eitaa logo
تاملات حقوقی
443 دنبال‌کننده
7هزار عکس
3.2هزار ویدیو
359 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🖼 متن کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار بسیجیان. ۱۴۰۲/۹/۸ 🔍 بخوانید👇 khl.ink/f/54526
📣یادداشت اعتراضی کیهان خطاب به مسئولان: چرا حجاب 🔴 مرحمت فرموده ما را مس‌ کنید! (نکته) ✍ حسین شریعتمداری 1️⃣ در یکی از محفل‌های شعر و ادب، از شاعری خواستند که شعری بخواند. شاعر پشت تریبون رفت و پرسید: شعر نو بخوانم یا شعر کهن؟ گفتند شعر کهن بخوان. پرسید مثنوی باشد یا غزل؟ گفتند غزل را بیشتر می‌پسندیم. پرسید عاشقانه باشد یا عارفانه؟ گفتند؛ عارفانه باشد. پرسید از مشرب عرفای سلف باشد یا عارفان معاصر؟ گفتند؛ از عارفان معاصر. پرسید از ایران باشد یا عراق و‌... حاضران در محفل که به تنگ آمده بودند گفتند؛ برای امروز همین اندازه کافی است بقیه را به فرصت دیگری موکول کن! 2️⃣ اردیبهشت ماه سال جاری و در حالی که پدیده پلشت بی‌حجابی در میان برخی از خانم‌ها -عده‌ای اندک به عنوان مأموریت و اکثریت قابل توجه‌ای از روی بی‌اطلاعی- شکل گرفته بود، لایحه‌ای با عنوان «‌عفاف و حجاب‌» که از سوی دستگاه قضائی تهیه شده و توسط دولت تغییراتی در آن داده شده بود به مجلس شورای اسلامی ارائه شد. در آن هنگام با بررسی متن لایحه مذکور و بررسی ابعاد آن، در یادداشتی با عنوان «‌لایحه عفاف یا گسترش بی‌حجابی‌»؟! آورده بودیم «‌نگاهی به مفاد این لایحه و مقایسه مواد پیشنهادی آن با قوانین موجود، این تلقی را به دنبال دارد که انگار لایحه یاد شده نه برای مقابله با بی‌حجابی، بلکه با هدف (ولو ناخواسته‌) حذف موانع قانونی موجود و زمینه‌سازی برای گسترش این پدیده زشت و پلشت تهیه شده است‌»! مستندات و پرسش‌هایی که در آن یادداشت آورده بودیم از سوی مسئولان محترم بی‌جواب ماند! و در همان حال پدیده بی‌حجابی به گسترش خود ادامه می‌داد! 3️⃣ یک ماه و چند روز بعد در یادداشتی با عنوان «‌ در لایحه عفاف‌» بار دیگر با ارائه شواهد و مستنداتی تازه‌تر به خطر رو به گسترش بی‌حجابی پرداختیم و در بخشی از یادداشت مورد اشاره آورده بودیم که «‌شماری از مسئولان و دوستان دلسوز از یادداشت قبلی کیهان گلایه کردند که تند رفته‌اید! و حال آن که یادداشت مورد ‌اشاره با استناد به متن لایحه عفاف نوشته شده بود‌» و آورده بودیم «‌امروزه اما، هرچند لایحه یاد‌شده هنوز به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسیده است ولی انتشار متن لایحه می‌تواند و البته توانست به این تلقی دامن بزند که گویا اراده چندانی برای پیشگیری از پدیده عفت‌سوز و خانواده‌برانداز کشف حجاب، وجود ندارد! 4️⃣ یک هفته بعد در یادداشت دیگری خطاب به مسئولان محترم سه قوه نوشته بودیم «... بر فرض که تهیه و تدوین قانون تازه‌ای برای حجاب ضرورت داشته باشد! سؤال این است چرا مادام که قانون جدید به تصویب نرسیده است، این پدیده پلشت و خسارت‌آفرین به حال خود رها شده و برای پیشگیری از آن به قوانین موجود عمل نمی‌شود؟ آیا این بی‌توجهی مصداق صریح قانون‌شکنی و «‌ترک فعل‌» نیست؟! بدیهی است که هست‌»‌! 