eitaa logo
تاملات حقوقی
461 دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
3هزار ویدیو
340 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻«موضع‌گیری‌های تبیین‌کننده» در سایۀ «واقعیّت‌های عیان‌کننده» 🖋 مهدی جمشیدی ۱. برخی این ‌شبه‌استدلالِ تکراری را مطرح می‌کنند که ممکن است «تذکّر» و «نقادی»، موجب گریختن فرد به طرف مقابل بشود؛ یعنی نگویید تا «آنچنان»، «آنچنان‌تر» نشود. این حرف، باب «نقادی» و «مواجهۀ منطقی» را مسدود می‌کند از خوف این‌که مبادا «بی‌طرف» به «مخالف» و «منتقد» به «معارض» تبدیل شود. دربارۀ هر نقدی می‌توان چنین گفت و با این توجیه، در برابر هر لغزش و خطایی، «سکوت» را توصیه کرد. چرا این اشکال را مطرح نمی‌کنید که «نگفتن‌ها» و «مماشات‌ها» و «فقر مرزبندی‌ها» ممکن است موجب «فرسایشِ ایدئولوژی انقلابی» شود و به‌تدریج، «باطل» را بر جای «حقّ» بنشاند؟! و چرا اصرارهای طرف‌های مقابل را در پنجه‌افکندن به چهرۀ انقلاب و نظام نمی‌بینید و برآشفته نمی‌شوید؟! آنها عناد بورزند و ارزش بفرسایند و بدبینی و ناامیدی بیافرینند و ما نیز از هراس «انحراف بیشترشان»، خاموش بمانیم؟! این چه مغالطه‌ای است؟! ۲. استاد مطهری در مباحث تفسیری خود به این لطیفه اشاره کرده که از جمله حَسنات و برکات فتنه‌ها و آشوب‌ها این است که «باطنِ نهفتۀ کنشگران اجتماعی» را مشخص می‌کند و «صف‌بندی‌های روشنگرِ جدید» می‌آفریند. باید «واقعیّت جدید» رخ بدهد تا در مواجهه با آن، «نسبت‌های جدید» آشکار شوند و از این رهگذر، «ضعف‌ها» و «نفاق‌ها» از پردۀ ضمیر، بیرون افتند. این خاصیّت ذاتیِ رویدادهای فتنه‌گون است. «مواضع اشخاص»، به‌طور قهری، «جبهه‌بندی‌های جدیدی» می‌آفرینند و به این وسیله، سطح تازه‌ای از «رویش» و «ریزش» شکل می‌گیرد. پس باید این شکاف‌های نوپدید را به «سرشتِ واقعیّتِ اجتماعیِ فتنه‌گون» نسبت داد، نه «موضع‌گیری‌های صریحِ انقلابی‌ها». ساختارِ نهفتۀ جهانِ اجتماعی این‌چنین اقتضای قهری و تکوینی دارد که در آن، فتنه‌ها کمال و شدّت می‌یابند و در نسبت با این فتنه‌هاست که جبهۀ حقّ، «خالص‌تر» و «ناب‌تر» می‌شود. ۳. «جذب حداکثری» نیز به معنی «مداهنه» و «مصانعه» در برابر ارزش‌های اساسیِ انقلاب نیست. وحدت، «ارزش ذاتی» ندارد، بلکه صورتی از وحدت، مطلوب است که نقطۀ مرکزی‌اش، «حقّ» باشد. «ائتلاف‌های سیاست‌زده» و «وفاق‌های عمل‌گرایانه»، با دیانت و حقّ‌مداری نسبتی ندارند؛ حتّی اگر هدف، بسیار عالی و قدسی باشد. بر این اساس بود که استاد مطهری در روند نهضت اسلامی، هم‌گرایی و هم‌افزایی با هیچ گروه «غیرمسلمان» یا «مسلمانِ التقاطی»‌ای را برنتابید و مرزبندی کرد. این در حالی بود که بسیاری از روحانیان سرشناس و مؤثّر، منطق استاد مطهری را برنمی‌تابیدند. استاد مصباح نیز در این باره، از الگویی که خودش آن را «الگوی دوایر متحدالمرکز» نامیده بود، برای طرّاحی مناسبات خویش با دیگران بهره می‌برد. از یاد نبرده‌ایم که بسیاری از همین روحانیانِ مدّعیِ فهم قواعدِ اجتماعی، ایشان را تخطئه و ملامت می‌کردند که «دافعۀ فراوان» دارد و «سخن غلیظ» می‌گوید و «پیشتر از رهبری» است. این در حالی است که رهبر انقلاب در سخنرانی سال پیش خویش، از این نوع کنشگری دربارۀ شخص ایشان به «غیرت اسلامی و انقلابی» تعبیر کرد و ایشان را از این نظر در کنار امام خمینی نشاند! ۴. سخن من، هرچه که هست، دربارۀ «خواص» هست، نه «تودۀ مردم». تودۀ مردم اگر هم لغزشی دارند، از سرِ «ناآگاهی» است نه «غرض‌ورزی»؛ چنانچه که استاد مطهری می‌گفت، همواره فساد از «طبقۀ بالای جامعه» به «طبقۀ پایین جامعه» راه