eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
35.4هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
408 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
تبیین منظومۀ فکری رهبری
استکبار یك تعبیر قرآنی است؛ در قرآن کلمه‌ی استکبار به کار رفته است؛ آدم مستکبر، دولت مستکبر، گروه مس
آنچه نقطه‌ی مقابل نظام اسلامی است، استکبار است. جهت‌گیری خصومت‌های نظام اسلامی، با نظام استکبار است؛ ما با استکبار مخالفیم، ما با استکبار مبارزه می‌کنیم. ...استکبار در گذشته هم بوده است، تا امروز هم وجود دارد. استخوان بندی استکبار در همه‌ی دوره‌ها یکی است؛ البتّه شیوه‌ها و خصوصیّات و روش‌ها در هر زمانی تفاوت می‌کند. امروز هم نظام استکباری وجود دارد؛ رأس استکبار هم در دنیا، دولت ایالت متّحده‌ی آمریکا است. نظام اسلامی با ملّت‌ها طرف نیست، با مردم طرف نیست، با انسان‌ها طرف نیست، نظام اسلامی با استکبار طرف است. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
عدالت دغدغه‌ی همیشگی و تاریخی بشر بوده. به تبع احساس نیاز به عدالت که در طول تاریخ تا امروز در مردم
خصوصیت دیگر ادیان این است که انبیاء در طول تاریخ در کنار مظلومان قرار گرفته‌اند؛ یعنی برای عدالت عملا پیکار کردند. در قرآن کریم تصریح شده که انبیاء با طواغیت مواجه‌اند، با مترَفین مواجه‌اند، با ملا مواجه‌اند؛ که همه‌ی اینها جزو طبقات ستمگرند؛ ... نکته‌ی سوم اینکه همه‌ی ادیان متفقند در اینکه پایان این حرکت عظیم تاریخی، یک پایانِ امید به عدل است. یعنی قاطعا می‌گویند که یک دورانی خواهد آمد که دوران عدل خواهد بود، که آن دورانِ استقرار دین کامل است. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تبیین منظومۀ فکری رهبری
انضباط اجتماعی، یعنی نظم‌پذیری در همه‌ی امور. شما برای اعمال این انضباط، از کارهای کوچک شروع کنید. ف
"وجدان کاری" باید فرهنگ عمومی مردم شود. باید اگر کسی کاری انجام می‌دهد، فکر کند که یک نفر بالای سرش ایستاده است؛ حتّی اگر تنها، در اتاقی خلوت باشد. کار باید کامل، محکم، قوی، ابتکاری و همراه با نیاز انجام گیرد. یکی از کارهایی که وجدان کاری لازم دارد، تعلیم و تربیت است. معلّم در کلاسِ درسِ مدرسه‌ای که تَهِ فلان شهر یا فلان گوشه‌ی دورافتاده‌ی تهران یا یک روستاست، باید آنطور درس بگوید، زحمت بکشد و تلاش کند که گویا الآن بازرس در کلاس نشسته است، کار او را نگاه می‌کند، یا یک ساعت بعد می‌آید تا نتیجه‌ی کار را ببیند. وجدان کاری یعنی این. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱. تعداد ۱۴۱۲ نفر از فراگیران محترم در آزمون کتاب "از نیمه خرداد" شرکت کردند. ۲. تیم تصحیح آزمون، بصورت پیوسته و البته الکترونیک، مشغول تصحیح آزمون‌ها هستند. به جهت کثرت فراگیران شرکت کننده در آزمون‌ها، اعلام نتایج، مقداری زمان‌بَر است. @t_manzome_f_r [واحد آموزش و روابط عمومی مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 🔹آن فریادی که در دل‌ها اثر می‌کند؛ جوامع را عوض می‌کند؛ دشمن را حقیقتاً می‌ترساند و راه را واقعاً روشن می‌کند، فریادی است که از روی ایمان و از دلِ با تقوا و از انسان عاملِ صالح ناشی شده باشد؛ همان‌طور که در انقلاب اسلامی ایران مشاهده شد. پس، خودسازی، مقدّمه و شرط اساسی برای دیگرسازی و جهان‌سازی و ایجاد تحوّل و پیمودن راه‌های دشوار است. ۱۳۷۱/۲/۱۶ @t_manzome_f_r تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
