هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻انقلابیِ نمایشی
🖊 مهدی جمشیدی
۱. «انقلابیِ نمایشی»، کسی است که بنیانهای فکر اسلامی و انقلابیاش دچار چرخش به سوی لیبرالیسم شده است، امّا همچنان «ادّعای انقلابی» دارد و با «ادای انقلابی»، تظاهر میکند. او آنقدر «عملگرا» و «روزمرّهاندیش» بوده که بهتدریج، دامنۀ تجدیدنظرهایش به قلمرو ارزشهای اساسی نیز رسیده و از درون، استحاله و مسخ شده است. او خویشتنِ انقلابیاش را باخته و جز پوستۀ نمادین و شعاری، چیزی از هویّتش باقی نمانده است. او چون در مواجهههای عملی و عینی، احساس کرده است که «منطق انقلابی»، شکست میخورد و او را ناکام میگذارد، هستۀ انقلابیگری را وانهاده و پوستۀ انقلابی را حفظ کرده است تا در عین این «عبور هویّتی» و «چرخش فکری»، دستکم برخی از ظواهر را نگاه داشته باشد. در واقع، رندانه و زیرکانه چرخش کرده است، نه صادقانه و شفاف. حرفهای ناگفتۀ زیرمیزی دارد که تعهد به منافعش، اجازۀ بازگویی آنها را نمیدهد. چون میخواهد در ساخت قدرت بالا برود و بماند و منزلت سیاسیاش تثبیت شود، جسارت ساختارشکنی ندارد. در پی جایابیِ ساختاری است نه طرد شدن. بدینجهت، در جادّۀ «محافظهکاری» و «کلّیگویی»، شبروی میکند تا مبادا حاشیهای ساخته شود. در خلوت به گونهای سخن میگوید که احساس میکنیم که تفاوت او با رقیب سیاسیاش، فقط «سیاسی» است و مسأله، بودنِ «شخص او» است نه «استقرار ارزشها». او فقط در ظاهر و بهنام، نمایندۀ ارزشهاست نه در واقع. واقع و واقعیّت، چیزی جز منافع شخصِ او نیست و باقی، «پوششها» و «توجیهها» و «نقابها»یی برای پنهان نگاهداشتن این راز هستند.
۲. «انقلابیِ نمایشی»، اینگونه فهمیده است که لیبرالیسم، «منطقِ زمانه» شده و او نیز چارهای جز بازتولید این منطق ندارد و باید از خود، چنین خویشتنِ جدیدی بسازد. او دربارۀ منافع شخصیاش، تابآوری ندارد و اهل مدارا نیست، امّا اگر پای ارزشهای اسلامی و انقلابی در میان باشد، از هیچ تساهل و تسامحی فروگذار نمیکند و هیچ خطّ قرمزی را نمیشناسد. بهخوبی میداند که میتواند با ارجاع به «مصلحتاندیشی» و «خواست مردم» و «عقلانیّت» و «حکمرانی خوب» و «حکمرانی نو» و «بحران حکمرانی» و ... از همۀ ارزشها عبور کند. او هیچگاه دستش از توجیه، خالی نیست؛ برای مستقر نشدن هر یک از ارزشها، دهها استدلال دارد و به این واسطه، اسلام و انقلاب را به «آرزوهای خوب امّا نشدنی» تبدیل میکند. حتّی اندکی آرمانگرایی را نیز برنمیتابد و با تیغ واقعیّتها و شبهواقعیّتها به جان آرمانها میافتد و از آنها، تصویری «خیالی» و «خام» میسازد. گویا ارزشها فقط در صفحههای کتاب، شدنی هستند، امّا همین که میدان واقعیّت پدید آمد، باید آنها را کنار نهاد و جانب لیبرالیسم را گرفت. بهاینترتیب، او وانمود میکند که ارزشهای اسلامی و انقلابی، «خوبهای ناممکن» هستند؛ محالهایی برای ناکجاآباد که از سطح شعار، فراتر نمیروند و اگر چالش نیافرینند، هیچ گرهی را نمیگشایند.
