هدایت شده از یک آیه در روز
.
6️⃣ «قُتِلَ الْإِنْسانُ ما أَكْفَرَهُ ... ثُمَّ السَّبِيلَ يَسَّرَهُ»
با آسان بودن راه شناخت حق و پيمودن آن، چرا گروهى بىراهه مىروند؟!
📚تفسير نور، ج10، ص387
📝نکته تخصصی #انسانشناسی: #راه_سعادت #آسان است یا #دشوار
در برخی از آیات (مانند همین آیه ۲۰ سوره عبس) از اینکه ما راه انسان را آئان کردیم سخن به میان آمده؛ و در برخی آيات از دشواری این مسیر، تا حدی که گفتهاند: «هرکه در این دار مقربتر است / جام بلا بیشترش میدهند».
در پاسخ به این سوال که بالاخره مسیری که خداوند برای انسان قرار داده سهل است یا دشوار، باید تفکیکی کرد بین حیثیات مختلف:
♦️الف. حیثیت تکوینی اولیه، که این آیه ظاهرا ناظر است به آنچه خداوند در متن تکوین برای پیمودن راه برای انسان قرار داده است؛ که از این منظر حتی وجود راه شقاوت هم یک نحوه باز کردن و تسهیل کار است، از این جهت که اگر راه شقاوت وجود نداشت، اساسا انسان دیگر نمیتوانست انتخابی داشته باشد و کار اختیاری انجام دهد.
🔶ب. حیثیت تشریعی اولیه، یعنی از حیث متن احکام خود شریعت، که از این جهت نیز خداوند بارها تاکید کرده که بنایش بر این نبوده است که انسانها به سختی و زحمت بیفتند؛ مثلا: «ما يُريدُ اللَّهُ لِيَجْعَلَ عَلَيْكُمْ مِنْ حَرَج: خداوند برعهده شما حرج و سختى قرار نداده است» (مائده/۶)، «وَ ما جَعَلَ عَلَيْكُمْ فِي الدِّينِ مِنْ حَرَج: و در دين بر شما حرج و سختى قرار نداده است» (حج/۷۸)، بلکه بالعکس مایل است که تا حد امکان ساده بگیرد: «يُريدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَ لا يُريدُ بِكُمُ الْعُسْر: خداوند براى شما آسانى مىخواهد و براى شما دشوارى نمىخواهد» (بقره/۱۸۵) و
در همین معناست که پیامبر فرمود که بنای شریعت من بر سمحه و سهله بودن (تسامح و تساهل!) است (حدیث۱۱).
🔷ج. از حیث میزان عمل انسانها به شریعت؛ که:
@yekaye
👇ادامه مطلب👇
هدایت شده از یک آیه در روز
ادامه تدبر۶ (#راه_سعادت #آسان است یا #دشوار)
🔷ج. حیثیت میزان عمل به شریعت؛ که:
🔹ج.۱. اگر کسی درجبهه ایمان ایستاد وبه ابعاد تشریعی دین عمل کرد، آنگاه:
▪️ج.۱.۱. خداوند در نظام تکوین برای وی آسانی فراهم میکند: «فَأَمَّا مَنْ أَعْطى وَ اتَّقى؛ وَ صَدَّقَ بِالْحُسْنى؛ فَسَنُيَسِّرُهُ لِلْيُسْرى: امّا آنكه بخشش نمود و تقوا پیشه کرد، و آن نيكوتر را تصديق كرد، بزودى راهِ آسانى پيش پاى او خواهيم گذاشت» (لیل/۵-7) یا «وَ مَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مِنْ أَمْرِهِ يُسْراً: و هر كه تقوای الهی در پیش گیرد خدا براى او در كارهايش آسانى قرار مىدهد» (طلاق/۴).
