eitaa logo
تاملات
744 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
341 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰بازخوانی قسمت سوم ⏰ 24 بهمن 1399 1. علت دشمنی استعمار با روحانیت اصیل 2. حربه های استعمار برای آسیب زند به روحانیت انقلابی کدام است؟ 3.چه ضرباتی کاری تر از بقیه ضربه ها به روحانیت اصیل است؟ 4. جریان های انحرافی در حوزه علمیه کدام جریانها هستند؟ 5.راهکارهای امام راحل عظیم الشأن برای مصونیت حوزه علمیه انقلابی چیست؟ 6.باتوجه به نیازهای جامعه اسلامی باید نظام آموزشی حوزه علمیه چگونه باشد؟ 7.افق فقاهت در منشور روحانیت چگونه ترسیم می شود؟ 📖پای صحبتهای حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا طاهری نشسته ایم.‏ ‏ 💡آدرس اینترنتی سایت آپارات برای دیدن و شنیدن برنامه سوم👇: ‏ 🌐 https://aparat.com/v/49uKz 🔗 قسمت گذشته را در اینجا ببینید. ⚜️ @Taammolat74 ⚜️ @redaaa
🔉 گفتگو 🔶 موضوع |عملیات مهندسی: بررسی کارنامه بخش ویژه سازمان مجاهدین خلق ۱۳۵۷-۱۳۶۱ ◾️ گفتگو کورش علیانی با محمدحسن روزی‌طلب ⭕️ معاون اسناد مرکز اسناد انقلاب اسلامی برنامه چراغ مطالعه ـ فصل انقلاب اسلامی قسمت سوم ⏰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
03. Mohammad Hasan Rozitalab.mp3
23.42M
🔉 گفتگو 🔶 موضوع |عملیات مهندسی: بررسی کارنامه بخش ویژه سازمان ۱۳۵۷-۱۳۶۱ ◾️ گفتگو کورش علیانی با برنامه ـ فصل قسمت سوم 🔹 عملیات مهندسی نام عملیات ویژه‌ای است که بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۱ توسط بخش ویژه نظامی سازمان مجاهدین انجام می‌گرفت. محمد حسن روزی طلب پژوهشگر حوزه تاریخ انقلاب و معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی به همراه محمد محبوبی کتاب عملیات مهندسی را نوشته است. 🔗 برای شنیدن قسمت قبلی، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
هدایت شده از فکرت
📲📱 🔻 با موضوع:ژورنالیسم و عملیاتی سازی مفاهیم معرفتی 💠 رسول لطفی 👈پژوهشگر مدیریت راهبردی فرهنگ ⏱چهارشنبه 13 اسفند ماه ساعت 17 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🔰چرا مانکن‌ها مسئله می‌شوند ✍️ رسول‌ لطفی 🔸بار دیگر خبر خواننده لس‌آنجلسی پر رنگ شد و باز هم کلیپ‌پرحاشیه و مستهجن او مسئله شد و آقایان شروع کردند تحلیل‌کردن و یاددشت‌نوشتن از این ولنگاری فرهنگی؛ که هر یک‌به جای خود درست است و باید نوشت و انتقاد کرد؛ اما بالاتر از همه اینها، آنچه محل‌تأمل است، آسیب گسترده و گسست‌های فرهنگی ما در این امر است. 🔹 وقتی که یک شبه مانکن‌ها و تتلوها و... این چنین مدیریت رسانه‌ای(صدا وسیما) و فرهنگی ما را به سخره می‌گیرند، آنجاست که باید ترسید. چرا اندیشکده‌های ما در فهم وضعیت فرهنگی ما عاجزند؟ چرا همه از آسیب‌ها مخربی که اینها بر ذهن و قلب و روان نوجوانان ما می‌گذارند فریاد می‌زنند و کسی نیست که مسئله را عمیق‌تر در سطح بنیادی فرهنگی هضم کند و تبیین کند که مشکل ما چیست؟! 