#فتوای_عجیب
#وهابیت
🔷مشکات کانال و گروه تخصصی نقد تفکرات تکفیری
صدقه جاریه؛ لطفا در نشر سهیم باشیم🙏
1⃣وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/H1p2lpq9PXYAj4B3VJI7ly
2⃣ وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/LUtDw6kC4bXL6Rc2mg4DV3
3⃣ وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/LlbTwxQGZRr7QMla1Fz220
4⃣ وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/H0GhUjIfcP4881NP0WyvF9
5⃣ کانال ایتا
https://eitaa.com/sonnatenabavii
6⃣ گروه ایتا
https://eitaa.com/joinchat/233635852C92da00590d
7⃣ کانال تلگرام
https://t.me/sonnatenabavii
8⃣ گروه تلگرام
https://t.me/meshkat098
#عجائب_وهابیت
#فتاواهای_خیالی
👈نوشتن نام پیامبر (صلی الله علیه وآله) در کنار نام خداوند شرک است!!!
😐یکی دیگر از صدها فتاوای عجیب و مغایر با عقل سلیم توسط وهابیت
بن عثیمین مفتی وهابی میگوید:
❌نام رسول خدا را در کنار نام خدای متعال ننویسید !!
زیرا این کار باعث میشود مردم اشتباه کنند و پیامبر را هم ردیف الله تعالی قرار دهند. لذا هر جا نام پیامبر ص و خداوند در کنار هم قرار داشت باید نام رسول خدا را پاک کرد!!!!
📚بن عثیمین، محمد، المناهي اللفظية، ناشر: دار الثريا للنشر والتوزيع، چاپ اول، ۱۴۱۵ هـ ، ص۱۶ و ۱۷
✅چنانچه ملاحظه شد آقایان وهابی متوجه نیستند که اصلا چگونه ممکن است یک مسلمان و یک موحد دچار چنین اشتباه بزرگ اعتقادی شود؟!
✅کدام مسلمان است که شأن پیامبر و رسول خدا را نداند؟!
✅به این مفتی وهابی باید بگوییم: چکار می کنید با آیاتی که در آن نام رسول خدا در کنار خداوند آمده است؟
🔰«وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَالرَّسُولَ» آل عمران / ۱۳۲
🔰«فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ» نساء / 59
🔷لابد می خواهند نام رسول الله را از قرآن هم حذف کنند!! تا مردم دچار انحراف نشوند؟!!
❇️چنانچه بن عثیمین ادعا کرده؛ ممکن است کسی محمد «صلی الله و علیه وآله» را نشناسد و گمان ببرد محمد همان الله است!!!
یا للعجب!!!
✅اصلا مگر کسی خدای متعال را از طریقی غیر از آموزه های رسول الله میتواند بشناسد، لذا تا محمد ص را نشناسد چگونه می خواهد خدای او را بشناسد؟!!
🔷🔸بنابراین این فتوا به یک تخیل شبیه است تا یک واقعیت...
🔷مشکات کانال و گروه تخصصی نقد تفکرات تکفیری
صدقه جاریه؛ لطفا در نشر سهیم باشیم🙏
1️⃣وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/H1p2lpq9PXYAj4B3VJI7ly
2️⃣ وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/LUtDw6kC4bXL6Rc2mg4DV3
3️⃣ وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/LlbTwxQGZRr7QMla1Fz220
4️⃣ وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/H0GhUjIfcP4881NP0WyvF9
5️⃣ کانال ایتا
https://eitaa.com/sonnatenabavii
6️⃣ گروه ایتا
https://eitaa.com/joinchat/233635852C92da00590d
7️⃣ کانال تلگرام
https://t.me/sonnatenabavii
8️⃣ گروه تلگرام
https://t.me/meshkat098
#شبهه
#شفاعت۲
⛔️وهابيان با فهم اشتباه از آیه (قُل لَّا أَمْلِكُ لِنَفْسىِ نَفْعًا وَ لَا ضَرًّا إِلَّا مَا شَاءَ الله_اعراف188)،طلب شفاعت از پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله) را تنها در زمان حیات ایشان جائز است.
