📜و من كلام له ع و قد استشاره عمر بن الخطاب في الشخوص لقتال الفرس بنفسه
إِنَّ هَذَا الْأَمْرَ لَمْ يَكُنْ نَصْرُهُ وَ لَا خِذْلَانُهُ بِكَثْرَةٍ وَ لَا بِقِلَّةٍ وَ هُوَ دِينُ اللَّهِ الَّذِي أَظْهَرَهُ وَ جُنْدُهُ الَّذِي أَعَدَّهُ وَ أَمَدَّهُ حَتَّى بَلَغَ مَا بَلَغَ وَ طَلَعَ حَيْثُمَا طَلَعَ وَ نَحْنُ عَلَى مَوْعُودٍ مِنَ اللَّهِ وَ اللَّهُ مُنْجِزٌ وَعْدَهُ وَ نَاصِرٌ جُنْدَهُ.
وَ مَكَانُ الْقَيِّمِ بِالْأَمْرِ مَكَانُ النِّظَامِ مِنَ الْخَرَزِ يَجْمَعُهُ وَ يَضُمُّهُ؛ فَإِنِ انْقَطَعَ النِّظَامُ تَفَرَّقَ وَ ذَهَبَ ثُمَّ لَمْ يَجْتَمِعْ بِحَذَافِيرِهِ أَبَداً.
وَ الْعَرَبُ الْيَوْمَ وَ إِنْ كَانُوا قَلِيلًا فَهُمْ كَثِيرُونَ بِالْإِسْلَامِ عَزِيزُونَ بِالاجْتِمَاعِ. فَكُنْ قُطْباً وَ اسْتَدِرِ الرَّحَى بِالْعَرَبِ وَ أَصْلِهِمْ دُونَكَ نَارَ الْحَرْبِ. فَإِنَّكَ إِنْ شَخَصْتَ مِنْ هَذِهِ الْأَرْضِ انْتَقَضَتْ عَلَيْكَ الْعَرَبُ مِنْ أَطْرَافِهَا وَ أَقْطَارِهَا حَتَّى يَكُونَ مَا تَدَعُ وَرَاءَكَ مِنَ الْعَوْرَاتِ أَهَمَّ إِلَيْكَ مِمَّا بَيْنَ يَدَيْكَ.
إِنَّ الْأَعَاجِمَ إِنْ يَنْظُرُوا إِلَيْكَ غَداً يَقُولُوا هَذَا أَصْلُ الْعَرَبِ فَإِذَا اقْتَطَعْتُمُوهُ اسْتَرَحْتُمْ فَيَكُونُ ذَلِكَ أَشَدَّ لِكَلَبِهِمْ عَلَيْكَ وَ طَمَعِهِمْ فِيكَ.
فَأَمَّا مَا ذَكَرْتَ مِنْ مَسِيرِ الْقَوْمِ إِلَى قِتَالِ الْمُسْلِمِينَ فَإِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ هُوَ أَكْرَهُ لِمَسِيرِهِمْ مِنْكَ وَ هُوَ أَقْدَرُ عَلَى تَغْيِيرِ مَا يَكْرَهُ.
وَ أَمَّا مَا ذَكَرْتَ مِنْ عَدَدِهِمْ فَإِنَّا لَمْ نَكُنْ نُقَاتِلُ فِيمَا مَضَى بِالْكَثْرَةِ وَ إِنَّمَا كُنَّا نُقَاتِلُ بِالنَّصْرِ وَ الْمَعُونَةِ.
📚نهج البلاغة، خطبه ۱۴۶
@souzanchi
بسم الله الرحمن الرحیم
آتشافروزی اسرائیل در غزه و لبنان، شهادت سید حسن، و وظیفه ما
«وَ لَمَّا بَرَزُوا لِجالُوتَ وَ جُنُودِهِ قالُوا رَبَّنا أَفْرِغْ عَلَيْنا صَبْراً وَ ثَبِّتْ أَقْدامَنا وَ انْصُرْنا عَلَى الْقَوْمِ الْكافِرينَ» (بقره: ۲۵۰)
امروزه با شرایط دردناک و دشواری مواجهیم.
