eitaa logo
مدرسه سیاست بینش مطهر
778 دنبال‌کننده
322 عکس
133 ویدیو
54 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 شاردیلک ۱۳ (از تئوریسین‌های امپریالیسم انگلیس) بیان می‌کند: در هرکجا که وجود داشته باشد باید آنجا را به زیر خود در آوریم. پل بروک، کتاب
بنابراین: آنچه دیگران در غرب تصور می کنند چیزی جز تأمین و در نتیجه گسترش غرب نیست! اینها مصداق قرار نمی گیرد! در واقع ما باید از را مبنا قرار دهیم استاد مطهری آزادی را بنابراین آزادی اعطایی غرب صرفا در مناطقی است که مطابق کسب یا درراستای یا است. حاکمیت غرب خارج از این حیطه ها بردگی و اسارت را اعمال می کند ولی درون جوامع غربی همین را اعمال می کند. مصادیقی مانند: پوشش، اختلاط زن و مرد، هرزگی، توریسم، و ... در جهت کسب است. چنانکه اساتید محترم نیز تبیین نمودند: زمانی که یک فعل در جهت: 1⃣ : مواردی که فعل یک طرف تأمین‌کننده منافع دیگری باشد، انجام آن، مصداق آزادی قرار نمی گیرد. به عنوان مثال: جواز مصرف مشروبات از سوی مالک کارخانه شراب که افزایش مصرف آن موجب سود بیشتر اوست یا: جواز بی بند و باری از سوی مالک مراکز فحشا که سود حاصله به نفع اوست. 2⃣ : مواردی که بین دو طرف، وحدت عقیده برقرار است، اجازه دادن انجام یک فعل، مصداق محسوب نمی شود. چون هر دو به درستی آن اعتقاد دارند و خلاف آن را نادرست می شمارند. 3⃣ : مواردی که بین دو طرف تساوی و توازن قدرت برقرار است و هیچ یک از طرفین امکان محدود کردن دیگری را ندارد، مجوز دادن به فعل دیگری از مصادیق شمرده نمی شود. مشاهد می کنیم که نظام حاکمیتی غرب و مکتب ، که زیربنای آن بنیان (یوتیلیتاریسم) و منفعت‌گرایی است، چنانچه نسبت به فعل و رفتاری به افراد جامعه داده است، یکی از موارد فوق است و اینها مصداق نیست. بله، البته ممکن است افرادی با دارا بودن های‌انسانی و توحیدی (خودعالی) در جامعه لیبرالیستی غرب حضور داشته باشند که در آن صورت به دلیل رهایی از آزادی افراد دیگری را محترم بشمارند. در این صورت، باز هم نظریه استاد مطهری اثبات می شود که: 🔶 بدون ممکن نیست! لکن آنچه روشن است، آزادی‌اجتماعی به افراد نمی‌دهد بلکه آنها را به بردگی کامل درونی (منفعت‌طلبی شخصی) و بیرونی (منافع سرمایه داری) در می آورد در جهت و بی حد و حصر لیبرال دموکراسی! 🍀 @SyasatMotahar ♦️اولین‌دوره 🔸برمبنای نظام‌فکری 🔸پیوست‌مقرری‌اول/کتاب‌
🍀 @SyasatMotahar ♦️اولین‌دوره 🔸برمبنای نظام‌فکری 🔸پیوست‌مقرری‌اول/کتاب‌
🍀 درنفی‌همه‌تعلقاتست جزتعلق به که عین ذات انسانست وجودانسان دراین تعلق‌است که معنامی‌گیردوبنابراین ، نه حق اوبرای ولنگاری ورهایی ازهمه تعهدات.
