17.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#غدیر #عید_ولایت #اهل_سنت #وهابیت #آیه_اکمال
وهابی می گوید اهل سنت قائل هستند که آیه اکمال در روز غدیر نازل نشده است!!!
آیا اهل سنت همچین نظری دارند؟
┅┅┅┅❀💠مشکات💠❀┅┅┅┅┄
🚩مشکات کانال و گروه تخصصی نقد تفکرات تکفیری
صدقه جاریه؛ لطفا در نشر سهیم باشیم🙏
1️⃣وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/H1p2lpq9PXYAj4B3VJI7ly
2️⃣ وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/LUtDw6kC4bXL6Rc2mg4DV3
3️⃣ وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/LlbTwxQGZRr7QMla1Fz220
4️⃣ وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/H0GhUjIfcP4881NP0WyvF9
5️⃣ کانال ایتا
https://eitaa.com/sonnatenabavii
6️⃣ گروه ایتا
https://eitaa.com/joinchat/233635852C92da00590d
7️⃣ کانال تلگرام
https://t.me/sonnatenabavii
8️⃣ گروه تلگرام
https://t.me/meshkat098
🗓روز شمار #عید_غدیر🎉
⌛️عید شما مبارک.🌸 «6»
✍️شعر حسّان بن ثابت در روز غدیر.
🎊کلّ عام و أنتم بخیر🌹
┄┅┅❀💠مشکات💠❀┅┅┄
1️⃣ وات ساپ
2️⃣ وات ساپ
3️⃣ وات ساپ
4️⃣ وات ساپ
5️⃣ کانال ایتا
6️⃣ گروه ایتا
7️⃣ کانال تلگرام
8️⃣ گروه تلگرام
هدایت شده از نقد وهابیت
🔴ویژه نامه غدیر
🔷حدیث غدیر علاوه بر آن که برجسته ترین فضیلت مولا علی(ع) را برای جهان اسلام به اثبات می رساند، ویژه بودن شخصیت آن حضرت را از میان امت اسلامی نیز برملا می سازد. در این حدیث، ولایت و سرپرستی امام علی(ع) برای امت مسلمان در عرصه های گوناگون فکری، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای مردم اعلام شده و رسول خدا ص مولا علی (ع) را با دستور خداوند به عنوان جانشین خود مطرح فرموده است. با توجه به اهمیت این حدیث و وضوح آن بر حقانیت مکتب اهل بیت(ع)، برخی از سلف گرایان و در رأس آنها ابن تیمیه تشکیک هایی در حدیث غدیر مطرح کرده است تا از این طریق از اهمیت آن کاسته شود. سایت تخصصی الوهابیة در این ویژه نامه به جمع آوری مطالب و مستندات علمی پیرامون این شبهات پرداخته و به اشکالات آنها پاسخ داده است.
📚مطالب این ویژه نامه به قرار زیر است:👇
1️⃣ بررسیِ نقدِ ابنتیمیه بر استدلال علامه حلی(ره) در حدیث غدیر
2️⃣ اشکالات دلالی ابن تیمیه بر حدیث غدیر چیست؟
3️⃣ آیا تبریک گفتن عید غدیر نشانه نفاق است؟
4️⃣ آیا ماجرای غدیر خم در هوای سوزان رخ داده است
5️⃣ نقد ایرادات ابن تیمیه به حدیث غدیر
6️⃣اشکال سندی ابن تیمیه بر حدیث غدیر چیست؟
7️⃣ آیا ابن تیمیه نسبت به حدیث غدیر موضعی متفاوت با اهل سنت دارد؟
8️⃣ آيا نص بر خلافت علي (ع) از افزوده های بدعتگزاران است؟
9️⃣ نقد و بررسی شبهات جدید وهابیت بر غدیر
🔟 شگردهای ابن تیمیه در انکار فضائل امام امیرالمؤمنین (ع) به چه صورت بوده است؟
🌐 وب سایت و کانال ارتباطی
☑️ وب سایت: www.alwahabiyah.com
☑️ تلگرام: https://t.me/alwahhabiyah_com
☑️ ایتا: https://eitaa.com/alwahabiyahcom
💐 غدیر هیچ معنایی جز تعیین حکومت و ولایت ندارد
🔻رهبر انقلاب: حرکت عظیم پیغمبر(ص) در برگشت از حج، در وسط بیابان، در سال آخر عمر، با آن مقدمات، با آن مؤخرات، نام بردن از امیرالمؤمنین، معرفی کردن امیرالمؤمنین(ص) به اینکه «من کنت مولاه فهذا علىّ مولاه»، هیچ معنائی جز تعیین خط حکومت و ولایت در اسلام بعد از رحلت پیغمبر اکرم(ص) ندارد.