5️⃣ اوایل تیرماه ۱۴۰۲‌، آقایان رئیسی و اژه‌ای، رؤسای محترم قوه قضائیه و مجریه در اظهاراتی که می‌توانست امیدوار‌کننده باشد، اعلام کردند برای مقابله با بی‌حجابی معطل تصویب لایحه عفاف و حجاب نمی‌شوند و از قوانین موجود برای مقابله با این پدیده عفت‌سوز و خانمان‌برانداز استفاده خواهند کرد. و صد البته از این تصمیم که به صراحت اعلام شده بود، در عمل خبری نشد! و نزدیک به ۷ ماه است که لایحه عفاف و حجاب در مجلس شورای اسلامی می‌چرخد و‌... مقابله با پدیده پلشت بی‌حجابی که به فرموده حکیمانه و مستند رهبر معظم انقلاب، هم حرام شرعی و هم حرام قانونی است در انتظار تصمیم مسئولان محترم! خاک می‌خورد و زنان و دختران مظلومی که در بی‌خبری از عواقب خانواده‌برانداز و خانمان‌سوز کشف حجاب به دام افتاده‌اند، به حال خود رها شده‌اند! که به قول حضرت آقا، اگر بدانند حقیقت ماجرا چیست، از آن دست می‌کشند. 6️⃣ و بالاخره تا کی باید منتظر تصویب نهائی قانون جدید عفاف و حجاب بود؟! و با کدام توجیه قانونی و منطقی و اسلامی مادام که قانون یاد شده از تصویب نهائی نگذشته است (که ظاهراً ) از اجرای قوانین موجود خود‌داری می‌شود؟! لا‌اقل برای پیشگیری از پدیده خانمان‌سوز و خانواده‌برانداز کشف حجاب . طلای قانون جدید پیشکش، مرحمت فرموده ما را مس کنید! 👇 https://kayhan.ir/fa/issue/2861/2
hossein.haghighi.daghe.haram(128).mp3
2.61M
✳️داغ حرم ✍شاعر: ایوب پرندآور ❇️فکر تو ام و صحن و سرایی که نداری داغ حرم و درد بنایی که نداری له له زده ام تا بنشینم لب حوض و فواره ای و آب نمایی که نداری زوار تو حیران که چگونه بنشینند در گوشه ی تنهایی جایی که نداری آنقدر غریبی که نیفتاده کنارت مشک و علم و دست جدایی که نداری بگذار که بر سنگ بکوبم سر خود را با محتشم نوحه سرایی که نداری پس می شکنم تکه به تکه دل خود را در تکیه لبریز عزایی که نداری سخت است که معصوم زمین باشی و اما عمری بخوری چوب خطایی که نداری حالا به چه حالی بگذارم دل خود را در گوشه ایوان طلایی که نداری.
🔴 هشدار مقاومت عراق به آمریکا ؛ عملیات در داخل و خارج خاک عراق افزایش می‌یابد بیانیه مقاومت عراق: 🔹 قتل عام و نسل کشی وحشیانه صهیونیستی که مردم فلسطین در معرض آن قرار گرفتند، بخشی از چرخه جنگی است که آمریکا علیه مردم غزه و جنوب لبنان به راه انداخته است. 🔹 مقاومت اسلامی عراق تاکید می‌کند که مردم خود را در این جنگ تنها نمی‌گذارد تا با ظالمان جهان روبرو شوند. 🔹 آمادگی خود را برای تشدید عملیات نظامی در داخل و خارج از عراق، در صورت اصرار دشمن آمریکایی بر تداوم ماشین کشتار صهیونیست‌ها، چه در غزه استوار و چه در جنوب لبنان سربلند، اعلام می‌کند. 👇👇 🆔️ @akhbarmoghavamat
🔴حجاب در کشورهای دنیا اجباری است بی حجابی است. 🍀🌷پاسخ قاطع به کسانی که می گفتند چرا درایران حجاب اجباری است🍀🌷 چرا به عناصر منفعل
