eitaa logo
تحقیقی پیرامون فلسفه،عرفان و تصوف
701 دنبال‌کننده
240 عکس
60 ویدیو
55 فایل
✅مکتب اهل بیت علیهم السلام=مکتب تفکر و تدبر ارتباط با ادمین(لطفا فقط پیشنهادات و انتقادات): https://harfeto.timefriend.net/16750254869358 کانال تلگرام: t.me/sonnat_voice
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔️تمسخرِ عزاداری عاشورا ، توسط مولوی و عرفای معاصر مولوی در دفتر ششم مثنوی از زبان یک شاعرِ مسافر ، عزاداری شیعیان شهرِ حَلَب را تمسخر کرده و می گوید : واقعه ی عاشورا کُهنه شده و شما چقدر دیر از آن باخبر شده اید ، اکنون بجای اینکه به سر و سینه ی خود بزنید ، بروید و بر دل و دینِ خود ، نوحه و عزاداری کنید . رهایی شهیدان کربلا از زندانِ طبیعت ، موجبِ شادی و سُرور است نه اندوه و ماتم.1️⃣ علامه محمد تقی جعفری در جلد سیزدهم شرح مثنوی خود ، نظر مولوی را مورد نقد قرار داده و می فرماید : مولوی ، دو موضوعِ فرد و اجتماع را ، در اين داستان به هم مخلوط نموده و به نتيجه نادرستی رسيده است . و نتیجه ی اینکه می گوید ، مردان الهی با کُشته شدن ، به ديدار خدا نائل می شوند ، پس جای شادی است ، نه جای گريه ، اين است که لابُد قاتلینِ مردانِ الهی ، خدمتِ بزرگی به آنان انجام می‌دهند، زیرا قفسِ آنان را شکسته و مرغ روحشان را به عالم ملکوت به پرواز در می‌آورند.2️⃣ ❌مریدان مولوی نیز تحت تأثیر انحرافاتِ او ، عاشورا را روز جشن و سرور می دانند نه عزا و ماتم بعنوان نمونه : ۱-سید محمد حسین طهرانی در کتاب روح مجرد می گوید : آقای سید هاشم حدّاد در ایام عاشورا ، سراسر غرقِ ابتهاج و مسرت بود و می فرمود : چقدر مردم غافلند که برای اين شهيدِ جانباخته غصه می‌خورند و ماتم و اندوه بپا می دارند ، (عاشورا ) تحقيقاً روزِ شادی و مَسرّتِ اهل بيت (علیهم السلام) است. 🔘سپس نویسنده کتاب در توجیه سخنانِ سید هاشم حدّاد می گوید : آنچه را که مرحوم حدّاد فرموده‌اند، حالات شخصی خود ایشان در آن أوان بوده ‌است که از عوالم کثرات عبور نموده و به فنای مطلق فی الله رسیده بود . سایر افرادِ مردم كه در عالمِ كثرات گرفتارند و از حجابِ نَفْس ،بیرون نيامده‌اند، حتماً بايد گريه و عزادارى و سينه زنى و نوحه خوانى كنند تا بدين طريق بتوانند راه را طىّ كنند و بدان مقصد عالى نائل آيند.3️⃣ ۲-مهدی طیب در کتاب مصباح الهُدی نوشته ، حاج هادی ابهری در مراسم عزاداری امام حسین (علیه السلام) ، وقتی که همه گریه می کردند و او مست می شد ، بخودش می گفت ، چرا گریه می کنی ؟ گریه کارِ زن هاست ، بعد دستمال ابریشمی یزدی اش را از جیب درمی آورد و در حالی که همه به شدت گریه می کردند ، بلند می شد و خودش می رقصید.4️⃣ ❌اخیراً یکی از مریدانِ مولوی(محمد حسن وکیلی) ، با برداشتی غریب و عامیانه از حدیث( یَحْزَنُونَ لِحُزْنِنا و یَفْرَحُونَ لِفَرَحِنا ) اعلام نموده است که چون امام حسین (علیه السلام) در شبِ عاشورا نسبت به شهادت ،ابتهاج داشتند و بعد از شهادت هم به فوز و سُرورِ ابدی رسیدند، بنابراین باید در روز عاشورا به شادی و سرور پرداخت ، نه عزاداری..