eitaa logo
تاملات حقوقی
460 دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
3.4هزار ویدیو
379 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🚩شناخت زمانه ی حسین (علیه السلام) 🔰چاره ای نیست جز اینکه بگوییم امروز معارف مکتب عاشورا به طور واقعی یعنی در بستر مسائل جدی آن عصر به مخاطب این دوران منتقل نمی شود. 🔹امروز جامعه ما در برابر یک سپاه جهانی مرکب از کفر و شرک و نفاق قرار دارد و ۴۰ سال است با سران این اردوگاه به بیعتی ذلیلانه و خسارت بار تن نمی دهد همچنین امروز جامعه ما در برابر موجهینی قرار دارد که می گویند بس کنید آقا! دیگر مردم تاب و تحمل ندارند ... 🔸این گروه امروز با زبان تیز و دراز می گویند: مردم روی زمین زندگی می کنند نه روی ابرها، کمی واقع بین باشید! رویاهای زیبایتان را کنار بگذارید. شما نمی توانید این ناهنجاری ها و مفاسد را که وعده داده بودید از میان ببرید. ✍🏻قسمتی از یادداشت حجت الاسلام ثقفی، مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی ⬇️جهت مطالعه متن کامل این یادداشت، کلیک کنید: 🌐https://bfanis.ir/1399-06-03/ ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
شب ششم محرم.mp3
10.86M
🔻🔺نظام عالم یک نظام دو قطبی است: و انسانها یا ولی خدا هستند یا ولی طاغوت! است. 📌حجت الاسلام والمسلمین دکتر وزیری فرد 🆔 :@rasmevaf ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
📣 : 📺 پخش‌زنده| 📌 با موضوع: وضعیت اقتصادی کشور، بورس، معیشت و... 🎙سخنران : حجت الاسلام و المسلمین جواد عبادی (مدیرموسسه فقه اقتصادی طیبات) 📆 چهارشنبه، ۵ شهریور ماه، ⏰ ساعت ۱۹ 🌐 پخش زنده از طریق لینک زیر 👇در اسکای روم: https://www.skyroom.online/ch/gamedovom/ostad-ebadi ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
🏴 علیه‌السلام در 35 سال ⭕️در زلال اندیشه امام خامنه‌ای: در کلمات (علیه‌السلام) است... ایشان و کار را به این‌جا رساند که وقتى در سال ۹۵ هجرى آن حضرت وفات کردند، امام باقر علیه السلام در میان و محبان اهل‌بیت قرار گرفت، و این از برکات امامت و جهاد و تلاش آن بزرگوار بود. حضرت یک که بتوانند قاعده‌اى بشوند براى کارهاى آینده به وجود ‌آورد. این، زندگى امام سجاد (علیه‌السلام) است. (۱۳۶۷/۶/۴ و ۱۳۶۵/۴/۲۸) @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
📌📌⭕️قابل توجه مجلسیان⭕️ 📌📌نگذارید اصول ۷۷ و ۱۲۵ نقض شود. ⭕️ نشست كميسيون مشترك برجام؟!! 🔴 لزوم $اقدام و صریح ✅وزارت خارجه وفق قانون اساسی بدون حق ندارد امضا کند. در نتیجه چنین سند و امضایی بی اعتبار و است زیرا هرگونه سند تعهدآور بین المللی و است. ✅تصویب معاهده شان مجلس است و شورای عالی امنیت ملی نیز چنین شانی ندارد. لذا باید حتما فرایند قانونی تصویب معاهده طبق قانون اساسی طی شود. اصول ۷۷ و ۱۲۵ عمل شود. نشست كميسيون مشترك برجام در وين آغاز به كار كرد‎ ⭕️ ناظران معتقدند یک سؤال جدی این است که با خروج آمریکا طرف اصلی توافق، کمیسیون چه جایگاه حقوقی دارد ، چه خاصیت عملی و چه اثر حقوقی و چه ضمانت اجرایی بر تصمیمات آن مترتب است؟ @taamolhoghooghi کانال تاملات حقوقی
هدایت شده از تاملات حقوقی
⭕️ نشست كميسيون مشترك برجام؟!! نشست كميسيون مشترك برجام در وين آغاز به كار كرد‎ ⭕️ ناظران معتقدند یک سؤال جدی این است که با خروج آمریکا طرف اصلی توافق، کمیسیون چه جایگاه حقوقی دارد ، چه خاصیت عملی و چه اثر حقوقی و چه ضمانت اجرایی بر تصمیمات آن مترتب است؟ @taamolhoghooghi کانال تاملات حقوقی