🔸معتقدم هنوز که هنوز است پدیده سلبریتی را فهم نکرده‌ و اقتضائاتی که فرهنگ سلبریتی برای ما ایجاد کرده را دست کم گرفته‌ایم! به تبع نوع مواجهه ما با این نابسامانی درست نیست چون هنوز نمی‌شناسیمش!! مهمتر از اینکه چه باید کرد این است که چرا این‌گونه پدیده‌های مستهجن در نسل نوجوان مؤثر می‌شوند؟ در لایه‌های زیرین فرهنگی ما چه می‌گذرد؟ آیا اینها نشانه انقلاب جنسی تحلیل می‌شود یا شکاف طبقاتی یا...؟! 💢 آنچه عیان است، ضعف در فهم ما از نسل جدید است. نسل نوجوانانی که عالمی دیگر را تجربه کرده‌اند و قدرت تجربه‌های زیسته آنان بیش از تر مادربرزگ‌ها و پدربزرگ‌های‌شان است. ایسنتاگرام چگونه هویت این نسل را دریده و فاصله نجومی بین نسل‌ها جامعه ما پدید آورده که فهم این نسل چنین دشوار است! ⚜️ @Taammolat74
تاملات
🔰چرا مانکن‌ها مسئله می‌شوند ✍️ رسول‌ لطفی 🔸بار دیگر خبر خواننده لس‌آنجلسی پر رنگ شد و باز هم کلیپ‌
📮در عرصه فرهنگ و هنر بدترین شیوه حذف موضوع است؛ اینکه یک وزیر، یک معلم، یک مدیر یا غیره تغییر کند، قضیه عوض نمی‌شود. اینها مقصر نیستند. مقصر بسیاری از موسسات و نهادهای فرهنگی هستند که بودجه‌های کلان دریافت می‌کنند، ولی تاکنون هیچ قدمی برنداشته‌اند. اگر قدمی برداشتند، ناکارآمد بوده است. ما هیچ‌گاه آسیب‌شناسی نمی‌کنیم ببینیم چه نهادهایی را باید حذف کنیم که تاریخ مصرف آنها تمام شده و بودجه‌ها را باید به کجا بیشتر بدهیم و کجا را کمتر کنیم و چه جشنواره‌هایی را نیاز داریم و چه جشنواره‌هایی را نداریم. در مدارس چه موسیقی‌هایی را به بچه‌ها بدهیم که «جنتلمن» وارد نشود. حالا هم که این را منتشر کرده که یک اثر فجیع، کریه و غیراخلاقی است. به مرور هم این جلو می‌رود. تتلو هم همین راه را رفت. ما نتوانستیم تتلو را در ایران مدیریت کنیم. درنتیجه به خارج از کشور رفته و ما را مدیریت می‌کند. ✍️ رضا مهدوی؛ پژوهشگران و کارشناسان حوزه موسیقی ⚜️ @Taammolat74
📘دانلود pdf |اصول قبیله 📍نقدی بر قبیله‌گرایی، سفله پروری و وحدت بازی در کنش سیاسی انتخاباتی اصولگرایان نشریه دانشجویی قسط/ شماره (1) / دی‌ماه 1399 ✍️ مدیر مسئول: اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی 🔸 سرمقاله مجتبی نامخواه: ما و امکان‌های انقلابی، اسلامی، ایرانی و جهانی مشارکت (تأملی بر چیستی امر مردمی) ⏰ 22 شهریور 1399 ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
اصول قبیله.pdf
4.14M
📘دانلود pdf |اصول قبیله 📍نقدی بر قبیله‌گرایی، سفله پروری و وحدت بازی در کنش سیاسی انتخاباتی نشریه دانشجویی / شماره (1) / دی‌ماه 1399 🔸با عناوینی چون: هیس! دشمنهای فرضی پیروز میشوند. جمهوریت انتخاباتی، محتاج تجدیدنظر. این وحدت باید عبادت شود! امر به معروف مثل اسنپ! خلبان قالیباف: در بهارستان فرود می‌آییم قبیله جمهور کجاست؟ پایان راه اصلاح طلبان عدالت خواهی سردرگم 🔹با آثاری از: وحید جلیلی، مجتبی نامخواه، روح‌الله رشیدی، سینا کلهر، مصطفی زالی، سعید جلیلی، حمید رسایی، دکتر علی شریعتی، محمدرضا اصنافی، میلاد گودرزی، علیرضا خدابخشی و میلاد دخانچی ⚜️ @Taammolat74
