eitaa logo
تاملات
729 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
339 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
📮 دروغ مي گويند. اينده تو نيست ! اين عدد و رقم رتبه ، نشانه شخصيت تو نيست ! اين رشته و شهر نوشته شده و نشده در سايت هيچ چيز نيست ، جز اينكه : آنكس كه به دنبال قدرت و حقيقت استعداد خودش برود، آنكس كه براي هم سرنوشتي براي همه بجنگد، انكس كه اينده را در پول نبيند، رستگار است ! الباقي همه ارزومندان روياهاي پول ، طعمه درامد مافياي كنكور و مدارس غير انتفاعي خواهند بود تا ابد! كنكور نابرابر را رها كنيد، بچسبيد به آينده واقعي تان ، به مهارت، به استعداد، به جنگ براي عدالت. ✍️ مجید حسینی ⚜️ @Taammolat74
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع |مبانی نظری غرب مدرن 🎙 محسن بهرامی جلسه چهارم کانال تلگرامی اشراق ⏰ 5 اردیبهشت 1399 ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع |مبانی نظری 🎙 جلسه چهارم 🔹پارادایم مدرن؛ تمدن مدرن 🔹معنای غرب وشرق: غرب وشرق عرفانی غرب وشرق سیاسی غرب وشرق تمدنی 🔹اطلاقات وادوار تاریخی غرب 💢عصر کاسموسانتریسم 🔗 برای شنیدن جلسه نخست، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @taammolat74
📘دانلود pdf |غالیان و مقوله فاطمیه ✍️ میلاد دخانچی 🔸در امتداد اظهارات حسین دهباشی در خصوص شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اینبار اما میلاد دخانچی پژوهشگر مطالعات فرهنگی و از چهره‌های شاخص جریان در اظهاراتی عجیب‌تر سعی داشت به این مقوله نگاهی داشته باشد. او سعی کرد با تمایز بین غالی‌گری، تقصیر در جریان تشیع، خود را عقلانیت‌گرا نشان داده و با اسم عقلانیت‌گرایی، تشیع را به روان‌پریشی متهم کند!! برگرفته از کانال شخصی ایشان ⏰ 8 آبان 1399 ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
غالیان و مقوله فاطمیه.pdf
368.6K
📘دانلود pdf |غالیان و مقوله ✍️ 🔹او در یادداشت اخیر خود که در اینجا بازتاب می‌شود در مورد تحلیل (س) معتقد است کلیت این واقعه تاریخی مسلم است اما آنچه اختلاف است در جزئیات است و سعی دارد با استناد به کلام کاشف الغطاء و شیخ مفید در مورد برخی جزئیات این قضیه تشکیک کند. او معتقد است یورش به خانه حضرت و خوی استیت‌گرایی از جانب عمال خلافت، هیچ تردیدی وجود ندارد اما کیفیت یورش و جزئیات آنچه رخ داده محل مناقشه است. گرایش‌های عقل‌گرا مثل شیخ مفید ماجرای سیلی و مسمار را برنتافته‌اند! 🔹او در ادامه با بررسی جریان غلو بیان می‌دارد که ما یک جریان غلو واحد نداریم اما یک رفتار کم و بیش واحد از سمت آنان سراغ داریم و آن اصرار به باطنی‌گری، حمل باورهایی غیر عقلانی و روان‌پریشانه درباره جایگاه ائمه است! در ادامه سعی دارد با تحلیل روانکاوانه جریان غلو را در نسبت با جزئیات واقعه شهادت حضرت زهرا(س) بررسی کند و آنرا حوالت به نوعی روان‌پریشی می‌دهد که زمینه غلو و ایدئال‌سازی همان خشم نسبت به قدرت حاکم است! ⚜️ @taammolat74