✅پاسخ
1️⃣اولاٌ نهایت سخن در باب این آیه قرآن آن است که طلب شفاعت از پیامبر گرامی اسلام(صلی الله و علیه و آله) بی فایده باشد نه آنکه طلب از ایشان حرمت داشته باشد.
2️⃣ثانیا طبق آیه شریفه (وَ لَا تحَْسَبنََّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فىِ سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتَا بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ فَرِحِينَ بِمَا ءَاتَئهُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَ يَسْتَبْشرُِونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُواْ بهِِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيهِْمْ وَ لَا هُمْ يَحْزَنُون_ آل عمران 169_170) شهدا، و به طریق اولی انبیاء و اولیای الهی پس از مرگ در پیشگاه خداوند زنده بوده و دارای حیات اند.
❇️چنانکه شوکانی در نیل الاوطار مینویسد: طبق آیه شریفه شهدا در پیش گاه خداوند دارای حیات اند، حال انبیا و اولیا که برتر از شهدایند چگونه است؟
📚شوکانی، محمد بن علی، نیل الاوطار، ج۳، ص۲۹۵.
3️⃣ثالثا قرطبی در تفسیر آیه 64 سوره نساء روایتی را نقل میکند ک شخصی اعرابی سه روز پس از رحلت پیامبر مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) بر سر قبر مطهر ایشان آمد و آیه (وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذ ظَّلَمُواْ أَنفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُواْ اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُواْ اللَّهَ تَوَّابًا رَّحِيمًا_نساء64) را تلاوت کرد و پس از آن طلب شفاعت از پیامبر خدا کرد.
⚠️ با توجه به اینکه عمل صحابه نزد وهابیان حجت است و این حدیث توسط حضرت علی (علیه السلام) که از صحابی پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) هستند نقل گردیده که خود ایشان شاهد این اتفاق بوده اند با این حال از این عمل اعرابی نهی نفرمودند.
📚قرطبی، محمد بن احمد، تفسیر قرطبی، ج۵، ص۲۶۵-۲۶۶، ذیل آیه ۶۴سوره نساء، قاهره، درالکتب المصریه، چاپ دوم،1384ق.
4️⃣رابعا علما و بزرگان اهل سنت بر آن اند ک طلب شفاعت از پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) در حیات دنیوی و پس از حیات دنیوی ایشان جائز است. چنانکه سمهودی در کتاب خود مینویسد؛ ااستغاثه و طلب شفاعت سیره سلف امت است و طلب شفاعت از حضرت رسول(صلی الله و علیه و آله) در هر زمانی، حتی قب از ولادت آن حضرت محقق شده است.
📚سمهودی، وفاءالوفاء باخبار دارالمصطفی، ج4، ص193، بیروت، دارالکتب العلیمیه، چاپ اول،1419ق
___________
🔷مشکات کانال و گروه تخصصی نقد تفکرات تکفیری
صدقه جاریه؛ لطفا در نشر سهیم باشیم🙏
1️⃣وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/H1p2lpq9PXYAj4B3VJI7ly
2️⃣ وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/LUtDw6kC4bXL6Rc2mg4DV3
3️⃣ وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/LlbTwxQGZRr7QMla1Fz220
4️⃣ وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/H0GhUjIfcP4881NP0WyvF9
5️⃣ کانال ایتا
https://eitaa.com/sonnatenabavii
6️⃣ گروه ایتا
https://eitaa.com/joinchat/233635852C92da00590d
7️⃣ کانال تلگرام
https://t.me/sonnatenabavii
8️⃣ گروه تلگرام
https://t.me/meshkat098
💢توسل حضرت آدم به پیامبر اکرم
❇️آنگاه که حضرت آدم به زمین هبوط یافت با توسل به پیامبر اکرم از خدا خواست تا او را مورد عفو قرار بدهد. قرآن کریم نیز این مطلب را بیان نموده است
👈خداوند متعال می فرماید: فَتَلَقَّىٰ آدَمُ مِنْ رَبِّهِ كَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَيْهِ ۚ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ
بقره 37
پس آدم از خدای خود کلماتی آموخت و خداوند توبه او را پذیرفت، زیرا خدا بسیار توبهپذیر و مهربان است.