🔉 میزگرد علمی 🔶 موضوع |میزگرد علمی داغ انتقادی در موضوع معرفت شناسی 🎙اساتید: آیت‌الله مصباح یزدی | غلامرضا فیاضی | محمد لگنهاوزن | مصطفی ملکیان جلسه ششم ـ بخش نخست 🔻 پ.ن: آنچه از منظر مخاطبان فرهیخته می‌گذرد، بخشی از سلسله نشست‌های پژوهشی -آموزشی است که در مؤسسه امام خمینی قم به منظور تبیین تاریخی و تطبیقی مباحث معرفت‌شناسی در دهه 70 برای طلاب حوزه علمیه قم تشکیل یافته است. این جلسات به صورت روزانه در کانال تأملات بارگزاری می‌شود. ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
06-1 - میزگرد معرفت شناسی.mp3
14.95M
🔉 میزگرد علمی 🔶 موضوع |میزگرد علمی داغ انتقادی در موضوع 🎙اساتید: آیت‌الله | | محمد لگنهاوزن | مصطفی ملکیان جلسه ششم ـ بخش اول 🔹چیستی حقیقت علم در اندیشه فلاسفه ارائه مصطفی ملکیان و نقدهای مصباح یزدی (ره) 🔗 برای شنیدن جلسه قبل، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
تاملات
🔰چرا مانکن‌ها مسئله می‌شوند ✍️ رسول‌ لطفی 🔸بار دیگر خبر خواننده لس‌آنجلسی پر رنگ شد و باز هم کلیپ‌
🔰چه باعث می‌شود که او و اطرافیانش چنین تصمیمی بگیرند؟ ✍️ فرزین طاهری 🔸اینکه آمارهای رسمی و یا خود افراد چه به زبان می‌آورند مستند محکمی برای خواست جامعه نیست، خواست جامعه را باید با بررسی دنبال‌کردن و دیدن صفحه‌ها و به اشتراک گذاشتن محتواهای شبکه‌های اجتماعی فهمید. میلیون‌ها نفر از ما ساعت‌های بسیاری را در طول شبانه‌روز، به دیدن آدم‌ها و صفحه‌هایی می‌گذرانیم که زشت‌ترین، سخیف‌ترین و زننده‌ترین رفتارها را از زندگی‌شان به اشتراک می‌گذارند و تازه بعد از آن ساعت‌ها غرق‌شدن در آن جهان پوچ، در میان دوستان و اطرافیان‌مان به نقدشان می‌پردازیم و سبک‌سر می‌دانیم‌شان. 🔹 ساسی مانکن کار عجیبی نکرده، او تنها به نیاز جامعه‌ای پاسخ داده که این محتوا را طلب می‌کند. تا زمانی هم که تقاضا هست، عرضه سروری می‌کند. در وجه دیگر، محتوای چیزی است که تولید شده، فارغ از اینکه حجم پوچی، آنقدر گسترده است که در نگاه نخست باید گفت هر توضیح و تشریحی به بیشتر دیده شدن این جنس محتوا‌ها کمک می‌کند. 💢 اما از زاویه‌ دیگر می‌توان بررسی کرد که چه شد که این‌گونه شد و امروز اینجا ایستادیم. چه شد که هزل‌ترین تولید محتوا مثلا در تئاتر خصوصی در چند سال گذشته، به نسبت نمونه‌ مورد بحث، بسیار فاخر و آبرومند جلوه می‌کند؟ ترکیب ساسی مانکن، الکسیس تکزاس و لوکیشن فیلم ابد و یک روز، پیش از هر چیز، به کابوسی دهشتناک شبیه است که هیچ تعبیری ندارد. ⚜️ @Taammolat74
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |نقد و بررسی مجموعه «علم دینی؛ از چیستی تا چگونگی» نشست سوم با حضور: ▪️حجة الاسلام و المسلمین اسدپور (استاد دروس عالی حوزه علمیه قم) ▪️حجة الاسلام و المسلمین وکیلی (استاد دروس خارج حوزه علمیه مشهد) سلسله نشست های هم اندیشی پیرامون مبانی و منطق تولید علم دینی ⏰ 17 بهمن 1399 ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
religioussciencemeeting3.mp3
