eitaa logo
تاملات
731 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
340 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
05-1 - میزگرد معرفت شناسی.mp3
15.05M
🔉 میزگرد علمی 🔶 موضوع |میزگرد علمی داغ انتقادی در موضوع 🎙اساتید: آیت‌الله | | محمد لگنهاوزن | مصطفی ملکیان جلسه پنجم ـ بخش اول 🔹مبحث معرفت از دیدگاه تاریخی یونان باستان و عصر جدید ارائه مصطفی ملکیان و دکتر لگنهوزن 🔗 برای شنیدن جلسه قبل، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
🔰علوم انسانی و مهندسی اجتماعی (2) ✍️رضا داوری اردکانی 📍طرح‌های توسعه یا بازسازی هم طرح تحقق بخشیدن به امکانهای اصلاح و بهبود و تدارک و جبران آسیب‌هاست. پس کسی در جایی طرح آماده‌ای را اجرا نکرد بلکه بشر جدید در خود این مأموریت را یافت که در همه زمینه‌ها طرح‌هایی را که در چشم انداز آینده می‌یابد در وقت خود بیابد و اجرا کند ولی این مأموریت و طراحی تغییر را که همراهی با زمان است برنامه مهندسی اجتماعی نباید خواند زیرا معمولاً مراد از مهندسی اجتماعی ساختن جهان به دلخواه و بنابر میل اشخاص و گروهها بی اعتنا به زمان و بر وفق ایدئولوژی‌هاست. ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
✔️ [ادامه...] 💠 بخش دوم 🔸نظام سرمایه‌داری خود به خود به وجود آمد و کسی آن را طراحی نکرد در باب سوسیالیسم چه باید گفت؟ آیا سوسیالیسم را که طرحی متفاوت با نظام مستقر سرمایه داری در اروپا بود و صورت‌های کم و بیش متفاوت آن در آثار و طرح‌های صاحبنظران پدیدار شد نمی‌توان نوعی مهندسی اجتماعی دانست؟ 🔹در مقابل لیبرال‌ها که هرگز با دخالت در بازار و مخصوصاً با مهندسی اجتماعی موافق نبوده‌اند کمونیست‌ها و سوسیالیست‌ها و سوسیال دموکرات‌ها بر آن بودند که با انقلاب و مهندسی اجتماعی نظام مورد نظر خود را برقرار کنند و در نتیجه باعث حوادث زشت و زیبایی شدند در پایان قرن نوزدهم مارکسیسم و سوسیالیسم برنامه انقلاب بود ولی توجه باید کرد که هیچیک از انقلاب هایی که در روسیه و چین و کوبا صورت گرفت به جایی نرسید نظامهای سوسیال دموکراسی هم با برنامه‌ریزی به وجود آمد. 🔸اگر مراد از مهندسی اجتماعی تدوین و اجرای برنامه‌های اقتصادی – اجتماعی باشد انکارش وجهی ندارد بخصوص که در زمان کنونی تدوین برنامه پیشرفت اقتصادی- اجتماعی در سیاست امر عادی و گاهی ضروری شده است. در جهان جدید هر کشوری باید برنامه آموزش و پرورش داشته باشد و مدیریت سازمان‌هایش را با شرایط وفق دهد و مخصوصا از سیاست اقتصادی اجتماعی و فرهنگی معین پیروی کند و مگر می‌شود برنامه آموزشی را بی‌توجه به شرایط کشور و امکان‌های آن تغییر داد و اصلاح کرد. 🔹ولی اگر تدوین و اجرای برنامه توسعه موکول به درک وضع کلی کشور و امکان‌های تغییر است. برنامه ریزان نیز ناچار باید طرح کلی تحول را در نظر داشته باشند و آن را در شرایط و اوضاع خاص تعدیل و اصلاح کنند و در جهان توسعه نیافته شاید بدون داشتن برنامه جامع توسعه کاری از پیش نرود. پس دوباره بپرسیم که آیا با قبول این معنی نمی‌توان گفت تاریخ با مهندسی اجتماعی ساخته می‌شود؟ 🔗 برای مطالعه قسمت نخست، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammloat74
