eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
37.8هزار دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
1.6هزار ویدیو
392 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: http://tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مفهوم امام یک جامعه ... ۲۵۰_ساله بنابر تلقی شیعه از مفهوم امامت، امامِ یک جامعه، همان قدرت فائقه ای است که حرکت جمعی و منش فردی افراد آن جامعه را توجیه و رهبری می کند و در آنِ واحد، هم آموزگار دین و اخلاق، و هم فرمانروای زندگی و تلاش آنهاست. با این بیان، پیامبر نیز امام است؛ چه آنکه رهبریِ فکری و سیاسی جامعه ای که خود شالوده ریزی کرده، به دست اوست. و پس از پیامبر نیز امت را به امامی نیاز هست تا بتواند جانشین وی باشد. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۶۹ @t_manzome_f_r
در فرهنگ ۲۵۰_ساله بر خلاف نظرِ سطحی نگرِ کسانی که «امامت» را چیزی در قبال «خلافت» و «حکومت» پنداشته و آن را صرفاً یک منصب معنوی و روحی و فکری شمرده اند، در فرهنگ تشیع «رهبر امت» است؛ هم در امور و نظم و نسَقِ زندگی مردم و اداره ی سیاسی و اجتماعی جامعه (رئیس دولت) و هم در تعلیم و ارشاد و روحی و گره گشایی از مشکلات فکری و تبیین ایدوئولوژی اسلام (ایدئولوگ). کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۷۰ @t_manzome_f_r
حقیقی حکومت... ۲۵۰_ساله صدها روایت پراکنده در باب های مختلف از کتاب های گوناگون صریحاََ مفهوم امام و امامت در فرهنگ شیعی را «زمامداری» و «اداره ی امور امت مسلمانان» دانسته و اهل بیت را صاحبان حقیقیِ حکومت معرفی کرده است؛ به طوری که برای جستجوگرِ منصف جای تردید باقی نمی گذارد که ادعای امامت از طرف ائمه اهل بیت، فراتر از رتبت فکری و معنوی ، دقیقاً ادعای حق حکومت نیز هست و دعوتِ همه جاگستر آنان در حقیقت دعوت به مبارزه ای برای به دست آوردن حکومت بوده است. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۷۱ @t_manzome_f_r
ائمه... ۲۵۰_ساله وقتی میگوییم ائمه مبارزه می کردند، باید این را بدانیم که مبارزه در هر زمانی به شکل خاصی است. گاهی با کارهای فرهنگی، علمی، سیاسی، تشکیل و تحزب و ایجاد سازماندهی و گاهی با کارهای خونین، فعالیت های جنگی و نبرد آشکار است و هر زمان مبارزه به نحوی است. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۷۲ @t_manzome_f_r
جریان ... ۲۵۰_ساله جریان ، از نخستین روز پس از رحلت پیامبر –ماه صفر سال یازده هجری– پدید آمد و تا سال وفات امام حسن عسگری –ماه ربیع سال دویست و شصت هجری– در میان جامعه ی مسلمانان ادامه یافت. در این مدت، به طور تقریبی چهار دوره را گذرانید و هر دوره با ویژگی هایی از لحاظ موضع گیری امامان در برابر قدرت های مسلط سیاسی. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۷۳ @t_manzome_f_r
پایان از ۹صفحه ششم کتاب انسان ۲۵۰ ساله👆👆👆
#گزارش_تصویری حضور پر شور جوانان در نمایشگاه مسابقات بین المللی قرآن غرفه #رهبر_قرآنی #تهران @t_manzome_f_r
اهدای جوایز به برندگان مسابقات در غرفه ۹۷/۲/۳ @t_manzome_f_r
#گزارش_تصویری علاقه دوستان عزیز قرآنی به زندگی نامه #قرآنی_رهبرمان #تهران ۹۷/۲/۳ نمایشگاه مسابقات بین المللی قرآن غرفه #رهبر_قرآنی @t_manzome_f_r
دوره ی و ... ۲۵۰_ساله ، دوره ی سکوت یا همکاری امام با این قدرت هاست. جامعه ی نوپا و جدیدالولاده ی با وجود دشمنان قدرتمند و ضربت خورده ی خارجی، و با وجود عناصر تازه مسلمان و درست جانیافتاده ی مسلمان، به هیچ وجه تاب دودستگی و اختلافِ صفوف را ندارد. کمترین رخنه ای در پیکر استوار این جامعه می تواند همچون تهدیدی نسبت به اصل و اساس آن باشد، از طرفی زاویه ی انحراف واقعیت از حقیقت، آنچنان فاحش نیست که برای کسی همچون قابل تحمل نباشد و شاید به همین جهات به این شاگرد برگزیده ی خود فرمان داده بود که در برابر چنین حوادثی صبر و تحمل پیشه سازد. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۷۴ @t_manzome_f_r