eitaa logo
تاملات
723 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
340 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
yamin por 2.mp3
17.56M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |مباحثه کتاب ماجرای 🎙 دکتر جلسه دوم . . . 🔗 برای شنیدن جلسه نخست به اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
📎 ✅رفتارهای مردم محصول مناسبات ساختارهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی‌ای است که در طی یک روند تاریخی طولانی شکل گرفته‌اند. مشکل ، این است که ما واقع‌بودگی اجتماعی و هستی تاریخی خود را نمی‌بینیم و از مردم انتظار رفتارهایی را داریم که همین واقع‌بودگی و هستی اجتماعی و تاریخی ما به آنها اجازه تحقق این رفتارها را نمی‌دهد. 👈نقطه ضعف بسیاری از سیاستمردان ما نیز ریشه در همین فقدان بینش لازم برای فهم همین هستی اجتماعی و تاریخی و ساختارهای ما دارد. آنها می‌کوشند درون همین ساختارهای تاریخی عمل کنند، بی‌آنکه دریابند در ساختارهای کنونی، تحقق مطالبات جامعه از اساس غیرممکن است و با جابه‌جایی‌های سیاسی معضلات و بحران‌های ما حل نخواهد شد! 🏷 ⚜️ @Taammolat74
49.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 «سپید و سیاه»؛ روایت های مستند فرهنگ و هنر و سیاست ▪️ سیمافکر قسمت اول 🔹سید مرتضی آوینی سه سال از اوایل سال ۱۳۶۸ تا آخر ۱۳۷۰ سردبیر مجله سوره بود. در این دوران با بسیاری از دیدگاه‌های جاری دوران خود وارد بحث و درگیری شد. مجله سوره به طیف وسیعی از موضوعات از سیاست و اجتماع و فرهنگ گرفته تا هنر و سینما و موسیقی و شعر و… می‌پرداخت. 🔹سید مرتضی آوینی برنامه‌ای مفصل و بلند برای همه این موضوعات داشت. از جمله مسائلی که او بارها و بارها در مقالات متعددی به آن نظر کرد، مسئله روشنفکری و روشنفکران بود. در تلاش مطبوعاتی سید مرتضی آوینی روشنفکران همواره یک طرف گفت‌وگو بودند. روشنفکران، از دوره قاجار نقش‌آفرینانی صحنه سیاست و اجتماع به شمار می‌آمدند. ⚜️ @Taammolat74
🔰 کلاب‌هاوس یک شبکه نخبگانی سیاسی ✍️ محمدصادق افراسیابی 🔸شبکه کلاب هاوس، شبکه‌ای است که در راستای تکمیل نقشه جنگ نرم دشمنان طراحی و راه‌اندازی شده است. به نظر می‌رسد اهداف این شبکه اجتماعی بیشتر در حوزه سیاسی نمود پیدا می‌کند و مخاطب آن هم در حوزه نخبگانی تقسیم‌بندی می‌شود. اغلب افراد حاضر در این شبکه از نرم افزار IOS که مخصوص گوشی‌های آیفون است استفاده می‌کنند البته نسخه اندروید آن هم وجود دارد که یک نسخه غیررسمی است. 🔹در نهایت می‌توان این تحلیل را ارائه داد که شبکه کلاب‌هاوس یک شبکه نخبگانی سیاسی است که پیش از حضور بزرگان سیاسی کشور مانند محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشترین مباحث علیه انتخابات 1400 بود و بعد از حضور سیاسیون کشور گفتمان بر روی گزینه ریاست جمهوری آغاز شد. 