می‌یابد و «عوام»، متأثّر از «خواص» هستند. این‌که رهبر انقلاب به «خواص اغواگر» اشاره کرد، به همین سبب است. «خواص اغواگر»، تودۀ مردم را می‌فریبند و دچار گمراهی می‌کنند. ازاین‌رو، باید خواص اغواگر را «رسوا» کرد و به «چالش» کشید. آنچه مایۀ زوال انقلاب و نظام است، حضور شخصیت‌های منافق و ناشناخته‌مانده نفاق آنهاست. واقعیّت‌های اجتماعیِ فتنه‌گون، بستر و زمینه‌ای است برای «کشف نفاق». جالب این‌که رهبر انقلاب دربارۀ مسألۀ «حجاب اجباری» تصریح کرد که از دشمن، انتظاری نیست، اما آنچه دل انسان را می‌خراشد آن است که مسألۀ حجاب اجباری از زبان «خواصِ داخلی» مطرح می‌شود. و ایشان گفتند که در میان این خواص، «آخوند» هم هست. صراحت و غلظت از این بیشتر؟! این عبارت‌ها، قطب‌‌بندی ایجاد نمی‌کند؟! آری، اما میان چه کسانی؟! میان «مردم» و «مردم» یا میان «خواص اغواگر» و «مردم»؟! ۵. در این میان، کسانی نیز هستند که همواره «موقعیّت بینابینی» دارند؛ «دوپهلو» می‌گویند؛ «مبهم» می‌نویسند؛ «حد وسط» را برمی‌گزینند؛ نه «این» هستند و نه «آن»؛ و خلاصه، «دکّان دو نبش» زده‌اند. باید اینان را که به «رندی» عادت کرده‌اند، وادار به انتخاب کرد. نمی‌شود ارزش‌ها را «نسبی» انگاشت و در هر موقعیّتی، هر دو طرف را مقصر قلمداد کرد. نمی‌شود هم «نظام جمهوری اسلامی» را متهم کرد و هم «طرف مقابل» را. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻هدف، «رهاسازی حجاب» است 🖋 مهدی جمشیدی ۱. ملاک مواجهۀ پلیس امنیت اخلاقی، حتّی "قدر متیقن‌های بی‌حجابی" نیز نبوده است، چه رسد به "بی‌حجابی‌های مرزی". در عمل مشاهده می‌کنیم که پلیس امنیت اخلاقی با زنانی که "فاصلۀ آنچنانی" و "زاویۀ زیاد" با حجابِ معیار دارند، برخورد می‌کند، نه بیشتر؛ یعنی "سطوح فروتر از این"، به اخلاق و دیانت خود شخص واگذار شده است و نوعی "انتخاب ایمانی" است. پلیس امنیت اخلاقی با "کم‌حجاب‌ها" یا "شل‌حجاب‌ها"، مواجهه‌ای ندارد و تمرکزش بر روی زنانی است که وضع پوشش‌شان، "انگشت‌نما/ جیغ/ رسوا/ قبیح" است، نه هر کسی‌که "حدود شرعیِ حجاب" را رعایت نکرده است. فرض کنید زنی که در جامعه، "آرایش متوسط" انجام داده باشد، مرتکب منکر شرعی شده است، امّا با این حال، پلیس امنیت اخلاقی با او برخورد نمی‌کند. یا زنی که "بخش اندکی از موی سرش" بیرون است. این‌چنین مواردی، "مشروع" نیستند، امّا برخوردی نیز با آنها صورت نمی‌گیرد. این یعنی حدی از "مدارا" در مقام اِعمال قانون، روا شمرده می‌شد. "مسألۀ اصلی" نیز این است که آیا باید با اندک زنانی که به‌شدّت کم‌حجاب و بدحجاب هستند و گاه حتّی کشف حجاب کرده‌اند، مواجهۀ قانونی صورت بگیرد یا خیر؟ اینان زنانی هستند که حتّی چشم‌های زنان شُل‌حجاب را نیز به خود خیره می‌کنند. این یعنی وضع پوشش آنها، در "مرحلۀ قرمز" قرار گرفته است. آیا این عدّه باید مشمول برخورد قانونی قرار بگیرند یا خیر؟ چنانچه معتقد به "حجاب اختیاری" باشیم، نباید مواجهۀ قانونی را شامل هیچ لایه‌ای از بی‌حجابی بدانیم. ۲. هر چند "بگیروببند"، راه‌حلِ "اوّل" و "آغازین" نیست و باید "سازوکارهای فرهنگی و معرفتی" را در پیش گرفت، امّا برای آن دسته از بی‌حجاب‌ها که "اثر فرهنگی و معرفتی" نمی‌پذیرند و "عامدانه" و "لجوجانه"، فضای جامعه را آلوده به ولنگاری می‌کنند، "تنها راه‌حل" است. اینان "معتقد" به حجاب نیستند، امّا برای مصالح جامعه، باید "ملزم" به آن باشند. فرض کنید زنی با "تذکّر"، حاضر به رعایت حجاب نشود و همچنان برهنگی را ترجیح بدهد. در این حال، می‌توان با این استدلال که نباید او را "لجوج" کرد، او را منع نکرد؟! آری، شکل‌گیری