✍️منظور از واژه کلمات در آیه نزد مفسرین اهل سنت
✅برخی از مفسران مانند ابن تیمیه، ابن کثیر، طبرانی، و.... مراد از واژه کلمات را فقط پیامبر می دانند ( اسألک بحق محمد الا غفرت لی....)
📚ابن تیمیه، احمد، مجموعة الرسائل و المسائل، ج4، ص11.
📚طبرانی، سلیمان، المعجم الصغیر، ج2، ص38.
📚ابن کثیر، اسماعیل، البدائه و النهایه، ج2، ص393.
✍️عده ای دیگر از مفسرین مانند سیوطی، ابن جوزی و... تصریح کرده اند که منظور از واژه کلمات ، محمد و علی و حسن و حسین و فاطمه می باشد
📚ابن جوزی، الموضوعات، ج2، ص3.
📚سیوطی، جلال الدین، الدر المنثور، ج1، ص60.
https://eitaa.com/sonnatenabavii
#نقد_وهابیت #شیخ_محمد_بن_عبدالله #سلیمان_بن_عبدالوهاب
💠 شعلههای شرارت دعوت محمدبن عبدالوهاب تمام عالم را فرار گرفت
✍🏻 شيخ محمد بن عبد الله نجدی که از مفتيان مکه و معاصر با محمد بن عبد الوهاب بود، درباره محمد بن عبدالوهاب مینويسد:
او (عبد الوهاب) پدر محمد صاحب دعوتی است که شعله های شرارت آن تمام عالم را فرا گرفت، ولی بين پدر و پسر اختلاف بود، با اين که محمد بعد از مرگ پدرش دعوت خود را آشکار نمود اما برخی از اهل علم به من خبر داده اند که پدر محمد بر فرزندش غضبناک بو د؛ زيرا راضی نبود که او همانند پيشينيان و اقوامش مشغول به درس فقه شود و به زيرکی در مورد وی فهميده بود که بدعت و انحرافی از او سر می زند ، لذا به مردم می گفت :به زودی از او شرّی مشاهده می کنيد و خداوند آنچه را که بايد بشود مقدّر ساخت ...
⬅️ سليمان، برادر شيخ محمد با دعوتش مخالف بود و کتاب خوبی را که از آيات و روايات استفاده کرد بود در ردّ او نوشت. زيرا او تنها آيات و روايات را قبول می کرد و به کلام مقدّمين و متاخّرين هيچ توجهی نمی کرد، و تنها برای کلام ابن تيميه و شاگردش ابن قيم ارزش قائل بود؛ زيرا کلام آن دو را نصی می دانست که هرگز تأويل نمی پذيرد، و با کلام آن دو بر مردم حمله می کرد ، گرچه کلام آن دو بر خلاف آن چيزی باشد که فهميده می شود. شيخ سليمان رديهای که بر ضد برادرش نوشته بود را (فصل الخطاب فی الرد علی محمد بن عبدالوهاب) نام نهاد.
👈 او (محمدبن عبدالوهاب) کسی بود که هر گاه شخصی با او به مخالفت بر می خاست يا در رد او کتابی می نوشت و قدرت نداشت او را آشکارا به قتل برساند ، شخصی را می فرستاد تا او را در رختخوابش به قتل برساند يا شبانه او را در بازار ترور کند ، چرا که او مخالفانش را تکفير کرده و کشتن آنان را حلال می دانست.
📚شيخ محمد بن عبد الله نجدي، السحب الوابلة في ضرائح الحنابله، ص۲۷۵-۲۷۶، مکتبه الامام احمد.
⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️
🔷مشکات کانال و گروه تخصصی نقد تفکرات تکفیری
صدقه جاریه؛ لطفا در نشر سهیم باشیم🙏
1️⃣وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/H1p2lpq9PXYAj4B3VJI7ly
2️⃣ وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/LUtDw6kC4bXL6Rc2mg4DV3
3️⃣ وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/LlbTwxQGZRr7QMla1Fz220
4️⃣ وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/H0GhUjIfcP4881NP0WyvF9
5️⃣ کانال ایتا
https://eitaa.com/sonnatenabavii
6️⃣ گروه ایتا
https://eitaa.com/joinchat/233635852C92da00590d
7️⃣ کانال تلگرام
https://t.me/sonnatenabavii
8️⃣ گروه تلگرام
https://t.me/meshkat098
#ابن_تیمیه_در_اندیشه_اهل_سنت
#شماره3
🔷مشکات کانال و گروه تخصصی نقد تفکرات تکفیری
صدقه جاریه؛ لطفا در نشر سهیم باشیم🙏
1⃣وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/H1p2lpq9PXYAj4B3VJI7ly
2⃣ وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/LUtDw6kC4bXL6Rc2mg4DV3
3⃣ وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/LlbTwxQGZRr7QMla1Fz220
4⃣ وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/H0GhUjIfcP4881NP0WyvF9
5⃣ کانال ایتا
https://eitaa.com/sonnatenabavii
6⃣ گروه ایتا
https://eitaa.com/joinchat/233635852C92da00590d
7⃣ کانال تلگرام
https://t.me/sonnatenabavii
8⃣ گروه تلگرام
https://t.me/meshkat098
#نقد_وهابیت #هیأت_کبار_العلماء_عربستان #آل_سعود #خادمان_استعمار
✍🏻هیئت کبارالعلماء عربستان، خادمان استعمارگران
⬅️ به باور قاطبه مورخان و محققان، حکومت حال و حاضر وهابیت در عربستان سعودی، در واقع سومین دوره حکمرانی وهابیان به حساب می آید. بدین صورت که از هنگامه تاسیس وهابیت، تا کنون در سال های ۱۲۳۳ هجری قمری و همچنین ۱۳۰۹ هجری قمری، ۲ مرتبه حکومت وهابیت منقرض شده است.
👈در دوره سوم فرمانروایی وهابیان که هم اکنون در آن دوران قرار داریم، آل سعود افزون بر مدیریت امور سیاسی عربستان، همچنین در موارد فراوانی در سیاست گذاری های امور دینی نیز دخالت می کند. تاسیس هیئتی با عنوان «هیئت کبارالعلماء» در سال ۱۳۹۱ هجری قمری توسط فیصل بن عبدالعزیز (حاکم وقت آل سعود)، از جمله دخالت های واضح حکمرانان سیاسی عربستان در امور دینی آن کشور تلقی می شود.
✅ نکته قابل ذکر آن است که حتی رئیس و اعضاء هیئت مذکور نیز توسط پادشاه عربستان انتخاب می شود. طبیعتا این میزان از دخالت در امور دینی، توسط زعیمان سیاسی عربستان، موجب آن می شود که مفتیان وهابی به جای آنکه ناظر خوبی بر عملکرد آل سعود باشند، همراه خوبی برای اجرای سیاست های آنان به حساب آیند. چرا که هرگونه مخالفتی از سوی عالمان دینی، منجر به حذف آنان از صحنه های اجتماعی خواهد شد. برخورد شدید و تند حکومت آل سعود با افرادی همچون سلمان العوده و سفر الحوالی به خوبی گویای چنین مدعایی است.
⬅️ از این رو علمای وهابیت برای از دست ندادن جایگاه اجتماعی خویش، باید همراه و موید خوبی برای تمامی سیاست های حکومت عربستان باشند. بنابراین از آنجایی که هرچه می گذرد، شاهد نزدیکی و تعمیق بیش از پیش روابط آل سعود با استعمارگران عالَم هستیم، لذا به همان میزان نیز خدمت عالمان هیئت کبارالعلماء عربستان به سیاست های مستعمران را مشاهده می کنیم.
@sonnatenabavii
#نقد_وهابیت #هیأت_کبار_العلماء_عربستان #آل_سعود #خادمان_استعمار #بن_باز
✍🏻 گام های اعضاء هیئت کبارالعلماء در خدمت رسانی به ظالمان
💣 فتوای بن باز درباره ارتباط دولت ها با رژیم صهیونیستی
⬅️ عبدالعزیز بن باز چهره نام آشنای وهابیت که در ۱۴ شوال ۱۳۹۵ هجری قمری از سوی پادشاه وقت عربستان، به عنوان دومین رئیس هیئت کبارالعلماء انتخاب شد، در اظهار نظری عجیب پیرامون رابطه دولت ها با رژیم غاضب صهیونیستی چنین تصریح می کند:
🖌 «لايلزم من الصلح بين منظمة التحرير الفلسطينية وبين اليهود ما ذكره السائل بالنسبة إلى بقية الدول، بل كل دولة تنظر في مصلحتها، فإذا رأت أن من المصلحة للمسلمين في بلادها الصلح مع اليهود في تبادل السفراء والبيع والشراء، وغير ذلك من المعاملات التي يجيزها شرع الله المطهر، فلا بأس في ذلك.»