45.25M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |نقد و بررسی مجموعه «؛ از چیستی تا چگونگی» نشست سوم با حضور: ▪️حجة الاسلام و المسلمین ▪️حجة الاسلام و المسلمین 🔹لزوم توجه به خاستگاه مبحث «قلمرو دین» در الهیات مدرن و جریان روشنفکری غرب 🔸 لزوم فاصله گرفتن از ادبیات «انتظار بشر از دین» در مباحث کلام جدید ‏🔹 انحصار قلمرو اثباتی دین (به عنوان یک مرکب اعتباری) در محدوده قرآن و روایات ‏🔸‏ لزوم لحاظ ساختار و مسائل علوم محقق در تعریف و تبیین علم دینی از سه جهت: 1- امکان گفتمان‌سازی در ‏فضاهای تخصصی و دانشگاهی 2- امکان پیگیری دغدغه «تحول در علوم» 3- تأثیر مواجهه با علوم محقق ‏در کشف مسائل و مشکلات و فهم بهتر متون دینی ‏🔹 لزوم استفاده از ظرفیت تراث تمدنی مسلمین و نظریات متفکرین انقلاب اسلامی به عنوان حاکی از منابع ‏دینی ⚜️ @Taammolat74 ⚜️ @mhva_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 تیزر | گفت‌وگوی علمی آیت‌الله علوی بروجردی و استاد خسروپناه دزفولی ➖➖ آیت‌الله علوی بروجردی از اساتید حوزه علمیه قم در گفت‌وگویی مطالبی پیرامون اقتصاد اسلامی مطرح کرده بود که واکنش‌هایی در حوزه علمیه داشت که از جمله حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه از اساتید حوزه بود که سخنان استاد علوی بروجردی را رد و از وی درخواست گفت‌وگو و مناظره علمی نموده بود که در چند روز اخیر این گفت و گوی علمی بین این دو استاد حوزه برگزار گردید. ‌ 📄 متن گفت‌وگوی علمی آیت الله علوی بروجردی و استاد خسروپناه دزفول👇 hawzahnews.com/news/946803 📹 فیلم کامل این گفت‌وگو:👇 hawzahnews.com/xb4n9 📸 تصاویر: hawzahnews.com/xb4nr ⚜️ @Taammolat74 ⚜️ @hawzahnews
🔰مرگ دسته‌جمعی هنر، فرهنگ و موسیقی ✍️ احسان صیامی پارادوکس‌های ساختاری، این تضاد بین رفتار و فکر است که جامعه را به سوی قهقرا سوق می‌دهد، مطالبه زندگی مدرن با افکاری پوسیده علاوه بر باز تولید قشری خرده بورژوای مصرف‌گرا، منجر به پسروی، ارتجاع و در نهایت تضعیف نیروهای ترقی‌خواه و پیشرو می‌شود. برای نابودی کامل این نیروها می‌بایست تحریم، گرانی و تورم را هم به آن اضافه کنیم تا دیگر مجالی برای تفکر نداشته و به دنبال نانی برای سفره‌اش و معیشت خود باشد. ظهور قرن جدید اندکی پس از فروپاشی شوروی، با رویای دات کام، دنیای الکترونیک و شعارهای زیبای برداشته شدن مرزها، دهکده جهانی دنیایی برای همه و‌... نه تنها نیرنگی برای گسترش گلوبالیسم با هدف توسعه شرکت‌های چند ملیتی برای نابودی اقتصاد و صنایع ملی سایر کشورها و تبدیل رقابت به انحصارات نبود، بلکه نتیجه‌ای به جز فرد‌گرایی، فقر، تبعیض، فحشا، جنگ، تولید صنعت پورن و فساد نداشته است. رابطه بین مورد اول و دوم همان ارتباط بین علت و معلول است، که هر دو بهم وابسته می‌باشند و وجود یکی دیگری را محقق می‌سازد. فرزند ناخلف این دو مورد، در بهداشت پزشکی می‌شود که بیمار را اسکناس می‌بیند، در آموزش دانشگاهی می‌شود که دانشجو را مشتری می‌پندارد و در موسیقی خواننده‌ای می‌شود که برای انگیزه‌های مادی بیشتر، از پورن استار یاری می‌گیرد. در این بین هویت، اخلاق و انسانیت است که رنگ می‌بازد و مسئولیت اجتماعی ( بخوانید تعهد) بی‌ارزش‌تر از همیشه به نظاره‌ی مرگ موسیقی و هنر می‌نشیند. ⚜️ @Taammolat74