▪️ج.۱.۲. بلکه همان وضعیت «عسر» برای وی، همراه و توأمان با «یسر» و سادگی میشود: «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْراً؛ إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْراً: پس [بدان كه] با دشوارى، آسانى است؛ آرى، با دشوارى، آسانى است» (انشراح/۵-۶)
▪️ج.۱.۳. و چهبسا از برخی آیات بتوان برداشت کرد که چنین کسی به لحاظ تشریعی هم برای وی گشایشهایی قرار داده میشود؛
چنانکه شاید آیه «وَ الَّذينَ جاهَدُوا فينا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنا: و كسانى كه در راه ما سخت كوشيدهاند، به يقين راههاى خود را بر آنان مىنماييم» (عنکبوت/۶۹)، به نحوی بر این دلالت داشته باشد؛
ویا آیه «لِيُنْفِقْ ذُو سَعَةٍ مِنْ سَعَتِهِ وَ مَنْ قُدِرَ عَلَيْهِ رِزْقُهُ فَلْيُنْفِقْ مِمَّا آتاهُ اللَّهُ لا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْساً إِلاَّ ما آتاها سَيَجْعَلُ اللَّهُ بَعْدَ عُسْرٍ يُسْراً: كسى كه داراى وسعت (مالى) است از دارايى خود هزينه كند، و كسى كه روزى بر او تنگ است از آن مقدار كه خدا به وى داده هزينه كند هرگز خداوند كسى را جز به آنچه توانش را داده مكلف نمىكند، خدا به زودى پس از سختى آسانى قرار مىدهد» (طلاق/7) در صورتی که مقصود از «یسر» بعد از «عسر» تسهیلهایی باشد که شارع برای افراد قرار داده است، مانند أکل به معروف از مال یتیم برای فقیر: «وَ مَنْ كانَ غَنِيًّا فَلْيَسْتَعْفِفْ وَ مَنْ كانَ فَقيراً فَلْيَأْكُلْ بِالْمَعْرُوف: و آن كس [از اولياء يتيمان] كه بىنياز باشد [از تصرف در اموال وی] خوددارى كند، و آن كه فقير باشد به مقدار متعارف [و حق الزحمه عادلانه] بخورد » (نساء/۶)
▪️ج.۱.۴. و البته متناسب با هر مرحله ایمانی که وارد میشود و هر رشدی که میکند، امتحانهای سختتری [= فتنه] از او به عمل میآید (أَ حَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَ هُمْ لا يُفْتَنُون: آيا مردم پنداشتند كه تا گفتند ايمان آورديم، رها مىشوند و مورد آزمايش قرار نمىگيرند؟ عنکبوت/۲)؛
که هر امتحانی را با موفقیت طی کند بشارتی دریافت میکند و به رشد و وضعیت بالاتر و مطلوبتری میرسد و از غم و اندوه نجات مییابد (إِنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِكَةُ أَلاَّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ: بىترديد كسانى كه (از ته دل) گفتند: پروردگار ما الله است، سپس پايدارى نمودند، فرشتگان بر آنها فرود آيند كه: هرگز مترسيد و غمگين نشويد و شما را مژده باد به بهشتى كه وعده داده مىشديد، فصلت/۳۰؛ إِنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا فَلا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُون: محقّقاً كسانى كه گفتند: «پروردگار ما الله است» سپس ايستادگى كردند، نه ترسى بر آنهاست و نه اندوهى خواهند داشت، احقاف/۱۳)
این اگرچه بهجت و سروری برای وی در پی دارد، اما وی را آماده امتحان سخت بعدی میکند (وَ أَنْ لَوِ اسْتَقامُوا عَلَى الطَّريقَةِ لَأَسْقَيْناهُمْ ماءً غَدَقا، لِنَفْتِنَهُمْ فيه: و اگر در راه درست، استقامت ورزند، قطعاً آب گوارايى بديشان نوشانيم، تا در اين باره آنان را بيازماييم، جن/۱۶-۱۷)؛
این است که از منظر بیرونی این امتحانات بسیار سخت به نظر میرسد، هرچند برای خود او که مراتب قرب را طی کرده کاملا سهل و آسان است، چنانکه از امام حسین ع روایت شده که در اوج سختیها و مصیبتهای عاشورا فرمود: «هَوَّنَ عَلَيَّ مَا نَزَلَ بِي أَنَّهُ بِعَيْنِ الله: آنچه بر من نازل میشود آسان است چرا که در مقابل دیدگان خداوند است.» (اللهوف على قتلى الطفوف، ص117).
