eitaa logo
سلطان نصیر
2.7هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
421 ویدیو
243 فایل
موضوع کانال: ادیان و عرفان و اسطوره و علوم غریبه و خفیه و ماوراء و نجوم و دشمن شناسی با رویکرد آخرالزمانی و مسئله ظهور حضرت صاحب الامر عجل اللّه آدرس جیمیل ما : 👇 @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">Soltan313nasir@gmail.com کپی بدون ذکر منبع مجاز نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
تصویری از شهر صفد در اسرائیل که مرکز قبالیست های یهودی است . و پنجره هایی که از پشت بسته می شود تا نور از آن خارج نشود @soltannasir
تصویری دیگر از معماری پنجره ها در شهر صفد (مرکز قبالیست های یهودی ) در اسرائیل @soltannasir
گالری نقاشی یا مغازه فروش تابلوهای نقاشی در شهر صفد (مرکز قبالیست های یهودی ) که پنجره ندارد و معماری آن به مهرابه های ایرانی شباهت دارد @soltannasir
تصویر هتلی در شهر صفد (مرکز قبالیست های یهودی ) در اسرائیل که معماری آن به معابد مهری (مهرابه ) شباهت دارد . @soltannasir
تصویر بنای سنگی دیگری از شهر صفد (مرکز قبالیست های یهودی ) در اسرائیل که معماری صخره ای آن به معابد مهری شبیه است . @soltannasir
عزیزان 👆👆👆 لینک مطلب مربوط به شهر «صفد» (شهر قبالیست ها ) در اسرائیل عزیزانی که این ارسال را نخوانده اند با کلیک بر روی لینک بالا می توانند این ارسال را مطالعه نمایند @soltannasir
@soltannasir { درد و دل 85 } {سوءاستفاده از قوانین معنوی توسط دشمنان6} { خلقت صورت های مثالی و نمادها } پس از نقل نظرات فقها در باب تشبه به کفار حال در ادامه به توضیح چگونگی شکل گیری نمادها می پردازیم . هر عملی که انسان انجام می دهد . _آنگونه که عرفا و حکمای بزرگ جهان اسلام گفته اند . _ صورتی از آن (عمل) در عالم مثال ایجاد می شود . از هر عملی صورت مثالی تنها مختص به آن عمل خاص ایجاد می شود . من باب مثال از عمل فریضه نماز صورتی در عالم مثال ایجاد می شود . که خاص نماز است . و با هر بار نماز خواندن صورتی جدید از نماز شخص در عالم مثال ایجاد می شود . یعنی به ازای هر نماز یک صورت مثالی ایجاد می شود . به مرور زمان در اثر تکرار عمل نماز از مجموعه این صورت ها (صورت مثالی نمازهای شخص ) صورتی جدید و واحد در عالم مثال ایجاد می شود . (با حفظ صورت مثالی هر نماز به صورت واحد ) که صورت کلی نماز های وی است . صورت کلی نماز شخص در عالم مثال تابع کل نمازهایی است که وی در همه عمر خویش خوانده است . و صورت مثالی هر نماز تابع فکر و توجه دل و خاطر به معبود حقیقی الله تبارک تعالی و حال و هوای باطنی شخص می باشد . اما صورت کلی نمازهای اشخاص در عالم مثال _ با حفظ صورت فردی نماز های هر شخص _ به یکدیگر می پیوندد و صورت کلی نماز مسلمین را تشکیل می دهد . در واقع به عبارتی دیگر در عالم مثال صورتی مثالی از نماز هر شخص وجود دارد . و از مجموعه نمازهای یک شخص نیز صورتی کلی و واحد وجود دارد که تابع صورت تمامی نماز هایی است که وی در عمر خویش خوانده است . در واقع همانگونه که پیشتر گفته شد که انوار و افکار بر اساس قاعده تشابه به یکدیگر می پیوندند . صورت های مثالی اعمال نیز بر اساس قانون تشابه به یکدیگر می پیوندند . بر اساس همین قاعده ، با توجه به دروس تشابه انوار که در آن گفته شد که نور نماز شیعیان و برادران اهل سنت بر اساس وضو متفاوت و بعضی اذکار متفاوت با یکدیگر متفاوت است . صورت مثالی نماز های شیعیان