🔸وقتی ما در فضای مجازی به پلتفورمی ورود می‌کنیم که ماهیت غیرایرانی دارد، مدیریت آن هم سخت می‌شود. عده‌ای هم معتقدند استفاده از این بستر‌ها می‌تواند به افزایش مشارکت در انتخابات کمک کند؛ این موضوع دور از ذهن نیست؛ اما رسیدن به این هدف بسیار سخت است. به نظر می‌رسد اگر ما از پلتفورم‌های داخلی استفاده می‌کردیم و آن را تقویت می‌کردیم بهتر بود. 💢این شبکه مجازی یک شبکه کاملا نخبگانی است و برای عموم مردم طراحی نشده است، شخصی هم که از گوشی آیفون استفاده می‌کند فردی است با مختصات مالی خاص خود که در کشور هم فراگیری ندارد لذا می‌توان گفت این شبکه اجتماعی خیلی عمومی نشده و نیازی هم نیست که عمومی شود زیرا می‌تواند آسیب‌های خاص خود را داشته باشد. ⚜️ @Taammolat74
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |رئالیسم سازنده و حل مسائل اجتماعی 🎙 دکتر سینا کلهر مدرسه علوم انسانی دعوت ⏰ ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
Sina Kalhor Sounds.mp3
36.21M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع | سازنده و حل 🎙 دکتر مدرسه علوم انسانی 🔹به طور کلی دو جریان جدی در نظام تصمیم‌گیری وجود دارد که مخرب هستند: 1- جریان "واقع‌گراهای بی‌آرمان و بی‌ارزش" (رئالیسم منتهی به نهیلیسم): عمدتا پایگاه اصلی آنها در نظام دانشگاهی است و تکیه آنها بر بدترین سناریوهاست. نتیجه بلافصل این جریان معمولا بن‌بست است البته پشت سرآن یک جهت‌گیری سیاسی نیز معمولا وجود دارد. 2- جریان "آرمان‌گرای بی‌اعتنا به واقعیت": آنچه که مدنظر برای تحلیل و حل مسائل اجتماعی نیازمند است، رویکرد واقع‌گرایی آرمان‌گراست که از آن به "رئالیسم سازنده" تعبیر می‌کنیم. 🔗 برای شنیدن سخنرانی جلسه قبل، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
🧠 🔸🔸زندگی فاصله آمدن و رفتن ماست شاید آن خنده که امروز دریغش کردیم آخرین فرصت خندیدن ماست! هر کجا خندیدیم، زندگی هم آنجاست زندگی شوق رسیدن به خداست خنده کن بی پروا، خنده‌هایت زیباست ✍️سهراب سپهری ⚜️ @Taammolat74
🔰چرا سلبریتی مهم است؟ ✍️هالی گروت 📍
سلبریتی دقیقاً چیست؟ و چه زمانی پدید آمده است؟ تفاوت سلبریتی با سایر مقولات شناخت مانند شهرت یا آوازه چیست؟

🔸سلبریتی خود را از سایر اشکال ستایش عمومی متمایز می‌کند؛ زیرا آن [سلبریتی] بر شخصیت فردی تمرکز دارد. سلبریتی ها با کمال جاودانه‌ی خود به‌ظاهر به ما توصیه می‌کنند که از چیزهای دنیوی دوری کنیم، آن‌ها ما را سرگرم می‌کنند، به ما لذت می‌دهند یا به ما کمک می‌کنند تا درد خود را ابزار کنیم، 🔹آن‌ها باوجود همه‌ی نقص انسانی خود به ما در مورد نقایص و کاستی‌های خود اطمینان می‌دهند، احساس تعلق را پرورش می‌دهند و به ما یادآوری می‌کنند که تنازع حقیقتاً تنها وضعیت تجربه بشری است. سلبریتی ها شخصیت بودگی- شخصیت ما را منعکس می‌کنند- آن‌ها به ما نشان می‌دهند که چه کسی هستیم، اما آن‌ها همچنین ما را با خیال خام افسون کرده و به ما نشان می‌دهند که چه کسی می‌خواهیم باشیم. 