در اسلام، "آزادی" ریشه‌ی الهی دارد. ...حرکت علیه آزادی، حرکت علیه یک پدیده‌ی الهی است؛ یعنی در طرف م
انسان برای این که آزاد باشد، کافی نیست که زیر سلطه‌ی یک انسان دیگر یا یک حکومت جبار نباشد؛ بلکه برای آزادی یک انسان لازم است که زیر سلطه‌ی قوه‌ی غضبیه و شهَویه خودش هم نباشد. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
شما خیال می‌کنید قدرت‌هایی که آن روز (دوران نبی اکرم صلّی‌الله‌علیه‌واله‌وسلّم) بر دنیا مسلط بودند،
اگر ما جامعه‌ى بشرى را در طول تاریخ به کاروانى تشبیه کنیم که دارد یک مسیرى را میرود، [این] سؤال مطرح است که این کاروان به کجا میرود؟ مقصد این کاروان کجا است؟ منتها الیه این سِیر کجا است؟ این یک سؤال جدّى است؛ این باید در هر جهانبینى‌اى پاسخ داده بشود. ادیان به این پاسخ داده‌اند. پاسخ‌هاى نحله‌هاى فکرى غیر دینى در این زمینه یکسان نیست، لکن پاسخ ادیان به این سؤال، تقریباً یکسان است؛ پاسخ مشخّصى است. تا آنجایى که ادیان الهى و ادیانى را که رونویسى از ادیان الهى‌اند، مى‌شناسیم - ولو خودشان هم الهى نباشند، امّا پیدا است اصول و قواعد کار را از ادیان الهى گرفته‌اند - همه معتقدند که این کاروان در پایان، در آخر راه، به یک منزلگاه مطلوب و دلگشا و دلنشین خواهد رسید. خصوصیّت عمده‌ى این مقصد هم "عدالت" است؛ عدالت، خواسته‌ى عمومى بشریّت از اوّل تا امروز و تا آخر است. ... بشر دنبال عدالت [است]؛ هیچوقت از این خواسته منصرف نشده است و در نهایت، این خواسته برآورده می‌شود. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
♦️ دومین جلسه از سلسله جلسات جمع‌بندی کتاب همرزمان حسین علیه‌السّلام توسط حجه‌الاسلام و المسلمین کرمی به‌صورت برخط در حال انجام است. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تبیین منظومۀ فکری رهبری
در یک جامعه و در یک نظام اخلاقی، پول احترام مطلق دارد؛ از کجا آمده؟ مهم نیست. ممکن است از راه استثم
فرهنگ غرب، مجموعه‌ای از زیبایی‌ها و زشتی‌هاست. هیچ کس نمی‌تواند بگوید فرهنگ غرب یکسره زشت است؛ نه، مثل هر فرهنگ دیگری زیبایی‌هایی هم دارد. هیچ کس با هیچ فرهنگ بیگانه‌ای این‌گونه برخورد نمی‌کند که بگوید که ما درِ خانه‌مان را صددرصد روی این فرهنگ ببندیم؛ نه. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