(یا الله!) 🔘در حالیکه منظور از حدیثِ مذکور این است که در بحث عاشورا ، معیارِ ما ، سیره ی حضراتِ معصومین (علیهم السلام) باشد که به تواتر معنوی و لفظی ، سیره ی این اعاظم ، حزن و اندوه و گریه و ماتم بوده نه شادی و سُرور ، و هرگز این چنین نبوده که به عَوامُ النّاس دستور عزاداری داده و خود و اصحابِ خاصشان ، غرق شادی و سُرور شوند ✅طبق اخبارِ صحیحِ وارده از طریقِ اهل سنت ، پیامبر (صلی الله علیه و آله) با شنیدن خبر شهادت امام حسین (علیه السلام) از فرشته ی وحی ، گریه فرمود و زهرای مرضیه (سلام الله علیها) نیز هر جمعه به مَزارِ حمزه (علیه السلام) رفته و بُکاء و زاری داشته اند.5️⃣6️⃣ همچنین حضرت فاطمه (سلام الله علیها) برای درگذشت پیامبر (ص) آنقدر گریه می کرد که مردم مدینه ، شاکی شدند و امام سجاد (علیه السلام) نیز بیش از بیست سال ، برای پدر بزرگوارش گریه می کرد ، امام زمان (عجل الله فرجه) نیز در زیارت ناحیه مقدسه خطاب به امام حسین (علیه السلام) می فرمایند : به جای اشک بر تو خون گریه می کنم.7️⃣8️⃣ 📚منابع: 1️⃣شرح مثنوی ص۹۴۸-۹۴۹-جلال الدین بلخی/به اهتمام رينولد الين نيكلسون/ناشر:شرکت انتشارات علمی و فرهنگی/تهران 2️⃣تفسیر و نقد و تحلیل مثنوی ص۳۱۶/محمد تقی جعفری/ناشر:دارالکتب الاسلامیة/تهران۱۳۷۳ 3️⃣روح مجرد ص۷۹-۸۵-۸۶/محمد حسین طهرانی/ناشر:علامه طباطبایی/مشهد 4️⃣مصباح الهدی ص۳۰۵/مهدی طیب/ناشر:انتشارات سفینه/۱۳۹۲ 5️⃣مسند احمد حنبل ج۱ ص۴۴۶/احمد بن حنبل/ناشر:دارالحدیث/قاهره 6️⃣مستدرک علی الصحیحین ج۳ص۳۰/حاکم نیشابوری/ناشر:دارالکتب العلمیة/بیروت 7️⃣بحارالانوار ج۳۴ ص۱۱۸/علامه مجلسی/ناشر:موسسة الاعلمی للمطبوعات/بیروت 8️⃣مصباح الزائر ص۲۳۰/سید بن طاووس/ناشر:موسسة آل البیت علیهم السلام لاحیاء التراث @sonnat_voice
پس از سال ها کارشکنی فرقه طهرانی از طبع کتاب تاثیرگذار که هدف آن روشنگری حوزویان،و برخی مردم از تفکرات فاسد و انحرافی محمد حسین حسینی طهرانی(لاله زاری)هست کتاب فوق ماه گذشته به چاپ رسیده و شما محققین و طالبان حقیقت می توانید آن را از نمایندگی های انتشارات دلیل ما با تخفیف خریداری کنید. 🔴نکته مهم۱: عزیزانی که امکان تهیه کتاب برایشان مقدور نیست می توانند فایل pdf را آن که آخرین نسخه ویرایش شده+نظر مراجع عظام تقلید هست را در آخر همین پست دانلود نمایند. 🔴نکته مهم۲: در چند روز گذشته مریدان آقای طهرانی که همگی متعصب و متعهد به مبانی تصوف هستند بعد از سال ها به فکر پاسخگویی و تطهیر فرقه و قطب خود در آمده اند که متاسفانه حرف های آنان جز مغالطه،توجیه و ..غیره چیز دیگری در پی نداشته است حال در پست های آینده جواب هایی به نقد های وارده به کتاب را به حول و قوه اللهی بارگذاری خواهیم کرد. @sonnat_voice