مقام معظم رهبری چند ماه قبل فرمودند:
«شرایط کنونی منطقه به گونهای است که هم برای دشمن صهیونیستی شرایط مرگ و زندگی است و هم برای جبهه حق. ورود لبنان به قضایای اخیر فلسطین و غزه تأثیر عمیقی داشت و اگر چنین کاری انجام نمیشد قطعا بیشترین خسارت به خود لبنان وارد می شد.»
توجه شود:
«هم برای دشمن صهیونیستی و هم برای جبهه حق».
⭕️ این روزها که #اسرائیل درندگی را به نهایت رسانده و #شهادت_سید_حسن، خون دلی را که به خاطر #غزه و #لبنان میخوردیم، مضاعف کرده، بسیاری در بهت فرو رفته و خون ها به جوش آمده است، برخی گمان میکنند که اکنون وقت آن است که #ایران به عنوان اصل و محور مقاومت، مستقیم وارد میدان جنگ شود؛
و #دشمن هم با ابزار رسانهای خود تلاش میکند در افکار عمومی عدم ورود مستقیم ایران به جنگ را حمل بر ضعف و ناتوانی ما کند.
💢اما چه باید کرد؟
📜در جریان یکی از جنگها که دشمنان اسلام برای یکسره کردن کار اسلام با لشکری عظیم به راه افتاده بودند، مشاوران جنگی به خلیفه وقت (عمر بن خطاب) پیشنهاد دادند که خودش با تمام نیروهای سپاه اسلام مستقیم وارد میدان شود. خلیفه با #امیرالمومنین ع مشورت كرد.
امیرالمومنین ع راهکاری عملیاتی ارائه داد که شاید امروز بتواند سرلوحه اقداماتی باشد که ما قرار است انجام دهیم.
فرمودند:
اين امر، پيروزى و خوارىاش، نه به اندكى سپاه بود، و نه به بسيارى آن. دين خدا بود كه خدا چيرهاش نمود، و سپاه او كه آمادهاش كرد، و يارىاش فرمود، تا بدانجا رسيد كه رسيد، و پرتو آن بدانجا دميد كه دميد.
ما از خدا وعده پيروزى داريم. او به وعده خود وفا كند و سپاه خود را يارى دهد.
جايگاه آنکه عهدهدار امر است در اين كار، جايگاه رشتهاى است كه مهرهها را به هم فراهم آرد و برخى را ضميمه برخى ديگر دارد. اگر رشته ببرد، مهرهها پراكنده شود و از ميان رود، و ديگر به تمامى فراهم نيايد.
مردم پشتیبان تو امروز اگر چه اندكند در شمار، امّا با يكدلى و يك سخنى در اسلام، نيرومندند و بسيار. تو همانند قطب برجاى بمان، و این مردم را چون سنگ آسيا گرد خود بگردان، و به آنان آتش جنگ را برافروزان؛ كه اگر تو از اين سرزمين برون شوى، مردم از هر سو تو را رها كنند، و پيمان بسته را بشكنند، و چنان شود كه نگاهدارى مرزها كه پشت سر مىگذارى براى تو مهمّتر باشد از آنچه پيش روى دارى.
همانا دشمن اگر فردا تو را در وسط میدان ببیند، گويد اين ريشه و اصل آنهاست، اگر آن را بريديد آسوده گرديديد، و همين سبب شود كه فشار آنان به تو سختتر گردد و طمع ايشان در تو بيشتر.
اين كه گفتى آنان به راه افتادهاند، تا با مسلمانان پيكار كنند، ناخشنودى خداى سبحان از عزم آنان به جنگ با مسلمانان، از تو بيشتر است، و او بر دگرگون ساختن آنچه خود ناپسند مىدارد تواناتر.
امّا آنچه از شمار آنان گفتى، ما در گذشته نمىجنگيديم به نيروى بسيار، بلكه مىجنگيديم با چشم داشتن به پيروزى و يارىِ [خداوند متعال].