🔹ج.۲. ولی اگر کسی در جبهه مخالف دین و فرار از عمل به شریعت قرار گرفت وضعیت تکوینیاش به سمت مواجهه روزافزون با سختی و گره در زندگی رقم خواهد خورد: «أَمَّا مَنْ بَخِلَ وَ اسْتَغْنى؛ وَ كَذَّبَ بِالْحُسْنى؛ فَسَنُيَسِّرُهُ لِلْعُسْرى: و امّا آنكه بخل ورزيد و خود را بىنياز ديد، و آن نيكوتر را به دروغ گرفت، بزودى راهِ دشوارى پيش پاى او خواهيم گذاشت» (لیل/۸-10)، «وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْري فَإِنَّ لَهُ مَعيشَةً ضَنْكا: و هر كه از ياد من روى گرداند حتما براى او زندگى تنگى خواهد بود» (طه/۱۲۴).
@yekaye
#عبس_20
1 (گذشته و توصیف تاریخی وضع حال).mp3
25.09M
بسم الله الرحمن الرحیم
روز شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ کارگاه یکروزهای داشتم برای اساتید دانشگاه آزاد استان تهران درباره حجاب؛ با عنوان
مساله حجاب: گذشته، حال و آینده (۱)
خلاصه بحث:
گذشته: آیا حجاب شرعی زنان به این صورتی که میشناسیم از زمان پیامبر ص مطرح بوده است؟ که با اشارهای به اهم شبهاتی که در این زمینه مطرح شده است توضیح دادیم که واقعا حجاب شرعی زنان به همین صورت در زمان پیامبر ص واجب شده، تا حدی که امروزه به عنوان یکی از ضروریات دین شناخته میشود و با اشاره به کجفهمیهای برخی از معاصران از کلام فقها، تبیین شد که در میان فقهای شیعه و سنی در پوشش همه اندامها اختلافی جز در خصوص وجه و کفین و قدمین وجود ندارد.
حال: چرا مساله حجاب امروزه این قدر مهم شده است؟ که با نگاهی تاریخی تبیین شد که اتفاقا مساله حجاب را ابتدا مخالفان اسلام جدی گرفتند؛ و با نگاه هویتی – تمدنی دیدیم که امروزه از چهار زاویه جایگاه خیلی خاصی پیدا کرده است: نماد تصویری؛ ناظر به زن بودن (فمینیسم)؛ انقلاب جنسی؛ اقتضاءات نظام سرمایهداری.
آینده: برای حل معضل بیحجابی و بدحجابی چه کنیم؟ که این از سه زاویه مطرح شد:
از زاویه فرهنگی (تقویت معنای درست حجاب و ارتقای آن از صیانت به کنشگری زن؛ با نیمنگاهی به بحث امر به معروف و نهی از منکر)
از زاویه ساختاری (جدی گرفتن آن به مثابه یک قانون مدنی با رعایت اقتضاءات آن)
از زاویه واقعیت عینی (بازخوانی و بازتعریف حجاب و عفاف به عنوان یک واقعیت انسانی در نسبت با خانواده)
این قسمت: فایل اول (گذشته و توصیف تاریخی وضع حال)
🎙حسین سوزنچی
@souzanchi
2 (تحلیل حال؛ آینده در افق معنا).mp3
24.38M
مساله حجاب: گذشته، حال و آینده (۲)
خلاصه بحث:
گذشته: آیا حجاب شرعی زنان به این صورتی که میشناسیم از زمان پیامبر ص مطرح بوده است؟ که با اشارهای به اهم شبهاتی که در این زمینه مطرح شده است توضیح دادیم که واقعا حجاب شرعی زنان به همین صورت در زمان پیامبر ص واجب شده، تا حدی که امروزه به عنوان یکی از ضروریات دین شناخته میشود و با اشاره به کجفهمیهای برخی از معاصران از کلام فقها، تبیین شد که در میان فقهای شیعه و سنی در پوشش همه اندامها اختلافی جز در خصوص وجه و کفین و قدمین وجود ندارد.