💢خاستگاه‌های سلبریتی بسیار مورد مناقشه است و جای بحث بسیار دارد؛ زیرا تعاریف کاملاً متفاوتی از این اصطلاح وجود دارد. به‌عنوان‌مثال جایگزینی “شهرت” به‌جای “سلبریتی” و بالعکس، تا حدی امری عادی شده است. اما با استعمال این کلمات به‌جای یکدیگر، ما زمینه‌های تاریخی خاصی را که آن‌ها به‌واسطه شان تکمیل یافته‌اند، نادیده می‌گیریم. ✔️ادامه دارد... 🌠 ⚜️ @Taammolat74 ⚜️ @celebritism
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |نقش حضرت آیت‌الله مصباح در تحولات علوم انسانی 🎙 حجت‌الاسلام سیدمحمد غروی نشست بررسی دیدگاه علامه مصباح در باب تحول علوم انسانی مجمع عالی حکمت اسلامی ⏰ ۱۶بهمن۱۳۹۹ ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
محمد غروی.mp3
16.52M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |نقش حضرت در تحولات 🎙 حجت‌الاسلام سید در باب تحول علوم انسانی . . ⚜️ @Taammolat74
🔰 مشکل روشنفکری حوزوی مدرن ✍️ حمید پارسانیا 🔸وقتی طلبه از سنت قدسی خود فاصله می‌گیرد و در مبانی هستی‌شناختی و معرفت‌شناختی خود تردید می‌کند، آشنایی تاریخی و اجتماعی او به منظر و افق معرفتی نوین او کمکی نمی‌کند، بلکه به او امکان ویژه‌ای جهت تصرف در آن سنت را می‌دهد و این تصرف از مسیر قرائت و بازخوانی مجدد سنت از منظر اصول و مبانی جهان مدرن آ« هم نه از موضع روشنفکری قرن بیستم بلکه از موضع روشنفکری دلال قرن بیست ویکم، و یا روشنگری اوریانتالیستی و شرق‌شناسانه قرن نوزدهم انجام می‌شود. 🔹روشنفکری واسط حوزوی در این حرکت فکری به موازات محروم ماندن از بنیان‌های معرفتی جهان اسلام، از عقبه معرفتی جهان مدرن و بیش از همه ادبیات الهیات پروتستان بهره می‌برد. الهیات پروتستان تجربه مستمری در بازخوانی مفاهیم دینی در حاشیه فلسفه‌های مدرن تحلیلی، اگزیستانس، کانتی و نوکانتی دارد. 💢این بخش از تولیدات با آنکه در تکوین بنیان‌های نظری روشنفکری دینی ایرانی، اعم از حوزوی و غیرحوزوی تأثیرگذار است، به دلیل اینکه ناظر به جهان مسیحیت می‌باشد، به طور مستقیم نظر به مفاهیم جهان اسلام ندارد و کاربرد آن در حوزه موضوعات و مسائل اسلامی نیازمند به تلاشی فراتر از ترجمه و انتقال دارد. ⚜️ @Taammolat74
🔰 وضعیت روشنفکری جبهه دشمن ✍️ مقام معظم رهبری 🔸 چند جمله هم درباره‌ی جبهه‌ی دشمن -یعنی همان جبهه‌ی مقابل- بگویم. اگر کسی خیال کند که آنها با هم تشکّل دارند و آدمهای پیگیری هستند، به شدّت در اشتباه است. شاید در جمع شما، معدودی باشند که آن جماعت را به قدر من شناخته باشند. آن جماعت را من میشناسم. آدمهایی بیعرضه، بیپیگیری، بیاراده و اهل نقد و اهل دنیا هستند -دنیا در مقابل آخرت. خصوصیت دنیا، نقد بودن است دیگر!- و خصوصیتشان، اساساً ضعف و ترس است. 