🏷 #بزرگترین_عید_برترین_تبیین
📖کتاب داستانی دام تکفیر
#دام_تکفیر_فصل_اول «قسمت۵»
💢آغاز یک وهابی
🌃شب بعد دوباره به کلاس واجبات رفتم.
جلسه آن شب در مورد نواقض اسلام بود و ابوبکر شروع کرد به صحبت کردن در مورد: شرک در عبادت، قرار دادن واسطه برای دعا،
طلب شفاعت، تمسخر دین، تکفیر نکردن کافر (غير وهابی)، اعتقاد به بودن دینی بهتر از اسلام و ...، وجود این موارد در عقیده شخص، حتی با داشتن شروط لااله الاالله هم باعث کفر می شد و برای هر کدام از حرف هایش هم دلیلی از آیات، احادیث و وضع جامعه می آورد که بیشتر تأثیر گذار باشد و مخالفت با آیه قرآن یا حدیث را هم کفر معرفی می کرد.
موقع برگشتن، امجد گفت: «کار مسجد که تمام شده است، نمیخواهی سر کار برگردی؟ تنهایی کارها برایم سخت است.»
گفتم قرارمان که یادت نرفته؟ من باید بروم سربازی👮♀️، اگر کارها سخت است، یکی از بچه های مسجد را برای کمک پیش خودت ببر که ثوابی هم کرده باشی.
امجد: «می دانم چه قراری با هم گذاشتیم، من مثل برادرم دوستت دارم این را گفتم چون نمی خواهم سربازی بروی.
پرسیدم چرا نروم؟
امجد: «مگر نمی دانی سربازی رفتن کفره؟ چه طور می خواهی بروی سربازی؟»
گفتم این دیگر از آن حرف هاست!😳😳😳😳 چه طور سربازی کفره؟ مگر نشنیدی که رسول خدا(ص) می فرماید: «یک شب نگهبانی در راه خدا بهتر از دنیا و هر آنچه در آن است.» یا این که می فرمایند: «یک شب نگهبانی در راه خدا مانند نماز و روزه است که در هزار شبانه روز انجام می شود.»
امجد گفت: «آن برای سربازی است که در حکومت اسلامی نگهبانی بدهد نه حکومت طاغوت، به خدا از چند نفر از ماموستاهای وهابی سؤال کردم همه گفته اند سربازی برای حکومت ایران کفره، برای یاد گرفتن همين چیزها است که به این کلاس ها آمدیم، جلسه آخر قرار است در مورد طاغوت بحث بشود اگر هم خواستی فردا با هم می رویم و از چند نفر از باسوادهای سلفی سؤال می کنیم.»
🔻آن شب فکر کردن به حرف های امجد نگذاشت تا صبح بخوابم و فردا با امجد پیش ناصر پیری که به گفته امجد آدم باسوادی بود، رفتیم و جریان را برایش توضیح دادیم.
ناصر🧔🏼: «اگر حتی نیت سربازی کردن هم کردی استغفار کن که کافر شدی، نیت کفر، كفر محسوب می شود.»
گفتم: چرا به چه دلیل؟
ناصر🧔🏼 شروع کرد به آوردن دلایل برای این که حکومت ایران طاغوت و کافر است و آخر سر هم با آوردن آیه
والذين كفروا يقاتلون في سبيل الطاغوت» (کسانی که کافر شده اند در راه طاغوت می جنگند)
حكم تكفير تمام کسانی که برای حکومت ایران سربازی می کنند، را صادر کرد و من هم که چیزی برای گفتن نداشتم از ترس🤒 کافر شدن همان جا استغفار کردم.
ناصر🧔🏼: «حالا چرا سربازی می خواهی بروی؟
گفتم: به خاطر رفتن به دانشگاه .
ناصر 🧔🏼شروع کرد به آوردن دلیل برای این که دانشگاه مرکز فساد و رفتن به آنجا هم حرام است. پیش چند نفر دیگر از وهابی ها هم رفتیم، آنها هم همين نظر را داشتند.
