eitaa logo
تاملات حقوقی
461 دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
3هزار ویدیو
340 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️پديده‌ بي‌مرز جاهليت ✍محمدكاظم انبارلويي 1- خدا رحمت كند مرحوم استاد سيداكبر را، او معتقد بود؛ «جاهليت» يك پديده‌ بي‌مرز است. جاهليت يك مفهوم است نه مربوط به يك زمان ! او براي پديده جاهليت 4 عامل را با اتكا به قرآن و روايات قائل بود. الف- خودپرستي؛ جاهل كسي است كه خود را مي‌پرستد، به خود مي‌انديشد و خود را مي‌خواهد و ديگر هيچ! چنين انساني مدام در محراب خودپرستي است و عبادتش جز در معبد خودخواهي و خودگرايي نيست. ب- دنياطلبي؛ از خصلت‌هاي ديگري كه جاهليت را پديدار مي‌كند عدم توجه به آخرت و گرايش شديد مادي است. ج- رويگرداني از حكم خدا ؛ جاهل، حكم خدا را قبول ندارد دنبال حكم خود است. قرآن مي‌گويد هر كس از ياد خدا وحكم خدا شب كور شد و خفاش‌گونه از تابش انوار حكومت الهي چشم فرو بست پيوسته شيطان را با او قرين مي‌كنيم.(زخرف آيه 36) د- بي‌تقوايي؛ تقوا يعني خويشتن باني يعني مراقب خود بودن جهل ، صفاي قلب و طهارت دل انسان را مكدر و او را به كافري، حق‌پوشي و گردنكشي و عصيان وامي‌دارد. 2- ما امروز در حال عبور از يكي از گردنه‌هاي جنگ سخت و نرم دشمن قرار داريم. حريف انقلاب اسلامي به كفرگويي، قرآن‌سوزي و انديشه‌سوزي افتاده است از اتاق فكر غرب يك گفتمان علمي و منطقي براي مصاف با اسلام و انديشه‌هاي تابناك پيامبر اعظم (ص) درنمي‌آید. هيچ آرمان انساني، علم محور و حتي عدالت‌نما از انديشه‌هاي مدرنيسم و پُست‌مدرن بيرون نمي‌آيد. قرآن قرن‌ها پيش در مقام تحدي مي‌فرمايد؛ اگر مي‌توانيد مثل او را یا چند سوره يا حتي يك سوره مثل قرآن را بياوريد(سوره اسراء آیه 88 و سوره بقره آیه 23). جريان جهالت آن زمان تلاش كردند چيزي نياوردند . جريان جهالت در عصر مدرن نه‌تنها قادر نيست وارد چنين تحدي بشود، بلكه صورت مسئله را با آتش‌زدن قرآن مي‌خواهد پاك كند. عجز و فروماندگي ، فروپاشي، ازهم‌گسيختگي و به هم‌ريختگي خود را زير اين آتش پنهان كند. 3- در مقابل جهالت به عنوان يك پديده بي‌مرز ،علم ، آگاهي، احترام به آموزه‌هاي وحياني، معرفت، عرفان، ايمان به پرچم‌داري انبيا و اولياي الهي ايستاده است و غلبه در تاريخ با علم و آگاهي بوده است. اين روزها مردم ايران و جهان به تماشاي بزرگترين و حماسي‌ترين و زيباترين قطعه تاريخ اسلام يعني حادثه كربلا و روز عاشورا ايستاده‌اند. ملت‌ها حسين (ع) و خاندان پيامبر و اهل بيت را چراغ هدايت و كشتي نجات از جاهليت مدرن مي‌دانند. همه آنچه كه خداوند براي سعادت بشر توسط پيامبر اعظم اسلام ‌آورده است در قرآن جمع شده است. قرآن يك بيانيه آزادي و رهايي از قيودات شيطاني و جاهلي است. به تعبير مقام معظم رهبري، غرب با قرآن سوزی از روي استيصال به يك امر خطرآفرين، توطئه‌آميز و تلخ روي آورده و در برابر مسلمانان آرايش جنگي گرفته است. اين آرايش به زودي به هم مي‌ريزد. خداوند در قرآن وعده فرموده ؛ ما قرآن را نازل كرديم و خود هم از آن حفاظت خواهيم كرد. إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ (سوره حجرآیه 9 ). 4- فلسفه پديداري انقلاب اسلامي در ايران اسلامي آن است، بشريت را از خودپرستي، دنياطلبي جنون‌آميز، رويگرداني از حكم خدا و بي‌تقوايي نجات دهد. اين كار بزرگ با منطق امام حسين (ع) و معرفت الهي او و نمايش قدرت او در عاشورا و كربلا با راهبرد پيروزي خون بر شمشير صورت گرفته و صورت مي‌گيرد. 📣هيچ اراده‌اي در تاريخ نتوانسته است جلوي گسترش اين معرفت الهي را بگيرد. اين روزها در شهرهاي ايران، بخش‌ها و حتي روستاها غوغاست بزرگترين اجتماع انساني تشكيل مي‌شود. محور اصلي گفتمان آنها قيام عاشورا و كار بزرگ امام حسين (ع) و ياران باوفايش است. اين صحنه‌ها مختص ايران نيست در همه كشورهاي اسلامي و حتي غيراسلامي نخبگان و مردم به تماشاي اين نمايش بزرگ، حماسي و الهي نشسته‌اند.
