او کعبه را بنا نهاده است. به حق کسی که این خانه را ساخته و به حق فرزندی که در شکم دارم، ولادتش را بر من آسان فرما.
یزید بن قعنب گفت : دیدم خانه از پشت شکافته شد و فاطمه بنت اسد داخل شد و از دیدگان ما پنهان گشت و دیوار، هم آمد. تصمیم گرفتیم قفل در خانه خدا را بگشاییم، ولی باز نشد. فهمیدیم که این کار را از جانب خدا است.
بعد از گذشت چهار روز در حالی که امیرمؤمنان (ع) در دست وی بود از خانه خارج شد و گفت : من بر تمام زنان پیش از خودم برتری داده شدم؛ زیرا آسیه دختر مزاحم خداوند را مخفیانه در جایی که عبادت خدای جل و علا در آن دوست داشتنی نبود، فقط از روی اضطرار، پرستش می کرد و مریم دختر عمران، درخت خرمای خشک شده را با دست تکاند تا خرمای تازه از آن فرو ریخت و خورد؛ ولی من به درون بیت الحرام رفتم، از میوه و غذاهای بهشتی خوردم و هنگامی که خواستم بیرون بیایم هاتفی مرا صدا زد و گفت : ای فاطمه ! وی را علی بنام. او علی است و خداوند علی اعلی است . باری تعالی می فرماید: اسم او را از اسم خودم مشتق کردم و به آداب خودم تأدیبش نمودم. او کسی است که بت های خانه مرا می شکند. او کسی است که بالای خانه ام اذان می گوید و مرا تقدیس و تمجید می نماید. خوشا به حال کسی که او را دوست داشته باشد و اطاعتش کند و وای بر کسی که از او سرپیچی کرده، دشمنش دارد! درود خدا بر محمّد و آل پاکش باد! }
نکته 1: در کتاب منتهی الآمال حاج شیخ عباس قُمی در باب تولد حضرت امیرالمومنین (ع) اینگونه آمده که هنگام خارج شدن فاطمه بنت اسد (س) بار دیگر دیوار کعبه شکافته شد. و ایشان همراه با حضرت امیر از خانه خارج شدند. یعنی هم هنگام دخول و هم هنگام خروج دیوار خانه شکافته شد. در واقع وصف فاطمه بنت اسد هنگام ورود به خانه کعبه و خروج از آن این آیه بوده است : 👈«وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا ﴿۸۰﴾=و بگو پروردگارا مرا [در هر كارى] به طرز درست داخل كن و به طرز درست خارج ساز و از جانب خود براى من تسلطى يارى بخش قرار ده (۸۰) ».
آری حضرت امیرالمومنین علی (ع) بر اساس روایات سلطان نصیر است. فاطمه بنت اسد با قدم صدق داخل شد و با قدم صدق خارج شد و از طرف خداوند به وی سلطان نصیر داده شد .
نکته 2: بر طبق بعضی روایات حضرت امیر المومنین علی (ع) در شب متولد شدند. و نکته جالب این است که ایزد مهر نیز در نیمه شب متولد می شود.
اما ماجرای شباهت تولد حضرت اسداللّه الغالب امام علی بن ابی طالب (ع) با ایزد مهر که به نص روایات از شیعیان امیرالمومنین (ع) است در همین مسئله خلاصه نمی شود. ماجرا زمانی جالب می شود که بدانیم ...😊
امیدوارم خوانندگان گرامی به یاد داشته باشید که ایزد مهر از صخره و یا سنگی آسمانی متولد شده است. همچنین به یاد داشته باشید که ایزد مهر خدای عهد و پیمان است. ماجرا زمانی جالب تر می شود که به یاد بیاوریم در خانه کعبه سنگی به نام #حجرالاسود قرار دارد که منشأ آسمانی و بهشتی دارد. و ما مسلمانان در مراسم حج با دست زدن به این سنگ تجدید عهد و پیمان می نماییم ! به راستی چرا ?
آیا ممکن است حجرالاسود جزئی از سنگی باشد که ایزد مهر هنگام تولد از آن تولد یافته ? }
@soltannasir
🌞〽️
@soltannasir
{پیوند اسطوره با دین 83}
{ شباهت های اهل فتوت و خاکسار با آیین مهری 5}
{ایزد مهر فرشتهٔ حجرالاسود 1}
ادامه...👇
برای یافتن این پاسخ به روایات اهل بیت مراجعه می نماییم.
