درباره محبت از جنید پرسیدند، گفت: محبت درست نشود مگر میان دو تن که یکی دیگری را گوید: "ای من". محبت عبارت است از دخول صفات محبوب به جای صفات محب.
و این همان قول خداوند است که هنگامی که او را دوست داشتم چشم او میشوم که با آن میبیند و گوشش میشوم که با آن میشنود و دستش که با آن عمل میکند.
#ابونصر_سراج
(اللمع فی التصوف، ص ۱۸۸)
#محبت
#قرب_فرائض
@sooyesama
الهی
گاهی در انواع مخلوقات گوناگون تو ماتم، و گاهی در افراد لونالون آنها، و بیش از همه در اطوار جورواجور خودم؛ «ربِّ زِدنی فیکَ تَحَیُّراً»!
#علامه_حسنزاده_آملی
@sooyesama
هدایت شده از به سوی سماء
امیرمومنان (ع):
مَن قَصَّرَ نَظَرَهُ عَلى أبناءِ الدُّنيا، عَمِيَ عَن سَبيلِ الهُدى.
كسى كه نگاهش رت به دنياپرستان بدوزد، از ديدن راه هدای كور مىشود.
(غرر الحكم: حدیث ٨٨٧٠)
@sooyesama
هدایت شده از به سوی سماء
45.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اوراد شریف "ناد علی"
(نسخه تصویری)
#علی_فانی
@sooyesama
قال بعض العلماء: علم الحروف من معجزات ابراهیم علیه السلام ثم الامام علی رضی الله عنه ورث علم الحروف من سیدنا رسول الله صلی الله علیه و سلم...
برخی دانشمندان علم حروف میگویند: علم حروف از معجزات حضرت ابراهیم (ع) است و امام علی (ع) آنرا از سرورمان پیامبر (ص) به ارث برد و این سخنِ پیامبر که فرمود: من شهر علم هستم و علی دروازه آن است، اشاره به این مطلب دارد. پس هرکس علم میخواهد باید به سمت درب برود.
علی (ع) آخرینِ خلفاء است همچنانکه محمد (ص) آخرینِ پیامبران میباشد. او وارث علم اولین و آخرین است و من در بین کسانیکه با آنها همنشین بودهام هیچکس را که از او داناتر باشد ندیدهام.
او اول کسی است که مربع صد در صد را در اسلام وضع نمود و کتاب جفر جامع را تصنیف فرمود که در آن کتاب هر آنچه بر پیشینیان گذشته و بر آیندگان خواهد گذشت وجود دارد و در آن، اسم اعظم خداوند و تاج حضرت آدم و خاتم سلیمان و حجابِ حضرت آصف است.
پیوسته اهل تحقیق از گذشتگان از دریای اسرارِ علی (ع) مینوشیدهاند و صاحبان تحقیق از عارفان، همچون ذوالنون مصری و عبدالله تستری از چراغ انوارِ علی (ع) نور میگرفتهاند. امامان از اولاد علی (ع) نیز آگاهترین مردم از اسرار آن کتاب هستند.
#محییالدین_عربی
(الدر المکنون و السر المصون)
#مقام_امیرالمونین
#وارث_پیامبران
#علم_حروف
#جفر_جامع
#اسرار_عالم
@sooyesama
ای مُصحَفِ آیاتِ الهی رویت
وی سلسلهٔ اهلِ ولایت مویت
سرچشمهٔ زندگی لبِ دلجویت
محرابِ نمازِ عارفان اَبرویت
#جلالالدین_محمد_دوانی
@sooyesama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شگفتیهای_آفرینش
تاثیر شگفتانگیز فرکانسهای صوتی روی آب
@sooyesama
امام موسی کاظم (ع):
ما بَعَث اللَّهُ أنبيائَه و رُسلَه إلى عباده، إلّا لِيَعقِلوا عن اللَّه فأحسنتُم استِجابةً أحسنتُم معرفة
خداوند پيامبران و رسولانش را جز برای این بهسوی بندگانش نفرستاد که درباره خدا بیاندیشند. پس هرکه بهتر پذیرا شود شناختش نيكوتر است.
