eitaa logo
تاملات
743 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
341 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
تاملات
♨️ دوره مجازی مسأله شناسی فعالان عرصه فرهنگ و رسانه #ویژه_نوروز_1400 🔶 موضوع |مسئله چیست؟! 🎙با سخ
🔉 گفتگو 🔶 موضوع |مسأله مسأله چیست؟ 🎙 دکتر سید مجید حسینی ⭕️ استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران مدرسه علوم انسانی دعوت بخش دوم ⏰ 13 شهریور 1399 ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
Majid Hossaini2.mp3
32.77M
🔉 گفتگو 🔶 موضوع |مسأله ؟ 🎙 دکتر سید مدرسه علوم انسانی بخش دوم 🔹ما در لحظه بی‌مسئلگی قرار داریم و اینجاست که باید از نقش علوم انسانی سخن بگوییم. 🔹نقش علوم انسانی بحرانی کردن و از شکل طبیعی کردن آن چیزی که مسلط شده است. دائما وظیفه علوم انسانی، بحرانی کردن وضعیت حال است. 🔹مهمترین ایده لیبرالیسم این است که مشکلات را به جای ساختارها به روانشناسی تقلیل می‌دهند. روانشناسی یک صنعت فرهنگی لحاظ می‌شود! 🔹ما در این بازی قدرت، نیازمند روشنفکر مستقل که ذی نفع از این بازی نباشد. 🔗 برای شنیدن بخش نخست، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
📎 ✅برخی تصور می‌کنند ایران 1400 را می‌توان در چارچوب بازگشت آمریکا به برجام و گشایش در روابط خارجی تحلیل کرد. برخی فراتر رفته و برجام و آمریکا را هم در چارچوب انتخابات 1400 تحلیل می‌کنند. مسأله اما به گمان من بسیار فراتر از این‌هاست. تا آینده شاید دوری، و حداقل در میان مدت، دو چیز است: سامان سیاسی برای ساختن دولت؛ و شکل‌گیری ائتلافی از نخبگان سیاسی، فکری، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر سر مفهومی از ایران و منافع ملی یا ساختن روایتی از ایران که بر سر آن اجماع باشد. من فکر می‌کنم بدون این دو مؤلفه، بازگشت آمریکا به برجام و حتی مذاکره مستقیم دو کشور، و هر نتیجه‌ای در انتخابات 1400 مشکلات ساختاری و اساسی را حل نمی‌کند. ✍️محمد فاضلی - عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی 📚ایران 1400: مناقشه بر سر «روایت ایران» 🏷 ⚜️ @Taammolat74
🔰دانشگاه‌های ما؛ برج عاج‌نشینان نه‌چندان توانا (1) ✍️ رضا داوری اردکانی 📍 «آموزش عالی» یک اصطلاح فرانسوی است؛ آنها ابتدا نظام آموزشی‌شان را به سه دوره ابتدایی، متوسطه و عالی تقسیم کرده بودند و ما هم بدون توجه به شرایط کشور، نظام آموزشی‌مان را به «ابتدایی»، «متوسطه» و «آموزش عالی» تغییر دادیم و بعدها که آنها نظام آموزشی‌شان را چهار دوره‌ای کردند ما نیز «مقطع راهنمایی» را به سطوح آموزش‌‌مان اضافه کردیم. حال اینکه مقطع راهنمایی در نظام آموزشی ما برآمده از چه فلسفه و ضرورتی است، خود جای سؤال دارد! ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰دانشگاه‌های ما؛ برج عاج‌نشینان نه‌چندان توانا (1) ✍️ رضا داوری اردکانی 📍 «آموزش عالی» یک اصطلاح
✔️ [ادامه...] 💠
 بخش اول