عزیزان احادیث کتاب فروع کافی کتاب حج بخش یکم «آغاز پیدایش حجرالاسود و سبب دست ساییدن به آن» را می آوریم : 👇
{ 1_معاویه بن عمّار گوید : امام صادق (ع) فرمود : به راستی خداوند تبارک و تعالی آن گاه که از بندگان 👈پیمان گرفت به حجرالاسود فرمان داد تا پیمان های آنها را در خود نگه دارد. از این رو کنار حجرالاسود گفته می شود : امانت
خود را ادا کردم و پیمان خود را تجدید نمودم که برای من به وفای به پیمان گواهی دهی.
2_ حلبی گوید : به امام صادق (ع) عرض کردم : برای چه به حجرالاسود دست می سایند?
فرمود : هنگامی که خداوند (ع) از فرزندان آدم پیمان گرفت، حجرالاسود را از بهشت خواست و به او را فرمان داد تا پیمان را در خود نگه دارد. او برای هر کس که به آن پیمان وفاکند، به وفا نمودنش گواهی می دهد.
3_بکیربن اعین گوید : از امام صادق (ع) پرسیدم : برای چه خداوند حجرالاسود را در رکن مخصوص آن قرار داد که اکنون در آنجاست و در رکن دیگری قرار نداد?
و برای چه آن را بوسند ? و چرا آن از بهشت بیرون آورده شده است ? و برای چه پیمان و عهد بندگان در آن _ نه در غیر آن _ قرار داده شده ? سبب این کار چیست ? خداوند مرا فدای شما گرداند! مرا از این امور آگاه سازید؛ چرا که فکرم در این مورد شگفت زده شده است.
راوی گوید : آن حضرتش فرمود: سؤال کردی و مسأله مشکلی را مطرح نمودی و خواستار دست یابی به نهایت آن شده ای. اینک پاسخ را بشنو و دل خود را خالی و گوش فرا ده _ان شاءاللّه_ تو را آگاه خواهم ساخت.
همانا خداوند تبارک و تعالی حجرالاسود را _ که گوهری بود _ از بهشت برای آدم (ع) بیرون آورد و به خاطر پیمان، در آن گذارده شد. به دلیل این که آن گاه که خداوند از فرزندان آدم از نسل های آنان از فرزندانشان در آن مکان پیمان گرفت، در همان جا برای آنان ظاهر شد تا او را دیدند، و از همان مکان است که پرنده ای برای قائم (ع) فرود می آید و نخستین کسی که با او بیعت می کند، همان پرنده است که به خدا سوگند! او جبرئیل (ع) است.
و حضرت قائم (ع) همان مکان تکیه می دهد و همو حجّت و دلیل بر آن حضرت است. او شاهد برای افرادی است که در آن مکان او را دیدار کرده اند، و گواه بر کسی است که پیمان و عهدی که خداوند در میثاق از آنان گرفته است به او ادا کنند. از این رو مردم هر سال نزد آن می آیند و آن عهد و امانتی را که از آنان گرفته شده، ادا می کنند.
مگر تو نمی گویی : «امانت خود را ادا کردم و میثاق و پیمانم را تجدید نمودم تا این که برای من به وفای به پیمان گواهی دهی»?! به خدا سوگند ! جز شیعیان ما کسی آن را ادا نمی کند و جز آنان، آن عهد و میثاق را حفظ نمی نماید، و به راستی که شیعیان ما نزد آن می آیند، همهٔ آنها را می شناسد و آنان را تصدیق می کند، و دیگران نزد آن می آیند، آنها را انکار می کند و تکذیب می نماید. چرا که کسی جز شما شیعیان آن را حفظ نمی کند، به خدا سوگند ! او برای شما گواهی می دهد و علیه آنان به پیمان شکنی، انکار و کفر گواهی می دهد. او در روز قیامت حجّت بالغهٔ خداوند بر آنان است و در آن روز در حالتی می آید که زبانی گویا و دو چشم بینا در صورت دارد. خلق او را می شناسند و او را انکار نمی کنند، به حفظ عهد و پیمان و ادای امانت شهادت می دهد، و بر هر کسی که او را انکار کرده و عهد و پیمان را فراموش کرده به کفر و انکار گواهی می دهد.
در مورد این که خداوند حجرالاسود را از بهشت خارج ساخت، آیا می دانی حجرالاسود چه بود ?