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |نقد و بررسی مجموعه «علم دینی؛ از چیستی تا چگونگی» نشست اول با حضور: ▪️حجة الاسلام و المسلمین اسدپور (استاد دروس عالی حوزه علمیه قم) ▪️حجة الاسلام و المسلمین وکیلی (استاد دروس خارج حوزه علمیه مشهد) سلسله نشست های هم اندیشی پیرامون مبانی و منطق تولید علم دینی ⏰ 2 بهمن 1399 ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
جلسه اول نشست هم اندیشی علم دینی.mp3
39.47M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |نقد و بررسی مجموعه «؛ از چیستی تا چگونگی» نشست اول با حضور: ▪️حجة الاسلام و المسلمین ▪️حجة الاسلام و المسلمین عبور از دوران اثبات ضرورت و امکان تولید علم دینی در سال‌های اخیر ▫️ لزوم طرح گفتگوهای انتقادی نسبت به نظریات مدافع علم دینی و پیگیری چالش‌های درون گفتمانی ▪️ مقصود از اعتباری بودن مفهوم «دین» در ترکیب «علم دینی» ▫️ تبعیت روند جعل اصطلاح در باب مفهوم «دین» از فرایند «فاعل بالقصد» ▪️ وجه ضرورت جعل اصطلاح برای «دین» در مقوله «علم دینی» ▫️معنای «دین نفس الامری» و وجه حقیقی و اعتباری آن ▪️ بررسی امکان استفاده از ظرفیت لایه های «دین مستنبط» و «دین نهادی» در تولید علم دینی با توجه به هویت جمعی و تاریخی علوم ▫️ ضرورت خالص سازی «علم دینی» با محوریت استنباط از متون دینی یا «دین واصل» ▪️ بررسی رابطه اسلامی سازی و بومی سازی علوم از حیث تقدم و تأخر ▫️ بررسی اجمالی دو دیدگاه نسبت به ظرفیت‌های حکمت و فلسفه اسلامی در تولید علم دینی ▪️ جایگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه در فرایند تولید علم دینی 🔗 برای مطالعه متن کامل نشست اول ، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74 ⚜️ @mhva_ir
🔉 مناظره 🔶 موضوع |عدالت اجتماعی 🎙احمد رهدار 🎙میلاد دخانچی تفسیر عدالت اجتماعی و شاخصه‌های حکومت عادل بخش نخست جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ⏰ ۲۹ بهمن ۹۹ ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
مناظره عدالت اجتماعی.mp3
37.05M
🔉 مناظره 🔶 موضوع | 🎙 استاد دانشگاه و رئیس موسسه فتوح اندیشه 🎙 منتقد فرهنگی و نویسنده کتاب پسااسلامیسم تفسیر عدالت اجتماعی و شاخصه‌های بخش نخست 🔹 انقلاب اسلامی ناشی از ارزش‌هایی بود که ازجمله آن ارزش‌ها عدالت بود و با مراجعه به بیانات امام رحمت‌الله علیه نیز به این نتیجه می‌رسیم که از ابتدا دو مسئله عدالت و اقتصاد از مسائل موردتوجه ایشان بوده و تکرر کلمه «مستضعفان» از جانب شهید بهشتی، طالقانی و دیگران نشان‌دهنده اهمیت و موضوعیت این مسئله دارد. 🔹ما بر مظلوم واقع شدن و به حاشیه رفتن مسئله عدالت در حاکمیت سلامی به نسبت دیگر ارزش‌ها ما را بر آن داشت که به کلیت و مبانی این مسئله بیشتر بپردازیم. در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی ما نیازمند پیش‌فرضی به نام آزادی بیان هستیم. ⚜️ @Taammolat74