❇️دیپلمات شعبده‌باز در دوزخ! ✍ محمدکاظم انبارلویی چهارشنبه گذشته مردی در آمریکا به سوی جهنم رهسپار شد که در کارنامه مسؤولیت‌های کلیدی او در ساختار هژمونی غرب، کشتار بی‌رحمانه میلیون‌ها نفر ثبت شده است. دکتر گرندن، استاد تاریخ دانشگاه «ییل» و نویسنده کتاب بیوگرافی هنری کیسینجر می‌گوید: او بانی کشتار حداقل 3 میلیون انسان در دوره مسؤولیت خود بوده است. کریستوفر هیجنس نیز در کتاب خود می‌نویسد هنری کیسینجر یک دیپلمات شعبده‌باز بود. او رسما در قالب یک دیپلمات، جنایات جنگی در ویتنام و کامبوج را مدیریت می‌کرد. او عامل کشتارهای هولناک در اندونزی و عامل اصلی کودتای ننگین در شیلی علیه سالوادور آلنده محسوب می‌شد. هنری کیسینجر معمار اصلی سیاست خارجی آمریکا در دوران جرالد فورد و نیکسون، آن هم برمبنای تئوریزه‌سازی جنایات جنگی و کشتار جمعی بود. می‌توان کیسینجر را تعمیرکار اصلی ماشین جنگی آمریکا در نیمه دوم قرن بیستم دانست. کیسینجر در جنگ کثیف در آرژانتین به دیکتاتور این کشور کمک کرد یک کشتار بی‌رحمانه را مدیریت کند. ماجرا به این نقطه ختم نمی‌شود. او مردم کامبوج را به مبارزه با گروه کمونیستی خمرهای سرخ به توپ بست و حداقل یک میلیون نفر در بمباران‌های وحشیانه کامبوج کشته شدند. هنری کیسینجر در سمت مشاور راکفلر و وزیر خارجه آمریکا در دوران نیکسون و جرالد فورد و سمت‌هایی چون رئیس شورای امنیت ملی آمریکا، استراتژیستی جنگ‌طلب و بحران زیست در نیمه دوم قرن بیستم بود و به تعبیر مرحوم سیدجلال آل‌احمد کسی بود که «جنگ را غسل تعمید می‌داد». کیسینجر با کارنامه‌ای ننگین از جنایات جنگی و کشتار جمعی جایزه صلح نوبل را هم دریافت کرد! این رویداد وقیح و مضحک به‌گونه‌ای بود که ۲ نفر از اعضای کمیته نوبل به عنوان اعتراض استعفا کردند! کیسینجر در سمت مشاور جرج واکر بوش رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده در ماجرای 11 سپتامبر به عنوان رئیس کمیته بررسی این حادثه تعیین شد؛ همان حادثه پربحثی که از دل آن، حمله به افغانستان و عراق استخراج شد! او ماشین جنگی آمریکا را به باتلاق جنگ افغانستان هدایت کرد و شاهد فرار ناتو از کابل به دلیل شکست آشکار این تجاوز بود. او در عراق بیش از یک میلیون نفر از مردم بیگناه را سلاخی کرد! هنری کیسینجر در همه این سال‌ها به عنوان یک یهودی صهیونیست به مدت نیم‌قرن پشت سر همه جنایات صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی بود. سهم او در کشتار، آوارگی و گسترش اشغالگری و جنایات جنگی رژیم غاصب صهیونیستی حتی در ۱۰۱ سالگی و در نبرد اخیر توفان الاقصی یک سهم عمده و تعیین‌کننده است. او در تمام اتاق‌های جنگ نرم و سخت آمریکا در جهان به مدت نیم‌قرن در صدر می‌نشست و را به عهده داشت. کیسینجر پشت همه جنایات آمریکا علیه ایران از کودتا تا جنگ داخلی و خارجی بود و البته هیچ یک از طرح‌های ضدایرانی وی راه به جایی نبرد. دیدگاه درباره ایران پس از انقلاب اسلامی جالب است. او می‌گفت «مقامات آمریکایی مرتب از من سوال می‌کنند با ایران چه کنیم؟ پاسخ من همیشه ثابت است، هیچ کار! چون جمهوری اسلامی مجهز به است و قابلیت نابود کردن خودش را دارد. نیاز نیست کسی کاری کند». امید کیسینجر در مواجهه با انقلابی که حضرت امام خمینی(ره) آن را بنیان گذاشتند، به سامری‌ها و قارون‌های داخلی بود. _ابوموسی_اشعری‌ها_بود او از این جماعت غرب‌اندیش و غربگرا و فریب‌خورده غرب به عنوان مصادیق و اجزای «سیستم خودتخریبی» ایران یاد می‌کرد و به حرکت آنها امید داشت! کیسینجر معتقد بود کسانی که ظاهرا داخل نهضت انقلاب هستند اما شیفته قدرت و ثروت و اسیر کبر و غرور و لجاجت هستند، می‌توانند ضربه اصلی را به انقلاب وارد کنند.