📚نهج البلاغة، خطبه ۱۴۶ (ترجمه سید جعفر شهیدی؛ با اندکی اصلاحات)
متن خطبه در اینجا
@souzanchi
📖 ذلِكَ وَ مَنْ عاقَبَ بِمِثْلِ ما عُوقِبَ بِهِ ثُمَّ بُغِيَ عَلَيْهِ لَيَنْصُرَنَّهُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ لَعَفُوٌّ غَفُورٌ (حج/60)
آرى چنين است، و هر كس نظير آنچه بر او عقوبت رفته است دست به عقوبت زند، سپس مورد ستم قرار گيرد، قطعاً خدا او را يارى خواهد كرد، همانا كه خداوند بخشايشگر و آمرزنده است.
فقط یادمان باشد که نصرت فقط آن است که از جانب خدا باشد:
📖و مَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزيزِ الْحَكيمِ (آل عمران/126)
و پیروزی جز از جانب خداوند شكست ناپذير حكيم نيست.
در واقع:
📖و مَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ عَزيزٌ حَكيمٌ (انفال/10)
و پيروزى جز از جانب خدا نيست، كه خدا شكست ناپذير حكيم است.
مبادا دوباره مغرور شویم.
@souzanchi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«شرایط کنونی منطقه به گونهای است که هم برای دشمن صهیونیستی شرایط مرگ و زندگی است و هم برای جبهه حق». اسرائیل با ریختن ۸۳ بمب یک تُنی در ۵ دقیقه در یکجا برای به شهادت رساندن یک نفر، شدت دیوانگیاش را نشان داد. میخواستتند با این جنون وضعیت منطقه را عوض کنند، اما وعده صادق۲ این معادله را به هم زد؛ اکنون چون خود را در وضعیت مرگ و زندگی میبیند چهبسا دست به هر کاری بزند.
در این شرایط، حضور مهمترین هدف دشمن در مکان و زمان معین نماز جمعه چه توجیهی دارد؟ با دیدن کلیپ فوق شاید منطق او برای چنین اقدامی را دریابیم. کسی که از مرگ نترسد هم خودش عزیز میشود و هم عزت را در کل جامعه تسری خواهد داد.
با محاسبات مادی، حتی چهبسا بر اساس برخی سنتهای الهی*، وقوع حادثهای بسیار تلخ برای فردا دور از انتظار نیست؛ اما مومن زندگی خود را با ایمان به غیب (باور به تدبیر الهی در ورای همه تدبیرها)، تنظیم میکند و میداند: «و قد مكروا مكرهم و عند الله مكرهم و إن كان مكرهم لتزول منه الجبال: وبیترديد آنها مكرهاى خود را ورزیدند در حالی که مكرشان نزد [= جزیی از پازل] خداوند است، هر چند مكرشان به شدتى بود كه از آن كوهها بركنده شود» (ابراهیم:46).
ارمغان چنین وضعیتهایی، قطع تعلق از اسباب دنیا و درک اضطرار هرچهبیشتر به درگاه الهی است؛ پس در این شب وصبح جمعه استغاثه را جدی بگیریم؛ و نیز با صدقه دادن، ان شاء الله دفع بلا کنیم.
*پینوشت:
از سنتهای الهی است که وقتی مومنان به چیزی بشدت دل میبندند و فکر میکنند نزدیک قله هستند، خداوند بناگاه همهچیز رابه هم میزند، تا بفهمند به کسی جز خدا نباید امید بست.
@souzanchi
May 11
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سردبیر میدل ایست آی بررسی میکند:
پس از یکسال نبرد، یحیی السنوار با اسرائیل چه کرده است؟
دیوید هرست ۳۴ سال خبرنگار گاردین در خاورمیانه بود. ببینید تحلیل او از وضعیت منطقه یکسال پس از طوفانالاقصی چیست. این حرفها را اگر ما بزنیم میگویند توهم دارید و تبلیغات میکنید.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 إنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُون 🏴
رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ ... قَضى نَحْبَه
#یحیی_سنوار هم از میانمان رفت
اگرچه از رفتن او دلها خون است
اما سزاوار است که چنین پر کشیدن عزتمندانه و افتخارآمیزی که اوج شجاعت و صداقت وی را در کنار شدت مظلومیت وی به تصویر میکشید به خود او و به مقتدایش تبریک بگوییم.