🔻وضع من اقتضا نمیکند که از کسی اسم بیاورم. و الّا اگر اسم میآوردم، برای شما خیلی شنیدنی و تفریحی بود. من از جناحهای مختلفشان -البته عمدتاً و نه منحصراً، از نویسندگان و شعرایشان- خیلیها را میشناسم. با آنها نشست و برخاست و صحبت کرده‌ام و میدانم که چه وضعی دارند.🔻 🔹اگر میبینید حرکت منظّمی از سوی اینها انجام میگیرد -با همه‌ی صفاتی که برایشان برشمردیم، حرکت منظّمی که بعداً راجع به آن خواهم گفت، از سوی اینها انجام میگیرد- ناشی از این است که فکر و اندیشه‌ای خارج از محیط ادبی، هنری و روشنفکری، یعنی از محیط سیاست و امنیت، اینها را هدایت میکند و پیش می‌برد. قضیه این است! 🔸اگر میبینید مقالات هماهنگ، نوشته‌های هماهنگ و کارهای هماهنگ از سوىِ جناحِ ضدّانقلاب و بیگانه از جمهوری اسلامی و اسلام، در داخل و خارج منتشر میشود و انجام میگیرد، ناشی از تجمّع روشنفکران نیست. اینها خیلی پایین‌تر از این حرفهایند که بتوانند تجمّع صحیحی داشته باشند؛ با هم نجنگند؛ با هم معارضه نکنند و یکیشان حاضر باشد دیگری را بر خود ترجیح دهد. در آن عالم خودپرستی و خود خواهی، غوغایی است! 💢چنین جماعتی را یک دستِ اطّلاعاتىِ سیاسىِ داراىِ یک اندیشه‌ی حساب شده و منظّمِ ضدّ جمهوری اسلامی، که آگاه از تأثیر فرهنگ اسلامی و واقف بر تأثیر فرهنگی در جامعه‌ی ماست، هدایت میکند. اجمالاً وضع جبهه‌ی دشمن چنین است. پس، یک تشکّل صوری هست؛ اما در واقع تشکّل نیست. انبوهی هستند که دستی، خیلی هنرمندانه و انصافاً زیرکانه و هوشمندانه، از آنها استفاده میکند. مثلاً به آن میگوید: «شما سردبیر این روزنامه شو.» به این میگوید: «شما در موضع منتقد فعّالیت کن.» به دیگری میگوید: «این‌طور بنویس.» به یکی دیگر میگوید: «این کار را بکن.» البته نه با این جزئیّات و دقّتها. اما جمع‌بندی و حاصلش این میشود که من عرض میکنم. آن دست، بدین نحو عناصر جبهه‌ی دشمن را در داخل ایران حرکت میدهد. 📚 بیانات در دیدار هنرمندان و مسئولان فرهنگی کشور / 22 تیرماه 1373 ⚜️ @Taammolat74
🔰مروج گفت‌وگو یا راهی برای فرار از گفت‌وگو و پاسخگویی ✍️ فرشاد مهدی‌پور 📍 آقایانی که در چند روز گذشته در فضای کلاب هاوس حضور پیدا کردند و این حضور توسط یک جریان خاص سیاسی برجسته شد، به همین میزان از گفت و شنود آزاد در تلویزیون و یا روزنامه‌ها تن در نمی‌دهند. اگر همین سوالات و انتقادات از آنها در پلتفرم دیگری مطرح شود، از آن فرار خواهند کرد. این مسئولان با فرار از گفت‌وگو در رسانه‌های دیگر به پلتفرمی با تعداد محدودی کاربر آمدند که اتفاقاً هنگام حضور آنها از همین تعداد محدود نیز عده‌ای از کاربران حذف شده بودند. ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