لجاجت در او نسبت به دین و انقلاب، مفسده است و باید در حد امکان، از آن پرهیز داشت، ولی چنانچه او به رعایت "مصلحت جامعه" تن در نداد، باید مصلحت او را نادیده گرفت. در واقع، "حقوق جمع" بر "حقوق فرد"، تقدّم دارند. کسانی در داخل، به محض اینکه احساس کنند معیارها و ضوابط ارزشی، "سست" و "رقیق" شدند و می‌توان در سایۀ مخالفت با تک‌صدایی و تک‌ارزشی و انسداد و اختناق، کنشگری داشت، ره صدساله را "یک‌شبه" خواهند رفت. گویا خواستۀ نهفته‌ای در پشت "سد" قرار داشته که در انتظار فضای ولنگار و بی‌بندوبار برای رهاشدن بوده است. در اینجا دیگر عبور از ارزش‌ها، "تدریجی" و "گام‌به‌گام" نخواهد بود؛ بلکه "ناگهان"، همۀ سرمایۀ "رفتار‌پردازیِ جنسی" به صحنه خواهد آمد. ۳. پلیس امنیت اخلاقی در این سال‌ها، بیش از "دو هزار عملیات" داشته است. از میان این رقم، چه تعداد خطا رخ داده است؟! در این مدّت، چند فیلم دیده‌اید که نشانگر "رفتار غیرقانونی" بوده‌اند؟! بعید می‌دانم که به ده فقره برسد. فرض کنید یکی از نیروهای پلیس امنیت اخلاقی، تخلف کرده است. در این حال، باید بی‌حجابی را "منکر" قلمداد نکرد و "حکم جزایی" برای آن مقرّر نکرد، یا باید "فرد خطاکار و قانون‌شکن" در پلیس امنیت اخلاقی را که به نام دین، "برخلاف دین" عمل کرده، مجازات نمود؟! از هر قانونی می‌توان سوءاستفاده کرد. آیا باید خودِ "قانون" را انکار کرد؟! نیروهای جبهۀ انقلاب، همۀ "مواجهه‌های غیرقانونی و غیراخلاقی" با بی‌حجابان را - که البتّه اندک هستند - نفی و تخطئه می‌کنند، امّا از آن سو، "بی‌حجابی" را نیز "قانون‌شکنی" و "حرام شرعی" می‌انگارند. نه "برخورد غلط مأمور"، رواست و نه "برهنگیِ بی‌حجابان". کسانی‌که موافق الزام حکومتی برای حجاب در عرصۀ عمومی هستند، معتقد به "اجرای قانون" هستند، نه "قلع‌وقمع"."درست‌بودن قانون" و "اجرای درست قانون"، یک حرف هست، و "رهاسازی حجاب در عرصۀ عمومی"، حرف دیگر. حتّی خود "دین" نیز عرصۀ عمومی را به "وجدان اخلاقیِ متدیّنان" وانمی‌گذارد، بلکه "منع‌ها" و "مجازات‌ها"یی را برای متخلفان از شرع در نظر می‌گیرد که از جهت "قدرت بازدارندگی" نسبت به مفاسد، مفید و مؤثّر هستند و علّت تشریع آنها نیز همین امر است. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻داستان برهنگی، فحاشی و خشونت: عاقبتِ نبرد معطوف به سبک زندگی 🖋 مهدی جمشیدی ۱- در مواردی پیش از این، در دورۀ دولت قبل، رهبر انقلاب در مواجهه با اعتراض‌های اجتماعی، هم «حقّ» را به معترضان می‌داد و هم آنها را «مردم» می‌انگاشت، ولی این بار: الف. اصل اتّفاق را به «غرب» نسبت داد و آن را «برنامه‌ریزی‌شده» و «غیرخودجوش» دانست. ب. نظام و نیروی انتظامی و بسیج را «مظلوم» معرفی کرد، نه مقصر. ج. خواصی را که بر آتش دمیده بودند، «ملامت» و دعوت به «جبران» کرد. د. معترضان را نه «مردم» یا حتّی «جوانان»، بلکه سه دستۀ «عاملان دشمن»، «همراهان با دشمن» و «هیجان‌زدگانِ غافل» قلمداد کرد. هـ . به ضرورت مواجهۀ «امنیّتی» و «قضائی» اشاره کرد، نه‌فقط مواجهۀ «فرهنگی». ز. اعتراض‌ها را «حاشیه‌ای» و «فرعی» دانست، نه مسألۀ «اصلی» و «اساسی». ۲- رهبر انقلاب، یک سال پیش دربارۀ «بازسازیِ انقلابی در ساختار فرهنگ و رسانه» سخن گفته بود، امّا چنان‌که از این تعبیر پیداست، هدف ایشان «عقب‌نشینی از ارزش‌ها» و «انتخاب رویکرد انفعالی» نبوده و نیست، بلکه ایشان می‌خواهد ساختارهای رسمی و غیررسمی، هرچه «بیشتر» و «جدّی‌تر» به خدمت «ارزش‌های انقلابی» گمارده شوند و بر «شتاب حرکتِ تکاملیِ انقلاب»، افزوده شود. این جهت‌گیری، به‌‎طور کامل در