🧠 🔸گشودن جبهه‌ي توحيد در ظلمات دوران آخرالزمان كار انسان‌هايي است كه از جايگاه نگاهِ به آسمانِ غيب، زمين را و حوادث زمين را مي‌نگرند و تحليل مي‌كنند! ⚜️ @Taammolat74
🔰بازخوانی قسمت دوم ⏰ 23 بهمن 1399 ‏1. خطرناکترین اندیشه انحرافی در روحانیت چیست؟ ‏2. مسئولیت مدیران حوزه علمیه در مسیر تربیت طلاب چیست؟ ‏3.آیا همه مطالب مورد نیاز روحانیت اصیل در کتب حوزه علمیه ‏موجود است؟ ‏4. هدف اساسی که منشور مطرح می کند چیست؟ ‏5. کدام اجتهاد می تواند جامعه را مدیریت کند؟ ‏6. کدام طلاب باید مورد مشورت بزرگان قرار بگیریند‏؟ ‏7. چرا هنوز بعد از 32سال راهبردهای منشور روحانیت در حوزه علمیه جریان پیدا نکرده است؟ ‏8. رابطه نفی عقلانیت یا ضعف اهتمام به عقلانیت و اسلام آمریکایی چیست؟ ‏9. سکولاریزم در تاریخ اسلام از کجا شروع شد؟‏ 📖پای صحبت‌های حجج اسلام سید حبیب الله موسوی و مهدی فوقی 💡آدرس اینترنتی سایت آپارات برای دیدن و شنیدن برنامه دوم👇: ‏ 🌐 https://aparat.com/v/tQ85r 🔗 قسمت گذشته را در اینجا ببینید. ⚜️ @Taammolat74 ⚜️ @redaaa
🔉 گفتگو 🔶 موضوع |روحانیت و جریان چپ در ایران معاصر ◾️ گفتگو کورش علیانی با محمد صدرا عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه زنجان برنامه چراغ مطالعه ـ فصل انقلاب اسلامی قسمت دوم ⏰ 12 بهمن ۱۳۹۹ ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
02. Mohammad Sadra.mp3
25.96M
🔉 گفتگو 🔶 موضوع | و در ایران معاصر ◾️ گفتگو کورش علیانی با عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه زنجان برنامه ـ فصل قسمت دوم 🔹 کتاب روحانیت و اندیشه‌های چپ در ایران معاصر به بررسی تعامل دو سنت رقیب، مهم و تاثیرگذار اسلامی به نمایندگی روحانیان و چپ مارکسیستی با استفاده از الگو و مفاهیم اساسی کسانی چون مک اینتایر و تیلور که تحت عنوان «جماعت گرایان» از آنان یاد می‌شود، می‌پردازد. 🔗 برای شنیدن قسمت قبلی، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
🔰 تکنولوژی و اقتصاد ✍️ مرتضی آوینی 🔸ابرقدرت ها در هیچ یک از مقاطع تاریخ حاکمیت خویش، انقلاب اسلامی ایران بر نخورده‌اند. آنها همواره توانسته‌اند که نهضت‌های اعتقادی را با فشارهای اقتصادی سرکوب کنند یا حداقل به انحراف بکشانند. تاریخ قرنهای اخیر مملو از شواهد و مصادیقی است که می‌توانند این ادعا را تأیید کنند. 🔹ماهیت اقتصاد مبتنی بر تکنولوژی هم، همچون علتی مزید، به این فجایع کمک رسانده است. در تکنولوژی مدرن، کوچکترین درنگ معنای نابودی دارد و این واقعیت، ضرورتهای ناخواسته ای را بر تمام جوامع در سراسر کره زمین تحمیل کرده است. اقتصاد امروز در سراسر کره زمین مبتنی بر تکنولوژی است و از آنجا که اقتصاد نیز بر سایر وجوه حیات بشری غلبه یافته است، پر روشن است که کوچکترین وقفه در چرخهای بیرحم تکنولوژی چه معنایی دارد. 