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 همه بازاری شده‌ایم! نقد استاد چکناواریان بر موسیقی یک‌بار مصرف، ساسی مانکن و هنر بازاری در شوکران بیست‌ودوم: 🔸نسل آینده باید این فکر [موسیقیِ یک‌بار مصرف] را عوض کند. تا فرهنگ ما عوض نشود، به «تاریخ طلایی» نخواهیم رسید؛ تاریخ طلایی به فرهنگ نیاز دارد، نه به ، نه به ، نه به . 🔹سالن کنسرت و سالن تئاتر مثل کلیسا و مسجد و است؛ پس نباید کاری کنیم که مردم نتوانند به آن‌جا وارد شوند. 🔸امروزه هنر، تجاری شده است. همهٔ ما بازاری شده‌ایم و به جایی رسیده‌ایم که حتی از بدبختی هم می‌خواهیم پول دربیاوریم؛ یعنی خودِ بدبختی هم درآمد دارد! 🔹وزارت ارشاد باید اینجا مثل بایستد. فرهنگ برای است و ارتش برای کشور و هر دو باید به یک اندازه قدرت داشته باشند. 💢فرهنگ ما از مردم گرفته شده است، چون پول ندارند که بروند کارهای خوب را ببینند. وقتی یک خانواده نمی‌تواند به بچه غذای خوب بده، بچه مجبوره بره پیتزا بخوره. ⚜️ @Taammolat74
🔉 میزگرد علمی 🔶 موضوع |میزگرد علمی داغ انتقادی در موضوع معرفت شناسی 🎙اساتید: آیت‌الله مصباح یزدی | غلامرضا فیاضی | محمد لگنهاوزن | مصطفی ملکیان جلسه ششم ـ بخش دوم (نهایی) 🔻 پ.ن: آنچه از منظر مخاطبان فرهیخته می‌گذرد، بخشی از سلسله نشست‌های پژوهشی -آموزشی است که در مؤسسه امام خمینی قم به منظور تبیین تاریخی و تطبیقی مباحث معرفت‌شناسی در دهه 70 برای طلاب حوزه علمیه قم تشکیل یافته است. این جلسات به صورت روزانه در کانال تأملات بارگزاری می‌شود. ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
06-2 - میزگرد معرفت شناسی.mp3
13.42M
🔉 میزگرد علمی 🔶 موضوع |میزگرد علمی داغ انتقادی در موضوع 🎙اساتید: آیت‌الله | | محمد لگنهاوزن | مصطفی ملکیان جلسه ششم ـ بخش دوم 🔹ارائه محمد لگنهاوزن، خلاصه‌ای نظریات جدید درباره علم توضیحات مصطفی ملکیان درباره نظرات آقای لگنهاوزن 🔗 برای شنیدن جلسه قبل، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
🔰ساسی مانکن، نگاه تکنوفیلی و حاد ابتذال ✍️علیرضا محمدلو 📍ساسی مانکن که با شوی جدیدش همراه با یک پورن استار معروف، وارد شبکه های اجتماعی شد و بخش بزرگی از اذهان نوجوانان و جوانان میهن را جلب نمود از نگاه جامعه شناسی رسانه نیز قابل تحلیل و بررسی است و بدون تعارف عرض می کنم که با پرداخت ساده و سطحی به این پدیده نمی توان برای آینده، دکترین عمل طراحی نمود و امیدوارم تا انتهای بحث همراه ما باشید. ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰ساسی مانکن، نگاه تکنوفیلی و حاد ابتذال ✍️علیرضا محمدلو 📍ساسی مانکن که با شوی جدیدش همراه با یک پ
✔️ [ادامه...] 🔘 بخش 1 از 2 💠
فناوری بدون اخلاق در یک نگاه فلسفی

🔸برای ورود به بحث از واژه تکنوپولی بهره می بریم که به تسلط تکنولوژی بر فرهنگ نیز ترجمه شده و اولین بار نیز نیل پستمن این اصطلاح را به کار برد که در معنای دقیق تر، "فناوری بدون اخلاق" نیز نامیده می شود. 🔹 مارتین هایدگر فیلسوف آلمانی با یک رهیافت انتقادی در نسبت با تکنولوژی قائل است که فناوری یک وسیله صرف نیست. فناوری نحوی انکشاف است. چنانچه به این امر توجه کنیم قلمرو کاملاً متفاوتی در مورد ماهیت فناوری به روی ما گشوده خواهد شد. این قلمرو، ساحت انکشاف است و حقیقت. 🔸این دیدگاه هایدگر نشان می دهد که فناوری در ذات خود با یک جهان بینی آمیخته است و نگاه انسان به محیط و اشیاء و جهان و فرهنگ را کانالیزه می کند و زاویه می دهد. 💠