با عرض سلام و ادب خدمت فراگیران محترم دوره‌های آموزشی معارف انقلاب اسلامی به اطلاع می‌رسانم که از این پس شما می‌توانید تولیدات خود را - پیرامون کتاب‌هایی که مطالعه می‌کنید - برای ما ارسال تا پس از بررسی و تایید، به نام شما منتشر شود و در معرض استفاده‌ی عموم قرار گیرد. قالب‌های تولید: ۱. عکس‌نوشته ۲. نمودار ۳. پاورپوینت ۴. اینفوگرافیک ۵. موشن‌گرافی ۶. نماهنگ ۷. داستان کوتاه و... آیدی جهت ارسال تولیدات شما🔻 @tabyin_manzome @t_manzome_f_r [روابط عمومی مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹انقلاب و عزت و استقلال ایران اسلامی پایدار و ماندنی است و جوانان ما باید با خودسازی و عزم و اراده‌ای قوی توطئه ها و خباثت‌های دشمنان خود را بی‌اثر کنند. ما می‌توانیم با تلاش و استمرار مبارزه از نفوذ استبداد جهانی ممانعت کنیم و دژ استکبار را در سطح بین‌المللی در هم کوبیم. ۱۳۷۱/۸/۱۳ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
تحول در جوامع انسانی و برای بشر، سنت لایتغیر الهی است. هیچ‌کس نمی‌تواند در مقابل تحول بشری بایستد؛
برای این ملت، قضیه بنای یک نظام و تمدن اسلامی و یک تاریخ جدید، قضیه‌ای جدی است. هدف عبارت از ساختن کشوری که بتواند در دنیا الگو باشد، "لتکونوا شهدا علی الناس"... آنچنان بالا قرار گیرد که بتواند ناظر بر همه عالم باشد؛ برهمه روش‌ها، بر همه تمدن‌ها و مدنیت‌ها. راه خدا، راه تلاش در راه خدا، راه اقامه حق و عدل، راه رسیدن به تمدن اسلامی و نظام حقیقی اسلامی و جامعه اسلامی، راه دشواری است؛ راهی است که پیغمبران در این راه با زحمت حرکت کرده‌اند و پیش رفتند. آن چیزی که مهدویت مبشر آن است، همان چیزی است که همه انبیا، همه بعثت‌ها برای خاطر آن آمدند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته و پرداخته براساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت‌ها‌‌‌یی است که خدای متعال در انسان به وجود آورده و قرار داده. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تبیین منظومۀ فکری رهبری
در آغاز سال ۱۳۴۶ مجددا بازداشت شدم و به زندان افتادم. این سومین زندان من بود. آن سال برای اسلامگرای
یک روز در خیابانی نزدیک دانشگاه تهران پیاده میرفتم که، ناگهان با آقای هاشمی رفسنجانی روبرو شدم. دیدم آقای هاشمی با تعجب و شگفتی به من نگاه می‌کند به من گفت شما چطور به این شکل در خیابان راه می‌روید و خود را مخفی نمی‌کنید؟! گفتم: برای چه مخفی شوم؟ من امام جماعت هستم و منبر می‌روم. گفت شما تحت پیگرد هستید. گروه ۱۱ نفر لو رفته است. آقای آدری قمی دستگیر شده و ما هم در تهران تحت تعقیب هستیم... گفتم بسیار خوب حالا ما باید چه کنیم؟ گفت:امروز ما برای مشورت درباره اینکه چه کاری باید بکنیم با برخی اعضای گروه جلسه داریم. محل قرار در خیابان ایران بود که یکی از خیابان‌های مرکزی تهران است... در خیابان ایران به هم رسیدیم چهار نفر بودیم من آقای هاشمی و آقای ابراهیم امینی و آقای قدوسی. چند روز پیش ساواک آقای قدوسی را احضار کرده و درباره مسائل مربوط به گروه ۱۱ نفره‌ی ما از او بازجویی کرده بود. برای ما مهم بود که بدانیم در بازجویی چه صحبت‌هایی شده، تا از میزان لو رفتگی گروه در نزد ساواک آگاه شویم. موضوع اصلی جلسه ما همین بود. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
اختلاف طبقاتی یعنی چه؟ یعنی اینکه انسان‌هایی که در این جامعه زندگی می‌کنند، اینها همه مثل هم نیستن