هدایت شده از محمدرضا کائینی
✒نمایش سومین پرده از درونیات محمدجواد ظریف به باور این قلم،‌ محمدجواد ظریف تاکنون سه بار از درونیات خویش رونمایی کرده است: نوبت نخست، در فایل صوتی لو رفته/لو داده شده از وی بود، که او ایرانیان را صاحب گرایشات قرن‌نوزدهمی در تقدم میدان بر دیپلماسی دانست. وی همچنین بر اساس این ایده، اسطوره آنان یعنی شهید قاسم سلیمانی را مذمت نمود. غافل از اینکه در دنیای امروز، اگر ظفرمندی در میدان نباشد، در دیپلماسی برای شما تره هم خُرد نخواهند کرد! نوبت دوم در گفتار کلاب‌هاوس بود، که وی مردم و مسئولان را، به پی جویی ایده‌هایی فراتر از امکانات و مقدورات خویش متهم کرد. البته در همان فتره نیز، بسا به وی متذکر شدند: اگر قرار بود که بشر به مقدورات خویش اکتفا کند و در پی آمالش روان نشود، کماکان در غارها می زیست! بار سوم نیز در نشست چند روز قبل دانشگاه تهران، قید دین و اخلاق و تعهدات مربوطه را زد و در آمد: سیاست خوب، حوالت فلسطین به فلسطینیان است و گرنه ما را بمباران خواهند کرد و در این روند، تنها مردم کشته می شوند و مسئولان سالم می مانند! البته هنوز مشخص نیست، که گوینده از گروه نخست است، یا واپسین؟ این بار و به گمان نگارنده، این اوست که به قرن نوزدهم تمایل نشان داده‌ است! چه اگر ایران عمق راهبردی خویش را رها کند و آدرس هست و نیست خود را کف دشمن بگذارد، از قضا و احتمالا بیشتر مورد حمله یا بمباران قرار می گیرد و تمامی ابزارهای بازدارندگی خویش را از کف خواهد داد! گذشته از این همه، پرسش اینجاست که فردی با این حجم از عقاید متباین با مبانی نظام، چگونه چهل‌و‌چهارسال در مناصب کلیدی آن به کار گرفته شده و خود از نقش آفرینی در سیستمی با این حجم از اعوجاج، احساس بدی نداشته است؟ از همه بامزه‌تر، او و دوستانش از چه روی گمان برده اند که با این حد از آشکارسازی تفکرات زرد، همچنان و در آینده می توانند این نظام را نمایندگی کنند؟! ♦️http://eitaa.com/r_kaeini
پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان/ گفتگو با دکتر فیروز اصلانی حقوقدان و استاد دانشگاه تهران؛ نقش مردم از نظام قابل جدایی نیست/ اداره امور کشور بر اساس انتخابات است https://www.shora-gc.ir/0002Wk
⭕️ نگاهی باطنی به جنگ غزه 📌جنایات رژیم صهیونیستی در این مدت از منظر مباحث معرفتی نکاتی را در بردارد: 1⃣ اولا یک رژیم ددمنش وقتی به این جنایات سنگین می‌پردازد که بداند راه برایش بسته است؛ چراکه به‌خوبی می‌داند این حرکت خلاف تمام قوانین بین‌المللی است و می‌داند که کل جهان علیه او می‌شورند و می‌داند که ددمنشی او بیش از این است و اگر هیچ فشار جهانی نباشد همه جهان را می‌بلعد و فقط یک نژاد را نگه می‌دارد. حتی کسانی که حامی او هستند مجبورند این جنایت را محکوم کنند. وقتی که این رژیم نهایت ددمنشی خود را بروز می‌دهد این نشان از وجود یک ضعف و سستی عمیق در او است وگرنه اسرائیل قبلا هم می‌کشت اما وقتی به نهایت ضعف رسیده است، اقدام به نهایت جنایت می‌کند. 2⃣ ثانیا اهمیت این موضوع به لحاظ بحث‌های است که در آن باطن حوادث مشخص می‌گردد. بر این اساس وقتی کسی به این حالت می‌رسد یعنی شیب به سمت سقوط را دارد طی می‌کند. وقتی کسی به این شدت از خشونت و خباثت می‌رسد براساس مباحث که نظام باطن عالم را نشان می‌دهد، خداوند متعال به او این اجازه را می‌دهد که این جنایاتش را انجام بدهد چرا که با انجام این جنایات و شیطنت‌ها به نقطه نابودی خود خواهد رسید. 