🔸امروزه بلا استثناء حكومتها همه ساختارها و سازمان بندی های اجتماعی را به گونه ای تنظیم کرده اند که از این وقفه اجتناب کنند. بشریت برای پرهیز از این وقفه ناچار شده است که همه چیز خود را بفروشد و فدا کند؛ فرهنگ، اخلاق، عشق، عاطفه... همه چیز فدای استمرار حرکت چرخهای تکنولوژی شده است، و البته همانطور که عرض شد، تکنولوژی في‌نفسه دارای این چنین قدرتی نیست؛ ماده‌گرایی بشر است که قدرتی این همه به تکنولوژی بخشیده است. 💢 لازمه دست یابی به توسعه‌یافتگی این است که ما همه ساختارها و سازمان بندی های اجتماع را در جهت رشد اقتصادی تنظیم کنیم و بدین ترتیب فرهنگ نیز تابعی از اقتصاد خواهد شد. آیا اسلام ما را در این راه مجاز می دارد یا خیر؟ 📚 کتاب توسعه و مبانی تمدن غرب ⚜️ @Taammolat74
🔰 مطالبۀ «امام خامنه‌ای» از خبرگان و متفکّران حوزه برای «استنباط مفاهیم جدیدِ قرآنی و دینی، متناسب با وضعیت‌های جدید و چالش‌های جدید» تقریر سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای خبرگان رهبری 📍منظومه‌ی معرفتی و ارزشی اسلام یک مجموعه‌ی مفاهیمی است که آوردن این مفاهیم به میان مردم و آنها را به مرحله و منصّه‌ی عمل درآوردن، یک کار بسیار بزرگ و مهمّی است که ما هر جا این کار را انجام دادیم، برای ملّت و کشور و برای آبروی اسلام و جمهوری اسلامی ارزشمند بود؛ و هر جا غفلت کردیم، محروم ماندیم. در واقع عرض بنده این است که عناوین و مفاهیم معرفتی اسلام جنبه‌ی عملیّاتی و ترجمه‌ی عملیّاتی پیدا کند و عمل به آنها ممکن و رایج بشود که این به خودیِ خود نمیشود و احتیاج به تلاش دارد. ⏰ 4 اسفند 1399 ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
🔰 مطالبۀ «امام خامنه‌ای» از خبرگان و متفکّران حوزه 🔘 بخش سوم (نهایی) 💠
لزوم به‌روز کردنِ تفکّر اسلامی به عنوان نرم‌افزار حکومت اسلامی

🔸هر چه نظام اسلامی گسترش پیدا میکند و دامنه‌ی فعّالیّت نظام اسلامی گسترده‌تر میشود و افزایش پیدا می‌کند و میدانهای تازه‌ای در مقابل جمهوری اسلامی باز میشود و با چالشهای جدیدی مواجه می‌شود -چالشهایی که قبلاً وجود نداشته؛ چون هر چه میگذرد، چالشهای جدید، میدانهای جدید، کارهای جدید مطرح میشود برای نظام اسلامی- به همین تناسب احتیاج دارد که آن نرم‌افزار را، آن مجموعه‌ی معنوی را نو‌به‌نو تجدید حیات کند و به‌روز کند. 🔹 عرض من این است. این، آن چیزی است که از فضلای صاحب‌نظر و متفکّر بِجِد باید مطالبه بشود و این کار باید انجام بگیرد. اینکه میگوییم به‌روز کردنِ تفکّر اسلامی و آن را -یعنی منظومه‌ی معرفتی اسلام را- نو کردن و به‌روز کردن، معنایش به هیچ وجه دست‌کاری در آن منظومه‌ی معنوی نیست؛ نه، معنایش این است که یک حقایقی در کتاب و سنّت هست که ما تا وقتی احتیاج به آنها پیدا نکنیم، متوجّه به آنها نیستیم، متنبّه نیستیم؛ وقتی احتیاج پیدا کردیم، تنبّه پیدا میکنیم. 🔸نمونه‌هایی از دقّت نظر در مفاهیم و استخراج مضامین مورد نیاز: 1- مفهوم استقامت «فَاستَقِم کَماٰ اُمِرتَ وَ مَن تابَ مَعَک»: نظام اسلامی با فشارهای شرطی دشمن مواجه میشود؛ مراد ما از فشار شرطی این است که یک فشاری را وارد میکنند، مثلاً تحریم را، بعد میگویند این را برمیداریم به شرط اینکه فلان کار انجام بگیرد ...