🍀 حقیقتی‌انسانی‌است 🔹هر انسان عاقلی آنرا می‌تواند دریابد 🍀 @SyasatMotahar
🍀 نگارش حقوق‌بشر شایسته 🔸اعلاميه حقوق بشر را بايد كسى صادر كند كه انسان را در درجه‌اى از يك ماشينى مى‌بيند، انگيزه‌ها و محرك‌هاى انسان را منحصر به امور و شخصى نمى‌داند، براى انسان قائل است. 🔸 🔸 🔸 اعلاميه حقوق بشر را بايد صادر كند كه به اصل «إِنِّي جاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً» [بقره:۳۰] ايمان دارد و در انسان نمونه‌اى از مظاهر سراغ دارد. 🔸 🔸 🔸كسى بايد دم از حقوق بشر بزند كه در انسان آهنگ تا سرمنزل: «يا أَيُّهَا الْإِنْسانُ إِنَّكَ كادِحٌ إِلى رَبِّكَ كَدْحاً فَمُلاقِيهِ» [انشقاق:۶] قائل است. 🔸 اعلاميه حقوق بشر شايسته آن سيستم‌هاى فلسفى است كه به حكم «وَ نَفْسٍ وَ ما سَوَّاها فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها» [شمس: 7و8] در سرشت انسان قائلند. 🔸 اعلاميه حقوق بشر را بايد كسى صادر كند كه به سرشت بشر است و به حكم «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ» [تین:۴] آن را و مى‌داند. 🔸 آنچه شايسته طرز تفكر غربى در تفسير است، اعلاميه حقوق بشر نيست بلكه همان طرز رفتارى است كه غرب عملًا در باره انسان روا مى‌دارد؛ يعنى: 🔸كشتن همه عواطف انسانى، 🔸به بازى گرفتن مميّزات بشرى، 🔸تقدم سرمايه بر انسان، 🔸اولويت پول بر بشر، 🔸معبود بودن ماشين، 🔸خدايى ثروت، 🔸استثمار انسانها، 🔸قدرت بى‌نهايت سرمايه دارى، كه اگر احياناً يك نفر ميليونر ثروت خود را براى بعد از خودش به محبوبش منتقل كند آن سگ احترامى پيدا مى‌كند؛ 🔸انسانها در خدمت يك ثروتمند به عنوان پيشكار، منشى، دفتردار استخدام مى‌شوند و در مقابل او دست به سينه مى‌ايستند و تعظيم مى‌كنند. نظام‌حقوق‌زن‌دراسلام، ص ۱۳۹-۱۴۰ 🍀 @SyasatMotahar
🌺🌺 نکته‌ای از تفسیر استاد جوادی آملی مرتبط با انسان‌شناسی و موضوع / خودعالی‌_خوددانی 💠[پنج مرحله انسان در حیات دنیا] 🔶لذت‌ها [ ] ي دنيا در پنج مرحله خلاصه مي‌شود و همه اين مراحل خمسه هم لهو است و غرور. آياتي كه مصدّر به ﴿اعْلَمُوا﴾ است ناظر به اهميت و هشدار دادن به آن مطلب است: ﴿اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَياةُ الدُّنْيا لَعِبٌ وَ لَهْوٌ وَ زينَةٌ وَ تَفاخُرٌ بَيْنَكُمْ وَ تَكاثُرٌ فِي اْلأَمْوالِ وَ اْلأَوْلادِ﴾ فرمود پنج مرحله [ ] دارد: 🔹در مرحله كودكي و نوجواني انسان است و لهو 🔹 در دوران جواني است، 🔹در دوران كهولت دوران است، 🔹در دوران پيري و سالمندي دوران است. 🔸﴿أَنَّمَا الْحَياةُ الدُّنْيا لَعِبٌ﴾ براي خردسالان كه به بازي هستند. 🔸از دوران خردسالي كه گذشتن از آن بازي‌ها فراغت پيدا مي‌كنند چيزهايي هم آنها را به خود مي‌كند. 🔸از دوران نوجواني گذشته به مرحله جواني كه رسيدند, به زينت‌ها مي‌پردازند, به فكر بازي نيستند به فكر زينت, آراستن‌, لباس‌هاي خوب در بر كردن و همسر گرفتن هستند در اين مرحله. 🔸از اين مرحله كه گذشت، دوران فخرفروشي به مقام و جاه و منصَب و سمت است، وقتي بازنشست نشد، دوران اشتغال به كار است كه دوران كهولت اوست: بين چهل تا 55 و شصت. 🔸و از دوران كهولت كه گذشت به دوران پيري و شيخوخيت رسيد ديگر نه اهل لعب است نه گرفتار لهو و كودكانه و نوجوانانه است نه مي‌تواند زينت كند خود را «و لن يصلح العطار ما أفسد الدهر»[۱] نه مقامي دارد او فخر كند فقط به جمع مال و نوه و اولاد مي‌كند اين قدر داشتم و اين قدر دارم اين از ما است اين قدر دارم اين قدر دارم اين قدر دارم اين قدر دارم اين قدر دارم تا بميرد. از شروع مي‌شود تا ؛ ﴿أَلْهاكُمُ التَّكاثُرُ ٭ حَتّى زُرْتُمُ الْمَقابِرَ﴾[۲] اين آخرين خطر دامن‌گير ابناي دنيا است. فرمود: ﴿أَلْهاكُمُ التَّكاثُرُ حَتّى زُرْتُمُ الْمَقابِرَ﴾ به جاي اينكه به دنبال كوثر برويد گرفتار تكاثر شديد. 🔹اين طور نيست كه اگر ما نفس را آرام و نكرديم او ما را رها كند اگر ما او را سرگرم و مهار نكرديم او مهار مي‌كند ما اگر او را به وادار نكرديم، او ما را به تكاثر مي‌كند، اگر اهل مال است او را به مال و زمين و باغ گرفتار مي‌كنند؛ اگر طلبه است و معمم است به شركت‌كننده‌گان در بحث گرفتار مي‌كند اين‌طور نيست كه او كسي را رها بكند اين‌طور نيست كه كسي از نجات پيدا بكند. اگر امام جماعت است او را به تكاثر مأمومين گرفتار مي‌كند و اگر نويسنده است به تكاثر خوانندگان كتاب گرفتار مي‌كند. كم كسي است كه از تكاثر نجات پيدا كند. اينكه گفتند خود را مواظب باشيد اين است. آن كسي كه از آمدن و رفتن يك عده و پاي وعظ او يا به پاي بحث او يا به پشت سر او خوشحال مي‌شود معلوم مي‌شود او هنوز گرفتار است عمري در تحت است و خيال مي‌كند تحت است و دارد كارهاي مثبت انجام مي‌دهد. 🔻بدترين وضع براي ما است كه ما ندانيم در تحت چه كسي هستيم و خود را نسنجيم، اگر خود را سنجديم معلوم مي‌شود كه اين كارهاي ما «لله» است يا «للهويٰ»: ﴿أَ فَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلهَهُ هَواهُ﴾[3] شايد اگر ابراهيم خليل(سلام الله عليه) بود چه اينكه هست به ما هم‌ بگويد: ﴿أُفِّ لَكُمْ وَ لِما تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللّهِ﴾[4] لازم نيست انسان در برابر يك كند، همين كه در برابر خضوع مي‌كند: ﴿أُفِّ لَكُمْ وَ لِما مِنْ دُونِ اللّهِ﴾ شامل حال او مي‌شود. و معلوم مي‌شود هنوز ما گرفتار هستيم و در داريم كه مي‌گوييم من خوشم آمد اين است و به من برخورد اگر به من برخورد و من خوشم مي‌آيد و من دوست دارم و من مي‌پذيرم و من مطرح است معلوم مي‌شود ما هنوز عتاب ﴿أُفِّ لَكُمْ وَ لِما تَعْبُدُونَ﴾ خواهيم بود. اين‌چنين نيست كه تكاثر فقط درباره مال‌داران و زراندوزان باشد حبالي از حبائل شيطان رجيم است. 🔸 اين تعبير از مرحوم شيخ بهايي (رضوان الله عليه) است كه قرآن كريم به حسب ادوار پنج‌گانه كه: يك دوره، انسان كودك است يك دوره نوجوان است يك دوره جوان است يك دوره به كهولت رسيده، يك دوره به شيخوخيت مي‌رسد . [1] . بلاغات النساء، ص137. [2] . سوره تکاثر، آيه1 و 2. [3] . سوره جاثيه، آيه23. [4] . سوره انبياء، آيه67. 🍀 @SyasatMotahar