🔸«آموزش عالی» به معنای آموزش در مرتبه‌ای بالاتر است. البته این اصطلاح فرنگی است و اینکه ما چقدر ترجمه درستی از آن داشته‌ایم هم جای بحث دارد. برای مثال، ما واژه «دارالفنون» را از پلی‌تکنیک فرانسه بخوبی ترجمه کردیم هر چند که دارالفنون، دارالفنون نبود و مدرسه‌ای معمولی بود. این را گفتم تا بگویم نخستین مدرسه متوسطه و عالی را که تأسیس کردیم «دارالفنون» نامیدیم نه «دانشگاه». اصلاً چرا فرهنگستان زبان ما، لفظ «دانشگاه» را جعل کرد و چرا نگفت مدرسه؟ ما در گذشته مدرسه نظامیه و حوزه علمیه داشتیم چه نیازی به جعل لفظ «دانشگاه» بود! 🔹همانطور که می‌دانید لفظuniversity در قرن 12 و اواخر قرون وسطا مطرح شد. وقتی برخی مدارس پاپی و مدارس کلیسایی را متحد کردند اسمش را univetsity گذاشتند اما university به معنای جدید و آنچه که ما امروز «دانشگاه» می‌نامیم، در قرن هجدهم به وجود آمد. دانشگاه، به معنای اصطلاحی لفظ، نه به آکادمی افلاطون، نه بر میراث ارسطو و نه بر هیچ مؤسسه آموزشی قدیم چه بزرگ و چه کوچک دلالت ندارد. «دانشگاه» یک امر تازه است و «آموزش عالی» در دانشگاه صورت می‌گیرد و به تعبیری، دانشگاه «جایگاه آموزش عالی» است. 🔸از آغاز دهه هفتاد، هزاران کتاب مهم راجع به دانشگاه نوشته شد و بزرگترین صاحب‌نظران زمان پیرامون دانشگاه تأمل‌ورزی کردند اما حال این سؤال مطرح می‌شود که اگر دانشگاه جایگاه تدریس، تعلیم و پژوهش است پس چرا برای تعریف آن، اینقدر کتاب می‌نویسیم؟ به نظر می‌رسد دانشگاه مرحله عالی‌تر و پیچیده‌تر یا تنها مکانی که در آن درس می‌خوانیم، نیست. ⚜️ @Taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ تصویری 🔶 موضوع |از برای جمع آمدن «امکان ترجمه و مسئله مسئولیت» 🎙دکتر عبدالکریم رشیدیان سیمافکر مسئله ترجمه همواره ما را به ضرورت گفتگو میان انسان‌ها ملتفت می‌کند. گرچه این گفتگو به سادگی ممکن نیست و هر انسان در گفتگو با دیگری به دشواری‌هایی بر می‌خورد. میان زبان‌های گوناگون، این دشواری بسیار بیشتر هم می‌شود و گاهی انسان‌ها را از مفاهمه ناامید می‌کند. در قبال این شرایط که خود را در مسئله ترجمه به تمامی نشان می‌دهد همواره دو موضع متضاد و رایج اتخاذ می‌شود. ⏰ ۲۶ بهمن ۹۹ ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
تاملات
🎥 کلیپ تصویری 🔶 موضوع |از برای جمع آمدن «امکان ترجمه و مسئله مسئولیت» 🎙دکتر عبدالکریم رشیدیان س
🎥 کلیپ تصویری 🔶 موضوع |از برای جمع آمدن «امکان و مسئله مسئولیت» 🎙دکتر 🔹شاید باید بپرسیم اساسا چرا ترجمه برای انسان مسئله شده و اصل وجود این مناقشه اشاره به چه دارد؟ چه بسا این پرسشی نباشد که بتوان پاسخی تمام کننده و قاطع به آن داد اما ما را متوجه امکانی می‌کند که در مسئله ترجمه نهفته است. دشواری ترجمه همچون یک معضله نیست که بتوان آن را به نوعی رتق و فتق کرد. 🔹گویی این موقعیت انسان در عالم است که گفتگوکردن و اتفاق میان انسان‌ها را دشوار می‌کند و البته در این دشواری راهی را به سوی او می‌گشاید و تلاشی را در او بر می‌انگیزد. تلاشی که هزینه‌ایست برای جمع آمدن انسان. تلاشی که در کتاب مقدس اینگونه به آن اشاره شده: «از برای خود نامی پیدا کنیم تا در جهان پراکنده نشویم». 🔗 برای تماشا کامل این سخنرانی اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