امجد گفت: «خب چکار میکنی؟»
گفتم جانم را می دهم ولی ایمانم را نه، سربازی که سهل است اگر برایم ثابت شود که غذا خوردن هم کفر محسوب می شود لب به غذا هم نمیزنم!
امجد: «پس فردا میای سر کار؟» گفتم ان شاء الله.
از آن روز به بعد بی خیال درس و دانشگاه شدم و با امجد شیفتی روی مغازه کار می کردیم. مسیر مطالعاتم هم به کلی عوض شده بود و فقط کتاب هایی که وهابی ها به من می دادند یا معرفی می کردند را مطالعه می کردم. کلاس ها هم با چیزهای جدیدی مثل: انواع توحید، انواع شرک و ... ادامه داشت و ابوبکر برای هر کدام از گفته هایش مصادیقی از مذاهب اسلامی می آورد تا با این کار عقیده وهابیت را اثبات کند. به عنوان مثال می گفت اهل تصوف محبتی را که باید برای خدا باشد به مشایخ جعلی خودشان دارند و مشایخ آنها مثل احبار و رهبان یهود و نصاری هستند. اهل تشیع، شرک الدعوه دارند و از امام هایشان درخواست دعا و شفاعت می کنند، دراویش همان ساحران فرعون هستند. اخوان المسلمين را اخوان المفسدين يا اخوان الشياطين معرفی می کرد. مکتبی ها را هم کاک احمقی صدا می زد و همه را با استدلال به آیات و احادیث کافر معرفی می کرد.
بعد از درس دادن انواع کفر و انواع نفاق بحث به طاغوت و حکومت ایران رسید.....
ادامه دارد....
┅┅┅┅❀💠مشکات💠❀┅┅┅┅┄
🚩مشکات کانال و گروه تخصصی نقد تفکرات تکفیری
صدقه جاریه؛ لطفا در نشر سهیم باشیم🙏
1️⃣وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/H1p2lpq9PXYAj4B3VJI7ly
2️⃣ وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/LUtDw6kC4bXL6Rc2mg4DV3
3️⃣ وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/LlbTwxQGZRr7QMla1Fz220
4️⃣ وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/H0GhUjIfcP4881NP0WyvF9
5️⃣ کانال ایتا
https://eitaa.com/sonnatenabavii
6️⃣ گروه ایتا
https://eitaa.com/joinchat/233635852C92da00590d
7️⃣ کانال تلگرام
https://t.me/sonnatenabavii
8️⃣ گروه تلگرام
https://t.me/meshkat098
#غدیر #امیر_المؤمنین #منابع_شیعه #منابع_اهل_سنت #اصول_کافی #مسند_احمد_بن_حنبل #شعیب_ارنوؤط
🔷 احتجاج امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) به «غدیر» در منابع شیعه و اهل سنت
✍🏻احتجاج امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) به «غدیر» در منابع شیعه
👈در کتاب اصول کافی که از منابع معتبر شبعه می باشد آمده است:
«فَأَتَيْتُ عَلِيّاً وَ هُوَ يُغَسِّلُ رَسُولَ اللَّهِ»
سلمان میگوید: علی در حال غسل پیغمبر بود، وقتی خبر سقیفه را به حضرت دادم حضرت فرمود:
«شَهِدُوا نَصْبَ رَسُولِ اللَّهِ إِيَّايَ لِلنَّاسِ بِغَدِيرِ خُمٍّ بِأَمْرِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَل»
همه اینها شاهد بودند که پیغمبر من را به امر الهی در غدیر برای امامت نصب کرد!
«فَأَخْبَرَهُمْ أَنِّي أَوْلَى بِهِمْ مِنْ أَنْفُسِهِمْ»
و به مردم خبر داد که من اولیٰ هستم بر اینها از خودشان!
«وَ أَمَرَهُمْ أَنْ يُبَلِّغَ الشَّاهِدُ الْغَائِب»
دستور داد تمام حاضرین به غائبین اطلاع دهید.
«قَدْ أُعْلِمُوا إِمَامَهُمْ وَ مَفْزَعَهُمْ بَعْدَ نَبِيِّهِمْ»
همه فهمیدند امامشان و پناهگاهشان بعد از پیغمبر چه کسی است.
📚 الكافي (ط - الإسلامية)؛ نویسنده: كلينى، محمد بن يعقوب بن اسحاق، محقق/ مصحح: غفارى على اكبر و آخوندى، محمد، ناشر: دار الكتب الاسلامیة، ج8، ص 344، حَدِيثُ إِسْلَامِ عَلِيٍّ (علیه السلام)
✍🏻احتجاج امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) به «غدیر» در منابع معتبر اهل سنت!