📘دانلود pdf |چند نکته درباره مدعیات میلاد دخانچی ✍️ محمد خندان 🔸خندان عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و نویسنده کتاب فرهنگ اتصال: تاریخ انتقادی رسانه‌های اجتماعی است که سعی کرده با نگاهی انتقادی و مبتنی بر دستگاه مفهومی دخانچی، از حیث روشمندی انتقاداتی را به میلاد دخانچی وارد سازد. ⏰ 10 آبان 1399 ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
چند نکته درباره مدعیات میلاد دخانچی.pdf
172.9K
📘دانلود pdf |چند نکته درباره مدعیات ✍️ محمد خندان 🔹آنچه در اینجا به اختصار بیان می‌کنم بیشتر ناظر به تناسب «هدف» ادعایی دخانچی و «ابزار»ی است که برای رسیدن به آن برگزیده است. آنچه از نوشته دخانچی مستفاد می‌شود این است که هدف از نگارش یادداشت اخیرش«ایجاد بستری برای گفتگو» بوده است. او از آنها که «غالیان متعصب» می‌نامدشان شکوه کرده که «هیچ علاقه‌ای به گفتگو ندارند.» و «موقعیت روانشناختی»‌شان امکان گفتگو را از آنان سلب کرده است. 🔹قبل از هر چیز باید بگویم که دخانچی برخلاف ادعایش صرفا به نقد «غالیان متعصب» نپرداخته است. بلکه در مواضعی کلیت تشیع «روان‌پریشانه» می‌داند و تصریح می‌کند که می‌خواهد از نیروی انقلابی این روان‌پریشی استفاده کند و آنرا از کنج خانقاه به کف خیابان بیاورد. 🔹 دخانچی درد عقلانیت ندارد؛ دردش تبدیل عقلانیت نهان روشانه تشیغ سنتی به خشونت خیابانی تشیع مارکسیستی است. او میخواهد روانکاوی تشیع را به ابزاری برای انقلاب چپ‌گرایانه تبدیل کند. ⚜️ @taammolat74
🔰جنگ روانی تاریخی و توقعات اضافی ✍️ محمدصادق کوشکی 1️⃣ حسين دهباشی از نیروهای قدیمی «آشنا» و سازنده اولین فیلم تبلیغاتی روحانی در انتخابات سال ٩٢، در ادامه پروژه‌های جنگ روانی دولت روحانی، با طرح برخی شبهات تاریخی درباره شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تلاش کرده تا حواس و ذهن نیروهای انقلاب را به سمت و سوی این شبهات و پاسخگویی به آنها منحرف نموده و برای مدتی فشار رسانه‌ای را از روی دولت روحانی کم کند. 🔹 این قبیل حرکات بارها از جانب روحانی، آشنا و سایر اعضای حلقه روحانی انجام شده و متاسفانه هربار به نتیجه رسیده و برای مدتی حواس نیروهای انقلابی را از موضوعات اساسی منحرف کرده است. ان‌شاءالله این بار هوشمندانه با این حقه تکراری برخورد کنیم. 2️⃣ این روزها و پس از نقش آفرینی مکرون در مرحله جدید اسلام ستیزی، برخی نیروهای انقلاب این توقع را مطرح کردند که روحانی، ظریف و ... باید به واسطه جایگاهشان، مواضع جدی و قاطعانه‌ای اتخاذ کنند و پاسخ گستاخی و شرارت مکرون را به گونه‌ای بدهند که شایسته نظام و انقلاب اسلامی و ادعاهای آن باشد. 