مقابل خواسته‌های ضدّارزشیِ جریان اغتشاش است. ۳- بنابراین، نظام جمهوری اسلامی از مسیر رفته، باز نخواهد گشت، بلکه کوشش می‌کند شرایط اجتماعی و ساختاری را برای «زندگیِ» معطوف به «کمال» و «سعادت» و «حقیقت»، و نه زندگیِ معطوف به «ولنگاری» و «لاابالی‌گری» و «اباحی‌گری» فراهم سازد. «آزادی» نیز در قالب «مردم‌سالاریِ دینی» و به‌خصوص در ساحت‌های پساانتخاباتی آن، معطوف به «افزودن بر نقش مردم» و «نقادی عمومی» و «اندیشه‌ورزی غیررسمی» خواهد بود، نه «کشف حجاب» و «برهنگی» و «اختلاط». ازاین‌رو، «زندگی» و «آزادی» در نگاهِ نظام جمهوری اسلامی، معنایی بسیار متفاوت از جریان اغتشاش دارد. ۴- و از آنجا که جریان اغتشاش در همراه‌سازی مردم با خویش ناکام ماند، نمی‌تواند تفسیر خود از «زندگی» و «آزادی» را بر نظام، تحمیل کند. زین پس، فضا برای روایت‌های ضدّارزشی و اخلاق‌ستیز و غرب‌گرا از زندگی و آزادی، «تنگ‌تر» و «منقبض‌تر» خواهد شد. «تهدید»های پدید آمده از سوی جریان اغتشاش، به یک «فرصتِ» تاریخی برای عبور از ولنگاریِ فرهنگی و منهدم‌کردن هسته‌های اشاعۀ سبک زندگیِ غربی تبدیل خواهد شد. جریان اغتشاش، تمام داشته‌هایش را صرف پیشروی فرهنگی کرد و برای آینده، هیچ ذخیره و اندوخته‌ای ندارد. «نمایش‌های وحشیانه» و «ظهوراتِ ضدّاخلاقیِ» جریان اغتشاش در این مدّت، حماقت‌بار بود و کار آن را تمام کرد. @sedgh_mahdijamshidi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 مراسم بزرگداشت شهدای حمله به شاهچراغ از طرف دفتر مقام معظم رهبری 📅 یک جلسه | ‌۱۴۰۱/۸/۷ 🕌 شیراز، حرم شاهچراغ(ع) 👈کیفیت بهتر: 📎 Panahian.ir/post/7497 @Panahian_ir @Panahian_mp3‌‌
🔔این را جدی بگیرید. 🔴🎋🔔مقابله با شگرد و شکستن های دشمن و و برملا کردن و ضرورتی است که باید برای همگان از پیر و جوان و عوام و نخبگان تبیین کرد و تذکر داد. ❇️با تصویرسازی وارونه می خواهند به زور امپراتوری رسانه ای، آرزوهای دشمنان ملت و اسلام را در ایران بجای واقعیت بر و مسئولان تحمیل کنند و موجب در فکر ملت و‌ مسئولان شوند. ⭕️ بر مبنای وافی به نیست. ❇️حتما دیده اید در ( need for speed ) ماشین شما از جاده خارج میشود و به در و دیوار و می خورد و باز به مقصد می‌رسد، در حالی که اگر هر کدام از این تصادف ها در اتفاق افتد ، فرد راهی می شود. 🔔🔴 میان توده های مردم و علیه دشمن است. در همه جا و هر روز و هر لحظه و به هر کس بگوییم که غیر از است. تا راه فریب و اغواگری شیاطین مسدود و آنها از خنثی شود. میان توده ها
💐ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی مبارک💚 🔴: ای ! سلام مرا به دوستانم برسان و....دستورشان ده که... از بپرهیزند. و به هم روی آورند و با یکدیگر کنند که موجب نزدیکی به من است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 🎙از زبان شهيد حاج شيخ احمد كافے شیخ مفید درباره جایگاه عبدالعظیم حسنی : (( امام رضا (ع) می‌فرمایند:‌ای عبدالعظیم! از طرف من به دوستانم سلام من را برسان. و به آن‌ها بگو کاری نکنند که شیطان به نَفس آن‌ها راه پیدا کند، جدال نکنند به زیارت یکدیگر بروند، که این کار شما را به من نزدیک می کند. ) ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
. ‏🔴در حدیث‌ کساء وقتی حضرت جبرئیل میپرسه اینها چه کسانی هستند که تمام هستی رو بخاطرشون آفریدی؟ 🔻ذات اقدس الله نمیگه علی، محمد، حسن یا حسین خداوند فرمودند؛ و پدرش، شوهرش، پسراش یعنی از یک زن برای معرفی بهترین مخلوقاتش استفاده میکنه! 🔻حالا ی عده خودشونو خفه کنن که اسلام زن ستیزه! ما ارزش زن در اسلام رو اینجور شناختیم! .