این خب خیلی چیز خطرناکی است، خیلی چیز مهمّی است؛ این شرط‌ها ممکن است که شرط‌های بشدّت گمراه‌کننده و هلاک‌کننده‌ای باشد- در یک چنین وضعی انسان چه ‌کار باید بکنند؟ اینجا انسان متوجّه میشود که علاج این استقامت به عنوان یک حرکت جمعیِ است. 2- مادامی که جبهه‌ی مرکّب دشمن -جبهه‌ی شیطان که مرکّب از شیاطین مختلف است- در مقابل انسان قرار نگرفته و انسان از همه‌طرف محاصره نشده، معنای این آیه را درست نمیفهمد که «وَلمّا رَءَا المُؤمِنونَ الاَحزابَ قالوا هٰذا ما وَعَدَنَا اللهُ وَ رَسولُه، وَ صَدَقَ اللهُ وَ رَسولُه وَ ما زادَهُم ‌اِلّا ایمانًا وَ تَسلیمًا» 3- بنده غالباً وقتی که احساس بی‌عملی میکنم -چه در خودم، چه در دیگران، چه در مسئولین- به یاد این [آیه] می‌افتم که «فَظَنَّ اَن لَن نَقدِرَ عَلَیه»؛ خیال میکنیم که این بی‌توجّهی، بی‌اهتمامی، بی‌عملی موجب واکنش تند از طرف حضرت باری‌تعالی (جلّ جلاله) نخواهد شد؛ چرا، خواهد شد؛ یعنی این معنا عملیّاتی میشود برای ما، عینی میشود و خودش را نشان میدهد. 🔗 برای مطالعه بخش قبل، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
🔉 میزگرد علمی 🔶 موضوع |میزگرد علمی داغ انتقادی در موضوع معرفت شناسی 🎙اساتید: آیت‌الله مصباح یزدی | غلامرضا فیاضی | محمد لگنهاوزن | مصطفی ملکیان جلسه پنجم ـ بخش دوم 🔻 پ.ن: آنچه از منظر مخاطبان فرهیخته می‌گذرد، بخشی از سلسله نشست‌های پژوهشی -آموزشی است که در مؤسسه امام خمینی قم به منظور تبیین تاریخی و تطبیقی مباحث معرفت‌شناسی در دهه 70 برای طلاب حوزه علمیه قم تشکیل یافته است. این جلسات به صورت روزانه در کانال تأملات بارگزاری می‌شود. ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
05-2 - میزگرد معرفت شناسی.mp3
12.06M
🔉 میزگرد علمی 🔶 موضوع |میزگرد علمی داغ انتقادی در موضوع 🎙اساتید: آیت‌الله | | محمد لگنهاوزن | مصطفی ملکیان جلسه پنجم ـ بخش دوم 🔹ارائه علامه مصباح یزدی(ره) 🔹تاریخچه معرفت‌شناسی اگر محقق سیر مباحث را دنبال سازد، بهتر می‌تواند علت طرح مباحث فلسفی و راه‌حل آنها را متوجه شود. 🔹بررسی اصطلاحات و واژه‌های علم، معرفت و... در اندیشه‌های فیلسوفان 🔗 برای شنیدن جلسه قبل، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
🔰علوم انسانی و مهندسی اجتماعی (3) ✍️رضا داوری اردکانی 📍 پیداست که نظم زندگی و فرهنگی که آدمیان در آن بسر می‌برند متعلق به آنهاست و هیچ موجودی جز انسان فرهنگ و تاریخ ندارد و اگر او در ساختن این فرهنگ دخیل نبود. فرهنگ با طبیعت چه تفاوت داشت. طبیعت ساخته دست آدمی نیست هر چند که آدمی آن را کم و بیش از طریق مهندسی تغییر می‌دهد و تسخیر می‌کند ولی فرهنگ با وجود آدمی و با علم و عمل او پدید می‌آید و از زمانی که آدمی به وجود آمده فرهنگ هم بوده است. ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