🔸 از این دوستان عزیز عذر خواهی می‌کنیم اما ظاهرا پس از ٧ سال هنوز روحانی و اطرافیانش را نشناخته‌اند! این توقع شبیه توقع میوه دادن درخت چنار است! اگر روحانی یا ظریف بلافاصله پس از گستاخی‌های مکرون، پاسخی در خور به آن می‌دادند دیگر «دیپلمات» نبودند، بلکه «انقلابیونی» بودند که به وجودشان افتخار می‌کردیم و از ثمرات جهادشان بهره‌مند بودیم! 3️⃣ طرح دولت برای انتقال معاملات دام زنده به بورس کالا، حرکت دیگری است برای جارو کردن ته مانده جیب مردم و سرازیر کردن درآمد ناشی از افزایش قیمت گوشت به جیب حامیان روحانی. همان طور که طرح گشایش اقتصادی دولت، پول‌های مردم را از بورس جمع کرد و روانه حساب‌های حامیان روحانی نمود! ⚜️ @taammolat74
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع |شرح اصول کافی 🎙 آیت الله میرباقری کتاب الحجة جلسه سوم ⏰7 آبان 1399 ⚜️ @mirbaqeri_ir ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع | 🎙 آیت الله جلسه سوم 🔹 اضطرار به حجت سطوح و دامنه و استمرار آن 🔹نیاز به حجت الهی در جمیع لحظات 🔹نسبت بین اضطرار به خدا در فطرت و اختیار انسان 🔹بررسی دلالت ابتدایی روایت هشام بن حکم . . 🔗 برای شنیدن جلسه قبل، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
🔰وقت خداحافظی با مدرک‌های دانشگاهی است 🔸 گودهارت دغدغه‌اش این است که شکاف تحصیل‌کرده/تحصیل‌نکرده در لیبرال‌دموکراسی‌ها چگونه به بنیان اساسیِ نابرابری تبدیل شده است، و عرصۀ سیاست هم به بازیچه‌ای بدل شده که درخدمت و به چنگ نخبگانِ علمی درآمده است. از سوی دیگر، گودهارت، مثل دیوید گریبر، دل‌مشغول این است که اتکای بیش‌ازحد بر مدارک دانشگاهی و بوروکراسی جوامع را دچار «کار غیرضروری» کرده است. 🔹گودهارت معتقد است معضل جوامعی همچون بریتانیا این است که اسیر و بردۀ معیاری ساده برای موفقیت شده‌اند: امتحانات دانشگاهی. موفقیت اقتصادی، عزت‌نفس، ظهور و بروز سیاسی، و خوشبختی همه و همه گره خورده است به اینکه یک نفر، در فضای بسیطِ به‌دور از فرآیندهای علم و استدلال‌ورزی، چه عملکردی در این امتحانات داشته باشد. 🔸دیگر توانایی‌های انسانی (که می‌توان عنوان «دست» و «قلب» را برایشان به کار برد) تبدیل شده‌اند به چاره‌های بعدیِ افراد: یا به کسانی واگذار می‌شوند که در تحصیلات دانشگاه شکست خورده‌اند، یا اینکه در حاشیۀ کارهای علمی جا می‌گیرند... این همان معضلی است که از زمان پیدایش استخدام‌های شایستگی‌محور و ظهور دانشگاه‌های مدرن در قرن نوزدهم سراغ ما آمده است. 🔹مدرک‌ها روزگاری «نشانه‌ای» بودند از توانایی‌های خارق‌العادۀ شناختی یا دست‌کم خبر از امتیازی فرهنگی می‌دادند. اما حالا که به چیزی عادی تبدیل شده‌اند، کارکرد تمایزبخش خود را از دست داده‌اند. 💢دورۀ رفاه فزاینده و شکوفایی همه‌جانبه ازطریق آموزش عالی بود، دیگر به سر رسیده است. 📚 کتاب (سر، دست، قلب) ⚜️ @taammolat74
