eitaa logo
تاملات حقوقی
463 دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
3هزار ویدیو
339 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
🔰گزیده سخنان دکتر سعید جلیلی در جلسه اول سلسله سخنرانی‌های «حکمت سیاسی اسلام در قرآن» ‌‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
📌برخی حقوقدانان کم شمار و طرفدار حقوق بشر غربی کجا تشریف دارند؟ ⭕️این زنان فرانسوی فقط برای بحران انرژی و افزایش هزینه‌های زندگی اعتراض دارند! 🔴این ‏ زنان توسط پلیس فرانسه را چگونه توجیه می کنید؟ انسانی است یا ضد انسانی خشونت آمیز است یا مسالمت آمیز؟ نوازش است یا سرکوب؟ بی دلیل و ناموجه شما مدعیان ! چه دلیلی دارد؟ 🔔ملت ما را می بیند و ها را با استعمار و سفارت های خارجی بخوبی تشخیص میدهد. به آغوش ملت برگردید هر چیزی حدی دارد!
هدایت شده از مهدوی زادگان
🔰 دستآورد سند 2030 در کف خیابان ✍ داود مهدوی زادگان ◀️ حوادث خشونت بار چند هفته اخیر تجربه ای بود برای نقد و ارزیابی طرح ها و سندها و اقدامات بظاهر اصلاح جویانه ای که مدافعین آنها هر گونه قضاوت و داوری قبل از اقدام و عمل را پیشینی و ایدئولوژیک می خواندند و حاضر به شنیدن سخن منتقدان نبودند و به کمک قدرت دولتی دیکتاتورمابانه، زیر پوستی و آشکارا به کار خود ادامه دادند. ◀️ اکنون دستاورد عینی اسناد فرمایشی بیگانگان، مانند سند 2030 را که از سوی دولتمردان غربگرای گذشته اصرار زیادی بر انجام آن داشتند، مشاهده می کنیم. خشونت و نفرت خیابانی که در این چند هفته از ناحیه جماعتی آشوب طلب و هرج و مرج خواه مشاهده کردیم، نتیجه عمل به سند 2030 بود. محتوای این سند علیرغم دعوی تغییر وضع موجود برای توسعه پایدار، چیزی بیش از حيات میان مایگی این جهانی نیست. ◀️ خواسته ها و شعارهای آشوب طلبان همسویی زیادی با غایت میان مایگی سند 2030 و بلکه نازل تر از آن دارد. بی جهت هم نیست که این حرکت اغتشاشی از ناحیه طراحان و مجریان سند 2030 مورد حمایت قرار گرفته است. ◀️ تجربه اغتشاش خیابانی هفته های گذشته نشان داد که نویسندگان و مجریان آن یا هیچ آگاهی از ریشه های الهیاتی دنیای مدرن و قواعد جامعه مدنی و اصول توسعه پایدار همگانی ندارند یا اساساً در پی یکسان سازی و رفع نابرابری در جهان نبودند بلکه آنان بیشتر در صدد تسلیم کردن جوامع سرکش برابر سلطه جهانی سرمایه داری بودند. چنانکه رفتار اغتشاشگران، شورشی علیه سرکشی های جامعه انقلابی برابر امپریالیسم بود. بی جهت نبود که نظام سلطه جهانی با همه توان مادی و رسانه ای خود از این حرکت خیابانی حمایت و پشتیبانی کرد. ◀️ امروز سند 2030 را علاوه بر داوری های پیشینی می توان با التفات بر حوادث فاجعه بار اخیر به نحو پسینی نیز ارزیابی کرد. دستاورد سند 2030 همین چیزی است که مردم در کف خیابان شاهد آن بودند. این سند جوامع ترقی خواه را به سمت تعالی و توسعه پایدار سوق نمی دهد. ◀️ امروز، باید مجریان سند 2030 پای میز محاکمه آورده شوند و نسبت به نتایج کارشان پاسخگو باشند. آنان نمی توانند طلب کارانه در جایگاه معترض و شاکی قرار گیرند. معترض واقعی، ملت شریف بویژه نسل دهه هشتادی هستند که از الگوهای آموزشی و تربیتی آنان پیروی کردند. باید مجریان سند 2030 در ایران به سوالات بسیاری پاسخ دهند. آنان باید پاسخ دهند که چگونه می خواستند با پرورش جماعتی پرخاشگر و آشوب طلب، توسعه پایدار را در ایران محقق سازند؟ 27 مهر 1401 @mahdavizadegan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺۲۳ربيع الاول؛ ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم ♦️رهبرمعظم انقلاب: ایشان موجب شد که قم پایگاهی شود که انوار علم و معارف اهل‌بیت را به سراسر دنیای اسلام منتقل کند 🇮🇷 @Sh_Aviny ✴️ Eitaa.com/Sh_Aviny
🔴 بسیج اساتید تهران بزرگ با همکاری بسیج اساتید دانشگاه الزهرا.س برگزار می‌کند: "بررسی تحولات اخیر ایران؛ یک تحلیل فراملّی" 🎙سخنران: دکتر حسن محمدمیرزائی مدیر دانشگاه جامع امام حسین (ع) و کارشناس مسائل غرب آسیا 📆 چهارشنبه ۲۷ مهرماه ⏰ ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ 🔹پیوند شرکت در وبینار: https://meeting.alzahra.ac.ir/basijasatid 🔸پیوند درخواست صدور گواهی: https://b2n.ir/farhangi.basij ♦️ لازم به ذکر است درصورت ورود با گوشی همراه، بعد از وارد کردن نام و انتخاب گزینه Enter room ممکن است با صفحه‌ای مواجه شوید که با کلیک روی Trust for session وارد لینک جلسه خواهید شد. --------- ▫️دانشگاه جامع امام حسین (ع) 🌐 http://Www.ihu.ac.ir ▫️پیامرسان بله، ایتا و روبیکا: 🆔 @ihu_ac_ir
هدایت شده از علی خضریان | Ali Khezrian
💢جامعه دچار فتنه و راه‌های مقابله (بخش اول) ‏طی نشستی با جمعی از دانشگاه‌های تهران، ضمن شنیدن دیدگاه‌ها و نظرات و دغدغه‌های ایشان پیرامون وقایع اخیر در کشور، برخی از ویژگی‌های جامعه‌ای که دچار می‌شود و همچنین راه‌های مقابله با فتنه و نقش در آن تشریح شد. ‏یکی از ویژگی‌های جامعه دچار فتنه این است که افراد چنین جامعه‌ای و را با اشخاص می‌سنجند، یعنی به جای رجوع به اصول و معیارها، مواضع افراد یا اخبار بی‌سند را شاخص قرار می‌دهند و زمانی که برخی چهره‌ها اقدام به موضع‌گیری بی‌مبنا می‌کنند، شناخت حق برای عامه مشکل می‌شود. ‏جامعه در شرایط ابهام و تردید به گروه‌های مرجع و رجوع می‌کند. اگر آنها برای اظهار حق به صحنه نیایند و سکوت کنند، جامعه به دلیل بقای فضای ابهام دچار فتنه می‌شود. ‏ضمن اینکه به هم ریختن مرز بین دوست و دشمن نیز در جامعه فتنه زده منجر به سخت شدن شناخت حق و باطل می‌شود؛ یعنی کسانی را که روزگاری در لباس دوست می‌شناختیم، به ناگهان در جایگاه دشمن اقدام می‌کنند که این موضوع یا از روی ناآگاهی است و یا برنامه‌ریزی شده است. ‏در شرایط فتنه افرادی که در معارضه با جریان حق قرار دارند، الزاما بر روی یک موضوع واحد نمی‌ایستند. چرا که می‌دانند امکان معارضه مستقیم با حق در موضوعی باطل وجود ندارد. بنابراین با جا به جا کردن مسائل یا تبدیل فرعی به اصلی و با استفاده از ابزار ، جامعه را دچار چالش می‌کنند. ✅ @alikhezrian
هدایت شده از علی خضریان | Ali Khezrian
💢جامعه دچار فتنه و راه‌های مقابله (بخش دوم) ‏‏واقعیت این است که شفاف‌سازی و بصیرت‌افزایی نسبت به ابعاد فتنه از سوی جریان حق، یکی از اساسی‌ترین راه‌های مقابله با فتنه است که محیط دانشگاه ظرفیت مهمی برای اجرای این موضوع است. ‏جنس فتنه از جنس است. لذا مواجهه با آن از طریق ابزارهای سخت و نیمه سخت در کوتاه مدت جهت انتظام بخشی به جامعه، کارایی دارد. اما باید در بلند مدت فضایی به وجود آورد تا وضعیت به هم آمیختگی حق و باطل شفاف شود. ‏باید و توأمان در مواجهه با جریان فتنه صورت پذیرد و ضمن اینکه برخورد قاطع با حلقه‌های اصلی درگیر در فتنه مطالبه می‌شود، باید مراقبت شود تا کسانی که از موضع خود عبور می‌کنند، نباید با فشار این بازگشتشان دچار شود. ‏باید با مدارا زمینه شکل‌گیری ‎ را فراهم کرد. این بازگشت داوطلبانه، نماد قدرت و موفقیت جمهوری اسلامی است. البته گذشت از خطا به معنای فراموشی آن نیست، اما شکست عظمت پوشالی جریان فتنه در برابر عظمت واقعی و بخشش کریمانه خود نشانگر قدرت است. ‏ایستادگی بر مواضع اصولی و عقلانی نظام از دیگر راه‌های مقابله با فتنه است که نیازمند و مطالبه‌گری است. ضمن اینکه مراقبت از و انسجام جامعه و جلوگیری از دوقطبی‌سازی‌های کاذب یکی دیگر از اقدامات پدافندی است که جریان دانشجویی باید برای آن برنامه‌ریزی و اقدام کند. ‏فصل الخطاب بودن موضوعی است که می‌تواند مانع رشد فضای فتنه و آنارشی در جامعه شود که دانشگاه و دانشجو حتما باید بر این موضوع تأکید و مطالبه‌گر باشد.