یحیی سنوار:
مرگ در راه خدا برترینِ آرزوهای من است و من کلامی را از امام علی ع رضی الله عنه و کرم الله وجهه حفظ کردهام که:
«أَيَّ يَوْمَيَّ مِنَ الْمَوْتِ أَفِرُّ؟ يَوْمَ لَا يُقْدَرُ أَمْ يَوْمَ قُدِرَ؟»
یعنی همیشه یکی از این دو روز است: روزی که در آن مرگ مقدر شده است؛ و روزی هم که در آن مرگ برایم مقدر نشده است؛
«يَوْمَ لَا يُقْدَرُ لَا أَرهبه» [روزی که مکتوب نشده است نمیترسم]
ولو که تمام دنیا علیه من دست به دست هم بدهند، چون در آن روز مرگ من مقدر نشده است؛
«وَ مِنَ المَقدورِ لَا يَنْجُو الْحَذَر»
روزی که مکتوب شده باشد احتیاط هیچ فایدهای ندارد؛ ولو هزار متر زیر زمین پناه بگیرم؛ «وَ لَوْ كُنْتُمْ في بُرُوجٍ مُشَيَّدَة: ولو در برجهای استوار و برافراشته باشید» (سوره نساء؛ آیه ۷۸).
من میدانم زندگی به دست خداوند سبحان و متعال است، و تهدیدات و تلاشهای شما یک روز هم از عمر من نخواهد کاست.
@souzanchi
متن کامل حدیث مورد استناد وی در اینجا
متن کامل حدیث امیرالمومنین ع که در کلیپ بالا مورد استناد سنوار بود چنین است:
☀️از امام صادق ع از پدرشان از جدشان روایت شده که امام حسین ع بر معاویه وارد شد. معاویه به وی گفت: چه چیزی پدرت را به چنین رفتاری کشاند که با اهل بصره [در جنگ جمل] جنگید سپس شبانه در کوچه و خیابان آنها با پیراهن [یعنی بدون زره] تردد میکرد؟
فرمود: به خاطر اینکه میدانست آنچه قرار است به او برخورد کند خطا نخواهد کرد و آنچه قرار است به خطا برود به او برخورد نخواهد کرد.
معاویه گفت: راست گفتی.
فرمود: و به امیرالمومنین ع وقتی میخواست به جنگ با خوارج برود، گفته شد: یا امیرالمومنین! کاش خودتان احتیاط کنید [= وارد معرکه نشوید].
فرمودند: «کدام یک از این دو روز از مرگ فرار کنم؟ آیا روزی که مقدر نشده است یا روزی که مقدر شده؟ آن روزی که مقدر نشده است که من از کشته شدن نمیترسم؛ و هنگامی هم که مقدر شد احتیاط کردن فایدهای ندارد.»
📚التوحيد (للصدوق)، ص375
حَدَّثَنَا حَمْزَةُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ زَيْدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ع وَ أَحْمَدُ بْنُ الْحَسَنِ الْقَطَّانُ وَ مُحَمَّدُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ بْنِ أَحْمَدَ الْمُعَاذِيُّ قَالُوا حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِيدٍ الْهَمْدَانِيُّ مَوْلَى بَنِي هَاشِمٍ قَالَ حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ إِسْمَاعِيلَ الْجَرِيرِيُ قِرَاءَةً قَالَ حَدَّثَنَا الْحُسَيْنُ بْنُ إِسْمَاعِيلَ قَالَ حَدَّثَنَا عَمْرُو بْنُ جُمَيْعٍ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ قَالَ حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ ع قَالَ:
دَخَلَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ ع عَلَى مُعَاوِيَةَ فَقَالَ لَهُ: مَا حَمَلَ أَبَاكَ عَلَى أَنْ قَتَلَ أَهْلَ الْبَصْرَةِ ثُمَّ دَارَ عَشِيّاً فِي طُرُقِهِمْ فِي ثَوْبَيْنِ؟
فَقَالَ ع: حَمَلَهُ عَلَى ذَلِكَ عِلْمُهُ أَنَّ مَا أَصَابَهُ لَمْ يَكُنْ لِيُخْطِئَهُ وَ أَنَّ مَا أَخْطَأَهُ لَمْ يَكُنْ لِيُصِيبَهُ.