عرض کردم: نه
فرمود : فرشته ای از فرشتگان بزرگ در پیشگاه خدا بود. و هنگامی که خداوند از فرشتگان پیمان گرفت، اوّلین فرشته ای بود که به آن ایمان آورد و به آن اقرار کرد. خداوند او را بر همه آفریدگانش امین قرار داد و عهد و پیمان را بر دهان او نهاد و آن را به عنوان ودیعه نزد او گذارد، و بندگان را به بندگی گرفت که هر سال در نزد او به آن میثاق و عهدی که خداوند عزّ و جلّ از آنان گرفته، تجدید عهد کنند، و بدان اقرار نمایند ، آن گاه خداوند او را در بهشت با آدم قرار داد تا عهد و پیمان را به یاد او آورد و هر ساله در نزد آن تجدید اقرار کند.
هنگامی که آدم مخالفت کرد و از بهشت بیرون شد، خداوند آن عهد و میثاقی را که بر او و بر فرزندانش برای حضرت محمّد (ص) و وصیّ آن حضرت (ع) گرفته بود، از یادش برد و او را متحیّر و سرگردان قرار داد.
هنگامی که خداوند توبهٔ آدم را پذیرفت، آن فرشته را به صورت مرواریدی سفید رنگ گردانید و از بهشت به سوی آدم_که در سرزمین هند بود_ فرود آورد، وقتی که آدم او را دید با او انس گرفت با آن که او را جز گوهری سفید نمی شناخت. }
@soltannasir
🌞
@soltannasir
{پیوند اسطوره با دین 84}
{شباهت های اهل فتوت و خاکسار با آیین مهری 6}
{ایزد مهر فرشتهٔ حجرالاسود 2}
ادامه...👇
{ ...خداوند عزّ و جلّ او را به سخن در آورد و به او گفت : ای آدم ! آیا مرا می شناسی?
گفت: نه.
گفت : آری، شیطن بر تو چیره گشت و یاد خدا را از یاد تو برد.
سپس به همان صورتی که در بهشت باآدم بود برگشت و به او گفت : 👈عهد و میثاق کجاست ?
آدم به طرف او برجست، میثاق را به یاد آورد، گریه نمود، برای او خضوع کرد و او را بوسید و اقرار به عهد و میثاق کرد و آن را تجدید نمود. آن گاه خداوند (ع) آن را به گوهر و مرواریدی سفید و صاف و روشنی بخش برگردانید.
و آدم به خاطر بزرگ داشت و شکوه و عظمتش آن را روی دوش خود حمل می کرد و هرگاه خسته می شد جبرئیل آن را بر می داشت تا این که آن را به مکّه آورد و پیوسته به آن انس می گرفت و شب و روز اقرار را برای او تازه می کرد.
هنگامی که خداوند عزّ و جلّ کعبه را ساخت حجر را در همان مکان گذارد، زیرا خداوند تبارک و تعالی در همان مکان از فرزندان آدم پیمان گرفته بود و در همان مکان میثاق را بر دهان آن فرشته نهاده بود. به همین جهت در آن رکن گذارده شد. آدم را از مکان کعبه به کوه صفا و حوّا را به کوه مروه فاصله داد و حجرالاسود را در آن رکن گذارد.
هنگامی که آدم از صفا نگاه کرد و حجر را دید که در رکن نهاده شده، اللّه اکبر و لااله الّا اللّه گفت و خدا را به بزرگی یاد کرد. به همین سبب سنّت بر این جاری شد که به هنگام آغاز سعی تکبیر بگویند و روی خود را از طرف صفا به رکنی که حجرالاسود در آن نهاده شده متوجّه سازند، زیرا خداوند #میثاق و عهد را به او سپرد و به دیگر #فرشتگان نسپرد. زیرا هنگامی که خداوند عزّ و جلّ برای ربوبیت خود، نبوّت حضرت محمد(ص) و وصایت و جانشینی حضرت علیّ پیمان گرفت، فرشتگان سخت به هراس افتادند و ارکان وجودشان لرزید.
پس 👈نخستین موجودی که در این باره به اقرار بشتافت همان فرشته حجرالاسود بود، و در میان فرشتگان کسی نبود که از او بیشتر محمّد و آل محمّد (ص) را 👈دوست بدارد و به همین سبب خداوند عزّو جلّ آن را برگزید و #میثاق را بر دهان او نهاد و در روز قیامت در حالتی می آید که 👈زبانی گویا و چشمی بینا دارد، و دربارهٔ کسی که در آن مکان با او دیدار کرده و میثاق را محفوظ داشته است شهادت می دهد. }
نکته1: در حدیث آمده که جبرئیل (ع) در صورت پرنده می آید و با قائم آل محمد(ص) بیعت می کند. در نظر داشته باشید که پرنده صفت عطارد دارد و پیشتر در دروس مسبحات گفته شد که جبرائیل صفت عطارد دارد. همچنین در نظر داشته باشید که در آیین مهری، کلاغ به عنوان پیک ایزد مهر می باشد. و کلاغ هم صفت عطارد دارد.