ننگ ابدی برای بانیان فتنه سبز ۱- این ننگ از پیشانی مدعیان اصلاح طلبی پاک نمی شود که بهانه فتنه سبز در سال ۸۸ را اعتراض به نتیجه انتخابات قرار دادند اما هشت ماه بعد در روز عاشورا، اقدام به کف و سوت و هلهله کردند و کتیبه ها و موکب های امام حسین (ع) را شمر وار به آتش کشیدند. ۲- این ننگ بر پیشانی شان خواهد ماند که میرحسین موسوی سردسته فتنه، حرمت شکنان را خواند و آنها در برابر این رذالت سکوت پیشه کردند. موسوی خوئینیها بعدها مدعی شد ترسیدم موضع بگیرم، سوء استفاده جناحی بشود(!) یعنی جناح و باند برای شان محترم تر از حرمت امام حسین (ع) بود. ۳- آبها که از آسیاب افتاد و فتنه به برکت روح عاشورایی ملت سرنگون شد، برخی از مدعیان اصلاح طلبی گفتند حرمت شکنان، نفوذی وزارت و نظام برای بدنام کردن جنبش سبز بودند! مرحبا! پس چرا همان روز، از حرمت شکنان بیزاری و برائت نجستند، هیچ؛ که حتی پای موسوی ایستادند؛ هم او که هتاکان را مردم خداجو خوانده بود؟! ۴- حالا همین روزها، برخی شبه اصلاح طلبان، قلمفرسایی یا خطابه ایراد می کنند تا خود را در صف "ملت امام حسین" (ع) جا بزنند. از تحریف های شان که بگذریم، آنها عاشورای 88 نقاب از چهره خویش برداشتند و به اختیار، کنار یزید و عمر سعد و شمر ایستادند. و روشن است که محبت دو نقیض، در یک دل جمع نمی شود. ۵- آنها که حرمت شکنان عاشورای سال 88 را مردمان خداجو خواندند - و حال آن که اجیر شدگان بهائیت و سلطنت طلبان و منافقین بودند- بی تردید در اردوگاه یزید بودند و نقاب از صورت شان افتاد؛ ولو هشت ماه قبل تر، برای عوام فریبی، شعار "یا حسین- میر حسین" می دادند؛ ۶- اما دیگرانی که سکوت کردند و رضایت به آن جنایت بی سابقه دادند، مشمول این فراز زیارت وارث هستند که "«لعن الله ُأمةً قتلتْكم، و لعن اللّهُ أمةً ظلمتكم، و لعن الله أمةً سمعتْ بذلك فرضيتْ به". لعنت خدا بر آنها که این ستم بزرگ را دیدند و شنیدند و به آن راضی شدند. @IMANI_mohammad
صفحه ۱۱ روزنامه کیهان امروز، ۱۱ شهریور ۹۹ را حتما بخوانید: ⭕️ نکاتی درباره ضرورت ساماندهی فضای مجازی- قسمت اول ❌ ایستادگی جریان تحریف مقابل ساماندهی پیام‌رسان‌ها متن کامل در👇🏻 🔗 http://kayhan.ir/fa/news/197151 ✍🏻 استاد معصومه [ @asrehooshmandi ] ، کارشناس سواد رسانه‌ای جبههٔ اسلامی در فضای مجازی ██████████✊🏻@jebheh
📌هیهات من الذله... ها حتی به خوردن رسید، لشکر شد، ولی در اردوگاه (ع) حرفی از نبود ... 🏴 👇👇 🌻 @ahlebait110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ حقوق بشر به سبک امریکایی
هدایت شده از دفاع همچنان باقیست
💸 ایرج توتونچیان: خدا کسانی را که نام را به تغییر دادند، نبخشد/ در زمان تصویب قانون بانکداری بدون ربا با شیطنت‌های نظام بانکی آشنا نبودم نویسنده کتاب پول و بانکداری اسلامی و مقایسه آن با نظام سرمایه‌داری: 🔹 خدا کسانی را که نام بهره را به سود علی‌الحساب تغییر دادند، نبخشد. این‌که من همیشه معتقد بوده‌ام اقتصاددان اسلامی باید در کنار اقتصاد، حسابداری، مالی و فاینانس هم بداند، به همین دلیل است. 🔹تفاوت زیادی میان بهره و سود وجود دارد. بهره به پول اما سود به سرمایه تعلق می‌گیرد. بهره‌ای که مردم داده و می‌دهند، فوق‌العاده مضر است و جزو هزینه‌های بانک به شمار می‌رود. آن آقای سرمایه‌گذار که هنوز کار تولید را آغاز نکرده است وامی را که از بانک می‌گیرد در هزینه‌هایش محاسبه می‌کند. 🔹پس اینجا بانک یک رقم مثلا ۲۰ درصدی به سپرده‌گذار می‌دهد و ۲۴ تا ۳۰ درصد از وام گیرنده می‌گیرد و خلق پول می‌کند. اما اگر درست عمل شود و سپرده‌گذار به بانک وکالت دهد، سود دیگر جزو هزینه‌ها نیست. در زمان تصویب قانون بانکداری بدون ربا در سال ۶۲ افرادی مثل من تازه بعد از سال‌ها تحصیل و تدریس به ایران آمده بودیم و با شیطنت‌های نظام بانکی آشنا نبودیم. یعنی تجربه لازم را نداشتیم. برای همین برخی توانستند این موضوع را به ما قالب کنند و گفتند بانک‌ها مالک سپرده‌ها هستند. در حالی‌که این یک تناقض آشکار با بانکداری بدون رباست. 🔹از یک طرف می‌گوییم بانک‌ها وکیل و از طرف دیگر می‌گوییم مالک هستند. مالکیت با وکالت فرق دارد. مثلا اگر من شما را برای فروش خودروی خودم وکیل کنم آیا شما می‌توانید با آن وکالت‌نامه، منزل مرا هم بفروشید؟ من در آن مقاطع تجربه این موضوع را نداشتم. خب بعد از چند سال که من متوجه این موضوع شدم خودم در کتابم قانون سال ۶۲ را مجدد بازنویسی و اصلاح کردم. ‌دفاع همچنان باقیست https://eitaa.com/defa_baghist