قَالَ: صَدَقْتَ.
قَالَ: وَ قِيلَ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع لَمَّا أَرَادَ قِتَالَ الْخَوَارِجِ: لَوِ احْتَرَزْتَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ؛ فَقَالَ ع:
أَيَّ يَوْمَيَّ مِنَ الْمَوْتِ أَفِرُّ
أَ يَوْمَ لَمْ يُقْدَرْ أَمْ يَوْمَ قُدِرَ
يَوْمَ مَا قُدِّرَ لَا أَخْشَى الرَّدَى
وَ إِذَا قُدِّرَ لَمْ يُغْنِ الْحَذَر
@souzanchi
هدایت شده از یک آیه در روز
.
3️⃣ «إِنَّما يَنْهاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذينَ عَنِ الَّذينَ قاتَلُوكُمْ فِي الدِّينِ و أَخْرَجُوكُمْ مِنْ دِيارِكُمْ وَ ظاهَرُوا عَلی إِخْراجِكُمْ أَنْ تَوَلَّوْهُمْ وَ مَنْ يَتَوَلَّهُمْ فَأُولئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ»
واضح است که کسانی که به جنگافروزی علیه مسلمانان بیپناه میپرداختهاند یا در آواره کردن آنان نقش داشتهاند یا پشتیبانیهایی از آن جنگافروزان و آوارهکنندگان داشتهاند، همگی ظالم هستند (چنانکه در تدبر ۲ هم یکی از مفسران صریحا همین معنا را به آیه نسبت داد)؛
با این حال در خصوص آنها فقط به نهی کردن از ارتباط ولایی با آنها بسنده کرد و نفرمود که خود آنها ظالماند؛ ولی در خصوص کسانی که با این ظالمان ارتباط ولایی برقرار میکنند تصریح کرد که اینان هستند که ظالماند.
چرا؟
🌴الف. شاید بدین جهت که موضوع این سوره هشدارهایی در خصوص وضعیت مردم درون جامعه دینی است؛ یعنی محل بحث، و خطاب و هشدارش به خود مسلمانان است لذا بر ظالم بودن کسانی که درون جامعه اسلامی هستند تأکید کرد. یعنی شاید اساسا دین نیامده تا ظالم بودن دسته اول را تبیین کند. هر کس عقل سلیم یا فطرت داشته باشد این را میفهمد. اما ظالم خواندن دسته دوم در حد فهم یا جرات متوسط بشری نیست و قرآن باید آن را جا بیندازد. ادعایی است که شاید ما جز به استناد سخن خداوند حاضر به پذیرش آن نبودیم.
🌴ب. شاید میخواهد بگوید ظلمی که به خاطر همراهی برخی مسلمانان با کفار حربی در خصوص بقیه مسلمانان میشود بمراتب شدیدتر از ظلمی است که خود آن کفار در حق مسلمانان مرتکب میشوند.
🌴ج. ...
📝تطبیق بر جریانات روز: قتل عام و آواره کردن مردم مظلوم #لبنان و #غزه
وقتی امروز #اسرائیل این چنین مردم غزه و لبنان را به قتل میرساند و آواره میکند و #آمریکا و برخی کشورهای اروپایی انواع پشتیبانیهای نظامی و غیرنظامی از او انجام میدهند و برخی شرکتهای اقتصادی کالاهای مورد نیاز این اقدامات آنها را تأمین میکنند و ...،
واضح است که:
⛔️اولا هر کس درصدد برقراری رابطه ولایی با اینها برمیآید مورد نهی صریح این آیه قرار میگیرد؛
و
🔥ثانیا به نص این آیه این کسانی که به رابطه ولایی با این کفار اقدام میکنند و عملا زمینه به ثمر رسیدن اقدامات آن کفار در حق مردم مظلوم فلسطین و لبنان را فراهم میآورند ظلمشان بر آن مردم کمتر از ظلم خود اسرائیل نیست.