✔️ [ادامه...] 💠 بخش سوم 🔹این نسبت میان فرهنگ و آدمی هر چه باشد برخلاف پندار شایع که حتی در کتابهای علمی و فلسفی هم راه یافته است معنیش این نیست که بشری قبل از فرهنگ وجود داشته و فرهنگ را امر خوبی یافته و با طراحی آن را ساخته و پرداخته باشد. 🔸آدمیان خود را از ابتدا در جهان خاص یافته و با آن جهان تغییر کرده و جهان را نیز تغییر داده‌اند. آنها می‌توانسته‌اند با یکدیگر عهد ببندند فرهنگ و تاریخ نیز فرع این عهد یا به اصطلاح رایج قرار دارد اجتماعی است به شرط اینکه قرار داد را آغاز تاریخ بدانیم و نه مرحله تازه‌ای در زندگی آدمی. بی‌وجه نیست که دوران‌های تاریخی را نیز گاهی به عهد تعبیر می‌کنند. 🔹 اینکه جهان را چگونه باید ساخت از ابتدا در فلسفه یونانی و در آثار افلاطون ظاهر شد. افلاطون طرح مدینه‌ای را در انداخت که صورتی برگرفته از نظام عالم بالا بود و هر چه اینجا بود از اصل موجود در عالم بالا بهره می‌برد و پیروی می‌کرد. این طرح هنوز در فلسفه و حتی در علوم انسانی و اجتماعی کنونی ظهور و اثر دارد هر چند که مخالفت با مدینه آسمانی افلاطون از همان زمان که او در آکادمی آن را به شاگردانش می‌آموخت، آغاز شد. 🔸ارسطو طرح سیاست دیگری درانداخت و در پی آن صاحبنظران دیگر آمدند تا نوبت به فلسفه سیاسی و علوم اجتماعی دوران جدید رسید. اکنون دانشمندان علوم انسانی و اجتماعی حتی اگر اهل فلسفه نیز باشند، به طرح مدینه افلاطونی چندان علاقه‌ای ندارند مع هذا تاریخ غربی بسط تاریخ یونانی و به یک اعتبار ادامه آن پس از یکی دو گسست است و به این جهت چه بخواهند چه نخواهند پارمنیدس و هراکلیتوس و سقراط و افلاطون و سوفوکل و ارسطو در تاریخ جدید هم حضور دارند. 🔗 برای مطالعه قسمت قبل، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammloat74
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |نقد و بررسی مجموعه «علم دینی؛ از چیستی تا چگونگی» نشست اول با حضور: ▪️حجة الاسلام و المسلمین امینی‌نژاد ▪️حجة الاسلام و المسلمین وکیلی سلسله نشست های هم اندیشی پیرامون مبانی و منطق تولید علم دینی ⏰ 7 بهمن 1399 ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
7-11-99.mp3
50.51M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |نقد و بررسی مجموعه «؛ از چیستی تا چگونگی» نشست دوم با حضور: ▪️حجة الاسلام و المسلمین ▪️حجة الاسلام و المسلمین ▫️ وجه اختصاص تعریف «دین» به دین اسلام با نگاه شیعی (یعنی مجموعه قرآن و گزارش های نقل شده از پیامبر ‏اکرم و ائمه معصومین)‏ ▪️ بررسی رابطه «تفکیک میان دین واصل با دین نفس‌الامری» با اشکال معرفت‌شناسانه «شکاف میان ادراک و واقع» ▫️ بررسی شمول قرآن نسبت به همه حقایق و علوم به حسب لایه باطنی و زبان متعارف ▪️ مضرات طرح گسترده قلمرو دین و بالا بردن سطح توقعات جامعه و دانشمندان ▫️ وجه تمرکز بر روی «دین واصل» و عدم عنایت به «دین نفس الامری» در تعریف مختار از «دین»‏ ▪️ عدم تنافی «منبع بودن دین واصل هرچند به نحو ظنی» با «غایت بودن واقع یا دین نفس‌الامری از طریق قطع»‏ ▫️مقصود از لزوم استقراء جهت کشف «قلمرو بالفعل دین» (دین واصل) و استدلال‌ناپذیری آن ▪️ اطلاق عرفی «کمال دین» در کلمات مرحوم علامه طباطبایی و برخی بزرگان دیگر ▫️ تبیین مدل دوسطحی تولید علم دینی: 1- علم دینی مستقل از استناد به دین 2- علم دینی وابسته به استناد به دین ▪️ امکان تجمیع گزارشات ملکوتی و تجربیات معنوی جهت تولید علم دینی مستقل 🔗 برای مطالعه متن کامل این نشست ، اینجا کلیک کنید. 🔗 نشست اول این دوره را اینجا بشنوید. ⚜️ @Taammolat74 ⚜️ @mhva_ir
🔉 مناظره 🔶 موضوع |عدالت اجتماعی 🎙احمد رهدار 🎙میلاد دخانچی تفسیر عدالت اجتماعی و شاخصه‌های حکومت عادل بخش دوم جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ⏰ ۲۹ بهمن ۹۹ ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
مناظره زنده با محوریت عدالت اجتماعی2.mp3
48.38M
🔉 مناظره 🔶 موضوع | 🎙 استاد دانشگاه و رئیس موسسه فتوح اندیشه 🎙 منتقد فرهنگی و نویسنده کتاب پسااسلامیسم تفسیر عدالت اجتماعی و شاخصه‌های بخش دوم (نهایی) 🔹 انقلاب اسلامی ناشی از ارزش‌هایی بود که ازجمله آن ارزش‌ها عدالت بود و با مراجعه به بیانات امام رحمت‌الله علیه نیز به این نتیجه می‌رسیم که از ابتدا دو مسئله عدالت و اقتصاد از مسائل موردتوجه ایشان بوده و تکرر کلمه «مستضعفان» از جانب شهید بهشتی، طالقانی و دیگران نشان‌دهنده اهمیت و موضوعیت این مسئله دارد. 🔹ما بر مظلوم واقع شدن و به حاشیه رفتن مسئله عدالت در حاکمیت سلامی به نسبت دیگر ارزش‌ها ما را بر آن داشت که به کلیت و مبانی این مسئله بیشتر بپردازیم. در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی ما نیازمند پیش‌فرضی به نام آزادی بیان هستیم. ⚜️ @Taammolat74
🧠 🔸طرح طرحي است مقابل که چهارصدسال بشر را به بازي گرفت و متذکر درمان بيماري جهان امروز است. البته آن طرح بايد در حوزه‌ي اسلامي به گونه‏اي و در حوزه‌ي غير اسلامي به گونه‌اي ديگر اجرا شود، عمده توجه بشر است بر اين‌که بايد احکام الهي بر امورات بشر حاکم باشد! ✍️ اصغر طاهرزاده 📚امام خمینی و خودآگاهی تاریخی، ص149 ⚜️ @Taammolat74
🔰بازخوانی قسمت سوم ⏰ 24 بهمن 1399 1. علت دشمنی استعمار با روحانیت اصیل 2. حربه های استعمار برای آسیب زند به روحانیت انقلابی کدام است؟ 3.چه ضرباتی کاری تر از بقیه ضربه ها به روحانیت اصیل است؟ 4. جریان های انحرافی در حوزه علمیه کدام جریانها هستند؟ 5.راهکارهای امام راحل عظیم الشأن برای مصونیت حوزه علمیه انقلابی چیست؟ 6.باتوجه به نیازهای جامعه اسلامی باید نظام آموزشی حوزه علمیه چگونه باشد؟ 7.افق فقاهت در منشور روحانیت چگونه ترسیم می شود؟ 📖پای صحبتهای حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا طاهری نشسته ایم.‏ ‏ 💡آدرس اینترنتی سایت آپارات برای دیدن و شنیدن برنامه سوم👇: ‏ 🌐 https://aparat.com/v/49uKz 🔗 قسمت گذشته را در اینجا ببینید. ⚜️ @Taammolat74 ⚜️ @redaaa
🔉 گفتگو 🔶 موضوع |عملیات مهندسی: بررسی کارنامه بخش ویژه سازمان مجاهدین خلق ۱۳۵۷-۱۳۶۱ ◾️ گفتگو کورش علیانی با محمدحسن روزی‌طلب ⭕️ معاون اسناد مرکز اسناد انقلاب اسلامی برنامه چراغ مطالعه ـ فصل انقلاب اسلامی قسمت سوم ⏰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