📸 | نباید گمان کنیم که فتنه‌ای بر پا شد و خنثی شد و دیگر تمام شد؛ «أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ یُتْرَكُوا أَنْ یَقُولُوا آمَنَّا وَ هُمْ لا یُفْتَنُون‏». فتنه ‌ها هر روز پیچیده‌تر می‌شود. هنوز نه ابلیس مرده و نه شیاطین إنس و جن از بین رفته‌اند. احتمال دارد ما در آینده فتنه‌هایی سخت‌تر و پیچیده‌تر داشته باشیم که امروز نمی‌توانیم آنها را تصور کنیم. ۱۳۸۹/۰۳/۱۹ 🔺مجموعه بیانات مرحوم آیت الله مصباح یزدی پیرامون فتنه و فتنه‌انگیزی ۷ 🏴 @mesbahyazdi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خدایا به اون نمازهایی که در کنار این نهرها خونده شد! خدایا به اون جوان‌های عاشقی که کنار این نهرها شهید شدند! خدایا به اضطراب قلب ما و به اشتیاق قلب اونها! قسمت می‌دهیم عاقبت ما را ختم به شهادت کن!😭 ✍ تخریب‌چی 🚨تخریب‌چی، کانال اخبار خاص 🆔 @takhribchi110 🆔 @takhribchi110
۹ روز دیگر تا پایان گاز در لندن 🔹گزارش رسانه‌های بریتانیا حاکی از آن است که ذخایر گاز بریتانیا فقط برای ۹ روز کافی است و نخست وزیر جدید این کشور در تلاش برای کاهش هزینه‌ها در حال بررسی تعلیق بودجه کمک‌های خارجی است. ✅eitaa.com/safir_channel ایتا ✅ sapp.ir/safir_channel سروش
به مسئولان 🔴 مراقب باشند: و با حذف ۴۰۰ عنوان مجرمانه از قانون و لایحه قضا زدایی مواظب باشیم زمینه را فراهم نکنیم. از در بررسی ها و تدوین ها استفاده شود که بعداً مایه پشیمانی نشود. ❇️در خبر ها آمد که آقای قدرتی، معاون حقوقی قوه قضاییه اعلام کرده است: 🔹️هم‌اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ عنوان مجرمانه در کشور داریم که با اصلاح قانون، ۴۰۰ عنوان آن از جمله مواردی که مجازات نقدی یا تحمل حبس کمتر از یک‌سال برای آن در نظر گرفته شده است، شده است. وی اظهار امیدواری کرده که با تصویب شاهد باشیم.