و اهل سنت با یکدیگر متفاوت است . در نتیجه ، ابتدا بر اساس قاعده تشابه صورت های مثالی کلی نماز همه شیعیان_در طول تاریخ _ به یکدیگر می پیوندد . و صورت های مثالی کلی نماز همه اهل سنت _در طول تاریخ _ به یکدیگر می پیوندد . بنابراین دو صورت مثالی کلی برای نماز در عالم مثال ایجاد می شود . یکی صورت مثالی نماز شیعیان ، دیگر صورت مثالی نماز اهل سنت و جماعت و از به هم پیوستن این دو صورت به یکدیگر (با حفظ هر کدام از دو صورت به صورت جداگانه ) صورت کلی نماز مسلمین جهان در عالم مثال ایجاد می شود . حال شکلی نظیر هرم را در نظر بگیرید . برای هرم در علم فیظیک و متافیظیک خواصی مترتب است . که دانشمندان در باب آن تحقیقات بسیار ارزنده ای دارند و بسیار سخن گفته اند : نظیر تیز شدن چاقو در مرکز هرم و یا سالم ماندن اغذیه در مرکز هرم (دیر فاسد شدن آن ) و غیره هرم شکلی است که حداقل از سه مثلث تشکیل شده است .(+ یک مثلث در قاعده ) و مثلث اولین شکل از اشکال هندسی است . و عدد سه(تعداد اضلاع مثلث) اولین عدد از اعداد فرد می باشد . مثلث شکلی هجومی است . و بالذاته نه منفی و نه مثبت است چنانچه هرم در اصل خویش نه مثبت است و نه منفی . اما مسئله این است که شکل هرم بیشتر توسط تمدن های شرک آمیز نظیر مصر و یا مایاها برای ارتباط با خدایان فرومایه مورد استفاده قرار می گرفته است . وقتی هزاران سال هرم توسط مصریان و مایاها و بعضی از تمدن های دیگر برای ارتباط با خدایان فرومایه استفاده می شده است . صورت کلی ای که از هرم در عالم مثال ایجاد شده است . با انرژی شرک آمیز و جادو و ارتباط با این خدایان ساخته شده و شکل گرفته است . بنابراین صورت کلی مثالی ساختمان هرم دارای چنین انرژی ای(شرک) می باشد . حال اگر سالکی مسلمان برای استفاده از خواص متافیظیکی هرم ، هرمی بسازد و در زیر هرم بنشیند و مراقبه نماید و یا به ذکر بپردازد . صورت مثالی ای که از عمل وی (نشستن زیر هرم) در عالم مثال ایجاد می شود . با صورت مثالی کلی هرم در صورت استمرار عمل (نشستن در زیر هرم ) پیوند برقرار می نماید . و این سالک مسلمان بدونی که بداند و حتی متوجه باشد . از انرژی معنوی شرک و جادو صورت کلی مثالی هرم تغذیه می نماید . بنابراین استفاده دراز مدت از هرم برای یک سالک مسلمان ممکن است که در نهایت به لغزش وی بیانجامد . نکته :این نکته را باید دوستداران متافیظیک بخاطر بسپارند که بعضا بخاطر پیشرفت سریع تر سلوکی دست به چنین اعمالی می زنند . و برای توجیه عمل خویش همواره فلان عالم بزرگوار را مثال می زنند که در زیر هرم اربعین نشسته است . هر عملی از سوی هر بزرگی دلیل بر درست بودن آن عمل نمی باشد . @soltannasir
نمودار صورت مثالی نماز در عالم مثال برای فهم بهتر دروس
تصویر اهرام مصر @soltannasir
تصویر بناهای بزرگ و معروف هرمی شکل جهان در تمدن های باستانی گوناگون @soltannasir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ 👆👆👆 هرم های معروف جهان @soltannasir
تخت خواب در زیر هرم برای استفاده از انرژی مرکز هرم بیشتر دوستداران متافیظیک از چنین روش هایی برای پیشرفت در متافیظیک استفاده می نمایند . @soltannasir
مراقبه در مرکز هرم برای استفاده از انرژی مرکز هرم که همانگونه که گفته شد استفاده از چنین روش هایی اشتباه است @soltannasir
تصویری از محل تمرینات معنوی به شکل هرم استفاده از چنین روش هایی درست نیست زیرا صورت مثالی هرم با نیروی اعتقاد به شرک ایجاد شده است . و استفاده از آن تاثیر منفی خواهد داشت . @soltannasir
