eitaa logo
تأمُّلاتِ نظری
1.7هزار دنبال‌کننده
339 عکس
218 ویدیو
37 فایل
🔸️طلبه حوزه علمیه قم، #فقه_و_اصول و #اقتصادخون 📚 تحقیق و پژوهش: مطالعاتِ #علوم_انسانی 🔸️علاقه مندی: #کتاب و #کتابخوانی 💠 راه ارتباطی: @s_mortezahoseini
مشاهده در ایتا
دانلود
جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان، پیروزی شما در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری را خدمتتان تبریک عرض می کنیم. امید است جنابعالی با تمسک به سیره حکمرانی اميرالمؤمنين علی علیه السلام و توجه به سیاست های کلی نظام و آموختن از تجاربِ تلخِ دورانِ دهه ۹۰ و دوری از سیاست های نئولیبرالی خاصتا در عرصه ی اقتصاد، شرایط عزتمندانه و مطلوبی را برای کشور عزیزمان ایران رقم بزنید. @taammolatenazari
✍️🏼 کُنش گریِ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در عصر حاضر، بدون درک صحیح از ادبیات، خاصتا ادبیاتِ غرب، آنگونه که باید دقیق و عمیق نخواهد بود. برای شناختِ عمیق و گذر از آن باید با مطالعه ی ادبیاتش به این مهم رسید. علوم انسانی رابطه ای تنگاتنگ با ادبیات دارد. دراین‌باره بیشتر خواهم گفت. @taammolatenazari
صلی الله علیک یا مولانا ابا عبدالله الحسین علیه السلام حلول ماه محرم الحرام ۱۴۴۶ رو محضر یکایک شما سروران ارجمند تسلیت و تعزیت عرض می کنم.
🔰 توصیه‌ی رهبر انقلاب به رئیس جمهور منتخب: «کسان و کارگزاران خود را از کسانی قرار ندهید که ذرّه‌ای با انقلاب زاویه دارند. آن کسی که با انقلاب، با امام راحل، با نظام اسلامی ذرّه‌ای زاویه داشته باشد، او به درد شما نمیخورد؛ او همکار خوبی برای شما نخواهد بود. آن کسی که دلبسته‌ی آمریکا باشد و تصوّر کند که بدون لطف آمریکا نمیشود قدم از قدم برداشت در کشور، او برای شما همکار خوبی نخواهد بود، او از ظرفیّتهای کشور استفاده نخواهد کرد، او خوب مدیریّت نخواهد کرد؛ آن کسی که راهبرد دین و شریعت را مورد بی‌اعتنائی قرار بدهد، برای شما همکار خوبی نخواهد بود. کسی را انتخاب کنید که اهل دین، اهل شریعت، اهل انقلاب، اهل اعتقاد کامل به نظام باشد» ۱۴۰۳/۰۴/۰۵ @taammolatenazari
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
برادران و خواهران انقلابی! کمربندها را محکم ببندید... بخش دومبرای مطالعه بخش اول، اینجا را کلیک کنید✨ جریان انقلابی هرگز نباید سرخورده و دلسرد شود. باید از فرصت استفاده کرد و در مبارزه با سرمایه‌داری نئولیبرال هم فکر و هم قسم شد. این مبارزه، مبارزه‌ای نیست که یک شبه و یک ساله نتیجه دهد. ما با جریانی مواجهیم که از جنگ ایران و روس تا به امروز نتواسته هیچ امتیازی از غرب بگیرد، بیش از یک قرن است که اقتصاد و معیشت مردم را هم به گرو غرب درآورده است و می‌خواهد ریشه‌های غرب گرایی را در همه کشور بدواند و به سرمایه‌داری جهانی متصل کند، کارشناسان معتقد به سرمایه‌داری را تربیت کند و در همه جا بگمارد. نئولیبرالیسم می‌خواهد دولت را کوچک و ضعیف کند تا «سرمایه‌سالاری» جایگزین «مردم‌سالاری» شود. لذا نه به سیاست و آموزش و فرهنگ نئولیبرال هم هست. کمربندها را محکم ببندید که فرصت جدیدی برای جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار، و جنگ پابرهنه‌ها و مرفهین بی‌درد، ایجاد شده و البته که پیشرفت گفتمان مبارزه با سرمایه داری نئولیبرال در همین مدت محدود، کم نبوده است. ما برخلاف بخشی از اصولگرایان که معتقدند در عصر