نکته 2: در نظر داشته باشید در حدیث آمده که حجرالاسود از بهشت آسمانی فرود آمده و فرشته است.
اما آیا باید پرسید آیا خود سنگ فرشته است ?! یا اینکه فرشته حجرالاسود موکل بر این سنگ است ?!
اگر به اسطورهٔ زایش میترا که مهرشناسان از روی تصاویر مهرکده ها آن را تحلیل نموده اند. رجوع نماییم. می توانیم بین اسطوره و حدیث اینگونه جمع نماییم که سنگ آسمانی حجرالاسود بخشی از سنگ آسمانی و بهشتی است که ایزد مهر از وی متولّد شده است. و این سنگ خود مهر است.
نکته 3: ملاحظه نمودید که در حدیث آمده بود که حضرت آدم صفی اللّه برای فرشته حجرالاسود خضوع نمود که این نشان از جایگاه رفیع ایزد مهر می باشد.
نکته 4: در قیامت فرشته حجرالاسود حجّت بالغهٔ خداوند بر پیمان شکنان است. و در روایات زرتشیت نیز ایزد مهر چنین نقشی را بر عهده دارند.
نکته 5: در حدیث فرشتهٔ حجرالاسود زبانی گویا و دو چشم بینا در صورت دارد. به کردهٔ 21 از مهر یشت کتاب اوستا توجه فرمایید : 👇
{ 81: مهر را می ستاییم، (کسی) که دارای دشت های پهن است، (کسی) که از کلام راستین آگاه است، 👈زبان آوری که دارای هزار گوش است... کسی که از رشن منزل دریافت نمود، به کسی که ایزد رشن برای مصاحبت طولانی منزل برگزار کرد.
82: کسی که اهورمزدا به او هزار چُستی(چالاکی) ارزانی داشت، 👈ده هزار چشم برای نگرستین بخشید و از قوّت این چشم ها و این چُستی هاست که او کسی را که پیمان خویش نپاید و عهد بشکند نگران است و از قوّت این چشم ها و این چستی هاست که مهر فریفته نشدنی است، آن کسی که ده هزار دیده بان دارد، آن توانای از همه چیز آگاه فریفته نشدنی. برای فروغ و فرّش }
ایزد مهر در اوستا نیز با صفت زبان آور و با ده هزار چشم توصیف شده است .
نکته6: در نظر داشته باشید که اگر فرشتهٔ حجرالاسود ایزد مهر و سنگ حجرالاسود، سنگ تولّد میترا باشد. حضرت امیرالمومنین علی (ع) در خانه کعبه که در آن سنگ تولد ایزد مهر بکار رفته بود. با شکافته شدن دیوار متولد شد. و این خود شباهت دیگر حضرت امیر به ایزد مهر است که (میترا) از شیعیان حضرتش نیز می باشد.
@soltannasir
🌞
تصویر سنگ آسمانی (بهشتی) حجرالاسود در خانه کعبه که مسلمانان از طریق این سنگ با خداوند ، تجدید عهد می نمایند . در حدیث آمده این سنگ سفید بوده و بدلیل گناه بندگان به مرور تیره شده است.
@soltannasir
@soltannasir
{پیوند اسطوره با دین 85}
{شباهت های اهل فتوت و خاکسار با آیین مهری 7}
پس از ذکر روایت فرشتهٔ حجرالاسود و تشابه وی با ایزد مهر ، اکنون به تشابه مراحل سلوکی اهل فتوت و خاکسار با آیین مهری می پردازیم .
پیش از شروع نشان دادن این شباهت ها باید به چند نکته اشاره نمایم : 👇
نکته 1: در این دروس منازل فقر خاکسار بررسی می شود. که عدد آن دقیقاً هفت است و شباهت بسیاری به منازل سلوک مهری دارد. همانگونه که گفته شد اهل فتوت سند میان بستن خود را از چهار طریق به شاه فتیان حضرت امام علی بن ابی طالب (ع) می رسانند. اما بر خلاف اهل فتوت خاکساران تنها یک سند برای خرقه و میان بستن خویش دارند که به سلمان فارسی می رسد . فتوت دارای آداب بسیار مشابهی با فقر خاکسار است. می توان فتوت را طریق عام و خاکسار را طریق خاص در این نوع ازسلوک مغانه دانست. فقیر تا آنجا که کتب چاپی ای که در باب آداب فتوت و رساله های فتوت نامه را بررسی نموده ام. منازل سلوکی هفت گانه به مانند خاکساران را مشاهده ننموده ام. امّا با توجه به شباهت بسیار زیاد آداب هر دو گروه می توان در این باره به دو نظر متفاوت رسید.
