eitaa logo
سلطان نصیر
2.7هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
421 ویدیو
243 فایل
موضوع کانال: ادیان و عرفان و اسطوره و علوم غریبه و خفیه و ماوراء و نجوم و دشمن شناسی با رویکرد آخرالزمانی و مسئله ظهور حضرت صاحب الامر عجل اللّه آدرس جیمیل ما : 👇 @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">Soltan313nasir@gmail.com کپی بدون ذکر منبع مجاز نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
ساختمان ابلیسک شکل بانک قوامین تهران که مشرف بر مصلی تهران می باشد
مجسمه ایسیس در حال شیر دادن به فرعون با تاجی به شکل شاخ گاو که به محل ظهور چشم سائورون در فیلم ارباب حلقه ها شباهت دارد .
@soltannasir (رمی جمرات 9) (جنیان رجمیون ) عده ای سازه ابلیسک را علاوه بر خدای رع به خدای اوزیریس نیز نسبت می دهند. و آن را سمبل آلت اوزیریس می دانند و عده ای آن را به بعل خدای مردمان خاورمیانه که از بابل تا کنعان مورد پرستش قرار می گرفته نسبت می دهند. اما نظر فقیر همان است که پیشتر گفته شد . یعنی نماد ابلیسک متعلق به رع خدای خورشید است و ساختن ابلیسک های متعدد در راستای جلب توجه و پروژه بازگشت این خدای فرومایه مصری بوده است . اما این تنها علت حذف ستون ابلیسک از منا نبوده , علت مهمتری نیز وجود دارد و آن ماجرای جنیان رجمیون است که کمتر کسی بدان اشراف دارد . در مراسم رمی جمرات ; با رمی کرد جمرات توسط،حجاج گروه هایی از شیاطین از جنیان از باطن مسلمین سنگ می خورند. یعنی به موازات سنگی که حجاج 👈به ستون جمرات 👉 می زنند . سنگ هایی در عالم جنیان (در بعدی که عالم جنیان قرار دارد) به سوی این شیاطین فرومایه پرتاب می شود و این شیاطین سنگ می خورند . و زخمی می شوند در اثر سنگ خوردن زیاد صورت و بدن این جنیان زخمی و حالتی شبیه گوشت اضافه که پس از بهبود زخم در صورت و بدن ایجاد می شود . در صورت و بدن اینان نمایان می شود . این جنیان نزد اهلش (اساتید وادی مسخرات و اولیا الله ) رجمیون نامیده می شوند . زیرا از باطن حجاج رجم شده اند . این جنیان رجمیون تنها گروهی از شیاطین هستند که در ماه رمضان که 👈تقریبا 👉 در های رفت و آمد این فرومایگان به عالم ما بسته می شود . اینان (رجمیون ) آزاد هستند و در جامعه در حال تردد می باشند تا مسلمین را به گناه وادارند . (البته ظاهرا علتش این است که معلق هستند و توان حرکت خویش را تا حدی از دست داده اند مانند پرنده ای که بالش شکسته و نمی تواند پرواز نماید) اما پس از مراسم رمی جمرات این جنیان رجمیون در هر نقطه از جهان اسلام که حضور داشته باشند . منتظر حجاج می مانند تا حجاج از مراسم حج باز گردند . چون حجاج از حج بازگردند این جنیان از عاشورای حسینی به بعد برای انتقام به سراغ حجاج می روند . تا حجاج را به گناه و نقض عهد و پیمان وادارند. ما در حدیث داریم که کسی که حج می رود . و حجش مقبول پروردگار باشد . گناهانش (به غیر از حق الناس و ...) پاک می شود . این جنیان هم برای انتقام از حجاج و اینکه حجشان مورد قبول قرار نگیرد . سراغ حجاج می روند و تمامی تلاش خویش را می نمایند تا حاجیان عهدهایی را که با خدای خویش بسته اند نقض نمایند . علاوه بر عهد شکنی با تیراندازی به سوی حاجیان آنان را به انجام دادن انواع گناهان تحریک می نمایند . زیرا اگر حاجیان پس از حج گناه و عهد شکنی بنمایند . مقبولیت حجشان در درگاه الهی تا حدی از بین می رود .(بسته به نوع و میزان گناه) قبالیست های جحود که بخوبی از ماجرای این جنیان رجمیون اطلاع دارند . برای اینکه اینان سنگ نخورند یا این که تعداد سنگ کمتری و با قدرت کمتری از باطن مسلمین دریافت نمایند . دو پروژه مهم را دنبال نمودند. آنان ابتدا با ایجاد شبهه در دل مسلمین نسبت به خرافی بودن ماجرای رمی جمرات و این که چرا باید به یک ستون سنگی سنگ زد . سعی نمودند که بعد اعتقادی این قضیه را در بین مسلمین تضعیف نمایند . زیرا هر چقدر حجاج با ایمان بیشتری سنگ را رمی نمایند . این جنیان با قدرت بیشتری سنگ دریافت می نمایند . واگر حاجی با ایمان کم و شک و شبهه سنگ را رمی نماید . این جنیان از پرتاب سنگ آن حاجی سنگی دریافت نمی نمایند . اما پروژه دوم آنان برای کاهش سنگ خوردن این جنیان از باطن مسلمین پیشنهاد حذف ستون ابلیسک به عربستانی ها بوده است . و خاندان آل سعود (جحود) با آگاهی کامل این عمل را انجام دادند . با حذف ستون ابلیسک و دیوار نمودن دور آن ّجنیان رجمیون امروزه با قدرت و تعداد کمتری سنگ می خورند . به واقع حجاج با حذف ستون ابلیسک باید با ایمان بیشتری سنگ را رمی نمایند . حال آنکه بعد اعتقادی بسیاری از حجاج با تبلیغات مسموم سست شده است . @soltannasir