@soltannasir { درد و دل 86 } { سوءاستفاده از قوانین معنوی توسط دشمنان 7} با توجه به دروس پیشین تا حدودی مشخص شد که نمادها چگونه در عالم مثال ایجاد می شوند . و چگونه تاثیر گذار هستند . بسیاری از دشمن شناسان ما را نظر بر این است که دشمنان ما (ماسون ها و ایلومیناتی ها و سایر انجمن های مخفی ) در استفاده از نمادها بسیار افراطی و خرافه گرا هستند .علت چنین نظر اشتباهی این است که این عزیزان (دشمن شناسان ) از کارکرد عالم مثال اطلاع درستی ندارند . دشمنان ما بخوبی می دانند که چه می کنند . هزاران سال پیش در متون باستانی و اسطوره ای در داستان های خدایان نقل است که خدایان باستانی با نذر و قربانی و دعا و نیایش به درگاهشان قدرت می گرفتند . اگر خدایی نمی توانست . نیاز پرستندگان خویش را بر آورد . ممکن بود نقش خویش را به خدای رقیب بدهد . اینگونه است که در داستان خدایان به مرور زمان بعضی خدایان فراموش می شدند و جای خویش را به خدای دیگری می دادند . و خدایان انسان ها را مجبور می نمودند تا به تمدن های مجاور حمله نمایند . و پادشاهان بدستور خدایان مردمان تمدن های مجاور را قتل عام می نمودند و شهرهایشان را می سوزاندند و خاکستر شهرها را به توبره می کشیدند . علت این امر این بوده است که اگر پرستندگان خدایان تمدن های دیگر کشته شوند . آن خدایان نیز چون پرستنده ای ندارند . به مرور زمان ضعیف می شدند . و اینگونه خدایان تمدن مهاجم به راحتی می توانستند . خدایان تمدن مجاور را (در عالم خودشان که بعد دیگر کرات منظومه شمسی است ) شکست دهند . نکته : در ماجرای حمله کوروش کبیر به بابل نیز ما شاهد این مسئله هستیم که چگونه مجمع خدایان میان رودانی به ریاست مردوخ چون آیین های پرستش و قربانی به درگاهشان توسط نبونعید پادشاه بابل منسوخ اعلام شد . مردوخ رئیس این خدایان در کشورهای مختلف به جستجو پرداخت تا کوروش شاه انشان را پیدا نمود و از او خواست که به بابل حمله نماید . مردوخ به کوروش کبیر کمک معنوی نمود تا ماد را به قلمرو خویش اضافه نماید و سپس بابل را فتح نماید و کوروش کبیر نیز آیین های پرستش خدایان میان رودان را احیا نمود و اینگونه این خدایان فرومایه از خطر نابودی ، که با عدم پرستش به مرور ایجاد می شد نجات یافتند . در واقع خدایان به کوروش کبیر و کوروش کبیر به خدایان خدمت نمود . در منشور کوروش کبیر به عنوان یک سند بزرگ تاریخی ، این حقیقت تاریخی ثبت شده است . حال هنگامی که آنان نمادی مانند تک چشم را که نماد چشم خدای فرومایه رع و همچنین چشم خدای فرومایه هورس است . را سالها پیش در پشت اسکناس یک دلاری بر نوک هرم قرار دادند . از اینکه نظام فکری خویش را آشکارا بیان نمایند . ابایی نداشتند . بلکه در اینکار تعمد نیز داشته اند . زیرا هنگامی که افکار تمام جهانیان به مرور زمان معطوف به این نکته می شود . که این نماد (تک چشم ) نماد آنان(انجمن های مخفی ) است و چه تاریخ و سرگذشتی دارد . (تاریخ ماجرا و فلسفه تک چشم در متون اساطیر مصر باستان ) از مجموعه این افکار یک آگاهی جمعی جهانی به مرور زمان ایجاد می شود . و آنان برای نیرو گرفتن مجدد این نماد «تک چشم » به این آگاهی جمعی جهانی نیاز داشتند . انجمن های مخفی پس از ایجاد این آگاهی جهانی این نماد(تک چشم ) را به مرور در نقاط مختلف به کار می برند . از فیلم های هالیوودی گرفته تا ایستگاه مترو شهر تهران . هنگامی که مردم به این نماد تک چشم آگاهانه