اول اینکه بگوییم که اهل فتوت هم منازل هفت گانه سلوکی داشته اند. منتهی بدلیل تأکید زیاد بر پنهان نمودن اسرار، این منازل را در کتب عام خویش نیاورده اند. و بنابراین به دست ما نرسیده است.
دوم اینکه بگوییم اهل فتوت منازل هفت گانه سلوکی به مانند خاکساران نداشته اند و طریق سلوکشان عام بوده است.
نکته 2 : اینکه چرا فتوت و خاکسار را به طور خاص بررسی می نماییم و سایر سلاسل فقری را خیر ! علتش این است که این دو رشته کاملاً آدابی مشابه مغان مهری ایرانی دارند. هر چند در بعضی شاخه های تصوف در ام السلاسل معروفیه نیز آدابی بعضاً مشابه وجود دارد. امّا این آداب در این دو رشته فقری بسیار شبیه تر است. و شما خواننده گرامی پس از مطالعه دروس به این مسئله اذعان خواهید نمود.
نکته 3: شاید سوال پیش بیاید که هدف از این بررسی چیست ?
در درس قبلی نشان داده شد که ایزد میترا با فرشته حجرالاسود پیوند دارد.(در دروس آینده این پیوندها بیشتر نشان داده خواهد شد.) تا پاسخی باشد برای آن دسته از به اصطلاح اساتید دشمن شناسی که در کتب و کلیپ های خویش این ایزد بزرگ و فرشته الهی را شیطانی می دانند. اساتیدی که نه درک درستی از عرفان و نحله های گوناگون آن دارند و نه نجوم و اسطوره را درست درک نموده اند. و اساساً این آقایان با بینش محدود خویش تنجیم را باطل می دانند. همچنین این آقایان بدون تخصص لازم در وادی علوم غریبه و خفیه چه در حیطهٔ علمی و چه عملی آن شروع به دادن اطلاعات درست و نادرست در سخنرانی ها و یا آثار خویش می نمایند. که آدمی وقتی نظراتشان را می خواند و می بیند نمی داند بخندد یا بگرید.
اینان با چنین نظراتی باعث شده اند که دشمنان، ما شیعیان را مسخره نمایند.
همین چند وقت پیش یکی از همین دشمنان که با نحله های ماسونی در ارتباط است. در صحبت های خویش با یکی از ادمین های ما، شروع به مسخره کردن نمود که علم همه شما دشمن شناسان در حیطه ماوراء مثل فلان سخنران معروف حیطه دشمن شناسی است. اساساً فقیر سلطان نصیر را باز نموده ام . تا در همهٔ زمینه ها جهان بینی شما را تغییر دهم. که این تغییر همین الان هم تا حدودی در محیط مجاز قابل مشاهده است. و به آن دسته از دشمنان نیز نشان داده شود. که جهان اسلام و تشیع را با سخنرانی های عده ای در حیطه ماوراء قضاوت ننمایند. و فکر نکنند که هیچ کسی نمی داند شما آقایان در کشور چه غلطی می نمایید.
شاید عده ای بگویند که این مسئله را که ایزد مهر همان فرشته حجرالاسود است. را می توان قبول نمود.
امّا این دلیل نمی شود که آیین مهری، آیینی شیطانی نباشد ! زیرا مهر پرستان به خیال خود ایزد مهر را می پرستیدند و یا با وی ارتباط داشتند. ولی آنان به واقع شیطان پرست بوده اند. و این آیین ، آیینی شیطانی بوده است.
برای اینکه به چنین شبهاتی پاسخ داده شود. ناچاریم پیوند فتوت و خاکساریه را با آیین مهری بگوییم. تا آنگاه شما را به محضر قرآن ببریم . و تک تک آیات قرآن را در باب نشانه های مهری بررسی نماییم.
تا شما خواننده گرامی خود قضاوت نمایید. در قرآن مجید و عزیز، آیین مهری (حداقل بخش مثبت و الهی آن) مُهر تأیید خورده است.
وگرنه فقیر تصمیم داشتم که فتوت و خاکسار را در دروس مربوط به تصوف و عرفان در سال 98 بررسی نمایم.
امّا توهین هایی که به ایزد مهر در این چند وقت اخیر شده است. و فقیر در بعضی کلیپ ها و کتب مشاهده نموده ام. باعث شد تا تصمیم بگیرم دروس را به این سمت و سو ببرم.