حاضر نمی‌توان با شعارهای انقلاب اسلامی از مردم رای گرفت، عمیقا معتقدیم شعارها و آرمان‌های این انقلاب هرگز رنگ کهنگی نمی‌گیرند و همچون اصل اسلام، در همه اعصار و دوران‌ها و برای همه نسل‌ها جذابیت دارند. قدرت، یک ابزار برای رسیدن به هدف است، نه خود هدف؛ آنکه از هدف عدول می‌کند که به ابزار دست یابد، نه فلسفه حیات را درک کرده و نه انسان را شناخته است. برادران و خواهران! ما نه تنها چیزی را از دست نداده‌ایم، بلکه برای پیروزی چیزی کم نداریم. آماده یک خیزش بزرگ باشید و به این وعده الهی مطمئن باشید که وَلَیَنصُرَنَّ اللهُ مَن یَنصُرُه. ما تردیدی نداریم که به یاری خدای متعال، تمدن نوین اسلامی را در همین گام دوم انقلاب اسلامی محقق خواهیم کرد. به شرطی که چنانکه حضرت سجاد(ع) در دعای ابوحمزه ثمالی می‌فرمایند، از کسالت و سرافکندگی، از اندوه و ترس و بخل، از غفلت و سنگدلی، به خدای متعال پناه ببریم. امروز، وقت عمل به این دستورالعمل تاریخی و کلیدی خمینی کبیر(ره) است: «وظیفه ما این است که از حالا برای پایه ریزی یک دولت حقه اسلامی کوشش کنیم، تبلیغ کنیم، تعلیمات بدهیم، همفکر بسازیم، یک موج تبلیغاتی و فکری به وجود آوریم تا یک جریان اجتماعی پدید آید و کم کم توده‌های آگاه، وظیفه شناس و دیندار در نهضت اسلامی متشکل شده قیام کنند و حکومت اسلامی تشکیل دهند. تبلیغات و تعلیمات دو فعالیت مهم و اساسی ماست». جریان انقلابی باید خود را برای یک خیزش عظیم آماده کند‌... نقطه آغاز تحولی که برای رسیدن به پیشرفت و عدالت ضروری است، تغییر در نظم سیاسی کشور است. برادر کوچک شما سید یاسر جبرائیلی @syjebraily
✍️🏼 مبارزه با جریانِ که بر روی منابع ملت چمبره زده اند با قوت و قدرت ادامه دارد...
هدایت شده از تأمُّلاتِ نظری
سلسله یادداشت های اندیشه های اقتصادیِ بعد از انتخابات مجددا از سر گرفته خواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از تأمُّلاتِ نظری
📚 برخی عزیزان پیام ارسال می کنند کتابی معرفی کنیم برای آشنایی با . ما؛ کتابِ "مبانی و اصولِ علم اقتصاد" اثر جناب دکتر یدالله دادگر رو برای شروع پیشنهاد می کنیم. پ.ن: در تصویر نام مولفان و ناشر هم مشخصه 💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇 🆔️ @taammolatenazari
آرای ایرانیان خارج از کشور خیلی قابل تأمله
🔴 دریافت مستند «راه رجا» ♦️جدیدترین مستند ؛ روایتی از اقدامات بی‌نظیر در خدمت به ملت ایران 🔗 تماشا و دریافت از سایت برنامه ثریا 🔹از محرومیت‌زدایی و پیشرفت تا دیپلماسی اقتصادی و دفاع از منافع ملی و مستضعفان جهان 🔹با ناگفته‌هایی از چالش‌های روزهای ابتدایی دولت سیزدهم و حماسه وعده صادق و دیپلماسی فعال ایران در منطقه و جهان 🔹به یاد رئیس‌جمهور شهیدی که کارگران و مستضعفان صاحب عزای شهادتش بودند... 📺 بازپخش؛ امشب یکشنبه ۱۰ تیر 🕰 ساعت ۲۳:۱۵ | شبکه یک سیما @sorayatv
🌀 تکنوکرات‌هایی که در دولت رئیسی بودند! 🔹 دولت شهید رئیسی به تکنوکرات‌هایی اعتماد کرد که بیشتر خوانده بودند تا ، به ظاهر باسوادهایشان هم نهایتاً یا و درس خوانده بودند یا در فلان دانشگاه ، چیزی که به صورت ناقص از اقتصاد یادگرفته بودند بازار آزاد بود و سیاست‌های قیمتی، آنها مرعوب علم زدگی اقتصاد متعارف بودند، هیچ کدامشان دو واحد فلسفه علم نخوانده بودند که متوجه شوند که به اعتراف شخصیت های بزرگی همچون هاسمن اقتصاد دانشی غیردقیق است. 