💠 اهل معرفت می‌دانند که وقتی این رژیم به این خباثت‌ها دست می‌زند، دل‌های بیشتری به سمت خدا روانه و خدایی‌تر می‌شوند و سقوط این رژیم را به‌صورت جدی‌تر از خدا طلب می‌کنند تا به مدد الهی این سقوط صورت بگیرد. براساس مبانی قرآنی اگر دشمن مکر و حیله‌ای به‌کار گیرد قطعا این حیله‌گری سوء فقط دامن خودش را خواهد گرفت: «و لَا یحَیقُ الْمَکرُ السَّیئّ إِلَّا بِأَهْلِه». 💠 این مسائل یک حرکت دیگری در عالم را رقم زد. خیلی‌ها که به‌خاطر فضای رسانه‌ای از این جنایات اطلاعی نداشتند الان به‌وضوح به این مسئله پی برده‌اند. اندیشه حضرت امام که این رژیم را غده سرطانی نام نهادند، واقعی است؛ یعنی یک شرارت و شیطنت ذاتی در این رژیم وجود دارد که به‌صورت طبیعی هویت آن را غده سرطانی می‌کند. 💠 در این مواقع باید محکم‌تر ایستاد نه‌اینکه کمی عقب‌نشینی کنیم و کوتاه بیاییم. مؤمن حقیقی اینگونه است که هر وقت صحنه درگیری سنگین‌تر شود او محکم‌تر می‌ایستد. الحمدلله جامعه جهانی و جامعه اسلامی برخاسته است و این حرکات نقطه آغازی برای بسیاری از حرکت‌های دیگر در جهان است. این شیاطین براساس ذات خودشان شیطنت و شرارت می‌کنند اما در نظام عالم و در نقشه خدا حرکت می‌کنند هر چند که فکر کنند مقابل خدا ایستاده‌اند. 💠 بعدها نیز خودشان می‌فهمند که همین کارها باعث شد که نابود شوند و برگ برنده را به‌دست جبهه حق دهند. خداوند سبحان کاری می‌کند که حق بالا بیاید و باطل نابود گردد. تجربه ما این است که ما در دل این سختی‌ها، خوشی‌ها و عزت‌ها و کرامت‌ها را به‌دست آورده‌ایم. خدا دل‌های مظلومان فلسطین را تشفی دهد و همه رزمندگان را عزت و قوت و هوشیاری دهد تا بر باطل پیروز شوند. ✍ آیت الله سیدیدالله یزدان‌پناه استاد فلسفه و عرفان؛ برشی از درس اخلاق سلوک اجتماعی ➕به بپیوندید👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2843017216C4b1711eae7 🍃
🖌 نظارت استصوابی در مصاف با فساد سیستمی وقتی فساد مالی در جایی کشف می شود و افکار عمومی از آن مطلع می شوند؛ جریان معاند و مخالف، گویی جان تازه گرفته حاکمیت را آماج حملات خود قرار داده او را به فساد سیستمی متهم می کند. در حالی که نظام های فاسد، همواره سعی می کنند فساد شان بر ملاء نشود و همچنان پنهان بماند. نه آنکه خود حاکمیت کاشف و آشکار کننده فساد کارگزاری خود باشد. لذا تردیدی نیست که جبهه معارض و مخالف هیچگونه دغدغه ای نسبت به وجود فساد ندارد. اهمیت این مساله نزد آنان از جهت دستاویز قرار دادن برای هجمه به نظام دینی است. اگر این نظام نبود، چنین هجمه ای هم در کار نبود و لو سراسر مملکت را فساد در بر بگیرد. چنانکه این جریان پیش از انقلاب چشم و قلم خود را به سوی فساد حاکمیت طاغوت بسته بود. هنوز فراموش نکرديم که چگونه این