الحمدللّه وارثین اسرار سلمانی که در بحر عین میم سین غرق شده اند. هنوز زنده هستند و از این ایزد آریایی که نخستین شیعه امام علی (ع) در میان فرشتگان بوده است دفاع خواهند نمود.
ادامه ...👇
@soltannasir
🌞〽️
@soltannasir
{ پیوند اسطوره با دین 86}
{شباهت های اهل فتوت و خاکسار با آیین مهری 8}
ادامه...👇
پس از بررسی شباهت های اهل فتوت و خاکسار و نشان دادن نشانه های تأیید آیین مهری و ایزد مهر در قرآن مجید و عزیز به بررسی ریشه های فراماسونری و شوالیه های معبد در آیین میتراییسم رومی خواهیم پرداخت. آری فراماسونری بیش از آنکه ریشه در تعلیمات مصری و غیره داشته باشد ریشه در آیین منحرف شده میترائیسم رومی دارد. و این مسئله قابل اثبات است. تنها کافی است به نام شوالیه های معبد توجه نمایید. شوالیه گری یعنی مکتب جوانمردی و فتی گری !
بنابراین ملاحظه خواهید نمود که ایزد مهر یا فرشته حجرالاسود، ایزدی الهی و مثبت است و اصل آیین مهری نیز مثبت بوده است. اما این آیین به مرور با انحرافات در غرب تبدیل به غول و بی شاخ و دمی به نام فراماسونری جهانی شده است. (نحله هایی از آیین مهری در ایران نیز دچار انحرافات بوده اند)
بنابراین کم کم لازم است خوانندگان از تفاسیر سطحی نسبت به شناخت دشمن خلاص شوند !😊 با ما در این مجموعه دروس همراه باشید.
اما حال به بررسی شباهت های سلوک در آیین مهری با اهل فتوت و خاکسار می پردازیم. نخستین مرحله سلوک در آیین مهری مرحله کلاغ می باشد.
«شرایط تشرف در آیین مهر »
{ تشرف به سلک و آیین مهری شرایطی ویژه داشته و هر کس قادر به ورود در سلک متدینان نبوده است. این شرایط عبارتند از : 👇
1: شخص به سن بلوغ رسیده باشد.
2: در آزمون جرأت و شجاعت و توانایی، پیروز از میدان بدر آید.
3: اسرار جمع را نباید نزد ناآشنایان مخصوصاً زنان فاش نماید.
سویداس در لغت نامهٔ خود زیر واژهٔ میترا می نویسد : « هیچ کس نمی تواند بر اسرار دین مهر آگاهی یابد مگر اینکه یک رشته امتحان بگذراند و ورع و تقوای خود را بنمایاند و از بوتهٔ آزمایش سربلند بیرون آید. »
4: ایمان راسخ به خداوند، چه در هنگام زندگی و چه پس از مرگ در جهان باقی.
5: انجام غسل
6: پس از پذیرش در میان مهریان، او برای گذراندن امتحان باید مستقل زندگی کند.
7: خال کوبی کردن دست و پیشانی تا هویتش معلوم باشد. } (کتاب این آتش نهفته صفحهٔ 174)
نکته 1: به آداب ذکر شده، بیعت کردن با پیرمغان و عهد نمودن با وی را نیز باید اضافه نمود.
«منزل اول سلوک مهری کلاغ»
{ مقام کلاغ، اولین مرحلهٔ سلوک بود. کلاغ پیام رسان میترا به شمار می رفت و امروز نیز در میان مردم ایران به پیام رسانی و خوش خبری معروف است. در اسطورهٔ قربانی گاو نیز کلاغ نقش مژده دهنده و پیام رسان دارد و اوست که پیام پروردگار را به میترا می رساند.
خدای حامی او عطارد و عنصر مربوط به او هوا است . به همین علت متشرفان به درجهٔ کلاغ، ناچار از به جای آوردن مناسک تشرف متعلق به این عنصر هم بودند. نام یونانی این مراسم «کرونیا» یا «کروسینا ساکرا» است. پس از به جای آوردن این مناسک، سالک، ملقب به کلاغ مقدس می شد. نمادهای همراه کلاغ، عصای مرکوری و جام است. تازه وارد به هنگام اجرای وظایف مربوط به منصب خود، نقاب کلاغ به صورت می زد. } (کتاب این آتش نهفته صفحه 165)
{ رازورزان نخستین مقان نقاب کلاغ داشتند و خدمتکار میز بودند. ...یک مسیحی گزارش می دهد که راز ورز کلاغ «همچون کلاغ بال می زند و صدایش را تقلید می کند».