👈در «مسند احمد بن حنبل» با تحقیق «شعیب الأرنؤوط» این روایت آمده است که:
«جمع علي الناس في الرحبة، ثم قال لهم: أنشد الله كل امرئ مسلم سمع رسول الله يوم غدير خم ما سمع، لما قام فقام ثلاثون من الناس، وقال أبو نعيم: فقام ناس كثير فشهدوا حين أخذه بيده، فقال للناس: أتعلمون أني أولى بالمؤمنين من أنفسهم؟ قالوا: نعم يا رسول الله، قال: " من كنت مولاه فهذا مولاه، اللهم وال من والاه، وعاد من عاداه»
«رحبه» حیاط «مسجد کوفه» بوده یا منطقهای در اطراف «کوفه» است؛ حضرت جمعیت را جمع کرد و همه را قسم داد و فرمود: در غدیر شما درباره من چه شنیدهاید؟
«فقام ثلاثون من الناس وقال أبو نعيم فقام أناس كثير فشهدوا حين أخذ بيده»
سی نفر از مسلمانها بلند شدند. «ابو نعیم» میگوید جمعیت کثیری بلند شدند گفتند: پیغمبر فرمود:
«أتعلمون أني أولى بالمؤمنين من أنفسهم»
آیا میدانید من به مؤمنین از خودشان اولویت دارم و ولایت من قویتر از خودشان است؟ گفتند: بله حضرت فرمود:
✔️«من كنت مولاه فهذا مولاه»
📚مسند أحمد بن حنبل: أبو عبد الله أحمد بن محمّد بن حنبل الشيباني، تحقيق: شعيب الأرنؤوط وعادل مرشد وغيره، مؤسسة الرسالة، الطبعة الأولى، 1421هـ؛ ج 32، ص 55، ح 19302
┅┅┅┅❀💠مشکات💠❀┅┅┅┅┄
🚩مشکات کانال و گروه تخصصی نقد تفکرات تکفیری
صدقه جاریه؛ لطفا در نشر سهیم باشیم🙏
1️⃣وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/H1p2lpq9PXYAj4B3VJI7ly
2️⃣ وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/LUtDw6kC4bXL6Rc2mg4DV3
3️⃣ وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/LlbTwxQGZRr7QMla1Fz220
4️⃣ وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/H0GhUjIfcP4881NP0WyvF9
5️⃣ کانال ایتا
https://eitaa.com/sonnatenabavii
6️⃣ گروه ایتا
https://eitaa.com/joinchat/233635852C92da00590d
7️⃣ کانال تلگرام
https://t.me/sonnatenabavii
8️⃣ گروه تلگرام
https://t.me/meshkat098
هدایت شده از gholamii
✳️روایت عثمان ابن حنیف از محکمترین ادله قائلین به توسل بوده و اختصاصی به زمان حیات پیامبرص نیز ندارد✳️
📚التوسل بالصالحین بین المجیزین و المانعین، عبدالفتاح بن صالح قُدَیش الیافعی، ص 49
🚩مشکات کانال و گروه تخصصی نقد تفکرات تکفیری
صدقه جاریه؛ لطفا در نشر سهیم باشیم🙏
1️⃣وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/H1p2lpq9PXYAj4B3VJI7ly
2️⃣ وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/LUtDw6kC4bXL6Rc2mg4DV3
3️⃣ وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/LlbTwxQGZRr7QMla1Fz220
4️⃣ وات ساپ
https://chat.whatsapp.com/H0GhUjIfcP4881NP0WyvF9
5️⃣ کانال ایتا
https://eitaa.com/sonnatenabavii
6️⃣ گروه ایتا
https://eitaa.com/joinchat/233635852C92da00590d
7️⃣ کانال تلگرام
https://t.me/sonnatenabavii
8️⃣ گروه تلگرام
https://t.me/meshkat098
#رد_وهابیت
#قسم_به_غیر_الله
📌آیا همانگونه که نجدیون می گویند:
قسم خوردن به غیر خداوند موجب قداست بخشیدن، بزرگ پنداشتن و اقرار نمودن به قدرت داشتن و احاطه داشتن مخلوقین است؛ در حالی که این امور فقط برای خداوند متعال میباشد؟!