پاسخ به شبهات کتاب سیری در آثار علامه طهرانی-شبهه اول.m4a
8.88M
⁉️پاسخ به شبهات و اشکالات بی اساس مریدان آقای طهرانی به کتاب مهم و تأثیرگذار: «سیری در آثار علامه طهرانی» که به علت کارشکنی های عناصر این فرقه سالها مجوز چاپ نداشت: 🔺شبهه اول: تحریف و تقطیع! @sonnat_voice
پاسخ_به_شبهات_کتاب_سیری_در_آثار_علامه_طهرانی_شبهه_دوم.m4a
9.71M
⁉️پاسخ به شبهات و اشکالات بی اساس مریدان آقای طهرانی به کتاب مهم و تأثیرگذار: «سیری در آثار علامه طهرانی» که به علت کارشکنی های عناصر این فرقه سالها مجوز چاپ نداشت: 🔺شبهه دوم: 🔸تخيل تقسيم تصوف به دو قسم: مثبت و منفى! 🔸همه فرق صوفيه خود را تصوف مثبت معرفى ميكنند. 🔸عرفان آقاى طهرانى فقاهتى نيست. 🔸مقايسه ادعاهاى آقاى طهرانى با حالات آقاى حداد. @sonnat_voice
پاسخ به شبهات کتاب سیری در آثار علامه طهرانی-شبهه سوم.m4a
19.5M
⁉️پاسخ به شبهات و اشکالات بی اساس مریدان آقای طهرانی به کتاب مهم و تأثیرگذار: «سیری در آثار علامه طهرانی»که به علت کارشکنی های عناصر این فرقه سالها مجوز چاپ نداشت: 🔺شبهه سوم: ادعای مقامات علمی برای آقای طهرانی! 🔸کارشکنی عوامل تصوف حوزوی از چاپ کتب نقد 🔸ادعای آزاد اندیشی طرفداران تصوف حوزوی. 🔸تهمت و فحاشی مدعیان عرفان به ناقدین. 🔸بررسی مراحل و جزئیات تحصیل آقای طهرانی در قم! @sonnat_voice
پاسخ به شبهات کتاب سیری در آثار علامه طهرانی شبهه چهارم.m4a
14.69M
⁉️پاسخ به شبهات و اشکالات بی اساس مریدان آقای طهرانی به کتاب مهم و تأثیرگذار: «سیری در آثار علامه طهرانی» که به علت کارشکنی های عناصر این فرقه سالها مجوز چاپ نداشت: 🔺شبهه چهارم: 🔸ادعای واجدیت صفات امیرالمؤمنين علیه السلام یا صفات خدایی!! 🔸معنا و آثار فنا در آثار آقای طهرانی @sonnat_voice
پاسخ به شبهات کتاب سیری در آثار علامه طهرانی-شبهه پنجم.m4a
18.33M
⁉️پاسخ به شبهات و اشکالات بی اساس مریدان آقای طهرانی به کتاب مهم و تأثیرگذار: «سیری در آثار علامه طهرانی» که به علت کارشکنی های عناصر این فرقه سالها مجوز چاپ نداشت: 🔺شبهه پنجم: 🔸عدم تفقه آقای حداد در دین @sonnat_voice
از شاگرد مکتب مولوی بیش از این انتظاری نیست @sonnat_voice
پاسخ به شبهات کتاب سیری در آثار علامه طهرانی-شبهه ششم.m4a
16.22M
⁉️پاسخ به شبهات و اشکالات بی اساس مریدان آقای طهرانی به کتاب مهم و تأثیرگذار: «سیری در آثار علامه طهرانی» که به علت کارشکنی های عناصر این فرقه سالها مجوز چاپ نداشت: 🔺شبهه ششم: 🔸عدم آگاهی آقای حداد از فقه 🔸بی اعتنایی آقای حداد به احکام فقهی 🔸مجهول بودن سر سلسله عرفان مصطلح @sonnat_voice
پاسخ به شبهات کتاب سیری در آثار علامه طهرانی-شبهه هفتم.m4a