حال: چرا مساله حجاب امروزه این قدر مهم شده است؟ که با نگاهی تاریخی تبیین شد که اتفاقا مساله حجاب را ابتدا مخالفان اسلام جدی گرفتند؛ و با نگاه هویتی – تمدنی دیدیم که امروزه از چهار زاویه جایگاه خیلی خاصی پیدا کرده است: نماد تصویری؛ ناظر به زن بودن (فمینیسم)؛ انقلاب جنسی؛ اقتضاءات نظام سرمایهداری.
آینده: برای حل معضل بیحجابی و بدحجابی چه کنیم؟ که این از سه زاویه مطرح شد:
از زاویه فرهنگی (تقویت معنای درست حجاب و ارتقای آن از صیانت به کنشگری زن؛ با نیمنگاهی به بحث امر به معروف و نهی از منکر)
از زاویه ساختاری (جدی گرفتن آن به مثابه یک قانون مدنی با رعایت اقتضاءات آن)
از زاویه واقعیت عینی (بازخوانی و بازتعریف حجاب و عفاف به عنوان یک واقعیت انسانی در نسبت با خانواده)
این قسمت: فایل دوم (تحلیل حال؛ آینده از زاویه فرهنگی)
🎙حسین سوزنچی
@souzanchi
3 (آینده در افقهای قانون و خانواده.mp3
13.17M
مساله حجاب: گذشته، حال و آینده (۳)
خلاصه بحث:
گذشته: آیا حجاب شرعی زنان به این صورتی که میشناسیم از زمان پیامبر ص مطرح بوده است؟ که با اشارهای به اهم شبهاتی که در این زمینه مطرح شده است توضیح دادیم که واقعا حجاب شرعی زنان به همین صورت در زمان پیامبر ص واجب شده، تا حدی که امروزه به عنوان یکی از ضروریات دین شناخته میشود و با اشاره به کجفهمیهای برخی از معاصران از کلام فقها، تبیین شد که در میان فقهای شیعه و سنی در پوشش همه اندامها اختلافی جز در خصوص وجه و کفین و قدمین وجود ندارد.
حال: چرا مساله حجاب امروزه این قدر مهم شده است؟ که با نگاهی تاریخی تبیین شد که اتفاقا مساله حجاب را ابتدا مخالفان اسلام جدی گرفتند؛ و با نگاه هویتی – تمدنی دیدیم که امروزه از چهار زاویه جایگاه خیلی خاصی پیدا کرده است: نماد تصویری؛ ناظر به زن بودن (فمینیسم)؛ انقلاب جنسی؛ اقتضاءات نظام سرمایهداری.
آینده: برای حل معضل بیحجابی و بدحجابی چه کنیم؟ که این از سه زاویه مطرح شد:
از زاویه فرهنگی (تقویت معنای درست حجاب و ارتقای آن از صیانت به کنشگری زن؛ با نیمنگاهی به بحث امر به معروف و نهی از منکر)
از زاویه ساختاری (جدی گرفتن آن به مثابه یک قانون مدنی با رعایت اقتضاءات آن)
از زاویه واقعیت عینی (بازخوانی و بازتعریف حجاب و عفاف به عنوان یک واقعیت انسانی در نسبت با خانواده)
این قسمت: فایل سوم (آینده از زاویه ساختارها و خانواده)
🎙حسین سوزنچی
@souzanchi
مسأله حجاب گذشته، حال، آینده.pptx
408.9K
پاورپوینت جلسات بحث از:
مساله حجاب: گذشته، حال و آینده
🖌حسین سوزنچی
@souzanchi
📣 #اطلاعیه
#هیأت_هفتگی
💠 توسل به کریمه اهل بیت سلام الله علیها
👤 به کلام حجتالاسلام و المسلمین #سوزنچی
(ادامه بحث مسیر ظهور)
🗣 همراه با بیان آموزه های قرآنی و تحلیل سیاسی وقایع روز جناب آقای دکتر #محمدی_سیرت
🎙 با نوای برادر #فرید_بذرافشان
📆 سهشنبه | ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲
⏰ از ساعت ۲۰
📍 بزرگراه شهید چمران، پل مدیریت، مسجد دانشگاه امام صادق (ع)
▪️▪️▪️
🌐 Misaq.ir
🆔 @Misaq_ba_shohada
حسین سوزنچی
📣 #اطلاعیه #هیأت_هفتگی 💠 توسل به کریمه اهل بیت سلام الله علیها 👤 به کلام حجتالاسلام و المسلمین #
haftegi 18 mehr 1402_sokhanrani.mp3
36.69M