@soltannasir (رمی جمرات 10) (چند نکته در مورد جنیان رجمیون) نکته اول : سوال بود در مورد اینکه چرا قبالیست های جحود نمی خواهند این جنیان سنگ بخورند ? با سنگ خوردن جنیان رجمیون که اینان بیشتر تحریک می شوند تا حجاج را به گناه تحریک نمایند ? پاسخ : این جنیان هر چقدر سنگ کمتری دریافت نمایند و سنگ ها با قدرت کمتری به آنان اصابت نماید . توان بیشتری برای ایجاد وسوسه و خطا در مسلمین علی الخصوص حجاج خواهند داشت نکته 2: ظاهرا بین جنیان و سنگ و رمی ارتباط معنا دار وجود دارد . زیرا علاوه بر این که در هنگام رمی جمرات عده ای از شیاطین جنی از باطن مسلمین سنگ می خورند . داستان های متعددی از سنگ اندازی جنیان وجود دارد . که این موجودات مردم را با سنگ اندازی مورد اذیت و آزار قرار داده اند . نکته 3: در مورد تیراندازی جنیان : شیاطین جنی به طرق بسیار متنوعی ده ها روش و طرق مختلف خاطر و وسوسه گناه را در دل و ذهن انسان ها ایجاد می نمایند و به اصطلاح انسان ها را تحریک به گناه می نمایند . ساده ترین روش القای فکر گناه در ذهن با نیروی فکر , چیزی به اصطلاح شبیه به تله پاتی می باشد . اما روش های دیگری نیز وجود دارد . یکی از روش های القای خاطر گناه تیراندازی است که خود به طرق مختلف ایجاد می شود . یکی از این روش های تیراندازی اینگونه است که این فرومایگان وردی را به زبان خاص خود یا بعضی زبان های باستانی قدیم بر روی دست خویش می خوانند . از خواندن این ورد تیری مثالی ایجاد می شود که این فرومایگان این تیر را با انگشت اشاره خویش به سوی صدر (قفسه سینه ) بخصوص قسمت قلب و همچنین سر و مغز شلیک می نمایند . از برخورد این پیکان ها با این دو قسمت وجود شخص خاطر و وسوسه گناه در ذهن و دل ایجاد می شود . نکته 4: به نظر می رسد که برای القای خاطر هر نوعی از گناه , این فرومایگان از ورد خاصی استفاده می نمایند . (در نظر داشته باشید که این یکی از روش های بسیار متنوع القای وسوسه می باشد و روش متداولی در عالم این موجودات نمی باشد ) نکته 5: هر چقدر هاله نوری شخص که در اثر عبادت و ذکر و مراقبه ایجاد می شود قوی تر باشد . به مانند سپر دفاعی از برخورد این پیکان ها با صدر (سینه ) و قلب و سر (مغز و ذهن) جلوگیری می نماید و تیرهای این فرومایگان به خطا می رود یا با شدت کمتری برخورد می نماید. علی الخصوص اگر هاله نورانی انسان با اذکاری نظیر معوذتین و آیه الکرسی تقویت شده باشد . (افرادی که بر خواندن چهار قل و آیه الکرسی پس از نمازها مداومت دارند نور این اذکار در هاله نوری شخص حفاظت نسبی در برابر این پیکان ها ایجاد می نماید البته این به کیفیت ذکر شخص و عوامل دیگری نیز بستگی دارد ) @soltannasir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍀🍀🍀🍀🍀 🍀🍀🍀🍀 🍀🍀🍀 🍀🍀 🍀 قابل توجه عزیزانی که علاقه مند به آموزش زبان عبری هستند 👇👇👇👇 با عرض سلام خدمت تمامی زبان آموزان دوستان و همراهان عزیز درس 45 آخرین درس از آموزش حروف الفبا بود که امشب خدمتتان ارسال گردید. در طول این مدت آموزش حروف الفبا سعی بر این شد تا مطالب بصورت سهل و آسان خدمتتان ارسال گردد و با تلاش و همت عزیزان زحمت کش سلطان نصیر خوشبختانه شما سروران قادر به روخوانی هر کتاب عبری خواهید بود. همراهان گرانقدر بعد از چند روز وقفه و استراحت کوچک انشالله آموزش کتاب هیسود و قواعد زبان عبری استارت زده خواهد شد. با ما همراه باشید... شاد و کامروا باشید... با تشکر... ادمین مجموعه کانالهای سلطان نصیر @learnhebrew313 🍀 🍀🍀 🍀🍀🍀 🍀🍀🍀🍀 🍀🍀🍀🍀🍀
@soltannasir (رمی جمرات 11) (داستان هایی درباره سنگ اندازی جنیان) در شهر مقدس قم منزلی بود که دائما توسط اشخاص نامرئی سنگباران می شد و صاحب منزل به هیچ وجه نتوانسته بود از این کار جلوگیری کند،حتی به شهربانی رجوع کرده و چند پلیس مسلح به همراه خود آورده بود که مسیر سنگ باران را شناسایی کنند اما در همان ابتداء ورود،اولین سنگ ها به سر پلیس ها اصابت کرده و آن ها فرار نمودند . یکی از مریدان سالک الی الله مرحوم آقای شیخ جعفر مجتهدی_رضوان الله علیه_ به نام میرزا ابوالفضل نقل می کند: نزد مرحوم آقای شیخ جعفر مجتهدی_رضوان الله علیه_ رفتم و ماجرا را برای ایشان تعریف کردم . ایشان نیز تاملی نموده و آن گاه فرمودند: این سنگ باران توسط اجنه صورت می گیرد،شما به آن محل بروید و با صدای بلند به آنها بگویید: جعفر می گوید سنگ نزنید . بنده هم به آن خانه رفته و به محض این که آن پیغام را با صدای بلند گفتم،سنگباران قطع شد . مدتی پس از این واقعه مرحوم آقا_رضوان الله علیه_ از قم به مشهد مقدس مهاجرت کردند و در همان موقع مجددا خانه ای دیگر سنگباران می شد . با خود گفتم اکنون که آقا تشریف ندارند،خودم به آن جا می روم و می گویم:میرزا ابوالفضل میگوید سنگ نزنید. هنگامی که به آن محل رفتم با صدای بلند گفتم:میرزا ابوالفضل می گوید سنگ نزنید هنوز کلامم تمام نشده بود که اولین سنگ به سرم اصابت کرده  و فرار کردم . در آن موقع فهمیدم که میرزا ابوالفضل با جعفر خیلی فرق دارد... (کتاب لاله ای از ملکوت صفحه 241)🖕 همچنین در داستان دیگری آمده 👇👇  یکی از علمای معروف تعریف کردند:  منزل ما در همدان بود اما من در نجف تحصیل میکردم. یک سال برای دیدن اقوام به همدان رفته بودم. کسانی که به استقبال من آمدند گفتند شما امسال به منزلتان نروید ، زیرا جنیان به آنجا سنگ پرتای میکنند و برادرتاننیز دچار جنون شده است. گفتم من آنرا علاج خواهم کرد ، لذا به منزل خودمان رفتم ، برادرم حالت بهت زده داشت . گاهی هم همانطور که گفته بودند به داخل منزل سنگ پرتاب میشد . من دعایی را که میدانستم نوشتم و در چهار گوشه منزل دفن کردم. پس از چند لحظه دیدم چهار عدد سنگ ، که آن کاغذ هارا روی آن چسبانده بودند ، پشت سر هم به داخل منزل پرتاب کردند . در این هنگام بسیار ترسیدم و فهمیدم جلوگیری از این عمل کار من نیست. روزی هم برادرم از پشت بام افتاد ولی آهسته روی زمین قرار گرفت . ما تعجب کردیم که چه بود و چرا او صدمه ای ندید ؟ لذا روزی به شخصی که تسخیر جن نموده بود و نزد ما آمد جریان را گقتم.  او گفت : یک دختر جنیه به برادر شما علاقه مند شده به همین جهت دستوراتی داد که آن گرفتاری رفع شد و برادرم هم شفا یافت. برادرم به من گفت: آن جن گیر راست گفته است ، کسی که همیشه مرا اذیت میکرد و میخواست با من هم آغوش شود ، دخترب بود که زیبایی نداشت و مثل دود سیاه بود. آن روز که من از پشت بام پرت شدم ، اوروی پشت بام و عقب من بود . وقتی هم که غفلتا از پشت بام افتادم او در بین راه مرا گرفت و آهسته بر روی زمین گذاشت (شبهای مکه ص446 تا 448) همچنین در میان مردم بلوچ معروف است که جنی وجود دار به نام جن سنگ جنوک که به سمت قربانیان خود سنگ پرتاب می‌کند ولی آنها هرچه اطراف خود را نگاه می‌کنند کسی را نمی بینند @soltannasir 🌓🌓🌓🌓🌓🌓🌓🌓🌓🌓🌓🌓🌓🌓
@soltannasir (رمی جمرات 12) یکی از سوالات مهم در باب ستون ابلیسک در مراسم رمی جمرات , تاریخ حضور این ستون در مراسم رمی می باشد. یعنی ستون ابلیسک از چه تاریخی به شکل کنونی در مراسم رمی جمرات وجود داشته است ? پاسخ به این سوال مشکل است و مستلزم تحقیقی جامع می باشد . اما اکثر محققین اعتقاد دارند که ستون رمی به شکل کنونی آن در عصر رسول الله و ائمه وجود نداشته و شکل کنونی مربوط به دوران متاخر است . این محققین می گویند بر طبق نظر برخی فقها در رمی جمرات باید به محل جمره سنگ زد , نه ستون رمی , و ستون رمی تنها برای جلوگیری از اشتباه نکردن حجاج ساخته شده تا مسلمین محل جمره را درست تشخیص دهند و به آن سنگ بزنند . امام محمد غزالی در کتاب احیاالعلوم می نویسد: { .....تا به منا و مواضع جمرات رسد (و آن سه است ) و از اول و دوم بگذرد چه روز نحر وی را با آن دو جمره کاری نباشد , تا آنگاه که به جمره عقبه رسد و آن در راه بر دست راست مستقبل قبله است و جای انداختن سنگ 👈اندک بلندیی👉 دارد و در دامن کوه است ...} (ترجمه احیاالعلوم جلد1 صفحه 561) مشخص نیست که منظور غزالی از اندک بلندی چیست . آیا زمین محل جمره عقبی کمی بلندی دارد ? یا اینکه سازه ای غیر مرتفع در محل انداختن سنگ وجود داشته ? اگر سازه ای غیر مرتفع وجود داشته این سازه چه شکلی داشته است ? آیا شکل یک ابلیسک کوچک داشته ? برای این سوالات پاسخی در نزد فقیر موجود نمی باشد , اما نکته مهم این است که مطمئنا در عصر غزالی یعنی قرن پنجم ستون ابلیسک به شکل متاخر آن وجود نداشته است . بنابراین پاسخ سوال ابتدایی ما همچنان بی جواب می ماند . زیرا مشخص نیست که در چه تاریخی در محل جمرات ستون ابلیسک بنا شده است ? همچنین مشخص نیست که به چه منظور این سازه بنا شده است ? چرا یک ستون معمولی بنا نشده ? آیا شخصی که پیشنهاد ساخت ستون سمبل خدای رع را داده از ماهیت آن با خبر بوده ? اینها تماما سوالات بی پاسخی است که تنها ممکن است در نزد راسخین در علم که اولیای حقیقی الله هستند پاسخش یافت شود . یک نکته مسلم است که ستون ابلیسک همان گونه که گفته شد صرفا یک ستون سمبلیک و بی اهمیت نیست . اگر اینچنین بود . دشمنان تا این حد بر ساخت ابلیسک های متعدد در جهان تاکید نداشتند . و سعی به دیوار کردن ستون های ابلیسک جمرات نمی نمودند . حتی در فاصله اندک با خانه کعبه , بلندترین برج ابلیسک شکل جهان (ابراج البیت )را نمی ساختند . اما هنگام یافتن پاسخ برای این سوال که چرا ستون سمبل رع خدای مصری در جمرات گذاشته شده است ? هرچند که فقیر به پاسخ نرسیدم اما به نکته ای جالب برخورد نمودم که موضوع درس بعدی ما می باشد . @soltannasir 🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵
@soltannasir (جبت و طاغوت ) {أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ أُوتُوا نَصِيبًا مِنَ الْكِتَابِ يُؤْمِنُونَ بِالْجِبْتِ وَالطَّاغُوتِ وَيَقُولُونَ لِلَّذِينَ كَفَرُوا هَٰؤُلَاءِ أَهْدَىٰ مِنَ الَّذِينَ آمَنُوا سَبِيلًا}(آیه 51سوره نسا ) {ندیدی آنان که بهره‌ای از کتاب آسمانی داشتند (یعنی جهودان) چگونه به (بتان) جِبت و طاغوت می‌گروند و درباره کافران مشرک می‌گویند که راه آنان به صواب نزدیکتر از طریقه اهل ایمان است} در شأن نزول این آیه آورده اند 👇👇👇👇👇 در جاهلیت مردی به نام «ابوبرزه» در کار سحر و جادوگری بود و مردم نادان برای روشن ساختن آینده خویش و رفع نابسامانی ها به او پناه می بردند . و پس از ظهور اسلام و روشنگری قرآن و پیامبر از شمار مشتریان او کاسته شد , برخی از مسلمانان نیز به سوی او می رفتند و از او کمک می جستند , که این آیه شریفه در نکوهش آنان فرود آمد . و نیز در این مورد بیشتر مفسران آورده اند که : پس از پایان پیکار احد « کعب بن اشرف » با زیر پا نهادن پیمان یهود با پیامبر , با هفتاد تن از یاران خویش به مکه رفت تا با قریش بر ضد پیامبر همدست گردد . هنگامی که او و همراهانش بر ابو سفیان وارد شدند , مورد احترام قرار گرفتند و پس از طرح دلیل آمدن خویش , برخی گفتند : شما بسان پیامبر اسلام دارای کتاب آسمانی هستید و ما به پیمان با شما اطمینان نداریم و می ترسیم در باطن با مسلمانان باشید , اگر به راستی می خواهید ما باور کنیم , بیایید و به این دو بت ما (جبت و طاغوت) سجده کنید و بدانها ایمان آورید ; و آنان در برابر بت ها سجده کردند ; و آن گاه بود که این آیه شریفه در نکوهش آنان فرود آمد. پاره ای می افزایند : کعب و همراهانش پس از سجده برای بت ها , هنگامی که