(بحارالانوار، ج۱، ص۱۳۶)
@sooyesama
بیداران، در جهان مشترکی بهسر خواهند برد. اما خفتگان، هریک به جهان خویش باز خواهند گشت.
#هراکلیتوس
....................................
جان گرگان و سگان از هم جداست
متحد جانهای مردان خداست
#مولوی
@sooyesama
سالک باید فکر [خیالات مزاحم] را بهگونه کامل از خویشتن بزداید؛ زیرا همتش را پراکنده میسازد.
باید بر درگاه پروردگارش به مراقبهٔ قلبش به اعتکاف بنشیند تا اینکه خداوند در را به روی او باز کند و آنچه از آموزشهای انبیا و اهلالله نمیتوانست دریابد، دریابد؛ یعنی همان اموری که عقل نمیتوانست مستقلا آنها را ادراک نماید بلکه [گاه] آنها را محال میشمارد.
#محییالدین_عربی
(فتوحات مکیه، ج۲، ص۳۷۵)
#نفی_خواطر
#اعتکاف_قلبی
#یافتن_حقایق
@sooyesama
#شگفتیهای_آفرینش
(سحابی MSH ۱۵-۵۲ که در آن ابری از ذرات پرانرژی مانند دست انسان دیده میشود)
@sooyesama
"سِرّ" را گاهی می فرمایند نحوهٔ چینش وجودی و اعتدال مزاجی شخص میباشد که از این تعبیر به «عین ثابت» میکنند یعنی در علم الله، عین ثابت است...
سرّ همان چیز لطیف و حقیقت مخفی است. این مربوط به عین ذاتش است و نمیتواند آنرا اظهار و ابراز کند. اگر مینویسد و میگوید، آثار وجودیاش همه ظلّ و سایه او هستند ولی آنچه که خودش است پیاده نمیشود، حرف و قلم و آثار او، نمودار سرّش هستند.
سرّ را به حِصّه هم تعبیر کردهاند، سرّ، حصّهٔ وجودی هرکس است و از این به جدول و کانال وجودی تعبیر میکنند. این کانالها به دریا و حقیقت هستی متصلاند. هرکس از این جدول و کانال وجودی خودش، حقیقتِ حقایق را خطاب میکند و از همان جا هم میگیرد.
#علامه_حسنزاده_آملی
(شرح اشارات، نمط۹، ص۱۳۰)
#مقام_سِرّ
#عین_ثابت
#حصه_وجودی
@sooyesama
این یکی از پیچیدهترین بخشهایی است که بشر میگوید من به دنبال معنویت هستم. اما دنبال این است که با همین زخمهای کهنه یک چیزی به او اضافه شود.
اما اگر کسی دست روی زخمش بگذارند دردش میآید و سریع مانع میشود و نمیگذارد این زخم درمان شود. دنبال اصلاح یا درمان حقیقی نیست و تبیین این نیز سخت است.
حقیقت این است که بشر دوست دارد کسی دست به زخمهایش نزند اما یک لباسی روی این بدن را بگیرد تا مردم بهبه و چهچه بگویند.
حتی اگر نزد خود حضرات معصومین نیز برود میخواهد یک چیزی به او اضافه شود و ناخودآگاه دنبال یک امتیاز است.
بله، میخواهند و زحمت هم میکشند ولی میخواهند یک چیزی به آنها اضافه شود اما زخمهای کهنهاش را نمیخواهند درمان کنند.