💥صلح بین سازمان آزادی بخش فلسطین و یهود لازم نیست ولیکن نسبت به دُوَل دیگر، ملاک، مصلحت است بدین معنا که حکام کشورها اگر مصلحت مسلمین را در صلح با یهود و ایجاد مراوادت، معاملات و مسائل دیگر دیدند، می توانند با یهود ارتباط بگیرند و بر چنین ارتباطی، هیچ گونه اشکالی مترتب نیست.‼️
📖بن باز، عبدالعزیز بن عبدالله، مجموع فتاوی بن باز، ج۸، ص۲۲۳، بی جا، بی تا.
⬅️ این فتوا در حالی از بن باز صادر شده است که امت اسلامی هیچ گاه اسرائیل را به مثابه کشوری مستقل تلقی نمی کند بلکه آن را رژیمی غاصب به حساب می آورد. حال چگونه می توان با رژیم سفاکی که کشوری مستقل به حساب نمی آید، رابطه داشت؟ اساسا ارتباط با اسرائیل، به غیر از آثار زیانبار فراوانی که برای جوامع اسلامی دارد، چه اثر مثبت دیگری می تواند به همراه داشته باشد؟
✔️ از این رو پرواضح روشن است که صدور چنین فتوایی، قطعا گامی در جهت شکسته شدن قبح ارتباط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی محسوب می شود. حال باید پرسید: آیا فتوای فوق، خدمتی به کفار به حساب نمی آید؟ همچنین آیا کسی همچون بن باز که قائل به جواز ارتباط با اسرائیل است را نمی توان خادم مستعمران تلقی کرد؟
@sonnatenabavii
#شبهه
#شفاعت3
⛔️محمد بن عبدالوهاب در کتاب خود مینویسد؛ خداوند مقام شفاعت را به پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) و اولیای خویش عطا کرده است اما مسلمین حق طلب شفاعت به صورت مستقیم از ایشان را ندارند زیرا خداوند مسلمین را از این عمل باز داشته است؛ (فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَدًا_ الجن 18).
📚محمد بن عبدالوهاب، کشف الشبهات، ص22، عربستان سعودی، وزارت ارشاد و اوقاف عربستان، چاپ اول، 1418 قمری.
✅پاسخ
1️⃣خداوند اذن شفاعت را به اولیای خویش داده و در این مطلب شکی نیست چنانکه می فرماید؛(لا تَنْفَعُ الشَّفاعَةُ إِلاَّ مَنْ أَذِنَ لَهُ الرَّحْمن_طه109).
⚠️حال باید گفت در صورتی خطاب قرار دادن شفیع شرک است که به صورت استقلالی در خواست شفاعت صورت گیرد، بدین صورت که شفیع را مستقل از خداوند بدانیم، اما در صورتی که شفاعت شفیع را به اذن الله دانستیم، این درخواست ندای غیر الله و عملی شرکی نخواهد بود.
2️⃣طبق صریح آیه قرآن، توسل و طلب شفاعت از پیامبران و اولیای الهی و شفیع قرار دادن ایشان به صورت مستقیم جائز است.
📖خداوند میفرماید(قَالُوا يَاأَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا كُنَّا خَاطِئِينَ_ یوسف97).
⚠️فرزندان حضرت یعقوب به صورت مستقيم ایشان را خطاب قرار دادند و از ایشان طلب استغفار کردند و ایشان نیز هیچ گونه نهیی از این عمل نکردند و عمل آنان را شرک نخواندند.
3️⃣بزرگان حدیث چون ابن ماجه، هیثمی و سمهودی در کتب خود حدیثی را به نقل از عثمان بن حنیف آورده اند؛
‼️( أن رجلا ضرير البصر أتى النبي صلى الله عليه و سلم فقال ادع الله أن يعافيني . فقال « إن شئت أخرت لك وهو خير . وإن شئت دعوت » فقال ادعه . فأمره أن يتوضأ فيحسن وضوءه . ويصلي ركعتين . ويدعو بهذا الدعاء « اللهم إني أسألك وأتوجه إليك بمحمد نبي الرحمة . يا محمد إني قد توجهت بك إلى ربي في حاجتي هذه لتقضى . اللهم فشفعه في »).