نگاه می نمایند . با یادآوری اینکه این نماد (تک چشم ) متعلق به انجمن های مخفی (فراماسونری جهانی و ایلومیناتی ها و مصرباستان) است . در واقع این نماد را قوی تر می نمایند . زیرا همانگونه که پیشتر گفته شد از این نماد ها یک صورتی کلی در عالم مثال وجود دارد . و صورت های مثالی از نیروی فکر انسان ها تغذیه می نمایند و هر قدر که به آنان بیشتر فکر شود به مرور زمان قوی تر می شوند . نکته 2 : صورت مثالی یک شیء هنگامی که به آن آگاهانه فکر شود نسبت به هنگامی که ناآگاهانه با آن برخورد و یا فکر شود . قوی تر می شود . بنابراین دشمنان از نمادها در همه جا استفاده می نمایند . تا بتوانند آنها را با کمک نیروی فکر آگاهانه بشر تقویت نمایند . نکته 3 : تقویت کردن نمادی نظیر تک چشم با کمک به خاطر آوردن آگاهانه آن نماد توسط مردمان جهان ، با توجه به اینکه این نماد ، چشم خدای رع و هورس است علاوه بر تقویت صورت مثالی نماد تک چشم ، باعث تقویت خدای رع و هورس نیز می شود . و این زمینه بازگشت آنان را فراهم می آورد . نکته 4 : نماد تک چشم ، نماد چشم دجال نیز هست . @soltannasir 🌫🌫🌫🌫🌫🌫🌫🌫🌫
نماد تک چشم(چشم جهان بین ) در مترو شهر کرج ایستگاه گلشهر ، ان شاءالله که تا کنون برداشته شده باشد و عوامل ساخت آن دستگیر شده باشند .😊 @soltannasir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمت هایی از فیلم گنجینه ملی 👆👆 @soltannasir
نقشه پراکندگی سازه اهرام در تمدن های باستان @soltannasir
متن استوانه کوروش کبیر 👆👆👆 با ترجمه استاد فقیر پرفسور عبدالمجید ارفعی ایشان یکی از بزرگترین اساتید خط و زبان باستانی اکدی و اکد شناسان در جهان و همچنین یکی از بزرگترین اساتید خط و زبان ایلامی و ایلام شناسان جهان می باشند . همچنین ایشان با خط و زبان پهلوی و اوستایی و آرامی و عبری و عربی و انگلیسی و آلمانی نیز آشنایی کامل دارند . و اولین ایرانی هستند که متن استوانه را خود مستقیم خوانده و ترجمه نموده اند . این متن سند متقنی در باب داستان خدایان است . و فقیر با وجود آنکه بارها این متن ارزشمند تاریخی را خوانده ام در نیافتم که کدام قسمت آن اشاره به حقوق بشر دارد . @soltannasir 📃📜📄📑📜📃📄📑📜📃📄📑
@soltannasir { درد و دل 87 } {سوءاستفاده دشمنان از قوانین معنوی 8} با توجه به آنچه تاکنون گفته شد . اکنون به بررسی بعضی نظرات فقهای امامیه در باب قاعده تشبه می پردازیم . فقهای شیعه اتفاق نظر دارند که بازی با آلات قمار نظیر (ورق پاسور ) حتی بدون عمل قمار و شرط بندی حرام است و یا جایز نیست !!! شاید سوال پیش بیاید ? که چرا ما که قمار (فعل حرام ) انجام نمی دهیم ?! و فقط بازی می کنیم ! این یعنی که اگر ما ورق بازی کنیم ? به جهنم می رویم ?! اینها سوالات و اشکالاتی است که معمولا در این باره وجود دارد ! یکی از علل این حکم فقهی این است که بازی با آلات قمار از مصادیق لهو و لعب است . و مومن نباید به عمل لهو و لعب مشغول شود . اما یکی از علل دیگر وجود این حکم(حرام بودن استفاده از آلات قمار حتی بدون عمل قمار فقط با عنوان بازی و تفنن ) با توجه به آنچه پیشتر گفته شد این است که از عمل قمار با آلات قمار نظیر «ورق پاسور » که در قمار خانه ها و کازینوها در سرتاسر جهان ، صورت می گیرد . صورتی مثالی در عالم مثال شکل می گیرد . عزیزان توجه داشته باشید . افرادی که در سرتاسر جهان به عمل قمار با «ورق پاسور » مشغول هستند . عمدتا چه کسانی هستند ?! بیشتر این افراد ، افرادی شراب خوار