@yekaye
#ممتحنه_9
هدایت شده از هیأت الزهرا(س) دانشگاه شریف
🔻نهضت مادر به خط کرد این همه رزمنده را
🏴 مراسم عزاداری فاطمیه اول
◾️سخنران: حجتالاسلام #سوزنچی
با نوای مادحین اهلبیت:
◾️ حاج میثم #مومننژاد | ۲۶ آبان
◾️حاج محسن #جعفریفرد | ۲۷ آبان
◾️حاج ابوذر #بیوکافی | ۲۸ آبان
◾️کربلایی مرتضی #فرهنگ | ۲۹ آبان
📆 ۲۶ تا ۲۹ آبان ماه
🕰 بعد از نماز ظهر و عصر
🕌 خیابان آزادی مسجد دانشگاه صنعتی شریف
📺 پخش زنده از طریق درگاههای پخش زنده هیأت الزهرا(س) در آپارات، هیأت آنلاین، تکیه و سروشپلاس
❗️ورود برای عموم از درب مسجد واقع در خیابان آزادی امکانپذیر است
#فاطمیه_۱۴۰۳
@AzzahraaSharif
حضرت فاطمه (س) و تاملی در فلسفه خلقت (1).mp3
43.48M
🏴 مراسم عزاداری فاطمیه اول در هیأت الزهرا (س) در مسجد دانشگاه صنعتی شریف (تهران)
◾️سخنران: حسین #سوزنچی
📝 موضوع: حضرت فاطمه و تاملی در فلسفه خلقت (1)
فایل صوتی جلسه اول (شنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۳)
برای مشاهده خلاصهای از بحث این جلسه که مشتمل بر متن کامل آیات و احادیث ارائه شده در سخنرانی است به اینجا مراجعه کنید.
@souzanchi
@azzahraasharif
فاطمیه اول ۱۴۰۳- حضرت فاطمه و تأملی دوباره در فلسفه خلقت (1).pdf
242.6K
خلاصهای از سخنرانی «حضرت فاطمه سلام الله علیها و تأملی در فلسفه خلقت»
مشتمل بر متن کامل آیات و احادیث ارائه شده در بحث
جلسه اول
@souzanchi
حضرت فاطمه و تاملی در فلسفه خلقت (2).mp3
42.6M
🏴 مراسم عزاداری فاطمیه اول در هیأت الزهرا (س) در مسجد دانشگاه صنعتی شریف (تهران)
◾️سخنران: حسین #سوزنچی
📝 موضوع: حضرت فاطمه سلام الله علیها و تأملی در فلسفه خلقت (2)
فایل صوتی جلسه دوم (یکشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۳)
برای مشاهده خلاصهای از بحث این جلسه که مشتمل بر متن کامل آیات و احادیث ارائه شده در سخنرانی است به اینجا مراجعه کنید.
@souzanchi
@azzahraasharif
فاطمیه اول ۱۴۰۳- حضرت فاطمه (س) و تأملی دوباره در فلسفه خلقت (2).pdf
201.1K
خلاصهای از سخنرانی «حضرت فاطمه سلام الله علیها و تأملی در فلسفه خلقت»
مشتمل بر متن کامل آیات و احادیث ارائه شده در بحث
جلسه دوم
@souzanchi
حضرت فاطمه (س) و تاملی در فلسفه خلقت (3).mp3
44.89M
🏴 مراسم عزاداری فاطمیه اول در هیأت الزهرا (س) در مسجد دانشگاه صنعتی شریف (تهران)
◾️سخنران: حسین #سوزنچی
📝 موضوع: حضرت فاطمه سلام الله علیها و تأملی در فلسفه خلقت (۳)
فایل صوتی جلسه دوم (دوشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۳)
برای مشاهده خلاصهای از بحث این جلسه که مشتمل بر متن کامل آیات و احادیث ارائه شده در سخنرانی است به اینجا مراجعه کنید.