🔰به مناسبت اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ✍️ پوریا آبیار 🔸کنکور کارشناسی سال 99 به دلیل فراگیری کرونا و به هم ریختگی اوضاع، سرانجام پس از فراز و نشیب های فراوان برگزار گردید. البته با تاخیر چند ماهه و تغییر چندباره ی زمان برگزاری، و سرگردانی و آشفتگی داوطلبان. نتایج نهایی آن نیز دیرتر از سال های گذشته، بالاخره جمعه،9آبان 99 اعلام شد. 🔹سعدی، این پدرِ پیرِ اندیشمندِ سرد و گرم چشیده ی آفاق گشته ی همه ی ما، حدود 787 سال قبل، در پایان یکی از حکایت های بوستان، توصیه های جالبی به پدران همیشه ی تاریخ دارد که وقتی امروز «حال و احوال غم انگیزِ» کنکور داده های نتیجه نگرفته را می بینی، متوجه می شوی که برای «مشکل امروزت»، پاسخی 800 ساله داری. اما خب، کو گوش شنوا؟! 🔸منظورم از مشکل امروز و حال و احوال غم انگیز، وضعیت آن دسته از جوانانی است که در 12 سال گذشته، فقط دانش آموز بوده اند و هیچ «پیشه» ای نیاموخته اند. حالا که کنکور برایشان نان و آب نشده، تازه خودشان و خانوادشان یاد این مسئله افتاده اند که ای کاش در این سالها، فرزندشان فقط دانش آموز نبود و «پیشه وری» هم می آموخت. 🔹البته گروه دیگری هم که به امید درآمد و «پیشه» به دانشگاه می روند، این وضعیت را 4 سال به تعلیق می اندازند و اوضاع برایشان وخیم تر می شود چرا که در این سن و وضعیت، راحت تر تن به یادگیری و شاگردی می دهند تا زمانی که 25 ساله اند و برای کاغذ لیسانس و فوق لیسانس شان دنبال درب کوزه می گردند. 🔖خوب است بدانیم که از جمله معانی کلمه ی «پیشه»، «صنعت، هنر و حرفه» است. بالتبع کلمه ی «پیشه ور» نیز به معنای «صنعتگر، صاحب هنر و اهل حرفه» در ادبیات ما به کار رفته است. 🌱اما پیشنهاد و توصیه سعدی: بسا روزگارا که سختی بَرَد پسر، چون پدر نازُکش پَروَرَد* بیاموز فرزند را «دسترنج» وگر دست داری چو قارون به گنج* مکن تکیه بر دستگاهی که هست که باشد که نعمت نمانَد به دست* به پایان رسد کیسه ی سیم و زر نگردد تهی کیسه ی «پیشه ور»* چو بر «پیشه»ای باشدش دسترس کجا دست حاجت بَرَد پیش کس؟* ⚜️ @taammolat74
🔰حواشیِ مهمتر از متنِ گفتگوی آقایان کاشانی و دهباشی ✍️ محمدمهدی سلامی 🔹گفتگوی آقایان حامد کاشانی و حسین دهباشی پیرامون توئیت اخیر آقای دهباشی و ادعای حاشیه‌ساز وی در باب مباحث تاریخ اسلام و تشیع تجربه‌ای شیرین از یک گفتگوی آرام، سازنده، چالشی و در عین حال به دور از جنجال و توهین بود و نشان داد که چنین تجربیاتی، حکایت از آن دارد که هنوز هم در این وانفسای رسانه‌ای پرتنش، باب چنین گفتگوهای شیرینی بسته نیست. 🔸می‌توان پاسخ ادعاهایی از جنس حسین دهباشی را نه با فحش و ناسزا و عقده‌گشایی، که در قالبی معقول، مخاطب‌پسند و اقناع‌کننده داد. مطمئناً آنقدری که پاسخ‌های حجت‌الاسلام کاشانی، مخاطب دوستدار اهل‌بیت را قانع کرد، فحاشی‌های عده‌ای در کامنت‌های توئیتر، حظ و بهره‌ای به دست نداد. ✅ این گفتگو نشان داد که بهتر است اگر کسی در حوزه‌ای تخصصی، سررشته ندارد، به هنگام انجام مناظره با یک متخصص، لااقل از مبانی نظریِ اولیه و نیز الفبای روش‌شناختیِ آن حوزه مطلع باشد، وگرنه تا حد امکان اقدام به مناظره نکند. 