جماعت در جریان محاکمه شهردار یکی از کلان شهرها سعی در تبرئه و تطهیر و نا چیز شمردن جرم او را داشتند. حتی همان زمان یکی از روزنامه چی های شان وجود فساد در کلان شهرهای مدرن را امری طبیعی می دانست. البته این حرف چندان هم بی ربط نیست. چون خاستگاه مفهوم " فساد سیستمی " (Systemic corruption) همان شهرهای متروپل مدرن است. اما یکی از دلایل مهم نبودن مساله فساد نزد جبهه معارض و معاند، برخورد سرد و بلکه تند آنان با اقدامات پیشگیرانه است. یک نمونه آن مبارزه سر سختانه این جریان با نظارت استصوابی است. اساس ایده نظارت استصوابی بر فکر سالم سازی و فساد ستیزی پیشگیرانه در دستگاه اجرایی استوار است. نظارت استصوابی مهم ترین ساز و کار پیش گیری از وقوع فساد و نهادینه شدن آن در حاکمیت است. نظارت استصوابی اقدامی مثبت برای حضور افرادی پاک سرشت و پاکدست در امر کارگزاری و تصدی امور است. با وجودی که نظارت استصوابی در حاکمیت چنین نقش مثبت و سازنده ای دارد، جبهه معارض ِ متظاهر به فساد ستیزی به شدت با آن مخالف است و همواره خواهان رفع آن هستند. آنان حتی در توجیه خواسته خود مساله اصل بر برائت را پیش می کشند. یکی از پارادوکس های جبهه معارض در همین کاربست اصل برائت در نفی نظارت استصوابی است. زیرا دعوی فساد سیستمی با اصرار بر اصل برائت سازگاری ندارد. نمی توان از سویی حاکمیت را به فساد سیستمی متهم کرد و از سوی دیگر خواهان کنار گذاشتن نظارت استصوابی شد. اگر فساد سیستمی واقعیت دارد، ضرورت نظارت استصوابی دو صد چندان می شود. بنابر این، اگر دغدغه مبارزه با فساد را داریم، نباید با اقدامات پیشگیرانه مانند نظارت استصوابی مخالفت کرد بلکه باید به استقبال آن رفت و از آن دفاع کرد. مخالفت با نظارت استصوابی بیانگر جدی نگرفتن مبارزه با فساد است ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
🌻حضرت آیت‌الله بهجت(رضوان الله علیه): قال رسول الله ص: عن عیسی بن مریم علیه السلام: 🎄« جَالِسُوا مَنْ يُذَكِّرُكُمُ اللَّهَ رُؤْيَتُهُ وَ يَزِيدُ فِي عِلْمِكُمْ مَنْطِقُهُ وَ يُرَغِّبُكُمْ فِي الْآخِرَةِ عَمَلُهُ؛ 🌾با کسانی نشست و برخاست کنید که برخورد و دیدن آنان شما را به یاد خدا آورد و گفتارشان موجب افزونی دانش شما و اعمال آنان موجب رغبت و تمایل شما به آخرت گردد». 📚 برگی از دفتر آفتاب، ص٢٠١ و ٢٠٢ .
هدایت شده از افق حوزه
💠 🔻 آیت الله العظمی جوادی آملی: 🔹«دعا كردن، برای انسان چه مشكل داشته باشد، چه مشكل نداشته باشد، نافع است. اگر مشكل نداشته باشد، دعا دفع مشكل مي‌كند، نمیگذارد، حادثه تلخی به وجود بيايد و اگر ـ خدای ناكرده ـ مشكلی داشت، رفع مشكل مي‌كند، نمي‌گذارد، اين مشكل بماند؛ يا دفعاً يا رفعاً دعا نافع است.» درس اخلاق ٩٣/٩/۶ 📢کانال رسمی هفته‌نامه افق حوزه 🔰http://Eitaa.com/ofogh_howzah 🌐 ofoghhawzah.ir
🌷 شہید گنجی خطاب‌ به‌ شہید آوینی گفت:حاج‌ مرتضی! دیگه‌ باب‌ شہادت‌ هم‌ بستہ‌ شد...💔 شہید آوینی در‌ جواب‌ گفت: نہ‌ برادر!!! لباس‌ تک‌ سایزی است که‌ باید تن‌ِ آدم‌ِ به‌ اندازه‌ آن‌ در‌آید هروقت‌ به‌ سایز‌ این‌ درآمدی...پروازمیکنی...! مطمئن باش.