و فاسد و ثروتمند هستند و بعضا اهل دخانیات و یا مواد مخدر نیز می باشند . و بعضی. از آنان آنچنان در فساد غرق هستند که بر سر ناموس خویش نیز قمار می نمایند . حال صورت مثالی که در عالم مثال از عمل قمار با «ورق پاسور » ایجاد می شود . با نیروی افکار این افراد فاسد عمدتا شکل گرفته است . و هنگامی که شخصی با « ورق پاسور »(بدون قمار کردن ) بازی می نماید . صورت مثالی عمل وی با صورت مثالی کلی عمل بازی با «ورق پاسور » در عالم مثال (که عمل قمار بازان است )پیوند برقرار می نماید . و این شخص تحت تاثیر ارتعاشات فوق العاده ظریف نیروی صورت مثالی کلی «بازی با ورق پاسور » که با نیروی فساد و شراب خواری و قمار و غیره ایجاد شده قرار می گیرد و این ارتعاشات ظریف بر جسم و جان شخص به مرور تاثیرات ظریفی به جای می گذارد . اگر بپذیریم که ادیان حقیقی و در رأس آن دین مبین اسلام دستورات و احکام آن برای این منظور وضع شده اند که انسان مسیر تقرب و سیر الی الله را سریع تر بپیماید . پس طبعا باید بپذیریم که انجام دادن اموری نظیر بازی با آلات قمار علاوه بر این که عملی لهو و بیهوده است . (نظیر بسیاری از اعمال ما 😔) باعث می شود که شخص از نیروی افراد قمار باز که عمدتا افرادی دارای فساد اخلاقی هستتد ولو اندک برخوردار شود . و چنین عملی اگر به مرور زمان باعث این نشود که شخص به گناه بیفتد می تواند سرعت سیر و سلوک را کند نماید . همانگونه که گفته شد استفاده از آلات قمار ممکن است باعث این مسئله شود که شخص به گناهان بزرگتری مبتلا شود . و اگر چنانچه باعث ابتلا به گناه نشود نیز سرعت سیر و سلوک معنوی را کند می نماید . نگوییم که این مسائل تاثیر گذار نیست . اتفاقا کاملا تاثیر گذار است . منتهی تاثیر آن بسیار ظریف است و به مرور پس از گذشت سالها تاثیر آن در جامعه هویدا می شود . و این بلایی است که غربی ها بر سر جوامع شرقی علی الخصوص جامعه مسلمین آوردند . تغییر در پوشش ظاهری و تجدد که غربی ها با کمک مشتی روشنفکر متجدد و غرب زده(در درون بلاد اسلامی ) به مرور در جوامع اسلامی به وجود آوردند . به مرور باعث تغییر در باطن مسلمین شده است . 😔 @soltannasir 💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦
@soltannasir { درد و دل 86 } { سوءاستفاده دشمنان از قوانین معنوی 9} {کارت های تاروت } یکی از روش های فال گیری که امروزه شاهد این هستیم که توسط دشمنان در سطح جامعه گسترش یافته است . روش فال گرفتن با ورق های تاروت است . فال گیری با ورق های تاروت طرفداران بسیاری در سرتاسر جهان دارد . در باب تاریخ کارت های تاروت داستان پردازی ها و مبالغات بسیاری شده است . ابتدا توضیح مختصر و مفیدی در باب تاریخ پیدایش تاروت و شیوه روشن بینی با آن از کتاب تاریخ جادوگری ترجمه ایرج گلسرخی نقل می نماییم و سپس با توجه به دروس پیشین در باب آن سخنی مختصر خواهیم گفت : 👇👇👇 { در فال تاروت ، نیازی به محاسبات و یا مشاهدات علمی نیست . کل تئوری جادویی آن بر این باور استوار است که هیچ چیز در طبیعت ، عرضی و تصادفی نیست ، بلکه سبب هر حادثه در عالم وجود ، قوانینی است که از پیش مقدور شده اند . بی اهمیت ترین رویدادها هم تابع این قانون بنیادی است . ورقها بر حسب تصادف اتفاقی کنار هم قرار می گیرند ، اما نتیجه ای که به دست می دهد ، تصادفی نیست ، بلکه توالی ارقام و صورتهایی است که به طور جادویی به فال بین ، و «فال گیرنده » یا صاحب فال بسته و پیوسته است . اساس فال گیری با ورق