💢با یزیدیم یا حسین(ع)؟ 🔹محمدعابد الجابری اندیشمند نومعتزلی مصر سعی کرده است تاریخ اسلام را در سه واژه حقیقت، قبیله و غنیمت تحلیل و تفسیر کند. نگاهی به تاریخ کربلا و حادثه عاشورا هم نشان می‌دهد که ما در کربلا با سه واژه متفاوت روبه‌رویی هستیم؛ منفعت، مصلحت و حقیقت. در کربلا آنچه اتفاق می‌افتد انسان‌ها را به سه نحله تقسیم می‌کند. 🔸خواص منفعت‌محور: افرادی که در کربلا سهیم هستند همه سیدالشهداء(ع) را می‌شناسند؛ ولی بین منفعت مقطعی و حقیقت گیر می‌افتند. مثلا شریح قاضی اگر فقط بر بالای عمارت کوفه می‌گفت: هانی‌ابن عروه در زندان زخمی و مجروح شده است همانجا قیام مردم علیه ابن زیاد شکل می‌گرفت و حادثه عاشورایی پدید نمی‌آمد. یا یکی مثل عمرابن سعد چرتکه می‌اندازد که حسین(ع) را می‌کشم، به ملک ری که رسیدم توبه می‌کنم؛ ولی آنچه در دوراهی حقیقت و غنیمت برای عمرابن سعد محقق شد این بود که نه به ملک ری رسید و نه از گندم آن خورد. 🔹خواص مصلحت‌اندیش: دیگری هم مثل سلیمانا‌بن صرد خزاعی می‌شود که در شناخت حقیقت و مصلحت در می‌ماند. عقل مصلحت‌اندیش و کوته‌بین انسان‌های بزرگی مانند سلیمان‌ابن صرد خزاعی این‌گونه محاسبه میکنند که قطعا در هماورد بین امام حسین(ع) و سپاه یزید آن کسی که شکست می‌خورد امام حسین(ع) است. به همین دلیل پا پس می‌کشد تا در جایی دیگر بتواند یزید را شکست دهد. اما تاریخ یعنی اقدام در موقع خویش. سلیمان بعدها در قیام توابین با 4000 نفر شهید می‌شود؛ ولی پیام 72 تن کجا؟ و تأثیر 4000 نفر مصلحت‌سنج زمان‌نشناس کجا؟ 🔸خواص حقیقت‌طلب: اما کسان دیگری هستند که در طریق حقیقتند؛ حقیقت هم جز پا جای پای معصوم(ع) گذاشتن نیست «المتقدم لهم مارق والمتاخر عنهم زاهق». مالک در جنگ صفین می‌داند که اگر دو شمشیر دیگر بزند خیمه کفر ویران می‌شود؛ ولی به اذن مولایش برمی‌گردد، اما کمی آن‌سوتر عاشوراییان می‌دانند به واسطه راهی که می‌روند سرشان بر نیزه خواهد رفت؛ ولی اذن میدان می‌خواهند. در این حقیقت‌طلبی گاه شمری که 16 بار با پای پیاده به سفر حج رفته و پیشانی‌اش پینه بسته مردود می‌شود؛ ولی سعدابن حارث، ابوالحتوف بن حارث، حربن یزید و... که تا ظهر عاشورا در سپاه یزید هستند به امام می‌پیوندند و شهید می‌شوند. 🔹شیعه حقیقی یعنی بدانی کی قیام کنی و کی قعود؟ کسی مثل مالک می‌تواند فهم کند که چرا در نزدیکی خیمه معاویه باید برگردد؟ چرا که امام علی(ع) فرمان بازگشت داده است. خواصی که این فراز و فرود سیاسی را درک نکردند حسن‌ابن علی(ع) را به واسطه صلحش مُذِلُّ المومنین خواندند و حسین(ع) را در کربلا تنها گذاشتند. مخلص کلام میدان رفتن ۷۲ تن و کنار کشیدن مالک اشتر را نه با عقلانیت منفعت‌محور می‌توان فهمید و نه با چرتکه انداختن مصلحت‌اندیشانه، فقط یک راه دارد «اعرالله جمجمتک» «سرت را به خدا بسپاری» و پا در ره ولایت نهی. 🔸آنچه گفته شد مختص کربلا و عاشورا نیست؛ مختص امروز نیز هست. اینکه کسی زیر علم حسین(ع) سینه می‌زند باید بداند ما در یک جهان سینوسی و پر فراز و فرود قرار گرفته‌ایم. گاه چنان حوادث غبارآلود می‌شوند که فهم آن برای خواص هم سخت می‌شود. در این مسیر پر فراز و فرود آنچه به رفتن کمک می‌کند شناخت مسیر و داشتن یک شاخص است و شاخص اصلی هم گفته شده است «وَ أَمَّا الْحَوَادِثُ الْوَاقِعَةُ فَارْجِعُوا فِیهَا إِلَی رُوَاةِ حَدِیثِنَا.» ✍🏻یعقوب ربیعی ┄┅┅┅┅♦️BASIRAT♦️┅┅┅┅┄ 🇮🇷| basirat.ir 🇮🇷| @basirat_fa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فایل صوتی محرمانه‌ رابرت مالی درباره احیای برجام 🔹روزنامه انگلیسی زبان ایرانی تهران‌تایمز با انتشار فایل صوتی محرمانه‌ای از نماینده ویژه تعلیق شده آمریکا در امور ایران افشا کرده «ایالات متحده به دنبال احیای برجام و سپس استفاده از این توافق به عنوان نقطه شروع برای اعمال فشار بیشتر بر ایران است». ┄┅┅┅┅♦️BASIRAT♦️┅┅┅┅┄ 🇮🇷| basirat.ir 🇮🇷| @basirat_fa
•°❁﷽❁°• ◼️ویژه برنامه های هیئت رزمندگان اسلام شهرستان دزفول 🔻 از عصر تاسوعا تا شام غریبان 🔺 ◾️عصر تاسوعا (پنجشنبه ۵ مرداد) : حرکت دسته عزاداری با مداحی حاج صادق آهنگران و حاج محمد ابراهیمی زاد از چهار راه شریعتی راس ساعت ۱۷ ◾️شب عاشورا (پنجشنبه ۵ مرداد) : مراسم عزاداری با سخنرانی دکتر محمدرضا سنگری و مداحی حاج غلامعلی رسالتی راس ساعت ۲۲ در حسینیه ثارالله دزفول ◾️ظهر عاشورا (جمعه ۶ مرداد) : اقامه نماز ظهر عاشورا و نماز جمعه در صحن حسینیه ثارالله دزفول به امامت حجت الاسلام والمسلمین بهرام پور امام جمعه محترم شهرستان دزفول ◾️شام غریبان (جمعه ۶ مرداد): مراسم شام غریبان راس ساعت ۲۲:۳۰ در محل حسینیه ثارالله دزفول (شمع به همراه داشته باشید)🪔 🕯🕯🕯🕯🕯🕯 با ما همراه باشید: آدرس سایت: 🌐 sarallah-dezful.ir کانال ایتا @Sarallah_Dezful @razmandegan_dezful
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چند روز پیش کلیپی در خصوص ضرب و شتم آمر به معروف و کشیدن چادر ایشون در کانالی بارگذاری شده بود کمتر از۲۴ ساعت با اقتدار و اشرافیت مثال زدنی ماموران انتظامی و امنیتی ،این هتاکان توسط ماموران امنیت آفرین و مقتدر و سربازان گمنام ، دستگیر و برای سیر مراحل رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند عاقبت همه ی کسانی که درمقابل احکام اسلامی بایستند و مقاومت کنند ، بازداشت خواهد بود! در راستای صیانت از احکام اسلام و مبانی انقلاب با هیچ احدی مماشات نخواهد شد... 🖼☫‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ .
❇️ تشیع در مسیر تاریخ (تحلیل و بررسی علل پیدایش تشیع و مسیر تکوینی آن در اسلام) ✍سیدحسین ‌محمد جعفری ✅مترجم : سیدمحمدتقی آیت‌اللهی ⭕️در این کتاب، دکتر سید حسین محمد جعفری، پژوهشی اصیل و جامع دربارۀ تشیع در اسلام، عمدتاً براساس قدیمی ترین مآخذ تاریخی انجام داده و بدین ترتیب خلاء عمیقی را در زمینه مطالعات اسلامی پر کرده است. نویسنده، پس از شرح ماجرای «سقیفه» به تشریح اوضاع سیاسی ـ اجتماعی دوران خلفاء پرداخته و پس از آن به موضوع نوشکوفایی نهضت تشیع و مرکزیت آن در کوفه،و آنگاه به صلح امام حسن (ع)، و به دنبالش (ع) و وقایع بعد از آن، تا زمان امامت حضرت امام جعفر صادق(ع)،نگاهی مستند و عالمانه دارد ❇️کوشش می‌شود تا عقاید، گرایش‌ها، و روندهای نخستین که ‌منش و ویژگی ممتازی به تشیّع در اسلام داد پیگیری و بازسازی شود. چون این عوامل همگی حول مسئلۀ متمرکز می‌شود،لذا سیر تکوین آرمان اسلامی (دیدگاه خاص رهبری دینی) را بر اساس شواهد و مآخذ تاریخی بازسازی کرده و ارائه میدهیم. این مطلب با فصل هشتم که نهضت مورد بررسی قرار می‌گیرد کامل می‌شود فصل نهم به مسئلۀ داخلی شیعیان و انشعابات آنان اختصاص یافته‌است و در اینجا مآخذ تاریخی قطعاً نمی‌توانند چندان مفید باشند. دیگر بار، در فصل دهم، می‌توان توجه خود را به بنیاد تاریخی خالصی برگرداند که زمینه را برای امامت جعفر صادق (ع) مهیا کرد. فصل آخر در حقیقت اوج مدار اصلی و زمینۀ اساسی این اثر را نشان نمی‌دهد، بلکه خواننده را برای ارزش‌یابی مرحلۀ تکوین یافته و پیشرفتۀ مفهوم رهبری دینی که از مبادی بنیادین ظاهر شد آماده می‌سازد
❇️زندگانی امام حسین (ع) ویراست جدید ✍سید هاشم رسولی محلاتی دفتر نشر فرهنگ اسلامی کتاب زندگانی امام حسین (ع)، شرح مفصل زندگانی حضرت امام حسین (علیه السلام) است که با قلم ساده، و در عین حال شیوای آیت الله سیدهاشم رسولی محلاتی نوشته شده و توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده است. 📣کتاب زندگانی امام حسین (ع) شامل دوران کودکی، از رحلت رسول خدا(ص) تا شهادت امام علی(ع)، قیام و نهضت ایشان، عزیمت به کربلا، و شهادت امام(ع) و یاران آن حضرت است. در بخش پایانی کتاب نیز به شمّه‌ای از فضایل و مکارم اخلاقی ایشان اشاره شده است. ویراست جدید این کتاب ارزشمند، با تجدیدنظر و اصلاحات نویسنده محترم صورت پذیرفته و توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی به چاپ رسیده است
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
زبان حال حضرت امام حسين خطاب به حضرت قمر بني هاشم ✍ حبیب الله چایچیان ❇️مسجد فائق، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی در پيش تو، اي ساقي سرمست، نشستم افتادي و، من هم به تو پابست نشستم ديدم به لب علقمه، يك صحنه ي گلگون آراسته از سرو قدت هست، نشستم تا اينكه تو را خوب در آغوش بگيرم در پيش تو اي عاشق بي دست نشستم دشمن به من عرش نشين، خنده همي كرد كز شوق تو، بر فرش چنين پست نشستم لرزيد مرا پاي، چو ديدم كه سرشگست با خون لب خشك تو پيوست، نشستم در فرق تو ديدم اثر ضرب عمودي دستم ز تأسف، زده بر دست، نشستم من خسته و بي تاب و، حرم منتظر آب زآن تير كه بر چشم تو بنشست، نشستم من داغ علي ديدم و، از پا نفتادم پشت من ازين داغ تو بشكست، نشستم نوميد نگردد، كسي از درگه عباس اينجا كه (حسان) باب مراد است، نشستم