خواستند هم پیمان شوند , مقرر شد که 30 نفر از یهود و 30 تن از سران مشرکان مکه سینه های خود را به دیوار کعبه بچسبانند. آن گاه با پروردگار خویش و خانه کعبه پیمان بندند که در راه جنگ با پیامبر از هیچ کوششی فروگذار نکنند . پس از سوگند , ابوسفیان رو به کعب نمود و گفت : دوست عزیز ! شما اهل کتاب هستید و ما مردمی بی کتاب و درس ناخوانده به باور شما راه و رسم ما بهتر است یا آیین محمد ? کعب گفت : آیین شما چیست ? ابوسفیان پاسخ داد : ما برای پذیرایی از زائران کعبه شتران برجسته کوهان می کشیم و برای آنان آب فراهم می آوریم , میهمانان را گرامی داشته و اسیر آزاد می کنیم , ما با خویشاوندان پیوند برقرار می سازیم , اما محمد (ص) از دین و آیین پدرانش دست کشیده و پیوند با خویشاوندان را بریده , و از حرم جدا شده است ; دین او جدید است و راه ما دیرین و اصیل , یا حال شما داوری کنید که راه و رسم کدام یک بهتر است و کدامین ما هدایت یافته تریم ? کعب پاسخ داد به خدای سوگند شما راه یافته تر و دین و آیین شما از اسلام بهتر است . و آن گاه بود که این آیه شریفه فرود آمد (ترجمه تفسیر شریف مجمع البیان جلد 3 ص126و127و128) @soltannasir ☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️
@soltannasir (جبت و طاغوت 2) جبت و طاغوت دو واژه ای هستند که در آیه 51 سوره نسا در کنار یکدیگر آمده اند . مفسرین و اهل لغت در این که جبت و طاغوت چیستند با یکدیگر اختلاف بسیاری دارند . {ابن منظور در تعریف واژه جبت می نویسد « هر آنچه به جای خداوند پرستیده شود و گویند کلمه ای است که شامل بت و کاهن و ساحر و نظایر آن می شود ... شعبی گفته جبت یعنی سحر و طاغوت یعنی شیطان (لسان العرب , ذیل «جبت»)} مفسران اهل سنت از قول ابن عباس یکی از مصادیق ملموس طاغوت را کعب بن اشرف و جبت را حیی بن اخطب {از سران یهودیان معاند با پیامبر (ص) دانسته اند } در احادیث شیعه نیز مصادیقی برای جبت و طاغوت نقل شده است . علامه حسن مصطفوی در مورد واژه جبت و طاغوت در کتاب تفسیر روشن مجلد ششم صفحه 13 می گوید :👇👇👇👇👇👇 {جبت از کلمه عبری جابه گرفته شده و به معنی متکبری که ضعیف العقل و لایبالی است می باشد. و طاغوت : از ماده طغیان صیغه مبالغه و معنی تجاوز و بلند طلبی است که در جهت مادی باشد و یا معنوی و این دو کلمه شامل هر فردی می شود که دارای این دو صفت باشد , از جن و انس و شیطان که دور از رحمت خداوند متعال و منحرف از حق است . و اما تفسیر این دو کلمه : بدو بت از اصنام , برخلاف است . } نکته : واژه جابُه یا گاووه גאווה درعبری به معنای غرور است . اما فقیر بالشخصه نظر علامه مصطفوی را در مورد انتساب واژه جبت به کلمه گاووه را نمی پسندم . بُستانی واژه جبت را سریانی  و به معنای تو خالی دانسته که استعاره از هر چیز پوچ  و بی‌فایده است. همچنین در روایتی از پیامبر اکرم که در کتاب سنن ابی داود آمده :  طیره (فال زدن، تفأل) و عیافه  (نوعی پیشگویی با خط کشیدن روی زمین  یا پراندن پرنده ) و طرق (نوعی پیشگویی با پرتاب سنگریزه ) از مصادیق جبت‌اند. برخی از محققین اصل واژه جبت را از واژه جبس به معنای پست و فرومایه می دانند .   جوهری در الصحاح می گوید : چون در زبان عربی ، دو حرف ج و ت بدون حروف ذولقیه (حروفی که مخرج آنها نوک و کناره‌های زبان است، یعنی ر، ل، ن) در یک واژه جمع نمی‌شود، جبت نمی‌تواند واژه‌ای عربی باشد.  اما بر طبق نظر بیشتر محققین واژه جبت دارای اصلی حبشی می باشد . و بنا به نظر عکرمه جبت در لغت حبشی به معنای شیطان می باشد . در مورد واژه طاغوت نیز اکثر فرهنگ نویسان طاغوت را صیغه مبالغه (اصل آن بر وزن فعلوت که سپس به وزن فاعول تبدیل شده است ) و از ریشه طغیان گرفته شده است . عده ای از محققین اصل آن را آرامی یا عبری یا سریانی می دانند. عده ای معتقدند که واژه طاغوت عبری می باشد. زیرا در زبان عبری حرف «و ت » از زوائدی است که به انتهای کلمات عبری افزوده می شود . چنانچه واژه طالوت از کلمه ای به معنی طول به همین ترتیب ساخته شده است . و گاه« واو »و« تا » در عبری به عنوان پسوند جمع به کار می رود. @soltannasir 🐚🐚🐚🐚🐚🐚🐚🐚🐚🐚🐚🐚🐚🐚
@soltannasir (جبت و طاغوت 3) دقت در آیه 51 سوره نسأ نشان می داد که بر خلاف نظر برخی از مفسرین یا اهل لغت ; جبت و طاغوت در این آیه همانگونه که در داستان شأن نزول آیه گفته شد . نام دو بت است که در نزد اعراب موجود بوده اند . هر چند کلمه طاغوت در چندین آیه دیگر نیز به تنهایی آمده , اما دقت در این آیه و سیاق و شأن نزول آیه نشان می دهد که بین کلمه جبت و طاغوت نوعی پیوستگی و ارتباط معنا دار وجود دارد . و همانطور که گفته شد جبت و طاغوت نام دو بت دوران جاهلیت بوده اند . اما جبت و طاغوت اگر از بت های اعراب جاهلی می باشند . آیا از بت های خاص عربی در منطقه حجاز هستند ? یا از حیطه جغرافیایی خارج از شبه جزیره عربستان به حجاز وارد شده بودند ? دقت در اصل و ریشه واژه جبت و طاغوت همانگونه که اصحاب لغت و مفسرین گفته اند . نشان دهنده این نکته می باشد که جبت و طاغوت کلماتی عربی نمی باشند . در نتیجه این دو بت از تمدن های دیگر وارد فرهنگ اعراب شده اند .