های تاروت مبتنی بر آن استعداد بشری است ، که در شرایط خاصی خود را متجلی می نماید . این استعداد را در علوم مکتوم و فوق طبیعی ، روشن بینی (clear voyence) می نامند . اما کلمه علمی آن : «hyperaesthesia» یا درک و حس افراطی است . بدون شک چنین حالتی به دفعات و گاهی بدون آنکه خود بخواهیم در ما رخ می دهد کیست که طی زندگانی اش حتی یکبار هم احساسی که پیش آگاهی نامیده می شود ، به او دست نداده باشد ? بعضی از حوادث آتی با چنین وضوح و تجسمی دیده می شوند که بیننده ، از همان لحظه و با اطمینان مطلق می داند که چنین حادثه ای رخ خواهد داد و واقعا. هم رخ می دهد ! آدمهایی هستند که در آنها استعداد و آمادگی خاصی در علم غیب یا الهام و اخطارهای قبلی وجود دارد ، اینها غیب گویان مادرزادی اند . چنین افرادی حساسیت فوق طبیعی خود را به طرق مختلف بر می انگیزانند . مثلا خیره شدن به یک بلور شرایط خود تلقینی به وجود می آورد . در حقیقت وقتی مدتی به یک شیء براق و رنگی و درخشان خیره نگریسته شود نیروی تخیل بر انگیخته می گردد . آنهایی که از نیروی روشن بینی برخورداند ، می توانند بگویند سنگی را که در دست دارند و به پیشانی خود می فشارند از کجا آمده است و حتی قادرند منظره ای را که سنگ قبلا در آن بوده و شخصی که آن را بر داشته با دقت تمام توصیف نمایند . به نظر می رسد نقش اولیه ورقهای تاروت ، اینجا یک چنین انگیزشی باشد . تأمل در نقوش ورقها با آن رنگهای زنده ، نوعی حالت « autohypnosis» ،یا خود تلقینی در فال بینی به وجود می آورد ، و در صورت داشتن بهره کمتری از این قریحه یک حالت تمرکز فکری به او دست می دهد که منجر به جذبه عمیق روانی می گردد . پس به این ترتیب خاصیت ورقهای تاروت القاء و فراهم کردن حالت روحی یا فکری مطلوب و مساعد برای پیشگویی است . تصاویر گیرا و شگفت آور ورقهای تاروت بویژه ورقهای حکم یا ورقهای راز اعظم ، به طور مرموزی توجه ما را جلب کرده و نقشها و تصاویر شعور نیمه تاریکمان را بیدار می کنند . بسیاری از تصاویر تاروت ، استعاره ها و تمثیلات قرون وسطایی است . مثلا ورق هشتم از ورقهای صورت حکم «عدالت» نام دارد . برای یک شمایل شناس ، دریافت استعاره ورق یازدهم (نیرو ) کار ساده ای است . تم تصویر ورق ده 10 یا «چرخ اقبال » همان تم پنجره های مدور و مشبک سبک رومی است . چنین شباهتها و وجه اشتراک را به آسانی می توان در آنها ردیابی نمود . اگر نه همه ولی اکثر آنها به دوره تمدن مسیحی تعلق دارند . معهذا کارشناسان تاروت اصرار در قدمت ورقهای صورت و خال (هر دو ) دارند و تاریخچه آنها را به دوران باستان می رسانند . مبتکر و نیروی محرک این تئوری ادیب فرانسوی «کور دو ژبلین » (Court de Geblin) است (1728_1784) که در جلد هشتم اثر خود به نام «جهان آغاز من » (Primitive world ) می گوید : « اگر مردم می دانستند که در همین روزگار ما هنوز یکی از آثار مصریان _ یکی از کتابهایی که از انهدام کینه توزانه جان سالم بدر برده است _ وجود دارد ، کتابی که در باره ناب ترین و جالب ترین اصول عقاید مصریان است ، مسلما همه مشتاق شناختن این کار خارق العاده و پر بها می شدند . » به عقیده ژبلین این کتاب مصری همان تاروت است . و این دانش کهن توانست خود را زیرکانه در کسوت یک بازی ساده پنهان کرده و به این ترتیب زنده بماند و حالت ساده و بی آزارش آن را از بربریت ، جهالت و انهدام رهانید . ادامه دارد ... @soltannasir 📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