🧠 🔸🔸آنقدر زندگی و خوب زندگی کردن، به هر روشی پول درآوردن و لذتِ گسترده از زندگی اهمیت یافته و جنبۀ جهانی به خود گرفته که ضرورتِ پرداختن به رشدِ فردی، سوالات مهم فلسفیِ، ایندۀ جامعه و سرنوشت جمعی به حاشیه رفته اند. ⚜️ @Taammolat74
تاملات
♨️ پرونده ویژه تأملات 🔶 پرونده | سلبریتی و فرهنگ شهرت 📍[سلبریتی ها] اکنون کالا هستند چون تبدیل
🔰اسکرول بی‌انتها: زندگی در زمانۀ اینستاگرام ✍️ دینا تورتوریچی 📌اینستاگرام یکی از شلوغ‌ترین جاهای دنیاست، ولی هیچ‌جا به آن اندازه احساس تنهایی نمی‌کنید ⏰ ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰اسکرول بی‌انتها: زندگی در زمانۀ اینستاگرام ✍️ دینا تورتوریچی 📌اینستاگرام یکی از شلوغ‌ترین جاهای د
✔️ ادامه... 🔸فکر می‌کنیم می‌دانیم، اما آیا واقعاً از گسترۀ کامل دست‌کاری‌های این پلت‌فرم، پیچیدگی‌های روانی و میزان مهندسی اجتماعی‌ای که در آن در جریان است خبر داریم؟ بله و خیر. اینستاگرام تجارتخانۀ جمع‌آوری داده و فروش رسانه است. ابزارهای فهرست‌بردار از هر چیزی که منتشر می‌شود داده استخراج می‌کنند و به‌شکل تحلیل برند، یا به‌عنوان اطلاعات به دولت‌ها، شرکت‌های امنیتی و نظارتی، و شرکت‌های تجاری می‌فروشند. 🔹فیسبوک برای کمک به آموزش نرم‌افزار تشخیص تصویر اختصاصی‌اش از تصاویر منتشره در اینستاگرام استفاده می‌کند. و البته، اینستاگرامِ تحتِ مالکیتِ فیسبوک حرکات شما در سراسر اینترنت را دنبال می‌کند و به‌شیوه‌هایی گاه ظریف و گاه زمخت به این اشاره می‌کند که در تعقیب شماست. 🔸پاییز سال ۲۰۱۹ دیگر به این نتیجه رسیده بودم که اینستاگرامی‌ها مردمی درهم‌شکسته‌اند، مردمی مناسب من. اگر من در حال افسرده‌شدن بودم، بقیه نیز بودند. تأثیرِ تالار آیینه‌ایِ این الگوریتم انگار دوباره دست‌اندرکار این اتفاقات بود: افراد بیشتر و بیشتری دربارۀ درخانه‌ماندن، تکاپو برای حفظ سلامت روان و یافتن جماعتی از رنجورانِ هم‌درد در این پلت‌فرم پست منتشر می‌کردند. 🔹سابقۀ چشم‌چرانی مدرن، حتی نوع چندپنجره‌ایِ آن، به گذشته می‌رسد.... شما چشم‌چرانِ پشتِ پنجره‌اید و می‌کوشید تا دید بهتری داشته باشید. و در این سناریو، ضدقهرمانی که وارد حریم خصوصی شما می‌شود، آن هم نه از پنجره، بلکه از در ورودی خانه، تبلیغات است. 📚 «Infinite scroll: life under Instagram» در وب‌سایت گاردین 🌠 ⚜️ @Taammolat74 ⚜️ @celebritism
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع | تقوایِ در خیال 🎙 حجت‌الاسلام مهدی میرباقری در جمع شعراء و هنرمندان آیینی ⏰ بهار سال 87 ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
تقوای در خیال .mp3
14.54M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع | تقوایِ در 🎙 حجت‌الاسلام مهدی 🔹«تقوایِ در خیال» غیر از «تقوایِ در عمل» است. ممكن است یك آدمی در عمل متقی باشد، نماز شبش هم ترك نشود، اما تقوای در خیال نداشته باشد. این یك موضوع جدی است. من ندیده‌ام كه مناسكِ تخیل در جایی بیان شده باشد. 🔹فرق توهم با خیال: توهم خیال رها شده است که چیزی از ان در نمی‌آید مثل افسانه‌ها ، تخیل قاعده‌مند است که هنر موثر در آن در می‌آید. در فلسفه هنر غرب، درباب قاعده مندی خیال خیلی کار شده است. اما ما آزاد گذاشته‌ایم. 