✏️ترجمه: مرد نابینایی خدمت پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآلهوسلّم آمد و گفت: «ای رسول خدا! از خدا بخواه که به من عافیت دهد. پیامبر صلیاللهعلیهوآلهوسلّم فرمود: اگر خواستی دعا میکنم و اگر خواستی صبر کن و صبر برای تو بهتر است؛ گفت: دعا بفرما. پیامبر صلیاللهعلیهوآلهوسلّم به او دستور داد: با دقت وضویی نیکو بگیر و دو رکعت نماز بخوان و بعد از آن چنین دعا کن: خدایا! از تو میخواهم و به وسیله ی پیامبرت که پیامبر رحمت است به سوی تو متوجه میشوم تا حاجتم برآورده شود. خداوندا! او را شفیع من قرار بده.
⚠️شخص نابینا مستقیما پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) را مورد خطاب قرار می دهد و از ایشان طلب دعای خیر میکند، با این حال پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) او را از این عمل نهی نکردند و حتی فرد نابینا را دعایی برای طلب استغفار آموزش دادند.
📚ابن ماجه، سنن، ج1، ص441، بیروت، دارالفکر.
📚هيثمي، مجمع الزوائد، ج2، ص279، حدیث3668، قاهره، مکتب القدسی، 1414ق.
📚سمهودی، وفاءالوفاء بأخبار دارالمصطفی، ج4، ص194، بیروت، دارالکتب العلمیه، چاپ اول، 1419ق.
_______________
🔷مشکات کانال و گروه تخصصی نقد تفکرات تکفیری
صدقه جاریه؛ لطفا در نشر سهیم باشیم🙏
1️⃣وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/H1p2lpq9PXYAj4B3VJI7ly
2️⃣ وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/LUtDw6kC4bXL6Rc2mg4DV3
3️⃣ وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/LlbTwxQGZRr7QMla1Fz220
4️⃣ وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/H0GhUjIfcP4881NP0WyvF9
5️⃣ کانال ایتا
https://eitaa.com/sonnatenabavii
6️⃣ گروه ایتا
https://eitaa.com/joinchat/233635852C92da00590d
7️⃣ کانال تلگرام
https://t.me/sonnatenabavii
8️⃣ گروه تلگرام
https://t.me/meshkat098
#توسل_از_دیدگاه_علما_حنفی_4
💢وهابیت توسل به حق و جاه پیامبر اکرم را حرام می پندارد در حالی که همه مسلمانان من جمله علما حنفی این نوع توسل را جایز می دانند.
❇️یوسف بن ابی بکر سکاکی خوارزمی ( از علما قرن پنجم ) می گوید: خداوند را بخاطر کمالش شکر و از او مسئلت دارم که به حق محمد و آل محمد در باقی آن توفیق عطا کند.
📚(سکاکی، یوسف، مفتاح العلوم، ص72)
❇️بدر الدین عینی حنفی ( از محدثین قرن هشتم) می گوید: از خداوند می خواهیم که با توسل به پیامبر و خاندانش و صحابه کرام بر پایان رساندن کتاب کمک کند.
📚(عینی، بدر الدین، عمدة القاری، ج1، ص11)
❇️حسن بن عمار بن علی شرنبلالی حنفی ( یکی از فقهاء حنفی که تحصیلات خود را در الازهر به پایان رساند و در قرن دهم صاحب فتوا شد) می گوید: اللهم انی أتوسل إلیک بحبیبک المصطفی، خدایا من به حبیب تو محمد مصطفی متوسل می شوم ،
📚(طحطاوی، أحمد، مراقی الفلاح شرح متن نور الایضاح، ج1، ص212)
❇️وی در جای دیگر می گوید: از فضل خداوند به عزت و شرف سید ما محمد، بخشش و سلامت می خواهم
📚(طحطاوی، احمد، مراقی الفلاح شرح متن نور الایضاح، ج1، ص206و 282)
https://eitaa.com/sonnatenabavii