بسمه تعالی 🔴قابل توجه جناب آقای اژه ای ریاست محترم قوه قضاییه 📌📌 چرا برخی قضات برخلاف قانون از پذیرش نماینده حقوقی یک موسسه عمومی خودداری می کنند؟ ❇️ در نظام حقوقی ایران یا موسسات عمومی هستند یا خصوصی و هر دو نوع این موسسات از شخصیت حقوقی خاصی برخوردار هستند در اینکه این موسسات می توانند در مشکلات حقوقی و دعاوی مطروحه و علیه خود در دادگستری از وکیل دعاوی استفاده کنند، تردیدی نیست؛ اما سخن بر سر این است که آیا این گونه موسسات از حق معرفی و استفاده از نماینده حقوقی و قضایی در دادگستری برخوردارند یا خیر؟ قضات محترم محاکم طبق اصل ۱۶۷ قانون اساسی مکلفند بر اساس قانون عمل کنند و پس از رسیدگی حکم خود را درخصوص مورد دعوا به طور مستدل و مستند صادر و اعلام نمایند. ماده ۳۲ قانون آ. د.م.د.ع.ا مصوب ۲۱ فروردین ۱۳۷۹ مقرر می دارد که: «موسسات عمومی دولتی و وابسته به دولت و موسسات عمومی غیر دولتی.... می توانند علاوه بر استفاده از وکلای دادگستری برای هرگونه دعوا یا دفاع و تعقیب دعاوی مربوط از اداره حقوقی یا کارمندان رسمی خود به عنوان نماینده حقوقی استفاده کنند.» در این ماده به صراحت برای موسسات عمومی چه دولتی و غیر دولتی حق استفاده از نماینده قضایی و حقوقی مقرر گردیده است و لذا به هیچ وجه قاضی نمی تواند بنا بر سلیقه یا برداشت خلاف ظهور قانون، از پذیرش نماینده حقوقی و قضایی یک موسسه عمومی دولتی یا غیردولتی خودداری کرده و هرگونه دفاع و اقدام حقوقی موسسه مربوطه را موکول به معرفی وکیل دعاوی و تحمیل هزینه بر آن نماید. بدیهی است موکول نمودن امر دفاع موسسات عمومی از هر نوع به معرفی وکیل دادگستری یک برداشت سلیقه ای و مخالف ظهور قانون است و می تواند موجب تضییع حقوق و مانع استیفای حقوق موسسه مربوطه گردد. بنابراین، هیچ یک از قضات دادگستری در روند رسیدگی به پرونده یک موسسه عمومی نمی‌توانند از اعمال قانون و عمل به وظیفه قانونی شان خودداری کنند. ⭕️با توجه به برداشت ها و اعمال سلیقه برخی از قضات در این خصوص، به جناب آقای اژه ای ریاست محترم دستگاه قضایی پیشنهاد می شود ضمن صدور بخشنامه ای مانع این امر شوند تا دستگاه ها و موسسات عمومی متحمل هزینه های سرسام آور وکالت نشوند و گامی در مسیر احقاق حقوق آنها برداشته شود.
🔴 آقای اژه ای ، آقای رئیسی ، آقای قالیباف ، آقای شمعخانی 🔔 مردم منتظرند که با و آفرینان و فتنه گران و و ملی و روانی چه برخوردی می کنید. 📌آیا عدم برخورد قاطع از سوی دستگاهها و مقامات هیچ توجیهی دارد؟ 📌چه کسی پاسخگوی خون های به ناحق ریخته شده شهدای این مرز و بوم بدست مشتی محارب و آدم کش بی وطن و بی‌دین خواهد بود؟ اغتشاشات تکلیف همه را روشن کرده است نیاز به برخورد قاطع و جدی و سریع است. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 شهدا نظاره گر ند. 🎋🎋🎋
تازه‌ترین شماره کیهان فرهنگی 🔴فرهنگ، نقشه کلی، ضرورت تحول. 💐حاج قاسم سلیمانی، الگوی نسل ها 📌 اغتشاش، فضای مجازی و انتقام از ملت ❇️ بزرگنمایی با فضای مجازی ولنگار 🎋 فضای مجازی را از دست دشمن خارج کنید ❇️شامل مصاحبه هایی با آیت الله محمود رجبی آزاده سرفراز حاج مرتضی حاج باقری دکتر موسی نجفی دکتر حمید پارسانیا حاج احمد عطائی با مطالب و آثاری از حضرت آیت‌الله جوادی آملی دکتر عابدین مومنی دکتر سیدمحمدمهدی غمامی دکتر علیرضا کمالی استاد محمد ایمانی قاسم غلامرضایی زهرا سادات امیری طیبه محمدی مسجدلو ⭕️سرمقاله خواندنی «فرهنگ، نقشه کلی، ضرورت تحول» که نگاهی به ضرورت و ابعاد داشتن راه و و طراحی دارد و نیز مصاحبه جذاب آزاده سرافراز حاج باقری را تحت عنوان : 💐حاج قاسم سلیمانی، الگوی نسل ها از دست ندهید
روزنامه‌های اصلاح‌طلب شرق و هم میهن برای ماله‌کشی جاسوسی خبرنگارهاشون دست به کار شدن لانه‌های جاسوسی که اونقدری که جاسوس پرورش داده ، روزنامه نگار از توش بیرون نیومده :)) @BisimchiMedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دانشگاه تهران، وقتی از مارپیچ سکوت خارج می‌شود ویدئو مربوط به امروز دانشگاه تهران، جمعیت قابل توجه، و استاد و دانشجو کنار هم شعار «الله اکبر» سر می‌دهند؛ در واکنش به عده‌ای که جز فحش چیزی یاد نگرفته‌اند. 🔴به پویش بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