🌼🌿 جوابِ سلام، واجب است! پس بیایید... هر روز صبح... به او سلام ڪنیم! السَّلاَمُ‌عَلَى وَارِثِ‌الْأَنْبِيَاءِ وَ خَاتِمِ‌الْأَوْصِيَاءِ 🇮🇷
🟢بَادِرُوا الْعَمَلَ وَ خَافُوا بَغْتَةَ الْأَجَلِ فَإِنَّهُ لَا يُرْجَى مِنْ رَجْعَةِ الْعُمُرِ مَا يُرْجَى مِنْ رَجْعَةِ الرِّزْقِ مَا فَاتَ الْيَوْمَ مِنَ الرِّزْقِ رُجِيَ غَداً زِيَادَتُهُ وَ مَا فَاتَ أَمْسِ مِنَ الْعُمُرِ لَمْ يُرْجَ الْيَوْمَ رَجْعَتُهُ 🟢در اعمال نيكو شتاب كنيد، و از فرارسيدن مرگ ناگهانى بترسيد، زيرا آنچه از روزى كه از دست رفته، اميد بازگشت آن وجود دارد، اما عمر گذشته را نمى شود باز گرداند، آنچه را امروز از بهره دنيا كم شده مى توان فردا به دست آورد امّا آنچه ديروز از عمر گذشته، اميد به بازگشت آن نيست. 🍀🌿🍀 📘 نهج البلاغه خطبه144 ♦️@nahjolbalagh_ir♦️
💠
  ولایتِ الله
🔹 اول كسی كه در حوزه اسلام بعد از وجود مبارك پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) راه را باز كرد وجود مبارك حضرت امیر (سلام الله علیه) بود، برای اینكه خیلی ‌ها عبادت می ‌كردند؛ اما حضرت فرمود شما می‌ خواهید عابد شوید راه دارد, زاهد شوید راه دارد, از جهنم نجات پیدا كنید راه دارد, وارد بهشت شوید راه دارد؛ اما هیچ كدام از اینها كسی را نمی ‌كند! 🔹 یعنی كسی كه «الله» سرپرستی او را به عهده بگیرد؛ نه اینکه «الله» ناصر او باشد، نه اینکه «الله» محبّ او باشد! نصرت معنایش این است كه انسان یك مقدار از كارها را خودش انجام می ‌دهد و كمك به او به وسیله لطف الهی ترمیم می ‌شود. می ‌بینید جوان وقتی یك مقدار كار را خودش انجام بدهد و كمبود آن را پدر و مادر تأمین كنند، می ‌گویند پدر و مادر، او را یاری كردند و نصرت دادند؛ اما نوزاد تحت ولایت پدر و مادر است و كاری نمی‌ تواند انجام بدهد تا بگوییم پدر او را كمك می ‌كند یا مادر او را كمك می ‌كند؛ مادر تمام كارهای كودك را انجام می‌ دهد، چون ولی اوست یعنی سرپرست اوست، این‌ چنین نیست كه مادر، او را یاری كند. 🔹 افرادی كه تحت هستند، طرزی از توفیق الهی برخوردارند كه همه كارهای آنها را ذات اقدس الهی انجام می‌ دهد؛ نه اینکه خدا آنها را یاری كند! هر مؤمنی به این مقام نمی ‌رسد؛ اگر بخواهید شوید فقط یك راه دارد و آن این است كه نه «خَوْفاً مِنَ‏ النَّارِ» عبادت كنید نه «شَوْقاً إِلَی الْجَنَّةِ»، بلکه فقط و فقط «حُبّاً لله» عبادت كنید! 🔹 وقتی انسان چیزی غیر از خدا نخواست، كم كم ﴿اللَّهُ وَلِی الَّذینَ آمَنُوا﴾ می ‌شود و خدا تمام كارهای او را به عهده می ‌گیرد. اگر یك وقت او بخواهد بلغزد، فوراً خدا توجه می‌ دهد؛ بخواهد اشتباه كند، توجه می‌دهد؛ بخواهد خطا و خطیئه ‌ای داشته باشد، توجه می ‌دهد؛ این شخص تحت ولایت «الله» است. 📚 سوره مبارکه صافات جلسه 28 تاریخ: 1393/02/01 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تبریک روز دانشجو سبک خاتمی و اصلاح‌طلبا 😕 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا ۱۶ آذر روز دانشجو است؟ 