✔️ ادامه... 🔸اینکه مثلاً امکاناتی که ما داریم با اشتیاق درباره آنها صحبت می‌کنیم در فضای کلاب هاوس محدود می‌شود به پنج یا شش اتاق که در آن دارند درباره مسائل سیاسی و اجتماعی صحبت می‌کنند. از اینجا که فاصله بگیرید و وارد اتاق‌های دیگر شوید متوجه خواهید شد که هیچ گفت‌وگویی در این موضوعات صورت نمی‌گیرد و آنقدر مسائل و موضوعات گروه‌ها یا اتاق‌های دیگر نازل و بی‌کیفیت و مطالب غیراخلاقی است که من نمی‌دانم چرا برخی از دوستان به سادگی ادعا می‌کنند که ما داریم از کلاب هاوس برای رواج گفت‌وگو استفاده می‌کنیم؟ مگر صحبت پیرامون اینکه می‌خواهیم بازیگری را برای یک نقش جنسی انتخاب کنیم، اسمش گفت‌وگوست؟ باید میان گفت‌وگو و صحبت‌های متفرقه تفاوت قائل شد. 🔹 فارغ از تمام این مسائل، مگر مردم در این فضا حضور دارند که شما می‌خواهید از طریق آن گفت‌وگو را رواج دهید؟ چند درصد ایرانیان به سخت افزارها دسترسی دارند تا وارد این فضاها شوند؟ در توئیتر مگر چند میلیون ایرانی حضور دارند که از آنها به عنوان مردم یاد می‌کنیم؟ من با بکار بردن واژه مردم در این اپ‌ها به جای واژه یوزر، مشکل دارم. اینها کاربرند نه مردم. 🔸 کلاب هاوس بجز محدودیت‌های سخت افزاری، محدودیت‌های رگولاتوری هم دارد. افراد نمی‌تواند خودشان وارد این اپ شوند باید حتماً شخص دیگری آنها را دعوت کند. یک چرخه کاملاً بسته برای ورود و خروج افراد وجود دارد. در همه گروه‌ها و اتاق‌ها هم یک ادمین وجود دارد که مدیریت می‌کند، مثلاً برخی صداها را قطع می‌کند و به برخی اجازه حرف زدن را داده و به برخی دیگر نمی‌دهد. مثل یک چت روم است. چت روم‌های تکستی بسیار در ایران و دیگر کشورها پربسامد بود. 💢کلاب هاوس یک چت روم صوتی است اما با یک مدیریت از بالا به پایین شدیدتر از چت روم‌های متنی. بنابراین نمی‌توان گفت که این فضا و این شبکه اجتماعی قابلیت ایجاد یا رواج فرهنگ و فضای گفت‌وگویی را دارد. از این ذوق زدگی و اشتیاق فوق العاده باید پرهیز کرد. ⚜️ @Taammolat74
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |وقتی ساختارنابرابری خلق می کند! 🎙 دکتر علی صابری تولایی مدرسه علوم انسانی دعوت ⏰ ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
Ali Saberi.mp3
39.12M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |وقتی خلق می کند! 🎙 دکتر تولایی مدرسه علوم انسانی 🔹مسئله اصلی زمانه ما، فقر و محدودیت است. 🔹این مشکل ناشی از کجاست؟ - برخی فقر را مشکل ملی میدانند. - برخی با عبارات و کلی لطائف الحیل، مشکل فقر را ناشی از فقرا میدانند. - برخی دیگر مشکل را از ناحیه جامعه و مردم می‌داندو راهکار، تحریک حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی است. 💢 اما به نظر ما، مشکل از ناحیه حاکمیت است. 🔗 برای شنیدن سخنرانی جلسه قبل، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
🧠 🔸🔸در کدام عصر از تاریخ انسان اینچنین اسیر ابزاری که ساخته‌ی دست خود است بوده است؟! شگفتی نظریه‌ی کارل مارکس با تمام ایرادات و انتقاداتی که بر آن وارد است در همین است که مفاهیم «ازخودبیگانگی» و «چیزوارگی» انسان در عصر مدرن را از دو قرن پیش با ظرافتی مطرح کرده است که روز به روز علائم و شواهد بیشتری برای تاییدشان بروز میکند. ⚜️ @Taammolat74
