eitaa logo
تاملات
724 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
340 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ ‍🔰 حیات معقول 🔸 حقيقت اين است كه بشر با همه ادعاهاى ترقى و تكاملى كه دارد، هنوز نتوانسته است طعم امنيتِ زندگىِ اختيارى و منطق حقيقى را بچشد. اينكه امروزه در بعضى از كشورهاى دنيا مى‌بينيم همه مردم آنها در كمال آرامش و امنيت كامل به سر مى‌برند، مستند به تحول و تكامل ذاتى آنان نيست، بلكه معلول برخى قوانينِ وضع‌شده و عوامل جبرى است كه با كمال مهارت، نمايش آزادى به آنها داده‌اند. ❇️ كيست اين حقيقت را نداند كه سرخىِ گونه برخى از كشورهاى فرو رفته در عيش و عشرت و سرخوشى، معلول زردىِ روىِ كشورهاى ضعيف و ناتوان است! اين قانون را فراموش نكنيد كه به قول ناصر خسرو: 🔆 ده تن از تو زردروى و بينوا خسبد همى 🔆 تا به گلگون مى، تو روى خويش را گلگون كنى. 💠 می‌توان گفت: امنيت حاكم در آن جوامع نيز معلول جريانات نفع‌پرستى و لذت‌گرايىِ "يُتيليتاريانيسم و هدونيسم" شديد است كه به صورت حلقه‌هاى زنجيرىِ قوانين اجبارى، مانع از تعدى و آزار دادن به يكديگر است. اگر روزى فرا رسد كه آن قوانين و عوامل جبرى برداشته شود، خواهيد ديد كه مانند جنگ جهانى اول و دوم و بسیاری دیگر از جنگها، امنيت عاريتى آنان كه معلول قوانین و عوامل جبرى بود، چگونه نابود مى‌شود و به جاى تعاون و مساعدت به يكديگر و عمل به قانون همزيستى و اعلاميه جهانى حقوق بشر، گوشت و استخوان و پى و حتى خون يكديگر را با كمال بى‌خيالى مى‌خورند! 📖 استاد علامه / حكمت اصول سياسى اسلام، ترجمه و تفسیر فرمان مالک اشتر، ص۴۴۱ ⚜ @kanooneQarbshenasiAndisheIslami@taammolat74
🔰درباره تایید صلاحیتم ✍ محسن مهدیان 🔸پیامک تائید صلاحیت را دریافت کردم. بعد از انتشار یادداشت انتقادی، از شورای نگهبان تماس گرفتند و برای جلسه ای دعوتم کردند. ورودی ساختمان شلوغ بود. خیلی ها برای جلسه و پیگیری آمده بودند. وارد اتاق شدم. پیرمرد خوش مشربی به استقبال آمد. پرسید مدارک شما چیست؟ نامه ها و مستندات را ارائه کردم. گفتم این ها را پیش تر نیز به شکایت نامه الصاق کرده بودم. گفت دست ما نرسیده است. دلیلش را جویا نشدم. شاید هم لابه لای اینهمه پرونده گم شده بود. تشکر کردم و خداحافظی ...تا پیامک امروز. فاصله ردصلاحیت تا تائید صلاحیتم، همین حریت ساختاری است که قیمت دارد. 🔹اما دو گروه از این ردصلاحیت خیلی خوشحال شدند. یکی اصلاح طلبانی که باشیفتگی زائد الوصف بر شورا تاختند و نوشتند "دیدید گفتیم خسارتید" و یک گروه هم باقی مانده های انحراف که نوشتند "بر خاکستر آه ما نشستید". اشتباه می کنند. بین جریان انقلاب و ایندو یک تفاوت ساده است. 🔸اینها عمریست خطا را بهانه می کنند تا با دیکتاتوری مقابل قانون بایستند و جریان انقلاب خطا را می بیند تا با اصلاحش مردم سالاری را به رخ بکشد. به همین جهت هردو گروه از متن پیشین برآشفتند که چطور ممکن است حکمی را خطا بدانید و اما به احترام قانون بایستید و برایش حریم مقدس بسازید؟ واقع اینست که همه آنچه از انقلاب می فهمم همین است. 🔹ما نقد می کنیم و از خطا ها می گوئیم اما چون ساختارها وقوانین جمهوری اسلامی را به امضا و برآمده از مردم می دانیم برایش حرمت قائلیم و راه اصلاح را نه در منیت ها و قلدرمآبی ها، بلکه در خود قانون می دانیم. ما قصور و تقصیر ها را می بینیم و فریادش می کنیم اما چون حرکت کلی انقلاب را به سمت ظهور حق و سنت محوضت و خالص سازی الهی به سمت روشنایی می دانیم، سراپا امیدیم و اقدام. 🔸ماجرای ردصلاحیتم هرچند خطا بر خطا بود اما برایم فخرانگیز بود. تلاش مشفقانه قاضی پرونده ام و تعصب دیدنی قاضی اجرای احکام برای اصلاح خطائی که صورت گرفته بود قابل تکریم است. حریت ساختاری شورای نگهبان نیز قابل احترام بود و تجربه ای شد ماندگار. آنقدر شجاعت و صداقت داشتند که بی اعتنا به حاشیه ها به تکلیف شان عمل کنند. 🔹برای خودم نیز درس ها داشت. کمترینش اینکه من و ما اگر آبروئی داریم از انقلاب است. پس به هزینه کردن آبرویمان نیز نبالیم... ⚜ @taammolat74