⭕️ درباره اهانت به ساحت قرآن در سوئد و دانمارک محسن رضایی گفت: کشورهای مسلمان وظیفه دارند برای جلوگیری از تکرار این اقدامات شنیع و غیرانسانی، کالاهای این کشورها را تحریم، سفرای آنها را اخراج و محاکمه هتاکان و عوامل آن را پیگیری کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تجربه‌ای از غدیر برای عاشورا 🎙 ┏━━ °•🖌•°━━┓ @jahad_tabein ┗━━ °•🖌•°━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 آزادی بدون نظم و قانون در هیچ جای جهان معنا ندارد، مکرون هم ارزشی نیست که این حرف‌ها را می‌زند! آزادی به معنای رفتارهای دلبخواهی امنیت هر جامعه‌‌ای را به خطر می‌اندازد، حتی اگر مرفه و قدرتمند باشد. 🔹 یک شلوغی چند روزه باعث شد این ریاکار اتوکشیده علیه نوجوان‌های ۱۶ ساله با زبان نظم و اقتدار حرف بزند، به کنترل خانواده و نظارت دولت توصیه می‌کند. اگر بلاهایی شبیه ایران را بر سرش آورده‌بودند آنوقت چه می‌گفت؟ ┏━━ °•🖌•°━━┓ @jahad_tabein ┗━━ °•🖌•°━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کتابی آمریکایی درباره امربه‌معروف 🔹مایکل کوک پس از ۱۳ سال مطالعه و تحقیق در سال ۲۰۰۱ کتابی به اسم «امر به معروف و نهی از منکر در اندیشه اسلامی» نوشت. کوک برای نوشتن آن بیش از 2هزار کتاب و مقاله به زبان‌های مختلف مطالعه کرد. @Farsna - Link
❇️ 🔴نامه تکان دهنده و انقلابی امام خمینی به مسئولان قضایی کشور: ‏‏بسمه تعالی‏ ‏‏شورایعالی قضایی جمهوری اسلامی ایران ‏ ‏‏مسائلی را گوشزد می کنم:‏ ‏‏ 1ـ شما که مسئولیت قضایی دارید و بالاترین مرجع قضایی در کشورِ پنجاه میلیونی‏‎ ‎‏می باشید . آیا بهتر نیست که برای‏‎ ‎‏سر و سامان دادن به امور قضایی در غیر وقت اداری هم به کار قضایی بپردازید.‏ ‏‏ 2ـ موجب می شود تا بدانیم با چه کسی روبه رو هستیم. و ظاهراً این‏‎ ‎‏امر ضروری است؛ و حفظ قانون هم در این صورت امکان دارد.‏ ‏‏ 3ـ اینجانب تحمل را ندارم. اگر شود، خود همان گونه که‏‎ ‎‏در چند مورد اقدام کرده ام اقدام می نمایم.‏ ‏‏ من به شما علاقه دارم، اما در مقابل نمی توانم بی تفاوت باشم.‏‎ ‎‏والسلام.‏ ‏‏27 / 10 / 67‏ ✍‏‏روح الله الموسوی الخمینی‏ 📚صحیفه امام، جلد 21،صفحه 242 📣پ.ن: لازم به ذکر ۴روز قبل از این نامه، در تاریخ ۲۳ دی‌ماه ۶۷ حضرت امام ره، طی حکم زیر حجج الاسلام والمسلمین جناب آقایان رئیسی و نیّری را مسئول رسیدگی به یک بحران می‌کنند: «از آنجا که مقامات بالای قضایی کشور هیچ‌گونه در مورد ‏‌دهنده فوق ندارند، به حجج الاسلام آقایان نیّری و رئیسی، مأموریت داده می‏‌شود که طبق آنچه تشخیص می‏‌دهند، در چهارچوب اسلام عزیز، در موارد مذکور اقدام نمایند. باعث است که در نظام اسلامی چنین حوادثی اتفاق می‏‌افتد؛ ولی با کمال تعطیل، و کارهای دیگر بر کار قضائی رجحان پیدا می‏‌کند».
🔴 ❇️موضعگیری قاطعانه امام خامنه‌ای در تبیین الزام شرعی و قانونی حجاب : در مسئله پوشش، نه محدودیتی دولتی، و کشف حجاب نیز هم حرام شرعی است هم حرام سیاسی. ایشان با تأکید بر اینکه بسیاری از کسانی که کشف حجاب می‌کنند از پشت پرده تحریک به این کار یعنی دستگاههای جاسوسی دشمن، مطلع نیستند، گفتند: اگر بدانند پشت کشف حجاب و مبارزه با حجاب چه کسانی و دستگاه هایی هستند، این کار را نمی‌کنند. ❇️ این مسئله همچنانکه در اولین هفته‌های انقلاب، بزرگوار مسئله حجاب را و بیان کردند. البته همان‌طور که دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، نیز باید و داشته باشند که دارند و باید از انجام کارهای و پرهیز شود. ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ https://khl.ink/f/52384 🔴 و اجرا بایستی با معیارهای خدایی و با مقررات الهی باشد؛ یعنی با احكام اسلامی ، احكام مشخص و یا با كلیات و آنچه كه از اسلام دانسته شده و فهمیده شده است، منطبق باشد و معارض نباشد.۱۳۸۷/۰۳/۲۱ ⭕️امر به معروف و نهی از منکر است .۱۳۷۹/۰۴/۱۹