💥 البته باید توجه کرد که معمولاً «زیاد به كار گرفتنِ خیال»، برای وقتی است كه انسان به عوالم بالاتر راه پیدا نكرده است. انسان اگر به عوالم بالاتر راه پیدا كرد، تلاش می‌كند كه حتی‌المقدور خیال را محدود كند و نگذارد خیال دخالت كند تا بتوان یك تصویری از آن عالم بالا ارائه داد. 🔹هنر تجسد تخیل اجتماعی است. تخیل هنرمندان میشود خیال اجتماعی. اگر این تجسد خیال در آن تقوا و تولی موج بزند، ححتما جماعه را جلو می برد. ما در شعر خودمان به هر میزان که به دنبال قاعده‌مند کردن حرکت خیال اجتماعی (هنر اجتماعی) به دنبال معصومین باشیم، قوه خیال جامعه دنبال معصوم حرکت می‌کند. ⚜️ @Taammolat74
📺 ویژه برنامه گفت‌وگویی با حجت الاسلام و المسلمین احمد ابوترابی ♨️با موضوع |فاصله‌ی حوزه ی امروز از افق منشور روحانیت قسمت یازدهم(نهایی) 🔗دانلود کامل برنامه از طریق لینک زیر👇 🌐 https://aparat.com/v/0ERwL 🔗 برای دیدن جلسه قبل اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74 ⚜️ @redaaa
🔉 گفتگو 🔶 موضوع |الف لام خمینی ◾️ گفتگو کورش علیانی با هدایت الله بهبودی ⭕️ یکی از موسسان دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری و عضو فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی برنامه چراغ مطالعه ـ فصل انقلاب اسلامی قسمت دهم(نهایی) ⏰ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
10. Hedayatollah Behbodi.mp3
26.12M
🔉 گفتگو 🔶 موضوع |الف لام ◾️ گفتگو کورش علیانی با برنامه ـ فصل قسمت دهم 🔹 هدایت الله بهبودی در الف لام خمینی کوشیده روایتی ارائه دهد که از یک سو آکنده از تصویرهایی روایی است و به ما اجازه میدهد تک تک صحنه های زندگینامه را در ذهن خودمان بازسازی کنیم و از سویی دیگر آکنده از سند است و هیچ تصویری بدون سند اجازه ورود به کتاب نیافته است. هر چه بخش زندگی پس از انقلاب امام خمینی به عنوان یک رهبر پر است از اسنادی که به دقت نگهداری شده است بخش پیش از انقلاب زندگی مبارزی است که هر از چندی دستخوش تطاول ایام شده و حتی نوشته هایش نیز مفقود شده‌اند. 🔗 برای شنیدن قسمت قبلی، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
🔰مسئولیتِ روشنِ انسان مسلمان ✍️ سیدمحمدباقر صدر 🔸ایمان به غیب، انسان مسلمان را به‌گونه‌ای می‌پرورد که وی احساس کند در رقابتی ناپیدا قرار گرفته است. این احساس، گاه در شعور خودآگاه مسلمانِ پرهیزگار، خود را به‌صورت یک مسئولیت روشن در برابر خداوند متعال نشان می‌دهد و گاه در ذهن یک مسلمان دیگر به‌شکل وجدانی مشخص و جهت‌دار نمایان می‌گردد. 🔹به‌هرحال، ایمان به غیب، انسانِ جهانِ اسلامی را از احساس آزادی شخصی و آزادی اخلاقی بدان‌گونه که انسان اروپایی احساس می‌کند دور می‌نماید. 💢 احساس محدودیتی درونی و مبتنی بر یک پایۀ اخلاقی به‌نفع جامعه‌ای که فرد مسلمان عنصری از اوست، سبب می‌شود که انسان مسلمان، به‌جای اندیشۀ مبارزه که بر تفکر انسان اروپایی جدید چیره است، احساس کند که پیوندی ژرف، او را با جامعه‌ای که به آن وابسته است گره می‌زند و میان او و جامعه‌اش هماهنگی کامل وجود دارد. 📚 اقتصادنا، ج١، ص٢٩ ⚜️ @Taammolat74
🔰 کلاب هاوس زیر ذره‌بین منتقدان فرهنگی 🔸مدتی است فضای رسانه‌ای کشور تحت تأثیر یک اپلیکیشن جدید به نام clubhouse قرار گرفته است. موج این شبکه – هرچند که تاکنون حدوداً ۱۰ میلیون کاربر را به خود جذب کرده – سرتاسر جهان را درنوردیده است و بسیاری از چهره‌های شاخص چه در حوزه‌های علم و فناوری و چه در حوزه‌های سیاست و هنر به آن پیوسته‌اند. 🔹 از چند جهت ابزار متفاوتی نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی است. این شبکه اجتماعی فضایی را فراهم کرده که در آن هیچ خبری از متن، عکس و ویدئو نیست و تنها می‌توان در آن به صورت زنده گفت‌وگوی صوتی کرد. 🔸کاربران می‌توانند یک اتاق مجازی به مثابه سالن کنفرانسی برای خود ایجاد کرده و در آن صحبت کنند یا به اتاق‌های دیگران بپیوندند. البته در این اتاق‌ها گویا تعداد مشخصی از افراد می‌توانند صحبت کنند و بقیه باید گوش دهند و در مواقع لزوم می‌توانند اجازه حرف زدن بگیرند. این اپلیکیشن مکالمات و گفت‌وگوها را ضبط نمی‌کند. 💢حال چندی است که کلاب هاوس مورد نقد و بررسی اهل اندیشه قرار گرفته است. برخی ظهور این اپلیکیشن در مقارنت با انتخابات را وجه مهم و سیاسی و امنیتی قلمداد می‌کنند تا تحولاتی را در این امر رقم بزند. آنچه مهم است تحلیل ابعاد فرهنگی این پلت فرم جدید در فضای رسانه‌ای است که تأملات به برخی از این دیدگاه‌ها خواهد پرداخت. ⚜️ @Taammolat74
🔰 کلاب هاوس و گفتگو، ارتباط، سیاست و حکمرانی فضای سایبر ✍️ حسین حسنی 📍در «عصر تصویر جهان» که «زندگی روی صفحه نمایش جریان دارد» و هویت صرفاً با حضور و نمایش خود (سلف) روی خرده‌صفحه‌های موبایلی معنا پیدا می‌کند، اقبال به یک پلتفرم رسانه‌ای صوتی- کلاب‌هاوس - با وجوه شبه‌تعاملی نه تنها «بازگشت» و «احیاء» عصر رسانه‌های صوتی نیست، بلکه صرفاً یک مد زودگذار شبه‌روشنفکرانه و نخبگانی است که با قاطعیت می‌توان مدعی شد-دست‌کم در زمینه اجتماعی ایران-در همان سطح باقی خواهد ماند. ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰 کلاب هاوس و گفتگو، ارتباط، سیاست و حکمرانی فضای سایبر ✍️ حسین حسنی 📍در «عصر تصویر جهان» که «زندگ
✔️ ادامه... 🔘 بخش 1 از 2 🔸برخی در بحث از این پلتفرم از «ایرانیان عاشق گفتگو» سخن گفته‌اند و اینکه کلاب‌هاوس یک بستر برخط همگانی برای تبادل دیدگاه و گفت و شنود فراهم کرده است، اما با اینهمه همانطور که در خط مشی بنیانگذاران این پلتفرم دیده می‌شود، 🔹آنها بیش از آنکه به دنبال هجوم توده‌ای کاربران عادی به رسانه اجتماعی‌شان باشند، پیش از هر چیز تلاش کرده‌اند تا نظر نخبگان دنیای فناوری-ایلان ماسک، مارک زاکربرگ و استیو بالمر- و سیاست-ولادیمیر پوتین- را به خود جلب کنند. سازوکار داشتن دعوتنامه برای ورود و ایجاد «روم» های مختلف در کلاب‌هاوس دلیل دیگری بر این مدعا است. 🔸ما اکنون در «عصر اینستاگرام» زندگی می‌کنیم که میل افراطی به حضور در پلتفرم‌های تصویری و نمایش خود، بدن، سبک زندگی، حریم خصوصی و تکثیر ایماژهای فردی به مدد شیوه‌ها و حیله‌های گوناگون-وحتی رسواگرانه-با اهداف گوناگون روان‌شناختی، تجاری و سیاسی و غیره، به یک هنجار و ارزش حاکم بر اکوسیستم رسانه‌های اجتماعی تبدیل شده است، بنابراین کوته‌فکری است که تصور کنیم حس شنوایی بتواند به مدد کلاب‌هاوس بر میل فزاینده کاربران برای چشم‌رانی بینایی-محور استیلاء پیدا کند. 🔹حتی ادعای ایجاد بستری برای «گفت» و «گو» از این هم خام‌اندیشانه‌تر است. همانطور که گفته شد، فضای نخبگانی کلاب‌هاوس ابزاری برای تثبیت و تصریح مجدد روابط نابرابر و سلسله‌مراتبی ارتباطی در رسانه‌های پیشاعصررسانه‌های اجتماعی است. 🔸 اساساً کلاب‌هاوس بازسازی رابطه یک «گوینده» بسیاربزرگ مبتنی بر منابع قدرت فناورانه و سیاسی و بی‌شمار «شنونده» -نه در معنای رسانه‌های توده‌ای، بلکه خاص‌تر همچون روزنامه‌نگاران و کنشگران اجتماعی-است. ⚜️ @Taammolat74
✔️ ادامه... 🔘 بخش 2 از 2 🔸کلاب‌هاوس هیچ نویدی برای شهروندان / کاربران عادی رسانه‌های اجتماعی ندارد. حتی اگر اتاق گفتگویی هم شکل دهند، در نهایت چیزی خواهد شد همانند جمع‌های موقتی و محدد مسافران تاکسی در دنیای واقعی، با مباحثه‌های غیرعقلانی، همراه پیش‌داوری، هرزگونه و... 🔹درنهایت، به دلیل همین وضعیت نخبگانی، محدود، انزواجویانه و دور از دسترس اتاقهای پلتفرم کلاب‌هاوس است که صفحه‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی، روزنامه‌های کاغذی و وب‌سایت‌های خبری وظیفه بازانتشار محتوای مبادله شده در کلاب‌هاوس را متقبل می‌شوند. 🔸بالاخره اینکه به‌ویژه در یک برهه زمانی که به انتخابات بااهمیت ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ منتهی خواهد شد، امید می‌رود صداوسیما فضای بازتری را برای مباحثه و گفتگوهای آزاد فراهم کند تا طرفین گفت و شنود مجبور نباشند به پلتفرم‌های نوظهور خارجی متوسل شوند؛ 🔹همچنین نباید وضعیت به گونه‌ای باشد که افرادی که متولی حکمرانی و مدیریت فضای سایبر و پلتفرم‎ها در ایران هستند، با حضور در یک پلتفرم نوظهور خارجی، به آن رسمیت و مشروعیت ببخشند. ⚜️ @Taammolat74
🔉 نشست علمی 🔶 موضوع |سکولاریسم نقابدار نقد و بررسی پروژه فکری و ابعاد شخصیتی عبدالکریم سروش 🎙با حضور اساتید: استاد خسروپناه استاد قاسمیان استاد زرشناس استاد معاف کتابخانه مجلس شورای اسلامی ⏰ ۱۳بهمن ۱۳۹۹ ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
سکولاریسم نقابدار خسروپناه.mp3
31.67M
🔉 نشست علمی 🔶 موضوع | نقابدار نقد و بررسی پروژه فکری و ابعاد شخصیتی بخش اول نشست 🎙استاد خسروپناه . . . ⚜️ @Taammolat74
سکولاریسم نقابدار قاسمیان .mp3
5.26M
🔉 نشست علمی 🔶 موضوع | نقابدار نقد و بررسی پروژه فکری و ابعاد شخصیتی بخش دوم نشست 🎙استاد قاسمیان . . . ⚜️ @Taammolat74
سکولاریسم نقابدار زرشناس.mp3
16.38M
🔉 نشست علمی 🔶 موضوع | نقابدار نقد و بررسی پروژه فکری و ابعاد شخصیتی بخش سوم نشست 🎙استاد زرشناس . . . ⚜️ @Taammolat74
سکولاریسم نقابدار معاف.mp3
13.37M
🔉 نشست علمی 🔶 موضوع | نقابدار نقد و بررسی پروژه فکری و ابعاد شخصیتی بخش چهارم نشست 🎙استاد معاف . . . ⚜️ @Taammolat74