📮و پیشتر هم گفته بودیم، اتحاد ما با چپ ها صرفا برای مبارزه با طاغوت اعظم است نه بیشتر. و اگر وقتش برسد و همین چپ ها هم مصداق استکبار جهانی شوند همانگونه که جلوی غرب ایستادیم جلوی شرق هم می ایستیم. چنان که جلوی شوروی ایستادیم. ما نه چپیم نه راست، ما حزب اللّهیم... ✍ مهدی نقدعلی ⚜ @taammolat74
🔹وقتی یک زن چند وزیر شما را مشغول خودش کرد یا شورای شهر اصلاح طلب در یکی از شهرها درگیرودار ارتباط با یک زن ماندند و همه سکوت کردند به نام اینکه آبروی نظام حفظ شود، باید هم امروز طلب کار باشند. یک مشت منحرف جنسی، سیاستمدار مکار یا مفسد اقتصادی را دورهم جمع کردند که شورای نگهبان رد صلاحیت‌شان می‌کند و حالا طلبکار نظام هستند و همه چیز را سیاسی می‌بینند و به ناف خودشان هیچ چیز را نمی‌بندند. ⚜ @ponezs@taammolat74
📣 🔰دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام برگزار میکند: بازخوانی اصحاب علوم انسانی اسلامی در باب جهان مقاومت پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی نشست اول با حضور: *حجه الاسلام دکتر شمس الله مریجی چالش ایده نسبیت ارزشها با مکتب سلیمانی *حجه السلام دکتر حبیب الله بابایی شجاعت و شهادت در فرآیند تمدنی اسلام * حجه الاسلام دکتر قاسم ابراهیمی پور محبت در اندیشه اجتماعی مسلمین و حاج قاسم سلیمانی * دکتر محمدرضا قائمی نیک ایام الله شهادت حاج قاسم و الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت *دکتر راضیه زارعی سردار سلیمانی و افزایش سرمایه اجتماعی برون گروهی در جهان اسلام *محمدرضا مالکی دو روایت از اسطورگی حاج قاسم زمان:چهارشنبه ۱۶م بهمن از ساعت ۱۴تا۱۶ 🔴 مکان:پردیسان، دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام، طبقه سوم، سالن جلسات حوزه ریاست @taammolat74
🔰بسته خبری 🔸 هر روز با اخبار جشنواره فجر 98 🎞چهره روز؛ امیر آقایی سال ۸۰ و با نقش‌آفرینی در یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌های کارنامه ابراهیم حاتمی‌کیا، وارد دنیای بازیگری روی پرده نقره‌ای شد. «ارتفاع پست» نقطه آغاز بازیگری امیر آقایی در سینما بود. بازیگری که در ادامه مسیرش در دهه ۸۰ تلاش کرد بر روی حضور در فیلم‌های خاص تمرکز کند و هم زمان بازی در فیلم‌های موردپسند مخاطبان عام را هم فراموش نکرد؛ اینگونه در دهه نخست بازیگری از «خصوصی» و «سعادت‌آباد» تا «مرگ کسب و کار من است» را در کارنامه خود ثبت کرد. 🎞حاشیه روز؛ حرف‌های درگوشی درباره فیلم‌هایی که نرسیدند! از همان زمانی که فهرست فیلم‌های راه یافته به بخش «سودای سیمرغ» از سوی هیأت انتخاب منتشر شد، برخی از فیلم‌سازان بازمانده از این فهرست، این گلایه را مطرح می‌کردند که چگونه برخی فیلم‌هایی که هنوز مراحل تولیدشان به پایان نرسیده، توانسته‌اند به جشنواره راه پیدا کنند. این فیلمسازان معترض البته اسم از فیلم و فیلمساز خاصی نبردند اما گمانه‌زنی‌ها در فضای رسانه بیشتر متوجه برخی پروژه‌های سنگین یا آثار کارگردانان معتبرتر بود. روز گذشته و همزمان با اولین روز جشنواره فجر، نرسیدن یکی از فیلم‌ها به جدول اکران مردمی، شائبه آماده نبودن آن برای اکران را تقویت کرد. «روز صفر» سعید ملکان که بی‌تردید از کنجکاو برانگیزترین و مهمترین آثار جشنواره امسال می‌تواند باشد، روزگذشته به اکران مردمی نرسید و طبق برخی شنیده‌ها در سینماهایی که این فیلم را در جدول اکران داشتند، فیلم «دوزیست» به جای آن روی پرده رفته است. 🎞نکته روز؛ افتتاحیه سرد و تلخ! واقعیت این است که انتظارها از اولین روز جشنواره سی‌وهشتم، با این تعداد فیلم کنجکاوبرانگیز، خیلی بیشتر از آن چیزی بود که در سه سئانس اکران دیروز در پردیس ملت تجربه کردیم! دیروز در ساعت ۱۳:۳۰ اولین فیلم این دوره از جشنواره با نام «سه کام حبس» اثر جدید برادران سالور به نمایش درآمد، فیلمی که محوریتش بر اعتیاد بود ولی با تماشایش شاهد ترکیبی از فلاکت‌ها بودیم، از فقر، بدبختی، مواد فروشی و دزدی گرفته تا تجاوز و هفت‌تیرکشی و پزشک متخلف! 🎞اعتراض روز؛ این نشست‌های همیشه حاشیه‌ساز! این سومین سالی است که پردیس سینمایی ملت به عنوان محل نمایش آثار جشنواره فیلم فجر انتخاب شده است. پردیسی که از همان ابتدا مخالفت‌هایی از سوی برخی اهالی رسانه و منتقدان برای برگزاری جشنواره در آن وجود داشت؛ پردیس ملت هم در پی این موضوع برای میزبانی این دوره در شکل ظاهری دچار تغییراتی شد؛ اضافه کردن سالن‌های نمایش، تعبیه کردن فودکورت و… از جمله همین تغییرات بود. متن کامل را در لینک ذیل بخوانید👇 🌐 mehrnews.com/news/4841739 ⚜️ @taammolat74
🔰فلسفه باید پاسخگو مسائل کلان جامعه اسلامی باشد.. 🔸تکیه ی اساسی را باید بگذارید روی مسائل کلان جامعهی اسلامی؛ مثل حکومت. ما وقتی به فلسفههای غرب نگاه میکنیم، میبینیم مسائلی مثل حکومت، اقتصاد، شأن مردم، شأن انسان، طبق نظرات آنها، حل میشود. اینها مسائل بنیادی شاخههای اصلی زندگی و جامعه است؛ اینها باید در فلسفه پاسخ پیدا کند. البته بعضی از آقایان در این یکی دو سال اخیر به من گفتند که ما داریم در این مسائل کار میکنیم - حالا من در این خصوص ارزیابیای ندارم - باید در این زمینه کار شود. واقعاً برویم ببینیم بر اساس فلسفهی ما، شکل جامعه، بنیان سیاسی جامعه، حکومت در جامعه، به چه شکلی خواهد بود؛ یعنی ما برای مسئلهی حکومت، در فلسفه چه پاسخی داریم. نمیشود بگوئیم آقا فلسفه ذهنیات محض است و به مسائل زندگی و جامعه ارتباطی ندارد؛ این معنی ندارد. به نظر من بخش عمدهای از جاذبهی فلسفهی غرب، مربوط به این است. همچنین مسئلهی اقتصاد. بنابراین به طور کلی جهانبینی اسلام تبیین شود. مواد اصلی جهانبینی اسلام را مشخص کنید - مسئلهی انسان، مسئلهی خدا، مسئلهی ارتباط انسان و خدا، مسئلهی تکلیف - در فلسفهی اسلامی روی اینها کار شود. البته اینها پاسخهای روشنی هم دارد، در فلسفهی ما خیلی از اینها مسائل مبهمی نیست؛ اما باید این پاسخها منعکس شود، گفته شود. مقام معظم رهبری ⚜️ @taammolat74
📮‏این ‎ هایی که با لباس مشکی اومدن نشست خبری ‎ اگه ‎ حامل ‎ ها و کانادا نشین ها نبود و فرضا هواپیمای زائرین عتبات به مقصد عراق بود هم به نظرتون ککشون میگزید؟! ✍️ دکتر پاستور ⚜️ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥محرمانه "رجبعلی مزروعی" روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب مقیم اروپا: بررسی و مقایسه وضعیت اقتصادی ایران از سال 56 تا کنون نشان می‌دهد که شکاف طبقاتی و فاصله غنی ـ فقیر در طول چهار دهه پس از انقلاب اسلامی به‌نحو قابل‌توجهی کاهش یافته است. ⚜ @secret_file@taammolat74
🔰ایده "جدایی دین از سیاست" از مدرنیسم تا ظهور انقلاب اسلامی 🔸"جدایی دین از سیاست" یکی از پرکاربردترین مفاهیم در ادبیات سیاسی جامعه ماست که این مفهوم پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران رواج بیشتری یافت. در علم سیاست به طرفداران این ایده، سکولار (به عنوان مهم‌ترین عنصر مکتب لیبرالیسم) گفته می‌شود. «از جمله ویژگی‌های لیبرالیسم، جدایی شئون اجتماعی از مناسبات دینی، یعنی سکولاریزاسیون است و جریان سکولاریزاسیون را حاکم می‌کند» 🔹برای شناخت بیشتر تفکرات این مکاتب الحادی و غیر دینی که ریشه آن از اروپا نهادینه شد، نیاز است گذری به تحولات فکری و فرهنگی تاریخ اروپا در سده‌های گذشته و نیز تأثیر آن بر فرهنگ و سیاست حاکمان و اندیشمندان ایران داشته باشیم؛ تأثیراتی که تاکنون همواره در تمام جوامع ادامه داشته است و طرفدارانی را به خود دیده است که کشور ما از این امر مستثنی نیست. ⭕️اوضاع اسفبار مسلمانان این ایده را گسترش می‌داد که علت عقب‌ماندگی و انحطاط مسلمانان پایبندی به دین است تا جایی که این ایده حاضر بود بسیاری از دستاوردهای جامعه را در اختیار غرب قرار دهد و امتیازاتی را به آنان ببخشد تا از تمدن و فرهنگ آنان استفاده کند. مطلب کامل را در لینک ذیل بخوانید👇 🌐 https://tn.ai/1777823 ⚜️ @taammolat74
🔰 ویروس کرونا چیست؟ / شیوع ویروس کرونا همانند فیلم Contagion 🔸ویروس‌ کرونا از خانواده ویروس سرماخوردگی و ویروس بیماری سارس است که در سال 1965 کشف شد و بیشتر در زمستان و بهار باعث سرماخوردگی می‌شوند، کرونو ویروس‌ها بیشتر در حیوانات دیده می‌شوند، اما پنج نوع از آن‌ها دستگاه تنفسی بدن انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و تشخیص اینکه علت بیماری کرونو ویروس باشد یا خیر کمی مشکل است. 🔹نکته قابل توجه فیلم «contagion» شباهت انتقال ویروس و نوع مرگ بیماران این فیلم به ویروس کرونا است و در این فیلم همچون ویروس کرونا بیماری از چین آغاز می‌شود. ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
↙️ ادامه... 🔸این فیلم درباره دنیایی است که ویروس کشنده آنفولانزا آن را فراگرفته و در حال نابودی آن است، مردم در این دنیا درمانده هستند و به هیچکس هم اعتماد نمی کنند چراکه امکان آلوده شدن و سپس مرگ وجود دارد! در این وضعیت پزشکان و دانشمندان به دنبال یافتن درمانی برای این ویروس هستند اما بزرگترین مشکل آنها نه یافتن درمان ، بلکه ترسی و جنونی است که برمردم حاکم شده است … 🔹سرفه ای که در ابتدای فیلم می شنویم، صدای سرفه بث امهوف با بازی «جوینیت پالترو» می باشد، یک زن اهل میناپولیس که از خانه اش به هنک کنگ سفر می کند ، داستان از این قرار است که پسر این زن بعد از مدتی به طرز مشکوکی می میرد و او دلیل مرگ پسرش را پیگیری می کند، همسر بت با نام میچ با بازی «مت دیمون» که ظاهراً در مقابل این بیماری کاملاً مصون و واکسینه است. متاسفانه او از این موضوع غافل است که همین ویروس به زودی خانواده اش را از بین می برد، تحقیقات نشان می دهد که بث در توقف میان راهی در شیکاگو یک ملاقات پنهانی داشته است، اما نه ، اشتباه نکنید، او از طریق رابطه ی جنسی ویروس را پایدار و منتقل نکرده است؛ راهی که در مورد بیماری ایدز صدق می کند، بلکه از طریق یک خفاش بیمار که یک خوک را آلوده می‌کند و بث با تماس با آشپز آن خوک به این بیماری مبتلا می‌شود. ⚜️ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥روحانی ماموریت داشت ایرانی رو بدون سپرهای دفاعی و پایه‌های قدرتش تحویل بده! ✍ سخنان افشاگرانه دکتر صادق کوشکی 🔸هر جا یک جو نشونه قدرت هست، دارن می‌زنن، خیلی جاها رو دارن می‌زنن که پشت تریبون نمی‌تونیم بگیم... ⚜ @taammolat74
📮برای بهداد عزیزم هنرمند نگران مردم دو واژه و دو مفهومی که قربانی شد یکم : واژه آزادی که توسط سیاستمداران لیبرال در سطح جهان مصادره شد و بنام ازادی انسانیت انسان را قربانی حیوانیت او کردند، انسانهارا در بند اسارت نفس کشیدند تا جسم او را آزاد کنند ولی ذهن و تفکر او را به بردگی بگیرند دوم :واژه مردم بود که ابزاری شد در دست و زبان سلبیریتی ها و هنرمندان تا بنام مردم جیب مردم را خالی کنند وکام سیاستمداران را در به قدرت رسیدن شیرین ، اینها همانهایی هستند که هم از توبره میخورند هم از آخور. ✍️ طلبه ترک قشقایی ⚜️ @taammolat74
🔰ما را تأیید صلاحیت نکنید؛ مردم به خیابان می‌آیند! 🔸مجید فراهانی، دبیر کل حزب ندای ایرانیان و عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران در بخشی از مصاحبه خود با اعتمادآنلاین در اشاره به فرایند بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان گفته است: 🔹«این کفران نعمت است که گروهی بخواهد مجلس را یکدست کند و در حوزه‌های انتخابیه اجازه ندهد نیروهای نزدیک به یک جریان سیاسی که دلسوز انقلاب و نظام هستند و می‌خواهند ذیل جمهوری اسلامی کار کنند، به صرف اینکه از نظر سلیقه‌ای با آنها اختلاف نظر دارند، در انتخابات حضور پیدا کنند؛ دود این دست تصمیم‌گیری‌ها در چشم مردم می‌رود.» او می‌افزاید: بسیاری از مشکلاتی که امروز وجود دارد باید با حضور و نظرات نمایندگان مردم در خانه ملت حل شود. اگر این اتفاق نیفتد و مجلس یکدست با یک تفکر و دیدگاه خاص شکل بگیرد، تبعات زیادی برای کشور خواهد داشت. 🔸فراهانی تصریح می‌کند: از جمله تبعاتی که حذف یک تفکر و دیدگاه سیاسی از مجلس در پی دارد این است که بسیاری از مردم تصور می‌کنند نمایندگان همفکر خود را در مجلس ندارند و سلیقه آنها از مجلس حذف شده است، پس سعی می‌کنند حرف‌شان را کف خیابان و جاهای دیگر بزنند. از این رو باید اجازه دهیم از همه سلیقه‌ها و طیف‌های سیاسی در مجلس حضور داشته باشند![8] 💠*حضور 30 ساله اصلاح‌طلبان در اکثریت مناصب انتخابی کشور و خاصّه حضور همزمان و اکثریتی سال‌های اخیر آنها در دولت، مجلس و شورای شهر؛ عیار ادعای آقای فراهانی مبنی بر بررسی سلیقه‌ای صلاحیت‌ها در شورای نگهبان را روشن می‌کند! 🔸مسئله مهمتر اما اشاره این فعال اصلاح‌طلب به گزینه «کف خیابان» و ادعای این است که اگر مردم احساس کنند سلیقه آنها در مجلس نیست؛ حرفشان را در کف خیابان می‌زنند... 🔹قبل از هرچیز باید دانست که تأکید بر "سیاست خیابانی" چیزی جز اجرای اوامر ستاد اصلاحات برای ایجاد فتنه اقتصادی در کشور به بهانه مشکلات دستکند دولت خودشان نیست. مقوله‌ای غیر عقلانی که تهدید به‌وسیله آن چیزی جز یک رفتار خائنانه نیست. 💢درباره اظهارات فراهانی لازم به اشاره است که اولا اصلاح‌طلبان زیادی توسط شورای نگهبان تأیید صلاحیت شده‌اند و این گناه مردم و شورای نگهبان نیست که آقایان فقط امثال تاجزاده و حجاریان را بعنوان اصلاح‌طلب می‌شناسند. ثانیا فرض بر صحّت مدعای اصلاح‌طلبان مبنی بر تأیید صلاحیت نشدن هیچیک از اصلاح‌طلبان؛ گناه اصلی متوجه ستاد اصلاحات است که چرا نتوانسته نامزدهایی بدون سوء پیشینه و فاقد معارضه با نظام و انقلاب و ولایت فقیه به مردم ارائه کند. در واقع در هر دو حالت هیچ جایی برای خیابان نیست بلکه این معاریف و رجال اصلاحات هستند که باید مؤاخذه سیاسی شوند.دبیر کل حزب ندا همچنین باید بداند که اصلاح‌طلبان پیش از تشویق مردم به حضور در کف خیابان! در مقابل این سؤال قرار دارند که چرا حاضر به رفتارهای ائتلافی خود در انتخابات‌های 92 و 94 نیستند؟! 🤔جالب است که شخص آقای فراهانی از جمله همان جوانان اصلاح‌طلب بود که چپ‌ها حاضر به اعتماد به آنها در سال 94 شدند. اینکه فراهانی پس از متنعّم شدن از سمت نمایندگی در شورای شهر، اکنون حاضر به حمایت از جوانان تازه‌نفس اصلاح‌طلب نیست؛ تأملات زیادی را موجب می‌شود... ⭕️در این زمینه همچنین قابل تأمل است که فراهانی این تحلیل را نمی‌داند که شورای نگهبان حتی اگر تاجزاده و حجاریان را نیز تأیید صلاحیت کند اما ستاد اصلاحات از آنجا که با رؤیت پیش‌لرزه‌های فتنه اقتصادی؛ تصمیم به "تحریم خاموش انتخابات" گرفته است؛ هرگز به عرصه حمایت از انتخابات نخواهد شد. و در این فرایند امثال آقای فراهانی و سخنان عجیبشان هم بازیچه‌هایی بیش نیستند. ⚜️ @taammolat74
🔰 پیام رهبر معظم انقلاب به تشکل‌های دانشجویی: امروز کشور بیش از همیشه به عنصر مومنِ حزب‌اللهی نیاز دارد. هرچه می‌توانید روی مبانی پافشاری کنید. ⚜ @taammolat74
✅{...وَا‌َیَّدَهُمْ بِروحٍ مِنهُ...} و به #روح خود آنها را مُوَیَّد و پیروز گردانید... 💐 #دهه_فجر_انقلاب ⚜️ @taammolat74
🔰هالیوود آینده را می‌سازد یا پیش‌بینی می‌کند؟! 🔹به طور قطع یکی از دلایلی که سبب می‌شود از هالیوود به عنوان سینمایی یاد شود که برای دنیا نسخه‌های راهبردی می‌پیچد و نگاه به آینده دارد، همین فیلم‌هایی است که در آن اتفاقات آینده پیش از وقوع به تصویر کشیده می‌شود. تخریب برج‌های دوقلو در ۱۱ سپتامبر، به روی کار آمدن دونالد ترامپ و حالا شیوع ویروس کرونا از مهم‌ترین حوادثی است که در برخی فیلم‌های هالیوودی پیش از وقوع ترسیم شده‌اند. اما این بار در پی شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی به مقایسه این ویروس با ویروس فیلم Contagion (شیوع) پرداخته‌اند. 🔸در سینمای هالیوود به ویژه آن بخش از این سینما که موسوم به سینمای آخرالزمانی است به طور ویژه به مضامین و موضوعاتی پرداخته شده است که در آن یک ویروس خطرناک یا یک موجود خطرناک به دلیل خطای انسانی یا به واسطه اقدامی عامدانه در سطح جامعه شیوع پیدا می‌کند. اساساً نگاه هالیوود به مسئله آخرالزمان نگاهی خوفناک است و هیچ گاه در هیچ کدام از آثاری از این دست عاقبت دنیا با حضور یک منجی ختم به خیر نمی‌شود یا دست کم می‌توان گفت در اغلب آثار هالیوود عاقبت خوشی برای دنیا ترسیم نشده است. در اغلب آثار آخرالزمانی هالیوود جامعه در حال مبارزه با موجود یا موجودات بیگانه‌ای است که به بشریت حمله کرده‌اند؛ موجوداتی که یا از کرات دیگر به زمین آمده‌اند یا به واسطه ویروسی کشنده به جان بشر انداخته شده‌اند. 🔻اما این روز‌ها موضوع ویروس کرونا خبر اول دنیاست و شباهت عجیب آن با برخی فیلم‌های هالیوودی خیلی‌ها را شگفت‌زده کرده است. در صنعت سینما ساخت فیلم بر اساس یک ویروس مرگبار همواره مورد توجه بوده است که این فیلم‌ها به بخش‌هایی مثل یک فیلم فاجعه‌ای که مشابه ویروس کرونا باعث قرنطینه یک شهر می‌شود، بوده یا حتی این ویروس‌ها ممکن است باعث شروع و خلق یک دنیای آخرالزمانی شود. در هر حال، وجود فیلمی با اتفاقات مشابه ویروس کرونا شاید بیش از هر نوع فیلمی مورد توجه علاقه‌مندان به سینما باشد و فیلم Contagion (شیوع) یکی از همین فیلم‌هاست که به‌تازگی مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است. 🔸 فیلم Contagion در سال ۲۰۱۱ روی پرده‌های سینما رفت و در این فیلم شاهد شباهت شیوع ویروس با ویروس کرونا بودیم که همین موضوع باعث شد تا بسیاری شروع به مقایسه اتفاقات فیلم با شیوع این بیماری کنند و حتی شاهد ارائه تصاویر مشابه نیز بودیم. حال سؤال اصلی این است که تا چه اندازه اتفاقات فیلم «شیوع» به ویروس کرونا نزدیک است؟ آیا ویروس در فیلم شیوع به ویروس کرونا شباهت دارد؟ چه تفاوت‌هایی بین ویروس MEV- ۱ با کرونا وجود دارد؟ 🔹البته به طور قطع نمی‌توان شباهت‌های مو به مو با واقعیت در این فیلم‌ها پیدا کرد، اما اگر نخواسته باشیم نگاهی غیرعادی و خرافاتی به مسائلی از این دست داشته باشیم دست‌کم می‌توان روی این مسئله توافق کرد که هالیوود سعی می‌کند برای آینده جهان برنامه‌هایی را که در برخی مراکز راهبردی برای اجرا طراحی می‌شود در فیلم‌هایش ترسیم کند. وقتی رئیس خزانه‌داری ایالات متحده از این سخن می‌گوید که کرونا می‌تواند برای آینده اقتصادی امریکا یک فرصت باشد، می‌توان اینطور گمانه‌زنی کرد که هالیوود که رابطه تنگاتنگ آن با پنتاگون موضوعی پنهانی نیست، حادثه‌ای که طراحی شده را سال‌ها پیش به تصویر کشیده است. ⚜️ @taammolat74
📮‏اتاق فکر این سلبریتی‌هایی که در اولین روز جشنواره فجر در سالن رسانه ها با لباس مشکی در نشست‌های خبری حاضرشدند، کجاست؟ آیا بازهم میخواهند با سواستفاده و نان خود در خون شهدای هواپیمای اکراین؛ گرین کارت، لایک و فالوئر جمع کنند؟ این را بدانید که؛اینها برعلیه مردمند نه از مردم! ✍️پروین اعتصابی ⚜️ @taammolat74
🔰میلاد دخانچی و وحید یامین‌پور سمبل دو نوع اسلوب اندیشه‌ورزیِ کنونی جریان انقلابی ✍️امید رامز این یادداشت را در متن ذیل بخوانید👇👇👇 ⚜️ @taammolat74
🔰میلاد دخانچی و وحید یامین‌پور سمبل دو نوع اسلوب اندیشه‌ورزیِ کنونی جریان انقلابی ✍️امید رامز 🔸مسلک یامین‌پور از وجهی، غیر از سیاقی است که خودش در "نخل و نارنج" از شیخ انصاری تصویر می‌کند. شیخِ موصوف، دائما در حال صیرورت و شدن است. در تکامل است؛ نمی‌ایستد؛ در سفر است و "مهاجر"؛ یامین‌پور اما راه را از پیش تعیین شده، و همگان را به این راه می‌خواند. 🔹اگر نقشِ اول داستان را کنار بگذاریم، این همان کانتکستِ نخل و نارنج هم هست. نخ و نارنج نشانگر پارادایم ذهنی و چارچوب فکری نویسنده است. یامین‌پور اگرچه انقلابی است، اما حافظ و البته منتفع وضع موجود هم هست. نه از این بابت که به آن رضایت داده است؛ بلکه از این بابت که تفکر خود را محفوظ و لایتغیر، و اندیشه‌ی غیر را پیرامون می‌داند. از این بابت که به دنبال نقص در بیرون از خود(=خودِ فکری) است. یامین‌پور نماد گونه‌ای از جریان انقلابی‌ست که وضع موجود را صرفا نتیجه عملکرد "دیگری" می‌داند. از نگاه او این "دیگران" هستند که باید تغییر کنند تا وضع مطلوب حاصل شود. "خود" در نگاه یامین‌پور سوژه است. 🔸دخانچی اما تقریبا همه آنچیزی‌ست که یامین‌پور نیست. دخانچی تفکر انتقادی را ابتدا از "خود"(خودِ فکری) آغاز کرده. نگاهی انتقادی به فرهنگ، سیاست و اقتصاد، ارتباط آنها، و نقش و تاثیر "خود"ها در کنارِ "دیگر"ها در وضع موجود. 🔹اگرچه باید اذعان کنم اکنونِ نگارنده به یامین‌پور شبیه‌تر است تا به دخانچی، اما برای آینده انقلاب به دخانچی امیدوارم‌ترم تا یامین‌پور. این دخانچی‌ست که شیخِ سالک دوران ماست نه یامین‌پور. دخانچی در مصیر است و در این صیرورت در خدمت انقلاب ولی یامین‌پور در مسیر است و در خدمت انقلابی‌ها! دخانچی به‌مثابه انسانِ خودآگاه جستجوگرِ حقیقت و نسبت آن با واقعیت است و یامین‌پور به مثابه خودی است که در پی تعیّن بخشیدن به حقیقتِ جهان است. ⚜️ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰چرا سلبریتیها از اطلاق سلبرتی به خود هراس دارند؟ ✍ هاتف خالدی 🔸حامد بهداد با آن اداهای بنجول دسته دوم، با آن ژست های عقب مانده غربی و استفاده غلط و بی معنی واژگان انگلیسی، با آن اطوارهای تصنعی که حتی شبیه اجرای یک بازیگر هنرمند هم نیست نمی تواند خودش را از جامعه سلبرتی جدا کند. 🔹سلبرتی یعنی همین: مشهور، بی سواد، پرمدعا، دغل و فریبکار 🔸چرا این ها از اطلاق سلبرتی به خود هراس دارند؟ چون دیگر همه می دانند سلبرتی موجودی دهان گشاد و هرزه گوست که از فریب ارتزاق می کند و از شیادی به فربهی می رسد. حامد بهداد از قضا نمونه واقعی و یک مثال روشن از سلبرتی است 🔹فریبکاران حریص! این قدر مردم مردم نکنید. از کدام مردم دقیقا حرف می زنید؟ ما در یک جامعه به شدت طبقاتی و لایه لایه زندگی می کنیم. طبقه ای که شما بی مایگان نمایندگی اش را به نام خود زده اید تمام مردم ایران نیستند. ⚜ @taammolat74
🔰بسته خبری 🔸 هر روز با اخبار جشنواره فجر 98 💢تنور «فجر ۳۸» بالاخره گرم شد/ مدعیان «سیمرغ» از راه می‌رسند... 🎞چهره روز؛ ساعد سهیلی پنج سال پیش و در جشنواره سی‌وپنجم فیلم فجر، فیلم سینمایی «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داوودی به‌عنوان یک اتفاق موردتوجه ویژه قرار گرفت؛ فیلمی که ایفاگر دو نقش اصلی و کلیدی آن امیر جدیدی و ساعد سهیلی بودند. تا پیش از این تجربه، جدیدی تنها در فیلم‌های هومن سیدی خوش درخشیده بود اما ساعد سهیلی چند سالی می‌شد که از زیر سایه پدرش سعید سهیلی خارج شده بود و با ایفای نقش در آثاری همچون «چند متر مکعب عشق» جایگاه خود به‌عنوان یک بازیگر جوان و توانمند تثبیت کرده بود. 🎞فیلم روز؛ شنای پروانه در میان فیلم‌های اکران شده در دو روز ابتدایی جشنواره سی‌وهشتم در سینمای اصحاب رسانه، فیلم سینمایی «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت، با فاصله بیشترین تحسین را متوجه خود کرده است.«شنای پروانه» حالا اولین دورخیز محمد کارت برای کارگردانی یک فیلم بلند داستانی است. حسین دوماری و پدرام پورامیری کارگردانان فیلم «جان‌دار» در نگارش فیلمنامه «شنای پروانه»، کارت را همراهی کرده‌اند و تهیه‌کنندگی این فیلم را هم رسول صدرعاملی برعهده دارد. سرمایه گذاری محمدصادق رنج‌کشان و البته نقش‌آفرینی متفاوت امیر آقایی از دیگر نکات قابل توجه درباره «شنای پروانه» است. 🎞حاشیه روز؛ حضور آقای دبیر و غیاب اینترنت! برخلاف سال گذشته که ابراهیم داروغه‌زاده در مقام دبیر جشنواره حضوری کم‌رنگ در فضای برگزاری جشنواره داشت و دسترسی اصحاب رسانه به او به سادگی دیگر ایام سال نبود، امسال آقای دبیر، حضوری مستمر در فضای عمومی پردیس ملت دارد. داروغه‌زاده در حاشیه همه نشست‌های رسانه‌ای حضور دارد و متن و حاشیه این نشست‌ها را بی‌واسطه دنبال می‌کند، اما همچنان علاقه چندانی به اظهارنظرهای رسانه‌ای درباره حواشی روز جشنواره ندارد! 🎞پیشنهاد ویژه؛ روز صفر سعید ملکان هرچند فیلم‌اولی محسوب می‌شود و اولین ساخته‌اش در بخش «نگاه نو» جشنواره فجر سی‌وهشتم رونمایی می‌شود اما اصلاً تازه‌کار نیست و تا به امروز حداقل ۹ بار برای دریافت سیمرغ روی سن اختتامیه جشنواره فجر حاضر شده است! ۶ بار در مقام طراح چهره و ۳ بار در مقام تهیه‌کننده. ملکان، چهره‌پرداز باسابقه سینمای ایران که چند سالی است ردای تهیه‌کنندگی هم برتن کرده بود، با «روز صفر» وارد میدان «کارگردانی» شده است. فیلمی که فرآیند تولید را در سکوت خبری طی کرد و تلاش بسیاری شد تا جزئیات آن تا روز رونمایی در جشنواره، در فضای رسانه‌ای منتشر نشود. طبق پیگیری رسانه‌ها اما مشخص شد فیلم قرار است بخش دیگری از پازل روایت سینمایی از یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های امنیتی سال‌های اخیر یعنی فعالیت‌های گروه عبدالمالک ریگی در کشور را کامل کند تا به فاصله یک سال بعد از درخشش «شبی که ماه کامل شد» در جشنواره سی‌وهفتم، باردیگر فیلمی با محوریت این پرونده در ویترین جشنواره داشته باشیم. متن کامل را در لینک ذیل بخوانید👇 🌐 mehrnews.com/news/4843030 ⚜️ @taammolat74
🔰انقلاب در نظریه‌های انقلاب بحثی پیرامون گستره مفهومی نظریه‌های انقلاب و چرخش‌های تئوریک آن‌ها پس از انقلاب اسلامی ایران ✍️ احمد مهرشاد 🔸انقلابات از منظرهای متفاوتی موضوع مطالعه قرار گرفته‌اند؛ تکثر نظرگاه‌ها، در حداقلی‌ترین سطح، مؤید وجود پیش‌فرض‌هایی است که اسباب این تنوع است؛ و حداقلی‌ترین نتیجه این امر آن است که علی‌السویه بودن ربط یک نظریه با واقعیات و پدیده‌های متفاوت را مورد تردید قرار می‌دهد. در واقع هر نظریه ظرفیت تبیینی واقعیاتی محدود را دارد. بنابراین با هر نظریه نمی‌توان سراغ هر پدیده‌ای و در هرجا رفت! این امر در مورد انقلاب برجستگی بیش‌تری می‌یابد؛ به عبارت دیگر، انقلاب که هر مورد منفرد آن برخاسته از زمینه‌های منفردی است، نظرگاه خاصی را جهت تحلیل و بررسی طلب می‌نماید. اما آیا این امر در مورد انقلاب اسلامی ایران نیز صادق است؟ در واقع آیا نظریه‌های موجود علوم اجتماعی امکان مطالعه انقلاب اسلامی را دارند؟ رویکردهای تحلیل مناسب جهت مطالعه انقلاب اسلامی کدام‌اند؟ نوشتار حاضر تلاشی در جهت ارائه نگرشی عمومی بر تاریخ و سنخ‌بندی نظریه‌های انقلاب در حوزه اجتماعی و سیاسی با توجه به پدیده انقلاب اسلامی می‌باشد و تأثیر بزرگ‌ترین انقلاب قرن بیستم بر حوزه اندیشه را تا حدی نمایان می‌نماید. ⏰خواندن ۱۰ دقیقه متن کامل را در لینک ذیل بخوانید👇 🌐http://vrgl.ir/v1iS8 ⚜️ @taammolat74
📮حقیقت کدام است؟؟؟ یا جشنواره ؟؟؟ جشنواره‌ای پر از؛ فقر فقر فقر @taammolat74