🔹 یکی از الزامات مهم چنین مناظراتی، سعه صدر طرفین است که موجب پرهیز از کشانده شدن مسیر مناظره به سمت رادیکالیسم می‌شود. به عنوان نمونه و به نظر نگارنده، صبوریِ کم‌نظیر جناب آقای کاشانی در پاسخ به شبهات آقای دهباشی، ستودنی بود 🔸 این ماجرا نشان داد که نخبگان جامعه، حتی برای بیان برخی ادعاها و طرح شبهات، می‌بایست از قالب‌های رسانه‌ایِ متناسب با چارچوب بحث استفاده کنند. برگزاری چنین گفتگوهایی، زنگ هشداری برای بچه‌های انقلابی و حزب‌اللهی است تا بدانند که جایگاه برخی مباحث اندیشه‌ای، بسیار والاتر از مباحث سیاسیِ مرسوم است. 💢 چه بسیارند جوانان متعهد انقلابی که اهتمام جدی به مباحث سیاسی و بصیرت‌افزایی سیاسی دارند، غافل از آنکه مباحث بنیادین اندیشه‌ای، قطعاً پیشینی‌تر از مباحث سیاسی است. ⚜️ @taammolat74
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع |مبانی نظری غرب مدرن 🎙 محسن بهرامی جلسه پنجم کانال تلگرامی اشراق ⏰ 10 اردیبهشت 1399 ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع |مبانی نظری 🎙 جلسه پنجم ⏪ویژگیهای عالم مدرن 1- اومانیسم 🔹فرق بنیادینی بین مفاهیم انسانی در معنای مدرن با معنای غیرمدرن وجود دارد. الحاد ودینداری مدرن متفاوت با الحاد ودینداری غیرمدرن است! 🔹اومانیسم بیانگر نسبت مابین آدم وعالم برپایه این تصور است که بشر شان مخلوقیت خود را آگاهانه یاناآگاهانه کمتر مورد توجه قرار داده وخود را مالک الرقاب عالم وفرامانروای طبیعت ودائرمدار فرض نماید 🔹اومانیسم یابشرانگاری به معنای در مرکز قرار گرفتن بشر است 💢حقیقت تاریخ، پارادایم آن دوره است! 🔗 برای شنیدن جلسه نخست، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @taammolat74
📑 فصلنامه مجازی ✴️ شماره سوم مدیر مسئول و سردبیر: علی مومنی 🔸همه از فرهنگ شهرت آگاهند اما هیچ‌کس نمی‌داند چه‌وقت،کجا و چرا این فرهنگ پدید آمده و حفظ این تناقض بزرگترین پیروزی فرهنگ شهرت است.🔸 🖇 این شماره فصلنامه را در پست ذیل دانلود کنید👇👇👇 ⚜️ @taammolat74
CelebrityCulture_3.pdf
2.29M
📑 فصلنامه مجازی فرهنگ شهرت ✴️ شماره سوم: 🔻🔻شکاف اینستاگرام؛ ضامن بقای سلبریتی‌ها ✍🏻علی مؤمنی 🔻کژکارکردهای سلبریتی‌سازی(۱) ✍🏻دکتر عبدالله بیچرانلو 🔻چگونه یک هوادار شدم؟ چرا اغلب هواداران سلبریتی‌ها نوجوان هستند؟ ✍🏻 سجاد سامانی 🔻مرجعیت سلبریتی‌ها در ایران ✍🏻دکتر سیداحسان شاه‌قاسمی 🔻بر بام مرجعیت، در دام شهرت ✍🏻معصومه شمس 🔻دفتر مرجع‌ عالی‌قدر نیکی میناژ: علیه مرجعیت فکری سلبریتی‌ها در اینستاگرام ✍🏻 داوود طالقانی و... 🔗 شماره قبلی این نشریه رو در اینجا بخوانید. ⚜️ @taammolat74