📚علي أحمد عبد العال الطهطاوي، بدع النذور والذبائح ، دار الكتب العلمية، بيروت – لبنان، الأولي، 1421ه.ق، ص142.
✍ پاسخ به نجدیون:
اولا:
✅غلوی در کار نیست چرا که اگر سوگند به غیرالله غلو باشد و بویی از شرک در آن می بود، از خدای متعال و رسول الله صادر نمی شد.
در قرآن کریم خداوند بارها به غیر خودش سوگند یاد کرده است.
-لَعَمْرُکَ إِنهمْ لَفِی سَکْرَتهمْ یعْمَهُون » به جان تو سوگند، اینها در مستی خود سرگردانند» حجر/ آیه۷۲
- وَالْقُرْءَانِ الحکِیم إِنَّکَ لَمِنَ الْمُرْسَلِین «سوگند به قرآن حکیم که تو قطعاً از رسولان (خداوند) هستی». یس / آیه 2 و 3
-وَالْعَصْر إنَّ الإنْساَنَ لَفِی خُسْرٍ «به عصر سوگند، که انسانها همه در زیانند». آیه عصر/1
⬅️🔸بنابراین چیزی که شرک است از خداوند صادر نمی شود چرا که به قول وهابیون باعث تعظیم غیرالله و غلو در او می شود!!
✅ همچنین در روایات نبوی نیز امده که ایشان نیز به غیرالله سوگند یاد کرده اند:
در مسند احمد حنبل آمده است:
مردی نزد پیامبر (ص) آمد و سؤال کرد که کدام صدقه اجر بیشتری دارد؟ حضرت (ص) فرمود: «أَمَا وَأَبِيكَ لَتُنَبَّأَنَّهُ: أَنْ تَصَدَّقَ وَأَنْتَ ....»
آگاه باش سوگند به پدرت که خبر داده میشوی و آن این است که صدقه دهی ...
ثانیاً
✅چگونه می تواند صرف تعظیم موجب شرک شود؟! پس جایگاه نیت و قصد در اعمال چه می شود؟!
🧔دکتر ابو فرحه حسینی از اساتید الازهر در این مورد می گوید: «وینهی الإسلام عن الحلف بالمخلوق علی سبیل التحریم ....»
اسلام سوگند به مخلوق را ممنوع اعلام میکند اگر سوگند خورنده در مورد قسم خورده شده به آن، آن تعظیمی را معتقد باشد که برای خداوند معتقد است؛ زیرا به وسیلهی این کار کافر میشود؛ امّا اگر در مورد مخلوق تعظیم مناسب به او را معتقد باشد، کافر نمیشود و سوگند شکل نمیگیرد.
📚الحسینی أبوفرحة، الأیمان، نشریه منبر الاسلام :: السنة التاسعة و الأربعون، شعبان 1411 - العدد 8، ص39.
┄┅┅┅┅❀مشکات❀┅┅┅┅┄
🚩مشکات کانال و گروه تخصصی رد تفکرات تکفیری.
https://eitaa.com/sonnatenabavii
📖کتاب داستانی دام تکفیر
#دام_تکفیر_فصل_اول «قسمت ۶»
💢آغاز یک وهابی
👈بعد از درس دادن انواع کفر و انواع نفاق، بحث به طاغوت رسید. ابوبکر طبق معمول درس را شروع کرد و گفت: «طاغوت ها زیاد هستند ولی سران آنها پنج نوع اند؛ شیاطین 👿که دعوت به غیر خدا می کنند، حاکم هایی که حکم خدا را تغییر می دهند، هر کس که حکم کند به غیر آنچه خدا نازل کرده است، کسی که ادعای علم غیب کند و کسی که برایش عبادت می شود و او راضی به عبادت باشد.»
ابوبکر باز هم طبق معمول برای هر یک از موارد مثالی می آورد: شیعه و حکومت ایران برای دعوت به عبادت غیر خدا، حکم به غير قرآن، با تمام ادعایشان طاغوت و کافرند، 😧😧😧اخوان المسلمين برای این که اعتقادی به جهاد ندارند و در کشورهای خود وارد مجلس و انتخابات می شوند کافرند، مشایخ اهل تصوف به این خاطر که دوست دارند عبادت بشوند و ادعای علم غیب می کنند، کافرند. مکتبی ها به دلیل این که می گویند کافری وجود ندارد و انسان از نسل میمون است کافرند و... و تمام کسانی هم که از آنها تبعیت می کنند به اصطلاح جندالطاغوت و کافر هستند. با حرفهای ابوبکر یاد تصاویری می افتادم که در سی دی های قبلی دیده بودم و بعضی از منتصبين به دراویش و اهل تصوف، علنا برای مشایخ خود به سجده می رفتند و یا کارهایی را انجام می دادند که بیشتر شبیه به کار مرتاض های هندی بود تا مؤمنان و مسلمانان و یا تصاویری که از غلات منتصب به شیعه نشون می دادند که به اهل سنت توهین می کنند، تا تخم کینه ای را که کاشته بودند بهتر آبیاری کنند.