مقام «کلاغ» تحت حمایت عطارد است. بسیاری از تصویرهای به نمایش گذاشته شده ی عطارد در مهرکده ها هم زمان با مقام اول نیز ارتباط دارند. نشانه های عطارد چنین اند: کلاغ، چوبدستی قدرت، قوچ و لاک پشت و به بیانی دیگر سازی که از لاک پشت ساخته شده است. از این میان چوبدستی قدرت، قوچ و لاک پشت و به بیانی دیگر سازی که از لاک پشت ساخته شده است.
از این میان چوبدستی قدرت نیازی به توضیح ندارد. قوچ به احتمال در ارتباط با قربانی قرار دارد که در زیر به آن خواهیم پرداخت و کلاغ به عنوان پرنده ، نشانگر هوا است. } (کتاب میترا آیین و تاریخ صفحات 102 و 103)
نکته 1: در آیین میترائیسم رومی در هر منزل از منازل سلوکی از نقاب استفاده میشده است. و نکتهٔ جالب ماجرا این است که در فراماسونری و ایلومیناتی نیز ما نقاب زدن را به هنگام مراسم های آیینی می بینیم.
نکته 2: در خاکسار رسم نقاب زدن وجود ندارد. در میان فتیان نیز چون از منازل سلوکیشان بیخبریم نمی توان نظر قطعی داد . هر چند که علی الظاهر نقاب زدن در آداب فتیان وجود نداشته است.
نکته 3: نقاب زدن علی الظاهر جزء آداب میترائیسم باستانی در ایران نیز بوده است. در غار کلماکره در شهرستان پلدختر لرستان ماسک هایی یافت شده است. که بعید نیست مربوط به مراسم ها و مناسک مهریان ایرانی بوده باشد.
نکته 4: کلاغ به عنوان پیک ایزد مهر ، یکی از صور فلکی آسمان شب می باشد .
ادامه دارد..
@soltannasir
🌞〽️
قسمت هایی از فیلم eyes wide shut
تام کروز برای ورود به مراسم ایلومیناتی ها نقاب بر چهره می زند.
رسم نقاب زدن جزئی از رسومات میترائیسم رومی بوده است .
@soltannasir
☝️غار افسانه ای کلماکره در شهرستان پلدختر استان لرستان . یکی از بزرگترین گنجینه های کشف شده در جهان
خبرگزاری تسنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مستندی دربارهٔ غار کلماکره شهرستان پلدختر لرستان -قسمت اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مستندی دربارهٔ غار کلماکره شهرستان پلدختر لرستان -قسمت دوم
@soltannasir
{پیوند اسطوره با دین 87}
{شباهت های اهل فتوت و خاکسار با آیین مهری 9}
ادامه...👇
نکته 5: صورت فلکی کلاغ همراه با مار آبی و جام در کنار یکدیگر در بین صورت فلکی اسد و سنبله قرار دارند. که داستان آن را از کتاب اساطیر یونانی و صور فلکی صفحه 81 و 82 برایتان نقل می نمایم : 👇
{صورت فلکی کلاغ_مار آبی_جام
این سه نقش آسمانی به فصل بهار و به ویژه ماه اردیبهشت تعلق دارند.
صورت فلکی هیدرا به مار پیچ و خمی شباهت دارد. در اسطوره های یونانی آپولون، ایزد خورشید، یک روز که با ارابهٔ چهار اسبی خود از میان آسمان ها عبور می کرد ناگهان تشنه شد و خدمتکار خود کلاغ را فرستاد تا جام او را پر از آب کند. کلاغ از سوی ایزد جوان، آپولون، روانهٔ مأموریتی شد تا جامی از آب برای او بیاورد. اما او در این سفر مرتکب اهمال و سستی شد و نسبت به مأموریتش کوتاهی کرد و برای توجیه این قصور، درون جام، ماری برای آپولون آورد.
کلاغ سپید زیبا از ابتدا قصد کوتاهی نداشت، اما او در نزدیکی چشمه، درخت انجیری دید و به قصد استراحت در سایه برگ هایش روی آن نشست، در آن زمان میوه های درخت هنوز نرسیده بودند. به همین علت کلاغ تصمیم گرفت تا زمانی که میوه ها برسند منتظر بماند!!!