سایبر دموکراسی و حادابتذال

🔸فارغ از معرفت شناسی و میزان مطابقت این دیدگاه با واقعیت، پدیده ای مثل ساسی مانکن در بستر اینستاگرام نشان داد که فناوری در جهان ما به معنای واقعی از اخلاق بریده شده است. زمانی که تکنیک از معنا عاری شود اباحه گرایی مشروعیت پیدا می کند و با پدیده ای بنام مواجه خواهیم شد. 🔹حاد ابتذال یعنی ولنگاری مشروع که عین آب خوردن به مصرف اپیدمیک برسد و همراهی بخش بزرگی از تینیجرهای جامعه را در غفلت ساختارهای مسئول و خانواده های مشغول رقم بزند. 🔸ذهنیت های بکری که زیرلوای و شعار آزادی در فضای مجازی، با پورنوگرافی آشنا می شوند و اختلال در سن بلوغ و ، کمترین اتفاقی است که بلحاظ روانشناختی برای بدنه کودک و نوجوان جامعه اتفاق می افتد. 🔹چالش هایی مثل ساسی مانکن که دعوت به دابسمش می کنند و مرزهای یک فرهنگ را به چالش می کشند علاوه بر تضعیف نظام اجتماعی و کمرنگ نمودن حساسیت های هویتی چند رخداد نامیمون دیگر را نیز باعث می شوند. ⚜️ @Taammolat74
✔️ [ادامه...] 🔘 بخش 2 از 2 💠
 نتایج جامعه شناختی تکنوپولی

1️⃣ ترویج و عاری از معنا که به مرور افسردگی اجتماعی و ترس از دیده نشدن و لایک نگرفتن و هراس از فقدان تایید اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. 2️⃣ نهادینه کردن و خلق رفتار جامعه ستیز و خلاف قاعده که به کجروی ها و خشونت های اجتماعی و آنرمال خواهد انجامید و میزان جرایم اجتماعی را بالا خواهد برد. 3️⃣ تولید نیازهای کاذب در قشر نوجوان و جوان که به و اختلالات و جرایم جنسی منجر خواهد شد و استیصال شخص و خانواده اش را همراه خواهد داشت. 4️⃣نظام نیاز و ارضای جامعه را بیمار کرده و شخصیت های به بلوغ رسیده ی کم مهارت و کم بینش عصبی و تکانشی را تحویل جامعه خواهد داد. 5️⃣ ذهنیت مبتذل به عادات مبتذل تبدیل خواهد شد و و بحران شخصیتی، فضای فرهنگ را پر خواهد کرد و یک انسان مصرف کننده، منفعل و وابسته ظهور خواهد کرد. 🔹 برآیند چنین فرایندی انسانی خواهد بود که تبدیل به شده و به کالاشدگی مبتلا می شود و تمام هویت و فرهنگ و تاریخش را بر بادرفته خواهد دید. 🌱 این اتفاق ناشی از یک به فرهنگ و فضای مجازی است که به تعبیر پستمن، مانند یک عاشق به تکنیک نظاره می کنند، بدون اینکه به نقاب پشت پرده آن توجه کنند و به عواقب آن و ویرانی‌های فناوری بیندیشند. از نظر وی این انسان ها خطرناکند و باید با احتیاط با آن روبرو شد که در ساحت مسئولان جهان مجازی، کم نداریم. ⚜️ @Taammolat74