📌شهید مطهری: مَثَل جامعه ، مَثَل کشتی است. 📣یک نفر در جامعه مشغول فساد می شود، مرتکب منکَرات می شود. یکی نگاه می کند می گوید به من چه، دیگری می گوید من و او را که در یک قبر دفن نمی کنند. فکر نمی کند که مَثَل جامعه، مَثَل کشتی است. اگر در یک کشتی آب وارد بشود، ولو از جایگاه یک فرد وارد بشود، تنها آن فرد را غرق نمی کند بلکه همه ی مسافرین را یکجا غرق می کند. 📚سیری در سیره نبوی، ص ۲۷۸ 📚مجموعه آثار شهید مطهری . ج16، ص: 203
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خاطره صادق آهنگران از حاج قاسم 🔹من شهید شدم برام سنگ تموم بذاریا... ✅ @Rajanews
🏴🏴🏴🏴🏴 🖌 مشکل با خداست خانم محجبه ای در یکی از برنامه های سیما می گوید در نمازخانه باغ کتاب خانم بی حجابی را دیدم که آمد نماز خواند و بعد شالش را کنار گذاشت. او در تحلیل نماز خواندن خانم بی حجاب چنین می گوید: " اون آدم‌ ( خانم بی حجاب ) با خدا مشکلی نداره و حرف خدا را هم گوش می ده و خدا را هم دوست داره، تو را دوست نداره" خب، این نوع تحلیل ها از نماز خانم های بی حجاب در میان برخی از افراد مذهبی و غیر مذهبی رایج است. لکن در درست بودن آن تردید های جدی وجود دارد. اولاً چرا این خانم محجبه می گوید با تو مشکل دارد، چرا نمی گوید با من و تو مشکل دارد. ثانیاً مگر این تو چه کار کرده که می گوید با تو مشکل دارد. اصلاً این بی حجاب ها چقدر با این تو ها دیدار و هم صحبتی داشته و دارند که با آنها مشکل پیدا کرده اند. خب، عکس داستان هم می تواند باشد؛ این توها هم با امثال این نوع بی حجاب ها مشکل دارند. اما ثالثاً اگر این بی حجاب ها با خدا مشکل ندارند، چرا بی حجاب شده اند. با تو مشکل دارند چرا حکم حجاب را نقض می کنند. حجاب را که من و تو تشریع نکرده ایم. حجاب را خدا واجب کرده است. مگر می شود خدا را دوست داشت ولی حجاب را که واجب شرعی است دوست نداشت و کنار بگذاریم. وظیفه شرعی در جذب چیست؟ جذب حداکثری افراد به دیانت ورزی خوب است ولی وظیفه اصلی دینداران نیست. قرآن کریم خطاب به رسول الله صلی الله علیه و آله فرمود که شاید تو از اینکه مردمان ایمان نمی آورند خود را به تباهی اندازی در حالی که نباید چنین کنی: " لَعَلَّكَ بَاخِعٌ نَفْسَكَ أَلَّا يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ " ( الشعراء : 3 ). در جای دیگر می فرماید آنچه وظیفه داری رساندن پیام خدا است اما حساب ایمان نیاوردن شان با ما است: " فَإِنَّمَا عَلَيْكَ الْبَلَاغُ وَعَلَيْنَا الْحِسَابُ" ( الرعد : 40 ). بنابر این، وظیفه دینداران تبلیغ سخن خدا است و نباید برای جذب حداکثر خود را تباه کرد یا دیگر دینداران را به کاری که نکرده اند متهم کنیم. اما مشکل کجاست؟ این خانم محجبه گمان کرده که بی حجاب های نماز خوان با خدا مشکل ندارند و حرفش را گوش می دهند. اما آیا این چنین است که ایشان می گوید؟ در اینجا باید این گروه از افراد بی ححاب نماز خوان را به دو دسته تقسیم کرد. گروهی از آنها کسانی هستند که فقر فرهنگی و ضعف در بینش دینی دارند. آنان بر اساس تصورات غلط از دین بی حجاب شده اند. لذا در اثر کسب آگاهی و معرفت دینی خود را اصلاح می کنند. در اینجا، با این دسته طرفی نیست. بلکه سخن با گروه دوم است. اما دسته دوم کسانی هستند که بر اساس برداشتی خاص و از روی مبنای نظری بی حجابی و نماز خواندن را کنار هم جمع کرده اند. به زعم آنان باید خدا را آنچنان که می پسندیم، دوست بداریم نه آنچنان که او می پسندد. من خدا را اینطوری دوست دارم که کار به حجابم نداشته باشد. او نماز را نه بخاطر اینکه خدا پسندیده است بلکه بخاطر اینکه خودم پسندیم می خواند. حتی ممکن است نماز را همراه با موسیقی بپسندد و بخواند. لذا برخی از آنها حتی نماز را لازم نمی دانند و می گویند دل پاک کافی است. آری، این دسته از بی حجاب ها با چنین خدایی هیچ مشکلی ندارند. خدایی که نحوه عبادت ( با حجاب باشی