توحید وقتی در جامعه‌ای وارد شد، اول کاری که می‌کند، بنای آن جامعه را با شکلی که متناسب با این عقیده است، انجام می‌دهد. آن وقت نوبت می‌رسد به اینکه یک انسان موحد چه تکالیفی دارد به عنوان یک فرد. @ketabetarhekoli @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
من می‌گویم که هشام‌بن عبدالملکِ آن‌ روز، امام باقر(علیه‌السلام) را بهتر از شیعهٔ امروز می‌شناخت؛ او
برای کسانی که در مسائل اجتماعی، انگیزهٔ تفحصّ و تحقیقی داشته‌اند، روشن است که همیشه مبارزات سیاسی و فعّالیّت‌های حاد و تند و قاطع باید در وقتی صورت بگیرد که بقدر کافی فعّالیّت‌های فکری و تبلیغی و ایدئولوژیکی انجام گرفته باشد. "علیه‌السلام" @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
حیات طیبه معنایش این نیست که کسانی فقط نماز بخوانند، عبادت کنند و اصلا به فکر زندگی و مادیات نباشند
اسلام مردم خود را خوشبخت و سعادتمند می‌خواهد. این سعادت فقط با پول به‌دست نمی‌آید؛ فقط با ذکر و عبادت هم به‌دست نمی‌آید. حیات طیبه اسلامی، زندگی‌ای است که در آن، راه رسیدن به معنویت و اهداف و سرمنزل‌های نهایی این راه، از زندگی دنیایی مردم عبور می‌کند. اسلام دنیای مردم را آباد می‌کند؛ منتها آبادی دنیا هدف نهایی نیست. هدف نهایی عبارت است از اینکه انسان‌ها در زندگی دنیوی از معیشت شایسته و مناسب، از آسودگی و امنیت خاطر، و از آزادی فکر و اندیشه برخوردار باشند و از این طریق به سمت تعالی و فتوح معنوی حرکت کنند. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 🔸آن فریادی که در دل‌ها اثر می‌کند؛ جوامع را عوض می‌کند؛ دشمن را حقیقتاً می‌ترساند و راه را واقعاً روشن می‌کند، فریادی است که از روی ایمان و از دلِ با تقوا و از انسان عاملِ صالح ناشی شده باشد؛ همان‌طور که در انقلاب اسلامی ایران مشاهده شد. پس، ، مقدّمه و شرط اساسی برای دیگرسازی و جهان‌سازی و و پیمودن راه‌های دشوار است. ۱۳۷۱/۱/۱۶ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
آیت‌الله خامنه‌ای... این اصطلاح[ تهاجم فرهنگی] را در اواخر دوره ریاست جمهوری خود برای اشاره به توطئه
از نظر رهبر انقلاب، هدف اصلی تهاجم[فرهنگی] جوانان بودند و ممکن بود نشانه‌های آن در سبک رفتار فرهنگی آن نمایان شود اما در سطح افکار عمومی، تا مدت‌ها -و شاید تا همین امروز- تهاجم فرهنگی تنها به مظاهری از ابتذال اخلاقی تقلیل داده شده است. در این میان، گاهی سلیقه‌های خاص جانشین معیارهای واقعی شده و به اشتباه برخی رفتارهای جوانان را به‌عنوان مظاهر تهاجم فرهنگی جا زده‌اند. "من که می‌گویم تهاجم فرهنگی، عده‌ای خیال می‌کنند مراد من این است که مثلاً پسری موهایش را تا اینجا بلند کند. خیال می‌کنند بنده با موی بلند تا اینجا مخالفم. مسئله تهاجم فرهنگی این نیست البته بی‌بند و باری و فساد هم یکی از شاخه‌های تهاجم فرهنگی است؛ اما تهاجم فرهنگی بزرگ‌تر این است که اینها در طول سال‌های متمادی به مغز ایرانی و باور ایرانی تزریق کرده‌اند که تو نمی‌توانی؛ باید دنبال‌رو غرب و اروپا باشی. نمی‌گذارند خودمان را باور کنیم." (۱۷ تیر ۸۳) @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری