eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
37.7هزار دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
1.6هزار ویدیو
399 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: http://tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 ۱۲ جلد از کـتـابــ هـاے بـیـاناتــ امـام امـت اسـلامۍ، رهـبـر معـظـم انـقـلاب حـضـرت آیـت‌الـلـه‌العـظـمے‌ خامـنه‌اے با موضـوعــ در کانال کتاب شناسی رهبر انقلاب معرفی شده است. اسامی برخی از کتاب‌ها 🔻 ۱. از تهاجم فرهنگی تا جنگ نرم ۲. دغدغه‌های فرهنگی ۳. جهاد فرهنگی ۳. مهندسی فرهنگی ۴. بایسته‌های قرارگاه فرهنگی کشور ۵. فرهنگ، نظام فرهنگی، تولیدات فرهنگی و... 🔰🔰🔰🔰 @khamenei_book1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: از خدای متعال می‌خواهیم که این سال را سال بزرگ قرار بدهد و به حضرت "ارواحنا فداه" که ناخدای این کشتی او است، عرض می‌کنیم که کشورِ خودش را به ساحل نجات برساند، مردم مؤمن ایران را حمایت کند، کمک کند. ۱۳۹۹/۰۱/۰۱ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی در پی درگذشت جانباز فداکار، آقای میرزا محمد سُلگی بسمه تعالی درگذشت جانباز عزیز و سردار فداکار جناب آقای میرزا محمد سُلگی را به همه‌ی کسانی که به ایثارگران دفاع مقدس ارادت میورزند و به همه‌ی خانواده‌های شهید و به همه‌ی جانبازان و خانواده‌های آنان و همه‌ی یادگاران دفاع مقدس و بویژه به همسر فداکار و فرزندان و دیگر بازماندگان وی تسلیت عرض میکنم. این مجاهد فداکار در دوره‌ی پس از پایان دفاع مقدسنیز با تحمل رنج جسمانی، مجاهدت در راه خدا را ادامه داد تا به لقاءالله پیوست. خداوند روح مطهر او را با ارواح طیبه‌ی شهیدان محشور کند و مجاور اولیاءالله قرار دهد. سید علی خامنه‌ای ۹۹/۱/۱۵ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸خودسازی علمی، خودسازی اخلاقی،  خودسازی جسمی. این‌ها تکالیف مهمی است؛ مطالباتی است که ما حق داریم از جوان بکنیم و جوان هم به این خودسازی‌ها احتیاج دارد. ۱۳۸۰/۸/۱۲ @t_manzome_f_r تبیین منظومه فکری رهبری
حلول سال نو نزدیک شد ایرانیان بنابر رسم معهود، می‌بایستی در آغاز سال نو با شادی و سرور جامه‌های نو و دید و بازدید به استقبال بهار بروند. اما امام پیشاپیش اعلام کرد ما سوگواریم و امسال عید نداریم. علت این اعلام، حمله به تظاهرات مسالمت آمیزی بود که در تهران صورت گرفت و گروهی از مومنین - از جمله آیت‌الله خوانساری از مراجع وقت ایران- در آن شرکت کردند. حضور یک مرجع در تظاهراتی مردمی، امر شگفت انگیزی بود. شگفت انگیزتر از آن، حمله دژخیمان شاه به چنین تظاهراتی بود که این مرجع در آن شرکت داشت. آنها به ضرب و جرح تظاهر کنندگان پرداختند؛ حتی خود آقای خوانساری هم صدمه دید. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
ایمانی مورد تأیید قرآن است که زاینده باشد، ایمانی که باری بر دوش مؤمن می‌گذارد، ایمانی که همراهش عمل است. @ketabetarhekoli @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
#اصــلـاحــاتــــ عنوان: اصـلـاحـاتــ و اصـلاحـ طـلبۍ انقـلابی و آمریکـایی با اسـتناد بر دیدگاهـ هاے امامـ خمـینے (ره) و امـام خامنه اے ناشر کتاب: موسسهـ فرهنـگی هنرے قدر ولـایت سال نشر: ۱۳۹۶ موسسه فرهنگی هنرے قدر ولایت، در راستاے وظـیفهـ تبیین موضوعـات و مسائل مهـم روز جامعه و بصیرت افزایی، اقدام به تدوین و نشر کتاب «اصـلاحات و اصلاحـ طلبۍ انقلابی و آمریکایی» کردهـ است. این کتاب با استناد و تکیه بر دیدگاههای امام خمینی و امام خامنه ای تهیه گردیده است. این کتاب ۱۱ فصل دارد و موضوعـاتی چون: آشنایۍ با اصطلاحات اصلاحـ و اصلاحـات و کاربرد آنها در بیانات دو رهبر انقلاب اسلامـۍ، اصلاحات در آموزهـ های دین، اصلاح نفس نقطه اصلی و محوری اصلاح عالم، موارد اصلاحی که در جامعه و کشور وجود دارد، لوازم و ضروریات اصلاحات اسلامی انقلابی، اصلاحات آمریکایی و ویژگیهای آن، اولویت هـا در اصلاحات، اصلاح الگوی مصرف، اصلاحات در حوزهـ دولت، مورد بررسی قرار گرفته اند. @khamenei_book1 ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r #تبیین منظومه فکرۍ رهبرے
📚 ۶ جلد از کـتـابــ هـاے بـیـاناتــ امـام امـت اسـلامۍ، رهـبـر معـظـم انـقـلاب حـضـرت آیـت‌الـلـه‌العـظـمے‌ خامـنه‌اے با موضـوعــ در کانال کتاب شناسی رهبر انقلاب معرفی شده است. اسامی برخی از کتاب‌ها 🔻 ۱. منشور روحانیت اصلاحات ۲. اصلاح انقلابی ۳. اصلاحات، راهبردها و خطرها و... 🔰🔰🔰🔰 @khamenei_book1
[آن کسی که] این هر دو منصب را به حکم خدا و پیغمبر "صلی‌الله‌علیه‌و‌آله" در دست گرفت؛ یعنی منصب تفسیر و تدوین و تسریع مکتب را و منصب رهبری و زعامت و ادارهٔ راه سیاسی پیغمبر "صلی‌الله‌علیه‌و‌آله" را، علی‌بن ابی‌طالب امیرالمؤمنین "صلوات‌الله‌علیه" است... امامت برای خاطر این دو منظور و این دو هدف است: یکی تشریح مکتب، تفسیر مکتب، تدوین مکتب؛ و دیگری ادامه راه جامعهٔ اسلامی؛ یعنی زمام جامعه را در دست گرفتن و جامعه را در همان خطّ‌سیر و خطّ‌مشی‌ای که پدیدآورندهٔ انقلاب - یعنی پیامبر "صلی‌الله‌علیه‌و‌آله" - ترسیم کرده و معیّن کرده و از پیش معلوم شده، پیش بردن و کشاندن. این‌ها وظیفهٔ امام است. "علیه‌السلام" @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: عزیزان من! روح مبارزه و ایستادگی در مقابل دشمن، وقتی به طور کامل و سالم در شما قشر باقی می‌ماند که ، بازگشت به خدا و در وجود و زندگی‌تان بگنجد. ۱۳۷۴/۰۸/۱۰ @t_manzome_f_r تبیین منظومه فکری رهبری
1_28689645.pdf
2.73M
📖 فایل pdf مقاله‌ی روح توحید عبودیت غیرخدا این مقاله‌ به قلم رهبر انقلاب در دهه‌ی ۵۰ و در پی درخواست یک دانشجو نگاشته شده است. خواندن این مقاله‌ی کوتاه، دید جدیدی نسبت به منظومه‌ی معرفتی، منظومه ارزشی و منظومه‌ی کنشیِ اسلام به خواننده می‌دهد. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