🔻قشر متدین این گروه برای شهید رئیسی برنامه نوشتند و مشاوره دادند و اجرا کردند؛ نهایت موفقیتشان ایجاد و پیشنهاد بود که فقط موفقیتی خیالی در پی داشت. برداشت ناقصشان از اقتصاد ایران فقط بود و ! نسخه هم چیزی جز نبود. 🔹 یادش بخیر در دیدار با نسبت به این مشکلات تذکر داده شد، ولی ایشان باز ما را به برگزاری جلسه با همین گروه حواله داد. در آن جلسه که شد، یکی از اساتید برجسته اقتصاد اسلامی وسط سخنان ریاست محترم جمهور گفت ما آمدیم که درخواست کنیم شما از این گروه محققان اقتصاد اسلامی استفاده کنید نه اینکه ما را به گروه دیگری حواله بدهید.... البته چند روز بعد ما با همان گروه جلسه گذاشتیم، ولی فایده ای نداشت، درب بر همان پاشنه قبلی می‌چرخید. ✍️توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
🔰 عناوینِ چرایی شکستِ جبهه ی انقلاب در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری: 1️⃣ تشتت و اختلافِ نظری و عملیِ جدی در درون بدنه ی انقلابیون 2️⃣ ناکارآمدیِ تیم اقتصادیِ دولتِ سیزدهم در بهبودِ وضعیت معیشت و سفره ی مردم 3️⃣ انسجامِ کاملِ رقیب در بخط کردنِ نیروها و ظرفیت های انسانی و رسانه ای 4️⃣ خط تخریبِ قوی و هوشمندانه ی رسانه های داخلی و خارجی علیه جبهه ی انقلاب خاصتا دکتر سعید جلیلی 5️⃣ تبلیغ و تبیینِ ضعیفِ رسانه ای برنامه های دکتر سعید جلیلی برای قشرِ موسوم به خاکستری یا مرددین @taammolatenazari
✍️🏼 با توجه به اینکه دکتر پزشکیان بارها در مناظرات گفته بود؛ راه حل برون رفت از مشکلات کشور، است، آیا او در حکمرانی داخلی، کابینه اش را فراجناحی خواهد چید؟ یا اینکه اعضای کابینه اش را اعتدالیون و اصلاح طلبان تشکیل خواهند داد؟ آیا ایشان از تجاربِ تلخِ دهه ی ۹۰ درس خواهد گرفت؟ پاسخِ این پرسش های مهم، طی روزهای آینده مشخص خواهد شد. @taammolatenazari
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
اصولگرایان از تبعات سیاست تعدیل کاملا آگاه بودند. آنها می‌دانستند که حذف ارز ۴۲۰۰ به زندگی مردم ضربه خواهد زد. می‌دانستند اجرای این سیاست آثار اجتماعی ناگواری خواهد داشت؛ اما به جای جراحی توبره سرمایه‌داران، سفره مستضعفان را جراحی کردند. مردمی که با گران‌سازی ارز به زیر خط فقر سقوط کردند، پولی نداشتند که صدای زجر کشیدنشان را در فضای مجازی وایرال کنند. سر صندوق رای، انتقام این جنایت را از جریان اصولگرا گرفتند؛ چه با مشارکت نکردنشان، چه با رای دادن به جریان رقیب دولت اصولگرا. @syjebraily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 معرفی چند کتابِ مُتقن و عالی پیرامون قیام سید الشهداء علیه السلام 1️⃣ حماسه حسینی؛ شهید آیت الله مرتضی مطهری 2️⃣ آذرخش کربلا؛ آیت الله محمد تقی مصباح یزدی 3️⃣ قیام حسین علیه السلام؛ دکتر سید جعفر شهیدی 4️⃣ انسان ۲۵۰ ساله [فصل امام حسین علیه السلام] و آفتاب در مصاف؛ آیت الله سید علی خامنه ای 5️⃣ حماسه و عرفان؛ آیت الله جوادی آملی 6️⃣ فتح خون؛ شهید سید مرتضی آوینی 7️⃣ لهوف [مقتل سید الشهداء علیه السلام]؛ سید بن طاووس -رحمه الله تعالی- @taammolatenazari
هدایت شده از علی علیزاده - جدال
51.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بحثی و در اسپیس جدال طاها زینالی، محمدطاهر رحیمی و پریسا نصرآبادی 📺 youtu.be/HdEQUCo3lWM