ساراجوزف، تازه مسلمان معتقداست: ✅همه که به اسلام گرویده‌اند درجستجوی یک شیوه زندگی زیبا و ازتمامی که حقیقتاً روشی است بوده اند. ؟
🔴 قیام زنان کره جنوبی علیه در این کشور ✍ حتما شنیده اید که برخی هر چه می خورند سیر نمی شوند و باید مرتب چیزی را ببلعند. علت این بیماری تورم زیاد اثنی عشر و میکروب است که باعث می شود مرتب شیره معده تولید شود و احساس گرسنگی از بین نرود. 🔺 امروزه درمان تورم اثنی عشر را در یک دوره یک ماهه انجام می دهند. اما ظاهرا این بیماری در انواع جدید خود هرگز در درمان نمی شود!! 🔺با اینکه در با انواع الکل و فیلم های کذایی و... به راحتی می توان مثلا بی قیدی ( ) را تجربه کرد، اما هرگز جوان های کره ای سیر نمی شوند و روز به روز ارضای جنسی جوانان کره ای سخت تر می شود. این جوانان در خیابان و اماکن به صورت مخفیانه از زن ها و در حالات مختلف عکس می گیرند و در سایت های اقدام به انتشار آن می کنند. 🔺حالا آنقدر عکس مخفی از زنان در کره جنوبی که را دارد فراوان شده است که زنان این کشور بزرگترین تظاهرات زنانه تاریخ کره را برپا کردند تا به وضع بی بند و باری ( ) و عدم توجه مسوولین ذی ربط شکایت کنند. در تصویر اول یک زن کره ای بنری را به دست گرفته که رویش نوشته: "زندگی من لذت جنسی تو نیست" و در تصویر دوم نوشته: "زنان عصبانی دنیا را تغییر می دهند". 🔺 این حرکت بعد از حرکت جهانی و با انتخاب نام به عنوان دومین حرکت بزرگ ضد سوء استفاده ( ) جنسی از زنان شناخته می شود. 🔺 میکروب هلیکوباکترپیلوری را جدی بگیرید! باز هم اخباری از آن را در کشورهای مختلف به زودی منتشر می کنیم. منبع: گاردین👇 bit.ly/2MFjFSU به نقل از کانال: آنتی بیوتروریسم 🍀 @SyasatMotahar
دیوید کوروش رهبر که به جرم معترض بودن زنده زنده به همراه ۷۵ نفر مرد و زن و بچه در آتش سوزانده شدند. آزادی معنوی به کنار،مردم آمریکا از نیزبرخوردارنیستند! @SyasatMotahar
ساختمان محل اقامت شان با تانک هدف قرار گرفت!
قریب ۸۰ مرد و زن و کودک در آتش زنده زنده سوزانده شدند!
پس از سوزاندن اعضای فرقه، بقایای صحنه بلافاصله پاکسازی و محوطه تغییر کاربری داده شد!
نظامیان ارتش آمریکا با خاکستر اجساد عکس یادگاری گرفتند.
هجوم تانکها به محل اقامت این گروه جمعا ۸۲ نفر کشته شدند در میان کشته شدگان ۲۱ کودک و دو زن باردار نیز بودند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خود انسانی/ خود حیوانی