👈ابوبکر در خاتمه حرف هایش برای اثبات ادعاهای خود دوباره به آیات و احادیث استدلال می کرد و آخر سر هم بعد از خداحافظی و دعوت بچه ها به کلاس «التبيان شرح نواقض الاسلام» مقداری سی دی بین بچه ها پخش کرد و رفت. آن شب خیلی به هم ریخته بودم تازه فهمیده بودم که چرا خالد هر وقت در مورد وهابیت حرف می زد آهسته و در گوشی صحبت می کرد و می گفت حکومت دشمن ماست.
🔻 این بار طبق چیزهایی که یاد گرفته بودم و برایم عقیده شده بود، نباید جز به منابع وهابی و دوست های وهابی خود به شخص دیگری اعتماد می کردم، چون با آیات قرآن به ما اثبات کرده بودند که نباید غیر مسلمان را به دوستی بگیریم یا به آنها اعتماد کنیم و مسلمان هم از نگاه این عقیده فقط وهابی بود. آن شب بعد از آخرین جلسه کلاس واجبات به خانه برگشتم و طبق معمول، سی دی هایی که از کلاس آورده بودم را نگاه کردم. یکی از فیلم ها منتخبی از تصاویر وحشتناک کشتار مسلمانان به دست غیر مسلمان های افراطی در میانمار، فلسطين، بوسنی و... بود، همه جا جنازه زنان و کودکان بی گناه افتاده بود حتی به نوزادهای چند ماهه هم رحم نکرده بودند و آنها را به شهادت رسانده بودند. بی اختیار گریه می کردم😭😭😭 و از خودم متنفر میشدم که هیچ کاری از دستم بر نمی آمد.
🔸بعد از آن، تصاویری از نحوه رفتار آمریکایی ها با زندانیان گوانتانامو و ابوغریب و توهین نظامیان آمریکایی به مقدسات اسلام از قبیل قرآن و مساجد در عراق و افغانستان را نشان می داد نتوانستم برای دیدن سی دی های دیگر صبر کنم و سی دی دوم را هم نگاه کردم، فیلم با تصاویری از انفجار برج های دو قلو تجارت جهانی در ۱۱ سپتامبر شروع می شد که با سرودهای حماسی و عربی صداگذاری شده بود.
🔹تصویر عملیات های انفجاری بر سر راه کاروان های نظامی که از شهرها می گذشتند و بعد مانور افرادی که با لباس های سیاه بعد از خواندن خطبه های عربی برای انتقام شهدای مسلمان، عملیات هایی بر سر راه کاروان های ماشین های نظامی انجام می دادند. با این که تصاویر هر دو فیلم به حدی وحشتناک بود که انسان از تماشای دوباره آن پرهیز می کرد ولی تصاویر فیلم دوم که ظاهرا انتقام از کفار بود کمی دلم را آرام کرد. ساعت ها به وضعیت مسلمان های بی پناه فکر می کردم ولی نمی توانستم کاری انجام بدهم و احساس می کردم با دست و پای بسته دارم غرق می شوم و کاری از دستم بر نمی آید. بعضی وقتها می گفتم خوش به سعادت کسانی که با این دشمن های قسم خورده اسلام می جنگند و در راه دفاع از دین شجاعانه مجاهدت می کنند و شهید می شوند.
🔷این سری فیلم ها در انتخاب مسیر آینده ام تأثیر زیادی گذاشت، بارها با اطرافیانم در مورد عقیده ای که به آن رسیده بودم بحث می کردم، اما با این که آنها عقیده من را قبول نمی کردند و آن را باطل می دانستند، دلايل کافی هم برای رد عقیده من نداشتند و هیچ کدام نمی توانستیم دیگری را قانع کنیم. بارها به من پیشنهاد کرده بودند که کتاب خاطرات مستر همفر را بخوانم، ولی من توجه نمی کردم.
