eitaa logo
تاملات
723 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
340 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
🔉 درسگفتار ♨️ 🔶 روش‌شناسی فقهای معاصر 🔸 استاد محمدحسین عبدی 🔹جلسه دوم 🔻پ.ن: این درسگفتار هر شب در کانال بارگذاری میشود. ⚜ @taammolat74 👇👇👇
روش شناسی فقهای معاصر 2.mp3
17.53M
🔉 درسگفتار 🔶 🕰 جلسه دوم 🔸 استاد محمدحسین عبدی 🔹وجه تمایز محقق بروجردی نسبت به دیگران، توجه ایشان به ابعاد تاریخی فقه است. 🔹مراد از عبارت آیت‌الله بروجردی که «فقه شیعه، یک فقه حاشیه‌ای نسبت به اهل عامه هست» چیست؟! 🔹فقه قرینه‌ای و تراکم ظنونی آیت الله بروجردی چیست؟! 🔹بررسی برخی اندیشه‌های فقهی آیت الله بروجردی 🔗 لینک جلسه قبل👇 🔺https://eitaa.com/taammolat74/1245 ⚜️ @taammolat74
♨️ جاهلان درب حرم حضرت معصومه سلام الله علیها را شکسته‌اند و خیال میکنند که قلعه خیبر را فتح کرده‌اند. در وهم غوطه‌ور و در تاریکی غرق هستند، اما خیال میکنند که ایمان به غیب دارند. ایمان به غیب اگر به وسیله عقل نباشد نوعی جن‌گیری است. اینان به نوعی جن‌زده‌اند و شیطان بر ایشان مسلط است. ‌ انقلاب اسلامی دشمنان مختلفی دارد: احمقهای درجه یک، احمقهای درجه دو، احمقهای درجه سه و... اینها به نظر احمقهای درجه دو میرسند. 🔻پ.ن: هرچند با بستن حرم‌ها موافق نبودیم اما این کار معنا ندارد. ⚜ @taammolat74
💠 خون دلی که پدر پیرتان از این دسته خورده است هرگز از فشارها و سختیهای دیگران نخورده است. امام خمینی (ره) ۳ اسفند ۱۳۶۷ ⚜ @taammolat74
🔰 فتنه تعطیلی حرم ✍ سیدحسین مخبر 🔸آن طور که به نظر میرسد بستن حرم دقیقا همانند سه برابر کردن یکباره بنزین است. 🔹همانطور که هدف شورش قشر مستضعف بود تا منافقین از تجمع و اعتراض به حق آنان سوء استفاده کنند و مردم را در مقابل نظام قرار دهند ، این بار هم... 🔸این بار هم خط همان خط است هدف چیزی غیر از سوء استفاده منافقین از اعتراض به حق مومنین و دوست داران اهل بیت نیست همانطور که در فتنه بنزین رهبری با تدبیر حکیمانه خود و با فداکاری جلوی تحقق هدف را گرفتند این بار هم تولیت آستان های مقدس آبروی خود را روی دست گرفته اند. 🔹آن موقع میخواستند تا دلسوزان نظام به شبیخون بنزینی اعتراض کنند تا تقصیر همه ناکارامدی ها را گردن آنان بیندازند و ... این بار هم میخواهند با اعتراض دلسوختگان اهل بیت تقصیر شیوع بیماری و ناکارامدی و نبود و ... را گردن مومنین بیندازند جگرمان میسوزد اما همانطور که در قضیه بنزین از خواسته بحقمان گذشتیم این بار هم اجازه سوء استفاده منافقین داخلی و خارجی را نخواهیم داد. 🔸همه قمی ها میدانند که کل زائران یک روز حرم در این ایام به اندازه مشتریان یک ساعت فروشگاه ها هم نبود. 🔹تجمع در کنار ضریح به اندازه تجمع در مقابل مراکز عرضه ماهی هم نبود. سلام می‌دهم از بام خانه سمت حرم... @taammolat74
🎉 پیشنهاد ویژه 📚 کتاب قطاری از کلمات ▪️ مولف : احمد اکبرپور ▪️ناشر کتاب : شهرستان ادب ▪️سال نشر : ۱۳۹۷ ▪️تعداد صفحات : ۱۶۲ 🔸«قطاری از کلمات» کاروان قصه‌های روشن است؛ قصه‌هایی از متن و بطن زندگی. کتابی که خودِ نوشتن و قصه‌گفتن، ماجرا و مسئلۀ قهرمانش می‌شود. 🔹این یک رمان برای نوجوانان ، قطاری است که راوی‌اش دست ما را می‌گیرد و کوپه‌به‌کوپه جلو می‌برد و آدم‌ها را با زندگی‌شان نشان‌مان می‌دهد. قصه آدم‌ها را زندگی و زندگی آدم‌ها را تبدیل به قصه می‌کند. 🔸مرز قصه‌گفتن و زندگی‌کردن در این کتابِ صمیمی و پاک، مرز باریکی است که گاهی نویسنده و حتی مخاطب دوست دارد همین مرز باریک را هم نادیده بگیرد و بگوید و بخواند که قصه همان زندگی است و زندگی چیزی جز قصه‌هایی که ما می‌بافیم، نیست. 🔹وجه دیگر کتاب، حرکت اصلاحی قصه است در جهان واقعیت که نویسنده با شیوه‌ای دل‌نشین و خوش‌ساخت، قصه را مصلح اوضاع معرفی می‌کند. 🔸مسئلۀ مهم این است که، آن‌چه مقدم بر گفتن و نوشتن با صفت ایرانی است، ایرانی ‌زیستن است، ایرانی اندیشیدن است. لذا هنرمند و از میان رشته‌های هنری، هنر روایت‌گری جهان و زندگی، بیش از هرچیز به زیست فرهنگی و آن هم فرهنگ خویش نیازمند است. هنرمند مؤلف تا با فرهنگ میهن خود مأنوس نباشد و از ذخیره‌های آن بهره نبرده باشد، اثرش مایه‌ای از ایرانی‌بودن را عرضه نخواهد کرد. ⚜️ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 از مدافعان حرم تا مهاجمان حرم ✍ رضا مهدوی 🔸بروید و در کارهایی که به آن علم ندارید، دخالت نکنید و فتواهای صد من یک غاز ندهید... 🔹فریادهای بر سر پیروان و جماعتی از که در مخالفت با بسته شدن موقت درب حرم‌های مطهر در قم و مشهد‌، هجوم بردند و درب‌ها را شکستند و.... @taammolat74
HHRG-115-FA00-Wstate-ModellS-20170216.pdf
357.2K
♨️ بسیار مهم! ⭕️سند امنیتی سازمان سیا درباره نقش جریان شیرازی علیه انقلاب اسلامی و اسلام سیاسی 🔸اسکات مادل افسر ارشد امنیتی سازمان سیا در بند 6 طرح مهم خود با عنوان"Iran on Notie"به صراحت از تقویت و حمایت صادق شیرازی؛ علیه اسلام سیاسی و آیت الله خامنه ای به عنوان یکی از راهبردهای آمریکا جهت مهار ایران نام می برد. @taammolat74
📮‏خاتم سلیمان و عصای موسی را بردند تا معجزه بگیرند. به خیالشان خاتم وعصا بی رضای نبی اعجاز می کند. توسل به در و دیوار و ضریح بدون رضای امام، ظاهرگرائی و بت پرستی است. بقعه و رواق و ایوان و شبستان آنجاست که رضای اوست. امروز نگاه حضرت معصومه کجاست؟ رضایش چیست؟ ✍ محسن مهدیان ⚜ @taammolat74
🔰 آخوندی که می گوید تهران غلط کرده خود فتنه است/ می خواهند کشت و کشتار راه بیندازند. ✍ ابراهیم فیاض (عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران) 🔸امروز با فراگیر شدن کرونا در جهان، جهانیان نیز به مذهب بازمی گردند اما نه مذهبی که فرقه ای باشد. 🔹معترضانی که در مقابل حرم های قم و مشهد جمع شدند مذهبی فرقه ای دارند. افرادی که در مقابل حرم امام رضا(ع) شعار دادند «ما انقلابی هستیم» عین همان شعارهایی سردادند که خوارج می دادند. باید پرسید آیا آنها انقلابی‌تر از ولی فقیه و مراجع هستند؟ خوارج هم می گفتند ما می دانیم و شما نمی دانید و به زعم خود علی(ع) را به خاطر کفرش کشتند. 🔸اتفاقات دیشب قم و مشهد نیز قصه ای است که شروع شده و همان بحث اخباری گری است که دارد وجهی رادیکال پیدا می کند. همان اخباری گری که متاسفانه ما پس از انقلاب بازگرداندیم. این موضوع ریشه در اسماعیلیه و اشعری دارد. امروز برخی از متفکران قم هم گفته اند که حتی علامه طباطبایی هم اشعری است. 🔹ولی فقیه می گوید هرکسی به گسترش ویروس کرونا کمک کند، سیئه است و هرکس کمک به نابودیش کند حسنه است. این مساله را امروز همه علما، مراجع و رهبری اعلام می کنند. پس معترضان از چه کسی فتوا می گیرند؟ 🔸آیا در فقه ما قاعده ولاضَرَرَ وَ لاضِرارَ فى الاسلام هست یا نه؟ آیا حفظ نظام اجتماعی و امنیت آن از اوجب واجبات هست یا نه؟ 🔹متاسفانه قم تسخیر اخباری گری مشهد و تسلیم شهری در کنار خود از لحاظ عرفانی گری شده به نام کاشان و بدتر از همه از سوی پاردایم وحشتناک تحت عنوان فرهنگستان علوم اسلامی اداره می شود که صداوسیما به مسئولش علامه می گوید، تئوریزه شده است. 🔸معترضان شبیه منبری مشهوری هستند که در حرم حضرت معصومه(س)اکثرا به منبر می رود و حرفهایی از شیخیه می زند با این تفاوت که رادیکال شده اند. 🔹اولین کاری که فرهنگستان یا همان آکادمی علوم اسلامی کرده زیر سوال بردن فقه جواهری حضرت امام بوده است. امروز همین عرفان فقهی شده، درصدد ایجاد فرقه است. فرقه شیرازی دشمن سیدمحمدباقر صدر هستند و حتی تلاش کردند قبر ایشان را در نجف به آتش بکشند. آنها اصولی بوده و ضد روش و فقه هستند. مدافع عرفان فقهی شده ای هستند که خشونت ایجاد می کند و بدون شک این موضوع در آینده خطر بزرگی برای نظام ایجاد می کند. 🔹من سالها پیش هم گفته بودم که اگر این گونه افراد«معترضان» بر سر کار بیایند همین می شوند. یعنی علی(ع) را به حکم خدا می کُشند. 🔸بعید نیست که مراجع و علما از سوی این افراد تکفیر شوند و آنها دست به خشونت برند. زمانی که عرفان فقهی و رادیکال می شود نتیجه اش بهتر از این نمی شود. اتفاقا خود این یکی از نشانه های آخرالزمان است‌‌. 🔹یک آخوند در مشهد بلند می‌شود و می گوید رئیس جمهور غلط کرده، وزیر غلط کرده، تهران غلط کرده! تهران یعنی چه کسانی؟ کل نظام یعنی تهران. آن آخوندی که می گوید تهران غلط کرده خود فتنه است. چون نمی تواند مستقیم بزرگان را زیرسوال ببرد می گوید تهران غلط کرده است. این ها همان خوارج هستند و ماجرا بسیار جدی است. از امروز می بینیم که خارج نشینان پشت آنها را می گیرند. این همان فتنه آخرالزمان است. این افراد در این وضعیت کرونایی می خواهند کشت و کشتار راه بیندازند. 🔸ما نباید خط فقه، رهبری، فقها و مراجع را گم کنیم. همان خطر ضد فقاهتی که ریشه در مکتب عرفانی صوفیسم دارد و در آکادمی علوم اسلامی شروع شده، ادامه دارد و متاسفانه در آنجا هیچ دفاعی از فقاهت و نظام فقاهتی نمی‌کنند. ⚜ @taammolat74
☣️بررسی ابعاد جنگ بیولوژیک 🔘 بخش دوم 🔸عوامل بیولوژیک، می‌توانند همانند سلاح‌های نظامی بسیار مؤثر باشند. از همین جهت است که با شیوه‌های روانی، از جمله القای ترس، سردرگمی و عدم اطمینان در زندگی روزمره احساس خطر به‌وجود آورده‌اند. [1] 🔹از سلاح‌های متعارف دیگر به‌دلیل چندین خصوصیت منحصر به‌فرد، متفاوت هستند. [2] زیرا: * از ارگانیسم‌های بیماری‌زا ساخته شده‌اند، که می‌توانند تولیدمثل و تکثیر داشته و منجر به بیماری و مرگ در میزبان‌های زیادی شوند. * ساعت‌ها یا روز‌ها طول می‌کشد تا علائم و نشانه‌های آن، در فرد مبتلا آشکار شود. * سلاح‌های بیولوژیک برای تولید، نسبتاً ارزان هستند. * انتشار و پخش، کلید کاربردی مؤثر در سلاح‌های بیولوژیکی است. 🔸این عوامل بیولوژیک، معمولاً در طبیعت یافت می‌شوند؛ اما این امکان وجود دارد که برای افزایش توانایی در ایجاد بیماری، افزایش مقاومت به دارو‌های جدید و یا افزایش انتشار در محیط، آن‌ها را تغییر و یا جهش داد. از این‌رو می‌توان گفت این عوامل از لحاظ «منشأ» به دو دسته‌‌ی: طبیعی (موجود در طبیعت) و غیرطبیعی (ساخته‌ دست‌بشر) تقسیم می‌شوند. [3] 🔹برای نمونه، ایدز یکی از این بیماری‌هاست، که با نقص در دستگاه ایمنی ظاهر می‌شود و ویژگی آن، کاهش سلول‌های ایمنی از نوع T به کم‌تر از دویست سلول در هر میکرولیتر است. با توجه به مجموعه مقالات منتشره، ایدز یک ویروس خاص، تغییر و تحول‌یافته‌ی آزمایشگاهی از ویروس ویسنا (Visna) است که برای اولین‌بار در گوسفندان ایسلندی مشاهده شد. 🔸در ماه آوریل سال 1984، دکتر رابرت گالو (Robert Gallo) درخواست حق ثبت اختراع خود (ویروس HIV) را در ایالات‌متحده ارائه كرد. وی، مقاله‌ی خود در ارتباط با این ویروس را در سال 1971 منتشر كرده بود. بین سال‌های 1978-1964، برنامه سرّی ویروس فدرال، 550 میلیون دلار از پول مالیات را به اختراع ایدز اختصاص داد. شواهد علمی کامل و قانع‌کننده‌ای وجود دارد که ویروس ایدز، یک طراحی دوجانبه از برنامه‌های ویروسی ایالات‌متحده است. طبق مطالعات صورت گرفته، ویروس ایدز به‌منظور کاهش جمعیت ساخته شده است. [4] ——--منابع: [1] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1121425/ [2] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3148622/ [3] https://en.wikipedia.org/wiki/Bioterrorism [4] http://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/esp_sociopol_cooper12.htm 💢در ادامه با کانال تاملات، همراهی کنید تا پرونده را ارائه دهیم... ⚜️ @taammolat74
🔉 درسگفتار ♨️ 🔶 روش‌شناسی فقهای معاصر 🔸 استاد محمدحسین عبدی 🔹جلسه سوم 🔻پ.ن: این درسگفتار هر شب در کانال بارگذاری میشود. ⚜ @taammolat74 👇👇👇
روش شناسی فقهای معاصر ۳.mp3
14.51M
🔉 درسگفتار 🔶 🕰 جلسه سوم 🔸 استاد محمدحسین عبدی 🔹آقای بروجردی در منظومه فکری خود نسبت به مسائل رجال و حدیث اهتمام بسیاری داشته‌اند. (توجه به اسناد، طبقه و طرق توسعه توثیق روات و توجه به منابع روایی و حرکت بزرگ ایشان بر نظارت کتاب و تدوین جامع احادیث فقه شیعه) 🔹روح تفکر فقهی آیت الله بروجردی را می‌توان واقع‌گرایی نامید. روح واقع‌نگری در طریق اجتهاد، که در مکتب آیت الله برجردی وجود دارد، در جای جای فقه ایشان، اثر خود را نشان می دهد. 🔹نگاه ایشان تتبع اخبارگرایانه نبوده است. یک روش اجتهادی بوده که بیشتر نخواسته با صنایع اصولی مشکل را حل کند و گاها اشکالاتی نیز داشته است. فقه ایشان فقهی است که بیشتر می خواهد با امارات مشکل خود را حل کند تا با اصول. 🔹بررسی برخی اندیشه‌های فقهی آیت الله بروجردی 🔗 لینک جلسه قبل👇 🔺https://eitaa.com/taammolat74/1264 ⚜️ @taammolat74
🔰 ستیز با سنت نقدی بر چهارشنبه‌ سوری 🔸 یکی از مشکلات اساسی که جامعه امروز ما با آن مواجه است، تعصب زیاد و دانش کم است. بریدن از ریشه ها و عدم شناخت از تاریخ و تمدنی که به آن عشق می ورزند (و برای بزرگداشت و حفاظت از آن حاضرند به هر عمل خشونت آمیزی دست بزنند) یکی از این موارد است. 🔹 به عنوان مثال فردی که خود را به شدت دیندار و حافظ ارزش های دینی می‌داند در مواجه با ساده ترین پرسش ها در مورد فلسفه دین، سابقه تاریخی و تمدنی اسلام، چرایی دینداری و مواردی از این قبیل پاسخ خاص و درخور توجهی ندارد. جوان پرشوری که خود را مدافع انقلاب و دین و اسلام و ارزش‌های اسلامی می‌داند در مواجه با سوالی در مورد تاریخ تمدن اسلامی، فلسفه اسلامی، هنر اسلامی، شخصیت‌های علمی جهان اسلام، ریشه ها و آرمان‌های انقلاب و امثالهم پاسخ درخور توجهی ندارد. 🔸 او نه فارابی، خوارزمی، سهرودی، ابوریحان، بوعلی سینا، ملاصدرا، مولانا، حافظ، خواجه نصیر را می‌شناسد و نه علاقه‌ای به شناخت آنها دارد‌ و نه چیزی از آرمان‌ها و اهداف انقلابیون سال پنجاه و هفت می‌داند‌. با اینحال او در یک چیز تعصب شدیدی دارد و آن اینست که هر کسی که مانند من نمی اندیشد و رفتار مرا قبول ندارد، وطن فروش و بی دین است و باید خفه یا حذف شود. 🔹طیف دیگری هم وجود دارد که خود را شیفته زرتشت و ایران باستان می داند و گردنبد و دستبند کورش و فروهر می بندد و شعارش «ما آریایی هستیم، عرب نمی پرستیم» است. این افراد با حرارتی شدید و رگ های باد کرده چنان از عظمت ایران باستان و هخامنشیان و فرمایشات کوروش سخن می گویند که گویی از نزدیک در کنار شاهان باستان زیسته و از زندگی آنها نت برداری کرده اند. اما وقتی به همین فرد بگویی که ایرانیان تا دویست سال پیش هیچ شناختی از هخامنشیان نداشتند و تمام اطلاعات ما مربوط به کاوش های باستان‌شناسی دو قرن اخیر است، هاج و واج می مانند. چنین افرادی اغلب نه از زرتشت چیزی می‌داند و نه به اوستا رجوع کرده است و نه شناختی از فلسفه آئین های باستانی دارد. 🔸 نحوه نکوداشت آئین های ملی و مذهبی نشانه خوبی برای پی بردن به میزان آگاهی و شناخت جامعه از تمدن «ایرانی» و «اسلامی» است. ♦️برگزاری چهارشنبه سوری یا نوروز به این صورت دفورمه شده و بی معنی که بیشتر شبیه جنگ خیابانی یا سرک کشیدن چند دقیقه‌ای در خانه اقوام و آشنایان است، نمونه‌ای از شکل‌های تحریف‌شده آیین‌های ملی و دینی در جامعه‌ای است که با میراث تمدنی خود بیگانه است. ⚜ @taammolat74
💠یڪ روز در میدان نبرد و روزی در بیمارستانهای شهر، یکروز با سلاح گرم و یکروز با سلاح بیولوژیک، کمی دقت کنی ، میبینے دشمن همان دشمن است فقط رنگ عوض میکند...🍃 @taammolat74
🔰 تَحجُر کرونایی ✍️ علی ریاحی‌پور 🔸یکی از مفاهیمی که بیشترین بسامد را در ادبیات گفتمانی حضرت امام داشته است مفهوم تحجر و واپس گرایی دینی است. اساساً امام خطر جریان تحجر و التقاط را بزرگ ترین آفت برای انقلاب اسلامی دانسته و آن قدری که به این گزاره پرداخته اند و به آن ضریب داده اند؛ به مفهوم تجدد و غرب گرایی نپرداختند. 🔹بلا شک خطر تحجر و مقدس مآبی دینی به علت آنکه مبانی خود را با ادبیات دینی عرضه می‌کند و می‌گوید حرف من حاق دین است؛ خطرش از التقاط و غربگرایی بیشتر است و باعث دادن آدرس های غلط با برچسب های دینی به جامعه می‌شود. یکی از تفاوت های جریان تحجر با نگاه اجتهادی آن است که تحجر گرایی دارای اصول و روش های ثابت است و قائل به آن نیست که می‌توان در روش ها انعطاف و تغییر ایجاد کرد. بر خلاف نگاه اسلام فقاهتی و اجتهادی که دین را با هسته ای ثابت و پوسته ای متغیر می‌بیند و قائل به آن است که می‌توان در روش ها و مصادیق انعطاف های گسترده ای را ایجاد کرد. 🔸 متحجرین در تشخیص اولویت ها اشتباه میکنند، دستاورد های فکری و صنعتی بشر را به رسمیت نمیشناسن و درگیر اسلامی سطحی و مناسکی می‌شوند. اینان جز هزینه ایجاد کردن برای اسلام و تفکر دینی کارایی دیگری ندارند و به قدری امام از اینان خشمگین بود که فرمود"امروز عده ای با ژست تقدس مآبی چنان تیشه به ریشه دین و انقلاب و نظام و می زنند که گویی وظیفه ای غیر از این ندارند. خطر تحجر گرایان و مقدس نمایان احمق حوزه های علمیه کم نیست. طلاب عزیز لحظه ای از فکر این مارهای خوش خط و خال کوتاهی نکنند، اینها مروج اسلام آمریکایی اند و دشمن رسول الله". یا جای دیگر با دلی پر خون بیان داشتند" خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختی های دیگران نخورده است ". 🔹این روزها که مردم درگیر ویروس منحوس کرونا هستند؛ این جریان با شیوه هایی جدید و کنش های تهوع آور؛ تحجر و واپس گرایی را زنده کرده است؛ از لیس زدن حرم های اهل بیت تا برگزاری هیات های مذهبی و سینه زنی و برهنه شدن و... عمیقا باور دارم ضربه ای که اینان به شیعه و انقلاب اسلامی می‌زنند جریان تجدید نظر طلب نمیزند؛ افرادی که متاسفانه بر خلاف نهی صریح رهبری و مراجع و پزشکان اصرار به برگزاری تجمعات مختلف با عناوین مذهبی دارند؛ و در بازی نخ نما شده ی جدال علم و دین سینه می‌زنند و گریه می‌کنند. 🔸 اسلام اینان اسلام مناسک میان تهی، اسلام مقدس نماهای بی شعور، اسلام خرافه، اسلام بدعت، اسلام التقاط و جهالت، اسلام رهبانیت و تحجر و غفلت است‌ و مردم در انقلاب 57 بر علیه اینان قیام کردند. نباید از این جریان غفلت کرد؛ غفلت یاران علی از خوارج چه هزینه ای بر ولی و امت گذاشت؟ آیا باید ایستاد و هزینه سازی این حضرات را به تماشا نشست؟ باید گفت و گفت تا آرمان های امام در تقابل با این جریان فراموش نشود چنان که امام به حمید روحانی دستور داد که در تاریخ ثبت کند ماهیت انقلاب مردم را.. ♦️"شما باید نشان دهید که چگونه مردم، علیه ظلم و بیداد، تحجر و واپس گرایی قیام کردند و فکر اسلام ناب محمدی را جایگزین اسلام سلطنتی، اسلام سرمایه داری، اسلام التقاط و در یک کلمه اسلام آمریکایی کردند." ⚜️ @taammolat74
🎉 پیشنهاد ویژه 📚 کتاب برج ناز ▪️ مولف : هادی حکیمیان ▪️ناشر کتاب : شهرستان ادب ▪️سال نشر : ۱۳۹۷ ▪️تعداد صفحات : ۴۶۸ 🔸هادی حکیمیان را پیش از این با رمان‌های موفقی چون برج قحطی، خواب پلنگ و باغ خرمالو می‌شناسیم. حکیمیان برای کار جدید خود که رمان بزرگسال است، عنوان «برج ناز» را برگزیده است. خط روایت کلی «برج ناز» که توسط انتشارات شهرستان ادب به چاپ رسیده، داستان ماجراهای زندگی یک نویسنده است؛ چه ماجراهای کاری و چه زندگی شخصی؛ اما جدا از این خط روایت ساده، داستان پر از فراز و فرودهای عشقی و تاریخی است. 🔹گرچه زمان رمان مربوط به سال‌های ۹۴ و ۹۵ خورشیدی است، اما حکیمیان که همیشه نشان داده نمی‌تواند به تاریخ بی‌اعتنا باشد، در برج ناز هم بهانه‌ای برای گریز زدن به تاریخ پیدا می‌کند! همچنین یکی از پرچالش‌ترین و خواندنی‌ترین بخش‌های این رمان ۴۷ فصلی، داستان عشق یک دختر و پسر مسلمان و زرتشتی به یکدیگر است. 🔸برج ناز بیشتر داستان آدم‌هاست و شهر این‌جا به شخصیتی حاشیه‌ای تبدیل شده است. برعکس برج قحطی که شخصیت اصلی خود شهر است. برج قحطی، فضاهایی بکرتر از یک‌شهر در کویر مرکزی ایران روایت می‌کند. درحالی‌که در برج ناز، تکنولوژی با سرعت در حال برهم‌زدن سنت‌های باقی‌مانده از گذشته است. 🔹راوی شاید انسانی باشد که از یک‌دورۀ آرمان‌گرایانه عبور کرده و حالا در شرایطی که آرزوهای دور و دراز ندارد، تنها در پی محیطی دنج و آرام برای داشتن یک‌زندگی کوچک می‌گردد که البته جامعه‌ای چنین سنتی به وی اجازه نمی‌دهد تا به آسانی به آن دست پیدا کند. ⚜️ @taammolat74
🔰 فقه "مقابله با ویروس کرونا" ✍️ حجت الاسلام والمسلمین مبلغی 🔸 کسانی که با رفتارهای نسنجیده و خارج از چارچوب اصول بهداشتی (همچون حضور در اجتماعات) روند اجتماعی گسترش بیماری کرونا را شکل یا عمق می‌بخشند، چنانچه آگاه از کار خود باشند، رفتارشان مصداق تعاون بر "اثم" و "عدوان" به حساب می‌آید. 🔻با تطبیق این قاعده بر موضوع کرونا ، افعال زیر را می توان به عنوان افعال ممنوع یا قابل بررسی به عنوان منع شرعی به حساب آورد: 1️⃣ نزدیک شدن به شخص یا اشخاص دیگر در صورت داشتن این بیماری، یا حتی در صورت مشکوک بودن به آن؛ به ویژه در حالت ابتلا به سرفه یا عطسه. 2️⃣ تشکیل جلسات، خصوصاً جلسات انبوه. 3️⃣ شرکت در جلسات به صورت بی مهابا و بدون چارچوب بهداشتی. 4️⃣ مسافرت از یک شهر یا منطقه آلوده به یک شهر یا منطقه غیر آلوده دیگر. 5️⃣ احتکار ابزار و کالاهای مورد نیاز بهداشتی و دفاعی در قبال این بیماری کشنده در جامعه. 6️⃣ عدم رعایت اصول بهداشت شخصی. ◽️ یک شخص (طبق دیدگاه اجتماعی) حتی اگر اطمینان داشته باشد که ویروس در بدن او فعال نمی شود یا اینکه برای او مشکلی به وجود نمی آورد، با این وصف، حضور او در جلسات شرعا ممنوع است؛ چون که او در همان حال که از ویروس فعلاً به صورت شخصی آسیبی نمی بیند در یک نگاه فرآیند اجتماعی ممکن است حامل و عامل انتقال ویروس به دیگران و دارای سهم در اشاعه آن باشد؛ بنابراین از این جهت حضور در اجتماعات برای شخص، در پاره‌ای از شرایط غیر مباح می شود. متن‌کامل:👇 🌐hawzahnews.com/news/890695 ⚜️ @taammolat74
🔰کرونا، مسئله‌ی شر و آینده‌ی جامعه‌ی اسلامی-ایرانی ✍️ محمدرضا قائمی نیک ⏰ 8 دقیقه 🔸کرونا، هم اکنون تبدیل به تیتر یک همۀ اخبار جهانی شده اما ترس از کرونا نه به خاطر شیوع یا حتی سختیِ بیماریِ آن، بلکه به دلیل نزدیکیِ آن با مرگ است. به همین دلیل، کرونا، اکنون یک شر مطلق تلقی می شود. با این حال شیوع کرونا در ایران، یک تفاوت جدی با دیگر مناطق دنیا داشته و آن، ارتباطش با دین و مذهب است. 🔹کرونا، شری است که نه تنها در جهان مدرن زاییده شده، بلکه نحوۀ ادراک ما از آن نیز در ذیل علم پزشکی مدرن صورت می گیرد. از این منظر، شیوۀ ظهور آن، شیوۀ شیوع و انتقال آن، شیوۀ درمان آن و...، همه و همه در این جهان سامان یافته است. 🔸آنچه برای جهان اسلامی-ایرانی ما در حال حاضر و در آیندۀ آن از اهمیت بیشتری برخوردار است، نحوۀ مواجهه با این شر است. ظهور این تهدید، به مثابه یک شر، در دست ما نبوده، اما نحوۀ تبدیل آن به یک فرصت در کف اختیار ماست. به این معنا آیندۀ دین و دینداری، مخصوصاً از وجه اجتماعی و تاریخی اش در اوج اهمیت نه تعطیلی مناسک! 🔹اگر بتوان فهم درستی از ماهیت علم پزشکی مدرن، حد و حدود و ضعف و قوتش داشت یا اگر درک درستی از تعریف شر و لذت و الم در جهان مدرن داشته باشیم، شاید بتوانیم در پس این ماجراها، به آیندۀ ایران اسلامی یا حتی آیندۀ دیانت در جهان بیندیشیم. موقعیت های انسانی و اجتماعی در تاریخ، پیوسته در لحظاتی گرفتار تضاد می شوند، اما آنچه هنر همۀ اهل نظر و عمل بوده، یافتن بهترین راهکار برای غلبه بر این تضادها و رفع آنهاست. 🔗ادامه مطلب👇 🌐http://vrgl.ir/k59Fd ⚜️@taammolat74
☣️ بررسی ابعاد جنگ بیولوژیک 🔘 بخش سوم 🔸در نمونه‌ی دیگری از بیماری با دست‌کاری ژنتیکی، بیماری سارس به‌وجود می‌آید. این بیماری، یک سندروم حاد تنفسی است که با تب بالا، لرز، سردرد، بی‌حالی و بدن‌درد شروع می‌شود. بعد از مدتی، بیمار دچار سرفه‌های خشک شده که می‌تواند پیشروی کرده و منجر به اشکالات تنفسی و کمبود اکسیژن در خون نیز بشود. علائم آزمایشگاهی آن، رادیوگرافی قفسه سینه است که نمایان‌گر ذات‌الریه می‌شود و هم‌چنین آزمایش خون، کاهش میزان پلاکت و کاهش گلبول‌های سفید را نشان می‌دهد. [1] 🔹کارشناسان بیماری‌های عفونی روسیه می‌گویند، این بیماری یک سلاح بیولوژیک ساخت انسان است. این ویروس، ترکیبی از ویروس اوریون و سرخک است، که چنین ترکیبی هرگز نمی‌تواند در طبیعت ظاهر شود و تنها در آزمایشگاه به‌دست می‌آید. اعتقاد بر این است که این عفونت از جنوب چین آغاز شده و بیش از صد کشته و سه‌هزار مبتلا به آن گزارش شده است. [2] 🔸برخی از این سلاح‌ها نیز، طبیعی هستند؛ مثل آبله و سیاه‌زخم. تروریست‌ها تمایل دارند از عوامل بیولوژیک برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند؛ چون این عوامل به سختی شناسایی شده و برای چندین ساعت تا چندین روز علائم خود را نشان نمی‌دهند. 🔹در مواردی که هدف سلاح بیولوژیک، انسان است، ایجاد بیماری‌های جدید با دست‌کاری ژنتیکی صورت می‌گیرد. برای مثال، واکسیناسیون‌های گسترده می‌تواند با آزاد کردن گونه‌های آنفلوانزا با بیماری‌زایی و کشندگی بالا به یک سلاح زیستی تبدیل‌شده و باعث مرگ میلیون‌ها نفر از مردمی شود که سیستم ایمنی‌شان با تزریق واکسن‌های قبلی تضعیف ‌شده است. ——--منابع: [1] http://www.study1000.com/104744/sec_41/p_31.aspx?lang=Fa [2] http://www.abc.net.au/news/2003-04-11/sars-could-be-biological-weapon-experts/1835010 💢در ادامه با کانال تاملات، همراهی کنید تا پرونده را ارائه دهیم... ⚜️ @taammolat74
🔉 درسگفتار ♨️ 🔶 روش‌شناسی فقهای معاصر 🔸 استاد محمدحسین عبدی 🔹جلسه چهارم 🔻پ.ن: این درسگفتار هر شب در کانال بارگذاری میشود. ⚜ @taammolat74 👇👇👇
روش شناسی فقهای معاصر ۳.mp3
14.51M
🔉 درسگفتار 🔶 🕰 جلسه چهارم 🔸 استاد محمدحسین عبدی 🔹آیت الله حکیم جزء یکی از سه شاگرد برجسته محقق آقاضیا عراقی بود. 🔹جایگاه برجسته کتب فقهی ایشان 🔹یکی از نکاتی که در مستمسک به طور برجسته وجود دارد، بحث سیره و ارتکازات است. 🔹بررسی برخی اندیشه‌های فقهی آیت‌الله حکیم 🔗 لینک جلسه قبل👇 🔺https://eitaa.com/taammolat74/1276 ⚜️ @taammolat74
🔰 سال نو فرصتی برای شروعی خوب 🔸شروع خوب كافى نيست، استمرار و ادامه خوب مهم است. در آغاز و در شروع هر حركتى، به ‏خاطر انفجار و آزادى نيرو و يا همراهى و رقابت ياران و يا راحتى و سراشيبى راه و يا لذّت جديد بودن و تازگى كار، شور و سرعت، زيادتر از دقّت و نظارت و بررسى است. امّا در طول زمان، با خستگى طبيعى و يا حضور و ظهور موانع و برخورد با كاستى ‏ها و اشتباه ‏ها و برخوردهاى غلط و يا نامطلوب، افت انگيزه و ضعف اراده، به ناتمامی عمل‏ مى‏ انجامد. ✍ آیت‌الله صفایی حائری 📚 نامه های بلوغ، ص١٧٩ ⚜ @taammolat74
🔰سال 98 هم تمام شد و تو هنوز سر خط نشستی‼️ 🔸 قاعده زندگی با حرکت آدم‌های دیوانه جلو می‌ره! جنونی که در جان‌مان می‌نشیند و خسته از فریادهای تکراری به دنبال تغییر شیرجه می‌رویم! 🔹 یک سال گذشت و با خودم فکر می‌کنم که برای اتفاقات زیادی باید سکوت کنم و برای کارهای کرده‌ام مارش شادی بکوبم که من چقدر خوبم! 🔸 زندگی تنها برای دیوانگان رنگ شادی دارد و الا زمانه برای کسی که سه مقصد بیشتر ندارد، روزمرگی است، خانه، مدرسه، خانه! 🔹 زندگی را کسانی می‌کنند که به دنبال تجربه‌های جدید هستند، نه آنها که از آب راکد وجودشان لذت می‌برند و شاید هیجانات اتفاقات نادر را به سکوت کنار مرداب ترجیح می‌دهند و تو چقدر ساده باید باشی که از رد شدن اردکی کنار آب خنده‌ات نگیره! 🔸 زندگی برای اون‌هایی جلوه می‌دهد که در هنگام توان افزایی آنقدر رشد کنند که در زمانه اجرا به دنبال دریوزگی خطاهای سهل انگارانه نیفتند و برای هر اتفاق ساده اجازه نگیرند، زندگی با طعم آنارشیستی خوب نیست اما زندگی با طعم یک تغییر خلاقانه چقدر می‌چسبد. 🔹 حالا که بی معرفتی‌ها و نارفیقی‌ها را دیدی و لرزیدی و ساعت‌ها به آن فکر کردی، بهترین کار برای تو نشستن کنار کوالاهای اقیانوس آرام است که حتی برای ساده‌ترین کارهایشان هم نیاز به کمک دارند؛ 🔸 این تغییر باید رنگ جنون بدهد، باید نترسی و از همه پل‌ها دونه دونه رد شوی تا سست عنصرهای خسته و تپیده کنار بازار سیاه دلزدگی تکان بخورند و بعد از موفقیت تو پایشان را به آب بزنند. 🔹 می‌دونی خیلی از اتفاقات ساده این روزها، روزی از محالات بود، اما هزاران نفر از میدان مین عشق رد شدند تا به قله جنون رسیدند و تلاش و پشت‌کارشان به سرانجام شدن نزدیک کرد و حالا تو باید زیر لب دم حیدری بگیری و بالا بیایی! 🔸 سقوط! راستی اگر سقوط بکنی چه اتفاقی می‌افتد؟ بازی تو تمام می‌شود اما یادت باشه که برده نبودی! مطابق اوامر این و آن عمل نکردی و مانیفست مردانگی‌ات زیر یوغ سیاه یه مشت بیسواد رقم نخورد! حالا می‌تونی سرت را بالا بگیری که خودم بودم! اشتباهاتم را به گردن می‌گیرم و به درستی‌ها می‌نازم اما خودم بودم! ⚜ @ponezs@taammolat74
🎉 پیشنهاد ویژه 📚 کتاب لبه تاریکی ▪️مولف : طیبه نجیب ▪️ناشر کتاب : کتاب نیستان ▪️سال نشر : 1398 ▪️تعداد صفحات : 172 🔸«لبه تاریکی» داستانی بلند و عاشقانه که با رویکرد ادبیات بومی نوشته شده است. روایتی از دلدادگی دو جوان به یکدیگر که تناسبات و تعصبات قومی و روستایی برای ازدواج آنها مشکلاتی ایجاد کرده است و همین مسئله داستان را با تعلیق و کشش روبرو کرده است. 🔹کتاب جدای از این گنجینه‌ای است از باورها و اعتقادات بدنه جامعه روستایی در ایران و نمایشی از تنیده شدن و ریشه دواندن این باورها در ساختار و ساختمان زندگی آنها. از این منظر نویسنده به تناسب سن شخصیت‌های حاضر در داستان توانسته الگویی برای این موضوع پیش روی مخاطب قرار دهد و به نوعی نگاه جامعه‌شناختی از شخصیت‌ها و سنین مختلف زیست بوم روستایی دست پیدا کند و این همه را نیز در قالب داستان و روایت پر فراز و نشسیب عاشقانه خود بازگو می‌کند. 🔸«لبه‌تاریکی» به همین اعتبار داستانی است بسیار ایرانی و ریشه در تار و پود سنت‌های کهن ایرانی و حتی می‌توان به برخی از بخش‌ها و ایده‌های روایی در آن نگاهی اسطوره‌ای داشت و از طرف دیگر ریشه دواندن باورهای دینی را در دل سنت‌های زیستی خانواده روستایی ایران در آن جستجو کرد. 🔹 این همه اتفاق در دل یک داستان بلند عاشقانه مهمترین اتفاقی است که با خوانش «لبه تاریکی» برای مخاطب داستان ایرانی رخ می‌دهد که عادت به خوانش کلیشه‌هایی از پیش مشخص از داستان‌های ایرانی داشته است. ⚜️ @taammolat74