🔰دکتر پزشکیان دولت را در چه شرایطی تحویل گرفته است؟ آمار و ارقام رو با هم ببینیم: 🔸️ نرخ تورم ۳۶.۱٪ 🔸️ نرخ بیکاری ۸.۱٪ 🔸️ ضریب جینی ۰.۳۸۷۷ 🔸️ نرخ رشد ۵.۷٪ 🔸️ نرخ رشد بی نفت ۳.۴٪ 🔸️ نقدینگی ۷.۸ هزار همت 🔸️ رشد نقدینگی ۲۴.۲٪ 🔸️ رشد پایه پولی ۲۷.۶٪ 🔸️ صادرات نفت ۳۵.۹ میلیارد دلار 🔸️ صادرات غیرنفتی ۴۹ میلیارد دلار 🔸️ واردات ۶۶ میلیارد دلار 🔸️ میانگین قیمت مسکن ۸۱میلیون تومان 🔸️ دلار بازار آزاد ۶۰هزارتومان 🔸️ دلار نیمایی ۴۳هزار تومان 🔸️ گوشت گوسفند ۶۲۰هزار تومان 🔸️ گوشت مرغ ۸۳هزار تومان 🔸️ یارانه ۳۰۰-۴۰۰ هزارتومان 🔸️ پژوه ۲۰۷دندهای ۷۵۰میلیون تومان 🔸️ شاخص بورس ۲میلیون و ۱۰۰هزارواحد 🔸️ سکه بهار آزادی ۴۰میلیون تومان Eitaa.com/taammolatenazari
✅️ ؛ اندیشه های اقتصادی مکتب تاریخی ۱۸۴۰- ۱۹۱۷ میلادی [بخش اول] 🔸️ مکتبِ تاریخی، نخستین منتقدانِ هستند. می توان گفت که ظهور عقائد مکتب تاریخی در اقتصاد، با نوشته های و در دهه ی ۱۸۴۰ آغاز گردید و با مرگ در سال ۱۹۱۷ به پایان رسید. پیش از بیان عقائد اقتصادیِ این مکتب، مناسب است اجمالا به ریشه های آن در مکتب رمانتیک اشاره شود. 🔸️ سابقا اشاره شد که عقائد و مکتب های اقتصادی، خاص خود را دارند. فی المثل پایه ی فلسفیِ فیزیوکراتها و سوداگرایان به دیدگاه های رنسانس پیوند دارد. پایه ی فلسفی مکتب کلاسیک به عقائد عصر روشنگری قرن هجدهم مربوط می شود. و پایه های فلسفی مکتب تاریخی، با رمانتیک گرایی مرتبط است؛ که خود منتقدِ فلسفه ی عصر روشنگری است. که در اوایل قرن نوزدهم بویژه در آلمان ظهور کرد، به طور کلی حرکتی عمومی علیه اندیشه های عقل گرایانه و روشنگریِ قرن های هفدهم و هجدهم میلادی بود. این حرکت در آلمان از گستردگی بیشتری برخوردار بود. 🔸️ رمانتیک گرایی با عقائد فردگرایانه و عقلانیت ابزاری به مخالفت پرداخت. [ بر اساس عقلانیت ابزاری افراد تنها تلاش می کنند منافع شخصی کوتاه مدت خود را حداکثر کنند.] رمانتیک گرایان، بر دیدگاه های کل گرایانه و جامعه نگر، برتری هدف جمعی بر فردی و اهمیت اوضاع تاریخی، جغرافیایی و نهادیِ خاص هر کشور تأکید داشتند. آنها از این جهت با دیدگاه و فرض های فردگرایانه و عقل گرایانه و جهان شمول کلاسیک ها مخالف بودند. 🔸️ بر مبنای عقائد رمانتیک گرایان، اقتصاد درجاتی از ابعاد ملی گرایی را در بر دارد. رمانتیک گرایی اهمیت ارزش های فرهنگی را در زندگی اقتصادی مورد تاکید قرار می دهد و تلاش می کند که رابطه ی بین یک سری فعالیت های فکری و رشد نیروهای مولد را توضیح دهد. [Vikor, D(1964), Economic Romanticism in the Twentieh Century, new book Society] این نکته لازم است بیان شود که شرایط و اوضاع و احوالِ فرهنگی و اجتماعی آلمان با انگلستان - در عصر رمانتیسم- تفاوت داشت و این خود زمینه را برای بروز نگرش های جدید در امور فلسفی و اقتصادی در آلمان فراهم می ساخت. برای مثال در سنت آلمانی- برخلاف انگلستان- اگر بحث مطرح بود، رفاه جمع گرایانه مطرح بوده که بر رفاه فرد گرایانه ترجیح دارد. 🔸️ در اندیشه ی رمانتیک، جامعه و دولت صرفا مجموعه ای از افراد نبوده بلکه فراتر از آن است. در این اندیشه اصولا جامعه خود دارای روح، حیات، رشد و سقوط است. این اندیشه پایه ی فکریِ آلمان بود که به نامِ معروف است. همچنین می توان ریشه ی عقائد مکتب اقتصاد ملی گرایی را نیز به تفکر رمانتیسم مرتبط دانست. طبق عقائد رمانتیکی، فلسفه قانون طبیعی و اندیشه ی گرایانه ی مرتبط با آن، رد می شود و مدیریت دولت بر اقتصاد بیشتر می شود. @taammolatenazari