۳. «انقلابیِ نمایشی»، به رهبر انقلاب ارجاع میدهد، امّا ارجاعهایش «گزینشی» و «دلخواهانه» هستند و ازاینرو، حاصلش جز «تحریف» نیست. رهبر انقلاب را به نفع خویش، مصادرهبهمطلوب میکند و از ایشان چهرهای میسازد که خود میخواهد. او همۀ آیتالله خامنهای را قبول ندارد، بلکه حتّی بسیاری از درونمایههای اندیشهاش را نمیپسندد، امّا چون میخواهد در قدرت سیاسی بماند و از نردبان قدرت بالا برود، زبان به اعتراض نمیگشاید و شفاف سخن نمیگوید، بلکه موذیانه، تفکّر ایشان را تحریف میکند. همچنانکه کسانی در جریان اصلاحات از امام خمینی، چهرۀ لیبرال ساختهاند، کسانی نیز در جریان اصولگرایان، با آیتالله خامنهای چنین معاملهای میکنند.
۴. انقلابیِ نمایشی، بیایدئولوژی است؛ چون «سیّال» و «شناور» است و بر اساس «اقتضاهای شکنندۀ روزمرّه»، هویتّش را تعریف میکند. در هر زمانی به رنگی درمیآید و این رنگ نیز برآمده از «جوّ» و «فضا» است؛ همچون آفتابپرست، این «زمینه» است که رنگ و لعاب او را تعیین میکند. خودش، همان بیرون است و اگر خودی در میان باشد، جز منافع و تمنیّات و لذّت قدرت نیست. بهاینترتیب، ایدئولوژیاش به تعبیری، «جوّزدگی» و «عوامزدگی» است، البتّه با نام موجّه «مردم» و «جامعه» و «مصلحت» و «عقل سیاسی» و ... . در واقع، ایدئولوژیاش تابع جهت وزش باد است نه حقیقت. او از ارزشها، آنچنان خواجهگانی ساخته است که در حرمسرای لیبرالیسم، بیتوته کرده و بی هیچ تنش و تلاطمی، به خدمت «سلطنت لذّت» گمارده شدهاند؛ ارزشهایی رقیق و منفعل و بیخاصیّت که تسهیلگر جماع تحمیلی «لیبرالیسم» با «جامعۀ ایران» هستند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
#روزنامه_کیهان
🔹 یک شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
🔻نشانی ما در پیامرسانهای سروش، آیگپ، ایتا
@kayhannewspaper
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
🔹توافق ایران و عربستان یک تغییر اساسی در تحولات خاورمیانه است
https://kayhan.ir/fa/news/262149/
🔻نشانی ما در پیامرسانهای سروش، آیگپ، ایتا
@kayhannewspaper
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
💐درس آخر سال (یادداشت روز)
✍#سید_محمد_عماد_اعرابی
❇️شهریور 1358 وقتی ابوالحسن بنیصدر در جلسات مختلف مقابل کارشناس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(CIA) مینشست و صحبت میکرد تقریبا #جزئیترین_حرکاتش توسط آنها تحت نظر قرار داشت. برای آنها همهچیز مهم بود؛ اینکه بنیصدر از تعداد محافظانی که دارد لذت میبرد، بهجای لباسهای آماده، لباسهای سفارشی میپوشد، ساعت طلای گرانقیمتش را حین صحبت به رخ میکشد و... با #رفتارشناسی #بنیصدر آنها به #ویژگیها و #نقاط_ضعف_شخصیتی او پی بردند و در نتیجه راترفورد (نام مستعار مأمور CIA) او را برای ادامه همکاری مناسب ارزیابی کرد.
✅مارس 2010 وقتی هیلاری کلینتون وزیر خارجه وقت آمریکا به دیدار ولادیمیر پوتین.....
🔴متن کامل و ادامه مطلب در زیر 👇
https://kayhan.ir/fa/news/261953
#دشمن_شناسی
#شناخت_نقاط_ضعف
#شناخت_حساسیت_افراد
#شناخت_علایق_افراد
#ویژگیها
#نقاط_ضعف_شخصیتی
#نقاط_ضعف_فرد_مهمتر_از_خود_فرد
#شکار_افراد
#تور_جاسوسی
#جاسوس_یابی
هدایت شده از مهدوی زادگان
🔰 *امام خمینی ره و فرهنگ سیاسی انتظار*
🔸فرهنگ انتظار در سنت فکری امامیه به دلیل ورود در عصر غیبت امام زمان عج اهمیتی بس بالا و والایی دارد. بطوری که در روایات مأثوره بر فضیلت بی بدیل انتظار فرج تاکید زیادی شده است. در اینجا به ذکر دو حدیث ارزشمند بسنده می شود:
1. پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمود : أَفْضَلُ الْعِبَادَهِ انْتِظَارُ الْفَرَج ؛ فضیلت مندترین عبادت ، انتظار فرج است ( کمال الدین و تمام النعمه ؛ ج۱ ؛ ص۲۸۷)
2. امام علی علیه السلام فرموده است: انْتَظِرُوا الْفَرَجَ وَ لا تَیْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّهِ فَإِنَّ أَحَبَّ الْأُمُورِ إِلَى اللَّهِ انْتِظَارُ الْفَرَج ؛ منتظر فرج باشید و از رحمت خدا ناامید نشوید که محبوبترین کارها نزد خدا انتظارفرج است ( تحف العقول ؛ النص ؛ ص۱۰۶).
🔸 فرهنگ انتظار پیش از هر گونه توصیفی سیاسی است و نسبت وثیقی با امر سیاسی دارد. چون اساس آموزه انتظار بر این معنا استوار است که موعود آخر الزمان به اذن خدا در وقتش که علم آن عند الله است، ظهور می کند و بساط سلاطین جور و ظلم را که در سراسر جهان فراگیر شدهاند بر می چیند و حکومت عدل و داد الهی را در جهان می گستراند. بنابر این، فرهنگ انتظار فرج از اساس، فرهنگ سیاسی است و سیاست از آن جدایی ناپذیر است. این است که فرهنگ انتظار با حفظ سرشت سیاسی آن برای هر گونه حاکمیت غیر دینی و غیر مردمی بویژه برای اندیشه سیاسی سکولار بالقوه تهدید آمیز است.
🔸 بدنبال سلطه دولت های سکولار در جوامع مسلمان طبیعی بود که این دولت ها از ناحیه فرهنگ دینی/ سیاسی مردمان شان با چالش جدی مواجه خواهند شد. از این رو، از همان آغاز بلکه پیش از برآمدن دولت های سکولار، عرفی سازی فرهنگ سیاسی مسلمانان به اصلی ترین مأموریت نانوشته روشنفکران غربگرا تبدیل شده بود.
🔸 گرچه گفتمان خلافت در جهان اسلام ماهیت عرفی دارد؛ لکن چنین گفتمانی در اندیشه سیاسی سکولار جایگاهی ندارد. علی عبدالرازق مصری با تالیف کتاب " الاسلام و اصول الحکم" ( 1923 م ) از جمله نخستین روشنفکران عرب بود که کوشید با تفسیری سکولار از دین، گفتمان سیاسی خلافت را از سر راه دولت سکولار بردارد.
🔸اگر گفتمان خلافت علیرغم ماهیت عرفی گرایانه آن با گفتمان سیاسی سکولار نا سازگار است؛ این نا سازگاری در فرهنگ سیاسی انتظار که تعبیر دیگری از گفتمان سیاسی امامت است، به اوج خود می رسد. از این رو، روشنفکران غربگرای ایرانی تلاش زیادی در جهت سکولار سازی فرهنگ سیاسی انتظار به عمل آوردند. اولین این اقدامات را می توان در نوشته های آخوند زاده تعقیب کرد.
🔸 این حرکت انحرافی یا سکولار سازی فرهنگ سیاسی انتظار در پهلوی دوم به ثمر نشسته بود. بطوری که هویت سیاسی از این فرهنگ گرفته شد و مفهوم انتظار در بی عملی و صرف جشن و چراغانی در روز نیمه شعبان خلاصه شد. چنانکه سید جلال آل احمد در دو کتاب معروف و تاثیر گذارش؛ یعنی در " غربزدگی" ( 1376: 104) و " در خدمت و خیانت روشنفکری" ( 1357: 2/ 61 )، به ناکارآمدی فرهنگ انتظار در کنشگری اجتماعی شیعیان اشاره کرده است. البته به نظر می رسد که آل احمد توجهی به سیاست زدایی از فرهنگ انتظار داشته است. چون او التفاتی به محاسن این فرهنگ هم کرده است.