16.79M
⁉️پاسخ به شبهات و اشکالات بی اساس مریدان آقای طهرانی به کتاب مهم و تأثیرگذار: «سیری در آثار علامه طهرانی» که به علت کارشکنی های عناصر این فرقه سالها مجوز چاپ نداشت: 🔺شبهه هفتم: شرط بی اساس اقای حداد برای امر به معروف ونهی از منکر @sonnat_voice
پاسخ به شبهات کتاب سیری در آثار علامه طهرانی-شبهه هشتم.m4a
8.4M
⁉️پاسخ به شبهات و اشکالات بی اساس مریدان آقای طهرانی به کتاب مهم و تأثیرگذار: «سیری در آثار علامه طهرانی» که به علت کارشکنی های عناصر این فرقه سالها مجوز چاپ نداشت: 🔺شبهه هشتم: همه لعن ها از نظر اقای حداد خیر است! @sonnat_voice
پاسخ به شبهات کتاب سیری در آثار علامه طهرانی-شبهه نهم.m4a
26.54M
⁉️پاسخ به شبهات و اشکالات بی اساس مریدان آقای طهرانی به کتاب مهم و تأثیرگذار: «سیری در آثار علامه طهرانی» که به علت کارشکنی های عناصر این فرقه سالها مجوز چاپ نداشت: 🔺شبهه نهم: 🔸پاسخ به شبهه شادی آقای حداد در عاشورا @sonnat_voice
پاسخ به شبهات کتاب سیری در آثار علامه طهرانی-شبهه دهم.m4a
16.47M
⁉️پاسخ به شبهات و اشکالات بی اساس مریدان آقای طهرانی به کتاب مهم و تأثیرگذار: «سیری در آثار علامه طهرانی» 🔺جلسه: دهم 🔸پاسخ به شبهه شادی آقای حداد در روز عاشورا ! 🔸نقد ادله واهى صوفيان بر سرور عرفانى در عاشورا @sonnat_voice
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیخ علی اکبر تهرانی از مدعیان عرفان و اخلاق و مدعی ارتباط با امام زمان عجل الله فرجه درگذشت وی خود را معصوم پانزدهم می دانست. متاسفانه در دوران غیبت مشاهده میکنیم این چنین افرادی با سو استفاده از جهل مردم دکان مرید پروری باز کرده و با ادعای ارتباط با امام عصر علیه السلام با اعتقادات مردم بازی میکنند. همان شاخصه های که در عرفان وحدت وجودی هست(مقام عصمت،برتری بر ائمه علیهم السلام،مرید پروری و..) عینا در این مدعیان دروغین نیز می‌ باشد. @sonnat_voice
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مکاشفه و خواب محوری را می توان از ریشه ای ترین انحرافات علی اکبر تهرانی دانست. محصول این خواب محوری این است که نامبرده در میان مریدان جاهل خود ملقب به القابی چون: فخرالانبیاء، معصوم پانزدهم، کلیددار بهشت و جهنم، احیاگر قرآن، حجت آخرالزمان، دفع کننده بلایا و دهها لقب دیگر گردیده است. «بنا بر آنچه نقل شده وی مدعی است که هرکس ۶ ماه به این هیئت (جلسه هفتگی نامبرده) بیاید فقیه و عارف می شود، وی با وقاحت تمام بیان می کند که هرکس یکسال در جلسه او حضور پیدا کند، نه تنها فقيه و عارف، بلکه به اندازه ۵ تا آیت الله ... (نام یکی از مراجع عظام را می برد) خواهد شد. وی مخالفین خود را زنازاده و احمق و ... خطاب می نماید. زهرا تهرانی(نوه وی) نزول باران را در کشور و تهران را به برکت خود و پدربزرگش می داند.» ⛔️حال چه وجه فارقی بین تفکرات افراد بی سوادی مانند علی اکبر تهرانی،غفاری با گروه است؟ ⛔️نمونه های کوچکی از ادعاهای گزاف صوفی مرید پرور مشهد محمد حسین طهرانی(لاله زاری) آقای محمد حسین طهرانی نیز مخالفین خود را جاهل و بی حیا قلمداد میکرد یا اینکه درباره استادش می گفت :حاج سید هاشم حداد ما فوق افق بود و از جزئیت به کلیت رسیده بود و یا برای حداد ولایت مطلقه قائل بود که همگان باید اطاعت تام و تسلیم محض در برابر او داشته باشند یا با کرامت تراشی برای حداد میگوید:هر چه را اراده میکرد به مجرد اراده محقق می شد و گره های کور و مشکلات لاینحل به دست ایشان باز می شد و یا اینکه در خواب خیال می‌کند به او لقب علامه داده اند در حالی که فقط ائمه علیهم السلام حجت است و لا غیر... @sonnat_voice
⛔️محمود شبستری و مدح ابوبکر زکوة اولیا دانسته چیست فداکردن به جای نیمه بیست زکوة صادقان خود ترک مال ست نمی دانم که ایشان را چه حال ست چو خواهی این سخن راعين تحقيق بكن تقلید از بوبكر صديق فدا کرد و همه نی نیمی از بیست که دانست چه خواهد داد باقی است 👈🏻محمود شبستری که او را از بزرگ ترین عرفای شیعه و از استوانه های عرفان اسلامی می دانند چگونه در مدح و بزرگداشت یکی از دشمنان اهل بیت علیهم السلام و اولين ظالم وغاصب اول ابوبكر شعر می سراید و دیگران را به تقلید از او دعوت می کند. اصولا دفاع از دشمنان اهل بیت علیهم السلام و عدم تبری از آنان از ویژگی های بارز اهل تصوف است. 📚منبع: کنزالحقایق ص۱۸-۱۹(در تحقیق زکاة)/کتابخانه آستانه مقدسه قم/۱۳۵۳ @sonnat_voice
غلو_صمدی_آملی.mp3
693.1K
⁉️استادم(آقای حسن زاده آملی) قرآن است 🎤 آقای داوود صمدی آملی گوید: استادم (آقای حسن زاده آملی) قرآن است، لذا سخن گفتن از ایشان دهان پاک‌ می‌خواهد و دهان پاک هم پیدا نمی‌شود! اگر دهان پاک هم پیدا بشود، گوشِ پاک نداریم تا دربارهٔ ایشان بشنود؛ زیرا " لَا يَمَسُّهُٓ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ" هیچ سخنی راجع به این افراد جاهل باقی نمی ماند که چنین غلو هایی را برای افراد غیر معصوم انجام می دهند حال آنکه معصومین علیهم السلام مطلقا غالیان را مذمت و با آنان مبارزه کرده اند ✅اخبرنا الْحُسَیْنُ بْنُ عُبَیْدِ اللَّهِ عَنْ عَلِیِّ بْنِ مُحَمَّدٍ الْعَلَوِیِّ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عَلِیِّ بْنِ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنْ جَدِّهِ إِبْرَاهِیمَ بْنِ هَاشِمٍ عَنْ أَحْمَدَ الْأَزْدِیِّ عَنْ عَبْدِ الصَّمَدِ بْنِ بَشِیرٍ عَنِ ابْنِ طَرِیفٍ عَنِ ابْنِ نُبَاتَةَ قَالَ قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام اللَّهُمَّ إِنِّی بَرِی ءٌ مِنَ الْغُلَاةِ کَبَرَاءَةِ عِیسَی ابْنِ مَرْیَمَ مِنَ النَّصَارَی اللَّهُمَّ اخْذُلْهُمْ أَبَداً وَ لَا تَنْصُرْ مِنْهُمْ أَحَداً. ترجمه: إبن نباته از امیرالمؤمنین علیه السّلام روایت کرده که فرمودند: بار خدایا من از غالیان بیزارم، همان طور که عیسی بن مریم از نصاری بیزار بود، خدایا آن‌ها را برای همیشه خوار گردان و هیچ کدامشان را نصرت مفرما 📚منبع: مناقب آل ابی طالب علیهم السلام ج۱ ص۲۶۳/ابن شهر آشوب/ناشر:المطبعة العلمیة/قم۱۳۷۹ @sonnat_voice