یا بی حجاب ) را به خود انسان واگذار کرده است. ولی با خدایی که مداخله می کند و مدام از التزام به پسند و نفی نا پسند هایش می کند، با چنین خدایی مشکل دارند. اینان با زبان تکلیف مخالفند و می گویند گذشتگان تکلیفی می اندیشیدند ولی ما خود را مکلف نمی دانیم. این چنین دیدگاهی گونه ای از تفکر سکولاریستی است که جماعتی با عنوان روشنفکری دینی چند دهه است که مبلغ آن هستند. این دیدگاه با اساس اصل اسلامیت دین خدا مشکل دارند. چون دین خدا از پیروانش تسلیم محض برابر فرامین الهی را خواستار است. ✍ داود مهدوی زادگان 👇👇👇 @mahdavizadegan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شیخ حسین انصاریان: گفتند در جلسات محرم شرکت نکنید و سیاه نپوشید اما حضور مردم چند برابر شد ▪️نور اباعبدالله با نور حق تعالی پیوند خورده و این نور را تا قیامت نمی‌توان خاموش کرد. 💠کانال (ایتا ، تلگرام) :👇 🌐 @pelakdez
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌ 📝 متن لایحۀ جدید منتشر شد براساس لایحۀ حجاب، هر شخص با همکاری با دولت‌ها، شبکه‌ها، رسانه‌ها، گروه‌ها یا سازمان‌های خارجی یا معاند و یا به‌صورت سازمان‌یافته ترویج برهنگی، بی‌عفتی و بی‌حجابی کند به حبس و جریمۀ نقدی درجه ۴ محکوم می‌شود. 🔺هر شخصی در فضای مجازی یا غیرمجازی به اصل حجاب توهین کند یا برهنگی، بی‌عفتی، بی‌حجابی یا بدپوششی را ترویج کند، برای بار اول به جریمۀ نقدی درجه ۴ و به‌تشخیص مقام قضایی از ۶ ماه تا ۲ سال به‌ ممنوع‌الخروجی و ممنوع‌الفعالیت‌بودن در فضای مجازی و حذف محتواهای سابقِ ناقض قانون محکوم می‌شود و در صورت تکرار، جریمۀ نقدی یک درجه شدیدتر می‌شود و سایر مجازات‌های بار اول نیز تکرار می‌شود. 🔺هر زنی در انظار یا اماکن عمومی یا معابر کشف حجاب کند بار اول معادل حداکثر جریمۀ نقدی درجه ۶ و بارهای بعدی به جریمۀ نقدی درجه ۵ محکوم می‌شود. در صورت تکرار بیش از ۴ بار هم مجازات این فرد مانند مجازات ترویج‌دهنده‌های بی‌حجابی خواهد بود. 🔺در صورتی که در محل کسب، حرفه یا شغل، صاحبان یا کارکنان آن‌ها به هر ترتیب مرتکب برهنگی، بی‌عفتی، بی‌حجابی یا بدپوششی شوند، علاوه بر مجازات متخلف، صاحب حرفه یا شغل بار اول به جریمۀ نقدی درجه ۵ یا پرداخت ۲ ماه سود ناشی از درآمد آن شغل (هرکدام که بیشتر باشد) محکوم می‌شود و به تشخیص قاضی از ۶ ماه تا ۲ سال ممنوع‌الخروج خواهد شد. اگر این موضوع تکرار شود به جریمۀ نقدی درجه ۴ یا پرداخت ۴ ماه سود ناشی از درآمد آن شغل و ممنوع‌الخروجی از ۶ ماه تا ۲ سال محکوم می‌شود. 🔺این‌ها فقط بخشی از لایحۀ حجاب است، در این لایحه تکالیف مختلفی برای دستگاه‌های مختلف در نظر گرفته‌شده و مجازات بی‌حجابی و بدپوششی در مکان‌های مختلف گفته‌شده که جزئیات آن را می‌توانید اینجا بخوانید 🕌🚩 🇮🇷با ما باشید در قرارگاه عمار ⇩⇩⇩ https://eitaa.com/joinchat/3879600153Ca36ccb76db
🗣 متأسفانه ایرادات خیلی جدی و اساسی به این طرح وارده. ❌ این دقیقاً همون طرح بسیار خطرناکِ ۶۵ ماده‌ای مجلس هست که ۵ ماده بهش اضافه کردن و شده ۷۰ ماده... ❌ مثلاً اینکه در ماده‌های ۴۹ تا ۵۴ که به بیان مجازات‌های بی‌حجابی میپردازه اصلا در مورد دستگیری مجرمین حرفی به میان نیاورده و صرفاً به مجازات نقدی پرداخته. ❌در مورد اینکه دختران جوان و نوجوان ما که اکنون زیر بمباران رسانه‌ای دشمن در حال تبدیل شدن به خط مقدم جبهه بی‌حجابی هستند هم هیچ حرفی زده نشده و نکته‌ای که وجود داره این افراد اکثراً هیچ حساب بانکی‌ای ندارند و معمولاً از حساب‌های بانکی پدر و مادر خود استفاده میکنند. بنابراین طبق ماده ۵۶ که این مجازات‌های نقدی را از حساب خود آن مرتکبین بی‌حجابی بخواهد بردارد عملاً بازدارندگی لازم و فوری را ندارد!!!! 