اما کدام تمدن ? همانگونه که گفته شد محققین ریشه جبت و طاغوت را به زبان های عبری و سریانی و حبشی نسبت می دهند . فقیر در بین اسامی خدایان تمدن های منطقه خاورمیانه نظیر سومر و بابل و آکد و فینیقیه و .... به واژه ای برخورد ننمودم تا بتوانم جبت و طاغوت را با آن تطبیق دهم . بنابراین کلمات جبت و طاغوت از نظر فقیر عبرانی و سریانی نمی باشند . اما اگر همانگونه که اکثر محققین گفته اند این دو واژه دارای اصلی حبشی باشند . با توجه به اینکه حبشه تحت تاثیر تمدن باشکوه و الحادی مصر بوده است . پس محتمل است که واژه های جبت و طاغوت با اندک تغییراتی در بین خدایان مصری یافت شوند . در اسامی خدایان مصری , دو خدا هستند که نام آنان شباهت بسیاری به جبت و طاغوت دارد (علی الخصوص جبت ) و آن خدای جب (گب) و تفنوت می باشد . پیشتر گفتیم که خدای رع که خدای خدایان مصری است با استمنا و یا عطسه و تف اندازی «شو» و «تفنوت» را بوجود آورد . شو (مذکر) و تفنوت(مونث) فرزندان رع برادر و خواهر می باشند . در عین حال زن و شوهر نیز می باشند . ّ از ازدواج «شو» (خدای هوا )و «تفنوت»(خدای آب) «جب» یا گب (مذکر ) و «نوت»(مونث) بدنیا آمدند که این دو نیز خواهر و برادر می باشند و زوج یکدیگر هستند . بنابراین تفنوت مادر و جب پسر او می باشد . اما دقت در واژه جب نشان می دهد . که این واژه در اصل مصری خویش گب است زیرا مصریان حرف ج را گ تلفظ می نمایند . گب یا جب خدای زمین است . و این واژه در دوران های بعد بصورت های , گبت , جبت و قبط و اکپت و اجپت egypt و.... استعمال شده است . تمامی این واژه ها که اسامی کشور مصر می باشند . در واقع ریشه در اسطوره های مصری دارند . زیرا جب یا گب در این اسطوره ها به معنای زمین است . به عبارتی دیگر واژه جب یا جبت به معنای 👈زمین مصر 👉 می باشد . در حدیث رسول خدا (ص) نقل شد که عکافه (فال و نوعی پیشگویی با خط کشیدن بر روی زمین ) از مصادیق جبت می باشد . که چنین پیشگویی هایی در مصر باستان توسط کاهنین انجام می شده است . اما باستان شناسان برای واژه تفنوت معنی دقیقی نیافته اند . اما اکثر آنان این واژه را به معنای تف و تف انداختن یا شبنم و رطوبت هوا معنی نموده اند زیرا تفنوت الهه آب می باشد . هر چند که ممکن است واژه طاغوت که اصل آن طغووت بوده با واژه تفنوت , تشابه کامل نداشته باشد . اما اگر به دایره حروف ابتثی نگاه نماییم . حرف «ف» در تفنوت به حرف «غ» در طغووت تبدیل شده است . که در ابتث حرف غ قبل از ف می باشد . و حرف «ن» در تفنوت به حرف «و» در طغووت تبدیل شده است چنانچه در ابتث حرف «و» بعد از حرف «ن» قرار دارد . بنابراین به این شکل می توان حدس زد که تفنوت ممکن است به این شکل به طغووت تبدیل شده باشد . اما این نکته را نیز باید در نظر گرفت که چون کلمه تفنوت به حبشه رفته احتمالا در زبان حبشی به صورتی جدید تغییر یافته و از صورت حبشی این کلمه واژه طغووت ایجاد شده است . بنابراین صورت حبشی این واژه رابط بین صورت مصری تفنوت و.عربی طغووت است . و ما این واژه میانی را در اختیار نداریم . @soltannasir ☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️
@soltannasir (جبت و طاغوت 4) ابتدا چند نکته در مورد جبت و طاغوت : همانگونه که مشاهده نمودید تغییر شکل واژگانی گب و جب (خدای زمین مصر ) به اجپت و اکپت و گبت و جبت و قبط بسیار محتمل است . اما تغییر تفنوت به طغووت با توجه به دایره ابتث بر خلاف قواعد آواشناسی در علم زبان شناسی می باشد . فقیر بیشتر سعی نمودم که از قوانین علم حروف استفاده نمایم و این نظر بر اساس تغییر ابتثی برای خود فقیر نیز راضی کننده نبوده است . 😊 اما همانگونه که گفته شد ما به واژه حبشی که رابط بین تفنوت و طغیوت یا طغووت است دسترسی نداریم . و این نکته را نیز در نظر بگیرید که در میان خدایان تمدن های باستانی جب و تفنوت بیشترین شباهت را به جبت و طاغوت دارند . نکته دیگر اینکه اگر جب و تفنوت همان دو بت جبت و طاغوت باشند . می توان در نظر داشت که اعراب از طریق حبشه با فرهنگ شرک آمیز مصر آشنایی داشته اند . و از فرهنگ مصر تأسی گرفته اند . و شاید اعراب با سمبل ابلیسک نیز در اثر این ارتباطات با مصر و حبشه آشنایی پیدا نموده بودند . و بعد ها در مراسم رمی جمرات سمبل خدای رع (ابلیسک ) به عنوان نماد مهم شرک و شیطان در این مراسم جمرات بنا شده باشد . (داستان جب و تفنوت ) پس از کناره گیری رع و رفتن وی به آسمان در بسیاری از روایات شو (خدای هوا و پسر رع و پدر جب )جانشین وی شد . شو پس از رسیدن به فرمانروایی زمین معابد بسیاری برای خدایان بنا نهاد که همه این معابد روبروی چهار ستون آسمان بنا شده و کاخ او در افق شرق قرار داشت . کاخ شو به نام «حت نب» کاخی استوار و نیایشگاهی نفوذ ناپذیر بود . پسران اپیپ اما که ساکن صحرا بودند به مصر یورش بردند و ویرانی های بسیاری پدید آوردند پسران اپیپ با این همه نتوانستند به معابد و نیایشگاه آسیبی برسانند و سرانجام از خدایان شکست یافتند . پس از این ماجرا شو بیمار و بینایی خود را از دست داد. در کاخ او مشکلات بسیار پدیدار و سرانجام این اختلافات جاری شدن شوربختی بر جهان بود . هم در این زمان بود که جب پسر شو عاشق مادر خود تفنوت و از شیدایی آواره شد . سرانجام اما جب به کاخ پدر بازگشت و زمانی که پدرش به آسمان رفته بود. به مادر خود تجاوز کرد و تاج و تخت پدر را تصاحب نمود . شو نتوانست یا که جرأت نیافت به زمین باز گردد و هم در آن زمان بود که تاریکی و طوفان زمین را پر کرد . پس از تجاوز جب به مادر خود طوفانی