🔰ضیافت رمضان ؛ رزقی برای تمام ابعاد وجود ما ✍️ علی صفایی حائری 🔸اى دل از دست رفته چه مى‏خواهى؟ اين فرصت و اين هم آغوش باز و اين هم انتظار بازگشت؛ «لَوْ عَلِمَ الْمُدْبِرُونَ عَنّى كَيْفَ انْتِظَارِى لَهُمْ وَ اشْتِيَاقِى الَى تَرْكِ مَعَاصِيهِمْ لَمَاتُوا شَوْقاً بِىْ وَ تَقَطَّعَتْ أَوْصَالَهُمْ عَنْ مَوَدَّتِى» در تمام لحظات، دعوتى هست و فريادهايى هست. اين صداى اوست و اين ماييم كه بايد لبّيك بگوييم. ما اين فريادها را نمى‏شنويم. چشم‏ها و گوش‏هاى ما تربيت نشده‏اند. ما احساس تربيتى و نياز به تحولى در اين حواس و جوارح نداريم. 🔹در توصيف همين ماه است كه فرموده‏اند: «دُعِيتُمْ فِيهِ الَى ضِيَافَةِ اللَّهِ...»، ميهمانى‏اى كه خدا در اين ماه براى‏ ما دارد، ضيافتى است كه هماهنگ با آگاهى و كرامت و قدرت ميزبان است. هر چقدر ميزبان آگاه‏تر به من و نيازهاى من باشد و كريم‏تر و نيرومندتر و تواناتر، ضيافتش هم اوج بيشترى مى‏گيرد. 💢خدايى كه تمامى‏نيازهاى انسان را مى‏شناسد و تمامى‏ابعاد او را مى‏داند و اين كرامت و قدرت هم در او هست، اين ضيافت را به پا داشته تا به تمامى ابعاد ما در اين ماه رزق بدهد و همين است كه فكر و تخيل و عقل و روح و تمامى بدن ما بايد در اين ماه رمضان رزق بگيرد و از اين ضيافت سرشار شود. 📚 بهار رويش؛ ص19 ⚜️ @Taammolat74
🔰عادی شدن «قرآن کریم» برای ما ✍️ محمدرضا حکیمی 🔸به دلیل عادی شدن خواندن قرآن کریم و کلمه ها و جمله ها و آیه های قرآن برای ما، عظمت قرآن را چنان که باید حس نمی کنیم، و به هنگام خواندن قرآن یا گوش دادن به آن، آنگونه که باید در مدار روحانیت قرآن قرار بگیریم قرار نمی گیریم و بارش کلمات و آیات را، به صحرای عطشناک دل و روح خود نمی رسانیم و به مرحله نزول آیات قرآنی بر قلب خویش نمی رسیم و قلب خود را با قلب پذیرنده اصلی قرآن یعنی پیامبر اکرم(ص) منطبق نمی سازیم بلکه نزدیک به این مرتبه والا نیز نمی شویم. 🔹در صورتی که رحمت عام محمدی «بالمومنین رئوف رحیم»و حرصی که پیامبر بر صیرورت قرآنی هر فرد مسلمان داشته است «حریص علیکم»موجب قطعی آن است که اگر ما در این راه همتی به خرج دهیم و‌ در دل بر سخن خدا بگشاییم، در رده «من کان له قلب»در آییم و دلهامان از تشعشعات فوق ملکوتی «ان القرآن الفجر کان مشهودا» نورباران گردد. 📚پیام جاودانه، ص ۲۶۰ ⚜️ @Taammolat74
🔰 کلاب هاوس، بهار معنا و روشنفکری و محتوا ✍️ سعید آجرلو 📍 من گمان می‌کنم کلاب هاوس ستاد انتخاباتی نامزدهای سال 1400 خواهد شد. چرا که اکثریت سیاسیون و رسانه‌ها در این پلتفرم حضور دارند. گرچه تعداد افراد حاضر درصد خیلی کمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، اما از حیث تأثیرگذاری در فضای سیاسی و اجتماعی محیط کم‌نظیری تشکیل شده به همین واسطه مرکز اصلی فعالیت نامزدها به نظر در کلاب هاوس خواهد بود. ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