♨️ روشنفکرانی که نسخه جنسی می‌پیچند! 💥 اختصاصی 🔸حسن محدثی جامعه‌شناس و هیأت علمی دانشگاه آزاد علوم تحقیقات تهران است به عنوان یک روشنفکر ژورنالیستی در کانال خودش با عنوان «زیر سقف آسمان» در تلگرام مشغول فعالیت است. او که گرایش‌های فکری نزدیکی به جریان ملی مذهبی دارد، همیشه نگاه منتقادانه‌ای نسبت به آموزه‌های دینی داشته و سعی دارد با فلسفه‌بافی‌ها و تحلیل‌های جامعه‌شناختی نسخه‌ای جدید بپیچد! 🔹 او در یادداشت جدید خود درباره کلیپ جدید خواننده لس‌آنجلسی تجویزهایی را برای والدین توصیه کرده که یکی از آنها آموزش جنسی چندرسانه‌ای به کودکان و نوجوانان است!! متأسفانه ولنگاری فرهنگی در عرصه حقیقی و بی‌مبالاتی ما در عرصه مجازی، زمینه‌ساز این شده است که این ژورنالیست‌های روشنفکرمآب به فکر تربیت جنسی کودکان و نوجوانان ما باشند و نسخه پیچی کنند! 🔸 در ضمن محدثی کسی است که در بهمن ماه سال گذشته، در سخنانی وقیح‌آمیز نسبت به آیت‌الله سبحانی انتقاداتی بیان داشت. پروژه فکری محدثی نیازمند بررسی و نقد لازم است که مجال خود را می‌طلبد ولی او مدت مدیدی است که در حوزه جامعه‌شناسی خانواده ورود یافته و نظرات شاذ فراوانی دارد که در کانال‌های مختلف مجازی پمپاژ می‌شود! این گوشه‌ای از فضای ژورنالیسم علم در فضای سایبری است که نیازمند حضور هوشمندانه اساتید و نخبگان فکری جریان انقلابی را می‌طلبد. ⚜️ @Taammolat74
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |نقد و بررسی مجموعه «علم دینی؛ از چیستی تا چگونگی» نشست چهارم با حضور: ▪️حجة الاسلام و المسلمین اسدپور (استاد دروس عالی حوزه علمیه قم) ▪️حجة الاسلام و المسلمین وکیلی (استاد دروس خارج حوزه علمیه مشهد) سلسله نشست های هم اندیشی پیرامون مبانی و منطق تولید علم دینی ⏰ 25 بهمن 1399 ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
جلسه چهارم نشست علم دینی.mp3
20.27M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |نقد و بررسی مجموعه «؛ از چیستی تا چگونگی» نشست چهارم با حضور: ▪️حجة الاسلام و المسلمین ▪️حجة الاسلام و المسلمین 🔸 طرح سه دیدگاه کلان نسبت به نقش فلسفه و حکمت در تولید علم ‏🔹بررسی تأثیر مبانی فلسفی در ساحت نظریه‌پردازی و نقش آن در تولید علوم انسانی اسلامی (با ‏تمرکز بر آثار رهبر فقید انقلاب، شهید مطهری و حضرت آیت الله خامنه‌ای)‏ ‏🔸 چهار روش تبدیل هست و نیست‌ها به باید و نبایدها: 1- توصیف سعادت و لذت برتر برایندی 2- کشف ‏مقدمات و اسباب رسیدن به لذت برتر برایندی 3- منتفی کردن موضوع برخی بایدها و نبایدها (توحید ‏درمانی) 4- تطابق وضع با طبع یا تشریع با تکوین ‏🔹 کم ثمر بودن مباحث فلسفی و هستی شناختی در تولید علم دینی با وجود حجم انبوه گزاره های نقلی به ‏شهادت تجربیات عینی (فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه شهرسازی، تأمین اجتماعی، تربیت جنسی،‌ ‏تربیت فرزند و طلاق)‏ ‏🔸 بررسی جایگاه «بدیهیات حکمت عملی» ‏🔹 تحلیل مرحوم علامه طباطبایی نسبت به علت ضعف «حکمت عملی مسلمین»‏ ‏🔸 لزوم رجوع به گزاره های ظنی عقلی و تجربی در تولید علم دینی از باب حکم عقل در شرایط انسداد و استناد آن به دین از حیث غایات دینی ⚜️ @Taammolat74 ⚜️ @mhva_ir
🧠 🔸لیبرالیسم ایدئولوژیک ایرانی؛ اگر هیچ درسی که برای ما نداشته باشد همین ایمانش به باطل و استقامت و منفعل نشدنش در مسیر ذلت و ضلالت الگویی است با شکوه و الهام بخش! ✍️ وحید جلیلی ⚜️ @Taammolat74