سفیر آلمان را اخراج کنید ... شب گذشته سفیر آلمان در میان اغتشاشگران در تهران رویت شد و از طرفی مقامات ارشد کشور هیتلر سخنانی در حمایت از آشوب و ترور در ایران گفتند و کلا سفارت این کشور در تهران در ۴۰ روز گذشته بسیار فعال در ساماندهی آشوبها عمل می کرد ..... آیا تحمل این عنصر نامطلوب در کشور پسندیده دولت مردمی است ؟؟ جناب امیرعبداللهیان برخورد انقلابی بلدید؟ ریس جمهور کجا نشسته است؟
🔴 ❌ پانسمان بیماران پروانه ای را خودمان ساختیم 🔹پانسمانش باید هر ۲۴ ساعت عوض می‌شد ولی به خاطر نبود پانسمان و یا گرانی بیش از حدش تا یک هفته روی بدنش باقی میماند! 🔹این وضعیت کودکان مبتلا به بیماری پروانه ای در ایران است که به خاطر تحریم ها از پانسمان های مخصوص این بیماری که یک شرکت سوئدی تولید می‌کند بی بهره هستند. 🔹اما حالا چند تن از جوانان نخبه ایرانی در شرکت بهیار صنعت سپاهان این پانسمان ها را تولید کردند تا لبخند به لب های کودکان کشورمان بیاورند. این جوان ها از سال ۹۸ شروع به کار کردند و الان به مرحله تست بالینی رسیدند و آماده تولید انبوه هستند. @armangerai
🔴تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران ممنوع الورود شدند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان ⭕️رئیس دانشگاه تهران از ممنوع الورود شدن تعدادی از دانشجویان این دانشگاه خبر داد و گفت: این افراد کسانی هستند که تلاش می کردند با توهین، تحقیر و تهدید مانع برگزاری کلاسها شوند. 🔔وی گفت: یکی از مکانیسم های رسمی که دانشگاه در اختیار دارد، شورای انضباطی است و ترکیب شورای انضباطی به گونه ای است که هم دانشجو در آن عضویت دارد و هم استاد و مسئولین دانشگاه از جمله معاون دانشجویی دانشگاه. به تازگی دبیر شورای انضباطی دانشگاه تغییر کرد و برای اولین بار یک عضو هیات علمی که خود فعال دانشجویی بوده، به این سمت منصوب می شود. 🎋رئیس دانشگاه تهران افزود: ما همیشه گفته‌ایم که رویکردمان در دانشگاه تهران این است که به جای ورود نهادهای امنیتی خودمان از طریق ساز و کارهای رسمی دانشگاه این کار را انجام دهیم. #🎋+++++#🎋+++++#🎋+++++#🎋 ✍لازم به ذکر است دانشگاه تهران ۴۶ هزار دانشجو دارد که تنها عده معدود و انگشت شمار از دانشجویان با غوغاسالاری و هتاکی و فحاشی و رفتاری و کلامی تلاش داشتند خودشان را بعنوان اکثریت کنند. اما دانشجویان و اساتید تجمع گسترده و حضور پر شور در میدان دفاع از نظام و شگرد بزرگنمایی آنان را شکستند و با صدای رسای مرگ بر آمریکا و مرگ بر وطن فروش اعلام کردند: 📌با مشت محکم میزند این امت بر دهن دشمن ملک و ملت 📌برای حفظ امنیت کفن بپوشیم ذره ای از خاک وطن را نفروشیم. | Mehr News Agency https://www.mehrnews.com/news/5619895/
🔰 جمهوری اسلامی، تنها راه جدایی از تفکر داعشی است داود مهدوی زادگان نویسنده حقوق دانی که در کتاب خود، جمهوری اسلامی را توصیه به جدا کردن راه خود با تفکر داعشی می کند و برای این جدایی پیشنهاد مشعشع می دهد، اکنون خود او گرفتار داعشی ها شده است و هیچ سعی و تلاشی برای جدا کردن راهش از راه داعشی نمی کند. وقتی حقوق دان ما بی تأمل و درنگ حقوقی بیانیه علیه یک اتفاق کاذب صادر می کند و آتش فتنه را شعله ورتر می کند و با سکوت معنا دارش عمر فتنه را بیشتر می کند، می بایست پیش بینی این را می کرد که با این شکل از حمایت ها که ناشی از جهل نامقدس است، زمینه برای حمله های تروریستی داعش، مانند کشتار نمازگزاران حرم شاهچراغ، فراهم خواهد شد. اکنون می بینیم که راه بیانیه نویسان علیه تهمت بزرگ با راه تفکر داعشی یکی شده است. هر دو در یک مسیر قرار گرفته اند. آنها در همان راهی گام بر می دارند که راه جماعت داعشی است. وقتی نمی آیند این جنایت ددمنشانه