🔊 #سخنرانی: با موضوع مسیر ظهور | جلسه دوم
🗣 حجتالاسلام و المسلمین #سوزنچی
📆 ١٨ مهر ۱۴۰۲
ضمنا فایل تصویری این جلسه از آپارات قابل مشاهده و دانلود است به آدرس:
🌐https://www.aparat.com/v/u7Lwc?playlist=1888666
▪️▪️▪️
🌐 Misaq.ir
🆔 @Misaq_ba_shohada
بسم الله الرحمن الرحیم
چندی پیش عزیزی نسخهای از کتاب «نگاهی نقادانه به مبانی نظری نبوت» نوشته آقای حجت الله نیکویی برایم فرستاد و از من پرسید که آيا با توجه به درخواست آقای نیکویی، تمایلی دارید که با وی مناظرهای داشته باشید؟ من با اینکه انگیزه چندانی برای مناظره ندارم (چرا که در مناظرهها عملا بیش از آنکه جستجوی حقیقت مد نظر باشد غلبه بر حریف مد نظر است)؛ برای ایشان نوشتم که اگر قرار بر مناظره باشد مناظره مکتوب را ترجیح میدهم که چون مخاطب فرصت تامل دارد، ظرفیت بحث منطقی بیشتری دارد و دست کم فضای هیجانی کمتری بر آن حکمفرما خواهد بود.
ابتدا در یک شماره مقدمه کتاب را فراز به فراز نقد کردم. در پایان نقدم توضیح دادم که چرا انجام این کار را در خصوص کل کتاب دارای ثمر چندانی نمیبینم؛ و از همان دوست خواستم که از ایشان بپرسد آیا مایل است در خصوص بحث اعجاز قرآن گفتگویی (به قول ایشان: مناظرهای) داشته باشیم؟
ایشان پذیرفتند و این بحث ما به صورت مکتوب در یکی از کانالهای تلگرامی به نام نبرد اندیشهها به آدرس
🆔 https://t.me/sokhanranih2
🆔 https://t.me/nabardb
آغاز شد که تاکنون سه بار رفت و برگشت داشته (و البته از همان ابتدا هم گفته بودم که به دلیل اشتغالات فراوان، فرصت پاسخگویی سریع ندارم ورفت و برگشتها چند روز یکبار انجام شده) و البته همچنان ادامه دارد.
برخی از دوستان دیگر که مطلع شدند از بنده خواستند که آن گفتگوها را در کانال خودم هم بازنشر دهم که در ادامه آن مقدار که تاکنون پیش رفته، تقدیم میشود و بقیه هم بعد از نشر در کانال تلگرامی مذکور در اینجا اضافه خواهد شد.
@souzanchi
نقد کتاب نگاهی نقادان به مبانی نظری نبوت.doc
61.4K
نقد حسین سوزنچی بر مقدمه کتاب «نگاهی نقادان به مبانی نظری نبوت» نوشته حجت الله نیکویی
@souzanchi
نقد کتاب نگاهی نقادان به مبانی نظری نبوت.pdf
144.8K
نقد حسین سوزنچی بر مقدمه کتاب «نگاهی نقادان به مبانی نظری نبوت» نوشته حجت الله نیکویی
@souzanchi
تحدی 1.pdf
45.5K
اولین پاسخ آقای نیکویی (اعلام موافقت با پیشنهاد مطرح شده توسط سوزنچی)
@souzanchi
درباره اعجاز و تحدی قرآن کریم (1).pdf
169.2K
اولین یادداشت سوزنچی در مقام توضیح مبادی تصوری بحث اعجاز
@souzanchi
تحدی 2.pdf
117.7K
دومین پاسخ آقای نیکویی (نقدهای وی بر اولین یادداشت سوزنچی درباره اعجاز)
@souzanchi
درباره اعجاز و تحدی قرآن کریم (2).pdf
478K
دومین یادداشت سوزنچی در پاسخ اشکالات آقای نیکویی
@souzanchi
تحدی 3.pdf
124.1K
سومین پاسخ آقای نیکویی (نقدهای وی بر دومین یادداشت سوزنچی)
@souzanchi
درباره اعجاز و تحدی قرآن کریم (3).pdf
367K
سومین یادداشت سوزنچی در پاسخ اشکالات آقای نیکویی
@souzanchi
🔸 آیت الله بهجت رضواناللهعلیه:
🔹اگر مورچهای ما را گاز بگیرد، آرام و قرار نداریم و از گزیدن یک پشه ناراحت میشویم،
پس چرا بر سر مؤمنین و مؤمنات از زمین و هوا آتش و موشک میبارد، ولی ما ناراحت نمیشویم؟!
چگونه ما که از نیش یک پیشه آرام و قرار نداریم،
حاضر میشویم این همه تیر و بلا و عذاب بر سر مسلمانان بریزد؟!
آیا خوب است فردا هم بلا بر سر تو بیاورند و از کسی سر و صدا و فریاد بلند نشود و اصلا متأثر نشوند؟ آیا ناراحت نمیشوی؟!
در محضر بهجت، ج۳، ص۲۸
📣 #اطلاعیه
#هیأت_هفتگی
💠 میلاد با سعادت امام حسن عسکری
👤 سخنران: حجتالاسلام و المسلمین #سوزنچی
(جلسه سوم بحث مسیر ظهور)
🎙 با نوای برادر #فرید_بذرافشان
📆 سهشنبه | ۲ آبان ماه ۱۴۰۲
⏰ از ساعت ۲۰
📍 بزرگراه شهید چمران، پل مدیریت، مسجد دانشگاه امام صادق (ع)
▪️▪️▪️
🌐 Misaq.ir
🆔 @Misaq_ba_shohada
هدایت شده از هیأت میثاق با شهدا
27.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #کلیپ_تصویری
🔹 سلسله جلسات مسیر ظهور
💠 تلقی داروینی از انسان، همان تلقی شیطان است
👤 حجت الاسلام والمسلین #سوزنچی
📌 #گزیده_سخنرانی #جلسه_هفتگی
📅 | ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲
▪️▪️▪️
🌐 Misaq.ir
🆔 @Misaq_ba_shohada
حسین سوزنچی
📣 #اطلاعیه #هیأت_هفتگی 💠 میلاد با سعادت امام حسن عسکری 👤 سخنران: حجتالاسلام و المسلمین #سوزنچی (ج
📣 #اطلاعیه
💠 فیلم کامل سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین #سوزنچی
📋 باموضوع: #مسیر_ظهور
3️⃣ جلسه سوم
https://aparat.com/v/fU1E9
📆 جلسه هفتگی ۲ آبان ماه ۱۴۰۲
🔻🔻🔻
🌐 Misaq.ir
🆔 @Misaq_ba_shohada
هدایت شده از هیأت میثاق با شهدا
haftegi 2 aaban 1402_sokhanrani (online-audio-converter.com).mp3
29.04M
🔊 #سخنرانی: با موضوع مسیر ظهور | جلسه سوم
🗣 حجتالاسلام و المسلمین #سوزنچی
📆 ٢ آبان ۱۴۰۲
▪️▪️▪️
🌐 Misaq.ir
🆔 @Misaq_ba_shohada
هدایت شده از مرکز نشر آثار آیتالله بهجت
29.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کلیپ تصویری: «محال است خانههای کاغذی بقا، دوام و ثبات داشته باشند.»
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
⛔️یک زمانی هم خواهد آمد که نوع مردم، یقین پیدا خواهند کرد که راه خلافی بود ما رفتیم؛ راه بدی بود ما رفتیم!
🔻این درندگی و توحش از این است که از همان روز اول خدا را فراموش کردند! خاطرتان جمع باشد، اینهای دیگر هم (کفار و دشمنان دین)، اینهای دیگری که حالا هستند با آن همه تشخصاتی که دارند، آخرش پشیمان میشوند، اما یک روزی که پشیمانی هم شاید به حالشان فایده ندارد.
🔰محال است خانههای کاغذی بقا، دوام و ثبات داشته باشند. با این بادها، با این بادهای مخالف، محال است.
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدسسره
✅ @bahjat_ir