🔰 کرونا تا آستانه سال جدید
✍ عبدالله شهبازی
🔘 بخش ۱ از ۲
🔸سال ۱۳۹۸ در فضای شِبه آخرالزمانی apocalyptic بیماری جهانگیر (پَندمیک) کروناویروس به پایان میرسد؛ فضایی که در عمر ۶۴ ساله خود مشابهی برای آن نمیشناسم.
🔹 نزدیکترین واقعه تاریخی شبیه به آن آنفلونزای سالهای ۱۲۹۶- ۱۲۹۷ ش است که به مرگ ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون انسان در سراسر جهان انجامید و تا به امروز از نظر میزان مرگومیر ناشی از بیماریهای واگیر بعنوان بزرگترین فاجعه انسانی تاریخ معاصر شناخته میشود.
🔸میزان مرگومیر ناشی از کرونا ویروس تاکنون، در مقایسه با تلفات سالیانه بیماریهای واگیر چون آنفلونزا، زیاد نبوده است. آنچه این هراس را سبب شده پیشبینی آیندهای است که فراروی ماست.
🔹تا ساعات پایانی سال ۱۳۹۸، طبق آمارهای رسمی دولتها، تعداد مبتلایان به کرونا در سراسر جهان ۲۴۵٬۶۱۳ نفر و تعداد متوفیات ۱۰٬۰۴۸ نفر گزارش شده است.
🔸دلایلی در دست است که برخی دولتها، بويژه مصر و ترکیه، آمار مبتلایان و متوفیات ناشی از کرونا را به شدت کتمان میکنند. آمار دولتی کرونا در مصر ۲۵۶ مبتلا و ۷ فوت است ولی برخی تحقیقات از حداقل ۱۹٬۳۱۹ مورد بیماری کرونا در مصر و مرگومیر بیشتر حکایت میکند. مواردی، از جمله در کانادا، دیده شده که در گواهی فوت علت مرگ را «بیماری حاد ریوی» ذکر کردهاند تا آمار قربانیان کرونا را کاهش دهند.
🔹بنظر میرسد موج کرونا هنوز در آغاز راه است و محتمل است که در ماههای آینده ایالات متحده آمریکا و هند به دو کانون اصلی جدید کرونا در جهان بدل شوند. پیشبینیهای مبتنی بر مدلسازی برخی مراکز معتبر تحقیقی قربانیان فراوانی را پیشبینی کردهاند.
🔸نیویورک تایمز امروز (۱۹ مارس ۲۰۲۰) از تحقیق وزارت بهداشت آمریکا پرده برداشت که طبق آن در بدترین سناریو ۱۱۰ میلیون آمریکایی به کرونا مبتلا میشوند و از این میان ۷٫۷ میلیون نفر در بیمارستان بستری شده و ۵۸۶ هزار نفر میمیرند. در مدلسازیهای مرکز کنترل و مقابله با بیماریهای آمریکا (سی. دی. سی)، که نیویورک تایمز در ۱۳ مارس ۲۰۲۰/ [۲۳ اسفند ۱۳۹۸] معرفی کرد، ابتلای ۱۶۰ تا ۲۱۴ میلیون آمریکایی به کرونا و مرگ ۲۰۰ هزار الی ۱٫۷ میلیون نفر، در صورت فقدان اقدامات جدی بازدارنده، پیشبینی شده است.
⚜ @taammolat74
🔰 کرونا تا آستانه سال جدید
✍ عبدالله شهبازی
🔘 بخش ۲ از ۲
🔸مدلسازی مورخ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ دانشگاه صنعتی شریف، که زیر نظر دکتر علینقی مشایخی استاد برجسته این دانشگاه انجام شد، در بدترین سناریوی محتمل، یعنی فقدان اقدامات بازدارنده مانند عدم تردد مردم، میزان تلفات ناشی از کرونا در ایران را تا ۳٫۵ میلیون نفر تخمین زده است.
🔹تنها نیرویی که میتواند کرونا را مهار کند و تلفات انسانی را به شدت کاهش دهد مداخله فعال حکومتها و مدیریت قوی آنان برای کنترل بحران است. این رفتاری است که در چین و کره جنوبی انجام گرفت و با مهار بیماری به الگوی جهانیان بدل شد. به این دلیل است که دولت فرانسه، پس از تعلل فراوان، سرانجام با جدیت وارد میدان شده و با وضع مقررات شدید، از جمله جریمه تردد بدون مجوز تا ١٣۵ یورو، مانع از خروج مردم از خانهها میشود.
🔸این رفتاری است که در برخی کشورهای آمریکای لاتین نیز دیده میشود مانند گواتمالا که بلافاصله پس از فوت اولین بیمار کرونایی در ۱۳ مارس/ ۲۳ اسفند مقررات شدید وضع کرد و از جمله برای خروج بدون مجوز از منزل جریمه سنگین به مبلغ ۳۰۰ کیتزل (واحد پول محلی، معادل درآمد دو هفته کارگر متخصص) قائل شد.
🔹تا امروز، که پایان سال ۱۳۹۸ است، بنظر میرسد نحوه اطلاعرسانی وزارت بهداشت درباره پدیده کرونا اینگونه بوده و از سوی نهادهای مسئول فراتر از وزارتخانه فوق نیز عزم جدی برای مهار کرونا مشاهده نمیشود. بدینسان، حدود ۶۴ روز پس از ورود کرونا به ایران همچنان شاهد سردرگمی و فقدان تصمیمگیری نهادها و مقامات مسئول هستیم. این ۶۴ روز تاریخی از دست رفت ولی میتوان امیدوار بود که با ظهور عزم راسخ و مدیریت قوی فرایند جدی مهار بیماری آغاز شود و تلفات آن، طبق مدلسازی دانشگاه صنعتی شریف، از حدود ۳٫۵ میلیون نفر به حداقل ممکن یعنی ۱۲ هزار نفر در دوره چهار ماهه کاهش یابد.
⚜ @taammolat74
♨️ پخش زنده بیانات رهبر معظم انقلاب با ملت شریف ایران فردا (یکشنبه) ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه از شبکه خبر
#جهش_تولید
#سال_نو_مبارك
⚜ @taammolat74
🔰 رسانهای که صاحب ندارد!
✍️ محمدصادق کوشکی
🔸 این چندمین مرتبه است که به آقای علی عسکری عرض میکنیم که مدیر و حاکمان مطلق رسانه ملی؛ مجریان کممایه و پرمدعاییاند که نه به انقلاب و حکومت دینی معتقدند و نه اهل علم و تخصصاند و تنها هنرشان تکرار شایعات و چرندهایی است که در شبکههای ماهوارهای لندنی دیدهاند یا در کانالهای مجازی پر شده در آلبانی يا ریاض خواندهاند!
بماند که تخصص اصلی این حاکمان واقعی رسانه ملی؛ تیغ زدن مدیران دکوری سازمان است، و دیدن برنامههای زنده و مناسبتیشان آدم را از دیدن شبکههای لندنی بینیاز میکند و از انقلاب و دین و جمهوری اسلامی منزجر!
🔹 خوب است معاونت سیما و مدیر شبکه یک سیما بفرمایند اتاق فکر برنامه فرمول یک چه کسانی هستند و با کدام جایگاه علمی و انقلابی؟
والبته که میدانیم چنین پدیدهای وجود خارجی ندارد!
🔸ساختن برنامه زنده برای نوروز و اعیاد و مناسبتهای ملی که نیازی به « فکر» ندارد! یک مجری گردن کلفت و قلدر میخواهد و پول بیصاحب بیتالمال و دیگر هیچ! مگر قرار است ویژه برنامههای رسانه ملی به مناسبت اعیاد؛ بار فکری و آموزشی و هنری داشته باشد؟
🔹 به خوبی میدانیم که میخ آهنین در سنگ نمیرود و گوش مدیران دکوری سازمان ابدا به این حرفها بدهکار نیست.
اما از باب نهی از منکر و برای صدمین بار به جناب علی عسکری عرض میشود که با کدام حجت شرعی دستور صریح رهبری نظام را نادیده میگیرید و علیرغم نهی رهبری از حضور بازیگران بیمایه به عنوانِ مهمان برنامههای سیما؛ هر بازیگر بیسواد و درجه سه و بیهنری را به برنامههای زنده و پربیننده دعوت میکنید؟ تا کی باید تخلف از جانب شما باشد و هزینه دادن از رهبری؟
این قبیل بازیگران چه حرف مفیدی برای گفتن دارند؟ و به چه اعتباری اجازه حضور در برنامه های زنده سیما را پیدا میکنند؟
🔸 لابد میدانید که حرفهای نامربوط برنامه فرمول یک، اشک وزیر بهداشت را درآورده!
لطفا بفرمایید چرا مدیر روابط عمومی سازمان در چنین مواقعی ساکت است و فقط متخصص بیانیه دادن علیه برنامههای ارزشی شبکه افق است؟
⚜️ @taammolat74
🔉 گفتگو
🔶 مجموعه لایوهای #همه_گیر
🔸گفتوگو میلاد دخانچی با دکتر علیرضا شیری (روانشناس)
♦️ از هفته دوم شیوع ویروس کرونا در ایران، مجموعه مصاحبههای لایوی با عنوان همهگیر در پیج اینستاجیوگی صورت گرفت که در آن تلاش شد با مردم درگیر کرونا و متخصصین این حوزه گفتگو صورت گیرد و به یک درک جامعتر از ابعاد بحران شیوع ویروس کرونا منجر شود.
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
مصاحبه میلاد دخانچی با علیرضا شیری.mp3
50.87M
🔉 فایل صوتی
🔶 مجموعه لایوهای همهگیر
🔸 گفتگو #میلاد_دخانچی با #علیرضا_شیری
🔹وسواس کرونایی رو چه کنیم؟! این وسواس چه خطراتی رو به دنبال دارد؟!
🔹 سه آسیب وسواس، اضطراب و ترس از قحطی را در مواجهه با کرونا
🔹 تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر روان ما در حال حاضر و آینده را در این گفتگو بشنوید.
🔗لینک گفتگو با رضا امیرخانی:
https://eitaa.com/taammolat74/1300
⚜️ @taammolat74
🔰 انسان تنهای بدون همراه؛ انسان بدون تلفن همراه
🔸انسان بدون تلفن همراه انسان تنهایی ست؛ انسان بدون تلفن همراه دیگر هیچ همراهی رو کنار خودش حس نمیکند..اگر تا همین دو دهه گذشته همسر و شریک زندگی بعنوان مهمترین همراه آدمی بحساب می آمد؛ اکنون با ورود به دوره عصر جدید انسان بطور اساسی دچار جابجایی هایی بنیادین در تعریف ارزشها و هنجارهای خود شده است...
🔹گوشی های همراه شریک مجازی و همراه همیشگی ما شده اند...این شریک کم حجم و بدون گوشت و استخوان و تشکیل شده از چند ریزپردازنده، این همراه های بی جان و عاری از احساس و عاطفه جای شریک آدمی را برای انسان گرفته اند..
🔸انسان عصر حاضر با گوشی های خود خوشحالند. با گوشی های خود به رختخواب می روند، موزیک گوش میکنند، فیلم میبینند، به مسافرت می روند، میخندند، می گریند و حتی می رقصند...
🔹"پیر بوردیو"جامعه شناس معاصر فرانسوی با برداشت از واژه " فست فود" به معنای غذای سریع ؛ وسایل ارتباط جمعی منجمله گوشی های همراه را Fast Thinker(پروسه فکر سریع و دم دستی)نامگذاری کرده است.
🔸از منظر جامعه شناختی مهمترین نتیجه ای که در اینگونه مداخله اشیا و یا حیوانات و جایگزینی آنها با شریک زندگی آدمی و تن دادن به ازدواج با آنها میتوان به آن رسید اینست که مدرنیته و عقلانیت با تمام پیامدهای مثبتی که برای بشر به همراه آورده است در نهایت سبب گسست و بی اعتمادی آدمهانسبت به آدمها، جدایی قلبها از ازهم، بی اعتمادی و قطع ارتباط و امید انسان به انسان و پناه بردن انسان به حیوانات یا اشیا شده است!
🔹انسانِ گوشی بدست، انسانِ در معرض چشمهای همگان در یک جامعه مصرف گرای تصویری ست...انسان بدون تصویر همگانی، بدون عرضه تن، انسان محالی است و تعریف ناشدنی که همه جا وهم ِ حضور دارد اما در هیچ کجا این مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد!
⚜ @taammolat74
🔉 درسگفتار
♨️ #اختصاصی
🔶 روششناسی فقهای معاصر
🔸 استاد محمدحسین عبدی
🔹جلسه پنجم
🔻پ.ن: این درسگفتار هر شب در کانال بارگذاری میشود.
⚜ @taammolat74 👇👇👇
روش شناسی فقهای معاصر ۵.mp3
13.97M
🔉 درسگفتار
🔶 #روششناسی_فقهای_معاصر
🕰 جلسه پنجم
🔸 استاد محمدحسین عبدی
🔹 مستمسک آیت الله حکیم را در امتداد فقه جواهری میتوان تعریف نمود.
🔹جستاری در نظریات و مبانی اصولی، حدیثی و رجالی آیتالله حکیم
🔹بررسی برخی اندیشههای فقهی آیتالله حکیم
🔗 لینک جلسه قبل👇
🔺https://eitaa.com/taammolat74/1285
⚜️ @taammolat74
26.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مستند «دکترین شوک»
🔘 قسمت اول
🔸ظهور سرمایهداری فاجعه
🔷فیلم مستندی بر اساس کتاب "دکترین شوک"
🔸با حضور نویسندهی کتاب «نائومی کلاین»
با زیرنویس فارسی
🌹عیدانه سال نو کانال فکرت؛
⚜ @fekrat_net
⚜ @taammolat74
💐 مبعثی به بزرگی تاریخ
🌷تاریخ، به مکه رسیده است تا شروعی دیگرگونه را رقم بزند؛ آغازی دیگرگونه در خاکی آفتاب سوخته، در خاکی تشنه، در خاک آکنده از دختران زنده به گور، در خاک آرزوهای زیر خاک. تاریخ ایستاده است تا بنویسد؛ تا پنجره ها را به خواندن فراخواند و کوچه ها را به شنیدن. ایستاده است تا در دل صخره ها و سنگریزه ها، نور جاری کند.
🌷تاریخ، به مکه رسیده است و کسی از آسمان به زمین پا می گذارد. با دست هایی از روشنی آکنده و از نور آکنده.
🌷فریادگر آزادی، فریادگر عشق و آزادگی است؛ این که از دامن تاریخ، پا بر خاک مکه می گذارد و افلاک، پا به پای او حرکت می کنند.
🌷نقطه ثقل تاریخ است؛ این که ابرها، بر فرازش سایه می گسترند، این که قلم در دست هایش به فریاد آمده و می گوید: «اقراء».
اینک، تو پیامبر خدایی و راه آسمان، از دست های تو می گذرد.🌸🌸🌸
⚜ @taammolat74
🔰 تحلیل رهبری در مورد کمک دارویی و درمانی آمریکا
💢 سران آمریکا چندبار گفته اند میتوانیم از لحاظ درمان و دارویی به شما کمک کنیم اگر شما بخواهید!
اولا خود شما دچار کمبود هستید.
ثانیا آمریکاییها متهم هستند که این ویروس را خودشان درست کردهاند. وقتی این اتهام وجود دارد چه اعتبار و اعتمادی هست؟
هیچ عاقلی از کشوری که متهم به ایجاد ویروس کرونا است درخواست کمک نمیکند.
ثالثا شاید این دارو شما سبب گسترش بیماری شود. شاید سبب این شود که ویروس در ایران ماندگار گردد.
چهارما اگر پزشکی بخواهند به ایران بفرستند این احتمال وجود دارد که اطلاعات خودشان را نسبت به ژنتیک ایران تکمیل و اثر سم موجود را بررسی نماید.
لذا این حرفی نیست که مقبول شود.
⚜ @taammolat74
💠 رهبر انقلاب: فضای مجازی امروز حاکم بر زندگی مردم دنیا است و قوت در این زمینه حیاتی است.
⚜ @taammolat74
🔰ما، کرونا و انسان شناسی فاجعه
✍️ دکتر احمد نادری (عضو هیئت علمی دانشگاه تهران)
🔘 بخش 1 از 2
۱/یکی ازشاخه های مهم درعلوم اجتماعی، انسان شناسی فاجعهAnthropology of Disasterاست.این شاخه، به بررسی آثار اجتماعی و فرهنگی ناشی از فجایع طبیعی یا انسانی نظیر سیل، زلزله، جنگ و... می پردازد. مطالعه آثار اجتماعی فاجعه درموقعیت های اجتماعی پیش، حین و پسافاجعه دستور کار آن است.
۲/ در موقعیت پیشافاجعه آنچه بیشترین اهمیت را دارد، پیشگری از وقوع بحران با تاکید بر مولفه های فرهنگی و اجتماعی است. اما در موقعیت وقوع، تاکید بر مدیریت بحران با مولفه های فوق است. مولفه های فرهنگی بومی یکی از عناصر مهم در مدیریت بحران است.
۳/این مولفه ها در فرهنگ هایی که با سنت ارتباط بیشتری دارند، کارکرد بیشتری در مدیریت بحران دارند. در فرهنگ های سنتی تر، روحیه جمع گرایی بیشتری وجود دارد و این روحیه همبستگی اجتماعی بیشتری را درپی دارد و از این رو می توان در حین فاجعه برای مدیریت بهتر از آن استفاده کرد.
۴/در موقعیت های حین فاجعه، نقش دولتها States در کمک رسانی و مدیریت بسیار پررنگ است. دولتها با ابزارهای قوی در اختیار، در هنگام وقوع بحرانها بسیار موثرند واز اینرو، بایستی از تمامی ظرفیت ها و امکانات داخلی و بین المللی خود در جهت مدیریت بحران استفاده کنند و این البته وظیفه آنهاست.
۵/دولتها با ابزارهای در اختیار خود، نظیر ابزارهای فنی، بهداشتی و تخصصی و بطور کلی امکانات سخت افزاری از سویی؛ و از سوی دیگر در کنترل داشتن پروسه ها و فرایندهای حقوقی و سیستم های خشونت مشروع، نقش اول را در موقعیت حین فاجعه و کنترل و مدیریت این موقعیت دارند.
۶/در این موقعیت، یکی از نقش های دولتها، استفاده از ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی در سطوح خرد و کلان برای مدیریت بحران است. در سطح کلان، ایجاد همبستگی ملی با استفاده از نظام تبادل نمادین و سیستم رسانه ای بسیار مهم است و این البته با الگوسازی از رفتار خود دولتمردان شروع می شود.
۷/استفاده از لایه های کلان هویتی نظیر مذهب و دین درفاجعه بسیار مهم است.همبستگی های اجتماعی ناشی از عقاید و مذهب،ناگسستنی ترین سطح پیوندهاست.ادیان قبل از هر چیز یک بعد ذهنی و باوری قوی دارند، واین کلان ذهنیت اگر بکار گرفته شود، هم در سطح کنشی و هم در سطح احساسی وکاهش آلام مهم است.
⚜️ @taammolat74
🔰ما، کرونا و انسان شناسی فاجعه
✍️ دکتر احمد نادری (عضو هیئت علمی دانشگاه تهران)
🔘 بخش 2 از 2
۸/در سطح خرد نیز بایستی با استفاده از ظرفیت های محلی و مولفه های فرهنگ های بومی و همبستگی های سطوح خردتر، نظیر حلقات هویتی استانی، شهری، قومیتی، طایفه ای، خانوادگی و... به مدیریت بحران پرداخت.استفاده از ظرفیت سمن های بومی و حتی ملی در این راستا ضروری است.
۹/کرونا اولین پدیده ای است که بعد از جنگ دوم جهانی تبدیل به یک بحران بین المللی شده که اثرات بومی مشابه و البته متفاوتی دارد.این پدیده نیز مانند همه پدیده های زیستی و فنی از بعد اجتماعی پررنگی برخوردار است که در مدیریت آن هم مشابهت و هم تفاوتهای جدی وجود دارد.
۱۰/موقعیت ما در ارتباط باکرونا، موقعیت حین فاجعه است و نقش دولت در مدیریت آن بسیار بالاست. یکصدابودگی State دراینجا بسیار مهم است. در ایران بخش مهم استیت،قوه مجریه است و ۸۰ درصد اختیارات اجرایی را برعهده دارد. متاسفانه این قوه از زمان وقوع بحران تاکنون،نقش موثری در مدیریت نداشته.
۱۱/کم کاری قوه مجریه(غیر از وزارت بهداشت) و شخص ریاست محترم جمهور و البته مقننه در مدیریت بحران را بصورت داوطلبانه نهادها و حلقات سنتی فرهنگی سعی در جبران داشته اند، که البته کافی هم نیست. این عدم توازن، مدیریت بحران را در موقعیت کنونی دشوار ساخته.
۱۲/دولت باید در میدان باشدو تمام ظرفیت های داخلی وبین المللی اش رابرای مدیریت به میدان آورد، ازظرفیت های بومی و حلقه های هویتی کلان و خرد و همبستگی اجتماعی ناشی از آن برای حل مساله استفاده کند. عدم حضور رئیس جمهور دراین میدان، پیام نمادین نامناسبی در عرصه عمومی دارد.
۱۳/بحران پیش آمده در ارتباط با کرونا را می توان در بعد اجتماعی با عناصر فرهنگی سنتی ایرانیان نظیر مذهب و جمع گرایی و ارزش های ناشی از آن مدیریت کرد و به سبب نفوذ فردگرایی نئولیبرال، توجه به این بعد در بخش هایی از کارگزاران ما کمتر شده است.
۱۴/ کرونا و موقعیت فاجعه آمیز آن در ایران، عرصه نبرد دو پارادایم صدساله تاریخ ایران را وارد فاز جدیدی کرده؛ فردگرایی سکولار و نئولیبرال، و جمع گرایی سنتی و مذهبی؛ هر دو با تمامی نظام ارزشی خود به میدان آمده اند، و هر دوی اینها نمایندگانی در سطح State دارند.
۱۵/دیسیپلین علمی انسان شناسی و شاخه متاخر یعنی انسان شناسی فاجعه، به ما توصیه میکند بایستی در مدیریت بحران، جانب نظام ارزشی سنتی را رها نکرد. اگرچه تجربیات بین المللی بشر موضوعیت دارد، اما مدیریت بهینه فجایع قطعا با تکیه بر ارزشهای بومی رقم میخورد.
⚜️ @taammolat74
🔰 پایتخت باید مردمی بماند
✍ عزیز نجف پور
مردم ایران و خانواده های ایرانی هرسال در ایام نوروز به دیدن سریال مردمی پایتخت می نشینند... بیایید پایتخت را از مردم نگیریم.
💠 متن کامل یادداشت را در مطلب بعدی بخوانید.
⚜ @taammolat74 👇👇👇
🔰پایتخت باید مردمی بماند
✍ عزیز نجف پور
🔸امسال شاهد پخش ششمین سری از سریال #پایتخت هستیم. سریالی که بی شک یکی از پرمخاطب ترین سریالهای تلوزیون در دهه های گذشته بوده است. دلیل اقبال مردم به این سریال را در گام اول باید #مردمی بودن آن دانست.
🔹پایتخت از همان سری اول سعی کرده است بدور از افکار و خیالات و بعضا شطحیات نویسندگان و کارگردانان شایع در آثار سینمایی، به نوعی زندگی واقعی مردم را که حول نهاد مقدس #خانواده قوام می یابد، تصویر کند و در این تصویر گری، فضایی فرهنگی و صمیمی و دوست داشتنی و صاف و صادق روایت نماید.
🔸همین مردمی بودن، صداقت و البته فرهنگی و تربیتی بودن این سریال عامل جذابیت آن در بین مردم بوده است.
طنزهای مردمیِ پاک و بی آلایش، یکی دیگر از عوامل جذابیت این سریال بوده است.
🔹پایتخت 6 در همین ابتدای کار و در دو قسمت نخست، نشانه هایی از عدول از روح حاکم بر پایتخت را نشان داده است. طنز عموما ناشی از جابجایی برخی عناصر یک اکوسیستم معنایی و حذف و اضافه یا بزرگ نمایی و کوچک نمایی برخی عناصر در کنار کلیت آنهاست.
🔸 این جابجایی برخی عناصر نباید کیان کل اکوسیستم معنایی را تهدید کند. فرهنگ مردم #ایران و اکوسیستم خانواده برای خندیدن و شاد بودن نیازی به ارجاعات و برجسته سازی های مکرر جنسی ندارد.
🔹 اینگونه طنز آفرینی راحت ترین روش و البته سخیف ترین نوع طنز است که بیشتر ناشی از ضعف درک نویسنده از روح اکوسیستم معنایی و ضعف خلاقیت ایشان در آفرینش #هنری و متعاقبا دست یازیدن به #هزل و هجو است...
🔸هنرمندان سابق چه نیکو گفته اند که: چون قافیه تنگ آید شاعر به جفنگ آید.
عاقبت اینگونه #طنز_هزل هم مشخص است... بعد از چندبار تکرار، جذابیت خود را از دست می دهد و ملال خاطر می آورد.
⚜ @taammolat74
🔉 گفتگو
🔶 مجموعه لایوهای #همه_گیر
🔸گفتوگو میلاد دخانچی با دکتر اصغر ایزدی (جامعهشناس)
♦️ از هفته دوم شیوع ویروس کرونا در ایران، مجموعه مصاحبههای لایوی با عنوان همهگیر در پیج اینستاجیوگی صورت گرفت که در آن تلاش شد با مردم درگیر کرونا و متخصصین این حوزه گفتگو صورت گیرد و به یک درک جامعتر از ابعاد بحران شیوع ویروس کرونا منجر شود.
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
4_6001249221632591719.mp3
27.33M
🔉 فایل صوتی
🔶 مجموعه لایوهای همهگیر
🔸 گفتگو #میلاد_دخانچی با #اصغر_ایزدی
🔹او از فقر و طبقه فرودست جامعه سخن میگوید و تحلیلی درباره سانسور سیستماتیک جامعه فقیر ارائه میدهد!
🔹 درخواست #در_خانه_بمانیم در موقعیت کرونا را به چالش میکشد. او استدلال میکند که این درخواست از اساس نسبت به مقوله طبقه و کسانی که سقفی برای قرنطینه کردن پیدا نمیکنند بیتوجه است.
🔹 او در این هیاهوی #همه_گیر از حاشیهنشینانی حرف میزند که تمام بحرانهای روزمرهشان را در سکوتی مرگبار سپری میکنند!
🔗لینک گفتگو با علیرضا شیری:
https://eitaa.com/taammolat74/1311
⚜️ @taammolat74
📮 درحالی خبر درمان پیرمرد 101 ساله اردبیلی وپیرزن 103 ساله سمنانی منتشرشد، که در ایتالیا افشاشد سالمندان درمان نمی شوند و در انگلیس اعلام شد برای سالمندان امکانات نداریم.
حقیقت کشورها رااین روزها ببینیم
آنچه این روزها در اروپا خبری است غارت فروشگاه هاست ودر ایران قهرمان های اجتماعی.
✍ محسن مهدیان
⚜ @taammolat74
♨️ مستند «جنگ خاموش» با موضوع بررسي ساخت ويروس كرونا توسط ايالاتمتحده آمريكا امشب (۳ فروردين ۹۹) ساعت ۲۱:۳۵ از شبكه سوم سيما پخش ميشود.
⚜ @taammolat74
🔉 درسگفتار
( این صوت، اصلاحیه جلسه چهارم است!)
♨️ #اختصاصی
🔶 روششناسی فقهای معاصر
🔸 استاد محمدحسین عبدی
🔹جلسه چهارم
🔻پ.ن: این درسگفتار هر شب در کانال بارگذاری میشود.
⚜ @taammolat74 👇👇👇
روش شناسی فقهای معاصر ۴.mp3
15.72M
🔉 درسگفتار
🔶 #روششناسی_فقهای_معاصر
🕰 جلسه چهارم
🔸 استاد محمدحسین عبدی
🔹آیت الله حکیم جزء یکی از سه شاگرد برجسته محقق آقاضیا عراقی بود.
🔹جایگاه برجسته کتب فقهی ایشان
🔹یکی از نکاتی که در مستمسک به طور برجسته وجود دارد، بحث سیره و ارتکازات است.
🔹بررسی برخی اندیشههای فقهی آیتالله حکیم
🔗 لینک جلسه قبل👇
🔺https://eitaa.com/taammolat74/1276
⚜️ @taammolat74
29.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مستند «دکترین شوک»
🔘 قسمت دوم
🔸ظهور سرمایهداری فاجعه
🔷فیلم مستندی بر اساس کتاب "دکترین شوک"
🔸با حضور نویسندهی کتاب «نائومی کلاین»
با زیرنویس فارسی
🌹عیدانه سال نو کانال فکرت؛
⚜ @fekrat_net
⚜ @taammolat74