در بازگشت، کلاغ دچار عذاب وجدان شد به همین خاطر یک مار آبی را به وسیله ناخن هایش گرفت تا ادعا کند که این حیوان خزنده به او حمله کرده و مانع انجام مسئولیتش شده است. بنابراین او مار را مسئول تاخیرش معرفی کرد. اما آپولون همه چیز را می دانست و برای تنبیه او، رنگ سپید_نقره ای او را مشکی و صدای زیبایش را گوشخراش کرد. سپس هر سه را به آسمان در میان ستاره ها فرستاد. هر سه این صورت های فلکی در سمت جنوب آسمان، در نزدیکی صورت های فلکی اسد و سنبله قرار گرفته اند.
بنابر اسطوره ای دیگر، آپولون کلاغ سپید_نقره ای بسیار زیبایش را فرستاد تا پنهانی مراقب معشوقه او، کورونیس، باشد؛ اما پرنده به مسئولیتش بی اعتنا بود و کورونیس بی وفا...
آپولون بسیار خشمگین شد و کلاغ را به پرنده ای سیاه با صدایی دلخراش تبدیل کرد. اما در اسطوره مشخص نشده است که آپولون با معشوقه اش بعد از آن چگونه رفتار کرد. ... }
نکته 1 از 5: عزیزان همانگونه که ملاحظه می نمایید در پله اول منزل سلوکی در آیین میترائیسم رومی کلاغ و جام همراه با عصای مرکوری وجود دارد. که تا حدی شبیه صورت فلکی کلاغ و جام و مارآبی است .
همچنین دقت نمایید که آیین میترائیسم رومی ترکیبی از آیین مهری ایرانی با آیین های پاگانی اروپایی می باشد.
نکته 6: گفته شد که کلاغ پیک خورشید است و صفت عطارد دارد. در کتاب سرالمستتر صفحات 207 و 208 در باره تفأل(فال نیک زدن) وتطیر (شگون) به آواز کلاغ آمده :👇
{ اهل هند از قدیم به آواز کلاغ شگون گیرند و تجربه رسانیده اند اگر در اوّل پاس روز کلاغ رو به مشرق آواز کند دلیل بر آنست که نفعی به بیننده رسد و حاجتش روا گردد.
و اگر رو به مشرق و جنوب آواز کند خبر خوشی به بیننده رسد_ و اگر به جنوب آواز کند نفع یابد_ و اگر رو به میان جنوب و مغرب آواز کند با زنی ملاقات افتد. و اگر رو به مغرب بود باران نازل شود_ و اگر رو به میان مغرب و شمال باشد خبر خوشی شنود_ و اگر رو به شمال بود حاجتی را که در دل داشته روا گردد. و اگر رو به میان مشرق و شمال بود مهمّی که در پیش باشد به نتیجه مطلوبه رسد.
و اگر در پاس دوّم رو به مشرق آواز کند با قوم وخویشی صحبت افتد یا مهمانی می رسد . و اگر رو به مشرق و جنوب باشد زنی یابد و اگر رو بجنوب بود نفعی رسد و اگر رو به جنوب و مغرب باشد طعام لذیذ و خوشگواری میخورد و اگر رو به مغرب بود و شنونده عزم جنگ با کسی و قومی داشته باشد ظفر یابد و اگر رو به میان مغرب و شمال باشد از مخدوم و رئیس خود خبر بدی می شنود و اگر رو به شمال بود باران ببارد و اگر رو به میان مشرق و شمال بود به جايی آتش افتد حریقی ایجاد گردد.
و اگر از بالای سر آواز کند مهمان رسد. و اگر در پاس سوّم رو به مشرق آواز کند دزدی به خانه شنونده آید و یا از سارق خبری می شنود و اگر رو به کسی بود با کسی جنگ و گفتگو افتد و اگر رو به جنوب بود زخم و کوفتی عارض گردد.
و اگر رو به مشرق بود دشمنی از جایی آید . و اگر رو به مغرب بود مهمانی رسد و اگر رو به پایین بود دوستی آید و اگر رو به شمال بود با استاد ملاقات افتاد و اگر رو به نیرت (میان جنوب و مغرب) بود بد باشد و اگر از بالای سر باشد شخص متهم گردد.
در پاس چهارم رو به مشرق باشد زنی خوب نصیبش گردد و اگر به صورت شخص باشد دوستی خبر خوش شنود رو به جنوب باشد مرض جسمی یابد رو به مغرب باشد زن حامله دختر زاید رو به پایین با کسی جنگ افتد یا کسی از راه دور میرسد رو به شمال بود آن شب و آن روز به گرسنگی گذرد و رو به انسان باشد خبر خوشی میرسد بالای سر باشد شادمان گردد. }
ادامه دارد...
@soltannasir
🌞