جمع‌بندی مقاله‌ی "روح توحید نفی عبودیت غیر خدا" ۱ توسط حجه‌الاسلام و المسلمین فخریان بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین عرض سلام و درود خدمت بزرگواران موضوع بحث ما جمع بندی مقاله "روح توحید نفی عبودیت غیر خداست" این مقاله توسط خود رهبر انقلاب نوشته شده به درخواست یکی از دانشجویانی که دغدغه این مساله را داشتن. تقریباً دو سال بعد از سخنرانی های کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن این مقاله نوشته شد. موضوع مقاله مهمترین مسئله بشری است که همه بشریت با آن درگیر هستند. رهبر انقلاب در این مقاله بیش از اینکه بخواهند توحید را توضیح بدهند و یا معانی جدیدی از توحید ارائه بدهند، به دنبال القای این مسئله هستند که در مسئله توحید انحرافات بزرگی ایجاد شده که در حقیقت مسیر زندگی بشریت را عوض کرده است. رهبر انقلاب در این مقاله به دنبال توجه مخاطب به اصل مسئله انحراف در مقوله توحید است ایشون میخوان این انحراف و آثار و ثمرات این برای مخاطب کاملا ملموس شود. در این مقاله دو سه مسئله بسیار مورد توجه قرار گرفته است یکی از این مسائل توجه به جهان بینی توحیدی است رهبر انقلاب به ابعاد جهان بینی توحیدی اشاره می کنند. یعنی: ۱. از منظر توحید انسان چیست؟ ۲. هدف او از زندگی چیست؟ ۳. زندگی پس از مرگ او چگونه خواهد بود؟ ۴. سعادت او در دنیا چگونه رقم خواهد خورد؟ ۵. رابطه او با خداوند چگونه باید باشد؟ ۶. رابطه او با سایر انسانها چگونه باید باشد؟ ۷. چه ارزش هایی برای او مطرح است؟ ۸. چگونه می‌تواند این ارزش‌ها را در مقام عین و جامعه تحقق دهد؟ در میان اجزاء جهان بینی توحیدی که چند تا از اونها رو برای شما بزرگواران نام بردم محوری ترین مسئله مسئله انسان و تعریف انسان است از منظر توحید باید ابتدا انسان رو تعریف کنیم به تعبیر خود آقا در ۱۲ آذر ۷۹ که اونجا هم بخش هایی از جهان بینی توحیدی رو بیان می‌فرمایند. بله عرض می کردم در این سخنرانی هم آقا به تعریف انسان می پردازند می فرماید انسان موجودی است که ظرفیت‌های نامتناهی دارد و جای رشد او در دنیاست و می تواند بر اساس آن ظرفیت های نامتناهی به قله های کمال بشری دست یابد همین تعریف آقا در حقیقت هدف خلقت و وظیفه همه انبیا و مصلحان را برای ما روشن می کند اگر انسان موجودی است دارای ظرفیت‌های نامتناهی که هم چنین است و اگر جای رشد انسان در دنیا است که این چنین است پس باید دنیا را به شکلی ساخت باید دنیا را به شکلی درآورد باید دنیا را به شکل مدیریت کرد که این انسان که در ابتدای راه است و همچون ماده خامی است بتواند در زندگی خود در دنیا به قله انسانیت دست یابد. روشن شد که آقا با تعریفی که از انسان ارائه میدن که این تعریف رو از متن وحی یعنی قرآن کریم و روایات معصومین گرفتند، هدف خلقت را برای ما روشن کردند که رسیدن به قله انسانیت است و بالفعل کردن ظرفیت ها و هم وظیفه و مسئولیت همه انبیا را برای ما روشن کردن. هدف خلقت انسانها بالفعل کردن این ظرفیت‌ها در دنیاست و وظیفه و مسئولیت انبیا "علیهم‌السلام" و اولیا و مصلحان و مومنین اداره این دنیا به شکلی است که بتواند انسان به صورت آزادانه و با اراده و اختیار ظرفیت های خود را بالفعل کند.
جمع‌بندی مقاله‌ی "روح توحید نفی عبودیت غیر خدا" ۲ خب سوالی که الان مطرح هست اینه که اگر بناست دنیا به شکلی اداره شود توسط انبیا و اولیا و ائمه‌ی معصوم و مومنین که انسان ها بتوانند به کمال حقیقی خودشان برسند، این شیوه اداره جامعه و دنیا را چه کسی، چه نهادی، چه سازمانی برای ما مشخص می‌کند؟ این مهمترین بحث توحیدی ماست ما میخوایم بگیم این خداوند متعال است که با برنامه‌ای که به انبیا علیهم السلام می دهد و انبیا می‌توانند آن را اجرا کنند دنیا را به شکلی می سازند که تبدیل شود به بهشت دنیوی که انسانها در صلح و صفا به اوج کمال خود برسند ما به این قوانین توحیدی که در آن قوانین، مباحث آموزشی ما مباحث فرهنگی ما مباحث اقتصادی ما مباحث تربیتی ما مباحث دفاعی ما مباحث سلامت ما و هر مسئله‌ای که انسان‌ها برای رشد شان به آن نیاز دارد را آن برنامه تدوین کرده است. پس توحید به معنای واقعی کلمه یعنی یک برنامه جامع الاطراف ای که می‌تواند دنیا را به شکل انسان پرور بسازد. خب بنابراین اگر کسی از ما بپرسد که انبیا چرا مبعوث شده اند جواب ما چه خواهد بود جواب ما این است برای اداره جامعه به شکلی که انسانها بتوانند انسان واقعی شوند. همینجا اجازه بفرمایید داخل پرانتز مطلب دیگری را عرض کنم و این مطلب اینکه سال‌ها ما این بحث را داشتیم که دیانت ما از سیاست جدا نیست و یک انسان مسلمان باید در کنار دیانت سیاست هم داشته باشد این بحث با این شکل اگرچه درست است اما درست تر از این مسئله این است که بگوییم دیانت یعنی سیاست و دیانت یعنی ساختن جامعه و ایجاد فضای مناسب برای رشد انسان ها خب اگر بناست ما جامعه را بسازیم این ساختن جامعه و اداره کردن جامعه اسمش سیاست است یعنی، دیانت ما عین سیاست است دو مقوله نیست که بگیم دیانت ما عین سیاست ماست و سیاست ما عین دیانت ماست. دیانت یعنی ایجاد جامعه توحیدی که در این جامعه توحیدی عبودیت حق اتفاق بیفتد. عبودیت حق همچنان که در کتاب طرح کلی هم آقا خودشون بیان کردند صرفاً به معنای نماز خواندن و عبادت کردن و روزه گرفتن را حج رفتن و خمس دادن این نیست که اعمال فردی حساب میشه عبودیت حق یعنی من هیچ گونه کرنشی در مقابل دشمن خدا در مسائل مربوط به زندگی خود نداشته باشم یعنی من هیچ قانون زندگی خودم را هیچ یک از قوانین زندگی خود را از دشمن خدا نگیرم از حق تعالی بگیرم از خالق خود بگیرم قانون اقتصادی خود را از حق تعالی بگیرم قوانین فرهنگی را همینطور قانون سیاسی را همینطور قانون تربیتی و آموزشی و دفاعی و سلامت و سایر قوانین را همینطور پس در منزل کوچک در عبودیت حق یعنی انجام واجبات فردی و ترک محرمات فردی اما در نگاه کلان تر عبودیت حق یعنی ایجاد جامعه ای که بر اساس قوانین حق اداره شود بر اساس دستورات هم اداره شود که اگر چنین جامعه ایجاد شود و تشکیل شود خود به خود به صورت خودکار به تعبیر رهبر انقلاب انسان‌ها الهی تربیت می‌شوند. خب حالا اگر این مقاله روح توحید رو بخواهیم در یک جمله بر اساس بیانات آقا در روز مبعث سال ۹۹ خلاصه کنیم باید بگوییم که توحید ابتدا به ما یک نظام معرفتی و یک منظومه معرفتی می‌دهد و بر اساس منظومه معرفتی