هدایت شده از علی خضریان | Ali Khezrian
‌ 💢جامعه دچار فتنه و راه‌های مقابله (بخش سوم) ‏تلاش برای خروج از فعالان و نخبگان سیاسی با تخاطب قرار دادن ایشان از سوی باعث می‌شود تا اولا بخشی از خودی‌های سقوط کرده یا منفعل، فعال و بازسازی شوند و دوما به تبع آن موضوع هموار می‌شود. ‏باور به جنگی بودن اوضاع در شرایط مقوله مهم دیگری است که در صورت عدم باورمندی آن در محیط دانشجویی و دانشگاهی کاری پیش نخواهد رفت. امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که این جنگ چالشی بر سر موجودیت جمهوری اسلامی بوده و دانشجویان چنین چالشی هستند. و ‏امروز برای همه روشن شده که اگر در حوزه و مغلوب شویم، در همه عرصه‌ها صحنه را واگذار کرده‌ایم و تا زمانی که این مفهوم عمیقاً باور نشود، چشم‌انداز روشنی در این جنگ متصور نیست. جریان دانشجویی جدای از نقش کنش‌گری، مطالبه‌گران اصلی برای به خط کردن دیگر نخبگان اجتماعی هستند. ✅ @alikhezrian
هدایت شده از مهدوی زادگان
🔰 فتنه، محکی برای درستی ملاک احراز صلاحیت داود مهدوی زادگان 🔹 ملاک شورای نگهبان در تعیین صلاحیت داوطلبان نامزدی انتخابات، احراز صلاحیت است. اما مخالفین نظارت استصوابی با این ملاک شورای نگهبان مخالفند و اصل را بر جریان برائت می دانند. آنان بر همین اساس، نسبت به رد صلاحیت داوطلبان همسو با دولت مستقر در انتخابات 1400 معترض بودند. 🔹 برای درستی ملاک احراز صلاحیت، دلایل مختلفی را می توان ذکر کرد. از جمله اینکه جریان اصل برائت، اثبات صلاحیت نمی کند. در حالی که برای انتخاب نماینده مجلس یا رئیس جمهور به احراز شرایط لازمه نیاز است. 🔹 یکی از راه های احراز شرایط صلاحیت، نحوه تعامل و مواضع داوطلبان نامزدی انتخابات در حوادث و فتنه های زمانه است. طبیعی است که نمی توان زمام حکومت را به کسانی که برابر فتنه سکوت یا همسو با آن موضع گیری می کنند، واگذار کرد. چون حکومت، امانت مردم در دستان کارگزار است و ساکتین و هم داستانان با فتنه امانتدار خوبی نیستند. لذا فتنه، محک معقولی برای درستی ملاک احراز صلاحیت است. 🔹 وقتی جریان یا شخصیت سیاسی برابر فجایع ضد امنیت ملی و علیه حکمرانی دینی سکوت می کنند یا شعارهای اعتراضی خود را از اغتشاش گران تفکیک و تمییز نمی دهند، چگونه می توان کارگزاری حاکمیت را به آنان واگذار کرد. این شکل از موضع گیری سیاسی واجد شرط اصلی کارگزاری؛ یعنی امانت داری نیست. بر این اساس، همسویی با فتنه دلیل قاطعی بر رد صلاحیت است و نه بهانه و اسم رمز. 28 مهر 1401 @mahdavizadegan
🔴چند سوال قابل تفکر ⁉️ چرا ۸۵٪ اغتشاشگرانی که بعنوان از آزادی و شرکت کردند است؟ 🔔آیا علت آن این نیست که بیشترین استفاده را از این ولنگاری می برند. ⁉️چرا برداشت اثر دستگیر شدگان اغتشاشات کم شمار اخیر از ایران و منفی این است: کشوری مخروبه ، قحطی زده ، بدون حاکمیت ، اشغال شده توسط روسیه و چین 🔔آیا علت آن تصویر سازی وارونه و نیست که تحت برایشان ساخته است؟ ⁉️چرا بعضی از آن ها اسطوره ها و و دفاع از امنیت و حرم مثل همت ، باکری و .... حتی حاج قاسم را نمی‌شناسند؟ 🔔آیا علت آن و آموزش و پرورش، ، اجرای سند فاسد و استعماری ۲۰۳۰ توسط در دولت گذشته نیست؟! 🔴چرا ۹۵٪ دستگیر شدگان اغتشاشات، و ۸۰٪ آنها یا مطلقه بودند؟ 🔔آیا علت آن این نیست که با نسخه ضد اسلامی سند ۲۰۳۰ و و تبلیغات فمینیستی و ترویج و و بی بندوبار و ، و پیوندهای عاطفی خانوادگی را تضعیف کردند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا دشمن روی ذهن دهه هشتادی‌ها کار می‌کند؟ ◀️ حاج حسین یکتا، نکته بسیار مهمی را بیان میکنند که بسیاری از ما ازش غافل هستیم حتما ببینید 🌸یک مربی مرجع محتوایی مربیان ومبلغان.👇 @yekmorabbi برای دوستان خودفورواردکنید🙏 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•