را محکوم کنند، آنگونه که برای یک اتفاق موهوم بیانیه صادر کردند، طبیعی است که در نظر افکار عمومی این ترک فعل آنان به معنای همراهی با تفکر داعشی است. اما اگر سوال شود که دلیل همراه شدن اینان با داعشی و اغتشاشگران چه چیزی است؛ پاسخ مساله در جدایی این حضرات از راه جمهوری اسلامی است. راه تفکر داعشی از همان ابتدا در تعارض و تعاند با راه جمهوری اسلامی بود. اصلاً این جریان تکفیری برای ستیز با اسلام سیاسی توسط سازمان های جاسوسی آمریکایی پدید آمده است. به همین خاطر، همراهی با راه جمهوری اسلامی موجب جدایی و تقابل با راه داعشی می شود. عجیب اینجا است که این دسته از نویسندگان حقوق دان با انبوهی از مطالعه و تحقیق و نیز مشاهده واقعیات عینی، جمهوری اسلامی را همراه با تفکر داعشی می پندارند ولی هیچ ظنی بر همراهی خودشان با داعشی و اغتشاشگر نمی برند. یعنی اینان مجاهدت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مدافعین حرم در ایستادگی برابر داعش و نابودی آن را ندیده و نمی بینند. آیا نمی بینند که چگونه اغتشاشگر و داعشی کمر به نابودی راه جمهوری اسلامی بسته است و خواهان محو کتاب و عترت طاهرین شده اند؟ آری، واقعیت این است که اینان حقیقت جدایی راه جمهوری اسلامی از راه تفکری داعشی و منافقین خونخوار را خوب می دانند. بهتر از من و شما می دانند. چون عمری حقوق خوانده اند و شاکی و متشاکی را می شناسد ولی جهل نامقدس و کینه غربزدگی که بر قلب شان مستولی شده نمی گذارد حقیقت روز واقعه را باز گو کنند. نمی گذارد حتی در قلب شان راه خود را با تفکر داعشی جدا کنند و با جمهوری اسلامی همراه شوند. 9 آبان 1401 @mahdavizadegan
🔴🔴🔴بترس از «سماعون للکذب» ( زیاد دروغ شنیدن ) شدن و «اکالون للسحت» (زیاد حرام خوردن) شدن ، که اگر شدی طبق آیات قرآن از تو هر جنایتی برخواهد آمد . 👈پس اگر در خانه ماهواره داری و مرتب اخبار و برنامه های آنطرف آبی در خانه پخش می شود و زن و بچه و خانواده هر روز در معرض شنیدن دروغ قرار دارند ، از همین امروز ماهواره را جمع کن، اگر دلت برای خانواده ات میسوزد.
✅ آیین نکوداشت نخبه برگزیده استان، استاد برجسته الهیات کاربردی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدحسین شریفی برگزار می‌گردد. 🗓 پنجشنبه ۱۲ آبان ⏰ ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ 🔷 تالار اندیشه مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔶 رزومه دکتر شریفی 🌐 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir 🌐 https://iki.ac.ir ☎️ 02532113627
♦️تقدیم به آرمان انقلاب آرمان چه اسم با مسمایی آنهم برای یک جوان دهه هشتادی که اینروزها دستگاه استکبار، عجیب روی بی آرمانی آنها مانور میدهد. آرمان جان تو شدی نماد دهه هشتادی ها که آرمان انقلاب دارند. آرمان ایثار، جانفشانی، غیرت، جوانمردی، مقاومت، ایستادگی، شجاعت،شهادت و... عجیب داستانی داری عجیب! امروز عزیزی از شکنجه های روحی و جسمی ات به دست اوباش برایم گفت اینکه چگونه تو را زیر مشت و لگد گرفته اند تا به رهبری توهین کنی و نکردی چرا آخر چرا؟ تو هم مثل برخی های دیگر توهین می کردی مگر نمی بینی بازار توهین داغ داغ است برخی هم نسلی هایت را نظاره کن گوی توهین را از هم ربوده اند خب عزیزم تو هم توهین می کردی و تمام! اما وااای وااای که اگر زیر شکنجه ها توهین می کردی دیگر هیچ کدام از ما و هم نسل هایت روی در خیابان رفتن نداشتیم و تو شدی قهرمان یک نسل نسلی که این روز ها ضد قهرمان هایش عجیب جولان دادند بله تو قهرمانی شدی که ققنوس وار از آتش خرمن بی حیایی و بی نزاکتی خارج شدی و شدی اسطوره و قهرمان همه ی جوانان وطنت ققنوسی که حالا با افتخار سرمان را بالا میگیریم و مقابل ضد قهرمان های نسلت فریاد میزنیم: قهرمان ما آرمان انقلاب است آرمان شهید آرمان با غیرت آرمان با ادبی که شهید راه مقاومت در برابر بی ادبی شد! آرمان جان شهادتت مبارک تقدیم به آرمان علی وردی «قهرمان» نسل جدید ما 🆔@Binesh_Rahbordi