🔰 دعوت به فلسفه 📚 (عشق به حکمت و جستجوی راه های نو در فلسفه) اثر ویل دورانت 🔸ویل دورانت در «دعوت به فلسفه» می‌گوید: «جسم پیر می‌شود اما با ایده‌های نو می‌توان جوان ماند.» حالا با گذشت چند دهه از مرگ ویل دورانت، با انتشار چاپ اول یا بازچاپ برخی دیگر از آثار چاپ‌نشده یا تجدیدچاپ‌نشدهٔ او، بیشتر معلوم می‌شود که این محقق و نویسندهٔ بزرگ چقدر سرشار از نیروی زندگی و شور جوانی بود. 🔹 دورانت در «دعوت به فلسفه» توضیح می‌دهد که چرا انسان به فلسفه نیازمند است و اگر فلسفه به حاشیه رفته به این علت است که روح ماجراجویی‌اش را از دست داده و خیرخواه علوم دیگر شده است. او در این کتاب می‌گوید ماجرای فلسفه مهم‌تر از دانستن مشتی معما و چیستان ذهنی است. 🔸«فلسفه، معمایی کم‌اهمیت و غوطه‌ور در میان ابرها نیست که ربطی به زندگی بشر یا تأثیری در آن نداشته باشد. بلکه مسئله‌ای عظیم و مهم است. فلسفه در پی فهم این مسئلهٔ مهم و اساسی است که زندگی انسان چه معنی و ارزشی دارد و امکانات بشر در این عالم بی‌انتها چیست.». او شرح می‌دهد که فلسفه نگرشی کلی است که می‌تواند همه‌چیز را دربر گیرد. اما فلسفه با این قلمرو وسیع، چرا به این روز افتاده است؟ 🔹دورانت به وضع فلسفه در زمان خود نظر می‌کند و جواب را ازدست‌دادن «روح ماجراجویی» می‌داند. او کناره‌گیری فلسفه از امور انسانی و سرگرم‌شدن به مباحث صرف معرفت‌شناسی را خطرناک می‌داند و می‌نویسد فلسفه بدون علم ناتوان است. و علم هم بدون فلسفه نه‌تنها عاجز و تنهاست بلکه مخرّب و ویرانگر هم می‌شود... ⚜️ @taammolat74
🔰پروژه‌ای به نام شارلی ابدو ✍️ صبح نو 🔸رسانه‌ها اولین و مهم‌ترین فتنه‌انگیزان در تصویرسازی غلط از اسلام و پیامبر (ص) هستند. همان اتفاقی که این روزها باز با فتنه‌انگیزی نشریه موهن «شارلی ابدو» خشم مسلمانان و آزادگان جهان را برانگیخته است. اگر یک روز اشعار فارسی به‌عنوان هنر و رسانه اسلام در جهان کار می‌کردند حالا رسانه‌های قوی‌تری هستند که قادرند شاعران همان اشعار را بزرگ و نحله‌های جدید صوفیه را در ترکیه و نقاط دیگر جهان تبلیغ و معرفی کنند بدون آن که از مغز این معارف و آموزه‌های اسلام و شان پیامبر آن حرفی به میان آورند. 🔹غرب با رسانه‌های میراث فرهنگ اسلامی را می‌بلعد و از آن تفاله جویده‌شده‌ای به دلخواه خود بیرون می‌ریزد و در عین حال مغز معارف آن را بایکوت می‌کند و با ارائه قرائت‌های انحرافی مردم منطقه را درگیر جنگ می‌کند و مردم خودش را نیز با شعارهای دموکراسی و آزادی سرگرم دروغ می‌کند. مکرون از آزادی شارلی ابدو دفاع نمی‌کند در واقع این آزادی پروژه‌ای به نام شارلی ابدو است که بقای مکرون و هم‌پیمانانش را تضمین می‌کند. ⚜️ @taammolat74