بزرگ 9 روز بر زمین نازل شد و پس از 75 روز جب عازم دیدار قلمرو فرمانروایی خویش شد . درشرق با جب از شجاعت بزرگ پدر او سخن رفت و گفته شد که چه گونه شو با قرار دادن مار مقدس یوریس بر تارک خود شهریاری خویش را استوار کرد. پس جب بر آن شد که یوریس را بر تارک خود قرار دهد و وقتی در صندوقی را که یوریس در آن خفته بود گشود یوریس زهر قتال خود را به جانب جب و همراهان وی پرتاب کرد . بسیاری از همراهان جب نابود و جب به تبی سوزان و دردناک گرفتار شد . درد جب را درمان نبود تا خدایان او را گفتند برای درمان خویش عارت رع را بر سر خود بگذارد . پس جب عارت را در صندوقی سنگی نهاد و آن را بر تارک خود قرار داد و تب وی فرو ننشست . چند سال بعد هنگامی که عارت را در دریاچه مقدس نزدیک «حت نب » می شستند عارت دگرگون و به هیأت تمساحی که «سبک» (سویک) نام یافت در آمد و به ژرفای دریاچه فرو رفت . جب بعد از این ماجرا به ساختن معابد و خانه سازی و اسکان و ساختن شهرها و باروها و ایجاد ولایات پرداخت . این اعمال باعث ایجاد نظم و نیکی در جهان بر طبق بینش مصریان شد . جب پس از 1773 سال بر آن شد که از فرمانروایی دوری و شهریاری را به حورس و ست وانهاد . چنین کرد و فرمانروایی قلمرو شمال را به حورس و فرمانروایی قلمرو جنوب را به ست وانهاد . @soltannasir 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
تصویر خدای گب(جب) خدای زمین مصر
تصویر خدای تفنوت دختر خدای رع و مادر خدای گب (جب)
تصویر نمودار خدایان مصر
@soltannasir (درد و دل ) از ابتدای شروع کانال تا کنون با سوالات گوناگونی پیرامون کانال و مطالب آن مواجه بوده ایم . پس از اتمام دروس اربعین که با استقبال نسبی مواجه شد . به طرق مختلف پیغام هایی به فقیر رسید که عده ای طالب دستگیری و دستور برای سیر و سلوک و ملاقات حضوری و یا راهنمایی برای سیر و سلوک می باشند . (اگر به دروس اربعین دقت می شد . در همان دروس گفته شد که استاد کامل مانند کبریت احمر نایاب است . دروس بدین خاطر گفته نشد که عده ای گمان برند که فقیر استاد هستم تا چه برسد به این که گمان برند که استاد کامل می باشم ) فقیر تصمیم گرفتم که پس از اتمام مسئله حج مباحث مختلفی را تحت عنوان درد و دل بگنجانم . که در این سری دروس , مطالب بسیار متنوع و جالبی را خواهیم داشت. یکی از سوالاتی که از ابتدای شروع کانال با آن مواجه هستیم چرا ارتباط با ادمین میسر نیست ? پاسخ : عزیزان ما پیش تر در کانال دیگرمان ارتباط با ادمین را برای مدت کوتاهی برای شما عزیران باز نمودیم . و با مسائل گوناگونی مواجه شدیم . عده ای در مورد مطالب کانال سوالاتی داشتند . عده ای تشکر می نمودند . عده ای دیگر هم پیشنهادات و انتقاداتی داشتند . که از همه این عزیزان تشکر می نماییم . اما این دسته از مخاطبین تعداد اندکی از مراجعه کنندگان به ادمین بودند . سوالات بیشتر مراجعه کنندگان ما در مورد مسائل حاشیه ای بود . که ارتباطی به مطالب نوشته شده در دروس نداشت . شما چند ساله هستید ?نامتان چیست ? چند نفر مجموعه سلطان نصیر را اداره می کنند ?آیا شما به موسسه خاصی وابسته هستید ? هدفتان چیست ? آیا شما اطلاعاتی هستید ? چند وقت هست در کارهایم مشکل ایجاد شده فکر نمی کنید کسی بر علیه من دعا و یا طلسم گرفته باشه ? شما دفینه هم باز می کنید ? میشه دعایی یا طلسمی بدید من بختم باز بشه ? میشه من را صیغه کنید 😳? چکار کنم چشم سومم باز بشه ?من عاشق یه پسری هستم میشه کمکم کنید باهاش ازدواج کنم ? چکار کنم اوضاع مالی و کار و بار من بهتر بشه ? بچه من درس نمی خونه چکار کنم درس بخونه 😳? آیا من موکل دارم ? آیا بنظرتون من استعداد معنوی دارم ? چه شغلی رو انتخاب کنم? و صدها مورد اینچنینی دیگر ... عزیزان ابتدا باید بگویم فقیر استاد نیستم که از کسی دستگیری نمایم استادی مقام بسیار بزرگی است . فقیر دعا نویس و استاد علوم غریبه هم نیستم که مشکلات مردم را حل نمایم . (استادی در علوم غریبه نیز مقام بزرگی است و هر کسی شایستگی ندارد که به عنوان استاد در این وادی نامیده شود ) عزیزان فقیر به عنوان نویسنده مشکلات مردم را درک می نمایم . اما عزیزان کانال سلطان نصیر برای چنین مسائلی باز نشده است . با وجودی که ارتباط با ادمین حق خواننده است . چنین سوالات و درد و دل های غیر مرتبط و وقت گیری , به همراه مشکلات دیگر نظیر هک آیدی ادمین کانال باعث شد که ارتباط با ادمین را در تمامی کانال های خویش ببندیم . ان شاالله اگر سلطان نصیر پابرجا بود در ایام عید نوروز برای مدت کوتاهی ارتباط با ادمین را برای شما عزیزان باز می نماییم @soltannasir 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
عید سعید غدیر خم عید ولایت و امامت و خلافت و وصایت بر همه شیعیان مبارک باشد @soltannasir