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
#استاد_جعفر_ناصری
#سلوک
#افزودن
#کاستن
@sooyesama
هدایت شده از به سوی سماء
ناگهان صومعه لرزید از آن دقّ الباب
اهل آبادی تثلیث پریدند از خواب
رجز مأذنهها لرزه به ناقوس انداخت
راهبان را همه در ورطۀ کابوس انداخت
قصۀ فتنه و نیرنگ و دغل پیوستهست
نان یک عده به گمراهی مردم بستهست
ننوشتند که باران نمی از این دریاست
یکی از خیل مریدان محمد، عیساست
لاجرم چارهای انگار به جز جنگ نماند
قل تعالَوا... به رخ هیچ کسی رنگ نماند
به رجز نیست در این عرصه یقین شمشیر است
بر حذر باش که زنّار، گریبانگیر است
کارزارش تهی از نیزه و تیر و سپر است
بهراسید که این معرکه خونریزتر است
بانگ طوفانیِ القارعه طوفان آورد
آنچه در چنتۀ خود داشت به میدان آورد
با خود آورد به هنگامه عزیزانش را
بر سر دست گرفتهست نبی جانش را
عرش تا عرش ملائک همه زنجیره شدند
به صفآرایی آن پنج نفر خیره شدند
پنج تن، پنج تن از نور خدا آکنده
آفتابان ازل تا به ابد تابنده
دفترم غرق نفسهای مسیحایی شد
گوش کن، گوش کن این قصه تماشایی شد
با طمانیۀ خود راه میآمد آرام
دست در دست یدالله میآمد آرام
دست در دست یدالله چه در سر دارد
حرفی انگار از این جنگ فراتر دارد
ایها الناس من از پارۀ تن میگویم
دارم از خویشتن خویش سخن میگویم
آنکه هردم نفسم با نفسش مأنوس است
آنکه با ذات خدا «عزّوجل» ممسوس است
من علی هستم و احمد من و او خویشتنیم
او علی هست و محمد من و او خویشتنیم
نه فقط جسم، علی روح محمد باشد
یکتنه لشکر انبوهِ محمد باشد
دیگر اصلا چه نیازیست به طوفان، به عذاب
زهرۀ معرکه را اخم علی میکند آب
الغرض مهر رسولانۀ او طوفان کرد
راهبان را به سر سفرۀ خود مهمان کرد
مست از رایحۀ زلف رهایش گشتند
بادها گوش به فرمان عبایش گشتند
میرود قصۀ ما سوی سرانجام آرام
دفتر قصه ورق میخورد آرام آرام
#سید_حمیدرضا_برقعی
#مباهله
@sooyesama
«مباهله» دو حقیقت را آشکار نمود که دومی، مهمتر اما مظلومتر از اولی است:
۱. حقانیت اسلام برای مسیحیان
۲. اتحاد روحی علی (ع) و پیامبر (ص)، برای مسلمین
#ر_س
@sooyesama
#شگفتیهای_آفرینش
اگر ۵۲۰ میلیون سال نوری از زمین دور شوید یک شبکه باورنکردنی از صدهزار کهکشان میبینید که مانند رشتههای عصبی درهم تنیدهاند.
اینجا ابرخوشه لانیاکیا (آسمانِ بیکران) و آن نقطه قرمزِ کوچک، کهکشان راه شیری؛ منزلگاه ۲۰۰میلیارد ستاره است.
@sooyesama
الهی
از تو شرمندهام که بندگی نکردم، و از خودم شرمندهام که زندگی نکردم، و از مردم شرمندهام که اثر وجودیام برای ایشان چه بود.
#علامه_حسنزاده_آملی
@sooyesama
هدایت شده از به سوی سماء
امام باقر (ع) فرمود: حسین بن علی از کربلا به محمدبن حنفیه چنین نوشت:
«بسم الله الرحمن الرحیم. مِن الحسین بن علی إلی محمد بن علی و مَن قِبَله مِن بنیهاشم: امّا بعدُ فکأنَّ الدنیا لم تکنْ و کأنَّ الآخرةَ لم تزلْ، والسلام».
بهنام خداوند مهرگستر مِهروَرز. از حسين بن علی به محمد بن علی [حنفیه] و ديگرِ بنیهاشم در نزد وی: اما بعد، گویا که دنيا هرگز تحقق نیافته و آخرت هميشگی بوده است، بدرود.
(كامل الزيارات، ص۷۵)
@sooyesama