🔸 اگر گفته شود متحجرین مذهبی و حوزوی در کار سکولار سازی فرهنگ سیاسی انتظار با روشنفکری غربگرا هم داستانی کردند، سخن نابجایی نیست. آنان فرهنگ انتظار را سیاست زدایی کردند و اینان هم بطور کلی این فرهنگ پر فضیلت را به بی عملی، سکوت و سازگاری با حکومت جور تفسیر کردند.
🔸یکی از دستاوردهای بزرگ نهضت امام خمینی ره غبار زدایی و احیای فرهنگ سیاسی انتظار فرج است. ایشان با اجتهاد ملکوتی شان توانست غبار مهجوریت را از فرهنگ انتظار بزداید و آن را در مسیر حرکت ناب اسلام سیاسی و کنشگری شیعیان فعال سازی کند.
🔸 درباره راز این موفقت امام راحل اجمالاً می توان به این نکته اساسی اشاره کرد که امام خمینی توجه بنیادی به فلسفه سیاسی انتظار پیدا کرده بود. چنانکه تداوم این توجه ارزشمند را در خلف صالح ایشان می توان مشاهده کرد.
🔸 تشدید دشمنی و خصومت متحجرین و سکولارهای معارض با فرهنگ سیاسی انتظار از همین جهت است که قوت روزافزون اسلام سیاسی را بواسطه احیای فرهنگ انتظار مشاهده می کنند. طبیعی است که متحجر و سکولار، هر کدام به نحوی در صدد خاموش کردن این فرهنگ درخشان قرآنی برآمده اند. لکن این پندار غلط اتفاق نخواهد افتاد.
" يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ" ( الصف : 8 )
✍ داود مهدوی زادگان
نیمه شعبان 1444/ 17 اسفند 1401
👇👇👇
@mahdavizadegan
هدایت شده از مهدوی زادگان
🔰 *اندر وسط بازی اهل حیرت سکولار شده*
🖌 بر اساس روایات مشهوره، مردم در دوره غیبت امام زمان عج بر سه دسته یا گروه تقسیم می شوند:
1. اهل انتظار یا منتظران
2. اهل حیرت یا متحیران
3. اهل انکار یا منکران
🖌 منتظران کسانی هستند که علیرغم مواجهه با همه گونه مصائب و بلایا و شبهات بر اعتقاد و ایمان شان مبنی بر اینکه بقیة الله الاعظم، منجی عدالت گستر عالم بشریت ظهور خواهد کرد، باقی مانده با همین عقیده معقول دار فانی را ترک می کنند. اهل انکار کسانی هستند که چنین اعتقادی نداشته بلکه آن را انکار می کنند. اما اهل حیرت کسانی هستند که ایمان راسخ شان به وجود امام زمان عج را از دست داده اند. آنان اگر هم چنین ایمانی داشتهاند در اثر ابتلا به مصائب و شدائد و نیز فقر معرفتی تاب نیاورده قوت ایمان شان به سستی گراییده در شک و تردید به سر می برند. اهل حیرت جدا شدگان از صف منتظران هستند. لذا در معرض خطر غلطیدن در جمعیت منکران قرار دارند. اکثرشان در این حالت باقی می مانند ولی قلیلی از آنان به جمع منکران ملحق می شوند. این جماعت قلیل را می توان متحیران سکولار شده نامید.
🖌 جان کلام در این گفتار آن عده قلیلی از اهل حیرت است که از شرایط شک عبور کرده علیرغم تظاهر به مهدویت در دل منکر آن هستند. گفتارشان هیچ شباهتی به روحیه اهل انتظار ندارد. بلکه کینه قلبی با آنان دارند و هر گونه اقدام ترویجی منتظران را نفی و خنثی می کنند. آنان اهل حیرت هم نیستند. چون متحیرین در حالت شک و تردید به سر می برند و موضع نمی گیرند و سکوت می کنند. اما متحیران سکولار شده، موضع گیری می کنند. آنان همزمانی که اندیشه و عمل منتظران را نفی می کنند، همسو با منکران موضع گیری و بعضاً ایدئولوژی سیاسی آنها را تایید می کنند. این جماعت منافق صفت در جامعه مهدوی نقش وسط بازی را برعهده می گیرد. نقشی که سراسر به سود منکران امام مهدی عج تمام می شود. در توضیح این نکته مهم جمله ی یکی از جماعت متحیران سکولار شده را که به تازگی ابراز داشته نقل و تحلیل می کنیم:
"
🖌 " بله در شرایطی که اکثریت جامعه سرخورده از حکومت فقهی است، باید به عبور از این حکمرانی اندیشید وباستقبال حکومتی عرفی وفرادینی(سکولار)رفت که با فتوای مشهور فقهای شیعه در باب انحصار شأنیت حکومت دینی در امام معصوم نیز همخوانی دارد. دیگر کاری از فقه و فقها ساخته نیست الا اینکه زمینه انتقال مسالمت آمیز ودموکراتیک قدرت را باکثریت جامعه با تشکیل مجلس مؤسسان و تدوین قانون اساسی جدید فراهم کنند. "
🖌 اهل انتظار در دنیای سراسر سکولار شده که طوفان بی دینی و الحاد را به راه انداخته بر مبنای امداد الهی به درستی به این نتیجه رسید که باید برابر طوفان الحاد مقاومت کرد. لذا انقلاب اسلامی به راه افتاد و حکومت اسلامی تاسیس شد. تا کنون به فضل الهی نظام اسلامی توانسته برابر طوفان تهاجمات دنیای الحادی-التقاطی که فتنه پاییز 401 جدیدترین تهاجم فرهنگی غرب سکولار بود، مقاومت کند. اما متحیر سکولار شده تاب چنین مقاومتی را نداشته با دستاورد منتظران مخالفت می کند و این مخالفت را به جامعه مهدوی نسبت می دهد.
🖌 مخالفت با حکومت دینی نشانه آن است که متحیر سکولار شده که در حوزه علمیه زاویه گرفته از حالت حیرت عبور کرده است. چون همانطور که عرض شد، اهل حیرت در حال شک و تردید هیچ موضعی نفیاً یا اثباتاً ندارند. حیرت هر گونه موضع گیری را از انسان می گیرد. اما متحیر سکولار با مخالفتی که از اندیشه و عمل منتظران می کند، اعلام موضع کرده عملاً در جرگه منکران قرار گرفته است.
🖌 متحیر سکولار شده بنا به دلایل مختلف، از جمله پذیرفته شدنش از سوی اهل انکار، اقدام به وسط بازی میان اهل حیرت و اهل انکار می کند. نتیجه این وسط بازی سوق دادن اهل حیرت در آستانه اهل انکار است. لذا همانطور که از جمله منقول پیداست، متحیر سکولار شده علناً می گوید که باید از حکومت فقهی/ شرعی که اساس حکومت مهدوی است، عبور کرد و حکومت عرفی و سکولار را تاسیس کرد!!
🖌 ملاحظه می کنید که همزمان با اعلان ایفای نقش وسط بازی از سوی جماعتی از روشنفکران وطنی، جریان سکولار حوزوی نیز با چنین نقشی همدلی و هم داستانی می کند. دستآورد نهایی چنین نقشی دین زدایی از جامعه مهدوی ایران است. البته تحقق چنین نتیجه ای مشروط است به کم کاری فرهنگی منتظران و پرکاری منکران.
✍ داود مهدوی زادگان
👇👇👇
@mahdavizadegan
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
💐در زلال اندیشه امام خامنهای
🔴تسلط بر مغزها
➖امام خامنهای ارواحنافداه :
یکی از آسیبپذیریهای دشمن، روشنبینی شما است. شما که روشنبین باشید، او آسیب میبیند. سعی کنید روشنبینی خودتان را افزایش بدهید. دشمن دنبال این است که بر مغزها تسلّط پیدا کند. تسلّط بر مغزها برای دشمن خیلی باارزشتر از تسلّط بر سرزمینها است. اگر مغز یک ملّتی را توانستند تصرّف کنند، آن ملّت سرزمین خودش را دودستی به دشمن تقدیم میکند. مغزها را باید حفظ کرد؛ تسلّط بر مغزها. یک عدّهای خودشان دروغ نگفتند، امّا متأسّفانه دروغ دشمن را تأیید کردند. مراقب باشید این خطرها برای شما و برای مردمتان پیش نیاید؛ به مردمتان کمک کنید.(۱۴۰۱/۰۹/۰۵)
💐🎋🍀🇮🇷🍀🎋💐
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
﷽
🔴سفارش زندگی ساز #امام_باقرع به #محمد_بن_جابر_جعفی
🌺اینگونه باشیم#زندگی_با_معیار
✳️امام محمد باقر علیه السلام:
اگر به تو ستم کردند، تو ستم مکن،
اگر به تو خیانت کردند، تو خیانت مکن،
اگر تو را تکذیب کردند، عصبانی نشو،
اگر ستایشت کردند شاد مشو،
و اگر نکوهشت کردند دلگیر مشو.
اگر نکوهشت کردند، به جای دلگیر شدن؛ تفکر کن!اگر دیدی آنچه درباره تو گفته شده در تو هست، بدان که افتادن تو از چشم خداوند، از مصیبت افتادن از چشم مردم بزرگتر است. اما اگر آنچه که دربارهات گفتهاند واقعیت نداشته باشد، این خود ثوابی است که بدون زحمت به دست آوردهای.
✅اگر همه همشهریانت بر ضدّ تو همصدا شوند و بگویند: «تو مرد بدی هستی» نباید اندوهگین شوی. و اگر همه بگویند: «تو مرد خوبی هستی» این سخن تو را شاد نسازد. بلکه خودت را با قرآن بسنج. اگر دیدی پوینده راه قرآن هستی و به آن "عمل" میکنی؛ پس استوار و شاد باش؛ زیرا آنچه درباره تو گفته شده است، به تو زیانی نمیرساند. اما اگر دیدی از قرآن جدا افتادهای، دیگر چرا باید خودت را فریب دهی؟!
(تحف العقول ، صفحه ۲۸۴)
#سبک_زندگی_اسلامی
#امام_باقر_علیه_السلام
#محمد_بن_جابر_جعفی
#زندگی_با_معیار
_
┈••✾•🌹🌿🌺🌿🌹•✾••┈
@jedbie
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
هدایت شده از ❤️ امام خوبی ها ❤
🔹 «أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: مَنْ فَارَقَ جَمَاعَةَ اَلْمُسْلِمِينَ وَ نَكَثَ صَفْقَةَ اَلْإِمَامِ جَاءَ إِلَى اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَجْذَمَ»؛
✍️ «امام صادق علیهالسلام فرمود: هر کس از جماعت مسلمانان جدا شود و عهد و پیمان خود را با رهبر بشکند، دست بریده محشور خواهد شد».
✅ محشور شدن با دست بریده؛ یعنی آنکه در دست خود چيزى ندارد كه سبب نجاتش گردد.
📚 کافی، جلد 1، ص 405.
@Emamkhobiha🌹
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#وداع_با_ماه_شعبان
🔸امام رضا علیه السلام به یکی از یاران خود فرمودند که در روزهای پایانی ماه شعبان، این دعا را بخوان:
اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضى مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِىَ مِنْهُ
آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی ره
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 سفر بشار اسد به امارات
تا چندصد متری کاخ اسد رسیده بودند. کار تمام بود تا اینکه در تمام دنیا یک نفر خلاف اراده بقیه گفت: بشار باید بماند! حتی در داخل هم نسبت به این جمله مردد بودند!
🔹امروز منطقه نجات پیدا کرد و دشمن دیروز اسد برای استقبال به فرودگاه می رود!
🔹تاریخ غرب آسیا ناجی خود را فراموش نخواهد کرد!
✍رضا یزدان پرست
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
گفتوگو با رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست
مطالبهگری مردم ضامن حفظ محیط زیست است
| علی سلاجقه
وابستگی اصلی حیاتوحش کشور و دنیا به اقلیم است. در بحث تغییرات اقلیمی هم کشور ما تحتتأثیر قرارگرفته است. الان گونههای گیاهی دارند خودشان را انطباق میدهند با شرایط جدید. این دگردیسی دارد در پوشش گیاهیمان اتفاق میافتد. بحث دومش ما انسانها هستیم که از حیاتوحش استفاده میکنیم. واقعاً الان مردم دیدگاهشان نسبت به محیطزیست خیلی تغییر پیدا کرده و خودشان شدند یکی از حافظین محیطزیست و مطالبهگرند.
https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=52208
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
🔴بخشی از سرمقاله «تاریخ هویت ساز و هویت سازی تاریخی انقلاب»:
استقامت شگفت انگیز، مرزبندی روشن با دشمن از حیث سیاسی و فرهنگی، و مقابله جانانه با توطئه های گوناگون موجب #تمایز ملت و نظام انقلابی ایران از دیگران و مایه حفظ و تداوم هویت انقلاب اسلامی شد و این چنین #استقامت_هویت_بخش و #مرزبندی#هویت_آفرین ملک و ملت، صحنه های درخشان ایام الله تاریخ ساز، 15 خرداد 1342، 19 دی و 29 بهمن 1356، 22 بهمن 1357و 9 دی 1389 و... را در مقاطع مختلفی از تاریخ سیاسی ایران شکل داده است
⭕️44 سال ایستادگی ملت به رهبری امامین راحل و حاضر امت، #مرزهای_هویت این کشور و نظام را به گونه ای پاس داشته است که مرحله های مختلف فردسازی، جامعه سازی، نظام سازی و تمدن سازی را در یک نگاه کلان علی رغم پستی ها، بلندی ها، کاستی های تحمیلی ناشی از بی تجربگی انقلابیون، دست اندازی ها و مانع تراشی های دشمنان #رجعت_طلب و عوامل آن ها به لطف و اراده الهی در حال طی کردن است و این همه دلیلی جز اراده و #همت_بلند امام و امت ندارد؛ همت های بلندی که گام های بلند چهل ساله را رقم می زنند
✅ باید تقویت روحیه انقلابی و ترویج و #نهادینه_سازی فرهنگ ارزش های دفاع مقدس را سرلوحه کار قرار داد، #سبک_زندگی شخصیت های وارسته و انقلابی و مخلص انقلاب و کشور را که #نماد_انسان_سازی اسلام و انقلاب است برای الگودهی تبیین و ترویج کرد و...
این امر نیازمند گام برداشتن هوشمندانه و #تشکیلاتی است و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب «اگر ما قدم برداریم مگر ممکن است کار پیش نرود؟ قدم برداشتن ملازم با پیش رفتن است.»
⭕️متن کامل در
https://www.magiran.com/article/4395791
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
💐تازهترین شماره کیهان فرهنگی
تازه ترین شماره کیهان فرهنگی به همراه گفت وگوهای اختصاصی درباره «کنشگری ولایت فقیه، غرب را به چالش کشید»، «الزامات در مسیر تمدن سازی»، «تدبیر سازوکارها و بسیج ظرفیت ها»، «نظام انقلاب، جبهه مقاومت و تمدن دینی»، «نسبت سنجی عدالت و مطالبه گری» و نیز موضوعات متنوع فرهنگی و سیاسی چاپ شد و در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.
«تاریخ هویت ساز و هویت سازی تاریخی انقلاب» عنوان طلیعه این شماره است.
در این شماره می خوانیم: «نگذاریم تاریخ فراموش شود» رهنمودهای حضرت امام خامنه ای/ «کسی که خدا دارد دلهره ندارد» گفتاری از حضرت آیت الله حسین مظاهری/ «نباید نظام فرهنگی را جزیره ای دید» نوشته دکتر سید سعید زاهد زاهدانی/ «ریشه هتاکی سیستمی غرب» به قلم حجت الاسلام والمسلمین دکتر داود مهدوی زادگان/ «غرب؛ مهد آزادی از انسانیت!» از حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا باقرزاده «علامت مسلمانی؛ محاسبه نفس: نوشته دکتر فیروز اصلانی/ «استاد فکر» به قلم حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی افضلی/«ضرورت تبیین در برابر روایت های جعلی» از قاسم غلامرضایی، «مردمی تحلیل ناپذیر!» به قلم علی ریاحی پور و مطالب خواندنی دیگر....
#کیهان_فرهنگی
🔴ر.ک.
https://www.magiran.com/article/4395791
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
🔴بخشی از سرمقاله «تاریخ هویت ساز و هویت سازی تاریخی انقلاب»:
استقامت شگفت انگیز، مرزبندی روشن با دشمن از حیث سیاسی و فرهنگی، و مقابله جانانه با توطئه های گوناگون موجب #تمایز ملت و نظام انقلابی ایران از دیگران و مایه حفظ و تداوم هویت انقلاب اسلامی شد و این چنین #استقامت_هویت_بخش و #مرزبندی#هویت_آفرین ملک و ملت، صحنه های درخشان ایام الله تاریخ ساز، 15 خرداد 1342، 19 دی و 29 بهمن 1356، 22 بهمن 1357و 9 دی 1389 و... را در مقاطع مختلفی از تاریخ سیاسی ایران شکل داده است
⭕️44 سال ایستادگی ملت به رهبری امامین راحل و حاضر امت، #مرزهای_هویت این کشور و نظام را به گونه ای پاس داشته است که مرحله های مختلف فردسازی، جامعه سازی، نظام سازی و تمدن سازی را در یک نگاه کلان علی رغم پستی ها، بلندی ها، کاستی های تحمیلی ناشی از بی تجربگی انقلابیون، دست اندازی ها و مانع تراشی های دشمنان #رجعت_طلب و عوامل آن ها به لطف و اراده الهی در حال طی کردن است و این همه دلیلی جز اراده و #همت_بلند امام و امت ندارد؛ همت های بلندی که گام های بلند چهل ساله را رقم می زنند
✅ باید تقویت روحیه انقلابی و ترویج و #نهادینه_سازی فرهنگ ارزش های دفاع مقدس را سرلوحه کار قرار داد، #سبک_زندگی شخصیت های وارسته و انقلابی و مخلص انقلاب و کشور را که #نماد_انسان_سازی اسلام و انقلاب است برای الگودهی تبیین و ترویج کرد و...
این امر نیازمند گام برداشتن هوشمندانه و #تشکیلاتی است و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب «اگر ما قدم برداریم مگر ممکن است کار پیش نرود؟ قدم برداشتن ملازم با پیش رفتن است.»
⭕️ نگاه کنید:
https://www.magiran.com/article/4395791
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️توافق جدید زیست محیطی ایران با همسایگان.
📣دکتر موسوی فر رئیس مرکز امور بینالملل سازمان محیط زیست از توافق با همسایگان در مورد پدیده ریزگرد ها خبر داد.
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
🖌#یادداشت_روز
🔹پایان سال 1401 و آرزویی که دشمن به گور برد
#مسعود_اکبری
اولین سال قرن پانزدهم هجری شمسی به روزهای پایانی خود رسیده است و این وجیزه، آخرین یادداشت روز کیهان در سال 1401 است. به همین بهانه قصد داریم تا مروری کوتاه داشته باشیم به وقایع و تحولات سال جاری. سال 1401 سالی پر فراز و نشیب بود؛ سال چالشها و همچنین سال موفقیتها و پیروزیها.
در سال 1401 و در شرایطی که بسیاری از کشورهای جهان و از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی با آمارهای سرسامآور و روزافزون فوتیهای کرونا مواجه بودند، ایران اولین روز بدون فوتی کرونا را تجربه کرد. در همین رابطه وزیر بهداشت
- 12 خرداد- در توئیتی نوشت: «پس از دو سال و ۱۰۰ روز مقابله ملت قدرتمند ایران با کرونا و در حالی که در آمریکا و اروپا تلفات بالایی گزارش میشود، ایران، نخستین روز بدون فوت کرونا را تجربه کرد.»
این خبر خوب در روزها و هفتهها و ماههای بعد نیز بارها و بارها تکرار شد. روزهای بدون فوتی کرونا در شرایطی در سال جاری به دفعات تکرار شد که در دولت قبل شاهد رکورد 700 فوتی در اثر ابتلا به کرونا در یک شبانهروز بودیم. در دولت قبل، مقابله با کرونا و شکست این ویروس منحوس به برجام و FATF گره زده شد اما امسال بدون برجام و FATF، توفیقات بسیاری در مقابله با همهگیری ویروس کرونا کسب کردیم. بهتر است بگوییم ایران، بدون فایزر و مدرنا و با تکیه و اعتماد به دانش بومی و استعدادهای جوانان عزیز ایران، ویروس کرونا را شکست داد. ...
ادامه مطلب👇
https://kayhan.ir/fa/news/262234
🔻نشانی ما در پیامرسانهای سروش، آیگپ، ایتا
@kayhannewspaper
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
بابات کجاست؟!
🔻نشانی ما در پیامرسانهای سروش، آیگپ، ایتا
@kayhannewspaper