eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
38هزار دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
1.5هزار ویدیو
383 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: http://tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
إلهی، چگونه گویم نشناختمت كه شناختمت، و چگونه گویم شناختمت كه نشناختمت. سلااام صبح تون بخیر ☺️🌹 @Manzome_fekri110 منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزانم هستم.
در دوران دوم نهضت یعنی دوران خلافت خلفای سُفیانی و مروانی و عباسی، مهمترین چیزی که مردم احتیاج داشتند... @t_manzome_f_r
📗بریده‌ای از جلسۀ سیزدهم کتاب طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن تأثیرات روانی توحید انسان موحد از جملۀ تأثیراتی که روح او از ناحیه و قِبَلِ توحید می‌‌برد، یکی این است؛ دارای وسعت افق دید می‌‌شود. موحد از تنگ‌‌نظری‌‌ها، از کوته‌‌بینی‌‌ها، از نزدیک‌‌بینی‌‌ها آسوده و راحت است. آدم موحد نمی‌‌گوید من در این میدان شکست خوردم یا جبهۀ ما دراین‌زمینه عقب نشست و کار به زیان ما تمام شد. او این‌‌قدر نزدیک‌‌بین نیست. او می‌‌داند که فکر توحیدی به درازای عمرِ بشر دارای قلمرو است، عمرِ بشریت؛ با مقیاس عمرِ بشریت، ده سال و بیست سال و پنجاه سال و صد سال، یک‌لحظه و یک‌دقیقه بیش نیست. به بیان دیگر و از دیدگاه دیگر، آدم موحد افق دیدش در مسائل مادی و نیازهای پست و حقیر خلاصه نمی‌‌شود، متوقف نمی‌‌گردد. آدم موحد درمقابل خود وقتی نگاه می‌‌کند، در کنار نیازهای مادی، ده‌‌ها نیاز، صدها نیاز از عظیم‌‌ترین و عزیزترین نیازهای انسان را می‌‌بیند. تمام ذهنش و فکرش و حواسش، منحصر و متوقف نیست در نیازهای پست و حقیر و کوچک، آن‌‌گونه که انسان‌‌های در باطن مادی، اگرچه در ظاهر الهی، در ظاهر معنوی، خودشان را در آن محبوس و زندانی کرده‌‌اند. آدم موحد وقتی‌که نگاه می‌‌کند، آینده را درمقابل خود بی‌نهایت وسیع می‌‌بیند. همان‌‌طوری‌که در یکی از روزهای گذشته عرض کردم، موحد برای دنیا آخری قائل نیست. برای خاطر اینکه آخر دنیا را متصل به آخرت می‌‌بیند. آخرت را با دنیا سر و تهِ یک طومار می‌‌داند. مرگ را دیوار زندگی نمی‌‌داند، پایان این راه فرض نمی‌‌کند، بلکه دریچه‌‌ای و مَمَرّی و معبری می‌‌داند، به‌‌سوی دنیایی وسیع‌‌تر. اینها خواص توحید است. @t_manzome_f_r
آن دستگاهی (در دوران خلافت مروانی و سفیانی و عباسی) که می‌خواست انسان‌ها را عاقل، متعبّد، مؤمن، آزاد، دور از آلایش‌ها، خاضعِ عندالله و متکبر در مقابل متکبران تربیت کند و بسازد به دستگاهی تبدیل شد که انسان‌ها را با تدابیر گوناگون، اهل دنیا و هوی و شهوات و تملق و دوری از معنویات و انسان‌های بی‌شخصیت و فاسق و فاسدی می‌ساخت و رشد می‌داد. @t_manzome_f_r
او (یوسف بن عمر ثقفی) سال‌ها بر جان و مال و عِرض مردم مسلط بود. نه یک اصل و نسب درستی، نه یک سواد درستی، نه یک فهم درستی داشت؛ ولی چون به رأس قدرت وابسته بود، به این سِمت گماشته شده بود. @t_manzome_f_r
روایتی از #حضرت_صادق (علیه السلام) است که می‌فرماید: "وقَّت هذَا الاَمرَ فی السَّبعین" در تقدیرات #الهی این بوده که با فاصله‌ی سی سال از #شهادت_امیرالمؤمنین (علیه السلام) و ده سال بعد از شهادت #امام_حسین (علیه السلام) امر حکومت به دست اهل بیت برگردد. منتها، نتیجه‌ی به این بزرگی، کِی حاصل می‌شود؟ @t_manzome_f_r
باید بود و انقلابی باید و انقلابی باید کرد، که طبعا این الزاماتی دارد؛ انقلابی حرکت کردن دارد. بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از دانشجویان ۱۳۹۷ / ۳ / ۷ @t_manzome_f_r
#تاریخ_اسلام پر است از حوادث گوناگون (حوادث زمان پیغمبر صلی الله علیه وآله) و بعد از ایشان، حوادث زمان #امیرالمؤمنین (علیه السلام)، حوادث دوران زندگی #ائمه (علیه السلام) و خلفای بنی امیه و بنی عباس). @t_manzome_f_r
#تاریخ_اسلام تاریخی است پُر از حوادث گوناگون لکن کمتر حادثه‌ای را ما داریم مثل این حادثه (حادثه صلح #امام_حسن علیه السلام) در تعیین کنندگی نسبت به کل تاریخ اسلام. @t_manzome_f_r