✔️ ادامه... 🔘 بخش 1 از 2 🔸این یک سؤال جدی است که کلاب هاوس یک رسانه دموکرات است یا دیکتاتور؟ پاسخ‌ها تا آنجا که من شنیدم دوگانه بوده. آنهایی که نمی‌توانند صدای خود را روی استیج بیاورند، کلوب هاوس را ادامه تک‌صدایی رسانه‌های رسمی و یک‌طرفه بودن آنها می‌دانند. از نظر آنها طیف زیادی از جامعه صدایی در رسانه‌ها ندارند و کلوب هاوس هم رسانه سرمایه‌داری چپ و راست و بورژوازی و یا حتی طبقه متوسط جدید است. 🔹گمان می‌کنم این خطر وجود دارد که هیئت مدیره پنهانی این رسانه را از صدای همه مردم خالی کند و جنبه دموکراتیک این رسانه را از بین ببرد. بهتر اگر بخواهم منظورم را بگویم کلوب هاوس فعلاً نمادی از "دموکراسی پولیارشی" و "نخبگانی" است نه دیکتاتوری. اینکه می‌توان از دموکراسی نخبگانی به سمت دموکراسی توده‌ای یا ژاکوبنی حرکت کرد کمی پیچیده است. 🔸چراکه درون حتی یک "دموکراسی آتنی" و "روسویی" هم نخبگان که توانایی اقناع و جذب بیشتری دارند و این دموکراسی را نهایتاً جهت‌دهی و هدایت می‌کنند. در غیر این صورت این دموکراسی مضمحل می‌شود. راه‌حل بهتر تبدیل کردن دموکراسی پولیارشی به "دموکراسی قانونی" است که هر "روم" عقیده مخالف خود را بپذیرد و در چارچوب تفکرش حق اقلیت را به رسمیت بشناسد. 🔹کلوب هاوس تقاطع جامعه‌شناسی و سیاست است و شاید بهترین تعبیر برای آن رسانه "جامعه‌شناسی سیاسی" است. به همین واسطه می‌تواند بازتاب دقیقی از خواسته‌ها و تمایلات جامعه را به گوش سیاست‌مداران برساند. مان‌گونه که می‌تواند در جهت تبیین و توضیح و اقناع مورد استفاده سیاسیون قرار گیرد. ازاین‌جهت حتماً می‌تواند جای خالی صداوسیما را پر کند و به‌جای نگاه روابط عمومی گونه به جامعه و سیاست، نگاه واقعی و نقادانه و تعاملی را حاکم کند. 💢 درعین‌حال می‌تواند تبدیل به صدای گروه‌های غیررسمی جامعه و سیاست هم شود و آنان را از حاشیه به متن بیاورد. شنیده نشدن صدای حاشیه در بلندمدت چون موریانه متن را می‌خورد. ⚜️ @Taammolat74
ورود به ماه رمضان_عادل پیغامی.mp3
2.85M
🔉 کلیپ صوتی 🔶 موضوع |ماه رمضان، ماه صیام یا قرآن؟ 🎙دکتر عادل پیغامی سلسله جلسات طرح کلی اندیشه اسلامی ⏰ بهار 1398 ⚜️ @Taammolat74
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |ذائقه سازی رسانه ای در سیاستِ انتخاباتی 🎙 روح الله رشیدی بسیج دانشگاه علامه طباطبایی ⏰ ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
ذائقه‌سازی رسانه‌ای در انتخابات.mp3
21.07M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع | در سیاستِ انتخاباتی 🎙 🔹در روزهای انتخابات چگونه با رسانه‌ها مواجه شویم؟ 🔹انحطاط فرهنگ سیاسی نیروهای انقلابی 🔹 فلسفه جمهوریت و انتخابات در انقلاب اسلامی و نسبت آن با رسانه ⚜️ @Taammolat74