🔶تصاویری که دیده بودم به حدی بر روی من تأثیر گذاشته بود که تصمیم گرفتم...
ادامه دارد...
https://eitaa.com/sonnatenabavii
#رد_وهابیت #توسل_به_ذات #امام_باقر_علیه_السلام #پیامبر
💢 ادعای وهابيون در توسل به ذات
وهابيون، توسل به ذات اولياء الهی را ممنوع و حرام تلقی كرده اند. چنانكه وقتی از بن عثيمين، در مورد حكم توسل به ذات، سوالی پرسيده می شود، وی تصريح به عدم جواز آن می كند.
📚ان يتوسل بذات احد المخلوقين مثل ان يقول: "اللهم اني اسالك بنبيك"، بذاته، فما حكمه؟ هذا لا يجوز» فتح ذي الجلال و الاكرام، ج2، ص456، المكتبه الاسلاميه، چاپ اول، 1427 هق.
✍️ مشروعيت توسل به ذات در کلام امام باقر علیه السلام
📌تذكر اين نكته ضرورت دارد كه سخنان و رهنمودهای ائمه اطهار (عليهم السلام)، از آن جهت ارزش بيشتری پيدا می كند كه در حديث ثقلينی كه شيعه و سنی آن را نقل كرده اند، امامان اهل البيت (عليهم السلام)، به عنوان يكی از دو ثِقلی معرفی می شوند كه تمسك به ايشان، موجب نجات از گمراهی خواهد شد. «اني تارك فيكم الثقلين ما ان تمسكتم به لن تضلوا كتاب الله و عترتي، و انهما لن يفترقا حتي يردا علي الحوض»
📚كليني، محمد بن يعقوب، الكافي، ج1، ص294، تهران، دارالكتب الاسلاميه، چاپ چهارم، 1407هق؛ ترمذي، محمد بن عيسي، سنن ترمذي، ج6، ص131، بيروت، دارالغرب الاسلامي، 1998م.
⬅️ حكايت امام باقر (عليه السلام) از دعايی كه رسول الله (صلی الله عليه وآله) به شخصی نابينا آموخت
👈مرحوم قطب راوندی (ره) از علمای قرن ششم هجری و از شاگردان مرحوم طبرسی (ره) در «الدعوات» چنين نقل مي كند: «عن أبی حمزة الثمالی، عن أبی جعفر عليه السلام، قال: «مرّ أعمى على رسول اللّه(صلي الله عليه وآله)، فقال(صلي الله عليه وآله) له: يا فلان، أفتشتهي أن يردّ اللّه عليك بصرك؟ قال: ما من شيء أوتاه من الدنيا أحبّ إليّ من أن يردّ اللّه عليّ بصري. فقال (صلی الله علیه وآله): توضأ و اسبغ الوضوء، ثمّ (صلّ ركعتين) ثمّ قل:اللّهم، إنّي أسألك و أدعوك، و أرغب إليك، و أتوجّه إليك بنبيّك محمّد (صلی الله علیه وآله)، نبيّ الرحمة، يا محمّد، إنّي أتوجّه بك إلى اللّه ربّك و ربّي ليردّ بك عليّ بصري».
📚قطب الدین راوندی، الدعوات، ص194، قم، انتشارات مدرسه امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، چاپ اول، 1407هق.
⬅️امام باقر (عليه السلام) فرمودند: شخصی نابينا محضر رسول خدا (صلي الله عليه وآله) شرفياب شد. رسول خدا (صلي الله عليه وآله) به ايشان فرمودند: آيا دوست داری خداوند بينائيت را برگرداند و بينا شوی؟ آن شخص پاسخ داد: در دنيا هيچ چيزی برای من بهتر از اين نيست كه خداوند بينايی را به چشمانم برگرداند. بدين جهت پيامبراكرم (صلي الله عليه وآله) به او توصيه فرمودند: وضو بگير، 2 ركعت نماز بخوان و سپس اينگونه دعا كن: خداوندا به وسيله پيامبرت، محمد (صلي الله عليه وآله)، از تو مسئلت می كنم، تو را می خوانم و به سوی تو توجه می كنم. ای محمد، همانا من بواسطه تو به سوی خداوند متوجه شدم تا خداوند به وسيله تو، (بينایی) چشمانم را برگرداند.
اگر توسل به ذات مشروع نمی بود، هر آيينه نبايد پيامبراكرم (صلي الله عليه وآله) بدان توصيه می فرمودند.