🔰"امروز مردم دیگر سرکوب نمی‌شوند، سرگرم می‌شوند" (تئودور آدورنو) ✍️ فرهاد قنبری 📍افلاطون برای کار یدی(دستی) ارزش و احترام کمی قائل بود اما برای فراغتی که به وسیله شهروندان لایق به خوبی مورد استفاده قرار می گرفت اهمیت زیادی می داد. فراغت مد نظر افلاطون صرف اجرای موسیقی، نمایشنامه، ورزش و تعلیم دادن اصول می شد. از نظر او برای اندیشیدن،‏ تامل و خودسازی و نیل به خوشبختی باید وقت آزاد داشت. ارسطو فلسفه زندگی را چگونگی کسب سعادت و خوشبختی می دانست. او معتقد بود اعتدال اجتماع در راستای عدالت طبیعی است و خوشبختی امری همیشگی و فراغت مادام ‏العمر است. به عقیده ارسطو کار به معنای کار یدی و فراهم کردن ضروریات زندگی و اوقات فراغت به معنای آن لحظات زندگی بود که در آن انسان درباره حقایق جاودانی تامل کرده و در موسیقی و تئاتر شرکت می‏کرد. ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
✔️ [ادامه...] 🔸ارسطو تجارت و جنگ را در یکسو و اوقات فراغت و صلح را در سوی دیگر قرار می ‏داد. او وقت گذرانی را به عنوان فراغت به حساب نمی‏ آورد. در نزد ارسطو فعالیت‏های اوقات فراغت به شدت محدود بود. او تنها موسیقی و تفکر را با ارزش و و در زمره فراغت می شمرد. "انسان مدرن" را باید انسان بدون “فراغت” نامید. انسان مدرن برای هر کار و کنش و عملی وقت کافی دارد الا برای پرداختن به “فراغت” در مفهوم فلسفی آن. 🔹اوقات “فراغت” در جهان مدرن و امروزی در معنا و مفهومی کاملا متفاوت و متضاد از مفهوم “فراغت” در نزد فیلسوفان بزرگی مانند افلاطون و ارسطو، مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه اوقات فراغت به همان اوقاتی که قرار است با بطالت و سرگرمی پر شود، اطلاق می شود. در جهان امروز زندگی انسان به دو بخش کار و سرگرمی تقسیم شده است (دو بخشی که در اندیشه افلاطون و ارسطو ارزش و اعتبار چندانی ندارد) و اصولا زمان و فرصتی برای “فراغت” به مفهوم فلسفی آن وجود ندارد. 🔸سوژه جهان مدرن از صبح تا ساعات پایانی روز در کارخانه و کارگاه و اداره و فروشگاه و... مشغول فعالیت یدی و اداری است و شب با جسم و روحی فرسوده و خسته یا در مقابل تلویزیون لم داده و با برنامه های مزخرف و وراجی های شبکه های مختلف تلویزیونی اوقات خود را سپری می کند، مشغول بازیهای کامپیوتری است و یا اینکه در شبکه های مختلف اجتماعی مشغول تماشای کلیپ های بی معنی و مشمئزکننده شاخ و پلنگ های اینستاگرامی و.. است‌. 🔹اغلب این افراد در روزهای تعطیل هفته هم یا در مهمانی های خانوداگی و دوستانه مشغول بازی “مافیا” و امثالهم هستند و یا با تماشای سری چندم فلان سریال هالیودی اوقات خالی خود را پر می نمایند.‌ در این میان آنچه حذف و فراموش می شود اوقات “فراغت” است که در نزد افلاطون به عنوان ارزشمندترین بخش حیات انسان محسوب می شود. اوقاتی که باید صرف تفکر، فهم و شناخت هنر و کسب فضیلت شود. ⚜️ @taammolat74