@souzanchi
@azzahraasharif
حضرت فاطمه (س) و تأملی دوباره در فلسفه خلقت (3).pdf
368K
خلاصهای از سخنرانی «حضرت فاطمه سلام الله علیها و تأملی در فلسفه خلقت»
مشتمل بر متن کامل آیات و احادیث ارائه شده در بحث
جلسه سوم
@souzanchi
حضرت فاطمه (س) و تاملی در فلسفه خلقت (4).mp3
47.25M
🏴 مراسم عزاداری فاطمیه اول در هیأت الزهرا (س) در مسجد دانشگاه صنعتی شریف (تهران)
◾️سخنران: حسین #سوزنچی
📝 موضوع: حضرت فاطمه سلام الله علیها و تأملی در فلسفه خلقت (۴)
فایل صوتی جلسه چهارم (سهشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۳)
برای مشاهده خلاصهای از بحث این جلسه که مشتمل بر متن کامل آیات و احادیث ارائه شده در سخنرانی است به اینجا مراجعه کنید.
@souzanchi
@azzahraasharif
فاطمیه اول ۱۴۰۳- حضرت فاطمه (س) و تأملی دوباره در فلسفه خلقت (۴).pdf
485.8K
خلاصهای از سخنرانی «حضرت فاطمه سلام الله علیها و تأملی در فلسفه خلقت»
مشتمل بر متن کامل آیات و احادیث ارائه شده در بحث
جلسه چهارم
@souzanchi
فاطمیه اول ۱۴۰۳- حضرت فاطمه (س) و تأملی دوباره در فلسفه خلقت.docx
91.6K
برای استفاده بیشتر
متن خلاصه چهار جلسه سخنرانی حسین #سوزنچی با عنوان «حضرت فاطمه سلام الله علیها و تأملی در فلسفه خلقت»
مشتمل بر متن کامل آیات و احادیث ارائه شده در بحث
در قالب فایل Word تقدیم میشود
@souzanchi
هدایت شده از بحث تفسیر، فقه و اصول
🌅تصویر اول (بالا سمت چپ) ابتدای توقیع شریفی است که شیعیان را به خواندن زیارت آل یس سفارش کرده است که حضرت میفرماید: فقولوا کما قال الله تعالی: «سلام علی آل یاسین».
📚 الاحتجاج علی اهل اللجاج، ج ٢، ص ٣١۵-٣١۶
📚 المزار الکبیر، ج ١، ص ۵۶۶-۵۶٨
این تعبیر حضرت اشاره به قرائتی دارد که از همواره در جوامع اسلامی رواج داشته و قبلا نمونههایی از آن تقدیم شد (اینجا و اینجا)
📖تصویر دوم (بالا سمت راست) متن مصحف به خط عثمان طه و بر اساس قرائت ورش از نافع؛ به اعراب آیه ۱۳۰ سوره صافات دقت کنید.
📋تصویر سوم (پایین سمت چپ) صفحه اول این مصحف.
📋تصویر چهارم (پایین سمت راست) صفحه اول توضیحات درباره رسم المصحف آن.
✅چهار فیلم بعدی: شواهدی از رواج این قرائت در بلاد مغرب (مراکش) و تونس:
📹فیلم اول (بالا سمت چپ) قرائت سوره صافات در نماز تراویح شیخ العیون الکوشی: به روایت قالون از قرائت نافع؛ قرائت این آیه در دقیقه ۲:۱۲
📹فیلم دوم (سمت راست) قرائت علی حذیفی از سوره صافات براساس قرائت قالون از نافع همراه با متن مصحفی که بر اساس همین روایت است؛ قرائت این آیه در دقیقه ۱۶:۳۳
📹فیلم سوم (پایین سمت چپ) قرائت سوره صافات در نماز تراویح شیخ دوکالی؛ دقیقه ۱۳:۴۹
📹فیلم چهارم (پایین سمت راست) قرائت سوره صافات در نماز تراویح عمر القزابری؛ دقیقه ۱۸:۲۶
🌐همچنین قرائت همین آیه ۱۳۰ سوره صافات را بر اساس قرائت قالون از نافع را این بار با صدای اساتید برجسته: «خلیل الحصری؛ ولید علی النائحی؛ محمد قنیوة؛ محمد ابوسنینة» از طریق لینک زیر گوش دهید.
https://www.nquran.com/ar/quranplayer/?rewayano=2&sorano=37&ayano=130
@almabahes