⁉️تسلیم و بی اختیاری در برابر خدا و موت اختیاری از دیگر سخنان متعارض آقای محمد حسین طهرانی(لاله زاری) کلام وی در روح مجرد درباره آقای سید هاشم حداد می باشد می گوید: استادش در طول عمر به سبب تسلیم در برابر پروردگار از کرامت اختیاریه و عجیبه استفاده نکرده ولی در جای دیگر از کتاب از وی نقل شده که می گوید: استادش ساعت ها موت اختیاری داشته است 👈🏻 ایشان یا استاد خویش را نشناخته و یا خدایی نکرده مطالبی غیر واقع به ایشان نسبت می دهد؟! @sonnat_voice
زین العابدین شیروانی ملقب به مست علیشاه از اقطاب نعمت اللهیه راجع به منش مردم اصفهان در رابطه اهل تصوف می نویسد: عموما اهل اصفهان با درویشان و گوشه نشینان عداوت دارند و با زمره اهل انزوا طریق بغض و کینه سپارند. 📝پ.ن:رحمت خدا بر مردم اصفهان،علمایشان و به خصوص مجلسیین رحمة الله علیهم که از گذشته تاکنون در راه مبارزه و انزوا این فرقه گمراه کوشش داشته اند. 📚منبع: بستان السیاحة ص۸۱/زین العابدین شیروانی/ناشر:کتابخانه سنایی/تهران @sonnat_voice
نظر مرحوم شیخ صدوق در باب نفی غلو «و از علامت حلاجيها ، ادعا کردن تجلی خداوند در عبادت است . اگر چه نماز و تمام واجبات را ترك گویند . و همچنین ادعا می کنند که به تمامی اسمهای عظیم خداوند شناخت دارند و حق (ذات خداوندی)، بر آنان منطبق است و هرگاه کسی مخلص شده و از مذهب خود شناخت پیدا کند، پس آن شخص نزد آنان (حلاجيها) از پیامبران بافضیلت تر است . و یکی از نشانه های آنها این است که ادعا میکنند که به کیمیا علم دارند در حالی که هیچ نمی دانند به جز دغل کاری و حیله و نیرنگ و فریب مسلمانان» 📚منبع: الاعتقادات ص۱۰۱/شیخ صدوق/محقق:علی میر شریفی/ناشر:کنگره شیخ مفید/قم @sonnat_voice
ابوریحان بیرونی و تکفیر حسین منصور حلاج ابوریحان بیرونی درباره‌ی خصلت فاسد (سحر)حلاج می‌نویسد: «مردی متصوف از اهل فارس به نام حسین بن‌ منصور حلاج ظهور کرد و در آغاز کار، مردم را به مهدی دعوت نمود و گفت او از طالقان ظهور خواهد کرد و از اینرو حلاج را گرفته و به مدینه‌السلام بردند و در زندانش بیفکندند.» ولی حیله‌ای کرد و چون مرغی که از قفس بگریزد از زندان گریخت. و این مرد شعبده باز بود و با هر کسی که روبرو می‌شد موافق اعتقاد او سخن می‌راند و خود را به لطایف حیل، بدو می‌چسبانید.» 📚منبع: آثار الباقیة ص۳۱۷-۳۱۸/ابوریحان بیرونی/مترجم:اکبر داناسرشت/ناشر:انتشارات امیرکبیر/تهران۱۳۸۶ @sonnat_voice