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع |مبانی نظری غرب مدرن 🎙 محسن بهرامی جلسه ششم کانال تلگرامی اشراق ⏰ 17 اردیبهشت 1399 ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع |مبانی نظری 🎙 جلسه ششم ⬅️مبانی نظری غرب مدرن 2- راسیونالیسم 🔹اصالت عقل جزوی نفسانیت مداراستیلاجو 🔹عقل جزوی: نیاز به هدایت قدسی والهی ادیان ندارد..سمت وسوی آن تامین معاش انسان است 🔹عقل مدرن درپی شناخت حقیقت خارجی آنگونه که هست نمیباشد 🔹عقل مدرن بین انسان وعالم نسبت استیلاجویانه واستعماری برقرار میکند 💢تکنولوژی،بروکراسی همگی حاصل نگاه ابزاری انسان مدرن به عالم است 🔗 برای شنیدن جلسه نخست، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @taammolat74
🔰 همه چیز از اینجا شروع شد! ✍️ جواد موگویی 🔸مهرماه سال ۶۷ وقتی کتاب آیات شیطانی علیه پیامبر منتشر شد امام فتوا به اعدام سلمان رشدی نویسنده کتاب داد. حتی با جایزه یک میلیون دلاری به اجرا کننده حکم هم موافقت کرد. در مقابل، جامعه اقتصادی اروپا سفرایش را از ایران فرا خواند و قطع روابط کرد. اما امام کوتاه نیامد. ولی چند ماه بعد در نامه منشور روحانیت هشدار داد: 📍«ترس من این است که تحلیل‌‌گران امروز، ده سال دیگر بر کرسی قضاوت بنشینند و بگویند که باید دید فتوای اسلامی و حکم اعدام سلمان رشدی مطابق اصول و قوانین دیپلماسی بوده است یا خیر؟! و نتیجه‌گیری کنند که چون بیان حکم خدا آثار و تبعاتی داشته است و بازار مشترک و کشورهای غربی علیه ما موضع گرفتند، پس باید خامی نکنیم و از کنار اهانت‌کنندگان به مقام مقدس پیامبر و اسلام و مکتب بگذاریم!» 🔹پیش‌بینی امام به ۱۰ سال نکشیده تحقق و خط قرمزها خیلی زود تقلیل یافت. تنها ۶ سال بعد، اعتراض به اهانت به پیامبر که هیچ، حمایت از دختران محجبه مسلمان فرانسوی هم مانع روابط با غرب قلمداد شد. هاشمی در خاطرات ۸ آبان ۷۳ از اعتراض وزرای دولت نسبت به راهپیمایی در همدردی با مسلمانان فرانسه می‌نویسد: 📍«عصر در جلسه هیأت دولت، از اقدامات تندي كه روابط با فرانسه را تضعيف مى‌كند، مثل راهپيمايى براى حمايت از دختران محجبه مسلمان فرانسه و نظایر آن انتقاد شد.» 🔸همه‌چیز از اینجا آغاز شد که روابط با غرب مقدم شد بر همه‌چیز و صیانت از اسلام و حتی استقلال کشور به محاق رفت. جماعت انقلابی خیلی خود را آزار ندهد! و اخراج کاردار فرانسه را پیگیری نکند! نسخه ۲۶ سال قبل در هیات دولت نوشته شده! همین‌که اجازه راهپیمایی دارید را غنیمت شمارید! منابع: صحیفه امام، جلد ۲۱ خاطرات هاشمی سال ۷۳ خون دل؛ کنکاش تاریخی نامه منشور روحانیت امام ⚜️ @taammolat74
🔰چگونه باید با جنجال شارلی ابدو مواجه شد؟ 📍سایت اصلاح‌طلب چندی پیش درباره مواضع و اهداف روزنامه شارلی ابدو درباره و نحوه صحیح مواجهه مسلمانان با این نوع رفتارها با برخی روشنفکران و روحانیون اصلاح‌طلب مصاحبه گرفته است. اما چیزی که مورد دقت نظر است پاسخ‌های عجیب و قابل تأمل و اصلاح‌طلبانی می‌باشد! ⚜️ @taammolat74 👇👇👇