@soltannasir (درد و دل 2) (اروپا) ممکن است با توجه به دروس گذشته این سوال پیش بیاید که شما از انوار جهان اسلام صحبت می نمایید و مسیحیت را ضعیف می دانید پس چرا وضعیت جهان اسلام اینگونه است ? و چرا ما در اروپا احساس آرامش می نماییم ? چرا این نورانیت را ما نمی بینیم 😊?چرا این همه نورانیت خروجی ندارد ? اینها تقریبا سوالات و شبهاتی است که ما این روز ها زیاد با آن مواجه هستیم . اما پاسخ 👇👇👇👇👇👇👇👇 اولا : عزیزان جهان اسلام فقط شهرهای بزرگی نظیر تهران یا استانبول و یا دبی و قاهره نیست . به جای جای میهن پهناورمان سفر نمایید . به مناطق دور افتاده نه شهرهای بزرگ , به شهرهای کوچک استان های خراسان و کردستان و لرستان و ایلام ,و سیستان و آذرباییجان و ..... سفر نمایید صفای مردمان را ببینید . به شرق ترکیه نه شهرهای بزرگ و توریستی غرب ترکیه به افغانستان و شهرهای کوچک آن , و همچنین سایر کشورهای جهان اسلام سفر نمایید . معنویت جهان اسلام خلاصه شده در شهرهای بزرگ و مسئله دار نیست . ثانیا : بسیاری از مشکلاتی که در فرهنگ اجتماعی کشورهای اسلامی وجود دارد . بدین خاطر است که دموکراسی در کشورهای اسلامی بسیار دیرتر از غرب مسیحی وارد شد . ضمن اینکه دخالت های کشور های استعمار گر غربی در در جهان اسلام همواره مانع از رشد فرهنگ اجتماعی دول اسلامی شد . (این داستان مدرنیته و دلایل عقب ماندگی کشورهای اسلامی چه از نظر صنعتی و چه فرهنگی دلایل بسیاری دارد که در این مختصر نمی گنجد ) ثالثا : یکی از مسائلی که ما با آن مواجه هستیم . مسئله حضور موجوداتی نظیر جنیان و دیو ها و شیاطین به طور گسترده در جهان اسلام می باشد . به جرأت می توان گفت که در کل قاره اروپا به اندازه خاک ایران زمین این فرومایگان حضور ندارند . (نقشه جغرافیای حضور جنیان در خاک ایران به طور گسترده بدین صورت است استان های خراسان شمالی و گلستان و مازندران و گیلان و قزوین و زنجان و همدان و اردبیل و آذرباییجان شرقی و غربی و کردستان و کرمانشاه و و ایلام و لرستان و خوزستان اگر دقت نمایید تمامی این مناطق به هم پیوستگی دارند و با دامنه رشته کوه های البرز و زاگرس نسبت دارند . ) حضور گسترده این موجودات در خاک کشورهای اسلامی نقش مهمی در تحریک مردم این کشورها به گناه دارد . نکته جالب این است که این فرومایگان بیشتر سعی می نمایند که مسلمین و اهل شریعت را به گناه تحریک نمایند تا غیر مسلمین را . و در میان مسلمین شیعیان را بیشتر به گناه تحریک می نمایند تا اهل سنت را . عزیزان یکی از نکات جالب و عجیب زندگی جنیان این است که در مناطق فوق العاده سردسیر این موجودات زندگی نمی نمایند . در بعضی مناطق سردسیر کردستان و یا آذرباییجان این موجودات در فصل پاییز به مناطق گرم تر کوچ می نمایند . علت این امر بر فقیر پوشیده است شاید علت آن در خلقت این موجودات از آتش باشد. این یکی از دلایلی است که در مناطق کوهستانی و سردسیر نظیر هیمالیا عرفان قدرتمندی وجود دارد . یا در کشورهای اسکاندیناوی شرایط اجتماعی خوبی وجود دارد . @soltannasir 🎓🎓🎓🎓🎓🎓🎓🎓🎓🎓🎓🎓🎓🎓
@soltannasir (درد و دل 3) (اروپا 2) رابعا : اما دلیل چهارم مشکلات در کشورهای اسلامی , تجمع حجم زیادی از نیروهای منفی و فعالیت گروه ها و انجمن های مخفی (نظیر فراماسونری و ایلومیناتی و سایر ) در این کشورها می باشد. شاید برای عده ای این مسئله عجیب باشد در حالی که مسئله عجیبی نیست . شهرهای استانبول و آنکارا و قاهره و دبی از مهمترین شهرهای خارجی در جهان اسلام هستند که فعالیت ها و انبوه مراسم های شیطانی در آن انجام می شود. و شهرهای تهران و کرج و اصفهان و مشهد و شیراز به ترتیب در داخل خاک کشورمان ایران از مهمترین شهرهایی هستند که مراسم های جادوی سیاه و آیینی و شیطانی در آن انجام می شود . به جرأت می توان گفت حجم مراسم های شیطانی سالیانه ای که هر سال در دی ماه و اسفند ماه به شکل هماهنگ در سرتاسر جهان برگزار می شود . در منطقه خاورمیانه بیشتر از قاره اروپا می باشد . بنابراین ظلمت ناشی از چنین مراسم های گناه آلودی در این کشورها بسیار بیشتر از اروپا می باشد . (کشور آمریکا در این زمینه متفاوت است و رتبه نخست را دارد ) کشور ترکیه و شهر استانبول مرکز فراماسونری در خاورمیانه است . و شهر انطاکیه در ترکیه مرکز قبالای ترکیه می باشد . اما در ایران شهر کرج و باغ های اطراف آن مرکز تجمع فراماسونرها می باشد و شهر اصفهان مرکز قبالایست های کلیمی . اما از نظر حجم انبوه مراسم های شیطانی در چند سال اخیر تهران رتبه نخست را در منطقه خاورمیانه به خود اختصاص داده است . شاید عده ای بگویند که مگر ممکن است در نظام جمهوری اسلامی چنین مسائلی باشد ??? پاسخ : نظام ایران علی رغم همه مشکلات که در داخلش وجود دارد و کم هم نیست تنها کشوری در جهان است که شعار نابودی اسراییل را دارد . تنها کشوری است که عملا با حمایت از حماس و حزب الله لبنان مقابل اسراییل ایستاده است . و اگر روزی مسجد الاقصی توسط یهودیان نابود شود . تنها کشوری که در برابر چنین اقدامی مقابله خواهد نمود ایران خواهد بود . بنابراین طبیعی است که در چنین کشوری که مذهب مردم تشیع است و حکومتش مخالف اسراییل حجم نفوذ دشمن و اجرای مراسم های شیطانی بیش از کشورهای اروپایی باشد . (البته دلایل دیگری نیز دارد که ان شاالله به وقتش گفته خواهد شد ) @soltannasir 👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣
@soltannasir (درد و دل 4) پاسخ به چند سوال 👇👇👇👇👇 سوال :آیا شما وابسته به نهاد خاصی هستید ? پاسخ : خیر ما در سلطان نصیر وابسته به هیچ گروه و نهاد دولتی و موسسه نیمه خصوصی و خصوصی نیستیم . سوال : آیا سلطان نصیر یک تیم می باشد ? پاسخ : سلطان نصیر توسط یک تیم کوچک چهار نفره اداره می شود . که مسولیت ها بین اعضا تقسیم شده است . که مسئولیت این کانال بر عهده فقیر می باشد . سوال منبع بعضی مطالب سلطان نصیر کجاست ? مطالب سلطان نصیر نتیجه چندین سال سلوک علمی و عملی فقیر و خوشه چینی در محضر اساتید مختلف است . (البته اساتید با تعریفی که ارائه شد . نه اینکه هر نارسیده ای مانند فقیر را عده ای استاد می نامند ) اما عده ای به رسم دانشگاهیان از فقیر طلب منبع می نمایند . عزیزان تعدادی منابع هست که در دسترس عامه مردم قرار دارد . کتب چاپی جز این دسته از منابع می باشد . تعدادی کتب به صورت نسخ خطی در کتابخانه های کشور وجود دارد . که امروزه بیشتر این کتب نیز دیجیتالی شده است . (این کتب درگذشته بیشتر در اختیار محققین بوده است و هنوز هم تمام این کتب به شکل دیجیتالی در نیامده است ) اما تعداد بسیاری از کتب خطی وجود دارد که در اختیار عامه مردم نیست . (این بخش همان بخش مهم و حلقه مفقوده است ) بخشی از این کتب در دست علمای ما می باشد و بخشی دیگر در اختیار دراویش ما قرار دارد . عزیزان در نزد آقایان علما اکثرا از علمای علوم غریبه کار ما مجموعه ای از کتب خطی است که اکثر این کتب بسیار بینظیر و نایاب است . برای مثال نسخه منحصر به فرد کتاب جفرخافیه به دست خط مبارک امام صادق (ع) در نزد یکی از علمای علوم غریبه کار قزوین و نسخه منحصر به فرد کیمیا اثر جابربن حیان , که مجموعه درس های امام صادق بوده , در نزد عالم بزرگوار دیگری در قزوین موجود است . 😊 (هر زمان واژه علمای علوم غریبه کار را استفاده می نماییم منظور معممین می باشد و هر زمان که از واژه اساتید علوم غریبه استفاده می نماییم منظور مکلایان می باشد به افرادی که عمامه ندارند قدما مکلا می گویند یعنی کسی که به جای عمامه کلاه بر سر می گذارد ) عزیزان چند هزارجلد کتب و رساله خطی بینظیر در علوم غریبه و عرفان نزد آقایان موجود است . علمایی نظیر شیخ بهایی و میرداماد و میر فندرسکی , خواجه نصیرالدین طوسی و علامه حلی و.....تا معاصرین از علمای شیعه علمایی نظیر شیخ حسنعلی نخودکی , علامه میرجهانی و آیت الله سید موسی زرآبادی و شیخ مجتبی قزوینی و سید ابوالحسن حافظیان و آیت الله سید مهدی قاضی (پسر بزرگوار آیت الله سید علی قاضی )و آیت الله کشمیری و علامه سردار کابلی و سایر آقایان (هزاران نفر دیگر ) همگی در این علوم (غریبه و خفیه و عرفان ) صاحب تالیف بوده اند . منتهی این کتب پس از وفات این بزرگواران در اختیار جامعه قرار نگرفته است . بلکه در اختیار وارثین نسبی یا معنوی آقایان قرار گرفته است . و این وارثین نیز در جایی سخن از وجود این کتب نمی نمایند مگر مجامع خصوصی خویش . نکته : این کتب برخلاف کتب موجود در نزد عامه نسخه هایی بسیار عالی و بدون کم و کاست می باشند . به گونه ای که اگر شخصی با این علوم اندکی آشنایی داشته باشد . با خواندن این نسخه ها می تواند این علوم را یاد بگیرد . و از آنجایی که این علوم نباید بدست هر نااهلی بیفتد . 😉 آقایان از این کتب محافظت می نمایند . نکته 2: علاوه بر کتب , اشیایی نظیر انگشتری و عصا و مهر وتسبیح و ... نیز در نزد آقایان علما موجود است که این اشیای خاص از بزرگان گذشته به آقایان , ارث رسیده است . برای مثال یکی از این آقایان معاصر ما انگشتر خواجه نصیرالدین طوسی را در اختیار دارد . که موکلین نجومی مسخر آن انگشتری می باشند . و ایشان از این موکلین استفاده می نمایند . اما بعضی از آقایان دراویش نیز دارای مجموعه ای از کتب و رسایل خطی هستند . که در هیچ کجا یافت نمی شود . من باب مثال در سلسله خاکسارجلالی ابوترابی بیش از بیست و پنج هزار جلد کتب و رساله خطی وجود دارد . که حدود سیصد جلد آن بسیار بسیار مهم است . در سلسله ذهبیه نیز , کتب خطی بسیاری وجود دارد که در کتابخانه احمدی شیراز که متعلق به ذهبیان است جمع آوری شده است . منتهی کتب خطی مهم ذهبیان در کتابخانه شان موجود نیست . بلکه در اختیار فقرای سلسله قرار دارد . در نزد طوایف اهل حق در کرمانشاهان نیز , کتب و رسایل خطی بسیاری وجود دارد . که مطالب بعضی از این کتب بسیار مهم و قابل تامل است . نکته : علاوه بر آقایان علما دراویش نیز اماناتی خاص مانند انگشتری و تسبیح و تاج و عصا و....از پیران گذشته خویش در اختیار دارند . فقیر و بعضی دیگر از عزیزانم در اثر مراودات با آقایان علما و دراویش موفق به دیدن بعضی از این کتب و رسائل شده ایم . @soltannasir 📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖
@soltannasir (درد و دل 5 ) (دراویش و علوم غریبه ) یکی از اعتراضاتی که از ابتدای کانال تاکنون با آن مواجه بوده ایم . مسئله تبحر دراویش و سلسله های درویشی در علوم غریبه و خفیه می باشد . تا کنون چندین اعتراض داشته ایم که دراویش علی الخصوص دراویش شیعه علوم غریبه را رد می نمایند .😳 عزیزان این نکته را از فقیر به یادگار داشته باشید . از نظر آقایان علمای حوزوی و دراویش ,مردم عادی عوام الناس می باشند . علوم غریبه و وادی تسخیر و مسخرات و غیره متعلق به آقایان است . شما که عوام الناس هستید نباید وارد این وادی شوید . اکثر این آقایان به شما دروغ می گویند . اما سلاسل فقری معروف شیعه 👇👇👇 1:خاکسارجلالی ابوترابی 2:اهل حق 3: ذهبیه 4: نعمت اللهیه {سلطان علیشاهی (گنابادیه )و مونس علیشاهی (نوربخشی) و صفی علی شاهی } (این شماره های بالا به ترتیب کثرت پیروان نیست ) و سلسله قادریه و نقشبندیه از طرق اهل سنت را ان شاالله از نظر تبحر در علوم غریبه به اختصار بررسی خواهیم نمود. @soltannasir 👽👽👽👽👽👽👽👽👽👽👽👽