💢 نكته قابل توجه آنكه، شبيه اين روايت، در منابع محدثين اهل سنت نيز وارد شده است
چنانكه در سنن نسائي مي خوانيم: « عن عثمان بن حنيف : أن رجلا ضرير البصر... اللهم إني أسألك وأتوجه إليك بنبيك محمد نبي الرحمة إني توجهت بك إلى ربي في حاجتي هذه فتقضي لي»؛
📚 سنن الکبری نسائی، ج9، ص244، بیروت، موسسه الرساله، چاپ اول، 1421هق.
https://eitaa.com/sonnatenabavii
هدایت شده از اطلاع رسانی آموزش های آزاد، همایش ها، کوتاه مدت، موسسه دارالاعلام نمایندگی جنوب
رصد تازه های نشر 2-4.pdf
4.01M
📚کتاب رصد تازههای نشر در حوزه سلفیگری 2020-2021
✍🏻 به کوشش حجتالاسلام محمد علی واعظی
💠معاونت پژوهش موسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت (علیهمالسلام)
🌎https://eitaa.com/darolelam_fars
#رد_وهابیت #بن_باز #مالک #ابن_حجر #بیهقی #اسماء_صفات
🔷آیا نسبت دادن جمله «الاستواء معلوم والكيف مجهول» به مالک صحیح است؟
✍🏻وهابیت تکفیری (نجدی ها) برای توجیه اثبات معانی صفات خبریه و مجهول دانستن کیفیت آن (مانند شکل، و هیئت، جلوس، استقرار و مانند این موارد که از لوازم اجسام است )به این سخن منسوب به مالک (رئیس مذهب مالکی ها) استناد می کنند که گفته است: «الاستواء معلوم والكيف مجهول» و بر همین اساس در تمامی صفات خبری چنین قاعده ای را اجرا کرده و اثبات معنا و مجهول گذاشتن کیفیت را عقیده خود می دانند.
📚عبد العزيز بن عبد الله بن باز (المتوفى: ۱۴۲۰هـ)، مجموع فتاوى العلامة عبد العزيز بن باز، أشرف على جمعه وطبعه: محمد بن سعد الشويعر، ج۲، ص۹۴.
🔰پاسخ:
👈با رجوع به کلمات علمای متقدم دانسته می شود که چنین نسبتی به مالک صحیح نیست. بلکه سخن صحیح این است (الِاسْتِوَاءُ غَيْرُ مَجْهُولٍ، وَالْكَيْفُ غَيْرُ مَعْقُولٍ) که بیهقی در کتاب «الاسماء والصفات» با چندین سند از مالک روایت کرده است:
⬅️عبد الله بن وهب می گوید: نزد مالک بن انس بودیم که مردی بر مالک وارد شد و گفت: یا ابا عبد الله برايمان بيان داريد كه استواء چگونه است؟ مالك سر را به زير انداخت و سكوت نمود تا جاييكه عرق بر چهره اش ظاهر شد آنگاه اظهار داشت: «الرَّحْمَنُ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَى» همان طور که خداوند متعال خودش را به آن توصف کرده است و درباره کیفیت گفته نمی شود و در مورد خداوند، کیفیت معنا ندارد و درست نیست و تو مرد بدعتگذاری هستی و دستور داد تا او را اخراج کنند.
📚ابو بکر بیهقی، أحمد بن الحسين، الأسماء والصفات للبيهقي، حققه وخرج أحاديثه وعلق عليه: عبد الله بن محمد الحاشدي، قدم له: فضيلة الشيخ مقبل بن هادي الوادعي، ناشر: مكتبة السوادي، جدة – المملكة العربية السعودية، چاپ اول، ۱۴۱۳ هـ – ۱۹۹۳ م. ج ۲، ص۳۰۴.
✔️ابن حجر عسقلانی سند این حدیث را جید (صحیح) می داند و می گوید: «وأخرج البيهقي بسند جيد عن عبد الله بن وهب قال كنا عند مالك…».
📚ابن حجر عسقلانى، احمد، فتح الباري شرح صحيح البخاري، دار المعرفة، بيروت، ۱۳۷۹ق. ج۱۳، ص۴۰۷.
┅┅┅┅❀مشکات❀┅┅┅┅┄
🚩مشکات کانال و گروه تخصصی رد تفکرات تکفیری. نشر، صدقه جاریه🙏
https://eitaa.com/sonnatenabavii