🔹۴ ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد، رژیم پهلوی اعلام کرد که معاون رئیس‌جمهور آمریکا به ایران خواهد آمد. 🔹این سفر بوی خون می‌داد. دانشجویان معترض در دانشگاه تهران تجمع کردند و به دست ارتش شاهنشاهی به گلوله بسته شدند. ۳ دانشجو در این درگیری جان باختند تا ۱۶ آذر تا ابد به رنگ خون آن‌ها دربیاید و روز دانشجو نام بگیرد. @Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صحبت‌های یک دانشجو دربارهٔ مافیای کنکور و فرایند جذب معلم در مقابل رئیس قوهٔ‌قضائیه 🔷اژه‌ای امروز در دانشگاه محقق اردبیلی مهمان دانشجویان بود @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐وداع همسر و فرزند شهید مدافع حرم علی آقاعبداللهی در معراج شهدای تهران ۷ آذر ۱۴۰۲ 🌹اینجامعراج‌شهداست 👇 @tafahoseshohada
هدایت شده از مسجد فائق
02.9.12.2.mp3
16.82M
🔰 جلسه نهج البلاغه خوانی 👤 با حضور حجت‌الاسلام مهدوی ارفع 8️⃣ "جلسه هشتم" شرح حکمت چهارم نهج‌البلاغه 🗓یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ 📍مسجد فائق 📲 کانال مسجد فائق
هدایت شده از قاسم روانبخش
تخریب.pdf
288.9K
👆🏿👆🏿👆🏿 راز تخريب علامه مصباح و جبهه پايداري انقلاب اسلامي چيست؟ http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
هدایت شده از شورای نگهبان
📌دکتر فیروز اصلانی: 🔰نقش مردم از نظام قابل جدایی نیست 🔰اداره امور کشور بر اساس انتخابات است 🔺️در نظام جمهوری اسلامی ایران، مردم نقش تاثیرگذار عمده دارند؛ همانطور که اسلام اثرگذار است. نقش مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران قابل جدایی نیست. 🔺️قانون اساسی به مردم بها داده است. سیره سیاسی حضرت امام (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری نیز همچون قانون است است. 🔺️سنگ بنای جامعه سیاسی، خودسامانی است و این یک اصل عقلی می‌باشد؛ همه باید با یکدیگر بنشینند و اراده‌ خودشان را برقرار کنند تا جامعه سیاسی به سامان و نظم برسد. برآیند سامان سیاسی یک نظام سیاسی خواهد بود. و برآیند نظام سیاسی، تحقق اهداف و آرمان‌ها یعنی همان فلسفه وجودی انقلاب اسلامی خواهد بود. متن کامل 👇👇👇 https://www.shora-gc.ir/0002Wk@shora_gc
🔴دکتر طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران: دولت‌ها و مجالس مختلف از صندوق‌ها به قدرت رسیدند که هر کدام به لحاظ سیاسی متفاوت بودند. ما در شورای نگهبان نگاه حزبی، سلیقه‌ای و سیاسی نداریم. طبق و شرایطی که در قانون ذکر شده عمل می‌کنیم. ما نگاه نمی‌کنیم که فرد عضو جریان سیاسی الف است یا ب. ما به این موضوع نگاه می‌کنیم که آیا این فرد برخوردار از است یا خیر. https://www.shora-gc.ir/0002Wx https://www.shora-gc.ir/0002Wy