💥این لایحه بسیار خطرناک و غیربازدارنده هست. ❌حتی دادسرا هم طبق ماده ۶۲ فقط باید احضار کنه و حق دستگیری مجرم رو نداره! دیگه چه برسه به فراجا و ضابطین و ... ❌ جریمه ها به ریال! (افت روز افزون ارزش پول رو در نظر نگرفتن) ❌جریمه‌ها منوط به داشتن حساب بانکی! که اگه حساب بانکی نداشته باشه، یا از قبل خالی کرده باشه و با حساب بانکی مثلاً همسر یا پدر یا مادر خانواده و یا حساب بانکی دوستانش کار کند، هیچ راهی برای وصول جریمه ندارن! ❌ راکب یا سرنشین موتورسیکلت اگه بی‌عفتی و... کنه، تنها ۵۰۰ هزار تومن جریمه. حتی اگه راننده یا شخصی که سوار کرده، برهنه یا نیمه برهنه باشه، تنها سه ماه موتورسیکلت توقیف میشه و خبری از دستگیری و بازداشت و... نیست!!! ❌ ناهی از منکر رو به راحتی و با کوچکترین اتهام که مثلا منجر به دعوا شدی یا توهین کردی و امثالهم میتوانند به جزای نقدی درجه شش محکوم کنند!!! ناهی از منکر میشه مجرم و دارای محکومیت کیفری! و بسیاری ایرادات خطرناک دیگر که ان‌شاءالله بزودی با هر ماده، ایرادات و خطراتش ارسال میشه!!! 🗣 لطفاً با موضع‌گیری صریح خود، نمایندگان مجلس رو هوشیار کنید و نگذارید مجلس این لایحه پر از ایراد را تصویب کند!!! @yamahdiadrekni72
🔴 مَثل جامعه، مَثل کشتی است 🔰شهید مطهری ره: " یک نفر در جامعه مشغول می‌شود ، مرتکب می‌شود . یکی نگاه می‌کند می‌گوید به من چه ، دیگری می‌گوید من و او را که در یک قبر دفن نمی کنند . فکر نمی‌کند که مثل جامعه ، مثل کشتی است . اگر در یک کشتی آب وارد بشود ، ولو از جایگاه یک فرد وارد بشود ، تنها آن‌ فرد را غرق نمی‌کند بلکه همه مسافرین را یکجا غرق می‌کند . " (سیری در سیره نبوی، ص278) ✍️پ.ن: ⏪ از آنجایی که بی بند و باری و گناه عمومی، به گونه ای است که همه مردم را مانند ویروس فراگیر درگیر می کند و کل جامعه متضرر خواهد شد، بنابراین حکومت اسلامی برای مقابله با آن، هیچ راه گریزی ندارد و وظیفه سنگین بر دوش دارد. 🔴 👇 @bidariymelat
🔴📣 آیت الله اژه‌‌ای : لزوم نظارت بر اجرای مصوبات مربوط به نابهنجاری‌های اجتماعی آیت الله اژه‌ای، رئیس دستگاه قضا گفت: قبلا هم بارها تاکید کردم سال گذشته هم متذکر شدم ما درخصوص برخی ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله ، ؛ البته این قضیه فقط منحصر به مقوله عفاف و حجاب نیست؛ علی‌ایحال این امر که مردم متدیّن بر به میدان آمدن همه مسئولان و متولیان برای اجرای قوانین ناظر بر مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی تاکید می‌کنند، بسیار مبارک و بابرکت است؛ ما در قوه قضائیه از این موضوع استقبال و حمایت می‌کنیم و تاکید داریم که همه باید تلاش کنیم مصوبات و برای ، اجرایی گردند. در همین راستا به سازمان بازرسی دستور داده ام که نسبت به اجرایی شدن که هستند، نظارت داشته باشند. 🔴📣اژه ای اظهار داشت: در جلسه سه شنبه هفته گذشته با رئیس‌جمهور، تاکید کردم که در حوزه و مظاهر آن، و چرا که ممکن است این مقوله زمان‌بر باشد؛ با همین قوانین موجود می‌توان در امر مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی اقداماتی را انجام داد؛ رئیس‌جمهور نیز از این موضوع استقبال کرد و مقرر است امروز جلسه‌ای در همین راستا برگزار شود تا بتوانیم با حضور مقامات و مسئولان ذیربط تصمیمات و اقدامات مقتضی را ترتیب دهیم. قاضی‌القضات بیان داشت: تاکید عدلیه از سال گذشته بر این بوده و هست که بسیاری از و با همین قوانین موجود می‌توان با به ویژه افرادی که به صورت سازمان یافته در این راستا اقدام می‌کنند برخورد کرد، ولی متاسفانه به هر دلیل با جرم مشهود برخورد نمی‌شود. ⭕️متن کامل در زیر: https://www.farsnews.ir/news/14020419000338/