به ما یک منظومه ارزشی می دهد و بر اساس منظومه ارزشی به ما امر می کند تا حکومتی تشکیل دهیم که آن منظومه ارزشی در مقام کنش و عمل مردم در متن جامعه محقق شود پس اگر منظومه معرفتی بر اساس توحید و منظومه ارزشی بر اساس توحید تبدیل شود به منظومه رفتاری و کنشی و عملیاتی مردم در قالب یک حکومت دینی، آنگاه ما می‌توانیم ادعا کنیم که توحید را در تمام ساحات و در تمام بخش هایش پیاده کرده ایم. حجه‌الاسلام و المسلمین فخریان ۹۹/۱/۱۶ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸جوان مومنی که مبانی جمهوری اسلامی و راه امام بزرگوار را عمیقا پذیرفته است، امید بخش‌ترین نیرویی است که می‌تواند ملت ایران را در رسیدن به آرزوهای بزرگش یاری برساند. ۱۳۸۷/۰۶/۰۳ @t_manzome_f_r تبیین منظومه فکری رهبری
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹جوان باید در وجدان خود احساس کند نسبت به آینده‌ی این کشور، آینده‌ی این ملت، آینده‌‌ی این تاریخ، یک مسئولیتی دارد🔹 ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• @khamenei_voice @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اقامه دين، وظيفه ‎است. حاكميت دين، هدف مهم همه اديان است؛ «لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ». قيام به قسط، قيام به عدل و حاكميت الهى، هدف بزرگ اديان است. اصلاً ائمه ما "عليهم‌الصّلاه‏‌والسّلام" تمام زجر و مصيبتشان به خاطر اين بود كه دنبال حاكميت الهى بودند؛ و الا اگر امام صادق و امام باقر "صلوات‌الله عليهما" یک‌گوشه مى‌نشستند و چند نفر دور خودشان جمع مى‌كردند و فقط يك مسئله شرعى مى‌گفتند، كسى به آن‌ها كارى نداشت. خود امام صادق در يك حديث مى‌فرمايد: «هَذَا أَبُو حَنِيفَةَ لَهُ أَصْحَابٌ وَ هَذَا الْحَسَنُ الْبَصْرِيُّ لَهُ أَصْحَاب‏»؛ ابوحنيفه اصحاب دارد، حسن بصرى اصحاب دارد. پس، چرا به آنها كارى ندارند؟ چون مى‌دانند كه آن حضرت داعیه امامت دارد؛ اما آن‌ها داعیه امامت نداشتند. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
نگاهی به اندیشه‌ها و کنش‌های آیت‌الله خامنه‌ای قبل و بعد از انقلاب‌ نشان می‌دهد که ایشان تلاش کرده‌اند تا ضمن حفظ مرزبندی‌های ارزشی، همین مبنا (روحیه انقلابی) را در عمل خود محقّق کنند؛ با این دید که: روحیه انقلابی یعنی: اسیر تحمیلی نشدن؛ قانع به گیرندگی قطره چکانی نشدن؛ با امید دنبال هدف حرکت کردن و با انگیزه، با نشاط، با اصرار و پیگیری آن را به دست آوردن. این، انقلاب و حرکت انقلابی است. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آن چیزی كه از امام برای ما قابل تقلید است، هدف‌های او و حركت به سمت آن هدف‌هاست. هیچكدام از هدف‌ها و آرمان‌هایی كه امام معین كردند، صرف‌نظر كردنی نیست. آن بزرگوار برای ملت ایران و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، بهترین و والا‌ترین و اصلی‌ترین هدف‌ها را انتخاب كردند و به زبان آوردند و آن‌ها را در ده‌ها اثر از ادبیات مخصوص خود ثبت كرده و حركت به سمت آن‌ها را نشان دادند. ۱۳۷۸/۳/۱۶ ۳۵ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری