حسین(ع) وارث پرچم سرخی است که از آدم، همچنان دست به دست، بر سر انسانیت می گردد و اکنون بدست او رسیده است ..... این پرچم را دست به دست، به همه راهبران مردم و همه آزادگان عدالتخواه در تاریخ بشریت سپرده است ........ در آخرین لحظه پرچم را از دست بگذارد به همه نسل ها و در همه عصرهای فردا فریاد بر آورد که: " آیا کسی هست که مرا یاری کند؟"
علی شریعتی
حسین وارث آدم
⚜️ @Taammolat74
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع | عاشورا، نهضت مقدس
🎙 سخنرانی حجتالاسلام محسن قنبریان
جلسه پنجم
⏰ دهه اوّل محرّم ۱۳۹۸
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |عاشورا، #نهضت_مقدس
🎙 سخنرانی حجتالاسلام #محسن_قنبریان
جلسه پنجم
🔹فرق فعل ما با فعل امام معصوم این است که ما موظفیم بهترین عمل در روز وروزگار خود را بیاوریم اما او موظف است بهترین فعلی که هم جواب روز و روزگارش باشد هم جواب تاریخ بیاورد. او سرپرست حرکت حق در تاریخ هم هست پس نهضت مقدس می آورد.
🔹 چگونه امتی مرعوب می شود؟ یا سرافکنده و فاقد شخصیت می شود؟!
-اگر به قوای برابر دشمن ببازد. فرماندهانش فرار کنند. رهبرانش تسلیم شوند دریوزگی کنند… یا دشمن پیش دستی کند قبل از خلق حماسه قهرمانان یک ملت را ترور کند، نفله کند. کاری که معاویه بوسیله مثل زیاد بن ابیه کرد.
🔹 مهمتر از مد جوانان وخودباختگی آنان، مدپذیری وخودباختگی مسئولان یک کشور است اگر بی شخصیت شدند تابع مد جهانی میشوند .موج شرقی بود، سوسیالیت میشوند؛موج غربی بود، لیبرال میشوند. دهکده جهانی وکدخدائی را می پذیرند.
⚜️ @Taammolat74
📍 یادداشت | همبستگی اجتماعی به معنای تودهای شدن نیست!
مداخله دولت در آیینها چگونه موثر میافتد؟!
✍🏻 مسعود زمانی مقدم
📂 پرونده : بنبست جامعهشناسی کلاسیک در فهم آیین دینی
🔹 اساسا آیینها و مناسک واجد زمینه و ماهیتی اجتماعیاند، اگرچه میتوانند نمود فردی هم داشته باشند. از اینرو، برگزاری هر آیین بهصورت یک رویداد فرهنگی قاعدتا دارای ویژگیِ جمعیبودن است. با وجود این هر آیین یا مناسکی در قالب یک رویداد فرهنگی الزاما نشاندهنده تودهگرایی نیست. اگرچه تودهگرایی نوعی از جمعگرایی و جمعیبودن است، اما هر تجمع یا گردهمایی آیینی ماهیتی تودهای ندارد، بلکه میتواند صرفا پدیدهای جمعی و اجتماعی باشد که از دل فرهنگ جامعه برخاسته است.
⚜️ @Taammolat74
👇👇👇
🔹 کاملا طبیعی است که هر حکومتی براساس ایدئولوژی و خواستههایی که دارد از مراسم و آیینهایی بیشتر یا کمتر حمایت کند. با وجود این عید غدیر ریشه فرهنگی در ایران دارد و جنبههای مدنی آن نیز قابلتوجهاند. به نظر من بحثها و انتقاداتی که بخشی از جامعه این روزها به برگزاری وسیع این عید با پشتیبانی حکومت دارند بیشتر جنبهای سیاسی دارد و نشاندهنده نارضایتیهای اجتماعی است و نه نقد بر ماهیت این عید یا حتی دقیقا انتقاد بر نحوه برگزاری آن
🔹 در واقع بحرانهای اجتماعی موجود و تنشهای دولت- ملت در ماههای اخیر در ایران بخشی از مردم را نسبت به فعالیتهای حامیانه نظام سیاسی بدبین کرده است وگرنه در تمام کشورهای جهان حکومتها از مراسم، آیینها و گردهماییهای خاصی حمایت میکنند، بنابراین اگر اکثریت مردم جامعه از وضع موجود احساس رضایت داشته باشند و روابط مطلوبتری با حاکمیت داشته باشند نسبت به حمایت حاکمیت از برخی از مراسم و آیینها واکنش منفی قابلتوجهی نشان نمیدهند.
🔹هر آیین، مناسک و مراسمی این ظرفیت را دارد که به همبستگی جمعی کمک کند. اما تنش دولت-ملت میتواند این همبستگی را محدود به بخشی از جامعه کند و بخشی از جامعه را از خود دور کند.
🔹تودهای کردن یک مراسم میتواند نوعی همبستگی جمعی ایجاد کند اما اگر این تودهگرایی ریشهگرفته از بستر اجتماعی نباشد دوام چندانی نخواهد داشت. با این حال همبستگی جمعی معادل تودهای بودن جامعه نیست، تودهای شدن عمدتا نشاندهنده نوعی کژکارکردی و بیکارکردی ارزشها و هنجارهای عمومی است، درحالیکه همبستگی جمعی نشاندهنده کارکردی بودن و پذیرفتهشدن ارزشها و هنجارهای غالب در جامعه است.
🔹 همه دولتها بنا بر ارزشها و ایدئولوژیهایی که دارند در برگزاری مراسم و آیینهای خاصی دخالت میکنند و این امری طبیعی است. مهم این است که این مداخلات مبتنیبر خواستهای عمومی و جامعه مدنی باشد و از حد و حدود نیازهای جامعه تجاوز نکنند ...
⚜️ @Taammolat74
⭕️ دیدهبان اندیشه 49 منتشر شد ⭕️
💠 با عنوان | وصلهی ناجور؛ چرا #توسعه به ما نمیآید..؟
🖇 نقدی بر جریان نئولیبرالیسم فرهنگی با تکیه بر اندیشه آوینی
✳️ در جهانی که #توسعهنیافتگی ناسزایی نابخشودنی برای جوامع بشری به حساب میآید، شهید #آوینی در آثار خود، مدل توسعه مدرن را وصلهی ناجوری معرفی میکند که با فرهنگ ایرانی_اسلامی همخوانی ندارد؛ ایشان مهمترین دلیل این ناهمخوانی را غلبه رویکردهای مادی و اقتصادی در این مدل دانسته و با تاکید بر لزوم گزینش از امکانات تمدن غرب، نظریات فرهنگپایه خود را به منظور تحقق پیشرفت مطلوب ارائه میدهد.
دراین شماره چهرههای مطرح ایدئولوگ توسعه در ایران امثال #محسن_رنانی، #محمد_فاضلی، #مقصود_فراستخواه و... مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
خودم در یادداشت کوتاهی روایت مقصود فراستخواه از #توسعه_در_ایران، #خلقیات_ایرانیان و #مدرنیته_بومی را مورد نقد قرار دادم..
ممنون میشم اگر نظرات و پیشنهادات خودتون رو برای تیم ما ارسال بفرمایید تا در شماره های بعدی استفاده کنیم. همچنین در دیده شدن و توزیع کار اگر صلاحدید بود کمک کنید ممنون میشیم🌹
⚜ @Taammolat74
هدایت شده از دیدهبان اندیشه
DA 049 Final WEB Version Spread (2).pdf
19.8M
#اختصاصی
#نسخه_کامپیوتری
💥 نشریه دیدهبان اندیشه (شماره ۴۹)
💠 وصلهی ناجور؛ چرا توسعه به ما نمیآید..؟
🖇 نقدی بر جریان نئولیبرالیسم فرهنگی با تکیه بر اندیشه آوینی
❇️ سرخطهای این شماره:
🔻نقد دیدگاههای تکبعدی نسبت به آرمان پیشرفت؛
🔺تبیین مقوله نهیلیسم در پرتو نظم ماشینی مدرن؛
🔻بررسی انگیزه انسان غربی برای فرار از کار و اشتغال؛
🔺تفسیر مبانی لیبرالیستی طرفداران مدل توسعه مدرن.
#مبانی_توسعه
#نقد_غربزدگی
#ژورنالیسم
#دیدهبان_اندیشه
🆔 @Didebane_Andisheh
هدایت شده از دیدهبان اندیشه
DA 049 Final WEB Version mobile.pdf
20.23M
#اختصاصی
#نسخه_موبایلی
💥 نشریه دیدهبان اندیشه (شماره ۴۹)
💠 وصلهی ناجور؛ چرا توسعه به ما نمیآید..؟
🖇 نقدی بر جریان نئولیبرالیسم فرهنگی با تکیه بر اندیشه آوینی
❇️ سرخطهای این شماره:
🔻نقد دیدگاههای تکبعدی نسبت به آرمان پیشرفت؛
🔺تبیین مقوله نهیلیسم در پرتو نظم ماشینی مدرن؛
🔻بررسی انگیزه انسان غربی برای فرار از کار و اشتغال؛
🔺تفسیر مبانی لیبرالیستی طرفداران مدل توسعه مدرن.
#مبانی_توسعه
#نقد_غربزدگی
#ژورنالیسم
#دیدهبان_اندیشه
🆔 @Didebane_Andisheh
📣 به اطلاع فرهیختگان و علاقهمندان عرصه فکر و نظر میرساند که به دلیل مهیاشدن شرایط انتشار نسخه چاپی و باکیفیت نشریه دیدهبان اندیشه، هماکنون امکان خرید برای همگان فراهم آمده است.
🔹به مناسبت انتشار اولین شماره در سال جاری با طراحی جدید، شماره 49 نشریه با تخفیف ویژه به فروش خواهد رسید.
🔸نهادها و موسسات نیز میتوانند با درخواست تعداد بالایی از نسخ نشریه، از تخفیف مضاعف برخوردار شوند.
🔹از تاریخ انتشار نسخه الکترونیکی نشریه به مدت دو هفته کاری، امکان ثبت سفارش برای نسخه چاپی آن فراهم است.
🔸علاقهمندان میتوانند با اعلام درخواست خود مبنی بر اشتراک سالانه، به صورت مُداوم، نسخههای جدید نشریه را درب منزل خود دریافت کنند.
✅ به منظور تقاضای خرید شماره چهل و نهم با عنوان «وصلهی ناجور؛ چرا توسعه به ما نمیآید..؟»، درخواست خود را به آیدی @m110614 ارسال فرمایید.
⚜ @Taammolat74